eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
خصوصيت ويژه زمان اما دوران امير المؤمنين « عليه السلام » اين خصوصيّت را نداشت و اين يكى از بزرگترين دشواريهاى حكومت كوتاه، يعنى كمتر از پنج ساله امير المؤمنين « عليه السلام » است. در دوران امير المؤمنين « عليه السلام » وقتى كه دو لشكر در برابر هم قرار مى گرفتند هر دو لشكر نماز مى خواندند. هر دو لشكر اگر ماه رمضان بود روزه مى گرفتند. از ميان هر دو لشكر آواى تلاوت قرآن شنيده مى شد. مسلمانها در هر دو لشكرى كه در مقابل هم قرار داشت، احساس مى كردند كه صراحت و راحتى خيال دوران پيغمبر « صلى الله عليه و آله و سلم » را ندارند. لذا در جنگ صفين، در نبردهاى امير المؤمنين « عليه السلام » چند بار زمزمه سؤال و شبهه و حيرت به وجود آمد و مسلمانهايى كه اسلام قديمى و از دوران پيغمبر « صلى اللّه عليه و آله و سلم » را داشتند و مسائل و حقايق اسلامى را از اولين روزهاى ولادت اسلام و بخصوص ولادت حكومت اسلامى ثبت كرده بودند، مثل عمار ياسر، مى توانستند گره گشا باشند و مشكل را برطرف كنند. اما بسيارى سردرگم بودند. در ماجراهاى دوران امير المؤمنين « عليه السلام » اختلاف صفوف آشكار نبود. اشتراك در شعارها به قدرى فضا را تنگ كرده بود كه امير المؤمنين « عليه السلام » بارها مى فرمود: « لا يحمل هذا العلم إلاّ أهل البصر و الصّبر » ۱ تنها مقاومت كافى نيست، بينايى و هشيارى و تيزنگرى لازم است. اين خصوصيت ويژه زمان امير المؤمنين « عليه السلام »، رنجهاى امير المؤمنين « عليه السلام »، و دردسرهاى امير المؤمنين صلوات اللّه عليه بود. ما امروز در دنيايى عظيم با شعارهاى زيبايى كه در بسيارى از نقاط آن، سر داده مى شود كم و بيش همان وضعيت را داريم. حتى امروز در دنياى اسلام كه درك و دريافت و بينش اسلامى در آن گاهى به فاصله هايى به اندازه فاصله ايمان و كفر از هم دور هستند با چنين واقعيتى مواجهيم. امروز آشكارترين و روشنترين حقايق اسلامى به وسيله بخشى از مدعيان اسلام در كشورهاى اسلامى ناديده گرفته مى شود. امروز همان روزى است كه شعارها يكسان است، اما جهت گيريها به شدت مغاير يكديگر است. امروز شرايطى مشابه شرايط حكومت دوران امير المؤمنين « عليه السلام » است. پس روزگار، روزگار نهج البلاغه است. امروز مى شود از ديدگاه دقيق و نافذ امير المؤمنين « عليه السلام » به واقعيتهاى جهان و جامعه نگاه كرد و بسيارى از حقايق را ديد و شناخت و علاج دردها را پيدا كرد. همين است كه به نظر ما امروز از هميشه به نهج البلاغه محتاج تريم. اين يك جهت بود كه ضرورت پرداختن به نهج البلاغه و بازگشت به اين مجموعه را كه از زبان امير المؤمنين « عليه السلام » و مولاى متقيان « عليه السلام » نقل شده، نشان مى دهد و هرچه بيشتر كار كردن در پيرامون آن و آماده كردن مقدماتى كه بتواند آن را قابل استنادتر و قابل فهم تر بكند از هميشه لازم تر و ضرورى تر است. حقيقت ديگرى كه وجود دارد و امروز ما را بيشتر از گذشته به نهج البلاغه مشتاق و محتاج مى كند، اين است كه ما در طول تاريخ اسلام، متأسفانه با انحرافى كه از كج فهمى و جهالت از يك سو، غرض ورزى و دشمنى از سوى ديگر، حاصل شده، در آنچه