eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
حال اين خودش يك عجيبى استاز عجايب تاريخ كه چگونه است كه چنين مأمونى حاضر مى شود كه حضرت رضا را از مدينه احضار كند , دستور بدهد كه برويد او را بياوريد , بعد كه مىآورند موضوع را به امام عرضه بدارد , ابتدا بگويد خلافت رااز من بپذيرد (۲) , و در آخر راضى شود كه با تو بايد ولايتعهد را از من بپذيرى , و حتى كار به تهديد برسد , تهديدهاى بسيار سخت. او در اين كار چه انگيزه اى داشته؟ و چه جريانى در كار بوده است؟ تجزيه و تحليل كردن اين قضيه از نظر تاريخى خيلى ساده نيست. جرجى زيدان در جلد چهارم (تاريخ تمدن (همين قضيه را بحث مى كند و خودش يك استنباط خاصى دارد كه عرض خواهم كرد , ولى يك مطلبرا اعتراف مى كند كه بنى العباس سياست خود را مكتوم نگاه مى داشتند حتى از نزديكترين افراد خود و لهذا اسرار سياست اينها مكتوم مانده است. مثلا هنوز روشن نيست كه جريان ولايتعهد حضرترضا براى چه بوده است؟ اين جريان از نظر دستگاه خلافت فوق العاده مخفى نگاه داشته شده است https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: جواب نامه حاج ميرزا حسن طبيب (لسان الاطباء) فرمود: وقتي كه عازم زيارت حضرت ابي الحسن الرضا (ع) شدم آن زمان مرحوم علامه فقيد زاهد حاج ملا محمدبن محمد مهدي معروف به حاجي اشرف و حجت اشرفي (كه از مشاهير علماء بشمار آمده كه در احوالاتش در كتاب قصص العلماء گفته اند آن جناب از نصف شب تا صبح مشغول عبادت و تضرع و زاري و مناجات با حضرت باري تعالي بوده و بسر و سينه مي‌زد. و هر كس او را مي‌ديده خيال مي‌كرده كه تازه از بيماري برخاسته. ) در وطن اصلي خود اشرف بود و من به جهت امر وصيت نامه خود خدمت آن بزرگوار رفتم. آن جناب تا مطلع شد كه من عازم زيارتم فرمود هنگاميكه خواستي حركت كني بمن خبر بده. از اين جهت وقتي خواستم حركت كنم نزد آن جناب مشرف شدم پس آن مرحوم پاكتي بمن داد و فرمود (لدي الورود) اين نامه را تقديم حضور امام (ع) كن و در مراجعت خود جوابش را بگير و براي من بياور. من اين تكليف و امر او را عاميانه پنداشتم كه چگونه من جواب بگيرم و لذا از آن ارادتي كه به آن جناب داشتم كاسته شد. لكن بزرگي او مرا مانع شد كه ايرادي بگيرم در هرحال از خدمتش مرخص شدم و حركت نمودم تا اينكه به آستان قدس امام هشتم (ع) مشرف گرديدم و نظر به اسقاط تكليف پاكت را به ضريح مطهر انداختم. چند ماه هم براي تكميل زيارت توقف نمودم و سخن آن مرحوم كه جواب نامه را بگيرم و بياور از نظرم محو شده بود، تا شبي كه صبحش عازم بر حركت بودم براي زيارت وداع مشرف شدم. و چون پس از نماز مغرب و عشاء مشغول نماز زيارت شدم شنيدم صداي قرق باش بلند شد كه زائرين از حرم بيرون روند و خدام آن حضرت حرم را تنظيف نمايند. من متحير شدم كه اول شب كه وقت در بستن نيست ولي تا من از نماز زيارت فارغ شدم ديدم در حرم مطهر كسي نمانده به غير از من پس من برخاستم كه از حرم بيرون روم ناگاه ديدم بزرگواري در نهايت عظمت و جلالت از طرف بالا سر با كمال