.......:
هه به اين نتيجه منتهي ميشود كه كتاب مزبور بايد داراي مضمون و محتوايي عالمانه و قانع كننده بوده باشد و بي شك در ادامه نيافتن گرايش مزبور در ميان فقهاي شيعه پس از مفيد، تأثير تمام داشته است. كار وسيعتر و مهمتر مفيد در اين زمينه - يعني تثبيت هويت مستقل مكتب تشيع - در عرصه ي علم كلام انجام گرفته است. در اين ميدان شيخ بزرگوار ما با دقت و تيز بيني بر آن است كه مرز ميان عقايد تشيع و ديگر نحلههاي كلامي را مشخص كند و از ورود عناصر اعتقادي ديگر فرق اسلامي يا شيعي، به محدوده ي عقايد اماميه و نيز از نسبت دادن افكار غلطي كه شيعه ي اماميه از آن مبرا است، به مكتب تشيع جلوگيري نمايد. بدين جهت است كه وي با اين كه در مقام مجادله با مذاهب ديگر، همه ي مكاتب زمان خود را به مباحثه فرا ميخواند و با اشعري و معتزلي، مرجئي و خارجي، مشبه و اهل حديث، غالي و ناصبي، و ديگر شعب فرق كوچك و بزرگ منتسب به اسلام به بحث و گفتگو بر ميخيزد، اما در اين ميان با مكتب اعتزال و شاخههاي معروف آن بيش از هه
مواجهه ي فكري مييابد و در كتب و رسائل كوچك و بزرگ متعددي به نقد و رد نظرات معتزله در مباحث مختلف ميپردازد. سرّ اين مطلب آن است كه در ميان فرق مختلف اسلامي، معتزله به خاطر شباهت ميان برخي از اصول آنان با اصول تشيع، در معرض اين شبهه قرار گرفته اند كه مكتب آنان اصل و منشاء بسياري از عقايد شيعه
است و يا حتي بالاتر از اين، اعتزال همان تشيع است با تفاوتهايي در ميان. و اين به نوبه ي خود اين گمان غلط را پديد آورده كه مجموعه ي كلام شيعه، زاييده ي كلام معتزلي، يا اصول كلام شيعي همان اصول كلام معتزلي است و همان طور كه قبلاً گفته شد تبعاتي بر اين پندار غلط مترتب گشته است. در حقيقت پرداختن به عقايد معتزله در كتب مفيد، مصداق برجسته يي است از همان خصوصيت مرزباني از كليت مكتب تشيع و اثبات استقلال و اصالت نظام كلامي آن. دراين باره مهمترين اثر شيخ عالي مقام، كتاب معروف «اوايل المقالات في المذاهب و المختارات» است كه براي بيان فرق ميان شيعه و معتزله نوشته شده است. بنابر آنچه خود آن بزرگوار در مقدمه ي كتاب نوشته است حتي اختلاف اين دو فرقه در بعضي مسائل اصولي مورد اتفاق مثل مسأله ي عدل نيز در آن مورد توجه قرار گرفته و جدايي آنها از يكديگر بيان شده است. (۱۴) عبارت مفيد در همين مقدمه ي كوتاه گوياي آن است كه هدف وي از تدوين اين كتاب آن بوده است كه يك مرجع واصل مطمئن عقيدتي براي كساني كه ميخواهند ايمان تفصيلي به مباني فكري آن داشته باشند، فراهم سازد. وي در اين كتاب حتي عقايد دانشمنداني از شيعه را كه پيش از آن برخي نظرات معتزله را التقاط كرده و مجموعه كلامي شيعه را از خلوص انداخته بودند - و در اين باره نام بني نوبخت را ميآورد - نيز نقد ميكند. و اين همان مرزباني، و دفاع از نظام فكري تشيع است كه مفيد رحمةاللَّه عليه پرچم آن را براي اول بار - تا آن جا كه
به تفصيل ميدانيم - بر دوش گرفته است. البته تعيين مرزهاي عقيدتي ميان شيعه و معتزله، به كتاب اوائل المقالات منحصر نمي گردد. و شيخ بزرگوار در كتب ديگر نيز با بيانهاي گوناگون - و گاه از لحاظ انتخاب قالب، بس شيوا و مؤثر - به اين مهم پرداخته است. ولي در «اوايل... » اين خصوصيت بس كامل و همه جانبه مشاهده ميشود: در اين كتاب به
مواردي ميرسيم كه در آن ميان شيعه و معتزله اشتراك در عقيده است.
