#دوست
#رفیق
#همنشین
#وصله
امیرالمومنین صلوات الله علیه :
أَلصّاحِبُ كَالرُّقْعَةِ فِى الثَّوبِ فَاتَّخِذْهُ مُشاكِلاً.
همنشين و دوست، همانند وصله در لباس است، پس آن را هم شكل برگزين.
غررالحكم ،ج1،ص 379
حقیر عارضم :
احادیث در باب رفیق و رفاقت بسیار زیاده و حاوی نکات ریز و دقیق و لطیفی ست که بر اهلش پوشیده نیست.
کتب متعددی در این زمینه چاپ شده.
به نظر این ناچیز ، لازم که ادم یک آگاهی ولو سطحی از احادیث پیدا کنه بعد دنبال دوست و انتخابش بره
#حقوق
#شیعه
#مصیبت
أَبُو قَتَادَةَ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، أَنَّهُ قَالَ: حُقُوقُ شِيعَتِنَا عَلَيْنَا أَوْجَبُ مِنْ حُقُوقِنَا عَلَيْهِمْ. قِيلَ لَهُ: وَ كَيْفَ ذَلِكَ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَقَالَ: لِأَنَّهُمْ يُصَابُونَ فِينَا، وَ لَا نُصَابُ فِيهِمْ.
«حقوقی که شیعیان ما بر عهده ما دارند، واجب تر است از حقوق ما بر عهده آنها.» به حضرت گفتند: «چگونه چنین است؟» فرمود: «بدان جهت که آنها در راه محبت ما رنج و آسیب بینند و ما در راه آنها رنجی نبینیم.»
الأمالي - ط دار الثقافة (طوسی) صفحه 304
بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار جلد 65 صفحه 24
#حجاب_غیرت_شیعه
#دعا_وظیفه_شیعه
با #گرم_شدن_هوا، #ویروس_بی_حجابی در جامعه #جولان خواهد داد!
روزنامه جوان نوشت:
باید برای وضعیت حجاب فکری عاجل کرد. فکر عاجل هم بهمعنای مقابله فیزیکی و حذف بیحجابان از جامعه نیست.
.....
در غیر اینصورت و در صورت استمرار این وضعیت و با هر بهانه جدیدی، حتی چیزی مثل گرمتر شدن هوا، میتوان انتظار داشت که ویروسِ ارزشخوار در جامعه ایرانی با موتور محرکه و پیشران بیحجابی، جولان دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سه_شنبه۲۰دی۱۴۰۱
#قم_مقدسه
بالاخره ننه سرما ، گیسوان پنبه ای خودش رو توی شهر قم باز کرد.
ننه سرما ، خوش اومدی.
الحمدلله با نگاه #امام_عصر علیه السلام شاهد بارش اولین برف زمستانه شهر قم هستیم.
#امیرالمومنین صلوات الله علیه
#امامت
#نابغه
#علم_ریاضی
#یهودی
ثُمَّ نُقِلَ مِنْ كُتُبِ الرِّوَایَةِ: أنَّ يَهُودِيّاً أَتَاهُ (صلوات الله علیه) فَقَالَ يَا عَلِيُّ أَعْلِمْنِي أَيَّ عَدَدٍ يَتَصَحَّحُ مِنْهُ الْكُسُورُ التِّسْعَةُ جَمِيعاً مِنْ غَيْرِ كَسْرٍ وَ كَذَلِكَ مِنْ كُلٍّ مِنْ كُسُورِهِ التِّسْعَةِ إِلَّا مِنْ أَرْبَعَةٍ فَيَكُونُ لَهُ كُلٌّ مِنَ الْكُسُورِ التِّسْعَةِ مُصَحَّحاً مِنْ غَيْرِ كَسْرٍ وَ لِكُلٍّ مِنْ كُسُورِهِ التِّسْعَةِ كُلٌّ مِنَ الْكُسُورِ التِّسْعَةِ مُصَحَّحاً مِنْ غَيْرِ كَسْرٍ إِلَّا الثُّمُنَ لِرُبُعِهِ وَ الرُّبُعَ لِثُمُنِهِ وَ السُّبُعَ لِسُبُعِهِ وَ التُّسُعَ لِتُسُعِهِ قَالَ (صلوات الله علیه) إِنْ أَعْلَمْتُكَ تَسْلَمُ قَالَ نَعَمْ فَقَالَ اضْرِبْ أُسْبُوعَكَ فِي شَهْرِكَ ثُمَّ مَا حَصَلَ لَكَ فِي أَيَّامِ سَنَتِكَ تَظْفَرْ بِمَطْلُوبِكَ فَضَرَبَ الْيَهُودِيُّ سَبْعَةً فِي ثَلَاثِينَ فَكَانَ الْمُرْتَقَى 210 فَضَرَبَ ذَلِكَ فِي ثَلَاثِمِائَةٍ وَ سِتِّينَ فَكَانَ الْحَاصِلُ 7560 فَوَجَدَ بُغْيَتَهُ فَأَسْلَمَ.