وقار قدم مي‌زند. چون برابر من رسيد فرمود: حاج ميرزا حسن وقتي كه به اشرف رسيدي سلام مرا به حاجي اشرفي برسان و بگو: آئينه شو جمال پري طلعتان طلب جاروب زن بخانه و پس ميهمان طلب آنگاه از برابر من گذشت و غائب گرديد. من بفكر افتادم كه اين بزرگوار كه بود كه مرا باسم خواند و پيغام داد. پس برخاستم و گردش كردم در حرم مطهر او را نديدم و يكمرتبه ملتفت شدم كه اوضاع حرم به مثل اول است و مردم در حرم مطهر بعضي ايستاده و بعضي نشسته اند و مشغول زيارت و عبادتند. حال ضعفي بمن روي داد و چون بحال آمدم از هر كس پرسيدم چه حادثه در حرم روي داد مردم از سئوال من تعجب كردند كه حادثه اي نبوده تو چه مي‌پرسي آنوقت فهميدم كه عالم مكاشفه اي براي من روي داده بود و عقيده‌ام به حاجي زياد شد و بر غفلت خود متأثر شدم. پس از مشهد حركت كردم تا به اشرف رسيدم و يكسره رفتم در خانه مرحوم حاجي تا پيغام حضرت رضا (ع) را به او برسانم و چون در را كوبيدم صداي حاجي بلند شد كه حاجي ميرزا حسن آمدي قبول باشد بلي. [۷۳]. آئينه شو جمال پري طلعتان طلب جاروب زن بخانه و پس ميهمان طلب https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 توی دعای عهد ما میگیم اللهم انی اجدد له فی صبیحه یومی... عهدا عقدا و بیعت له فی عنقی ... یعنی خدایا سرم بره عهدم نمیره. خب ما صبح این دعا رو میخونیم اما طبیعتا در طول روز کارایی میکنم که امام زمان رو میرنجونیم یعنی به عبارتی عهدمون رو زیر پا میگذاریم. درسته که باید مراقبه داشته باشیم اما بهرحال ما هیچکدوم معصوم نیستیم، خب حالا با این گناهانی که انجام میدیم دعای عهد خوندن بدتر نیست؟ یعنی خودمون و نعوذبالله امام معصوم را سر کار گذاشته ایم. بنظر من دعای عهد را وقتی بخونیم که حسابی روی خودمون کار کرده باشیم و سعی کرده باشیم کمتر گناه کنیم، درسته؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ❌نه، این تفکر غلطی است این فکر شیطانی است که ما دعای عهد را نخوانیم چون عهد را می شکنیم. شما عهد را شکستی.. می دانید شبیه چه چیزی است؟ شبیه کسی که توبه کرده، توبه اش را شکسته و می گوید من دیگر سمت خدا نمی روم، نخیر روایات ما می گوید دوباره به سمت خدا بروید. چون سمت خدا نروید راه وسطی نیست یا راه خدا است یا راه شیطان، تمام شد و رفت راه سومی نیست! شما اگر دوباره عهد با امام زمان (عج) نبندید راه شیطان را پیش می روید. پس دوباره به آغوش امام برگردید. 🍷جوانی شراب می خورد، دستش شیشه شراب بود و در کوچه داشت می رفت یک دفعه دید امام صادق (ع) از روبه رو می‌آید، شرمنده شد شیعه بود ولی.. رویش را به دیوار کرد تا آقا او را نبیند تا شرمنده نشود. خُب، امام امام بود و بهر حال علم غیب داشت، از کنار این جوان که رد می‌شد دستش را به پشت این جوان زد و گفت در هیچ حالی رویتان را از ما اهل بیت برنگردانید. 