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مفاسد اقتصادي مبارزه ي با فساد، يك جهاد واقعي و البته كار بسيار دشواري است. من خواهش ميكنم دوستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نظم، برنامه ريزى
خاصيت برنامه ريزي خروج از روزمرگي است.
(نظم و انضباط) كشور و ملت ما را به شادابي خواهد رساند و كار آنها را پيش خواهد برد.
نماز
نماز جمعه يكي از پايههاي اساسي حفظ نظام اجتماعي و مهمترين عامل حفظ روحيه و ايمان مردم است.
نماز تسلّابخش و آرامشگر دلهاي مضطرب و خسته و به ستوه آمده، و مايه ي صفاي باطن و روشني روان است.
نماز برترين چيزي است كه ميتواند همه ي افراد جامعه ي مسلمان را به تهذيب اخلاقي و تعالي روحي و معنوي برساند.
مديران دستگاههاي اداري و دولتي، خود متصدي اقامه ي نماز در آن دستگاهها شوند.
انسان هميشه به نماز محتاج است و در عرصههاي خطر، محتاجتر.
#کلمات قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله)
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 معنای اقتصاد دانش بنیان چیست؟
🔻 رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران:
🔹 اقتصاد دانشبنیان یعنی چه؟ یعنی این که دانش و فناوری پیشرفته، نقشآفرینی فراوان و کاملی داشته باشد در همه عرصههای تولید؛ یعنی همه عرصههای تولید، -که عرض میکنیم یعنی حتی انتخاب آن کار تولیدی، چون همه کارهای تولیدی را لزومی ندارد که انسان انجام بدهد- انتخاب آن کار تولیدی هم برخاستهی از نگاه دانشی و بینشی و علمی باشد. این معنای اقتصاد دانشبنیان است که در همه عرصههای اقتصاد دخالت داشته باشد.
🔹 اگر ما این سیاست را دنبال کردیم و دانش را پایه و زمینه اقتصاد کشور قرار دادیم و بنگاههای اقتصاد دانشبنیان را افزایش دادیم هزینهها را کاهش میدهد. یعنی اقتصاد دانشبنیان موجب کاهش هزینههای تولید میشود، بهرهوری را افزایش میدهد که ما یکی از مشکلاتمان کاهش بهرهوری است امروز. کیفیت محصول را افزایش میدهد بهبود میبخشد و محصولات را رقابت پذیر می کند. یعنی در بازارهای جهانی، میتوانیم ما از این محصولات به عنوان محصولات رقابتپذیر استفاده کنیم در داخل کشور هم همینجور. یعنی در داخل کشور هم وقتی کیفیت محصول داخلی بالا رفت، ولو ما در مورد واردات، تعرفه هم خیلی نگذاریم و واردات سرازیر شود، وقتی محصول داخلی کیفیت بهتری داشت، قیمت ارزانتری داشت، مردم به آن طبعاً اقبال میکنند. یعنی یک چنین خصوصیاتی در تولید دانش بنیان وجود دارد.
https://eitaa.com/zandahlm1357
👇آیه46ابراهیم
خداوند، هم به نيرنگ آنها آگاه است و بر آن احاطهى كامل دارد و هم كيفر آن همه توطئه را خواهد داد و هم مىتواند مكر آنها را دفع و خنثى كند و يا به خودشان برگرداند.
