#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: توفان زرد همچنان مى وزيد تا ريشه درختى را بركند كه ريشه اش ثابت و شاخه هايش در آسمان بود. ف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پايانى كه پايان نيست!
خورشيد طلوع كرد. آسمان آبى بود و تنها چند تكه ابر در اين جا و آن جا به طور پراكنده ديده مى شد؛ باد نمى وزيد. شب گذشته، باد ابرها را جارو كرده بود.
سيد محمد رفت تا كنار در حرم بايستد. پرتو آفتاب، گنبد و گلدستهها را گرم مى كرد. رؤياى شب پيش هم چنان بر ذهن سيد محمد چيره بود. هنوز آن صداى آسمانى در درون شعله ورش طنين مى افكند.
زائران دسته دسته مى آمدند و به حرم، اداى احترام مى كردند. نزديك در مسافران با تن پوش هاى پشمينه بر تن نشسته بودند؛ چاى مى نوشيدند و از اين طرف و آن طرف حرف مى زدند. يكى از آنها سرش را تكان داد و گفت: « چگونه از اين دوشيزه به خاطر كارى كه ديشب كرد، تشكر كنيم. »
كولاك عجيبى بود. راه را گم كرده بوديم.
اگر چند دقيقه ديرتر گلدستهها را روشن كرده بودند، ما مرده بوديم. (۲۲۳)
ناگهان نورى مثل نور فانوس دريايى در بندرديديم.
دوست من! اهل بيت، لنگرگاه، آدم هاى سرگردان هستند.
پس فردا براى زيارت برادرش به طرف مشهد حركت مى كنيم.
صبر كن چند روزى مهمان اين خانم باشيم.
سيد محمد حيرت زده به حرف هاى آنان گوش مى داد. چشمانش از اشك لبريز بود. به سوى آنها رفت و گفت: « برادرانم! من بودم كه چراغ گلدستهها را روشن كردم؛ البته در رؤيا، دوشيزه اى را ديدم سرا پا نور كه من فرمود: « برخيز و چراغ هاى گلدستهها را روشن كن! » او سه بار اين جمله را گفت. »
مسافران حيرت زده پرسيدند: « يعنى گلدستهها معمولاً اين وقت از نيمه شب روشن نمى شوند؟ »
نه! چون ما چراغها را پيش از نيمه شب خاموش و يك ساعت مانده به اذان صبح روشن مى كنيم.
دانه هاى مرواريد اشك از چشمها برگونهها غلتيد؛ اشك هاى عاشقانه، اشك هاى فروتنى.
سيد محمد رضوى اين كرامت را نوشته است و هر سالهنگامى كه سال شب اين خاطره گرما بخش فرا مى رسيدبراى بزرگداشت آن كرامت، در چنان شبى چراغها را زودتر برمى افزود. هر سال در آن ساعت و هنگامى كه برف سنگين بهمن ماه فرو مى ريزد، مسافران، گلدسته هاى لبريز از نور را مى بينند، گلدسته هايى بسان فانوس هاى دريايى كه چلچراغ اميد ره
گم كردكان درياى حيرت هستند.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
امام رضا علیه السلام در کوه سنگی به صخره ای تکیه زدند و فرمودند:
«خدایا! این کوه را برای مردم سودمند گردان و به آنچه که از این کوه میتراشند و به آنچه که در ظرفهای تراشیده از این کوه میریزند، برکت ده! و... » [۱]
قرن هاست که مردم از آن کوه، ظرفهای سنگی میسازند.
----------
[۱]: . همان، ج ۲، ص ۱۳۱
بخور! سرد است
در خانه ی امام رضا علیه السلام بودم، به شدت تشنه بودم اما خجالت میکشیدم که در میان مجلس، آب بخواهم.
امام علیه السلام فرمودند: «آب بیاورید! » آوردند، حضرت اندکی نوشیدند، رو به من کردند و فرمودند: «ای محمد؛ بخور که سرد است! » [۱]
----------
[۱]: . همان، ج ۲، ص ۲۰۴
یک قمقمه دریا....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد، دین نگه داشتن خیلی سخت شده مخصوصا واسه ما جوونا علی الخصوص ما پسرا، ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
آیا امام زمان (عج) از وقت ظهورشان آگاهی دارد با اینکه امام بر همه چیز احاطه داره؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻در بحث اینکه امام زمان (عج) زمان ظهورش را می داند..☀️
👈🏻اولا نکته مهم و بسیار مهم، پرداختن به این بحث از مسائل فرعیست. چرا؟
الان من بدانم امام زمان (عج) زمان ظهور خودش را می داند یا نه! چه تأثیری روی من دارد؟ چه تأثیری در وظایف من به عنوان یک منتظر دارد؟ هیچی!
