#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: دایی عزیز چند ماه بود که در منطقه بودم. از خانوادهام بی خبر بودم. یک روز که در خرمشهر بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ترس
عراقیها ورودی گمرک را به شدت زیر آتش داشتند. همن جا یک نفر مجروح افتاده بود. به هر زحمتی بود پانسمانش کردم و توسط برادر و خواهر «وطن خواه» مجروح را سوار جیپی شد و به عقب منتقل شد. من ماندم تنها. امکان داشت هر لحظه اسیر بشوم
. چرا که ۱۰۰-۱۵۰ متر بیشتر با عراقیها فاصله
نداشتم... از دور دیدم یک نفر با لباس عراقی نزدیک میشود. نزدیک که آمد، دیدم از بچههای خرمشهر است به من گفت: «نمی ترسی؟ »
گفتم: «اگر میترسیدم اینجا نبودم. » مجروح بود، پانسمانش کردم و برگشت به خط. [۱]
----------
[۱]: راوی: زهره فرهادی
آخرین دیدار
به دنبال مصطفی از جبهه ای به جبهه دیگر میرفتم. روزهایی را در زیرزمین دفتر نخست وزیری زندگی کردیم. در روزهای سخت جنگ کردستان در پاوه و سردشت در کنار مصطفی بودم. در ماههای شروع جنگ تا شهادت در دفتر ستاد فرماندهی جنگ در اهواز زندگی میکردیم. شب آخر با مصطفی واقعاً عجیب بود. نمی دانم آن شب چی شد! صبح وقتی
مصطفی میخواست برود، من مثل همیشه لباس و اسلحه اش را آماده کردم و آب سرد دادم دستش برای توی راه.
مصطفی اینها را گرفت و به من گفت: «تو خیلی دختر خوبی هستی! »
بعد یک دفعه یک عده آمدند توی اتاق و من مجبور شدم بروم طبقه بالا. صبح زود بود و هوا هنوز روشن نشده بود. کلید برق را که زدم چراغ اتاق روشن و یک دفعه خاموش شد. انگار سوخت. من فکر کردم یعنی امروز دیگر مصطفی شهید میشود. این شمع دیگر روشن نمی شود. نور نمی دهد. تازه داشتم متوجه میشدم چرا این قدر اصرار داشت و تأکید میکرد که امروز ظهر شهید میشوم. یقین پیدا کردم که مصطفی اگر امروز برود دیگر بر نمی گردد. دویدم و کلت کوچکم را برداشتم، آمدم پایین. نیّتم این بود مصطفی را بزنم! بزنم به پایش تا نرود.
مصطفی در اتاق نبود. آمدم دم ستاد و
همان موقع مصطفی سوار ماشین شد. من هرچه اصرار کردم که میخواهم بروم دنبال مصطفی نمی گذاشتند. فکر میکردند دیوانه شده ام! کلت دستم بود! به هرحال مصطفی رفته بود... همان روز مصطفی آسمانی شد. [۱]
----------
[۱]: راوی: همسر شهید مصطفی چمران
📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عدم تکلیف بر اوامر دشوار قوله علیه السلام: وَ لَمْ یُکَلِّفْنَا إِلاَّ وُسْعاً، وَ لَمْ یُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
سعادت در رغبت به دین و قوانین الهی
و قول معصوم علیه السلام: « والسعید منّا من رغب الیه »، سعید ضدّ شقی است، شقی مخالفت کننده. و سعید مساعدت و موافقت نماینده است، یعنی با سعادت از ما کسی است که رغبت به دین و قوانین او نموده قال تعالی: « وَ لَوْ تَوَاعَدْتُمْ لاَخْتَلَفْتُمْ فِی الْمِیعَادِ وَ لَکِنْ لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْرًا کَانَ مَفْعُولاً لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَن بَیِّنَةٍ [۲] ». « مُواعده » مفاعله است از طرفین، و میعاد اطلاق میشود بر وعده و بر زمان وعده و بر موضوع قرارداد، وعده به امری.
مجملی از تفسیر و تأویل آیه شریفه آن که: اگر شما نوع بشر الاّ قلیلی به هم مواعده نمائید، هر آینه مخالفت خواهید نمود، یا در خود وعده، یا در زمان وعده، یا در محل مواعده ؛ ولی خدای تعالی امضا و إتیان مینماید در عالم، آن امری را که « کان مفعولاً »، أعنی بجا آورده شده و معین گردیده در علم او، و لوح محفوظ است، چه آنچه سبقت یافته در علم خدا وقوع او در عالم شهادت لابد
----------
[۲]: ۲ - سوره مبارکه انفال، آیه ۴۲.
