eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
Part24_گلستان سعدی.mp3
12.74M
📗کتاب صوتی با روایت دکتر اسماعیل آذر قسمت 4⃣2⃣
زبان و شهوت ارسطو طالیس گوید: اگر می‌خواهی بدانی آدمی تا چه میزان جلو شهوتش می‌تواند بگیرد، ببین تا چه اندازه می‌تواند جلو زبانش بگیرد. جای نفس نیز گفته است: نفس در بدن نیست، بلکه بدن در نفس است چه اینکه نفس وسیع تر از بدن است. پیر مغان به اسرار حقیقت نیست جز پیر مغان دانا له فضل علی اهل النهی فضلاً و عرفانا زمانی گوش بر گفتار او نه تا یقین دانی که جز تلبیس نبود حاصل تدریس مولانا اگر بودی کمال اندر نویسایی و خوانایی چرا آن قبله کل نانویسا بود و ناخوانا بیا ای کرده احیای موات هر دل مرده چه باشد سایه یی بر مردگان اندازی احیانا شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
تاریخ تحولات سیاسی 5.MP3
5.24M
💠 سلسله جلسات تدریس کتاب 5 👈👈 اولین کتاب برای شروع خواندن تاریخ معاصر ایران 🎬 جلسه 5️⃣ 🎤 با تدریس به شیوه تحلیلی
🔵 علاقه مردم به رضاخان! 💠 شما یادتون نمیاد ولی علاقه مردم به به حدی بوده که در تاریخ نوشته اند: تمام مردم از این پیش آمد(تبعید رضاخان) شادند، حتی آن مرد از کار افتاده، آن ضعیفه دهاتی پیر عاجز، چرا؟ او برای آنکه کلاه فرنگی سر گذاشته، او برای آنکه رویش باز شده، آنها که مال و حال و جان و کسانشان از دست رفته جای خود دارن. زن و مرد این مملکت سوای معدودی هر یک از این راهها بغض و کینه در دل داشتند. 📚منبع:کتاب روزنامه خاطرات عین السلطنه /نوشته قهرمان میرزا سالور(عین السلطنه)، ج10، صفحه79_7878 📸 تصاویر صفحه کتاب به عنوان کامنت اول بارگذاری شده.
🔵 رفاه به سبک رژیم پهلوی! 💠 در مورد شرایط گل و بلبل مردم در زمان ، فریدون هویدا نماینده شاه در سازمان ملل متحد در خاطراتش مینویسد:در بهار سال 1324 همراه چند تن از دوستان به املاکشان که نزدیک ساری در کنار دریای خزر قرار داشت رفتیم تا تعطیلات سال نوی ایرانی را در آنجا بگذرانیم. مردم روستایی که در آن نواحی زندگی میکردند، در کلبه های گلی به سر می بردند و بیش از دو وعده در روز غذا نمی خوردند که تازه آن هم از مقداری نان خشک و ماست فراتر نمی رفت، مالکین تمام محصول برنج روستائیان را از آنها میگرفتند و ماموران دولت نیز آنها را به شدت تحت نظر داشتند تا اگر هر کدامشان از دادن سهم مالکان خودداری کنند تنبیه شود. 📚 منبع: کتاب سقوط شاه/نوشته فریدون هویدا(سفیر و نماینده دائم شاه در سازمان ملل متحد)/ص68 📸 تصاویر صفحات کتاب به عنوان کامنت اول بارگذاری شده.
36.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه 7 💠 جلسه 7⃣ ( بررسی حکومت دینی ) 🎤 🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است
⚡️ظلم و بیداد دولت ساسانی نیز کم و بیش در منزجر کردن مردم و یا به عبارت دیگر، از بین بردن انگیزه دفاع از دولت ساسانی، عامل موثری برای کاهش فعالیت نظامی سپاهیان در میدان جنگ بوده است. علاوه بر همکاریهای موقتی که ممکن است حمل بر خیانت شود، پیوستن چهار هزار نفر از سپاه قادسیه به اعراب نمی تواند به عنوان خیانت توجیه شود. ⬅️اساسا اعراب، عجمان را "حمراء" به معنای سفیدرو می خواندند👳🏻‍♀. این افراد در فتح مدائن شرکت کرده و در جنگ جلولا نیز حضور داشتند. نمونه های دیگری نیز وجود دارد که بلافاصله پس از حمله مسلمانان کسانی از دهاقین همراه با زارعین خود اسلام را پذیرفتند. 📝علامه قزوینی نوشته است: ایرانیان خائن و عرب مآب! از اولیای ولایات و مرزبانان اطراف، به محض این که حس کردند که در ارکان دولت ساسانی تزلزل روی داده و قشون ایران در دو سه دفعه از قشون عرب شکست خوردند، خود را به دامان عربها انداخته و نه تنها آنان را در فتوحاتشان کمک کردند و راه چاره را به آنان نمودند، بلکه سرداران عرب را به تسخیر سایر اراضی ایران دعوت کردند. 📝زنده یاد جلال آل احمد می نویسد: اسلام پیش از آن که به مقابله ما بیاید، این ما بودیم که دعوتش کردیم، بگذریم که رستم فرخزادی بود که از فروسیت ساسانی و سنت متحجر زرتشتی دفاعی مذبوحانه کرد، اما اهل مدائن تیسفون، نان و خرما به دست در کوچه ها به پیشواز اعرابی ایستاده بودند که به غارت کاخ شاهی و فرش بهارستان می رفتند." 👌برخورد مناسب اعراب فاتح با مردمان شهرها، می توانست آنان را نسبت به صداقت مسلمانان دلگرم کند. قراردادهای صلح، مردم را بر ترک دین و آیینشان اجبار نکرده و حتی اصراری در تخریب آتشکده ها🔥 نیز در کار نبود. مالیاتی که پرداخت می شد در بیشتر موارد، کمتر از پولی بود که دولت ساسانی و حاکمان ولایات از مردم دریافت می کردند. در این صورت به چه دلیل آنان می‌بایست برای دولت ساسانی جان خود را فدا می کردند❓ 👈البته رشد اسلام در ایران به تدریج صورت گرفت. نخستین مسلمانان، اعرابی بودند که در شهرهای مختلف ایران ساکن شدند. به دنبال آن، بردگانی بودند که در جنگها اسیر شده و در خانواده های مسلمان پرورش یافتند. در درجه سوم ایرانیانی بودند که بتدریج 📚 در اثر تبلیغات دینی و همنشینی با اعراب مسلمان، این آیین را پذیرفتند. روند پیشرفت اسلام در ایران، حدود چهار قرن به درازا کشید. 🔹 ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب "تـاریخ سیاسی اسلام، ج2، ص128-132"، رسول جعفریان. ۸۶