eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
179 دنبال‌کننده
454 عکس
240 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بخاری، احمد بن حنبل، ابن اثیر، طبرانی از علمای مخالفین عمریه روایت کرده‌اند: حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) سومین فرزند پسر حضرت امیر المومنین علی بن ابی طالب و حضرت صدیقة کبری (سلام الله علیها) را نامیدند. الادب المفرد، تألیف بخاری، صفحه ۲۱۴،ذچاپ المکتبة السلفیة مسند، تألیف احمد بن حنبل، جلد ۲، صفحه ۱۵۹، چاپ مؤسسه الرسالة اسد الغابة، تألیف ابن اثیر، صفحه ۲۷۳، چاپ دار ابن حزم المعجم الکبیر، تألیف طبرانی، جلد ۳، صفحه ۱۰۱، چاپ مکتبة ابن تیمیه
7.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صلوات الله علیک یا اباعبدالله ممنونتم رفیق سوم ربیع الاول ۱۴۴۵
علیه السلام امیرالمؤمنین علی علیه السلام: ...يَخْرُجُ عَلَى حِينِ غَفْلَةٍ مِنَ النَّاسِ مهدی علیه السلام به هنگام غفلت مردم قیام می‌نماید الغيبة(للنعمانی)ب۱۳،ح۲ اَلْمَهْدِیُّ مِنْ وُلْدِی..ثُمَّ یُقْبِلُ کَالشَّهابِ الثّاقِبِ وَ یَمْلَأُها عَدْلاً وَ قِسْطاً کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً مهدی از فرزندان من است... ناگهانی و مانند شهاب ثاقب (سریع) ظهور می‌کند و چهره نشان می‌دهد. زمین را پر از عدل و داد می‌کند همان طور که از ظلم و ستم پر شده باشد دلائل الإمامة، ج۱، ص۴۸۲
صلی الله علیه و آله عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ صلوات الله علیه قَالَ كَانَ جَبْرَئِيلُ إِذَا أَتَى النَّبِيَّ (صلی الله علیه و آله) قَعَدَ بَيْنَ يَدَيْهِ قِعْدَةَ الْعَبْدِ وَ كَانَ لَا يَدْخُلُ حَتَّى يَسْتَأْذِنَهُ از امام صادق صلوات الله علیه روایت شده که فرمود: جبرئیل وقتی به نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله) می آمد، مانند نشستنِ بنده در مقابل آن حضرت می‌نشست و وارد نمیشد تا اینکه اذن و اجازه بگیرد. علل الشرائع جلد 1 صفحه 7 باب العلة التي من أجلها صارت الأنبياء و الرسل و الحجج (صلوات الله علیهم) أفضل من الملائكة حدیث 2
لعنت الله علیهما ها عن حمّاد بن عثمان عَنْ أبی عبدِاللهِ علیه السّلام  قال ؛ لمّا أسْرِیَ بِالنَّبِیِّ صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ إلی السَّماء قیل له ..... ....و أوّلُ مَنْ یُحْکَمُ فیهِ مُحْسِنُ بْنُ عَلِیٍّ عَلَیْه السّلام فِی قاتِلِه ، ثُمَّ فی قُنْفُذ ، فیُؤتَیان هُوَ وَ صاحِبُه فیُضْرَبان بِسِیاطٍ مِنْ نارٍ ، لَوْ وقع سَوْطٌ مِنْها عَلَی البِحار لغَلَتْ مِنْ مَشرقِِها إلی مَغربِها ، و لو وُضِعَتْ عَلَی جِبالِ الدُّنیا لَذابَتْ حَتّی تَصیرَ رَماداً ، فیُضْرَبانِ بِها. ..... و اوّلين کسیکه مورد دادرسی قرار میگیرد حضرت محسن بن على عليه السّلام است كه قاتلش محاکمه میشود ، سپس قنفذ مورد محاكمه قرار میگیرد ، پس قنفذ و عمر را آورده و با تازيانه اى از آتش ايشان را میزنند که اگر يكى از اين تازيانه‌ها در دريا بيفتد از شرق تا غرب دريا به غليان و جوش آمده ، چنانکه اگر آن را روى كوه هاى دنيا بيندازند آنها را ذوب كرده تا خاكستر شوند ، پس با اين تازيانه‌ها ايشان را میزنند. بحارالأنوار ۳۱ / ۶۳۸ ، حدیث ۱۴۸ کامل الزیارات / باب ۱۰۸ ، حدیث ۱۱.
السلام علیک یا اباالقربه ممنونتم رفیق
قَالَ الإِمَامُ الصَّادِقُ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَيْه: «وَ لَا یَوْمَ کَیَوْمِ مِحْنَتِنَا بِکَرْبَلَاء، وَ إِنْ کَانَ یَوْمُ السَّقِیفَة وَ إِحْرَاقُ النَّارِ عَلَی بَابِ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ فَاطِمَةَِ وَ زَینَب وَ أُمِّ کُلْثُوم وَ فِضَّة [عَلَيْهِمُ السَّلَام] وَ قَتلُ مُحْسَنٍ بِالرَّفَسَة أَعْظَمَ وَ أَدْهَی وَ أَمَرَّ، لِأَنَّهُ أَصْلُ یَوْمِ الْعَذَابِ». (نوائب الدّهور: ج ۳، ص ۱٩۴) حضـرت امـام صـادق عليه الصّلاة و السّلام فرمودند: «و هیچ روزی مانند روز مصیبت ما در کربلاء نیست، اگرچه روز سقیفه و آتش به پا کردن بر در خانهٔ امیرالمؤمنین و حسن و حسین و فاطمه و زینب و امّ کلثوم و فضّه (علیهم السّلام) و کشتن محسن (عليه السّلام) با لگد، بزرگتر و سخت تر و تلخ تر است، چرا که اصل روز عذاب و سختی آن روز است.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيامبر اکرم صلی ﷲ علیه و آله خطاب به امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: به خدا سوگند ای علی! هر كس خدا را بدون ولايت تو ملاقات كند عملش از ميان رفته و عملش موجب فاصله او از خدا مى‌شود؛ من آن چه مى‌گويم از جانب خدا است و آنچه مي‌گويم خدا در بارهٔ تو نازل كرده. قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: وَ اللَّهِ یَا عَلِیُّ وَ مَنْ لَقِیَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بِغَیْرِ وَلَایَتِکَ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ غَدَا سُحْقاً لَهُ وَ مَا أَقُولُ إِلَّا قَوْلَ رَبِّی تَبَارَکَ وَ تَعَالَی وَ إِنَّ الَّذِی أَقُولُ لَمِنَ اللَّهِ أَنْزَلَهُ فِیکَ. تفسير البرهان، ج ۲، ص ۳۳۵ تأويل الآيات، ج ۱، ص ۲۲۲ الأمالی(للصدوق)، ص ۴۹۴ بحار الأنوار، ج ۲۴، ص ۶۴ حسب این حدیث و اشباهش: هر عملی بدون ولایت باطل است و آن عمل غیر از باطل بودن ، سبب دوری و بعد از خداوند متعال هم میگردد. یک عده گول نماز و روزه عمری ها را نخورند.
سال ۵۷ یه عده روی دیوارهای مردم شعارنویسی کردن ، حالام یه عده شعار مینویسن. هم اونا اشتباه کردن و هم اینا ، اگر این حق الناس نیست چیه؟؟؟ شرعا راضی نیستم و حلالشون نمیکنم. با شعارنویسی هیچ اتفاقی نمیافته و فقط ظاهر شهر و کوچه ها زشت و نازیبا میشه.