eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
179 دنبال‌کننده
452 عکس
240 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلرَّحْمَة سَيِّدُ اَلْمُرْسَلِين رَسُولُ اَللهِ صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ : لو أنّ الدنيا كانَت تَعدِلُ عند اللّه ِ عزّ و جلّ جَناحَ بَعوضَةٍ ما سَقَى الكافِرَ و الفاجرَ مِنها شَربَةً مِن ماءٍ . حضرت آیت الله العظمی امامِ رحمت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : اگر دنيا نزد خداوند عزّ و جلّ به اندازه پر پشه‌اى ارزش داشت، هرگز كافر و تبهكار را جرعه اى آب نمى‌نوشاند . الأمالي للطوسي 531/1162 .
شیخ عبّاس قمّی رحمه الله در "تحفة الاحباب" می‌گوید: سالی که از حاجی نوری استفاده می‌کردیم، با ایشان به کوفه رفته بودیم و در آن‌جا صبح‌ها شیر گاو می‌خوردیم. حاجی نوری بـه مـن می‌فرمود: طبق فـتوای ، من و تو برادر رضاعی هستیم؛ چون بخاری طبق آنچه از وی مشهور است، خوردن شیر بز، شیر گاو، شیر خر و مانند این‌ها را موجب نشر حرمت می‌داند. (تحفة الأحباب، ص۱۱۸) طـبـق چنین فتوایی بایـد حـكم كـنیم که مثلاً در زمان قدیم کـه گاودارها به نجف می‌آمدند و عموم طلبه‌ها و غیرطلبه‌ها از شیر آن گاوها استفاده می‌کردند، همه اهل نجف خواهر و برادر همدیگر باشند و عقدشـان هـم باطل بوده است. در مورد چنین فتواهایی که به دلیل انقطاع از مبدأ وحی صادر می‌شده است، امام می‌فرماید: «فِي‏ مِثْلِ‏ هَذَا الْقَضَاءِ وَ شِبْهِهِ‏ تَحْبِسُ‏ السَّمَاءُ مَاءَهَا وَ تَمْنَعُ الْأَرْضُ بَرَكَتَهَا». (الكافي؛ ج‏۵؛ ص۲۹۱) عجیب اینجاست که بخاری، إرتضاع از لبن واحد را و لو يک مرتبه‌، موجب نشر حرمت می‌داند و حتّى قـيد إمتصاص (مکیدن) از پستان را هم ندارد، و لذا طبق فتوای امام اهل‌سنّت دو نفری که از شیر گاو، و لو مقداری با فنجان بنوشند، با هم برادر و خواهر رضاعی می‌شوند. جرعه‌ای از دریا، ج۴ ص۵۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ سریع ❌ 🔰فردی به حضرت امام هادی صلوات‌الله‌علیه عرض کرد: کسی که دوست دارد همان‌گونه که به خدای خود عرض حاجت می‌کند، به امامش نیز عرض حاجت کند، چگونه این کار را انجام دهد؟ حضرت فرمودند: 💠 إن كانَ لَكَ حاجَةٌ فَحَرِّك شَفَتَيكَ فَإنَّ الجَوابَ يَأتيكَ 💠 🌹 اگر حاجتی داشتی، لبانت را تکان بده، جواب به سوی تو می‌آید. 🌹 📚 بحارالأنوار، جلد ۵۰، صفحه ۱۵۵ https://eitaa.com/GoftarHayeMandegar
جناب «ابوهاشم» گوید: شتربانِ من، به من اصرار کرد تا سفارش او را به امام جواد عليه‌السّلام کنم تا که شاید امام علیه‌السلام او را به «غلامی» خود بپذیرد! ساربان، این را به من گفت و من وارد خانه امام جواد عليه‌السّلام شدم‌؛ آمدم تا تقاضای او را با امام علیه‌السلام مطرح کنم، ديدم که عدّه‏اى در خدمت آن حضرت نشسته‌اند و امكان صحبت‌كردن نيست! سفره در برابر امام علیه‌السلام پهن بود؛ حضرت رو به من نموده و فرمودند: غذا ميل كن! و قبل از اينكه من تقاضایی را مطرح كنم، به غلام خود فرمودند: یَا غُلَامُ! اُنْظُرِ الْجَمَّالَ الَّذِی أَتَانَا أَبُوهَاشِمٍ فَضُمَّهُ إِلَیْکَ. ای غلام! برو آن ساربانى را كه «ابوهاشم» با خود آورده، بياور و او را جزء همكاران خود قرار ده! الارشاد، ج۲ ص۲۹۴ .
