eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
hafez 77.mp3
9.1M
دوش از مسجد سوی میخانه آمد پیر ما
.......: پند به یکی از صوفیان گفته شد: چی شده، هر وقت حرف می‌زنی، هرکس می‌شنود می‌گرید ولی کسی از سخن واعظ شهر نمی گرید؟ گفت: گریه زن بچه مرده مانند گریه نوحه گر نمی ماند! مولوی گر بود در ماتمی صد نوحه گر آه صاحب درد را باشد اثر همایون ممتاز بود ناله‌ام از ناله ی عشق چون آه مصیبت زده در حلقه ماتم مولوی زین جهان تا آن جهان بسیار نیست در میانه جز دمی دیوار نیست هر کبوتر می‌پرد از جانبی ما کبوتر جانب بی جانبی ما نه مرغان هوا نه خانگی دانه ی ما دانه ی بی دانگی زان فراخ آمد چنان روزی ما که دریدن شد قبا دوزی ما * اذکرونی اگر نفرمودی زهره ی نام او کرا بودی بقیاسات عقل یونانی نرسد کس به ذوق ایمانی عقل خود کیست تا به منطق رأی ره برد با جناب پاک خدای گر به منطق کسی ولی بودی شیخ سنت ابوعلی بودی چشم عقل از حقایق ایمان هست چون چشم اکمه از الوان شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
جواب سوم به شبهه نهم ☘💯انسان تکوینا آزاد خلق شده است ولی در تشریع مثل تکوین آزاد نیست 👈یعنی انسان زمانی که آفریده شده است آزاد هست که سم یا آب بخورد، إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا ما به حقیقت راه (حق و باطل) را به او نمودیم حال خواهد (هدایت پذیرد و) شکر (این نعمت) گوید و خواهد (آن نعمت را) کفران کند. 👆👈ولی اینطور نیست که در شریعت و دین هم آزاد باشد هر چیزی که دوست دارد بخورد اگر اینطور بود که انسان هر کاری را بخواهد انجام بدهد، سپس بگوید لا اکراه فی الدین پس جهنم برای چه کسی است پس آیاتی مثل این برای چه کسی است سوره حاقه خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ﴿۳۰﴾ بگيريد او را و در غل كشيد (۳۰) ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ ﴿۳۱﴾ آنگاه ميان آتشش اندازيد (۳۱) ✅پس مشخص است ما در اندیشه آزادی داریم ولی در عمل نمیتوانیم مثل حوزه اندیشه آزاد باشیم 👈یا آیاتی که میگوید حد را اجرا بکنید برای کیست؟سوره نور آیه ۲ الزَّانِیَةُ وَ الزَّانی‏ فَاجْلِدُوا کُلَّ واحِدٍ مِنْهُما مِائَةَ جَلْدَةٍ باید هر یک از زنان و مردان زنا کار را به صد تازیانه مجازات و تنبیه کنید ✅👈نتیجه پس از نظر عقلی بخاطر جلو گیری از هرج و مرج های اجتماعی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی(مثلا حفظ کیان خانواده،یا آلوده نشدن دیگران و....) الزام بودن رفتارهای دینی از جمله حجاب لازم است و از نظر شرعی هم که عقوبت دنیوی و اخروی دارد.
جواب چهارم به شبهه نهم جواب👇👇 چرا قرآن لا اکراه فی الدین گفته است❓ چون اولا اسلام دینی است که سرتاسر برهان و منطق است و لذا نیازی به اجبار کردن دیگران در اسلام آوردن ندارد. دوما لا اکراه فی الدین جمله ای است(حُکمی) که علتش ادامه همین آیه آمده است یعنی چرا نباید اکراه باشد چون قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ این قسمت از آیه علت حکم است یعنی چون وقتی هدف رشد انسان است باید اولا وسایل و امور مرتبط به رشد هم فراهم بشود از جمله مبانی عقلی باشد(کما اینکه اسلام اینگونه است) دوما خود شخص باید با رغبت انتخاب بکند سوما جبر رشد نمیدهد چهارما وقتی که رشد علت و هدف است پس باید موانع رشد هم برداشته بشود آیا فضای بی حجابی موجب رشد است یا فضای عفت و حجاب❓مسلما فضای حجاب 👌👌البته این جواب برای کسی است که میخواهد به وسیله قرآن علیه قرآن استفاده بکند یعنی میخواهد با آیه قرآن(لا اکراه فی الدین) علیه قرآن(که حجاب باشد) استفاده بکند ولی کسی که نخواهد با این آیه با شما بحث بکند مثلا فقط بگوید من دوست ندارم حجاب داشته باشم چهار دیواری اختیاری و....جواب های دیگری باید به او داد.