پيام رهبر انقلاب در پي درگذشت مرحوم اعرابي، داماد گرامي امام خميني (ره)
پيام رهبر انقلاب در پي درگذشت مرحوم اعرابي، داماد گرامي امام خميني (ره) حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت داماد گرامي حضرت امام خميني (ره) مرحوم آقاي اعرابي را تسليت گفتند. متن پيام به اين شرح است: بسم الله الرحمن الرحيم
درگذشت مرحوم مغفور جناب آقاي اعرابي داماد گرامي حضرت امام خميني (رضوان الله تعالي عليهما) را به همسر فاضل و مكرّم و فرزند محترم آن مرحوم كه، بازرگاني امين و معتمد و متعهّد بودند، و به بيت شريف امام بزرگوار تسليت ميگويم
و رحمت و مغفرت الهي را براي ايشان مسألت ميكنم.
سيّدعلي خامنه اي
۱/تيرماه/۱۳۸۹
پيام تسليت در پي رحلت آيت الله آقاي حاج سيّدمحمّدحسين فضل الله
پيام تسليت در پي رحلت آيت الله آقاي حاج سيّدمحمّدحسين فضل الله بسم الله الرحمن الرحيم
رحلت عالم مجاهد آيت الله آقاي حاج سيّدمحمّدحسين فضل الله رحمةالله عليه را به بيت شريف فضل الله و همه ي ارادتمندان و دوستداران آن مرحوم در لبنان و جوامع لبناني تبار در افريقا و امريكاي لاتين، و به عموم شيعيان لبنان تسليت ميگويم. اين عالم بزرگوار و سخت كوش، در عرصه ي دين و سياست، شخصيتي اثرگذار بود و لبنان تا سالهاي طولاني، خدمات و بركات او را از ياد نخواهد برد. مقاومت اسلامي لبنان كه داراي حق عظيمي بر امت اسلامي است در همه ي عمر با بركت خود، مشمول حمايت و همكاري و كمك اين روحاني مجاهد بود، ايشان همچنين براي جمهوري اسلامي ياوري با اخلاص و صميمي به شمار ميرفت و در همه ي دوران سي ساله همواره در زبان و عمل، وفاداري خود را به انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي به اثبات رسانيد.
از خداوند متعال مسألت ميكنم كه رحمت و مغفرت خود را بر روح اين سيّد شريف و عزيز نازل فرمايد و او را با اجداد طاهرينش محشور نمايد.
سيد علي خامنه اي
۱۴/تير/۱۳۸۹?
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۴- دیدگاه مقام معظّم رهبری درباره ی آینده ی عراق شما آینده ی عراق را چگونه پیش بینی میکنید؟ من نم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۵- پیش بینی مقام معظّم رهبری از واکنش مردم در صورت حمله ی دشمنان به ایران
به نظر شما اگر ماجرایی مثل عراق برای ایران پیش بیاید، واکنش مردم چگونه خواهد بود؟
به هیچ وجه واکنش مردم ما، مثل واکنش مردم عراق نخواهد بود. مردم عراق بیزار بودند از صدام و صدامیان. مردم ما دلبسته ی نظام اسلامی هستند. نمی گویم ما مخالف نداریم؛ چرا، یک عدّه هم مخالف اند، خب باشند، عیبی هم ندارد، امّا بدنه ی مردم به نظام و مسؤولین نظام علاقمندند و همه میدانند، یعنی این آگاهی هم در ملّت ایران هست، در خیلی جاها این آگاهی نیست. میدانند که قدرتهای مهاجم و سلطه گر دنبال سلطه اند، دنبال تصرف اند، دنبال کشیدنِ رُسِ کشورهایی هستند که بر آنجاها مسلطند؛ به حدی قانع نیستند. حالا بعضیها ساده لوحانه میگویند که خب فلان چیز را میخواهند، خب قبول کنیم. فرض کنید حالا جنجال راه انداخته اند روی تکنولوژی هسته ای که ایران چرا باید تکنولوژی هسته ای را به دست بیاورید؟ خب این گناه یک ملّت است؟ یک ملّت بدون اینکه هیچ کس در دنیا کمکش کند، واقعاً این را شما بدانید، همین دانش هسته ای که بحمدالله در کشور پیدا شد و به تحقق هم رسید، یعنی توانستند. همین که اعلان