سینه_میسوزد رسول خدا صلی الله علیه و اله فرمودند: بر اين مردم زمانى مى‌رسد كه در آن قلب مؤمن در سينه‌اش آب مى‌شود چنان‌كه سرب در آتش آب مى‌شود.كه او در دين مردم آفت و بدعت مى‌بيند و نمى‌تواند در آن تغييرى دهد. قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) : يَأْتِي عَلَى اَلنَّاسِ زَمَانٌ يَذُوبُ فِيهِ قَلْبُ اَلْمُؤْمِنِ فِي جَوْفِهِ كَمَا يَذُوبُ اَلْآنُكُ فِي اَلنَّارِ - يَعْنِي اَلرَّصَاصَ - وَ مَا ذَاكَ إِلاَّ لِمَا يَرَى مِنَ اَلْبَلاَءِ وَ اَلْأَحْدَاثِ فِي دِينِهِمْ لاَ يَسْتَطِيعُ لَهُ غَيْراً. الأمالي (للطوسی) ج۱ ص۵۱۸
علیه السلام از حضرت علیه‌السلام سؤال شد: «چرا به امام دوازدهم، قائم گفته می‌شود؟» حضرت فرمودند: «چون او بعد از آن‌ که یادش فراموش شود و اکثر معتقدان به امامتش از اعتقادشان دست بردارند و مرتد شوند، قیام خواهد کرد.» راوی پرسید: «چرا به ایشان منتَظَر می‌گویند؟» امام علیه‌السلام فرمودند: «زیرا برای او غیبتی است که روزهایش زیاد و دورانش طولانی می‌شود؛ پس اهل اخلاص، منتظرِ قیامش می‌مانند و اهل شک، انکارش می‌کنند و منکران‌، یادش را به تمسخر می‌گیرند و تعیین‌کنندگان وقتِ ظهورش، دروغ می‌گویند و شتاب‌کنندگان، هلاک می‌شوند و اهل تسلیم، نجات می‌یابند.» «لم سمي القائم؟ قال: لأنه يقوم بعد موت ذكره و ارتداد أكثر القائلين بإمامته، فقلت له: و لم سمي المنتظر قال: لأن له غيبة تكثر أيامها و يطول أمدها فينتظر خروجه المخلصون و ينكره المرتابون و يستهزئ بذكره الجاحدون و يكذب فيها الوقاتون و يهلک فيها المستعجلون و ينجو فيها المسلمون.» کمال الدین (شیخ‌صدوق)، ج۲، ص۳۷۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلوات الله علیه عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْوَهَّابِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ الْفَضْلِ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَهْزِیَارَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِبْرَاهِیمَ الْعَوْفِیِّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ الْحَكَمِ الْبَرَاجِمِیِّ عَنْ شَرِیكِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِی وَقَّاصٍ الْعَامِرِیِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَمَّارِ بْنِ یَاسِرٍ عَنْ أَبِیهِ قَالَ: سَمِعْتُ النَّبِیَّ صلی اللّٰه علیه و آله یَقُولُ إِنَّ حَافِظَیْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ لَیَفْتَخِرَانِ عَلَی جَمِیعِ الْحَفَظَةِ لِكَیْنُونَتِهِمَا مَعَ عَلِیٍّ وَ ذَلِكَ أَنَّهُمَا لَمْ یَصْعَدَا إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِشَیْ ءٍ مِنْهُ یُسْخِطُ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَی. محمد بن عمّار بن یاسر، از پدرش نقل می‌کند: شنیدم پیامبر صلی الله علیه و آله می‌فرماید: دو فرشته نگهبان علی بن ابی طالب علیه السلام بر تمامی فرشتگان محافظ فخر می‌ورزند. به این دلیل که این دو فرشته هیچ چیزی را که موجب سخط خدا می‌شود، نزد خداوند عزّ و جلّ گزارش نداده اند. بحارالأنوار ٫ جلد 38 ٫ صفحه 65 .
در روایت آمده است: روزی «دوّمی» به رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله گفت: یا رسول الله! جمعی گویند که علی «علیه‌السلام» ساحر است! زیرا او را دیده‌اند که بر روی آب راه می‌رود! رسول‌ خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: اُسکُتْ یَابْنَ الخَطّاب! ساکت شو ای پسر خطّاب! جای پای علی «علیه‌السلام» بر سر بال جبرئیل است! «دوّمی» گفت: علی «علیه‌السلام» را آن‌قدر منزلت نیست که پای بر بال جبرئیل نهد! حضرت فرمودند: ای پسر خطّاب! تو مرا فاضل‌تر می‌دانی یا جبرئیل را؟ «دوّمی» گفت: شما را !!! رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: هرگاه علی «علیه‌السلام» بر کتف من پای تواند گذاشت و بت‌ها را از بام کعبه تواند انداخت، چرا بر بال جبرئیل نتواند پای بگذارد!؟ تحفة المجالس،إبن تاج‌الدین،ص۱۰۷ .