ّ واجب الوقوع است، ولو بعد از مرور ازمنه متمادیه ؛ چه امورات تدریجی الوقوع دفعی الحصول است در لوح محفوظ، ولی چون این عالم تدریج و دار اسباب است، و از برای هر شی ء شرایط و معدّاتی است از دورات فلکیه و سیر کواکب تا به آن دوره مخصوص که شرط وقوع امر معین است نرسد وجود فلانه امر، که مشروط است محقّق نشود.
« لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَن بَیِّنَةٍ وَ یَحْیَی مَنْ حَیَّ عَن بَیِّنَةٍ [۱] »، مثلا در علم خدا گذشته و بجا آورده شده که: زید نام، در فلان یوم معلوم هلاک شود، و فلان عمرو
نام، باید در همان یوم باقی و زنده بماند، ولی این هلاکت آن و بقای این که در علم خدا است نزد غیر خودش مستور و غیر معروف است، و اذا وقع المعلوم فی حاقّ الواقع، اعنی از نشأه علم به عالم عین آید بیّنٌ، و انکشف المعلوم لکلّ أحدٍ ؛ چنان که حق تعالی به پیغمبر خود خبر میدهد که در فلان سنه و فلان یوم و ساعت فلان زید باید هلاک شود، بعد به آن زمان وعده خدا که رسید.
« لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ » یعنی هلاک میشود آن کسی که گذشته است هلاکت او در آن روز در علم خدا « عن بیّنة » أی عن الکشف و البیان، بحیث یشاهد هلاکَته کلُّ مَن کان حاضراً.
« وَ یَحْیَی مَنْ حَیَّ عَنْ بَیِّنَةٍ » و به واسطه آن که زنده بماند کسی که گذشته است در علم خدا حیات و بقای او در آن روز « عَنْ بَیِّنَةٍ » أی عن الوضوح و الحقیقة ؛ لأنّ البیّنة و البیان جعل الشی ء مبیناً ظاهراً، یقال: تبیّن الشی ء أی تحقَّقَ و ظهر خفائه.
----------
[۱]: ۳ - همان.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ایمنی از عذاب قبر امام صادق علیه السلام فرمودند: خواندن سوره ملک مانع عذاب قبر است و من پس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
شرم از کاسبی، تقوا
کسی که از کسب معیشت شرم نکند، کسب برای وی آسان باشد و خانواده اش بهره مند شوند. کسی که از دنیا دوری کند، خدا حکمت را بر دل او پایدار کند و زبانش را به کلمات حق گویا گرداند و عیبهای دنیا را به او مینمایاند و او را با سلامتی به دارالسلام میبرد.
تعبیر خواب
از امام صادق علیه السلام در روضه کافی آمده است: اگر کسی خوابی بد دید، به پهلوی دیگرش
بغلتد و بگوید: إِنَّمَا النَّجْویٰ مِنَ الشَّیْطٰانِ لِیَحْزُنَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ لَیْسَ بِضٰارِّهِمْ شَیْئاً إِلاّٰ بِإِذْنِ اللّٰهِ. [۱]
همچنین بگوید:
عذت بما عاذت به الملائکة المقربون و الانبیائه المرسلون و عباده الصالحون من شر ما رأیت و من شر الشیطان الرجیم. [۲]
----------
[۱]: ۱) - نجوی عمل شیطانی است تا مؤمنان را غمگین کند، آنان توان آزار رساندن به کسی بدون اجازه ی خدا ندارند. مجادله، ۱۰.
[۲]: ۲) - پناه میبرم به خدایی که فرشتگان مقرب و پیامبران مرسل و بندگان صالح به وی پناه برند، از دست هر چه دیدم و از دست شیطان مطرود.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: زن و مرد در پيشگاه خداوند يكسان اند أَنِّي لا أُضِيعُ عَمَلَ عامِلٍ مِنْكُمْ مِنْ ذَكَرٍ أ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نازش را به قيمت گران بخريم
ميزان الحكمه/ ري شهري/ زوج: ان الرجل ليؤجر في رفع اللقمه الي في امراته!
همنشيني با او را غنيمت بشماريم
ميزان الحكمه/ ري شهري/ زوج: قال (ص): جلوس المرء عند عياله احب الي الله تعالي من اعتكاف في مسجدي هذا!