ستمگران هرچند صاحب قدرت و قوت باشند، اما سرانجام مخذول خداوند خواهند شد.
«عِنْدَ اللَّهِ مَكْرُهُمْ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مقطع تصویری زیبا از آیات پایانی سوره ی حجرات و ابتدای سوره قاف با صوت و طنین زیبای استاد محمود شحات انور
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد تصویری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ا علىّ بن محمّد بن قتيبة، عن حمدان بن سليمان النيسابورى قال: سألت أباالحسن علىّ بن موسي الرضا عليه ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عبدالله حسن كه در سباله [ پيشوا ] بود، آمد و درباره حج از او سؤالاتي كرد، عبدالله گفت: اين تو و اين جعفر بن محمد كه متولي پاسخ دادن به اين گونه سؤالات است، برو از او بپرس، آن مرد نزد حضرت جعفر (صادق) (ع) آمد و از او سؤال كرد. حضرت به او فرمود: ديدمت كه در كنار عبدالله حسن ايستاده اي، او به تو چه گفت؟ مرد گفت: از او سؤالاتي پرسيدم، دستور داد نزد شما بيايم، و گفت: اين تو و اين جعفربن محمد كه متولي پاسخ دادن به اين گونه سؤالات است، جعفر (ع) فرمود: من از آن كساني هستم كه خداوند در كتابش فرموده است (آنها كساني هستند كه خداوند هدايتشان كرده پس به راهنمايي آنها اقتدا كن) ۷ هر چه ميخواهي بپرس، آن مرد سؤالات خود را پرسيد و حضرت صادق (ع) به همه پرسشهاي او پاسخ داد۸. ۵- عياشي از حسن بن علي بن بنت الياس روايت كرده است كه گفت: شنيدم ابوالحسن الرضا (ع) ميفرمايد: خداوند (شب را مايه آرامش قرار داد) ۹ و زنان را نيز مايه آرامش قرار داده است، و ازدواج در شب و اطعام كردن از سنت است ۱۰. ۶- عياشي از محمد بن فضيل روايت كرده است كه حضرت ابوالحسن (ع) درباره آيه (او كسي است كه شما را از نفس
واحدي ايجاد كرد پس مستقرّ است و عاريتي) ۱۱ فرمود: ايماني كه مستقرّ (ثابت و پايدار) باشد تا روز قيامت [ يا تا ابد ] پايدار است، و ايماني كه ناپايداري و عاريتي باشد خداوند، پيش از مرگ صاحبش، آن را ميگيرد۱۲. ۷- عياشي از صفوان روايت كرده است كه گفت: ابوالحسن (ع) در حالي كه محمد بن خلف هم آن جا نشسته بود، از من پرسيد: يحيي بن قاسم حذاء مرد؟ عرض كردم: آري ; زرعه هم مرد. حضرت فرمود: جعفر (صادق) (ع) ميفرمود (مستقرّ است و عاريتي) ۱۳ مستقرّ قومي هستند كه ايمان ميآورند و اين ايمان در دلهايشان ثابت و پايدار ميماند; و مستودع گروهي هستند كه ايمان ميآورند و سپس آن را از دلهاي خود سلب ميكنند۱۴. ۸- عياشي از احمد بن محمد روايت كرده است كه گفت: حضرت علي بن موسي الرضا ابوالحسن ثاني در ميان بني زريق ايستاد و با صداي بلند مرا صدا زد و فرمود: اي احمد! عرض كردم: بله فرمود: چون رسول خدا (ص) درگذشت مردم سعي كردن نور خدا را خاموش سازند، اما اراده خداوند اين بود كه نور خود را با (وجود) اميرالمؤمنين كامل گرداند، و چون ابوالحسن (كاظم) (ع) وفات يافت، پسر ابي حمزه و پيروانش كوشيدند نور خدا را خاموش گردانند، اما اراده خداوند اين
