eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.6هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۲-۱-۴-۲-۴- باز بودن میدان فعّالیت در تمامی عرصه برای زن به قدر توان جسمانی ونیازها وضرورت از نظر اسلام، میدان فعّالیت و تلاش علمی و اقتصادی و سیاسی برای زنان، کاملاً باز است. اگر کسی با استناد به بینش اسلامی بخواهد زن را از کار علمی محروم کند، از تلاش اقتصادی باز دارد، یا از تلاش سیاسی و اجتماعی بی نصیب سازد، به خلاف حکم خدا عمل کرده است. زنان به قدری که توان جسمی و نیازها و ضرورت هایشان اجازه می‌دهد، می‌توانند در فعّالیت‌ها شرکت کنند. آن‌ها هر چه می‌توانند، تلاش اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کنند. شرع مقدّس، مانع نیست. [۲] ۳-۱-۴-۲-۴- حضور در بسیج ونهادهای انقلابی وفعّالیت‌های سازندگی و اقتصادی در فعّالیت سازندگی، در فعّالیت اقتصادی، در طرّاحی و فکر کردن وبرای امور کشور و یک شهر و یک روستا و یک مجموعه وامور شخصی خانواده مطالعه کردن، میان زن و مرد تفاوتی نیست. همه مسؤولند و همه باید انجام دهند. [۱] ۲-۴-۲-۴- گستره اختصاصی الف) اشتغال ---------- [۲]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه ۲۸-۰۶-۱۳۷۵. [۱]: . بیانات در اجتماع بانوان خوزستان۲۰-۱۲-۱۳۷۵. ۱- از منظر اسلام ۱-۱- لازم دانستن کار برای زن به صورت مشروط اسلام با کار کردن زن موافق است. نه فقط موافق است، بلکه کار را تا آن جا که مزاحم با شغل اساسی و مهم ترین شغل او، یعنی تربیت فرزند و حفظ خانواده نباشد، شاید لازم هم می‌داند. [۲] ---------- [۲]: . بیانات در دیدار گروهی از بانوان به مناسبت فرخنده میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن ۲۵-۹-۱۳۷۱. ۲-۱- عدم مانعیت اسلام برای فعّالیت زنان در عرصه‌های مختلف این که ما بگوییم «زن را از فعّالیت اقتصادی و اجتماعی ممنوع کنیم»، به استنادِ نظرِ اسلام، غلط است. اسلام چنین حرفی نگفته است. [۳] نظر اسلام این است که در میدان فعّالیت علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، نباید بر زن تحمیل و اجبار کرد؛ چنان که به سد کردن راه او هم نباید پرداخت. اگر خانم‌ها می‌خواهند وارد فعّالیت‌های اجتماعی و سیاسی شوند، مانعی نیست. [۴] زنِ مسلمان مثل مردِ مسلمان حق دارد آن چه را که اقتضای زمان است، آن خلأیی را که احساس می‌کند، آن وظیفه ای را که بر دوش خود حس می‌کند، انجام دهد. چنان چه دختری مثلاً مایل است پزشک شود، یا فعّالیت اقتصادی کند، یا در رشته‌های علمی کار کند، یا در دانشگاه تدریس کند، یا درکارهای سیاسی وارد شود، یا روزنامه نگار شود، برای او میدان‌ها بازاست. [۱] ۲- اولویّت شغلی برای زن ۱-۲- پزشکی واقسام رشته‌های پزشکی البته، من این نکته را در همین جا بگویم که رشته ی پزشکی - نه فقط زنان - برای خانم‌ها از اولویّت برخوردار است؛ زیرا ما که به وجود یک فاصله ی ارتباطی و آمیزشیِ اجتماعی بین زن و مرد معتقدیم و تأکید داریم که نباید اختلاط بی قیدوشرط بین زن و مرد باشد و معتقد به حجاب - به معنای کامل و واقعی کلمه - هستیم، نمی توانیم در مسأله ی پزشکی