👈🏻یعنی انسان وقتی گناه هم می کند باز باید به سمت اهل بیت برود چون راه دیگری ندارد، راه دیگر می شود شیطان!! مثل کسی که از خانه قهر می کند راهی ندارد جز اینکه دوباره به خانه برگردد، چون اگر خانه نرود سمت رفیق ناباب می‌رود. شما سمت امام زمان (عج) نروی، دوباره شیطان شما را می رباید و به سمت خودش می برد. ☝️🏻بله، همه ما ممکن است دعای عهد بخوانیم و در طول روز گناه بکنیم ولی باز دوباره سمت امام برویم و با او بیعت بکنیم. این مکر شیطان است که شما تا خودتان را نساختید دعای عهد نخوانید. ای بسا امروز دعای عهد خواندید و توبه را شکستید، ولی فردا دعای عهد بخوانید و دیگر سمت گناه نروید. پس استمرار باید داشته باشیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایت 80 کتاب جهاد.mp3
14.58M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه ۹ ✨موضوع: انتخاب پدر ما حضرت آدم ابوالبشر علیه السلام کدام بود؟ ، یا . 🔊 : 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏 ═══✼🍃🌹🍃✼══
.......: جزای قتل حیوةالحیوان زیر کلمه حجل (کبک) می‌نویسد، بزرگی از بزرگان کُرد به خانه سلطانی دعوت شده بود. بر سر سفره چشمش به دو کبک افتاد، کردی به او نگاه کرد و خندید. امیر علت خنده را جویا شد. کردی گفت: در بچگی راهزن بودم؛ روزی بر تاجری دست یافتم؛ خواستم او را به قتل برسانم تضرع کرد و من توجهی نکردم. وقتی دید من حتماً او را به قتل می‌رسانم نگاهش به دو کبک افتاد و گفت: شهادت دهید که این قاتل من است. اکنون که چشمم به این دو کبک افتاد یاد احمقی او افتادم. امیر گفت: دو کبک گواهی دادند پس دستور داد تا گردنش را زدند. وحشی می نماید چند روزی شد که آزاریت هست غالباً دل در کف چون خود ستمکاریت هست در گلستانی نمی جنبی چو شاخ گل زجای می توان دانست کاندر پای دل خاریت هست چاره ی خود کن اگر بیچاره سوزی کار تست وای بر جانت اگر مانند خود یاریت هست عشق بازان رازداران همند از من مپوش همچو من بی عزتی یا قدر و مقداریت هست چونی از شاخ گلت رنگی و بویی می‌رسد یا باین خوش می‌کنی خاطر که گلزاریت هست در طلسم دوستی کاندر تواش تأثیر نیست نسخها دارم اشارت کن اگر کاریت هست بار حرمان برنتابد خاطر نازک دلان عمر من بر جان وحشی نه اگر یاریت هست کشکول شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۶- چگونه عبادت کنیم؟ پرتوی از اسرار نماز » چگونه عبادت کنیم؟ روش عبادت را باید از قرآن و عترت آموخت. آنگونه که آدرس هر خانه را باید از صاحب خانه گرفت. آیات قرآن و احادیث معصومین، بهترین عبادت را کدام می‌دانند و چه اوصافی برای آن می‌شمارند؟ جواب را باید از قرآن و عترت دریافت. پس مروری به کلمات اولیاء دین می‌کنیم: ۱- آگاهانه در حدیث است: «رَکْعَتانِ مِنْ عالِمٍ خَیرٌ مِن سَبْعینَ رَکْعَةً مِن جاهِلٍ» (۱۵) دو رکعت نماز عالم، بهتر از هفتاد رکعت نماز جاهل است. و رسولخدا صلی الله علیه وآله فرموده است: از نماز، آن قسمتی مورد قبول است که انسان بر اساس تعقّل و آگاهی بخواند. (۱۶) در حدیث دیگر است: «اَلْمُتِعَبَّدُ عَلی غَیرِ فِقْهٍ کَحِمار الطّاحُونِة» (۱۷) عابدی که از روی فهم ودرک عبادت نکند، همچون الاغ آسیاب حرکت می‌کند ولی در جا