یعنی سوالی است که.. حتی روایت از خود امام زمان (عج) هم داریم به این مضمون است حالا منبعش را می آورم چون روایت را دیدم می دانم چنین روایتی است، امام زمان (عج) می گوید سوالاتی که هیچ فایده ای برای شما ندارد، نپرسید.
اینکه آقا امام زمان، زمان ظهورش را می داند یا نه.. اصلا بحث مهمی نیست.
👌🏻اما جواب زیبایی دادند استاد جواد جعفری از اساتید مرکز مهدویت، من جواب ایشان را یک خرده توضیح بیشتر هم میدهم، ایشان فرمودند دو نظریه وجود دارد: 🔰
🔹عده ای از علما می گویند امام زمان (عج) از زمان ظهور خودش خبر ندارد.
🔹عده ای می گویند نه حضرت مهدی (عج) از زمان ظهور خودش خبر دارد.
⭕️حالا استنادها؛
⬅️آن دسته ای که می گویند حضرت مهدی (عج) از زمان ظهورش خبر ندارد به آن روایاتی استناد می کنند که روایات فرمود مسئله ظهور همانند قیامت است و زمانش را کسی نمی داند یا برخی روایات که امثال اینها و شبیه اینها هست.
⬅️اما عده ای هم استناد می کنند به اینکه امام زمان (عج) از زمان ظهور خودش خبر دارد، استنادات عالی هم می کنند. (البته من نمی خواهم حکم کنم کدام نظر درست است، من اصلا قضاوت نمی کنم. قضاوت با شما. من دو نظریه را دارم مطرح می کنم)
دسته ای که می گویند امام زمان (عج) از زمان ظهور خودش خبر دارد استنادات خیلی خوبی می آورند
شما زیارت جامعه کبیره📖 را نگاه کنید می گوید «خُزَّانَ الْعِلْمِ» حافظ اسرار خدا، حافظ اسرار رب العالمین، «حَفَظَةِ لِسِرِّه» خدا شما را محرم اسرار خودش دانسته. خدا علم خودش را به شما داده، مطلق علم است.
☝️🏻بله ما یک علم ذات خدا داریم که به کسی نخواهد رسید ولی.... آیا ظهور از اسرار هست یا نیست؟ هست. خُب زیارت جامعه کبیره صراحتا دارد می گوید اهل بیت محرم اسرار خدا هستند.
آیه [27/ 28] سوره جن صراحتا می گوید زمان قیامت را کسی جز خدا نمی داند علم غیب است، اما خدا به رسولانی که از آنها راضی باشد این علم را خواهد داد. پس این چیزها هم هست.
⚠️یک نکته هم توجه بکنید همه عزیزان، هیچ وقت با یک روایت قضاوت نکنید، باید روایت های دیگر را هم دید، آیات دیگر را هم دید.. آیاتی که می گوید علم غیبت مخصوص خداست ولی جایی دیگر هم می گوید مخصوص خدا هست اما به کسانی که از آنها راضی باشد خواهد داد این علم غیب را. پس یک عده به اینها استناد می کنند.
⚜اصلا امام باقر (ع) یا امام صادق (ع) است می گوید صبر شیعیان ما از ما بیشتر است چه طور؟ شیعیان ما بر چیزی که نمی دانند صبر می کنند و ما بر چیز هایی که می دانیم صبر می کنیم. خیلی ها از همین برداشت کردند که اهل بیت زمان ظهور را می دانند چون می دانند زمان ظهور کی است ولی باز صبر می کنند ولی شیعیان نمی دانند و باز صبر می کنند. پس اینها هم هست..
📄یا روایات دیگری که پیغمبر (ص) می گوید خدا علمش را به ما اهل بیت داد و... این روایات هم از لحاظ سندی به آنها می گوید مستفیض، یعنی دیگر از لحاظ سندی به تعداد متواتر نیست، حالا بعضی ها می گویند تواتر هم دارد، تواتر هم نباشد مستفیض است.