بود كه نور خويش را تمام گرداند. همانا پيروان حق هرگاه يكي به جمع ايشان افزوده شود از ورود او خوشحال ميشوند، و هرگاه يكي از جمعشان خارج شود از رفتنش بي تابي و ناراحتي نمي كنند; چرا كه اهل حق به حقانيت خود يقين دارند. اما اهل باطل هرگاه يكي به آنان بپيوندند خوشحال ميشوند و چنانچه يكي از جمع آنان خارج شود از رفتنش ناراحت ميشوند; چرا كه درباره خود شك و ترديد دارند. خداوند ميفرمايد (مستقرّ است و مستودع) ۱۵ احمد بن محمد گويد: حضرت سپس فرمود: ابوعبدالله (صادق) فرموده است: مستقر يعني (ايمان) ثابت و پايدار، و مستودع يعني (ايمان) عاريتي۱۶. ۹- عياشي از اشعث بن حاتم روايت كرده است كه: ذوالرياستين گفت: به ابوالحسن الرضا (ع) عرض كردم: قربات گردم، نظرتان را درباره اختلاف نظري كه مردم راجع به رؤيت (خداوند) دارند بيان فرماييد; زيرا بعضيها معتقدند كه (خداوند) ديده نمي شود. حضرت فرمود: اي ابوالعباس، هر كس خداوند را بر خلاف وصفي كه خود از خويشتن كرده است، وصف كند هر آينه افتراي بزرگي به خداوند بسته است. خداوند فرموده است (چشمها او را درك نمي كنند اما او آنها را درك ميكند و او ريز بين و آگاه است) ۱۷ مقصود از چشمها ديده سر نيست، بلكه ديدگان دل است. اوهام او را درك نكنند، و
به چگونگي او پي نبرند۱۸. ۱۰- برقي به اسنادش از محمد بن عيسي، از ابوهاشم جعفري، از اشعث بن حاتم روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا (ع) راجع به چيزي درباره توحيد پرسيدم، فرمود: مگر قرآن را نمي خواني؟ عرض كردم: چرا، فرمود: بخوان (چشمها او را درك نمي كنند اما او آنها را درك ميكند) ۱۹ من خواندم. حضرت فرمود: ابصار چيست؟ عرض كردم: چشم، فرمود: نه، بلكه مقصود اوهام است، اوهام به چگونگي خداوند پي نمي برند، اما خداوند همه افهام (و افكار) را درك ميكند۲۰. ۱۱- صدوق از عبدالواحد بن محمد بن عبدوس كه در سال ۳۵۲ در نيشابور عطاري داشت، از علي بن محمد بن قتيبه، از حمدان بن سليمان نيشابوري روايت كرده است كه گفت: از حضرت ابوالحسن علي بن موسي الرضا (ع) درباره آيه شريفه (هر كس را خداوند اراده كرده باشد كه هدايت كند سينه اش را براي اسلام گسترش ميدهد) ۲۱ سؤال
كردم، فرمود: هركس كه خداوند بخواهد او را به واسطه ايمانش در دنيا، به سوي بهشت خود و سراي كرامتش در آخرت رهنمود شود سينه اش را براي تسليم در برابر خداوند و اطمينان به او و اعتماد به وعده ثواب كه به او داده است، فراخ ميگرداند، و هر كس كه خداوند بخواهد او را، به وا
سطه كفر و