می‌زند وپیش نمی رود. نماز آگاهانه آنست که انسان بداند چه می‌کند، چه می‌گوید، با که صحبت می‌کند، حضور قلب و توجّه به خدا داشته باشد. پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: دو رکعت نماز با توجّه، از شب زنده داری غافلانه بهتر است. (۱۸) قرآن می‌فرماید: «لَا تَقْرَبُواْ الصَّلَو ةَ وَأَنْتُمْ سُکَرَی حَتَّی تَعْلَمُواْ مَا تَقُولُونَ» (۱۹) در حال مستی سراغ نماز نروید، تا بدانید که چه می‌گویید. امام صادق علیه السلام می‌فرماید: هر که دو رکعت نماز بخواند و بداند با که سخن می‌گوید و چه می‌گوید، گناهانش بخشیده می‌شود. (۲۰) ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
🌹 💫 💎آیاتی درباره نماز 🔶 قطعا مومنان رستگار شدند همان کسانی که در نمازشان خشوع دارند 📗سوره مومنون آیه 1و 2 🔷و نماز را به پادار بدرستیکه نماز نهی میکند از کارهای زشت و ناپسند 📗سوره عنکبوت آیه 45 🔶 و برپادارید نماز را و بدهید زکات را و رکوع کنید با رکوع کنندگان 📗سوره بقره آیه 41 🔷 و از صبر و نماز یاری جویید و این کار جز برای خاشعان ؛ گران و سنگین است 📗سوره بقره آیه 45 🔶 و برپا دارید نماز را برای ذکر من📗 سوره طه آیه 45 🔷 بهشتیان از جهنمیان میپرسند : که چه چیز شما را به جهنم کشاند ؟ گویند ما از نماز گزاران نبودیم 📗سوره مدثر آیات 42 و 43
.......: فصل اول یکى از آداب قلبیه در عبادات و وظایف باطنیه سالک طریق آخرت، توجه به عـزّ ربوبیـت و ذلّ عبودیت است؛ و آن یکى از منازل مه مه سالک است؛ که قوت سلوك هر کس بـه مقـدار قـوت این نظر است، بلکه کمال و نقص انسانیت تابع کمال و نقص این امر است . و هر چه نظر انّیت و انانیت و خودبینى و خودخواهى در انسان غالـب باشـد، از کمـال انـسانیت دور و از مقـام قـرب ربوبیت مهجور است . و حجاب خودبینى و خ ودپرستى از جمیع حجب ضـخیم تـر و ظلمـانى تـر است، و خرق این حجاب از تمام حجب مشکلتر و خرق همه حجب را مقدمه است، بلکه مفتاح مفاتیح غیب و شهادت و باب الابواب عروج به کمال روحانیت خرق این حجاب است . تـا انـسان را نظر به خویشتن و کمال و جمالِ متوهم خود است، از جمال مطلق و کمال صرف محجوب و مهجور است؛ و اول شرط سلوك الى اللَّه خروج از این منزل است، بلکه میزان در ریاضت حق و باطل همین است . پس هر سالک که با قدم انانیت و خودبینى و در حجاب انّیـت و خودخـواهى طى منزل سلوك کند، ریاضتش باطل و سلوکش الى اللَّه نیست، بلکه ال ى الـنفس اسـت : مـادر بتها بت نفس شما است.(21 ( قَالَ تَعالى : و منْ یخْرُج منْ بیته مهاجِراً الَى اللَّه ورسوله ثُم یدرِکْهالْموت فَقَدوقَـعأَجـرُه علـى ( اللَّه 22.(هجرت صورى و صورت هجرت عبارت است از هجرت به تن از منزل صورى بـه سـوی کعبه یا مشاهد اولیاء )ع( ؛ و هجرت معنوى خروج از بیت نفس و منـزل دنیـا اسـت الـى اللَّـه و رسوله؛ و هجرت به سوى رسول و ولىنیز هجرت الى اللَّه است . و ما دام که نفس را تعلّقـى بـه خویش و توجهى به انّیت است مسافر نشده؛ و تا بقایاى انانیت در نظـر سـالک اسـت و جـدران شهر خودى و اذان اعلام خودخواهى مختفى نشده، در حکم حاضر است نه مسافر و مهاجر . و در مصباح الشّریعۀ است : قالّ الصادقُ علیه السلام : العبودیۀُ جوهرَةٌ کُنْهها الرُّبوبِیۀُ؛ فَما فُقد منَ العبودیۀِ وجِد فى الرُّبوبِیۀِ، و ما خَفى منَ الرُّبوبِیۀِ أُصیبفى العبودیۀ(23 .