ادب ماه رجب 4.mp3
4.59M
🔰 سلسله جلسات #ادب_حضور 4
💠 رعایت بیشتر #ادب_ماه_رجب 4
✅ تدریس کتاب ادب حضور
👈 رأس همه کارها و صعودهای معنوی اصلاح کردن کدام امر هست؟
👈 به قول آیت الله بهجت اگر این مورد را درست کنیم ، بقیه موارد درست می شود
👌 سید علی قاضی (ره) کدام تعقیبات بعد نماز را سفارش کردند؟
🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت
👌ماه رجب امسال با ادب بیشتری در محضر خدا حضور پیدا کنیم.
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#بچه_های_کارون قسمت چهارم
یکهو به نظرم آمد یک چیزی میانِ خانهخرابهها تکان خورد
فرمانده قدغن کرده بود کسی از کانال برود بیرون و توی خانههای خالی سرک بکشد. چه کسی میتوانست باشد؟
اولش شک کردم شاید غریبهای چیزی باشد که راهش را گم کرده یا شاید هم از نیروهای شناسایی دشمن باشد که از کارون رد شده و آمده این طرف، برای شناسایی جبههی ما
دوباره خوب خوب نگاه کردم. یکی ایستاده بود در پناه دیواری که تا کمر خراب شده بود و با دوربینِ چشمیِ کوچک 📷آن دورها را نگاه میکرد.
پشتش به من بود. گفتم شاید یکی از بچههای خودمان باشد. فریاد کشیدم: «آهایی ی ی...»
برگشت و نگاهم کرد.
ـ آنجا که وایستادی، خطرناک است🚫
دستش را برایم تکان داد. بعد دولا شد، تفنگ و کولهپشتیاش را از زمین برداشت و بدو بدو آمد طرفم.
ـ آنجا چهکار میکردی تو؟!
قیافهاش آشنا نبود. قبلترها ندیده بودمش❗️ همسن و سال خودم بود. سیاهچهره و دیلاق بود و لاغر:
ـ سلام. داشتم این دور و اطراف را نگاه میکردم. آن طرف کارون، از اینجا قشنگ پیداست
گفتم: «آره، پیداست. اما اگر تکتیراندازهاشان
میدیدندت، یک خالِ هندیِ خوشگل، میگذاشتند روی پیشانیات!
معلوم بود فهمیده کارِ خلافی کرده. ساکت ایستاده بود🙄
گفت«اگر بخواهی، میتوانی نگاه کنی... همه جا خوبِ خوب معلوم است. حتا خانههای آن طرف کارون را میشود دید.»
دوربین را بردم سمت خط مقدم خودمان؛ لب کارون.
اینورِ کارون، خاکریزی شده بود و سنگرهای نگهبانی را پشت و بالای آن زده بودند. هنوز دمغ بود گفتم: اسم من ناصر است بیسیمچی سنگر فرماندهی این جبهه هستم🙂
ادامه_دارد
https://eitaa.com/zanda
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حمد الهی بر ظهور صبح قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ فَلَکَ الْحَمْدُ عَلَی مَا فَلَقْتَ لَنَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تأویل دعا
اما به حسب تأویل از باب آن که کلمات ائمه هدی علیهم السلام چون آیات کلام الهی ذی وجوه یعنی حاوی بر تفسیر و تأویل است، لهذا تأویل عنوان دعا آن که: حمد خاص خدائی است که چون عنایت ازلیه اش اقتضای ایجاد نمود که آثار فیض عامه و رحمت واسعه او از محل خفا به معرض ظهور و بروز و از مکمن غیب الغیوبی به منصه شهود رسیده، و کلیه ماسوی که عباد اویند مستفیض شوند.
لهذا، شقّ نمود ظلمت عدم را به نور وجود، از افق أعلی به ظهور و بروز آثار و اشراق وجود اوّلاً از افق مبین که عالم عقول مجرّدات است که از آنها به عالم جبروت و صبح ازل تعبیر شده ؛ چه اول طلیعه نور وجود از آنها است که اول ما صدراند، کما ورد: « أوّل ما خلق اللّه العقل » [۱] .
و أیضا قال مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام فی الجواب عن سؤال الحقیقة که: « ماالحقیقة » چه، حقیقت همان وجود است از باب ثبوت او بالذات و ثبوت الأشیاء به. قال علیه السلام: « الحقیقة نور یشرق من صبح الأزل، فیلوح علی هیاکل التوحید آثاره » [۲] .
أوّلاً بر آن حقیقت وجود، نور اطلاق فرموده اند، برای آن که مصداق نور و تعریف او ظاهر بالذات و مُظهر لغیره است، و این وصف وجود است که ظاهر و موجود است بذاته، و مُظهر و موجد غیری است که تعیّنات و ماهیات باشد ؛ یعنی حقیقت، نوری است که اشراق و اضاءه و ظهور نمود از صبح ازل، یعنی عالم جبروت و عقول مجرّده به همان اعتباری که آنها اوّل ما صدرند از مبدأ أعلی.
