eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
178 دنبال‌کننده
454 عکس
240 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
وَ قَالَ فِی رِوَایَةِ أَبِی عَلِیٍّ رَفَعَهُ قَالَ: كَانَ الرَّجُلُ یَحْمِلُ عَلَی الْمُشْرِكِینَ وَحْدَهُ حَتَّی یَقْتُلَ أَوْ یُقْتَلَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ هَذِهِ الْآیَةَ وَ لا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ إِنَّ اللَّهَ كانَ بِكُمْ رَحِیماً (نساء 29) و در روایت ابو علی از امام صادق (صلوات الله علیه) نقل شده که فرمود: مردی از مسلمانان به تنهایی بر مشرکان می تاخت تا بکُشد یا کُشته شود، بنابراین خداوند این آیه را نازل فرمود: «وَ لَا تَقْتُلُوا أَنفُسَکُمْ إِنَّ اللَّهَ کَانَ بِکُمْ رَحِیمًا»{ خود را به کشتن ندهید، به راستی که خداوند نسبت به شما مهربان است}. تفسیر العیّاشی جلد 1 صفحه 235 تفسیر البرهان جلد 2 صفحه 65 بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار جلد 97 صفحه 26 حدیث 27
جمعی از شیعیان در حال‌سخن‌ گفتن از معجزات و کرامات بودند مرد ناصبی جلو آمد و گفت: من سؤالاتم را در نوشته‌ای بدون مرکب می‌نویسم اگر پاسخ داد به امامت او معتقد می‌شوم حضرت نامه‌ها را گرفتند و پس از پاسخ گفتن به سوالات ، نام شخص ناصبی و والدینش را نیز در کاغذ او نوشتند ناصبی بعد از مشاهده این صحنه از هوش رفت و هنگامی که به هوش آمد به حقّانیت حضرت شهادت داد و شیعه شد مناقب ابن‌ شهر‌ آشوب ج۴ ص۴۴۰
عکسی از سامراء ، حرم مطهر امامین عسکریین علیهما السلام.
ابو القاسم فرات کوفی رضوان الله علیه در تفسیر شریف خود (ص۳۴۲) روایت کرده است که ابو هاشم گفت: همراه امام صادق علیه السلام در مسجد الحرام بودم؛ والی [مکه] بالای منبر رفت تا خطبه جمعه را بخواند و این آیه را تلاوت کرد: «همانا خدا و فرشتگانش بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) درود و رحمت می‌فرستند؛ اى مومنان! بر او درود فرستید و آن گونه که شایسته است، تسلیم او باشید» (سوره احزاب، آیه ۵۶). پس امام صادق علیه السلام فرمودند: ای ابا هاشم! [این مرد] چیزی گفت که تفسیرش را نمی‌داند! منظور از تسلیم، یعنی تسلیم ولایت علی علیه السلام شوید.
علیه السلام امام حسن عسکری علیه‌السلام فرمودند : «شيعَةُ عَلِيٍّ عليه‌السلام هُمُ الَّذينَ يُؤثِرونَ إخوانَهُم عَلى أنفُسِهِم و لَو كانَ بِهِم خَصاصَةٌ» شيعيان امیرالمؤمنین على عليه‌السلام، کسانی هستند كه برادرانشان را بر خودشان مقدّم مى‌دارند، هرچند خودشان نیازمند باشند. بحارالأنوار، ج65، ص162
وقتی به حجابشان افتخار میکنند. در بانو تَهمینه، دختر شاه سمنگان، همسر رستم و مادر سهراب است. به گواهی شاهنامه فردوسی، تهمینه در اولین دیدارش با رستم، به امتیاز ویژه خود اشاره نمود و بر عفت و پاکدامنی و حجابی که داشت، افتخار کرد تهمینه گفت: ای رستم! من همان دختری هستم که نه نامحرمان صدای مرا شنیدند و نه موی و چهره مرا دیدند! رستم نیز در اثر دیدن کمالات او با وی ازدواج کرد. فردوسی می‌گوید تهمینه به رستم گفت: 🔹بگیتی ز خوبان مرا جفت نیست 🔹چو من زیر چرخ کبود اندکیست 🔹کس از پرده بیرون ندیدی مرا 🔹نه هرگز، کس آوا شنیدی مرا
صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمودند: منْ أَحْزَنَ مُؤْمِناً ثُمَّ أَعْطَاهُ اَلدُّنْيَا لَمْ يَكُنْ ذَلِكَ كَفَّارَتَهُ وَ لَمْ يُؤْجَرْ عَلَيْهِ هر كس مؤمنى را اندوهگين سازد و سپس همه دنيا را به او بدهد، اين كار ، كفّاره (جبران كننده) گناه او نخواهد بود و براى آن ، اجرى به او داده نمى شود. بحار الأنوار ج72 ص150 ‌
گفتار دلنشین حدیث روز حدیث 19 🔰قالَ النَّبِيَّ (صَلَى الله عَلَيهِ وَ الِهِ) يا عَلِيُّ تُريدُ سِتَّ مِئَةِ ألفِ شاةٍ اَو سِتَّ مِئَةِ اَلفِ دِينارٍ اَو ستَّ مِئَةِ ألفِ كَلِمَةٍ؟ قالَ يا رَسُولَ اللهِ سِتَّ مِئَةِ ألفِ كَلِمَةٍ فَقالَ: أجمَعُ سِتَّ مِئَةِ ألفِ كَلِمَةٍ في سِتِّ كَلِماتٍ يا عَلِىُّ: 1 إذا رَأَيتَ النّاسَ يَشتَغِلونَ بِالفَضائِلِ فَاشتَغِل أنتَ بِإتمامِ الفَرائِضِ، 2 وَ إذا رَأَيتَ النّاسَ يَشتَغِلُونَ بِعَمَلِ الدُّنيا فَاشتَغِل أَنتَ بِعَمَلِ الآخِرَةِ، 3 وَ إِذا رَأيتَ النّاسَ يَشتَغِلُون بِعُيُوبِ النّاسِ فَاشتَغِل أنتَ بِعُيُوبِ نَفسِك، 4 و إذا رَأيتَ الناسَ يَشتَغِلُونَ بِتَزيينِ الدُّنيا فَاشتَغِل أنتَ بِتَزيينِ الاخِرَةِ، 5 و إِذا رَأيتَ النّاسَ يَشتَغِلُونَ بِكَثرَةِ العَمَلِ فَاشتَغِل أنتَ بِصَفوَةِ العَمَلِ، 6 وَ اِذا رَأيَتَ النّاسَ يَتَوَسَّلُونَ بِالخَلقِ فَتَوَسَّل أنتَ بِالخالِقِ (المواعظ العددیة، الباب 6 الفصل 4 حدیث 1) 🔰رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به حضرت علی(علیه السلام) فرمودند:«ای علی! آیا ششصد هزار گوسفند میخواهی، یا ششصد هزار دینار(طلا)، یا ششصد هزار کلمه(پند)؟» حضرت علی (علیه السلام) عرض کرد:«ای رسول خدا! ششصد هزار کلمه می خواهم.» پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمودند:« همۀ ششصد هزار کلمه را در شش کلمۀ فشرده جمع می کنم و آن اینکه: ای علی! 1- هر گاه دیدی مردم به مستحبّات و نیکی های غیر واجب، اشتغال دارند، تو به کامل نمودن واجبات بپرداز. 2- و هنگامی که دیدی مردم به کردار دنیا سرگرم هستند، تو به کردار آخرت، مشغول باش. 3- و هنگامی که دیدی مردم به ذکر عیب های مردم سرگرم هستند، تو به عیب های خودت مشغول باش (تا آنها را اصلاح کنی). 4- و هنگامی که دیدی مردم به آراستن دنیا سرگرم هستند، تو به آراستن آخرت مشغول باش. 5- و هنگامی که دیدی مردم به زیادی عمل (از نظر کمیّت) پرداخته اند، تو به ممتاز بودن و پاکی عمل، بپرداز( و به کیفیت عمل، توجه کن). 6- و هنگامی که دیدی مردم به خلق متوّسل می شوند و دستِ نیاز به سوی خلق دراز می کنند، تو به آفریدگار خلق تکیه نما، و دست نیاز به سوی او دراز کن. @GoftarHayeMandegar
یه سوال میپرسم که جوابش ، شاید به درد همه مون بخوره. در سال ۱۲۹۶ شمسی در ایران یک قحطی عظیم رخ داد که ۱۰ میلیون ایرانی از دنیا رفتند. بنظر شما علت اصلی این قحطی چی بود؟؟
قَالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : إظهارُ الغِنى مِن الشُّكرِ، إظهارُ التَّباؤسِ يَجلِبُ الفَقرَ اظهار توانگرى گونه اى شكر است ، فقير نشان دادن [خود] ، فقر مى آورد. غرر الحكم : 1140 و 1141
قَالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : الخائنُ مَن شَغَلَ نفسَهُ بغَيرِ نَفْسِهِ ، و كانَ يَومُهُ شَرّا مِن أمْسِهِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : خيانتكار كسى است كه خودش را رها كرده به معايب ديگران بپردازد و امروزش بدتر از ديروزش باشد غررالحكم حدیث 2013