به خانمها نبايد جسارت كرد
مستدرك الوسائل/ ۱۴/۲۵۰/ باب استحباب إكرام الزوجه و ترك...: عَنِ النَّبِيِّ (ص) أَنَّهُ قَالَ: إِنِّي أَتَعَجَّبُ مِمَّنْ يَضْرِبُ امْرَأَتَهُ وَ هُوَ بِالضَّرْبِ أَوْلَي مِنْهَا! لاتَضْرِبُوا نِسَاءَكُمْ بِالْخَشَبِ فَإِنَّ فِيهِ الْقِصَاص!
گلی که میخواهی بو کنی پژمرده اش نکن
الكافي/۵/۵۰۹/ باب إكرام الزوجه: عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (ع) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص): أَ يَضْرِبُ أَحَدُكُمُ الْمَرْأَةَ ثُمَّ يَظَلُّ مُعَانِقَهَا!
با خانمها خوش اخلاق باشيم
وسائل الشيعة/۱۲/۱۵۶/۱۰۴: أَنَّ النَّبِيَّ (ص) قَالَ: إِنَّ أَكْمَلَ الْمُؤْمِنِينَ إِيمَاناً أَحْسَنُهُمْ خُلُقاً وَ خِيَارُكُمْ خِيَارُكُمْ لِنِسَائِهِ!
با هم گرايي و وفاق با خانمها رفتار كنيم
بحارالأنوار/۷۵/۲۳۷/ باب مواعظ الصادق جعفر بن محمد (ع) لا غِنَى بِالزَّوْجِ عَنْ ثَلَاثَةِ أَشْيَاءَ فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ زَوْجَتِهِ وَ هِيَ: الْمُوَافِقَةُ لِيَجْتَلِبَ بِهَا مُوَافَقَتَهَا وَ مَحَبَّتَهَا وَ هَوَاهَا!
با خانمها خوش رفتار باشيم
بحارالأنوار/۷۱/۱۶۵/ باب حسن المعاشرة و حسن...: لايَكُنْ أَهْلُكَ أَشْقَي النَّاسِ بِك!
وَ حُسْنُ خُلُقِهِ مَعَهَا
نسبت به خانمها نيكوكار باشيم
الكافي/۲/۱۰۵: وَ مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهْلِ بَيْتِهِ مُدَّ لَهُ فِي عُمُرِهِ!
الكافي/۸/۲۱۹/ حديث الصيحة...: وَ مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهْلِهِ زَادَ اللَّهُ فِي عُمُرِهِ!
به خانمها زيان نرسانيم
وسائل الشيعة/۲۸۲/ باب عدم جواز الإضرار بالمرأة: أَ لا وَ إِنَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ بَرِيئَانِ مِمَّنْ أَضَرَّ بِامْرَأَتِهِ حَتَّي تَخْتَلِعَ مِنْهُ!
مستدرك الوسائل/۱۵/۳۸۰/ باب عدم جواز الإضرار بالمرأة: أَ لا وَ إِنَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ بَرِيئَانِ مِمَّنْ أَضَرَّ بِامْرَأَةٍ حَتَّي تَخْتَلِعَ مِنْهُ! وَ مَنْ أَضَرَّ بِالْمَرْأَةِ حَتَّي تَفْتَدِيَ مِنْهُ لَمْ يَرْضَ اللَّهُ [عَنْهُ ] بِعُقُوبَتِهِ دُونَ النَّارِ، لِأَنَّ اللَّهَ يَغْضَبُ لِلْمَرْأَةِ كَمَا يَغْضَبُ لِلْيَتِيم!
#دانستنیهای خانواده سبز
✍مهدی واعظ موسوی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 #حجت_الاسلام_تراشیون 📚 موضوع: #هنر_بهتر_زیستن ( تلاش در جهت بهبود روا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1400-10-01(tarashion).mp3
12.21M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا
👤 #حجت_الاسلام_تراشیون
📚 موضوع: #هنر_بهتر_زیستن
( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده )
🔹 قسمت سی و نهم
#خانواده
#مهارتهای_زندگی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🌸سیاست_زندگی کلاس #قوانین_آرامش_درخانواده جلسه هشتم 🌹ارسال فایل بخاطر مهربانی به دیگران مجاز اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸سیاست_زندگی
کلاس #قوانین_آرامش_درخانواده
جلسه نهم
🌹ارسال فایل بخاطر مهربانی به دیگران مجاز است
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
🌸🍃
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#خانواده_آسمانی ۵۶ #استاد_شجاعی #استاد_انصاریان من میدانم که خدا دوستم دارد ... اما این کافی نیس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5796205459991956255.mp3
14.4M
#خانواده_آسمانی ۵۷
#رهبری
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان
ـ آخرِ چشمانداز شما در زندگی کجاست؟
ـ آنجایی که دلتان برایش غنج میرود، برایش برنامهریزی میکنید، تمامِ انرژیتان را در جهت رسیدن به آن بکار میگیرید، کجاست؟
ـ آنجایی که اگر به آن نرسی، تمام زندگیتان را از دست رفته میبینید، کجاست؟
💢 ابتدا پاسخ این پرسشها را، با خود مرور کنید، و سپس به این فایل صوتی گوش کنید!
