سیر مطالعاتی آیت الله مصباح 10.MP3
4.23M
💠 سلسله جلسات #سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_مصباح_یزدی 10
🔰 جلسه 🔟
✳️ #فصل_اول تدریس کتاب #نظریه_سیاسی_اسلام ( جلسه دهم)
🎤 #استاد_عبادی
👈 با توجه به اهمیت کتب ایشان طبق بیانات رهبری معظم، این فایلها را حتی با نام و لینک خودتان نشر دهید 👉
@zandahlm1357
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#محرم
#عاشورا
▪️یک جایی مولوی میگه روز عاشورا رو باید جشن گرفت❗️ میدونید چرا؟
⬅️ خیلی جالبه! زیباترین روز تاریخ و زشت ترین روز تاریخ، یک روزه❗️
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#كوه_مشكلاتى_كه_مثل_موم_نرم_میشوند...!!
🌷چند سال از دوران اسارتم را با آقای ابوترابی گذاراندم. اردوگاه موصل ١ که بودیم یک روز رفتم پیش حاج آقا و پرسیدم: همه برای حل مشکلاتشان به شما مراجعه میکنند، این را چهطور تحمل میکنی و خم به ابرو نمیآورید؟
🌷...چیزی نگفت. دوباره پرسیدم. از دادن جواب امتناع کرد. بار سوم وقتی اصرارم را دید، گفت: حسین آقا جون، دو رکعت نماز و توسل به حضرت زهرا (س) کوه مشکلات را مثل موم نرم میکند. از آن زمان هر وقت به مشکلی بر میخورم همین کار را میکنم.
🌹خاطره اى به ياد سید آزادگان حاج علی اکبر ابوترابی فرد
ا▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️ا
🗓 ۱۲ خرداد ۱۳۷۹ - سالروز درگذشت آزاده سرفراز حجت الاسلام سید علیاکبر ابوترابیفرد
#شهدا_را_ياد_كنيم_با_ذكر_صلوات
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
علم ازلی و تکوین موجودات چون فاعل مختار و مؤثّر تامّ الآثار است و عموم ذرات موجودات آفاقی و انفسی ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظهور اشیاء بر طبق اراده ازلی
قوله علیه السلام: وَ مَضَتْ عَلَی إِرَادَتِکَ الاْءَشْیَاءُ.
الإمضاء: لغةً بمعنی الذهاب و الإنفاذ، و هو مع الإرادة فی اللّه تعالی نفس إیجاد إسکان [۲] الشی ء فی الخارج ؛ کما روی عن صفوان قال: قلت لأبی الحسن علیه السلام: « أخبرنی عن الإرادة من اللّه و من الخلق، فقال: الإرادة من الخلق الضمیر، و ما یبدو لهم بعد ذلک من الفعل. و أما من اللّه فإرادته إحداثه لا غیر، ذلک لأ نّه لایروی و لایتفکّر ؛ فهذه الصفات منفیة عنه، و هی صفات الخلق، فإرادة اللّه الفعل، یقول [۳]
له: « کُنْ فَیَکُون [۴] » بلا لفظ و لا نطق بلسان » [۵] . چه امضای خدا کلمه « کن » وجودیه و حیثیت طرد العدم است، و هو مضافاً إلی اللّه ایجاده و مضافاً إلی الماهیة وجودها.
پس مفاد فقره دعا آن که: گذشته و خارج شده است از عدم تمام اشیاء ممکنه بر حسب اقتضاء و میل و اراده ازلیه تو، چه عالم به معنی ما سوی در تحت امکان خاص که آن سلب ضرورت و تساوی طرفین - أعنی وجود و عدم - داخل اند، و
متساویین مادامی که مرجح خارجی أوّلاً سلب انحاء عدم از او نکرده و طرف وجود او را ترجیح برطرف عدم ندهد، بذاته موجود نگردد، چه ترجیح بلا مرجّح محال است.
و ممکنات کثیره هم در حکم ممکن واحداند، یعنی چنان که بانفراده سلب حاجت از خود و از غیر نتوانند نمایند به هیئت اجتماعیه هم نتوانند، و چون مشاهد است که ممکنات از استواء خارج شده و موجوداند، فلابدّ من واجب الوجود لذاته، و هو مسبق مدیم لحاجة الممکن فی البقاء و الحدوث الیه، لذا امکان اشیاء یدلّ علی وجوب مبدئه، و فقرها علی غناه، و عجزها علی قدرته، و جهلها علی علمه، و حدوثها علی قدمه.
----------
[۲]: ۲ - اصل: الاسکان.
[۳]: ۳ - اصل: یقال.
[۴]: ۱ - سوره مبارکه یس، آیه ۸۲.
[۵]: ۲ - الکافی، ج ۱، ص ۱۰۹ ؛ التوحید، ص ۱۴۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۴، ص ۱۳۷.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فرو بردن خشم بزرگی گوید: هرکه بر تو پرخاش کند، تو بر او پرخاش منما. همنشینی با ستمگران با ستمگران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر آیه یخرج منهما اللؤلؤ و المرجان
از امام علی علیه السلام نقل شده است که: منظور خروج از آب آسمان و آب دریا است. وقتی باران
ببارد، صدفها دهان باز میکنند و از آب باران قطره ای در صدف میافتد، و لولؤء کوچک از قطره کوچک و لولؤء بزرگ از قطره بزرگ باران ایجاد میشود.
نادانی
هر دردی درمانی دارد مگر نادانی لکل داء دواءٌ یستطیب به الا الحماقة اعیت من یداویها
پند
گفته اند: نیازمند، نادان است چون میپندارد حاجتش روا نشود و غمگین میگردد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357