( کسى که با قدم عبودیت سیر کند و داغ ذلّت بندگى را در ناصیه خـود گـذارد، وصـول بـه عـزّ ربوبیت پیدا کند . طریق وصول به حقایق ربوبیـت سـیر در مـدارج عبودیـت اسـت؛ و آنچـه در عبودیت از انّیت و انانیت مفقود شود د ر ظلّ حمایت ربوبیت آن را مى یابد، تا به مقامى رسد که حق تعالى سمع و بصر و دست و پاى او شود؛ چنانچه در حدیث صحیح مـشهور بـین فـریقین وارد است.(24 ( چون از تصرّفات خود گذشت و مملکت وجود خود را یکـسره تـسلیم حـق کـرد و خانـه را بـه صاحب خانه واگذار نمود و فانى در ع زّ ربوبیت شد، صاحب خانه خود متـصرّف در امـور گـردد؛ پس تصرّفات او تصرّف الهى گردد؛ چشم او الهى شود و با چشم حق بنگـرد، و گـوش او گـوش الهى شود و به گوش حقّ بشنود . و هر چه ربوبیت نفس کامـل باشـد و عـزّ آن منظـور خـواطر شود، از عزّ ربوبیت به همان اندازه کسر شود و نا قص گردد، چه کـه ایـن دو مقابـل یکدیگرنـد : ( الدنْیا و الآخرَةُ ضَرَّتان 25 .( پس، سالک الى اللَّه را ضرور است که به مقام ذلّ خود پى برد و نصب العین او ذلّـت عبودیـت و عزّت ربوبیت باشد . و هر چه این نظر قوت گیرد عبادت روحـانى تـر شـود و روح عبـادت قـویتر شود، تا اگر به دستگیرى حقّ و اولیاى کمل علیهم السلام توانست به حقیقت عبودیـت و کنـه آن واصل شود، از سرّ عبادت لمحه اى درمى یابد. و در جمیع عبادات - خصوصاً نمـاز کـه سـمت جامعیت دارد و منزله آن در عبادات منزله انسان کامل است و منزله اسم اعظم بلکه خود اسـم اعظم است - این دو مقام، یعنى مقام عزّ ربوبیت که حقیقت است و مقام ذلّ عبودیت که رقیقـه آن است، مرموز است . و در اعمال مستحبه قنوت و در اعمال واجبه سجده را اختـصاصى اسـت که پس از این ان شاء اللَّه به آن اشاره خواهم کرد آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه و باید دانست که عبودیت مطلقه از اعلى مراتب کمال و ارفع مقامـات انـسانیت اسـت کـه جـز اکمل خلق اللَّه محمد صلّى اللَّه علیه و آله بالاصالۀ و دیگر اولیاى کمل بالتّبعیۀ کـسى دیگـر را از آن نصیبى نیست، و دیگران را پاى عبودیت لنگ است و عبادت و عبودیت آنها معلّل است و . جز با قدم عبودیت نتوان به معراج حقیقى مطلق رسید؛ و لهذا در آیه شـریفه فرمایـد : سـبحانَ الّذى اسرى ( بِعبده (قدم عبودیت و جذبه ربوبیت سیر داد آن ذات مقدس را به معراج قـرب و وصول . و در تشهد نماز که رجوع از فناى مطلق است، که در سجده حاصل شده، باز توجه بـه عبودیت قبل از توجه به رسالت است . و ممکن است اشاره به آن باشد که مقـام رسـالت نیـز در نتیجه جوهره عبودیت است . و این مطلب را دنباله طویلى است که از وظیفـه ایـن اوراق خـارج است .......: آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357