عصيانش در دنيا، از بهشت خويش و سراي كرامتش در آخرت گمراه (و محروم) گرداند، سينه او را تنگ و محدود ميسازد تا در كفر خويش شك كند و اعتقاد قلبي او متزلزل گردد تا به حدي كه (از شدت فشار روحي و مضيقه رواني) گويي در آسمان بالا ميرود. خداوند اينچنين ناباوران را در پليدي قرار ميدهد۲۲. ۱۲- عياشي از حسن بن علي روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا (ع) درباره آيه شريفه (حقّش را در روز درويدنش بدهيد) ۲۳ سؤال كردم، فرمود: يكي دو دسته (از خوشههاي درو شده) به كسي كه (در هنگام درو محصول) حاضر شود ميدهي۲۴. ۱۳- علي بن ابراهيم از احمد بن ادريس، از برقي، از سعيد بن سعد، از حضرت رضا (ع) [ درباره آيه (حقّش را در روز درويدنش بدهيد) ] روايت كرده است كه گفت: عرض كردم: اگر در هنگام درو مستمندان حاضر نشوند، چه بكند؟ فرمود: چيزي بر عهده او نيست ۲۵. ۱۴- عياشي از احمد بن محمد، از ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه آن حضرت فرمود (إسراف) ۲۶ در (صدقه دادن در هنگام) درو كردن و چيدن محصول اين است كه فرد با هر دو مشتش صدقه بدهد. پدرم هر گاه در موقع درو و يا چيدن محصول، يكي از غلامانش را مي
ديد كه با دو مشتش صدقه ميدهد فرياد ميزند و ميفرمود: با يك دست بده، يك مشت يك مشت، و يك دسته يك دسته خوشه ۲۷.
منبع حديث
۱- أنعام / ۲. ۲- تفسير قمّى ۱/ ۱۹۴. ۳- أنعام / ۱۹. ۴- البرهان فى تفسير القرآن ۱/ ۵۱۹. ۵- أنعام / ۵۹. ۶- تفسير عيّاشى ۱/ ۳۶۱-۳۶۲. ۷- أنعام / ۹۰. ۸- تفسير عيّاشى ۱/ ۳۶۸-۳۶۹. ۹- أنعام / ۹۶. ۱۰- تفسير عيّاشى ۱/ ۳۷۱. ۱۱- أنعام / ۹۸. ۱۲- تفسير عيّاشى ۱/ ۳۷۱-۳۷۲. ۱۳- أنعام / ۹۸. ۱۴- تفسير عيّاشى ۱/ ۳۷۲. ۱۵- أنعام / ۹۸. ۱۶- تفسير عيّاشى ۱/ ۳۷۲-۳۷۳. ۱۷- أنعام / ۱۰۳. ۱۸- تفسير عيّاشى ۱/ ۳۷۳. ۱۹- أنعام / ۱۰۳. ۲۰- محاسن ۲۳۹. ۲۱- أنعام / ۱۲۵. ۲۲- معانى الأخبار ۱۴۵. ۲۳- أنعام / ۱۴۱. ۲۴- تفسير عيّاشى ۱/ ۳۷۷. ۲۵- تفسير قمّى ۱/ ۲۱۸. ۲۶- اشاره به آيه ۱۴۱ از سوره أنعام. ۲۷- تفسير عيّاشى ۱/ ۳۷۹.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
حكمت ۰۶
الصَّمْتُ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْحِكْمَةِ
زبان تو گر تحت فرمان نباشد
خموشي گزين، تا نيفتي به ذلّت
عَلي بن مُوسَي الرِّضَا راسْت پندي
سكوت است بابي ز ابوابِ حكمت
#چهل حکمت رضوی (ع)
نویسنده✍علی باقر زاده
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥آیا روایت داریم که در دوران غیبت؛ خیلی از شیعیان مرتد میشوند؟ #استاد_نصوری #گامی_به_سوی_ظهور 🔶🔹🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
23.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽| #کلیپ_مهدوی
💠از شرایط ظهور این است که تا مردم نخواهند ظهور محقق نمیشود
🎤حجت الاسلام والمسلمین
فوادیان
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: باد صبا ای باد صبا، چه با صفا میآیی گویا ز حریم یار ما میآیی ای باد صبا، غبار راهت گوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