بی تفاوت باشیم. یعنی به همان تعداد که پزشک مرد داریم، به همان تعداد هم پزشک زن لازم داریم. بگذاریم زن‌ها برای مراجعات پزشکی خود، به طبیب زن مراجعه کنند و هیچ لزومی ندارد که ما این فاصله را برنداریم. بایستی کاری بکنیم که زن‌ها بتوانند بدون هیچ گونه مشکلی، به طبیب مراجعه کنند و آن طبیب هم طبیب زن باشد. بعضی از خانم‌ها خیال می‌کردند که اگر زن در رشته ی زنان درس می‌خواند، بایستی فقط در زمینه ی بیماری‌های ویژه ی زنان و مسأله ی زایمان درس بخواند؛ درحالی که این طور نیست و خانم‌ها موظفند که انواع و اقسام رشته‌های تخصصی پزشکی - مثل قلب و داخلی و اعصاب و... - را دنبال کنند. این، فریضه است. ---------- [۳]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه ۲۸-۰۶-۱۳۷۵. [۴]: . همان. [۱]: . بیانات در اجتماع بانوان خوزستان۲۰-۱۲-۱۳۷۵. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
♨️ این چهار سال ها می گذرد ♦️ امام خمینی(ره): من به آقای رئیس جمهور عرض می کنم، چهار سال گذشت و چهار سال ها می گذرد و همه حکومت ها همین طور است، می گذرد. آنکه نخواهد گذشت اعمالی است که ما انجام بدهیم، که اینها ثابت است در دفترهای خدا ثابت است. اعمال خوب به ما بر می گردد، اعمال بد به ما برمی گردد، همه چیز از خود ما هست و به ما بر می گردد عکس العمل ماست. صحیفه امام؛ جلد ۱۹؛ صفحه ۳۷۵ مورخ: ۱۳ شهریور ۱۳۶۴ https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا ﺑﻠﻪ، ﺑﺮﺍی ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺳﺨﺘﻲ ﻛﺸﻴﺪ.(٦) فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ ﭘﺲ، ﻭﻗﺘﻲ‌ﺍﺯ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﺩﻳﻦ ﺧﺎﻃﺮﺟﻤﻊ ﺷﺪی، ﺳﺨﺘﻲِ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺟﺎﻧﺸﻴﻦ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺟﺎﻥ ﺑﺨﺮ (٧) وَإِلَىٰ رَبِّكَ فَارْغَب ﻭ ﺑﺎ ﺫﻭﻕ‌ﻭﺷﻮﻕ ﺁﻣﺎﺩﮤ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ‌ﺳﻮی ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺵ. (٨) https://eitaa.com/zandahlm1357
18.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از سوره های غاشیه و فجر⬜️ با صدای استاد بزرگ قرآن مصطفی اسماعیل
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: تأمين سطح زندگي و مقتضيات زمان متن حديث تأمين مستوى المعيشة و متطلّبات العصر ۱- عن محمّد بن عيسي قال: أخبرنى من أخبر عنه عليه السلام أنّه قال: إنّ أهل الضعف من موالى يحبّون أن أجلس علي اللبود و ألبس الخشن و ليس يتحمّل الزمان ذلك. ۲- الطوسى عن محمّد بن علىّ بن محبوب عن محمّد بن الحسين عن صفوان بن يحيى عن علىّ بن اسماعيل عن رجل من أهل الشام أنّه سأل أباالحسن الرضا عليه السلام عن رجل عليه دين قدفدحه و هو يخالط الناس و هو مؤتمن يسعه شراء الفضول من الطعام و الشراب فهل يحلّ له أم لا؟ و هل يحلّ له أن يتضلع من الطعام أم لا يحلّ له إلّا قدر مايمسك به نفسه و يبلغه؟ قال: لابأس بما أكل. تأمين سطح زندگي و مقتضيات زمان ۱- محمد بن عيسي گويد: آن كه از او (ع) روايت كند، مرا چنين خبر رساند كه فرمود: مواليان ضعيف دوست دارند من بر نمد نشسته و لباس خشن بپوشم اما زمان چنين چيزي را بر نمي تابد۱. ۲- طوسي از محمد بن علي بن محبوب، از محمد بن حسين، از صفوان بن يحيي، از علي بن اسماعيل، از مردي از اهل شام نقل كند كه او از ابوالحسن الرضا (ع) درباره مردي پرسيد كه قرض بار او را سنگين كرده است، او با مردم در آمد و شد است و مورد اعتماد، و مي‌تواند انواع خوراكي و نوشيدني بخرد، آيا چنين كاري براي او حلال است يا خير؟ آيا حلال است از خوردن كناره گيرد يا بر او حلال نيست مگر به اندازه اي كه بتواند خود را زنده نگهدارد؟ فرمود: بر آنچه مي‌خورد حرجي نيست ۲. منبع حديث ۱- مكارم الأخلاق ۹۸. ۲- تهذيب ۶/ ۱۹۴. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حرکت به طرف خراسان شیخ صدوقS روایت می‌کند: حضرت رضا (علیه السلام) در آن خانه ای که در محلّه (غرّه یا قزّه) وارد شدند، دانه بادامی کاشتند که تبدیل به درخت شد و در مدت یک سال بادام داد. مردم باخبر شدند و هرکه بیماری می‌یافت، از آن بادام می‌خورد و شفا می‌یافت؛ کسی که چشم درد داشت، یا زن بارداری که زایمانش سخت می‌شد یا چهارپایی که قولنج می‌کرد را توسط آن بادام یا شاخه آن معالجه می‌کردند تا آن که فردی به نام ابوعمر درخت را برید و بر اثر آن مال و ثروت فراوانش نابود شد، دو فرزندش نیز جهت تعمیر خانه، ریشه درخت را که باقی بود قطع کردند و هر دو مبتلا به بیماری سختی شدند و به فاصله یک سال مردند. [۱] محدث قمیS از برخی ساربانان کاروان امام (علیه السلام) نقل می‌کند که همراه ایشان به روستای خود (کرَند یا کرمند اصفهان) که رسیدیم از حضرت خواستم حدیثی را به خط خویش به من مرحمت نماید، حضرت این حدیث را هدیه نمود: کُن مُحِبّاً لِآلِ مُحَمَّدٍ وَاِنْ کُنْتَ فاسِقاً و مُحِبّاً لِمُحِبیّهِمْ وَ اِنْ کانوا فاسِقین یعنی دوستدار آل محمد و خاندان پیامبر باش گرچه فاسق باشی و دوستدار دوستداران آن‌ها باش، هرچند فاسق باشند. [۲] ---------- [۱]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ۲/۳۷۴. [۲]: منتهی الامال، ۲/۱۷۷. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
صحیفه امام 6.mp3
8.89M
💠 سلسله جلسات 6 🔰 با موضوع بازخوانی (جلسه 6) ❌ پایان جلد اول صحیفه امام ❌ 🎤 با توضیحات ✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پاسخ به شبهه مهم زمان ✅ چرا نیروهای امنیتی و که ادعا دارند همه چیز را زیر نظر دارند ، همه اغتشاش گران را دستگیر نمی کنند تا غائله تمام شود ؟ 🌀 این 10 دقیقه را خوب تماشا کنید تا جواب این شبهه را بگیرید 🎤 پاسخ به این سوال 👈 کار مامور امنیتی ، با مامور انتظامی فرق دارد ! 