کردند رسماً مسؤولین کشور، هیچ کس کمک نکرده به ما در این زمینه و این واقعیّت دارد، این اتّفاق افتاده. البتّه آن که محصول این کار است کاری است که تا حالا در زمینه ی هسته ای انجام گرفته، نقصهایی هم البتّه دارد که دارد تکمیل میشود، آن نقصها خیلی مهم نیست. این به هیچ وجه به معنای بمب اتم و سلاح اتمی نیست، این را من در یک سخنرانی دیگر هم گفته ام، این معنایش اینست که ما میتوانیم خوراک نیروگاه اتمی بوشهر را خودمان تهیه کنیم، مجبور نباشیم برای سوخت نیروگاه اتمی بوشهر برویم سراغ این دولت و آن دولت؛ یعنی وابستگی را قطع میکنیم. عصبانیّت دشمنان جمهوری اسلامی این است که پیچهای دستگاههای مربوط به اینکار را هم خود ایرانیها درست کرده اند. همه ی دستگاههایش را سر تا پا خودشان درست کرده اند. این که یک ملّتی بتواند خودش این دانش را به دست بیاورد و تمام ابزارهایش را هم بدون احتیاج به خارج خودش درست کند، برای اینها سنگین است. حالا همین را جنجال میکنند، یک عدّه میگویند آقا درش را ببندید، رها کنید؛ این منطقی است؟ اگر در این را بستیم بهانه ی دشمن تمام خواهد شد؟ اصلاً دشمن دنبال بهانه است؟ این را توجّه داشته باشید، مدام میگویند بهانه دست دشمن ندهید. دشمن دنبال بهانه نیست، دشمن دنبال زمینه است، اگر زمینه پیدا کند بی بهانه هم حمله میکند، اگر زمینه نداشته باشد بهانه هم به کارش نمی آید؛ این است. بنابراین، نه خیر، وضع ایران و ملّت ایران با وضع این کشورهای دیگری که تا حالا هدف قرار گرفته اند و بعداً ممکن است هدف قرار بگیرندبکلّی متفاوت است، این را همه بدانند.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#کارگاه_انصاف ۲۱ ▪️فقط یک نوع نگاه وجود دارد که؛ ترمز انسان را دربرابر ظلم میکشد، و او را برای متّ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارگاه انصاف_22.mp3
11.21M
#کارگاه_انصاف ۲۲
▪️انسان فقط در یکی از دو حالت زیر، قرار دارد؛
ـ یا در موضع انصاف
ـ یا در موضع ظلم
🔺خروج از دایرهی انصاف ؛
شروع ماجرای نابودی نعمتهای انسان است.
#استاد_شجاعی 🎤
35.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاوت شهید محسن حاجی حسنی کارگردرمحضررهبری معظم انقلاب(سوره مبارکه انعام)
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مقصود از آل محمد بعضي از علما گفتند: « از رسول خدا روايت شده که آل محمد همان امّت اوست. » امام اين
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مكان خدا در عرش
شخصي به نام ابوقره خدمت امام رضا عليه السّلام رسيد و مسائل مختلفي را مورد گفتگو قرار داد، تا اينكه بحث به توحيد منتهي شد و پرسيد:
خدا كجاست؟
امام: « كجا » مكان است، و اين نوع سؤال سؤال، حاضر از غائب است، « مانند اينكه وقتي وارد خانه دوست حوز ميشوي و او را در خانه نمي بيني، ميگوئي دوست من كجاست؟ ولي خداوند متعال غائب نيست، كسي بر او وارد نمي شود، در هر مكاني وجود دارد، مدبر جهان، وسازنده و نگهدارنده آسمانها و زمين است.
ابوقره: آيا او بالاي آسمان نيست؟
امام: او خدا است در آسمانها و در زمين، او كسي است كه در آسمان خدا است و در زمين خدا است، او كسي است كه شما را در رحم مادران، صورت بندي ميكند، او با شما است هر جا باشيد...
اگر خداوند همه جا هست پس چرا شما به
هنگام دعا دستها را به طرف آسمان بلند ميكنند؟
: امام خداوند بر اساس حكمت خويش عبادتهاي مختلفي از آفريدههاي خود خواسته است... بعضي از عبادات در رابطه با گفتار بعضي مربوط به كردار و بعضي از عبادات توجه نمودن به نقطه خاصي است مثلاً يكي از عبادات اين است » كه خداوند از مردم خواسته است هنگام نماز به طرف كعبه بايستند و همچنين حج و عمره را دستور داده به آن سو انجام دهند، يكي از انواع عبادات هم دعا است، خداوند از آفريد ههاي خود خواسته است كه به هنگام دعا، به عنوان فروتني و نشانه پرستش و اظهار كوچكي در برابر او، دستهاي خود را باز كنند و به سوي آسمان بالا ببرند.