انتظار دیدار
تا کی برای دیدن رویت دعا کنم
تا کی ز سوز سینه تو را من صدا کنم
ای جنت و نعیم ز روی تو با صفا
باز آی تا ز وصل تو جان با صفا کنم
گر منتی نهی و قدم بر سرم نهی
بر دیده خاک پای تو را توتیا کنم
هستی غریب عصر و زمان صاحب الزمان
اذنم بده که دیده به تو آشنا کنم
بهر ظهور نور جمال تو ای عزیز
تا کی دو دست خویش به سوی خدا کنم
گر چه بلا قرین ولا گشته از ازل
کو صبر تا تحمل درد و بلا کنم
[صفحه ۶۶]
در هر سحرگهان به امید وصال تو
از خواب ناز چشم رمد دیده وا کنم
یک نظره گر نصیب شود دیدند مرا
جانا به رونمای تو جان را فدا کنم
چون هاشمی سحر به تمنای وصل تو
گیرم ز خواب دیده و بهرت دعا کنم
#آثار دعا براي فرج امام زمان علیه السلام
نویسنده:
حسین هاشمی نژاد
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: روز دوم عملیات هم برای نیروهای گردان پایان مییابد. بچههای گردان کم و بیش خسته شده اند. ت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نماز صبح در هوای نسبتا سرد، نیاز به همتی زیبا دارد. همتی که در دل رزمندگان اسلام وجود دارد و آنها پس از یک شب درگیری و هیجانهای شبانه، با خلوص کامل رو به قبله میایستند و نماز میخوانند. منطقه تقریبا آرام شده، و شاید گلوله ای منفجر نمی شود. ما هم ساکت شده ایم. گویی اینجا جنگ نبوده است. عراقیها خوابیده اند ما هم استراحت میکنیم. تمام شب عراقیها از ترس حمله ما بیدار بوده اند و حالا که صبح شده، خوابیده اند. ما هم از دست دیوانه بازیها و آتشبازیهای آنها راحت شده ایم و استراحت میکنیم. این دو
[صفحه ۶۷]
ساعت صبح را خیلی بهتر از تمام شب میخوابیم.
اما این حالت زیاد ادامه نمی یابد و حدود ساعت ۱۰ صبح گلولههای فراوانی به سوی خطوط استقرار رزمندگان اسلام روانه میشود. شاید بتوان گفت ما در موضع انفعال قرار دادیم و ابتکار عمل در دست عراقی هاست. و اگر این گونه هم نباشد ما دوست نداریم شروع کننده باشیم.
عراقیها با داشتن تجهیزات و امکانات بی پایان، محدودیتی در اجرای آتش ندارند و اگر بخواهند میتوانند ساعتها و روزها منطقه را زیر باران توپها و خمپارهها داشته باشند. این عدم محدودیت، در پروازهای مکرر هواپیماهایشان دیده میشود. عراق از طرف دولتهای بزرگ متخاصم تجهیز و آماده میشود و هیچ مشکلی در تأمین مهمات و سلاح و... ندارد. ولی در این سو مشکلات زیادی وجود دارد. تعداد تانکها و نفربرها و هواپیماها و سلاحها و حتی گلوله توپ و خمپاره محدودیت دارد و از این جهت باید محاصره
اقتصادی و نظامی و سیاسی ایران در نظر گرفته شود. میخواهند ما در تنگنا قرار بگیریم. به ما مهمات و سلاح نمی دهند و به طور رسمی در یک تحریم اقتصادی قرار گرفته ایم.
اما آنچه در این سو وجود دارد ایمان و اخلاص در پیروان پیر جماران است که ضعف تسلیحات و مهمات و.. را به خوبی جبران میکند.
اینجا جبهه اسلام است و سهمیه هر قبضه خمپاره یا توپ برای شلیک تعیین شده است. هر کدام محدودیت خاص خود را دارد. تقریبا تعداد شلیکها کنترل شده است. البته برادران ارتشی با آن تخصص و تعهدی که برای آنها به وجود آمده، معمولا عهده دار امور توپخانهها و هواپیماها و تانکهای پیشرفته اند و زحمت زیادی را متقبل میشوند. مثلا در همین منطقه آتشبارهای ارتش غوغا میکند و وقتی دعوا خیلی جدی میشود، سنگ تمام میگذارند. گلولهها را روانه میکنند. خطوط عقب و پشتیبانی دشمن را به خاک و خون میکشند. شدت حملات عراقیها غیر قابل انکار است و در جنگ تسلیحات
پیشرفته
[صفحه ۶۸]
دارای تواناییهای خاصی هستند که البته تمام آن ناشی از کمکهای بی دریغ ابر جنایتکاران است.
[صفحه ۶۹]
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽#ببینید| 🌷بازی کردن حاج قاسم سلیمانی با فرزند شهید 💚
#فیلم_دیده_نشده
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عمل کسی که عمل گروهی چه خوب یا بد انجام دهد مانند عمل کننده است. کسی که خدا شصت سال به او
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بخشش یا انتقام
روزی در یکی از مجالس مهم، سخنی از من به میان آمد، شنیدم یکی از حضار مجلس که به ظاهر اظهار دوستی میکرد و عادتش نفاق بود، زبان به غیبت و تهمت من گشود و زشتیهایی به من نسبت داد که در خود او بود. و سخن خدا را که فرموده بود: أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتاً را فراموش نموده بود. وقتی دانست که من ماجرا را شنیدهام و از رفتار او آگاه
هستم، نامه ای طولانی به من نوشت که پر از پشیمانی و ناراحتی بود و از من درخواست رضایت و چشم پوشی میکرد. من هم در جواب او نوشتم: خدا تو را پاداش دهد از هدیههایی که برای من فرستادی و روز حساب و میزان، نامه ی حسنات مرا سنگین کردی، از آقای انسانها و شفیع محشر روایتی از پیامبر خدا وارد شده است که روز قیامت بنده را میآورند و حسنات و سیئات او را در دو کفه ترازو گذارند، چون سیئات او بر حسنات برتری یابد، پارچه ای کوچک آورده و در کفه حسنات میگذارند، و کفه حسنات با آن پارچه برتری یابد. عرض میکند پروردگارا این پارچه چه بود؟ خطاب میرسد سخنانی است که در باره تو میگفتند و تو از آن به دور بودی.
منطوق این حدیث شکر این نعمت را بر من واجب میکند. خدا پاداش تو را زیاد فرماید و پاداش جزیل به تو عنایت کند. گذشته از این هرگاه با من به طور علنی بهتان میزدی و با وقاحت با من مواجه میشدی و دشمنی میکردی و شب و روز به کار زشتت ادامه میدادی باز هم جز گذشت و اغماض با تو رفتار نمی کردم، و به غیر از صفا و وفا با تو معامله نمی کردم که این از برترین عادتها و بهترین سعادتها است.
این مدت که از حیاتم باقی مانده است بهتر است به تدارک گذشته بپردازم و این عمر کوتاه را به مؤاخذه کوته فکران صرف نکنم.
خاموش دلا ز تیره گویی
میخور جگری به تازه رویی
چون گل به رحیل کوس میزن
بر دست برنده بوس میزن
چه اینکه اگر عنان انتقام را به مجازات دشمنان و کوتاه فکران بکار برم، به سادگی انتقام گیرم و بآسانی نابود میکنم.
عادت ما نیست رنجیدن ز کس
ور بیازارد نگوئیمش بکس
ور بر آرد دود از بنیاد ما
آه آتش بار نارد یاد ما
ورنه ما شوریده گان در یک سجود
بیخ ظالم را براندازیم زود
رخصت ار یابد ز ما باد سحر
عالمی در دم کند زیر و زبر
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357