👈 تا دستگیر نشدن سر پل عملیاتی ، صبر استراتژیک مهمترین کار است 🔰سیاست همراه دیانت🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: بسم الله الرحمن الرحیم مقام معظم رهبری: وقتی که خبر شهادت «سیدحسین علم الهدی» را شنیدم، اول چیزی که به ذهنم آمد، شهادت حافظان قرآن در صدر اسلام بود. اشاره «پیک افتخار» عنوانی است برای خاطراتی آموزنده از بزرگ مردان و شیر زنان این مرز و بوم در زمانه ای که تاریکی و ظلمت می‌رفت تا یک بار دیگر آسمان آبی اش را دلگیر کند؛ مردان و زنانی که شرف و غیرت ایرانی مسلمان را برای همیشه معنی کردند. بی شک آنان کسانی هستند که فرزندان این آب و خاک همواره به بالای بلندشان خواهند بالید! کیست که نام آنان را با افتخار و غرور بر زبان نراند! «پیک افتخار» تجدید خاطره ای است برای آنان که بودند و دیدند؛ و آیینه ای است برای آنان که نبودند اما تشنه ی رؤیت خورشید وجودشان هستند. ستاد آیه‌های ایثار و تلاش ۱ تیمسار جعفری (فرمانده لشکر خوزستان در زمان شاه) برای افتتاح مسجدی که در پادگان ساخته بود، مراسمی تدارک دیده بود. یکی از دوستان حسین، از او دعوت می‌کند که در ابتدای این جلسه، قرآن بخواند. حسین در جلسه حاضر می‌شود و در گوشه ای می‌نشیند. با ورود تیمسار به سالن، همه ی حاضرین به احترام او از جا بلند می‌شوند؛ حسین به بهانه ی خواندن قرآن بلند نمی شود. برنامه شروع می‌شود؛ حسین به پشت تریبون می‌رود و این آیات را از سوره ی نساء انتخاب می‌کند و قرائت می‌کند: «مالکم لا تقاتلون فی سبیل الله... » (چرا در راه خدا، و برای نجات مستضعفان، قیام نمی کنید؟ ) 📚پیک افتخار خاطرات شهید حسین علم الهدی https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: سر تعلّق روح به جسد بالجمله، اگر چه سفر روح امری که از عالم قدس و سلک ملائکه کروبیان است به اعتبار علاقه اش به این شجره خبیثه جثّه که از عالم اسفل السافلین و معرکه ابلیس و منبع قاذورات صوریه و معنویه و مصدر صفات کلب غضب و خنزیر شهوت و قبر مظلم است، هر چند در اول امر موجب ظلم انسان بر نفس و دخولش در ظلمت است، چنان که حق تعالی به واسطه انهماک اش [۱] در این کالبد مظلمه تکویناً نهی تنزیه می‌نماید، « وَ لاَ تَقْرَبَا هَذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَکُونَا مِنَ الظَّالِمِینَ [۲] »، ولی چون به اعتبار مآل و عاقبت تعلّق روح انسانی به او موجب ترقّیات آدم و نائل شدن او به حقایق و معارف می‌شود، اعنی آنچه انسان در مقام استعداد در کمون داشت در این علاقه بدن، اگر قوای او را که خداوند برای معاونت و تحصیل کمال به انسان عنایت نموده صرف « فیما خلق لأجله » یعنی: در کسب معارف الهیه نماید، مصلحت آدم تقرّب به آن شجره بدنیه است ؛ زیرا که قبل از هبوطش به مرتبه اسفل السافلین از عوالم مبصرات و مسموعات و خیالیات و موهومات و غیره به کلّی بی خبر بوده. علی الجمله آن هیکل مظلمه است. صورت [۳] لیلة القدری که نزول ارواح و ملائکه قوی در او است به امر ربّ و به این جهات خیریه که مزرعه آخرت است ممدوح خدا است که می‌فرماید: این ---------- [۱]: ۲ - انهماک: پافشاری، لجاجت ورزیدن. [۲]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۳۵. [۳]: ۱ - کذا / بظاهر عبارت افتادگی دارد. انسان ادراک حقیقت او را نکرد، دیگر چه چیز است حقیقت او و خیرات و منافع او از برای تو به مفاد: « وَ مَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ [۱] »، و چون ظاهر او مستور است، لهذا توصیف فرماید که: « لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ [۲] » اعنی: به اعتبار نتیجه و عاقبت ؛ ولی چون در اغلبِ نفوس شقیّه « أَخْلَدَ إِلَی الاْءَرْضِ [۳] » و اسباب بُعد آنها است از مبدأ، و از این مسافرتشان جز زیان و خسران سودی نبرده، لهذا برای انتباه آنها به تأکید قسم یاد فرموده: « وَ الْعَصْرِ * إِنَّ الاْءِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ [۴] » چه، سرمایه و زاد سفر که عمر باشد که رأس المال [۵] است صرف نموده، و یعنی تحصیل کمال و نیل معرفتی حاصل نکرده. پس، اگر انسان بذاته مایل به مبدأ و راغب به معاد خود بود و طریقه صرف رأس المال عمر را در موضوع له خود، اعنی در کسب حقایق و معارف و تهذیب اخلاق که موجب خلاصی او از این دار غرور و قریه « ظالمة اهلها » [۶] است می‌داشت، ابداً محتاج به ارسال رسل و انزال کتب نبود، اینها عموماً برای خلاصی او است از این شجره خبیثه جثه، و کالبد مظلمه مُوحِشه، لذا قال تعالی خطاباً لنبیّه: « وَ مَا جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْنَاکَ إِلاَّ فِتْنَةً لِّلنَّاسِ [۷] ». ---------- [۱]: ۲ - سوره مبارکه قدر، آیه ۲. [۲]: ۳ - همان، آیه ۳. [۳]: ۴ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۷۶. [۴]: ۵ - سوره مبارکه عصر، آیه ۱ و ۲. [۵]: ۶ - رأس المال: سرمایه. [۶]: ۷ - اقتباس از سوره مبارکه نساء، آیه ۱۷۵: «الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا ». [۷]: ۱ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۶۰. و الشجرة الملعونة فی القرآن، چه رؤیت ظاهر او إبصار به باصره است، و باطن او به معنای معرفت است. « سَنُرِیهِمْ آیَاتِنَا [۸] » أی سنعرفهم ؛ یا آن که: « أَ لَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ [۹] » أی ألم تعرف. و تفتین به معنی تلخیص است، چنانکه گذشت آیه « فَتَنَّاکَ فُتُونًا [۱] » أی خلّصناک خلاصاً. و شجره ملعونه اشاره به همین شجره خبیثه است، که از باب آن که کریهه و منبع اوصاف مذمومه کون و فساد و تخلخل و تکاثف فات خبیثه فرموده، و از حیث آن که مطرود و مُبعد از حق و علت بُعد انسان است از مبدأ نورالانوار ملعونه اش فرموده، چه لعن طرد و اِبعاد است، « یقال لکلّ کریهة ملعونة ». پس، تأویل آیه شریفه: « وَ مَا جَعَلْنَا [۲] » الی آخره آن که ما قرار ندادیم رؤیا و معارفی که أعرفناک و أعلمناک فی القرآن که مَجمع علوم و معارف است « إلاّ فِتْنَة [۳] »، أی لأجل التخلیص و تجرید الناس من الشجرة الملعونة، یعنی به واسطه خلاصی ارواح انسیه از این شجره مطروده که ایماء به بدن است ؛ زیرا که مرتکب شدن انسان تمام معاصی و منهیات را که موجب بُعد او می‌شود از رحمت حق تعالی به معاونت تن و جلب شهوات او است، کما قیل: فرج و کلو و فرج و کلو کرده تو را دنگ و دلو هر که از این دو بگذرد هست کل او هست کل او [۴] ---------- [۸]: ۲ - سوره مبارکه فصلت، آیه ۵۳. [۹]: ۳ - سوره مبارکه فیل، آیه ۱. [۱]: ۴ - سوره مبارکه طه، آیه ۴۰. [۲]: ۵ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۶۰. [۳]: ۶ - همان. [۴]: ۷ - حکیم سبزواری، دیوان. 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357