eitaa logo
هفته‌نامه زن روز
712 دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
131 ویدیو
1.5هزار فایل
کانال رسمی هفته‌نامه «زن روز» قدیمی‌ترین نشریه فرهنگی اجتماعی زنان صفحه‌ی ما در اینستاگرام: https://www.instagram.com/zane_rooz_mag/ ارتباط با ادمین: @zaneruz97
مشاهده در ایتا
دانلود
هفته‌نامه زن روز
حتما گیاهخوار شوید گروه ماسک پوشیده زیر در تقاطع یکی از خیابان های اصلی تورنتو ایستاده بودند. هر یک از اعضای گروه یک لپ تاپ به دست داشت یا یک برگه تبلیغاتی با نام حقیقت را افراشته بودند. در لپ تاپ ها فیلم هایی از فارم فکتوری یا کارخانه های تولید محصولات دامی در حال پخش بود. در این فیلم ها نشان داده می شد که حیوانات به صورت بسیار اسف باری نگه داری می شوند تا بشر بتواند از گوشت یا شیر آن ها استفاده کند. در یوتیوب هم می توانید فیلم هایی را با همین کلید واژه پیدا کنید. نشان دادن این کلیپ ها تا کنون افراد زیادی را به جرگه گیاه خواران کشانده است. آن ها حتی تخم مرغ هم مصرف نمی کنند. من نمی دانم در کارخانه های تولید محصولات دامیایران با حیوانات چگونه برخورد می شود. از آن جایی که در شهر خودمان خرید محصولات به صورت مستقیم از دامداری نیز میسر بود وضع را به این وخامت نمی توانم تصور کنم. اما یاد حرف یکی از آشنایان افتادم که می گفتند چند گیاه خوار را با یک حدیث توانسته بودند به اسلام جذب کنند. روزی یک نفر از یکی از ائمه سؤال می پرسد که من چند دام در مزرعه ام دارم و وقتی می خواهم این ها را از طویله خارج کرده و ببرم چرا، جلویشان علوفه نگاه می دارم تا این ها دنبال علوفه بیایند. آیا این کار اشتباه است؟ معصوم بزرگوار پاسخ داده بودند باید به هرکدام از دام ها پس از خارج شدن از طویله از همان چیزی که با آن، آن ها را بیرون کشاندی بدهی و گرنه به حیوان دروغ گفته ای و گناه دارد. این آن چیزی است که در ذهن بنده مانده است و در صورت تمایل می توانید خودتان حقوق حیوانات در اسلام را سرچ کنید. مسلمانان و یهودیان که دو برند حلال و کوشر را مجاز به استفاده می دانند خیلی روی رفتار با حیوان حساسند. حتی یهودی ها هم اعتقاد دارند نباید حیوان قبل از کشتار مورد آزار قرار گرفته شود که در گوشت تولید فساد می کند. این را قبلا گفته ام اما شاید تکرارش بد نباشد که یهودی ها هم ماندن خون در حیوان را جایز نمی دانند و ذبحی دارند که مطمئن شوند همه خون از حیوان خارج می شود. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
دخترک گل‌فروش رفت سمت راننده بلکه گلی بفروشد. ناگهان سگ داخل ماشین_مدل سگ آقای پتی ول بود_ سرش را از شیشه عقب بیرون آورد و شروع به پارس کردن کرد. دخترک ده متر پرید بالا. لعنت به سگ بازها 👨محمد رفیعی @zane_ruz
هفته‌نامه زن روز
افتضاح خلیج خوک‌ها عاطفه میرافضل دخالت های آمریکایی در امور کشورها پیشینه ای تاریخی دارد و قرن هاست مداخله آمریکا در نقاط مختلف جهان ابعاد گسترده تری به خود گرفته است. به ویژه پس از وقوع بیداری اسلامی در کشورهای عربی خاورمیانه، آمریکایی ها به منظور جلوگیری از اضمحلال منافعشان در کشورهای انقلاب کرده، تلاش های زیادی را ترتیب دادند که البته این تلاش ها بیشتر جنبه ای سیاسی یا جنگ های نیابتی داشت چرا که آمریکایی ها به دلیل آگاهی نسبت به منفور بودن خود در سطح منطقه تمایلی به مداخله نظامی در این کشورها نداشتند. چند سال پیش هم حضرت آقا در واکنش به رزمایش مشترک غربی ها در خلیج فارس اشاره ای به این اتفاق داشتند و به کنایه فرموده بودند: « از آن طرف دنیا می آید رزمایش برگزار می کند؛ خب بروید همان خلیج خوک ها، اینجا چه می کنید؟ خلیج فارس خانه ماست.» در «زیرگذر تاریخ» این هفته می‌خواهیم به بررسی موضوع شکست آمریکا از کوبا بپردازیم. در بخشی از این نوشتار می‌خوانیم: در ۱۷ آوریل ۱۹۶۱ به دستور جان کندی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و با ارزیابی اشتباه سازمان سیا، نیروی ۱۷۰۰ نفری آمریکا وارد جزیره خوک ها شد. نیروهای طرفدار کاسترو، با غافلگیر کردن ضد انقلابیون کوبایی، ظرف ۴۸ ساعت، نیروهای شرکت کننده در عملیات خلیج خوک ها را قلع و قمع کردند و صدها تن از مخالفین کاسترو دستگیر، زندانی و اعدام شدند. اجرای عملیات خلیج خوک ها از نظر آمریکایی ها یک تراژدی - کمدی برآمده از اشتباهات بود. جان اف. کندی، رئیس جمهور ایلات متحده آمریکا که نمی خواست از چشم مأموران پنتاگون و سیا ضعیف به نظر بیاید مجبور شد عملیات براندازی رژیم فیدل کاسترو را تأیید کند؛ اما او در عمل حاضر نشد برای موفقیت این عملیات منابع و امکانات ضروری را تمام و کمال در اختیار مهاجمان بگذارد. قرار بود نیروی ۱۵۰۰ نفره مهاجمان که اغلب کوبایی های تبعیدی ضدکاسترو بودند، نقش اصلی را در براندازی رژیم کوبا بر عهده داشته باشند. کندی صراحتا گفته بود نیروهای نظامی آمریکا مجاز به دخالت مستقیم نظامی در کوبا نیستند. از طرفی این نقشه متکی به مجموعه ای از تجزیه و تحلیل های نادرست و متعصبانه بود. در این تجزیه و تحلیل ها تأکید شده بود مردم کوبا از سرکوبگری های حکومتی و کمبودهای اقتصادی به تنگ آمده اند؛ بنابراین، از یک نیروی مهاجم آزادی بخش استقبال خواهند کرد. خبرچینان سیا گزارش داده بودند نیروهای مسلح کوبا دچار تفرقه هستند و آن ها در پیوستن به قیام عمومی علیه حکومت کوبا هیچ تردیدی نخواهند کرد، اما این اطلاعات نادرست بود. شما می‌توانید متن کامل این یادداشت را در مجله زن روز مطالعه فرمایید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
آمیز قلمدون (خانم!) ماه منیر داستانپور با میل شدیدی که به کوبیدن مشت روی مرحمتی مادربزرگ یا همان ساعت شماته دار در حالی که سر از پا نمی شناسم و خوشحالی تمام سلول های بدنم را به پشتک و وارو واداشته، تمام مسیر بازگشت از نشریه به خانه پدری را پیاده و یا به قول پدر با خط یازده می پیمایم. باید سر راه یک جعبه نان خامه ای، از آن ها که مادر دوست دارد، برای بی بی صدیقه قدغن است و پدر بعید نیست قایمکی ناخنکی به جعبه اش بزند؛ بخرم. فقط باید مراقب باشم قوم تاتاری که برادرم سامان با خود به خانه مان آورده است؛ جایش را پیدا نکنند که بعید نیست تا پیش از ورود اولینشان به دهان مادر، تا آخرین دانه اش از شکم نازنین و آتش پاره هایش سردرآورد که گویی شکمشان به خرابه راه داشته باشد؛ هیچ وقت سیرمانی ندارند که ندارند! از شما دعوت می‌کنیم قسمت دیگری از داستان پنجشنبه‌ها را در کانال زن روز بخوانید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
بسم الله الرحمن الرحیم... ✨🌺دوهزار و هفتصد و پنجاه و چهارمین شماره هفته نامه فرهنگی اجتماعی «زن روز» منتشر شد🌺✨ این شماره به همراه ضمیمه خیاطی است.👗✂️👕 🌼«زن روز» را به قیمت ده هزار تومان از کیوسک های روزنامه فروشی تهیه کنید.🌼 @zane_ruz
بسم الله الرحمن الرحیم 🌼اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌼 🌷عرض سلام و ادب و احترام خدمت همراهان همیشگی کانال زن روز. صبح شنبه‌تون به‌خیر و شادی. آروز می‌کنیم هفته خوبی در پیش داشته باشید🌷 امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «ستایش، خداوندى را که ستایش خویش را به بندگانش الهام فرمود و آنان را بر شناخت ربوبیتش سرشت؛ او که آفریدگانش را دلیل بر هستى خویش قرار داد و حدوث مخلوقاتش را نشانی بر ازلى بودنش.» (الکافی: ج ١ ص ١٣٩ ح ٥) @zane_ruz
هفته‌نامه زن روز
به امید نفس‌های تازه‌تر نیلوفر حاج قاضی صبح 28 آبان گروهی از کشاورزان زحمتکش اصفهانی در اعتراض به خشکی زاینده‌رود و نبود آب کنار سی‌وسه پل اصفهان تجمع کردند و به تدریج مردم اصفهان نیز به آنها پیوستند. مردم اصفهان با در دست داشتن شعارنوشته‌هایی تنها مطالبه خود را زاینده‌رود عنوان کردند و نسبت به احیای این رودخانه، رفع مشکلات آلودگی و فرونشست زمین تأکید کردند. نکته جالب تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهانی، وجود تیم انتظامات از خود کشاورزان است که عالوه بر نظم‌دهی، تأکید دارند اگر کسی بخواهد از این اعتراض به‌حق، سوءاستفاده کرده، اعتراضات را به سمت و سوی دیگری ببرد توسط این انتظامات شناسایی شده و تحویل نیروهای انتظامی خواهد شد. در «نگاه نو» این هفته می‌خواهیم به بررسی دلایل اعتراض کشاورزان اصفهانی بپردازیم. در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: در سال 88 تعدادی از مسئوالن اصفهان معتقد بودند؛ برداشت بی‌رویه استانهای همجوار نظیر چهارمحال‌وبختیاری و طرح انتقال آب به یزد و كاشان از عوامل مهم در خشكی این رودخانه بوده است. اما مسئوالن چهارمحال‌وبختیاری این اظهارات را غیركارشناسانه میدانستند و از کم‌توجهی مسئولین برای تأمین آب این استان در سالهای قبل از سال 1388 گالیه کرده، معتقد بودند؛ پنج دشت بزرگ چهارمحال‌وبختیاری با افت 20 تا 30 متری سفره زیرزمینی آب مواجه شده، جزو دشتهای ممنوعه برای برداشت آب قرار گرفته‌اند و همچنین از کشت 15 هزار هکتاری محصول برنج در شهرستانهای همجوار زاینده‌رود در استان اصفهان، که نیاز به آبیاری زیاد دارند، انتقاد کرده، گفته‌اند؛ کشت محصول برنج در یک استان کمآب و کویری مثل اصفهان هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد. از سوی دیگر بهروز جعفری - دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در سال 88 در مجلس - درباره مشكل بی‌آبی در زاینده‌رود به ایسنا اظهار کرده است: »باید هرچه سریعتر انتقال آب از سرشاخه‌های زاینده‌رود در فالت مركزی كه سالها پیش طرح آن ریخته شد و ملی است، شروع شود و اعتبار الزم تخصیص یابد... چهارمحال‌وبختیاری، حوزه پرآبی است و آبهای زیادی نیز از این استان خارج میشود. پمپاژهای زیادی در منطقه بالادست زاینده‌رود انجام و مقادیر زیادی آب برداشت میشود؛ این پمپاژها مجددا به زاینده‌رود برمیگردد كه این كار در حوزه چهارمحال‌وبختیاری انجام میشود. بر اساس مقررات، وزارت نیرو باید مجوز صدور این پمپاژها را بدهد و به نوعی بر اعمال سهمیه مناسب آب میان استانها اقدام و نظارت داشته باشد.«اما با توجه به شرایط جدید اکوسیستمی اصفهان و منطقه زاینده‌رود به نظر میرسد با وجود تمام این اختالف نظرها و کارشناسیها اقدامات مفید و مؤثری جهت رفع مشکل انجام نشده و دامنه این سوء مدیریتها به وضعیت نابسامان امروز زاینده‌رود رسیده است. از شما دعوت می‌کنیم متن کامل این یادداشت را در مجله زن روز مطالعه فرمایید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
چهار «ت» موثر در زندگی حجت‌الاسلام میرهاشم حسینی سرکلاس یک موقع به رفقا می‌گفتیم دیگر در ذهنشان مانده بود. چهار «ت» در ذهنتان باشد. حاج آقا می‌خواهیم در مسئله ازدواج موفق باشیم، می‌خواهیم در مسئله کاسبی موفق باشیم، می‌خواهیم در مسئله تربیت خانواده موفق باشیم، می‌خواهیم در محل کارمان موفق باشیم، می‌گویم چهار تا «تِ». یکی بحث این که در زندگی‌تان پر تلاش باشید. «لَیسَ لِلاِنسان اِلَّا ما سَعَی». این سنت خدا است. طرف چه کافر باشد چه مومن باشد سنت خدا بر این است، پر تلاش باشد خدا به او جایزه می‌دهد. «لَیسَ لِلاِنسان اِلَّا ما سَعَی». می‌خواهد به او مدد کند. فرمود برای مومنان یک چیز دیگر هم خدا دارد، «ِاِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرُکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم». لذا مؤمنین اگر تلاش کردند، پرتلاش بودند، نصرت خدا هم می‌آید این‌ها می‌توانند همیشه در اهدافشان پیروز باشند. در کربلا هم همین شد. آقا اباعبدالله فرمود ما یک اهدافی داشتیم، در مقابل مبارزه با او شخص مقابل را می‌خواستیم هدایت کنیم، فضایل انسانی را ببینند. دنیا هم این‌گونه است دیگر حالا 2-3 سال زودتر و دیرتر. مثلاً ابی‌عبدالله و یارانشان روز عاشورا شهید شدند، آن‌ها هم 3-4 سال بعد. بالأخره دیر یا زود می‌روند. بعد آنجا حضرت می‌گوید. این بحث تلاش به علاوه ِاِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرُکُم»، این باعث پیروزی می‌شود. آن کسی که اهدافی دارد به آن اهداف خودش می‌رسد. یکی بحث تلاش است. یکی ت به رفقا می‌گویم تفکر و مشورت با اهل آن. هر کسی در هر فنی تخصصی دارد، آدم به متخصص رجوع کند، اهل تفکر باشد، اتاق فکر داشته باشد. یکی توسل به ساحت مقدس اهل بیت، یکی توکل و برخدا. این توکل بر خدا، حسن ظن خیلی عجیب در زندگی آدم مدد می‌کند. در بن‌بست‌ها آدم حواسش باشد که یک خدایی هست، یک مددی می‌رساند. جهان را صاحبی باشد خدا نام. آخر آدم بعضی جاها خودش فکر می‌کند یک جاهایی به بن بست می‌خورد. راه بسته شده است. ولی این که تفکر خدایی هست، مدد می‌رساند، توسل به اهل بیت. در بدترین راه‌ها هزاران بار ما به بن‌بست رسیدیم و یک دفعه راه باز شده است. یک موقع به رفقا می‌گویم این چهار «تِ» را دقت بفرمایید. خدا خیلی کمکتان می‌کند. عوض اینکه دنبال چیزهای عجیب و غریب و ماورایی باشد، این پرتلاش بودن. همین چند وقت پیش یک نفر می‌گفت یک ذکری بدهد. گفتم قربان شکلت، سه ماه پرتلاش باش، با اهلش مشورت کن، توسل به اهل بیت و توکل بر خدا داشته باش. گفتم 3 ماه این را امتحان کن ببین چطور می‌شود. بعد از ما تشکر کرد. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
نوشیدنی های الکترولیتی چه هستند؟ نوشیدنی های الکترولیتی حاوی آب، الکترولیت ها (معمولا سدیم و پتاسیم) و قندها هستند. هدف اصلی استفاده از نوشیدنی های الکترولیتی، کمک به تأمین آب از دست رفته بدن است و به همین دلیل هم بیشتر حجم آن ها را آب تشکیل می دهد. مقادیر متفاوتی از قندها و الکترولیت ها نیز بر اساس کاربرد محصول مورد نظر به آن اضافه می شوند. بعضی از نوشیدنی های الکترولیتی برای بازسازی بدن پس از فعالیت های ورزشی طراحی شده اند، درحالی که بعضی از آن ها برای اوقاتی مناسب هستند که کسی دچار استفراغ یا اسهال شده باشد. بهترین نوشیدنی‌های الکترولیتی آب لوله‌کشی، آب‌معدنی، آب نارگیل و نوشیدنی‌های خانگی هستند. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
هفته‌نامه زن روز
زایمان در منزل تو کانادا سه دانشگاه مک‌مستر، رایرسون و یک دانشگاه دیگر در انتاریو دوره‌های وسیعی جهت تعلیم قابله یا ماماهای «مستقل از بیمارستان» برگزار می‌کنند تا زایمان در منزل را ترویج دهند. همچنین با حمایت دولت، هر خانمی ‌که باردار می‌شود می‌تواند درخواست قابله بدهد و چه تحت پوشش بیمه باشد، چه نباشد خدماتی که از این طریق دریافت می‌کند برای او رایگان خواهد بود. هزینه مراقبت‌ها و زایمان به این طریق کاملا با هزینه دولت صورت می‌پذیرد. دانشگاه مک‌مستر در تبلیغات گسترده‌ای اذعان می‌کند، که با در ارتباط بودن با یک قابله، شما به جز موارد غیر منتظره خیلی خاصی که شاید برای هر خانم بارداری پیش بیاید، نیازی به مراجعه به پزشک و بیمارستان نخواهید داشت. یکی از اهداف این پروژه، گسترش زایمان در منزل است. در صورتی که شما درخواست قابله بدهید در طول بارداری از کمک‌ها و مشاوره‌های یک گروه قابله که برای شما در نظر گرفته می‌شود استفاده خواهید کرد، در منزل وضع حمل می‌کنید و در هفت هفته اول پس از زایمان از حمایت تیم قابله برخوردار خواهید بود. در این مدت، شما نیازی به رفتن پیش پزشک نخواهید داشت و قابله‌ها خود به منزل شما خواهند آمد. یکی دیگر از اهداف این پروژه، کمک به ارتقای پروژه کنترل سلامت از راه دور است که در چند سال اخیر، در کل دنیا مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اهداف پروژه کنترل سلامت از راه دور، کاهش هزینه‌های پزشکی برای دولت‌ها و بهره‌مند‌سازی افرادی که دور از بیمارستان‌ها هستند، مانند روستاییان، از خدمات درمانی، و نیز تسهیل دریافت خدمات درمانی برای افراد کم‌توان و ناتوان است. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
بچه‌ها اگر یک سال تحصیلی کرونا رو درس نمی‌خوندن به مراتب ضرر و آسیب‌هاش کمتر از درس خوندن با موبایل و در دسترس بودن اینترنت بود. 🔹حسین نخلی @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
به توان دو معصومه تاوان شوهرم عاشق من است و این واقعا مرا آزار می‌دهد. شاید برای خیلی‌ها حرف من ناشکری قلمداد شود یا خنده‌دار باشد یا بعضی‌ها بگویند عجب زن ناسپاسی و بخواهند به جای من باشند ولی من واقعا از این مسئله دلگیرم. ۳۵ سال پیش که ازدواج کردیم به اجبار پدر و مادرم بود. علاقه‌ای به همسرم نداشتم اما پدر و مادر معتقد بودند که بهترین مورد برای ازدواج است و نباید فرصت را از دست داد و هرچه سریع‌تر راهی خانه بخت شد. با چشم گریان سر سفره عقد نشستم. کم سن و سال بودم و درک درستی از ازدواج نداشتم 16 ساله بودم و شوهرم 26 ساله... از شما دعوت می‌کنیم قسمت دیگری از مجموعه «بر سر دوراهی» را در کانال زن روز بخوانید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
به نام خدایی که زیباست و زیبایی را دوست دارد... 🌼اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌼 🍂سلام! صبح یکشنبه پاییزی‌تون به‌خیر و نیکی. روزتون پر روزی و با برکت🍂 امام حسن عسکری علیه السلام می‌فرمایند: «شادى نمودن در نزد غمْ زده، از ادب به دور است.» (تحف العقول: ص ٤٨٩) @zane_ruz
هفته‌نامه زن روز
اندوهت مرا کنترل می‌کند یاسمین رضوی زمانی که با عوارض و بیماری‌های عجیب و بدون علت رو‌برو می‌شویم، به پزشک رجوع می‌کنیم و او هم بعد از آزمایش و معاینات می‌گوید: «بخاطر اعصابه» دردت عصبیه! و ما گمان می‌کنیم که پزشکمان آنقدرها سرش نمی‌شود، یا نتوانسته علت واقعی درد ما را پیدا کند و به جمله ی سنتی «به‌خاطر اعصابته» روی آورده تا پرونده بیماری مشکوک ما را ببندد. بخش گسترده‌ای از بیماری‌های جسمی ما ارتباط مستقیم با روح و روانمان دارند. همان طور که بیماری‌های جسمی می‌توانند روحمان را آسیب‌پذیر و ضعیف کنند. یکی از درگیری‌های روحی که بر وجوه مختلف جسم و جان ما اثر می‌گذارد «اندوه» است. در «مشاوره» این هفته می‌خواهیم بگوییم که چطور اندوه بر کارکردهای بدنمان اختلال ایجاد می‌کند و چه کار کنیم تا از این ضعف و اختلالات در امان بمانیم. در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: راستش را بخواهید، اندوه چیزی نیست که بتوانیم با نسخه‌ای عمومی اثرات فیزیکی آن را محو کنیم یا با چند توصیه، معجزه‌وار از آن خلاص شویم. غم، سوگواری و اندوه، احساساتی است که باید با آن‌ها رو‌برو شده و تجربه‌شان کنیم در حالی که اغلب بسیار دشوار و دردناکند. اما شفابخش است که بدانیم گذر زمان اثر اندوه را کم‌رنگ می‌کند. اگر هر یک از اثرات فیزیکی که تجربه می‌کنید به مرور زمان فروکش نکرد یا غیرقابل تحمل شد باید به پزشک مراجعه کنید یا با روانشناس صحبت کنید. اما در عین حال مهم‌ترین راهی که می‌توانید از خودتان در حین سوگواری کمک کنید مراقبت از خود و نیازهایتان است. به صدای بدنتان بی‌توجه نباشید. شما می‌توانید برای خواندن متن کامل «مشاوره» این هفته به مجله زن روز مراجعه کنید. @zane_ruz
‼️اينكه مى‌گويند:تمام قرآن در «سوره حمد» و تمام حمد در «بِسْمِ‌ اللّهِ‌» و تمام «بِسْمِ‌ اللّهِ‌» در حرف «باء» است،مراد چيست‌؟ آیا چنین چیزی ممکن است؟ ✨پاسخ: با يك نگاه گذرا مى‌توان اين گونه تحليل كرد كه تمام قرآن براى اتّصال مخلوق به خالق و هدايت بندگان است و جلوه اين اتّصال و هدايت يافتگى در آن است كه انسان غير خدا را كنار بگذارد و بگويد: «بِسْمِ‌ اللّهِ‌» و تنها رنگ الهى را بپذيرد و جهت‌گيرى توحيدى داشته باشد و فانى‌ها را به باقى ربط‍‌ دهد. ايمان،عشق،توكل،قداست‌دادن،بيمه‌كردن، هدفمندكردن،فرار از شيطان،ياد خدا و محبوب،عبوديت و بندگى،خروج از تكبّر و اظهار عجز و نياز به درگاه الهى و پاسخ منفى دادن به هوس‌ها،جلوه‌ها،طاغوت‌ها و پناهندگى كامل به خدا،همه در «بِسْمِ‌ اللّهِ‌» نهفته است. آرى،كسی كه «به نام الله» مى‌گويد،معلوم مى‌شود كه به او ايمان دارد او را دوست دارد،از او كمک همه جانبه مى‌خواهد و از انواع دشمنان به او پناه مى‌برد،نسبت به او عشق ورزيده و اظهار بندگى مى‌كند. تمام اين معانى در حرف «با» «بِسْمِ‌ اللّهِ‌» نهفته است. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
«زن روز ـ شماره ۲۷۵۴ ـ ۶ آذر ۱۴۰۰» را از طاقچه دریافت کنید https://taaghche.com/book/112122