كه از معارف اسلامى در اختيارمان هست سردرگميهايى داشته ايم. در طول تاريخ گذشته اسلام، نادانى و جهالتهايى وجود داشته، تنگ نظريها و خودخواهيهايى وجود داشته كه موجب شده حقايق اسلامى و معارف اسلامى آنچنان كه هستند و بايد شناخته شوند، شناخته نشوند، و به علاوه غرض ورزيها و خيانتها و تعمد بر انحراف از اسلام را هم، از اولين قرنهاى پيدايش اسلام از قدرتمندان و كسانى كه خلوص و صفاى اسلام به زيان آنها بوده است، مشاهده مى كنيم. ما در طول تاريخ همواره احتياج داشته ايم به سرچشمه هاى خالص و زلال انديشه اسلامى و نظامى فكرى كه بتوان به آن متكى شد، بازگرديم. خوشبختانه قرآن كريم همواره در اختيار مسلمانها بوده است، گرچه در فهم آن هم همان بدبينيها و كج بينها و كج فهميها و غرض ورزيها دخالتهايى كرده اند، اما بحمد اللّه متن قرآن سالم و به دور از هرگونه تصرف بدخواهانه يا جاهلانه اى در اختيار مسلمانها هست. ليكن اين موجب نمى شود كه ساير سرچشمه هاى زلال معرفت براى مسلمانها امروز به همان ضرورتى كه سلامت قرآن براى مسلمانها دارد، ضرورى نباشد. با گسترش فرهنگ بشرى و با عمق معرفتى كه بر انسانها حاكم است، امروز آن روز است كه بايد كسانى بنشينند، با وجود گذشت زمان و با وجود فاصله از صدر اسلام، آن معارف دست نخورده خالص و سالم را كه مى تواند اطمينان و باور انسان را به خود جلب كند هرچه بيشتر جمع كنند و در اختيار اهل استنباط و اجتهاد و متفكران و صاحب نظران قرار دهند.
اين كارى است كه در احاديث هم بايد انجام بگيرد، نهج البلاغه اين راه نزديك را در پيش پاى ما مى گذارد، نهج البلاغه ما را از اين فاصله طولانى با صدر اسلام، به نزديكترين پايگاهها و امن ترين ديدگاهها نسبت به معارف اسلامى مى رساند. اگر ما پيرامون نهج البلاغه كار و تحقيق كنيم و اگر آن مقدار از خطب امير المؤمنين « عليه السلام » كه در نهج البلاغه نيست، جمع شود و روى اينها و درباره سند و خصوصياتى كه اعتبار آنها را مشخّص و مسلّم و قطعى مى كند كارى فنى انجام بدهيم، و نهج البلاغه را به مجموعه اى نزديك به پانصد خطبه اى كه از آن حضرت نقل شده برسانيم، خدمت بزرگى به معارف اسلامى در قرن پانزدهم هجرى انجام داديه ايم. مى توانيم با گذشت اينهمه مدت از صدر اسلام، يك منبع غنى لا يزالى كه مورد قبول همه مؤمنين به اسلام است و مى تواند باشد، در اختيار مسلمانها قرار دهيم. آن مجموعه مطلوب به ما نسبت به فهم درست اسلام مدد خواهد كرد و چه بسيار بينش ما را نسبت به معارف اسلامى ارتقاء خواهد داد، و اين كارى است ممكن، بخصوص در سايه نظام جمهورى اسلامى كه اساسا بر مبناى « قرآن » و « نهج البلاغه » شكل گرفته است. اين كارى است كه حتما بايستى انجام بگيرد و اين اميدوارى هست كه كوشش برادران عزيز ما در بنياد نهج البلاغه و همه كسانى كه با آنها همكارى مى كنند اين خدمت بزرگ را به عالم اسلام انجام دهد. https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 58.mp3
6.03M
58 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣پای درس امیر کلام،علی (ع) که بشینی؛ راز سلامتی قلب رو، برات باز میکنه؛ 💓دلت رو با خودت ببر توی خلوت با خدا تا سالم و آرومش کنی.