فردی یهودی نزد علی علیه السلام آمد و گفت: عددی به من بگو که بدون کسر، کسر همه کسرهای نه گانه از آن صحیح باشد(یعنی بطور صحیح بر 2 تا 9 قابل قسمت باشد) و نیز همه کسرهای نه گانه حاصله جز چهارتا اینگونه باشند، پس برای آن بدون کسر، کسر همه کسرهای نه گانه از آن صحیح باشد و برای هر یک از کسرهای نه گانه همه کسرهای نه گانه بدون کسر صحیح باشد، مگر یک هشتمِ یک چهارم آن و یک چهارمِ یک هشتم آن و یک هفتمِ یک هفتم آن و یک نهمِ یک نهم آن؟ حضرت فرمود: اگر آن را بیان کنم ایمان می آوری؟ گفت: آری.
پس به وی فرمود: روزهای هفته ات را در ماهت ضرب کن؛ سپس حاصل آن را در روزهای سالت ضرب کن تا به مطلوب خود دست یابی. (یعنی 7 ضرب در 30 می شود 210 ، بعد 210 را در 360 ضرب کنیم می شود 75600 که جواب است) پس یهودی هفت را در سی ضرب کرد دویست و ده شد و آن را در سیصد و شصت ضرب کرد که هفت هزار و پانصد و شصت شد. چون یهودی به هدف خود رسید، مسلمان شد.
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج40، ص: 187
#امیرالمؤمنین علیه السلام
#قنبر
#قصاص
#تازیانه
...عَنِ الْحَسَنِ بْنِ صَالِحٍ الثَّوْرِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ:
«إِنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام أَمَرَ قَنْبَرَ أَنْ يَضْرِبَ رَجُلًا حَدّاً فَغَلُظَ قَنْبَرٌ فَزَادَهُ ثَلَاثَةَ أَسْوَاطٍ فَأَقَادَهُ عَلِيٌّ علیه السلام مِنْ قَنْبَرٍ ثَلَاثَةَ أَسْوَاطٍ.»
الكافي، ج۷، ص۲۶۰
از امام باقر (علیهالسلام) نقل شده است که فرمودند:
«امیر مؤمنان (علیهالسلام) به قنبر (غلامشان) دستور دادند که حدّ مردی را جاری کند.
قنبر زیادهروی کرد و سه ضربه تازیانه اضافه زد.
حضرت علی (علیهالسلام) قنبر را با سه ضربه تازیانه قصاص کرد.
#حجاب_غیرت_شیعه
#دعا_وظیفه_شیعه
#أمّ_کُلْثُوم علیهاالسلام
#دختر_أميرالمؤمنين علیه السلام
مرحوم آشیخ عباس قمی مینویسد ؛
حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام را از ذُکور و إناث به قول شیخ مفید بیست و هفت فرزند بود ، چهار نفر از ایشان إمام حسن و إمام حسین و زینب کبری مُلقّب به عقیلة و زینب صغری است که مُکنّاة است به اُمّ کُلْثُوم و مادر ایشان حضرت فاطمه زهراء سیّدة النّساء علیها السّلام است.
منتهی الآمال ۱ / ۴۴۱.
#دعا_وظیفه_شیعه
هدایت شده از اعتقادات اهل سقیفه
#سقیفه
#عمر لعنت الله علیه
#عیاض
#زن
#همسر
ابن شبة النمیری در تاریخ خود چنین آورده است ؛
عیاض نزد زن عُمَر رفته ( بین او و زن عمر قرابت و آشنایی فامیلی بود ) و گفت از عُمَر بپرس که چرا بر من غضب کرده؟ هنگامی که عُمَر بر زنش داخل شد ، زنش به او گفت ای امیر المومنین!!! برای چه بر عیاض خشمگین و غضبناک شدی؟ عُمَر به زنش گفت ای دشمن خدا ، تو را چه به این شخص؟ تو کِی در امور بین من و مسلمین دخالت کرده ای؟ تو صرفا یک وسیله بازی هستی که با تو بازی میشود و سپس رها میشوی.
تاریخ المدینة / الجزء الثالث ، الصفحة ۳۴
سیره عملی أهالی مسجد ضرار مکی زاهدان ، به وضوح نشانگر آن است که زن را صرفا وسیله ای برای اطفاء شهوت و تکثیر نسل خود میدانند نه بیشتر.
حال چه شده است در این اوضاع طرفدار حقوق زنان شدهاند؟؟!!!!!