eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
45.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جواب کارشناس برنامه به شبهه که با وجود علما به امام زمان(عج) نیاز نداریم 🔶🔹🔶
نماز عشق شبی وصال جمال تو آرزو کردیم به دل ز حسن و کمال تو گفت و گو کردم چو روی پاک نبیند مگر که دیده پاک به اشک دیده از آن دیده شست و شو کردم به بوی طره مشکین خویش مستم کن که من به یاد تو صدها شکوفه بو کردم سر فراق سلامت، وصال اگر نبود که با فراق تو عمری بود که خو کردم تو قبله گاه منی در نماز عشق، حبیب درین نماز، جمال تو جست و جو کردم برای آن که نمازم قبول خاطر تو شود به اشک زدم غوطه، پس وضو کردم شتاب هیچ مکن هاشمی رسد روزی که نغمه ساز کنی اقتدا به او کردم دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
جنگ تن به تن پس از سه ساعت ناگهان بارش خمپاره‌ها قطع می‌شود. دستور حاجی باید سریعا اجرا شود. شاید کمی هم دیر شده باشد. عراقی‌ها در چند قدمی بچه‌ها قرار دارند. به محض پایان آتش، عراقیها بدون سر و صدا خود را به قله نزدیک کرده اند. اما اول کمینها با آنها درگیر شده اند و حالا نوبت ماست. یک یورش مردانه می‌خواهد. از هلهله ی آنها هم نمی ترسیم چون ما خدا را داریم. اینها مثل بت پرستان صدر اسلام هلهله می‌کنند و ما مفتخریم که در حالت ندای توحید بر زبان داریم. گفته ایم لا اله الا الله تا رستگار شویم. می‌گوئیم الله اکبر تا خدا ما را یاری کند. برای چند لحظه عراقیها با بچه‌های گردان یقه به یقه می‌شوند. خیلی نزدیک. مشت و لگد کاری تر است. اما زیاد طول نمی کشد. عراقی‌ها به پایین بر می‌گردند ولی مثل تمساح روی زمین می‌خزند و خود را بالا می‌رسانند. لباسهای جنگی و پلنگی. آستینها بالا، کلاهها کج و اکثرا فقط با یک کلاش قنداق تاشو. خیلی سبک و نرم. احتمالا نیروهای کماندویی و یا گارد ریاست جمهوری عراق هستند. ورزیده و جنگ دیده اند. قله را می‌خواهند، ولی از مرگ می‌ترسند. ما بسیجی هستیم. و لشکر مخلص خداییم. رزم دیده ایم، خدا را می‌خواهیم و از [صفحه ۷۷] مرگ هم نمی ترسیم. آمده ایم تا شهید شویم. ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. یک نبرد جانانه. نارنجکهای زیادی به طرف یکدیگر پرتاب می‌شود. آرپی جی‌های متعدد روانه ستون عراقی می‌شود. ولی باز هم می‌آیند. از کشته شان پشته درست شده، ولی باز هم می‌آیند. حمله می‌کنند. هلهله می‌کنند. یکی دو بار هم از جناح راست توانسته اند به روی قله بیایند ولی بچه‌ها آنها را عقب زده اند. جنگ مشکل شده. باز هم مشکل مهمات، مشکل مجروحان، مشکل اسلحه و مشکل نیرو. جنگ همه اش مشکل است. مرد می‌خواهد. هر کسی نمی تواند مرد جنگ باشد. اما امام ما گفت ما مرد جنگیم. یعنی با مشکلات می‌سازیم. پس باید با همین مقدار موجود جنگ کرد. هم پایداری می‌خواهد و هم صبر. درگیری بالا می‌گیرد. چند نفر از بچه‌ها پس از خوردن تیر به صورتشان در جا شهید شده اند. کنار بقیه بچه‌ها افتاده اند. مجروحان زیادی هم روی زمین مانده اند. تعدادی از آنها مربوط به گلوله باران چند ساعته اند و تعدادی هم در همین یک ربع درگیری مجروح شده اند. چون آتش خمپاره در منطقه نیست، نیروهای حمل مجروح می‌توانند، مجروحان را عقب