ابوقره: آيا فرشتگان به خدا نزديكترند يا اهل زمين؟
امام: اگر مقصود تو از نزديكي، نزديك بودني است كه با وجب و ذرع سنجيده ميشود، اين نوع نزديكي نسبت به خداوند قابل تصور نيست و همه چيز بطور كلي فعل او هستند، و رسيدگي خداوند به تدبير بعضي از چيزها، او را از اداره كردن بعض ديگر مشغول نمي كند، خداوند در همان حالي كه بالاترين مخلوقات را اداره ميكند، در همان حال پائين ترين آنها را نيز اداره مينمايد، و در همان زماني كه به اولين آفريده رسيدگي مينمايد به آخرين آفريد هها نيز رسيدگي ميكند بدون اينكه در اداره كردن جهان هستي، با اين عظمت، دچار رنج و زحمت گردد، و يا اينكه نياز به خرج و مشورت
داشته باشد، و يا احساس خستگي كند. و اگر مقصودت از نزديكي به خدا « نزديكي و قرب معنوي است » هر كس چه انسان و چه فرشته، كه بيشتر قوانين خدا را بكار بندد مقرب تر و به خدا نزديكتر است...
ابوقره: اعتراف ميكني كه خدا بر چيزي حمل شده است؟
امام: نه چون هر چيزي كه قابل حمل باشد، نياز به حمل كننده دارد وامكان ندارد كه خداوند نيازمند باشد...
ابوقره: پس شما اين روايت را تكذيب ميكني كه ميگويد: نشانه خشم خدا اين است كه فرشتگاني كه عرش را حمل ميكنند، سنگيني او را بر دوش خود احساس ميكنند، و به سجده ميافتند، و پس از برطرف شدن خشم خدا، عرش سبك ميشود، و آنها به جايگاه خود باز ميگردند؟
امام: از وقتي كه خداوند شيطان را طرد كرده تا امروز و تا قيامت آيا نسبت به او و دوستانش خشمگين است، يا از آنها راضي است؟
ابوقره: خشمگين است.
امام: پس چه وقتي خشمگين نبوده، تا عرش سبك شود؟
سپس فرمود: واي بر تو، چگونه جرأت ميكني كه خداي خود را دگرگون شونده از حالي به حال ديگر توصيف كني، و خصوصياتي كه مربوط به آفريدهها است بر او منطبق نمائي؟ پاك و منزّه است او، با از بين روندگان از بين نمي رود، و با دگرگون شوندگان دگرگون نمي گردد.
ابوقره كه ديگر نمي توانست چيزي
بگويد، برخاست و رفت
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از جشن بزرگ محفلیها🎉
اجرای سرود «بابا رضا» توسط روح الله رحیمیان و همخوانی آن در ورزشگاه امام رضا علیهالسلام
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #خدمات_متقابل_اسلام_و_ایران 10 ❇️ جلسه 10 ( جلسه 10 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 11.mp3
7.04M
❇️ تدریس کتاب #خدمات_متقابل_اسلام_و_ایران 11
❇️ جلسه 11 ( جلسه 11 کتاب خدمات متقابل)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️استاد ازغدی: اگر امروز بسیاری از مسئولین ما ترور شود، هم به نفع خودشان است، هم به نفع انقلاب.
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #شاهرخ_حر_انقلاب قسمت 6⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شاهرخ حر انقلاب 7.mp3
21.9M
📗کتاب صوتی
#شاهرخ_حر_انقلاب
قسمت 7⃣
26.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹
🌺🎬 #کلیپ انیمیشن خاکریز های نمکی
🎥خاطرت طنز دوران دفاع مقدس به صورت انیمیشن زیبا
#پنجشنبه
#مرد_میدان
#دفاع_مقدس
🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عبادت خدا و دوری از همه چیز قوله علیه السلام: وَ أَنْ تُغْنِیَنِی عَنْ کُلِّ شَیْءٍ بِعِبَادَتِکَ،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عبادت و رسوم آن
العبادة: کمامرّ سابقاً هی غایة الخضوع و التذلّل، و هذا الحال لایلیق الی غیر اللّه، بل منحصرة فیه، کما استفاد من تقدیم ما هو حقّه التأخیر، أعنی ضمیر « إِیَّاکَ نَعْبُدُ [۱] » که مفعول، و حقّ او تأخیر از فعل است، و تقدیم او افاده حصر مینماید.
و رسوم العبادة من العبد للّه ثلاثة أنواع: الأول: [۲] ما یجب علی الأبدان، کالصلاة و الصیام والسعی فی المواقف الشریفة لمناجاته تعالی، کالمعابد والکعبة و المشاهد المتبرّکة. و عبادت واقعی که نتیجه عبادات صوری است آن ذکر قلبی او است، چه اگر صورت اعمال مفروضه و مناسک واجبه باشد بدون تذکّر قلب، شَبح بی روح و شجر لا ثمر است، کما قال تعالی: « أَقِمِ الصَّلاَةَ لِذِکْرِی [۳] »، یعنی: علت
غائی او ذکر است، لذا ورد « لا صلاة الاّ بالحضور » [۴]، أی حضور القلب که توجه و ذکر قلب است.