🕌در محضر امام روح الله (۱۵۷) 💠 ارزیابی کارها در خدمت به مردم 📌 امام خمینی (ره ): فکر این ملت، فکر این زاغه نشین ها، فکر این مردمی که همه چیزشان را دادند و شما را به مسند نشاندند، فکر آنها را بکنید. شب وقتی خلوت می کنید، فکر بکنید که من امروز که کار کردم برای خودم کردم یا برای مردم. امروز که صحبت می کنم برای خودم صحبت می کنم یا برای مصالح کشور 📚صحیفه نور، جلد ١٣،صفحه ٧۵ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
كفش دوز فردي از دوستان ميگويد روزي طرف صبح از راهي ميگذشتم به دكان شخص كفش دوزي رسيدم چشمم كه بر او افتاد ديدم كه چهرة روشني دارد اما لكنت زبان دارد و از زبانش تصور كردم كه اهل ايران نميباشد. زماني پيش آمد تا با او صحبت كنم او گفت من از كودكي مسيحي بودم و حال مسلمانم. دو ماهه بودم پدرم زن ديگري گرفت در دو سالگي پدرم هم مرد و من نزد خويشان خود بودم در ۱۶ سالگي به ايران و به طوس آمدم پس از چند ماه مريض شدم تا اين كه مرض من بسيار شدت كرد. شبي با دل شكسته به درگاه خدا به راز ونياز مشغول شدم و به خواب رفتم و در عالم خواب خود را در حرم مطهر امام رضا (ع) ديدم مرا وحشت گرفت ناگاه ديدم از ضريح نوري ظاهر شد و ديدم در جواهر ضريح باز شد و وجود مقدس امام رضا (ع) بيرون آمد عرض كردم غريبم از وطن آواره و بيمارم براي شفا آمدهام پس از بيداري چون خودم را سالم ديدم به بعضي از همسايگان خود خوابم را گفتم پس از آن اسلام اختيار كردم سپس به روسيه رفتم و چون تحصيلاتم كافي بود رئيس كارخانه شدم با دختري پاكدامن كه پنهاني مسلمان شده بود ازدواج كردم و به مشهد آمديم. حالادو دختر دارم كه آنها را به همسري دو سيد كه در آستان مقدس، زيارت خواني ميكنند درآوردم و خودم هم افتخار كفش دوزي براي مسلمانان را دارم. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 وضعيت جهان پس از ظهور و حديثی شگفت انگيز 📖 و أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا وَوُضِعَ الْكِتَابُ وَجِيءَ بِالنَّبِيِّينَ وَالشُّهَدَاءِ وَقُضِيَ بَيْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ [زمر ۶۹] 📖 و زمین (در آن روز) به نور پروردگارش روشن می‌شود و کتاب [اعمال] را می‌نهند و پیامبران و گواهان را حاضر می‌سازند، و میان آنها بحق داوری می‌شود و به آنان ستم نخواهد شد! ▫️ امام صادق(ع) می‌فرمايد: زمانی که قائم ما قيام کند، زمين به نور پروردگارش روشن مي‌گردد، مردم از نور خورشيد بی‌نياز می‌شوند، شب و روز يکی می‌شود، تاریکی از ميان می‌رود، انسان هزار سال عمر می‌کند، هر سال برای او فرزند پسری به دنيا می‌آيد...به فرزندش لباس می‌پوشاند، پس هرچه او بزرگ می‌شود، لباس هم بزرگ می‌شود و به هر رنگی که بخواهد در می‌آيد. [دلائل الامامه ص۴۵۴ ح۴۳۳] 🔹شماره ۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔹واقعیتی تلخ درمورد مصرف نامعقول انرژی در ایران❗️ ⬅️ انتشار حداکثری برای احساس مسئولیت حداکثری... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
موصل – روایت هت مرد از اسارت – نفیسه ثبات – روایت فتح.pdf
8.35M