ببرند. ولی تعدادشان کم است. آنها هم تلفات داده اند. هر جا نگاه کنی درگیری است. چپ، راست، جلو، عقب، حتی ارتفاعات پایین تر. عراقیها مثل مور و ملخ ریخته اند. بیش از یک تیپ هستند. خوب هم می‌جنگند، اما بهتر از آنها ما می‌جنگیم. هیچ رحمی از دو طرف در کار نیست. با این تفاوت که آنها با تخصص کماندوییشان می‌جنگند و ما با تعهد خدادادی. عراقی‌ها به این زودی‌ها دست بردار نیستند و می‌جنگند. ما هم می‌جنگیم. یکی برای نان و مسکن و خاک و دیگری برای عزت و شرف. کم کم نیروی دو طرف به ضعف کشیده شده. ولی چون ما روی بلندی قرار گرفته ایم بهتر می‌توانیم مقاومت کنیم. آن بیچاره‌ها نفسشان بریده. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌 🌹 شهـــید مهدی زین الدین: در زمان غيبت كبري به كسي «منتظر» گفته مي‌شود و كسي مي‌تواند زندگي كند كه منتظر باشد، منتظر شـها‌دت، منتظر ظهور امـام زمـان(عج). •┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
hafez 91.mp3
2.22M
حافظ ز دیده دانهٔ اشکی همی‌فشان
.......: همنشینی اگر پدرم از بلاد عرب به عجم نیاورده بود و با سلاطین مجالست نداشتم، از متقی ترین، عابدترین، و زاهدترین مردم بودم، ولی پدرم مرا از آن شهرها خارج و در این دیار ساکن گردانید. من هم با مردم دنیا مجالست کردم و اخلاق پست آنها را گرفتم، و صفات زشتشان را پذیرفتم حافظ من ملک بودم و فردوس برین جایم بود آدم آورد در این دیر خراب آبادم و از آمیزش با مردم جز سر و صدا و نزاع و جدال چیزی نصیبم نشد. سرانجام چنین شد که هر نادانی با من معارضه کند و هر گمنامی به جسارت نسبت به من پردازد. من که ببوی آرزو در چمن هوس شدم برگ گلی نچیدم و زخمی خار و خس شدم مرغ بهشت بودم و قهقهه بر فرشته زن از پس صید پشه ای همتک سگ مگس شدم شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👌👌👏✅چند نکته مهم دیگر درباره ی لا اکراه فی الدین 👌✅عدم اجبار به پذیرش دین(لا اکراه فی الدین)، خود یکی از احکام دینی است که در همه شرایع و حتی قدیمی‌ترین شرایع از شریعت نوح، تشریع شده است تا به امروز؛ یعنی این اصل ثابت در همه شرایع آسمانی است. 👌👌لا اکراه فی الدین با آیات جهاد نسخ نشده است چون جهاد برای دفاع از ناموس مسلمانان است وچون پیامبر خاتم الانبیاء است باید سخنش به همه برسد تا اتمام حجت بشود ولی انتخاب دست خودشان است و اگر کسی مانع بشود و دسیسه بخواهد بکند باید این مانع برداشته بشود تا هم مردم ندای پیامبر را بشنوند و هم حجت تمام بشود. 👏👏👌👌کلا بودن بهشت و جهنم و تمام برخوردهای قضایی و انتظامی که با رفتارهای مجرمین و... میکنند مشخص میشود لا اکراه فی الدین اولا یک امر عقلی است دوما این برداشتی که از لا اکراه فی الدین میکنند در هنگام تذکر دادن و... کاملا غیر منطقی و سیاسی است چون با بودن قوه قهریه و قضائیه مشخص میشود که لا اکراه فی الدین غیر از این برداشت است که ما داریم ( موسی به دین خود عیسی به دین خود، هر کسی تو قبر خودش میذارند و....) 👌👌👌✅ فقط بحث روی این است چی منکر است چی منکر نیست ان شاءالله مفصل در آینده در نقد حقوق بشر و آزادی بیان غربی (مبحث ولایت فقیه) خواهیم پرداخت که فقط خداوند اجازه دارد بگویید چی منکر است و چی منکر نیست...