السلا: بمعنی الکشف و الإزالة، یقال: سلانی من همّی، أی کشفه عنّی. والسلوی: النعمة و الرفاهیة، یقال: هو فی سلوة من العیش، أی فی رفاهیة و نعمة. و أیضاً سلوت: بمعنی صبرت ؛ ولی در ما نحن فیه معنی اخیر مناسب است.
پس مفاد فقره دعا آن که: انصراف بده و کفایت و دفع نما مرا از توجّه به هر شی ء به اشتغال به عبادت خود از اهتمام به غیر، برای جلب نفع و دفع ضرر و
تسلیه ؛ و صبوری بده نفس مرا از دنیا و حبّ شهوات به سبب ایجاد خوف خود در قلب من، یعنی خوف خود را حاجز و مانع من قرار بده از توجهات در طلب تمتّعات دنیا که داثر و زائل است ؛ چه طالب مولی و مُعرض از ما سوی، دنیا من غیر رامٍ بدّ لازم و ظلّ لاینفکّ او است، کما فی الحدیث القدسی: « یا دنیا اخدمی [۱] من خدمنی و اتعبی [۲] من خدمک » [۳] . به خلاف طالب دنیا و معرض از مولی که خاسر از هر دو، و « له معیشة ضنکاً » [۴] است.
----------
[۱]: ۲ - سوره مبارکه فاتحه، آیه ۵.
[۲]: ۳ - کذا / در متن دو قسیم آن نیامده است.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه طه، آیه ۱۴.
[۴]: ۱ - بسنجید: بحارالانوار، ج ۸۱، ص ۲۴۳: « لا صلاة الا باسباغ الوضوء و احضار النیة... و إفراغ القلب و ترک الأشغال ».
[۱]: ۲ - اصل: اخدم.
[۲]: ۳ - اصل: اخذل.
[۳]: ۴ - بسنجید: عدّة الداعی، ص ۱۱۱: «هو تعالی یقول للدنیا: اخدمی... » ؛ و الفقیه، ج ۴، ص ۳۶۲: « یا علی أوحی اللّه تبارک و تعالی الی الدنیا اخدمی... ».
[۴]: ۵ - اقتباس از کریمه: طه، آیه ۱۲۴: «فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکاً».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مجلس انس نیز گفته است: مجلس انس خصوصی است نه عمومی. انصاف نیز گفته است: از انصاف بدور است که از د
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه وضو
در کشاف ذیل آیه وضو آمده است: اگر بگویی آنان که أَرْجُلَکُمْ را به جر قرائت کرده اند و در حکم مسح قرار داده اند، با مطالب قبلی سازگار نیست، میگویم: در بین اعضای سه گانه که شستن آن لازم است، اگر بر پا آب بریزند در مظنه اسراف مذموم است پس باید بر چهارمی که رؤسکم باشد عطف گردد، و میانه روی در مصرف آب هم رعایت شود. مؤلف کشف گوید:
اگر مراد خدا مسح پا بود، باید میگفت الی الکعاب، نه الی الکعبین یا میگفت الی الکعب، چون کعب مفصل قدم است و در هر پا بیش از یک کعب نیست. اگر مراد کل واحد بود، باید مفرد (کعب) میآمد و در غیر این صورت جمع (کعاب) میآمد.
اگر مراد خدا شستن بود، مراد از کعبین، ناشزان است. که در هر پا دو عدد است. و تثنیه به اعتبار، هر یکی از دو پا است. حال چون مقابله به اعتبار غایت و صاحب غایت است. اراده قول اول نشده است.
فخر رازی نیز میگوید: جمهور فقهاء معتقدند که کعبین عبارت است از دو استخوانی که دو طرف ساق پا است.
امامیه و هرکس مسح پا را واجب دانسته میگوید: کعب دایره مانندی است، مانند کعب گوسفند و گاو که در زیر استخوان ساق قرار گرفته است و مفصل ساق و قدم است. محمد بن حسن شیبانی و اصمعی این قول را پذیرفته اند.
ایشان میافزاید: دلیل امامیه این است که کعب همان استخوان مخصوصی است که در انسان و همه ی حیوانات وجود دارد، و مفصل همان کعب است و کعب نیزه نیز به خاطر مفصلهایش کعب گویند.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357