روایات مستفیض دیگر بررسی سندی نمی خواهد که من بگویم روایات جعلی است یا صحیح است یا غلط.. این روایات مستفیض است که اهل بیت مخزن اسرار الهی هستند محرم اسرار الهی هستند و یقینا هم زمان ظهور یکی از اسرار الهی هست.
⬇️⬇️⬇️
👤آیت الله بهجت صراحتا در کتاب ″در محضر بهجت، ج1″ آنجا گفته اینکه می گویند امام زمان (عج) از زمان ظهور خودش خبر ندارد درست نیست، ایشان از زمان ظهورش خبر دارد.
💠سید علی آقای قاضی می گوید آن روزی که امام زمان (عج) بیاید یک حرفی را به 313 نفر می زند که آن 313 نفر یک لحظه شک می کنند که این فرد امام هست یانه! (البته این روایت در کتاب کمال الدین شیخ صدوق آمده) بعد با طی الارضی که دارند می روند یک دوری می زنند و متوجه می شوند که نه کسی جز حضرت نیست، این فرد همان امام زمان (عج) است.
سید علی آقای قاضی می گوید من می دانم امام زمان چی به آن 313 نفر می گوید که آنها شک می کنند.
یکی از بزرگان می گفت به نظر شما وقتی سید علی آقای قاضی می داند حرف امام زمان (عج) چی هست، چیزهای دیگر را نمی داند.
⏰ما وقت برای ظهور تعیین نکردیم (البته من نه! این افرادی که این نظریه را دارند که امام زمان (عج) زمان خودش را می داند) این افراد برای ظهور وقتی را تعیین نکردند می گویند طبق این استنادات و روایات که اهل بیت مخزن اسرا
ر الهی هستند و... و خدا هم صراحتا می گویند زمان قیامت را کسی نمی داند ولی اسرار غیب را به کسی که بخواهیم می دهیم،
پس می تواند زمان غیبت را به کسانی که از آنها راضی است که اهل بیت مصداقش هستند به آنها هم بدهد بعد تأییدیه هم می دهند که آیت الله بهجت و سید علی آقای قاضی.. می گفتند که امام زمان (عج) زمان ظهور خودش را می داند.
اینها هم استنادات است. هر دو دسته استنادات هست.
👌🏻حالا حرف کدام نظریه صحیح است الله اعلم، خدا بهتر می داند.
💠اما یک عده می گویند آقا امام زمان (عج) زمان ظهورش را نمی داند چون به مردم گفته برای ظهور من دعا کنید من هم مثل شما منتظرم.. ⁉️
خُب، من جواب شما را دادم.. امام هم منتظر هست.. خود امام باقر (ع) گفت ما هم منتظر هستیم اما ما چیزهایی که می دانیم منتظریم.
مثل اینکه شما می دانی مثلا 3 ما دیگر در تاریخ 30 خرداد ماه قرار است یک محموله پستی مهم به شما برسد پس منتظرش هستی. زمانش هم می دانی منتظرش هم هستی..
منتظر بودن به این معنی نیست که من زمانش را نمی دانم، اصلا به این معنی نیست. آقا شما یک چیزی را می دانی منتظری که قرار است اتفاق بیفتد، منتظرش هستی. پس اینکه ″من هم با شما منتظر هستم″ ربطی ندارد که امام خبر ندارد.
🌀اما اینکه می گویند چرا امام زمان (عج) می گوید برای ظهور من دعا کنید خدا ظهورم را نزدیک کند.. همان بداء که عرض کردم (مثال می زنم که قابل فهم باشد برای همه) مثلا امام زمان (عج) می داند که دو سال دیگر تیر ماه قرار است ظهور کند.. مثلا..
(تکرار می کنم ممکن است صحبت ها را یک عده آدم ها بیایند تقطیع بکنند) می گوید ای مردم دعا کنید بداء حاصل بشود و زودتر حاصل بشود. پس به این معنی است که ظهور زودتر حاصل بشود نه اینکه من اصلا زمان ظهور را نمی دانم، ظهور نزدیکتر بشود.
پس این استناد هم که بگوییم به این دلیل امام زمان خبر ندارد نه! این دلیل هم غلط است.