« فیلوح علی هیاکل التوحید آثاره » یعنی: ظاهر و هویدا شده مبدأ و مصدر
آثار است بر « هیاکل التوحید » که عبارت از تعیّنات عالم باشد از ذرّه بیضاء تا ذرّه هبا هیولای آثار، آن وجود چه وجود مطلقاً در هر چه باشد مبدأ و مصدر آثار است اعمّ از أسماء و سماویات، چون کواکب ثابته و سیّاره که از عالم مُلکند،
و ملائکه سکّان سماوات که از عالم ملکوتند.
و أعم از ارض و أرضیات از بسایط چون ارضِ فقط و ماءِ فقط و نار و هوا و مرکّبات از آنها ؛ اعمّ از معدنیات بأقسامها، و مرکبات نبّاتیه بأصنافها، و مرکبات حیوانیة باجناسها و انواعها، و نوع أشرف و أصفی آدم است که نوع الانواع و فصل الفصول باشد، خصوص افراد کاملش که هیاکل مقدّسه انبیاء و اولیاء علیهم السلام باشند، لا سیّما اکمل از کامل که هیکل مبارک حضرت ختمی مآب که لبّ اصفای این شجره مبارکه حقیقت و ثمره أوفی و غایة الغایات و منتهی الطلبات است که اگرچه تمام ذرات عوالم علوی و سفلی مظهر ظهور آن حقیقت وجودند.
ولی آن حقیقت کامله مظهر جامع از برای ظهور آثار آن حقیقت است، که آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری، چه آن ظهوری که حضرت از او به حقیقت تعبیر فرموده القاب و اسماء حسنی بسیار دارد، که هر یک به اعتباری بر او اطلاق میشود، چون: نور اللّه، و ظل اللّه، و مشیة اللّه، و کلمة اللّه، [و] کن امر تکوینی، و حقّ مخلوق به، و رحمت واسعه، و ظلّ ممدود، و فیض مبسوط، و وجه اللّه الباقی بعد فناء کلّ شی ء، و حقیقت محمدیه، الی غیر ذلک.
----------
[۱]: ۱ - بحارالانوار، ج ۱، ۹۷ ؛ سعد السعود، ص ۲۰۱ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۹۹.
[۲]: ۲ - بسنجید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۱۳۳.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شرافت با همت عالی محقق میشود نه با استخوان پوسیده. دروغگو متهم است اگرچه دلیلش واضح و لهجه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
مثلهای عرب
- هرکه با تو تلاش میکند با توست، کسی که به خود ضرر رساند تا به تو نفع برسد.
- هرگاه با شاخ بازی میکنی با صاحب شاخ همآورد باش.
- بپرهیز که زبانت گردنت را بر باد دهد.
- وقتی گفته میشود وزن کن، سرش را پایین میاندازد و غمناک میشود.
- چه بسا یک لقمه تو را از لقمهها باز دارد.
- چه بسا تیری بدون تیرانداز، چه بسا برادری که از مادرت نیست، چه بسا سکوتی که جواب است، چه بسا ملامت شده ای که بی گناه است، چه بسا چشمی که نمام تر از زبان است.
- سوار شدن بر شیر است نه راه رفتن بر گلیم.
- باد تابستان اندک هم باشد، ابرها را پراکنده میسازد.
- چشم جوانمرد از زبانش خبر میدهد.
- صبحدم از قومی که شبانه حرکت کرده اند ستایش میشود.
- چشمی که بفهمد گریان شود.
- ببند و توکل کن.
- موقع امتحان انسان اکرام یا اهانت شود.
- هر سگی در خانه صاحبش شیر است.
- سرزنش زیاد، کینه ایجاد میکند.
- سخن و سؤال مؤنث و جواب مذکر است.
- هرچه بکاری درو میکنی.
- سگ دوره گرد از شیر خوابیده بهتر است.
- بیچاره است هرکه روباهها بر سرش ریزند.
- تیزی هر شمشیری و بخشش هر جوادی به پایان رسد.
- شاید عذری دارد که تو ملامتش میکنی.
- هر چیزی بیفتد کسی او را میگیرد.
- زبانی از رطب و دستی از گندم.
- ناله زن بچه مرده مانند نوحه گر نیست.
- چیزی مانند ناخن تو پشت تو را نمی خاراند.
- عتاب دوستان از نبودشان بهتر است.
- به به از ریاست هرچند بر سنگی.
- مردم را میپوشاند خودش برهنه است.
- دست تو از توست هرچند معلول باشد.
سلطان الغ بیک گورکانی
بینی تو بقاء ملک مغیر گشته
در وقت غلط زیر و زبرتر گشته
در سال غلب (۱۰۳۲) اگر بمانی بینی
ملک و ملل و مذهب و دین برگشته
محقق طوسی
در الف و ثلاثین دو قران میبینم
وز مهدی و دجال نشان میبینم
یا ملک شود خراب یا گردد دین
سریست نهان و من عیان میبینم
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357