♨️⚠️⚠️⚠️شبهه یازدهم⚠️⚠️⚠️ هر چقدر فتنه و اختلاف است زیر سر دین است حتی قرآن هم به این مسئله اشاره میکند👇👇 « كانَ النّاسُ أُمَّةً واحِدَةً فَبَعَثَ اللّه‏ُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ وَأَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ 💯♨️💯شما حتی غرب آسیا(خاورمیانه) دقت بکنید همه پیامبران برای همین منطقه است و بیشترین عقب ماندگی هم برای همین منطقه است❓❓ جواب اول 👌✅کی گفته همه پیامبران برای این منطقه بودند بلکه بخاطر اینکه بیشتر در این منطقه زندگی میکردند لذا بیشتر در این منطقه پیامبران فرستاده شده است، هرچند قرآن فقط تعداد بسیااار محدودی را بیان کرده است و در هر جا که مردم زندگی میکردند خداوند هم پیامبری را آنجا برای اتمام حجت میفرستاد آیه ۷۸ سوره غافر: وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلًا مِنْ قَبْلِكَ مِنْهُمْ مَنْ قَصَصْنَا عَلَيْكَ وَمِنْهُمْ مَنْ لَمْ نَقْصُصْ عَلَيْكَ و همانا ما رسولان بسیاری پیش از تو فرستادیم که احوال بعضی را بر تو حکایت کردیم و برخی را نکردیم نحل ۳۶:وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ همانا ما در میان هر امتی پیغمبری فرستادیم که خدای یکتا را پرستید و از بتان و فرعونان دوری کنید، پس بعضی مردم را خدا هدایت کرد 👌👌👌نکته بسیار مهم قبلا انسانها به صورت جزیره ای و پراکنده زندگی نمیکردند.
♨️شبهه یازدهم آیا این دو آیه با هم در تعارض نیست یک آیه میگوید خداوند راحتی را برای انسان اراده کرده و آیه دیگر میگوید ما انسان را در سختی آفریدیم❓❓👇👇 سوره بقره ۱۸۵:....يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ(خداوند برای شما حکم را آسان خواسته و تکلیف را مشکل نگرفته) سوزه بلد۴:لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی‏ کَبَدٍ(به راستی که انسان را در رنج آفریدیم) جواب👇👇 👌👌الف)در بحث تکلیف و اوامر شرعی(نماز روزه و...) که در آن خداوند سختی و تکلیف بما لا یطاق(تکلیفی که انسان از عهده اش بر نیاد که عقلا قبیح است) را نخواسته است(مفاد آیه اول). 👌👌ب) بحث خلقت(تکوین)، و آفرینش انسان:در آن خداوند، سختی را قرار داده است، همانگونه که از لحظه ای که نطفه در قرارگاه رحم واقع میشود مراحل زیادی از مشکلات، دردها و رنج ها را طی میکند تا متولد شود و بعد از تولد در دوران طفولیت سپس جوانی و از همه مشکل تر در دوران پیری با انواع مشقت ها و رنج ها مواجه میشود.این طبیعت زندگی دنیا بوده و انتظار غیر آن را داشتن اشتباه است. نکته مهم این یک قاعده و اصل کلی در قرآن است که به هیچ وجه تناقض در قرآن نیست اگر هم میبینیم ظاهرا تناقض هست باید با تامل کردن آن را بر طرف بکنیم این قسمت(يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَ...) برش داده شده است سوره بقره درباره کسی که مریض است و نمیتواند روزه بگیرد.... خداوند میفرماید حالا که نمیتوانید روزه بگیرید اشکال نداره ما سختی (روزه گرفتن با حالت مریضی) را برای شما اراده نکردیم ما راحتی را برای شما اراده کردیم (یعنی بعدا قضای کنید)