🖕🏻باز هم می گویم من قضاوت نمی کنم که کدام نظریه درست است می گویم این دو نظریه هست، کدامش صحیح است؟ الله اعلم. علمایی مثل آیت الله بهجت و سید علی آقای قاضی می گویند امام از زمان ظهورش خبر دارد. یک عده ای هم می گویند خبر ندارد.
⚠️باز هم تکرار می کنم اصل بحث اصلا اهمیت ندارد، چون وظیفه من و شمای منتظر این هست که برای ظهور زمینه سازی بکنیم و ظهور را هر چه زودتر ان شاءالله بتوانیم فراهم بکنیم.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
20.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| #کلیپ_مهدوی
🔹 زندگی مهدوی (3)
🎤 استاد حجت الاسلام کفیل
#وداع_با_ماه_رجب
دوباره سایه ی ماه کریمی از سرم کم شد
به تعقیب رجب بودم که شعبان المعظم شد
سلام ای ماه شعبان، ماه منجی، ماه پشت ابر
که از مهرت ظهور حضرت قائم مسلّم شد
#سلام_بر_ماه_شعبان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نماهنگ زیبای «ضربان حرم» با نوای سید رضا نریمانی در رثای شهید حاج قاسم سلیمانی 🌹
ته خوشبختی، یه عاشق وقتی، به اربابش میره
به اذن زهرا، مُقَطَّعُ الاَعضاء، میشه پر میگیره
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ز رویِ دوست دلِ دشمنان چه دریابد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عطار کاف کفر ای دل به حق المعرفه خوشترم آید ز فای فلسفه زانکه این علم لزج چون ره زند بیشتر بر مر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نظامی
دولت اگر دولت جمشیدیست
موی سفید آیت نومیدیست
صبح برآمد چو سوی مست خواب
گز سر دیوار گذشت آفتاب
رفت جوانی و تغافل بسر
جای دریغست دریغی بخور
گم شده ی هرکه چو یوسف بود
گم شدنش جای تأسف بود
فارغی از قدر جوانی که چیست
تا نشوی پیر ندانی که چیست
گرچه جوانی همه چون آتشست
پیری تلخست و جوانی خوش است
شاهد باغ است درخت جوان
پیر شود برکندش باغبان
شاخ تر از بهر گل نوبر است
هیزم خشک از پی خاکستر است
میرزا سلمان
بلبل اگر مست گلست این ترانه چیست
گرنیست عشق زمزمه عاشقانه چیست
ساقی اگر نه پرده فتادی ز روی کار
می گفتمت که نغمه ی چنگ و چغانه چیست
پرواز کرد طائر ادراک سالها
معلوم او نشد که در این آشیانه چیست
چون در ازل وجود یکی ثابت است و بس
این مبحث وجود و عدم در میانه چیست
ایدل اگر زمانه به کامت نشد منال
از بخت خود بنال گناه زمانه چیست
چون در نخست نیک و بد از هم جدا شدند
واعظ بگوشه ای بنشین این فسانه چیست
آدم ز سرنوشت برون آمد از بهشت
بسم اللّٰه ای فقیه بگو عیب دانه چیست
سلمان اگر نه مهر مهی هست در دلت
بر سینه ات زداغ محبت نشانه چیست
میرزا مخدوم شریفی
بشتاب چو داری هوس کشتن اشرف
ترسم که خبر یابد و از ذوق بمیرد
*
کسی را لاف عصمت میرسد پیش خردمندان
که وقت دلربایی تو ایمان را نگهدارد
گویم
فرخنده شبی بود که آن دلبر مست
آمد ز پی غارت دل تیغ بدست
غارت زدهام دید خجل گشت و دمی
با من ز پی رفع خجالت بنشست
این ابیات را در سحر جمعه روز بیستم ماه صفر سال ۹۹۲ در محروسه تبریز نگاشتم.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.170-171.mp3
2.44M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.172.mp3
2.74M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.173-174.mp3
3.16M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
جواب شبهه دوم مقدمه 💯اول باید این سوالات جواب داده بشود بعد جواب این شبهه مشخص میشه👇👇 1)یعنی چه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابوالحسنین:
♨️(شبهه سوم)👇👇👇
سوره شوری آیه 23: ....قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى....