═•☆✦𑁍❧📚📖❧𑁍✦☆ 📕 عنوان کتاب : ✍️ نویسنده : نفیسه ثبات 📚 ناشر : ✨ موضوع : روایت هفت مرد از 📄 تعداد صفحات : ۳۳۶ صفحه °|📖 کتابخانه مجازی کتابخانه تخصصی کتابهای الکترونیک و صوتی دفاع مقدس |° 💠 📥 دریافت کتاب pdf👆 https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر اجمالی آیه نور « مشکاة فیها مصباح »، چه، بدن به اعتباری مشکات است و روح مصباح او، کما قال تعالی: « مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ کَأَ نَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لاَ شَرْقِیَّةٍ وَ لاَ غَرْبِیَّةٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیآءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ [۶] »، چه، مشکات: بدن، و مصباح: قلب است. و این مصباحِ قلب در زجاجه ای است که عبارت از روح نفسانی باشد که مبدأ انوار حسّ و حرکت ارادی است، که گویا چون کوکب دری درخشندگی دارد، چون نور نفس از تمام منافذ مشکات بدن طالع است « یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَکَةٍ [۷] »، یعنی این نور نفس برافروخته شده از شجره مبارکه که روح بخاری حیوانی باشد. ---------- [۶]: ۲ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵. [۷]: ۳ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵. تشبیه به شجره شده، به واسطه آن که شُعب و اغصان و اوراق این روح بخاری که حاصل از اغذیه و اشربه و منبعث [از [قلب است، به توسّط اورده و شرائین و اعصاب در تمام اجزاء بدن در سریان و جریان است، « أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَ فَرْعُهَا فِی السَّمَآءِ [۱] » الدماغ. « لاَ شَرْقِیَّةٍ وَ لاَ غَرْبِیَّةٍ [۲] » یعنی این روح که از الطف خون است برزخ بین العالمین است، نه از شرق عالم ارواح است، و نه از غرب عالم اجسام، نه مجرّد محض است و نه مادّی صرف. علی الجمله، و از جمله ملائکه حق تعالی چنان که مفاد فقره دعا است ملک الموت است و اعوان او، کما قال تعالی: « قُلْ یَتَوَفاکُمْ مَلَکُ الْمَوْتِ الَّذِی وُکِّلَ بِکُمْ [۳] »، المتوفّی للنفوس و الأرواح هو المخرج لها عن الأبدان، بحیث لایترک منها أثر فی البدن ؛ زیرا که قرار داده شده دنیا بین دست ملک موت چون جامی، و اخذ می‌نماید از او آن که را بخواهد من غیر عناءٍ، و خطوته بین المشرق و المغرب، یتوفاهم ملک الموت و معه أعوان کثیرة من ملائکة الرحمة و ملائکة العذاب. و وجه او این است که نوع نزع صورت شریفه از مادّه غیر لایقه و قبض روح مجرّد نورانی از هیکل کثیف ظلمانی رحمت است نسبت به صورت منتقله و نفس منفصله، و عذاب است بالنسبه به حال مادّه و بدن منفصله عنهما، و الملائکة النقّالة و القوی الفعّالة موکّلة من عند اللّه لإیصال الرحمة إلی مستحقّها، و الطبایع المنفصلة من سدنة و خدمة عالم الدنیا المسماة بملائکة الغلاظ لاختلاط و انطباعها بالموادّ الغلیظ. ولی باید دانست که نسبت دادن توفّی و قبض ارواح را به ملک موت و اعوان او، از قبیل نسبت فعل است به آلت، چون نسبت کتاب را به قلم، تا آن که منافاتی نداشته باشد این آیه مذکوره با آیه « اللَّهُ یَتَوَفَّی الاْءَنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا [۱] »، چنان که این نکته استنباط می‌شود از « وُکِّلَ بِکُمْ [۲] »، زیرا که توکیل تفویض امر است به غیر، لقیامه به. روی ابن عباس عن رسول اللّه أنه قال: « الأمراض و الأوجاع برید الموت و رسوله، فإذا حان الأجل جاء الملک بنفسه، و قال: یا أیّها العبد! کم خبر بعد خبر، و رسول بعد رسول، و برید بعد برید؟ فأنا الخبر [۳] الذی لیس بعدی خبر، و أنا الرسول، أجبْ ربک طائعاً و مُکرهاً. فإذا قبض روحه و تصارخوا علیه، قال: علی مَن تصرخون و علی من تبکون؟ فواللّه ما ظلمت له أجلاً، و لا أکلت له رزقاً، بل دعاه ربّه فلیبک الباکی علی نفسه، فإنّ لی فیکم عودات و عودات حتی لا أبقی منکم أحد » [۴] . و این حدیث شریف دلالت می‌نماید که قابض ارواح از جانب خدا قرار داده شده به واسطه ایصال هر فردی از ناس را الی جوار رحمة اللّه و دعوة ربّه، لا لأجل النقمة و العذاب. و آن که نفس شقیّه جاهله وحشت دارد از امر حقّ و دعوت خدا، به واسطه انس او است به لذات حسّیه که فی الحقیقه ألم یا دفع الألم است. و الفهم بالحشرات و مقارنة الموذیات، لذا قال الملک: « فلیبک الباکی علی نفسه » به واسطه ابتلاءات او در دنیا بمصیبات من حیث لایشعر، کما قال تعالی: « وَ عَسَی أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ [۵] ». ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه ابراهیم، آیه ۲۴. [۲]: ۵ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵. [۳]: ۶ - سوره مبارکه سجده، آیه ۱۱. [۱]: ۱ - سوره مبارکه زمر، آیه ۴۲. [۲]: ۲ - سوره مبارکه سجده، آیه ۱۱. [۳]: ۳ - اصل: خبر. [۴]: ۴ - تفسیر نورالثقلین، ج ۴، ص ۲۲۵ (با اختلاف اندک) ؛ مجمع البیان، ج ۸، ص ۱۰۴. [۵]: ۱ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۱۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
مناجات طاوس یمانی گوید: شبی در حجر اسماعیل بودم. امام سجاد علیه السلام وارد شد. با خود گفتم مردی از تبار پیامبر است، چه خوب که دعایش را بشنوم. وی در بین دعایش می‌گفت: بنده ی خارت در درگاه توست، گدای تو در درگاه توست، مسکین تو در درگاه توست! عبیدک بفنائک، سائلک بفنائک، مسکینک بفنائک. طاوس گوید: هرگز خدا را به این نخواندم مگر اینکه خداوند مشکلم را حل می‌کرد. مقایسه مرگ و زندگی یکی از گذشتگان می‌گوید: از چیزهایی که موجب برتری مرگ بر زندگی است این است که: مؤمنی نیست که مرگ برای او بهتر از زندگی نباشد چرا که اگر محسن باشد خدا می‌فرماید: آنچه نزد خدا است برتر است وَ مٰا عِنْدَ اللّٰهِ خَیْرٌ وَ أَبْقیٰ لِلَّذِینَ آمَنُوا [۱] و اگر گنهکار باشد خدا می‌فرماید: گمان نکن کفار را که مهلت می‌دهیم بر ای آنها نیک است. مهلت شان می‌دهیم تا گناهشان بیشتر شود وَ لاٰ یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّمٰا نُمْلِی لَهُمْ خَیْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ، إِنَّمٰا نُمْلِی لَهُمْ لِیَزْدٰادُوا إِثْماً... ---------- [۱]: ۱) - شوری، ۳۶. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357