دقیقاً مرتبهی خود را در نظام برزخی، پیدا خواهید کرد!
#من_و_خانواده_آسمانی
#شکست_عشقی
#افسردگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلکل درک کردن
همسرت را درک می کنید
🤯🤯دومین علت طلاق میدونستی خانواده ها هستند
🔴حتما این کلیپ ببین
👈یه قصه ای گفتم که شاید برای خیلی از شما اتفاق افتاده باشه🤔
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💥 #فیلم_آموزشی #جلسه_چهارم آموزش حروف "و، ه" #مفردات #مقدماتی_نستعلیق #آموزش_خوشنویسی_با_خودکار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 تحریرحرف "ک"
این حرف از سه قسمت تشکیل شده
ابتدا الف ۴ نقطه ای
دوم ب ۳ نقطه ای
سوم سرکش به طول ۵ نقطه و ارتفاع ۲ نقطه
حرف «ک» روی خط زمینه است.
🔺 نکته: برای نوشتن این حرف نباید از قسمت سرکش شروع کنیم
#مفردات
#مقدماتی_نستعلیق
#آموزش_خوشنویسی_با_خودکار
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📝📝📝 #بهائیت #فرقه #فرقه_شناسی 📜 احکام فرقه بهائیت 🔖 ميرزا حسينعلي نوري به دو منظور، شروع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖🔖🔖
#بهائیت
#فرقه
#فرقه_شناسی
📝 احکام فرقه بهائیت
✨ نماز
🔺 بهاءالله در كتاب اقدس، براي پيروان خود سهگونه نماز تشريع كرده است كه عبارتاند از « نماز صغير » ، « نماز وسطي » و « نماز كبير » كه البته هرسه واجب نيست.
🔸 دقت و امعان نظر در ويژگيهاي نماز آنان، نشان دهنده روح تفرعن و علاقه بسيار زياد شارع آن به پرستيده شدن است؛ چرا كه بهاءالله شخص خود را قبله پيروانش در نماز معرفي كرده است و میگويد:
«و اذا اردتم الصّلوةَ وَلُّوا وجوهَکم شطرِيَ الأقدسَ المقامَ المقدّسَ الّذي جعله اللّه مطاف الملأ الأعلي و مُقبَلَ اَهلِ مدائن البقاء و مصدر الأمر لمن في الأرضين و السّموات... ؛ هنگامي که خواستيد نماز بخوانيد، صورتهاي خود را برگردانيد، به سوي مقام مقدس من که خداوند، آنجا را محل طواف ملأ اعلاء (ارواح و ملائکه) و محل توجه اهالي شهرهاي بقا و مصدر امر براي کساني که در آسمان و زمين هستند قرار داده است....»
در لوح « محمّد قبل علي » آورده است:
«اينکه در باره قبله سؤال نمودي.... مادام که شمس ، مشرق و لائح است توجّه به او مقبول بوده و خواهد بود و از بعد هم قرار فرموده.»
🔺 ديگر آنکه خواندن نماز به جماعت به سبب اين دستور بهاء حرام است:
«کتب عليکم الصّلوةُ فُرادي قد رُفِعَ حُکمُ الجماعة الّا في صلوة الميّت انّه لهو الآمر الحکيم؛
بر شما نماز فرادي نوشته شد؛ به تحقيق حکم نماز جماعت، جز در نماز ميت از شما برداشته شد. همانا او ، امر کننده حکيم است.»
🔺 جالب است بدانيم يکي از نمازهاي اين دين سرقت شده است. در لوح مير علي اصغر اسکوئي فريدي آمده است:
«از اين کلام عبدالبهاء مشخص ميشود، سرقت قبل از اقامه و خواندهشدن آن نماز توسط بهاء يا عبدالبهاء بوده است؛ چرا که اگر عبد البهاء اين نماز را خود خوانده و يا خوانده شدن آن توسط پدرش را ديده بود، ميتوانست پاسخ مير علي اصغر اسکوئي فريدي را بدهد و ديگر دزديده شدن لوح آن اهميتي نداشت.»