الفرقان : 57 قُلْ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلاَّ مَنْ شاءَ أَنْ يَتَّخِذَ إِلى رَبِّهِ سَبيلا
یک آیه فرموده اجر من مودت فی القربی است (سوره شوری23)ولی در سوره فرقان آیه 57 میفرماید: من اجری از شما نمیخاهم مگر اینکه راه خدا را بروید❓❓
جواب:👇👇👇
👌👌نکته خیلی مهم
به هیچ در قرآن تعارض حقیقی وجود ندارد اگر هم تعارض باشد تعارض بدوی(یعنی در نگاه اول بدون تحقیق و ندیدن سایر آیات)ممکن است باشد که با دیدن سایر آیات از بین میرود
ظاهر این دو آیه با هم تعارض دارد ولی با کمی تامل و فکر این تعارض از بین میرود
مثلا👈اگر کسی از من سوال بکند چه کسی در خانه است و من در جواب بگویم علی، و دوباره یک نفر دیگر از من سوال بکند چه کسی داخل خانه است من بگویم برادرم اینگونه جواب دادنها به سه صورت متصور است :۱)هر دو کلام دروغ است۲)یکیشون درست تست و دیگری غلط است ۳)هردوتا کلام درست است(زمانی که اسم برادرم علی باشد).
✅✅جواب شبهه قرآنی هم مثل همین سه صورت است یا نعوذبلله هردو یا یکی از کلام متعارض و کذب است که این درست نیست چون از خداوند فقط صدق صادر میشود،یا اینکه دو کلام درست است زمانی که مودت اهل بیت علیهم السلام همان پیمودن راه خدا باشد.👌
نتیجه👇👇
👏👌کسی که مودت اهل بیت علیهم السلام را ندارد ولو اهل نماز خمس ....باشد فقط خیال میکند که دارد راه راست را طی میکند
#قرآن_شناسی
.......:
💢شبهه چهارم⚠️
آیا گناهی که من انجام میدهم به خواست و اراده خداوند است❓
کما اینکه خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم میفرماید
آیه ۲۹ سوره تکویر وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ
و شما چیزی را اراده نمیکنید مگر اینکه به خواست خدای آفریننده عالم باشد
☘بخش اول 👇👇
بله فعل گناه و زشت و ناپسند به خواست و اراده خداوند است🤔
👈حالا سوال این است آیا خداوند اراده گناه و زشت و ناپسند میکند؟حال آنکه خداوند کمال مطلق است❓
مقدمه لازم و ضروری
👌✅👈ما دو تا مفهوم داریم 1- مفهوم ماهوی:یعنی ما به ازای خارجی دارد(یعنی آن چیزی که داخل ذهن من می آید در عالم خارج مصداقش هم وجود دارد)مثل ماشین،منزل، و...👈اولا ما به ازای خارجی دارد(یعنی مثل غول چراغ جادویی نیست که در عالم دنیا نباشه) ثانیا از هر جهت درنظر بگیریم ماشین است و سیب نمیشود
2-مفهوم فلسفی: که از مقایسه دو چیز با هم به وجود می آید مثلا حرکت کردن دست،
اگر بر صورت ظالم زده شود ثواب است ولی اگر بر صورت مظلوم زده شود گناه است.
در اینجا ثواب و گناه که در عالم خارج وجود ندارد بلکه فقط حرکت دست است که اگر بر سر ظالم فرود آید ثواب ولی اگر بر سر مظلوم زده شود گناه است.
👈✅در عالم خارج فقط فعل محقق میشود نه گناه و این مفاهیم گناه ثواب، خوب و بد و....را خداوند با توجه به اتفاقی که رخ میدهد این اسم ثواب و گناه را رویش گذاشته است والا آنچیزی که در خارج و بیرون وجود دارد فقط حرکت دست و چشم و... است مثلا ما میگوییم نگاه حرام به نامحرم ولی در واقع آنچیزی که اتفاق می افتد فقط دیدن است که اگر این نگاه محبت آمیز به زن و بچه و پدر و مادر باشد به این حرکت چشم (نگاه کردن) میگوییم ثواب ولی اگر خدایی نکرده این حرکت چشم به نامحرم باشد میشود حرام ولی حرام و حلال در مقایسه نگاه به وجود آمد نه اینکه حرام و حلال در بیرون باشد چون در بیرون و عالم دنیا پدر و مادر زن وبچه دختر داخل خیابان و.... است(لطفا با دقت خوانده شود)
#قرآن_شناسی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 انسان شناسی در قرآن| جلسه 9 #انسان_شناسی_در_قرآن #آیت_الله_حائری_شیرازی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا