فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #تماشایی | دختران ستارهساز
🇮🇷 ایران زنهای بزرگی در طول تاریخ داشته است
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
🆔 @ziaossalehin_ir
🌷 نماز توبه یکشنبه ذیالقعده 🌷
«سید بن طاووس» برای روز #یکشنبه ماه #ذی_القعده نمازی با فضیلت بسیار از رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) روایت کرده است.
🔹 بعضی از فضائل خواندن #نماز_توبه #یکشنبه_ذی_القعده:
1⃣ هرکه آن را بجا آورد، توبهاش پذیرفته شده و گناهانش آمرزیده میشود.
2⃣ طلبکاران او در قیامت از وی راضی گردند.
3⃣ با ایمان از دنیا برود و ایمانش از او گرفته نشود.
4⃣ خانه قبرش وسیع و نورانی گردد.
5⃣ پدر و مادرش از او راضی شده و آمرزش حق نصیب پدر و مادر و فرزندان و نسل او گردد.
6⃣ رزق و روزی اش توسعه یابد.
7⃣ فرشته مرگ در وقت جان دادن، با او مدارا کند و جانش را به آسانی بستاند.
و ...
🔻 اما کیفیت آن نماز چنین است:
🚿 غسل کند
🚰وضو بگیرد
🕋 چهار رکعت نماز بخواند (دو نماز دو رکعتی مثل نماز صبح)
در هر رکعت سوره «حمد» را «یک مرتبه» و سوره «توحید» را «سه مرتبه» و سوره «فلق» را «یک مرتبه» و سوره «ناس» را «یک مرتبه» بخواند
📿پس از نماز «هفتاد مرتبه» بگوید: «اَستَغفرُ اللّٰهَ ربّي و اَتوبُ الیه»
📿بعد از آن بگوید: «لَاحَوْلَ وَلَا قُوَّهَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»
📿سپس بگوید:
«يَا عَزِيزُ يَا غَفَّارُ اِغْفِرْ لِي ذُنُوبِي وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إلاَّ أَنْتَ»
📚منابع:
📗مفاتیح الجنان؛ شیخ عباس قمی
📕اقبال الاعمال؛ سید بن طاووس
📘المراقبات؛ میرزا جواد آقا ملکی تبریزی
🏷 #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی | #ضیاءالصالحین | #امام_زمان | #تشکیلات_اسلامی
👇
☫ @ziaossalehin ☫
#شهید_مطهری 📣
بهترین راه خودسازی ، جمع شدن است.
تشکل باید سازنده ی ما، آسان کننده ی خودسازی برای ما و کمکی به سیر الی الله برای شرکت کنندگان در این تشکل باشد .
#مهم #توجه: آثارشهید مطهری برای تقویت بنیه فکری ، توسط مقام معظم رهبری از شروع سال تا الان بیش از سه بار تاکید شده است.
🏷 #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی
#بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
#آیه_تشکیلاتی_و_تربیتی | شماره 4
🔻يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ لَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ🔺
📌 اى کسانى که ایمان آوردهاید! هرکس از شما، از آیین خود بازگردد،(به خدا زیانى نمیرساند؛) خداوند گروهى را مىآورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند؛ در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ در راه خدا جهاد مىکنند، و از سرزنش هیچ ملامتگرى هراسى ندارند. این، فضل خداست که آن را به هرکس بخواهد (و شایسته ببیند) مىدهد؛ و فضل و احسان خداوند، گسترده و (او به همه چیز) داناست.
📝 البته این نکته را هم به شما بگویم که اگر خدای ناکرده همگیتان یک وقت بگویید «ما میخواهیم این کار و فعّالیت و حضور را ببوسیم و کنار برویم»، عقیده ندارم که این میدان، خالی خواهد ماند؛ نه. عقیدهٔ من این است که بارِ خدا، زمین نمیماند. بنده از قبل از انقلاب به طلبهها و رفقای جوانی که با من بودند، مکرّر در مکرّر میگفتم این را شما بدانید که وقتی ارادهٔ الهی تعلّق گرفت، بارِ خدا زمین نمیماند. قرآن، ناطق به این است: «مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ.» خدا دست دیگری، پشت دیگری و بَر و دوش و بازوىِ ستبرِ دیگری را مأمور برداشتنِ این بار و حمل آن خواهد کرد. ولی بالاخره، کار به تأخیر میافتد. در این شکی نیست که وقتی ما بخواهیم باری را بر زمین بگذاریم، تا دیگری بیاید و آن بار را بردارد، وقفهای ایجاد میشود. البته، وقفه در راه خدا، نارواست. استفاده از این فرصت و موقعیت هم که خدا به ما داده است تا بتوانیم این بار را برداریم، بزرگترین کارِ ماست. اصلاً بزرگترین افتخار این است که خدا ما را بندهٔ خودش بداند و از ما بخواهد که این بار را برداریم(1)
(1): بیانات امام خامنه ای حفظه الله، 22 تیر 1373
📚 سوره مبارکه مائده، آیه 54
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از مجله فرهنگی ضیاءالصالحین
☫ کانالهای واحد رسانۀ #ضیاءالصالحین ☫
«اهمیت فضای مجازی بهاندازهٔ انقلاب اسلامی است.»
👇
1- قرارگاه سایبری ضیاءالصالحین
(مجلۀ اینترنتی، مذهبی و اخلاقی)
🆔 @ziaossalehin
2- سردبیر سایت ضیاءالصالحین
(کانال تخصصی تحلیل و اخبار مهم حوزه #آذربایجان و #قفقاز )
🆔 @sardabir313
3- مرجع تولید و نشر استیکر و لوگوی مذهبی - مناسبتی
🆔 @stickers313
4- پایگاه خبری ضیاءالصالحین
🆔 @news_ziaossalehin
5- بصیرت و تشکیلات اسلامی
🆔 @ziaossalehin_ir
6- قرارگاه پاسخگویی به سوالات دینی
🆔 @shobhe_dini
______________
🔺 لطفاً برای بهتر دیده شدن حمایت کنید.
✔️ دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه ای
🏢 مکان : سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی.
⏱ زمان : روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۷/۳۰ عصر
🔸 شرکت برای عموم آزاد می باشد(برادران و خواهران)
به کانال رسمی «ستاد مراسمات بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین» بپیوندید 👇
@marasemat_ziaossalehin 🆔
🔻حسابرسی فرهنگی در پیوست باشد!
✍️مجتبی فرهنگ
نهادهای فرهنگی پدیده جدیدی هستند اما معاصر نمی باشند چراکه مفهوم نهادهای فرهنگی در دوره پهلوی به صورت جدی برجسته شده و در دوره پهلوی دوم، نهادسازی فرهنگی (تاسیس جشنواره ها، فرهنگستان ها، بنیادها و...) جدی شده است. در حقیقت دغدغه دوره پهلوی دوم تاسیس نهادهای فرهنگی عامرانه و خودساخته و تاسیس یک شبه مدرنیزاسیون فرهنگی برای رفع عقب ماندگی از غرب بوده است. با شروع انقلاب اسلامی و به فرمان امام خمینی در همان سال های نخست با تدبیر ایشان 16 نهاد انقلابی ایجاد شد (منبع) تا نظام جمهوری اسلامی سریعتر در مسیر تحول و اثرگذاری حرکت کند و حال امروزه با تغییرات شرایط «تاریخی، جهانی و مخاطبین» باید این نهاد های ماخر و جدید را مورد سنجش و باز طراحی قرار دهیم تا بهره وری و اثرگذاری آنها بالا رود.
اثرسنجی فرهنگی دستگاه های فرهنگی به عنوان عاملین رسمی «تحول فرهنگی»، میتواند ابعاد مختلفی را به خود بگیرد. متولی «رسمی و دولتی» در «اثرسنجی فرهنگی» شورای عالی انقلاب فرهنگی و «متولی حاکیمتی» در مسئله «ارزیابی فرهنگی» بیت رهبری می باشد. ماده ۴ شرح وظایف هفتم سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوید که: نظارت مستمر، ارزیابی و پایش عملیات، اثرسنجی و اثربخشی اقدامات، ارجاع تخلفات و ترک فعل مدیران ارشد از وظایف این دستگاه می باشد و در پیوست خود می نویسد که: حسابرسی فرهنگی به عنوان یکی از مهم ترین راهکارهای حکمرانی جدید است که برای ارزیابی میدانی و اثرسنجی میزان تحقق اهداف و مقاصد غایی سیاستگذاری فرهنگی به کار گرفته می شود.(منبع)
سنجش وضعیت درونی سازمان های فرهنگی معادل «بهره وری» و سنجش وضعیت بیرونی سازمان های فرهنگی معادل مفهوم «کارآمدی و اثرسنجی» می باشد. مراجع ارزیابی اگر بخواهند وضعیت اثرسنجی فرهنگی دستگاه های فرهنگی را مورد سنجش قرار دهند در سه لایه با موانعی روبرو خواهند شد:
۱. در لایه مخاطب، عدم دسترسی به مخاطب هر دستگاه و تغییرات تکانه ای مخاطب فرهنگی
۲. در لایه عملکرد، فقدان دسترسی به وضعیت دستگاه ها و تحولات زیاد ساختاری و انسانی
۳. در لایه اکوسیستم، تنوع و تعدد دستگاه های فرهنگی در یک موضوع فرهنگی می باشد
اگر یکی از این دو مرجع فرض کنیم بخواهند اثرسنجی وضعیت مدیریت مساجد کشور را مورد سنجش قرار دهند. در ابتدا لازم است که داده هایی از مخاطبین، متولیات و عملکرد هر سازمان فرهنگی را بدست بیاورند. این داده ها فی الواقع از «خوداظهاری خود دستگاه ها» به دست می آید که هیچ وجه منفی و یا نقطه ضعفی از «معاونت طرح و برنامه» آن سازمان ارایه نمی شود.
در ادامه اگر بخواهیم به سراغ متولیان امر یک موضوع فرهنگی مانند مسجدبازگردیم، بالغ بر ۲۴ نهاد و سازمان مدعی هستند که مهندسی برنامه ریزی مسجد با آنان می باشد و به یک شبکه موثران و ذی نفعان تبدیل خواهند شد (منبع) که این موضوع، اثرسنجی هر دستگاه را عملا غیرممکن می کند. این مثال از واقعیت حکمرانی فرهنگی، بیانگر این است که چرا نمیتوانیم اثرسنجی ملی در عرصه فرهنگ را به صورت دقیق رقم زد، چرا که تکثر و تعدد دستگاه ها باعث اثرگذاری بر روی اقلیم جغرافیایی و مخاطبین مختلفی شده و اثرات اجتماعی را غیر قابل دسترس و به تبع آنرا غیر قابل سنجش خواهد کرد. در این نوع از حکمرانی فرهنگی «مسئولیت فرهنگی» هر مسئله و موضوع مشخص نخواهد بود و شاهد آن هستیم برای تهاجم فرهنگی ماجرای مهسا امینی، هیچ کس پاسخگو نیست!
یک راهکار دیگر این است که اثرسنجی را به صورت جزیی در هر سازمان تعریف کنیم. هرچند اثرسنجی با این روش، برآیند کلی از وضعیت فرهنگی کشور ارایه نخواهد داد اما باز در نقطه خودش دارای مشکلاتی می باشد. رویه مدیریتی دستگاه ها و جهت گیری آنان براساس فشار از سوی نهادهای بالادستی می باشد و تنظیم گری آنان یک هنجار می باشد و هر سازمان در تلاش برای رفع فشار دو نهادهای بالادستی در عرصه فرهنگ می باشد که باعث دور شدن این دستگاه ها از برنامه ریزی اثرمحور و میدانی خواهد شد.
تا زمانی که ادغام دستگاه های فرهنگی صورت نگیرد و مسئول هر مسئله و موضوع فرهنگی مشخص نشود، اثرسنجی در مسائل کلان و ملی امری نشدنی و محال خواهد بود و این موضوع نیازمند درگیری با ذی نفعان، بررسی تجربیات پیشین و .... می باشد.
پیوست:نمونه ای از تعدد ساختارهای فرهنگی
وجود 22 شورای عالی در کشور و 150 شورای موثر(منبع)
وجود9 متولی اصلی دستگاه فرهنگی و 56 دستگاه فرهنگی حاکمیتی(منبع)
وجود120 نهاد و معاونت فرهنگی(منبع)
وجود 1345 معاون فرهنگی شهرداری در کشور(منبع)
وجود ۴۸ خبرگزاری در ایران در حالی که توسعه یافته ترین کشور های دنیا 5 خبرگزاری وجود ندارد(منبع)
#اثرسنجی_فرهنگی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
💠 امام علی علیه السلام:
بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ الْمَوْعِظَةِ حِجَابٌ مِنَ الْغِرَّةِ
ميان شما و پندپذيرى، پرده اى از غرور و خودخواهى وجود دارد
✍ حکمت 282 نهج البلاغه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
#آیه_تشکیلاتی_و_تربیتی | شماره 5
🔻و أَطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ 🔺
📌 و از خدا و پیامبرش اطاعت نمایید; و با یکدیگر نزاع نکنید، که سست مى شوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان مى رود! و صبر و استقامت کنید که خداوند با صابران است
📝«وَ لاتَنازَعوا کوشش کنید خودتان با همدیگر اختلاف نداشته باشید که خیلی خطرناک است. تنازع نکنید که اگر تنازع بکنید تَفْشَلوا سست میشوید. جنگ و اختلاف داخلی سستی میآورد، یعنی شما باید در مقابل دشمن یک مشتِ گره کرده باشید. آن وقتی که خودتان با یکدیگر نزاع و اختلاف میکنید، آن نیرویی که باید علیه دشمن مصرف بشود علیه خودتان مصرف میشود. ببینید این اختلافات داخلی که میان مسلمان ها هست چه بر سر مسلمین آورده؟ فلسطینی اردنی را میکشد و اردنی فلسطینی را. من تجربه دارم؛ خدا میداند به آن اندازه که نیروی ما صرف خدمت به اسلام و مبارزه با دشمن اسلام میخواهد بشود، چند برابر این نیرو صرف خراب کردن خودمان میشود. قرآن میگوید: وَ لاتَنازَعوا نزاع نکنید فَتَفْشَلوا نتیجهاش این است که سست میشوید، استحکامتان را از دست میدهید. وَ تَذْهَبَ ریحُکمْ یعنی آن بادِ عزت و غلبه و دولت که برایتان می وزید از بین میرود. نسیم دولت و قدرت و غلبه، بعد از تنازع از بین میرود چون تنازع سستی میآورد و سستی نسیم عزت و دولت و غلبه را از شما میگیرد. این هم یک دستور که تنازع نکنید. وَ اصْبِروا خویشتندار باشید، امید به آینده داشته باشید، بدانید صبر ظفر میزاید. انَّ اللهَ مَعَ الصّابِرینَ خدا با صبر کنندگان است؛ یعنی اگر انسان صبر و خویشتنداری و مقاومت کند خدای تبارک و تعالی او را مدد میدهد.»(1) یک برداشت بسیار ساده از این آیه قرآن این است، که مجموعه های فرهنگی، مساجد، هیئت ها و... اگر به دنبال انتقاد و مشاجره های لفظی با یکدیگر باشند، اولاً سست می شوند و ثانیاً آن عزت خود را از دست می دهند (اتفاقی که متاسفانه در بعضی از جاها دیده شده و همین نتیجه راهم در برگرفت)
(1): آشنایی با قرآن (شهید مطهری)، ج 3، ص 93
📚 سوره مبارکه انفال، آیه 46
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
✔️ دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه ای
🏢 مکان : سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی.
⏱ زمان : روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۷/۳۰ عصر
🔸 شرکت برای عموم آزاد می باشد(برادران و خواهران)
به کانال رسمی «ستاد مراسمات بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین» بپیوندید 👇
@marasemat_ziaossalehin 🆔
❣ #سلام_امام_زمانم ❣
📖 السَّلاَمُ عَلَى شَمْسِ الظَّلاَمِ وَ بَدْرِ التَّمَامِ...
🌱سلام بر مولایی که با طلوع شمس وجودش، مجالی برای ظلم و ظلمت باقی نخواهد ماند.
🌱سلام بر او و بر لحظهای که با دیدن روی ماهش، زمین و زمان غرق سرور خواهد شد.
#اللهمعجللولیکالفرج ✨🌹
📿 #ذکر_روز #پنجشنبه:
🤲 لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبین 🤲
نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
☫ کانالهای واحد رسانۀ #ضیاءالصالحین ☫
«اهمیت فضای مجازی بهاندازهٔ انقلاب اسلامی است.»
👇
1⃣ قرارگاه سایبری ضیاءالصالحین
(مجلۀ اینترنتی، مذهبی و اخلاقی)
🆔 @ziaossalehin
2⃣ سردبیر سایت ضیاءالصالحین
(کانال تخصصی تحلیل و اخبار مهم حوزه #آذربایجان و #قفقاز )
🆔 @sardabir313
3⃣ مرجع تولید و نشر استیکر و لوگوی مذهبی - مناسبتی
🆔 @stickers313
4⃣ پایگاه خبری ضیاءالصالحین
🆔 @news_ziaossalehin
5️⃣ بصیرت و تشکیلات اسلامی
🆔 @ziaossalehin_ir
6️⃣ قرارگاه پاسخگویی به سوالات دینی
🆔 @shobhe_dini
7⃣ گلستان تربیت (فرزندپروری اسلامی، روانشناسی و نیازمندی های تربیتی)
🆔 @golestane_tarbiat
__________
🔺 لطفاً برای بهتر دیده شدن حمایت کنید.
#گزارش_تصویری از برگزاری جلسه چهارم دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبههای
🔊 سخنران: حجت الاسلام سیدحسن موسوی
🏢 مکان: سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد
🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۰۳/۰۴ - پارس آباد
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #دوره_تشکیلات_اسلامی #دوره_فعالیت_فرهنگی_جبهه_ای #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
#آیه_تشکیلاتی_و_تربیتی | شماره 6
🔻و الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ 🔺
📌مردان و زنان با ایمان، ولىّ (و یار و یاور) یکدیگرند
📝«معنی کلمه «ولاء» که «ولایت» و «تولّی»- که به غلط تولّی میگوییم- و «ولی» و «مولا» و غیره همه از این کلمه مشتق شده است «اتصال و نزدیکی» است. وقتی که دو چیز یا دو شخص به یکدیگر آنچنان نزدیک باشند که در میان آنها فاصلهای وجود نداشته باشد، عرب این را «توالی» مینامد؛ کما اینکه ما در اصطلاح فارسی کلمه «توالی» را در جایی به کار میبریم که دو چیز بلافاصله پشت سر یکدیگر باشند یعنی بینشان فاصله نباشد. ولی وقتی میگویند مسلمین باید نسبت به یکدیگر ولایت داشته باشند یا ولاء یکدیگر را داشته باشند مقصود این نیست که بدنهاشان به یکدیگر نزدیک باشد، بلکه مقصود این است که روحهاشان به یکدیگر نزدیک باشد و روابط اجتماعیشان با یکدیگر روابط نزدیک باشد. و لهذا مثلاً اینکه یک کسی دیگری را اعانت کند، به دیگری کمک بدهد، خودش یک ارتباطی است، یک اتصالی است، یک پیوند است، نوعی ولایت است که در قرآن «ولاء» نامیده میشود؛ یعنی یکدیگر را کمک بدهید. ولاء یکدیگر را داشته باشید یعنی تعاون در میان شما حکمفرما باشد، که اگر بخواهیم روح مطلب را در مظاهر مختلفش بشکافیم همان مطلبی است که پیغمبر اکرم با آن تشبیه بسیار عالی مَثَلُ الْمُؤْمِنینَ فی تَوادُدِهِمْ وَ تَراحُمِهِمْ وَ تَعاطُفِهِمْ مَثَلُ الْجَسَدِ اذَا اشْتَکی مِنْهُ عُضْوٌ تَداعی لَهُ سایرُ الْجَسَدِ بِالسَّهَرِ وَ الْحُمّی یعنی مَثَل اهل ایمان مَثَل یک پیکر است. آنها به منزله اجزای یک پیکرند که اگر عضوی به درد آید سایر عضوها با تب و بیداری با او همدردی میکنند. هر وقت مسلمانان به این شکل در آمدند که حکم اعضای یک پیکر را پیدا کردند یعنی روابطشان و نزدیکیشان با یکدیگر و اشتراکشان در سرنوشت یکدیگر، همدردی و همکاری و همدلیشان به آنجا رسید که حکم اعضای یک پیکر را پیدا کردند، منظور قرآن در باب ولاء مؤمنین و مسلمین نسبت به یکدیگر عملی شده است»(1). افرادی که صاحب تشکیلات هستند بیش از باقی افراد نیازمند ایجاد این ولایت و تعاون هستند
(1): آشنایی با قرآن (شهید مطهری)، ج 3، ص 182
📚 سوره مبارکه انفال، آیه 46
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
آثار و برکات کار تشکیلاتی از منظر مقام معظم رهبری چیه؟
🔝 پاسخ در عکس نوشت
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از مجله فرهنگی ضیاءالصالحین
🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
شاه منی که مونس هر سال و هر دمی
شاهی ولی غریبترین شاه عالمی
هر چند گنبد تو طلا نیست شاه من
در چشمهای خیس من طلای مجسمی
🌼 سالروز ولادت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (علیه السلام) فرخنده باد.💐
🌐 به قرارگاه سایبری #ضیاءالصالحین بپیوندید
👇
☫ @ziaossalehin ☫
༻﷽༺
☑ حدیث تشکیلاتی
✅ حضرت فاطمه عليهاالسلام : بِشرٌ في وَجهِ المُؤمِنِ يُوجِبُ لِصاحِبِهِ الجَنَّةَ ؛ [ بحارالانوار ، ج 75 ، ص 401 .]
خوشرويى هنگام روبهرو شدن با مؤمن، بهشت را بر فرد خوشرو واجب مىکند.
✴ اساس تشکیلات بر مبنای روابط شکل میگیرد.
رابطه فرد تشکیلاتی با خدا
رابطه فرد تشکیلاتی با خودش
رابطه فرد تشکیلاتی با دیگران
رابطه فرد تشکیلاتی با طبیعت
خوشرویی با دیگران میتواند بهترین تسهیلکننده رابطه فرد تشکیلاتی با دیگران باشد و براساس این حدیث، غیر از آثار و برکات مترتب بر کار تشکیلاتی، مسبب خیر و برکت در آخرت هم باشد.
#حدیث_تشکیلات
#رفاقت
#کار_تشکیلاتی
@ziaossalehin_ir