eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
887 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
152 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
10.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هرگز فراموش نمیکنم مردی که تاریخم را به انبیاء پیوند زد🖤! :)
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
|🌐💡📨| ✍ قصه‌ها پی‌رنگ دارند و پی‌رنگ یعنی توالی رخدادها. ساختار کلی پی‌رنگ باید آغاز، میانه و پایا
|🌐💡📨| ✍ قصه‌ها شخصیت‌هایی دارند که باعث اتفاق‌ها می‌شوند یا اتفاق‌های قصه برای آن‌ها رخ می‌دهد. شخصیت‌های بیش‌تر قصه‌ها انسان هستند اما تقریبا هر چیزی می‌تواند شخصیت قصه باشد: کشورها، جانوران، ویروس‌ها، مفاهیم، آب و هوا و... شخصیت‌ در قصه‌های مشترکِ محبوبی که نقش محوری در کنش جمعی بازی می‌کنند معمولا بدون ریزه‌کاری‌های ظریف ترسیم می‌شود. در نتیجه آسان می‌شود تشخیص داد که قربانی‌ها، شخصیت‌های شرور و قهرمان‌ها چه کسانی هستند. ۱۴ 📘روایت‌و‌کنش‌جمعی انجمن نویسندگان انقلابی رمان | انار
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
|🌐💡📨| ✍ قصه‌ها شخصیت‌هایی دارند که باعث اتفاق‌ها می‌شوند یا اتفاق‌های قصه برای آن‌ها رخ می‌دهد. شخ
|🌐💡📨| ✍ همه‌ی قصه‌ها قضاوتی اخلاقی در خود دارند. قصه‌گویی، ناگزیر یعنی موضع‌گیری اخلاقی، حتی اگر شده موضع‌گیری اخلاقی علیه موضع‌گیری اخلاقی. چون پی‌رنگ‌ها از خوب به بد یا از بد به خوب حرکت می‌کنند، ناچار با ارزیابی همراه‌اند. ۱۵ 📘روایت‌و‌کنش‌جمعی انجمن نویسندگان انقلابی رمان| انار
خودسازی(گرامی داشت زنان) حضرت فاطمه علیهاالسلام: بهترین شما کسانى اند که با مردم نرم ترند و زنان خویش را بیشتر گرامى مى دارند. دلائل الامامه/ص76 محبت نسبت به زن از اخلاق انبیا است و باعث فضیلت ایمان مرد است. رکن حیات خانوادگی نیز احساسات و عواطف مرد نسبت به زن است که در پرتوی آن زن، زندگی و فرزندان، صفا و جلا و خرمی می گیرند. pay.eitaa.com/v/p/ انجمن نویسندگان انقلابی رمان| انار
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
خودسازی(گرامی داشت زنان) حضرت فاطمه علیهاالسلام: بهترین شما کسانى اند که با مردم نرم ترند و زنان خوی
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 برای زیاد شدن حب الهی و بالا رفتن مرتبه انسان فرمودند: کار آسان و کوچک و مفید، بعد از ملاحظه واجبات و محرمات، فرستادن است. صلوات محبت آور است و محبت انسان را بالا می کشد.
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
|🌐💡📨| ✍ همه‌ی قصه‌ها قضاوتی اخلاقی در خود دارند. قصه‌گویی، ناگزیر یعنی موضع‌گیری اخلاقی، حتی اگر ش
|🌐💡📨| ✍ آمادگی ما برای پذیرفتن مفروضات قصه نشان می‌دهد که ما حقیقت روایت را نه بر اساس مطابقت دقیقش با دنیای واقعی، بلکه بر اساس انسجام درونی و سازگاری‌اش با برداشت‌های کلی‌مان درباره‌ی راه و رسم جهان می‌سنجیم. ما قصه‌ها را بر اساس واقع‌نمایی‌شان یعنی "شباهت آن‌ها به حقیقت" یا دقیق‌تر بگوییم بر اساس "شباهت آن‌ها به زندگی" تفسیر می‌کنیم. ۱۶ 📘روایت‌و‌کنش‌جمعی انجمن نویسندگان انقلابی رمان| انار
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
|🌐💡📨| ✍ آمادگی ما برای پذیرفتن مفروضات قصه نشان می‌دهد که ما حقیقت روایت را نه بر اساس مطابقت دقی
|🌐💡📨| ✍ کارکرد شناختی فرم روایی فقط بازگو کردن توالی رخدادها نیست، بلکه تجسم مجموعه‌ی روابط بسیار گوناگون یک کل واحد است. بنابراین وقتی می‌گوییم فلان چیز را می‌فهمم خیلی شبیه این است که بگوییم می‌توانم قصه‌ای بگویم که فلان چیز در آن معقول باشد. فهمیدن تا حدی به تشخیص و دسته‌بندی مربوط می‌شود، به گنجاندن چیزی نو درون چیزی آشنا. بنابراین، دانستن خیلی وقت‌ها چیزی بیش‌تر از دسته‌بندی و ارتباط‌دهی‌ست و می‌تواند به معنای توضیح باشد. وقتی اتفاقی می‌افتد، فقط این‌که چه اتفاقی افتاده برایمان مهم نیست، چرایش هم مهم است. ۱۷ 📘روایت‌و‌کنش‌جمعی انجمن نویسندگان انقلابی رمان| انار
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
|🌐💡📨| ✍ کارکرد شناختی فرم روایی فقط بازگو کردن توالی رخدادها نیست، بلکه تجسم مجموعه‌ی روابط بسیار
|🌐💡📨| ✍ قراردادهای روایت به ما امکان می‌دهند از چیزهای نسبتا اندک، چیزهای زیادی استنباط کنیم. قصه‌ها کاری می‌کنند که نقطه‌ها را به هم وصل کنیم. وقتی قصه‌ای را می‌خوانیم یا می‌شنویم، با نوشتن یک «فصل سایه»ی آزمایشی که جاهای خالی قصه را پر می‌کند و مسیر آینده‌ی رخدادها را پیش‌بینی می‌کند فعالانه در قصه مشارکت می‌کنیم: «فرض کنیم مجموعه‌ای از رخدادهای الف تا ث داریم که پیوند علّی و خطی باهم دارند... متن درباره‌ی رخداد الف و مدتی بعد درباره رخداد ث چیزی به خواننده می‌گوید و مسلّم می‌داند که خواننده خودش رخدادهای ب، پ و ت را پیش‌بینی کرده است.» ۱۸ 📘روایت‌و‌کنش‌جمعی انجمن نویسندگان انقلابی رمان| انار
🍃 آنچه با قرآن سازگار نیست بی ارزش است درمورد ملاک تشخیص خرافات از کرامات آیت الله بهجت میفرمود: ✍🏼 آقایی دید کسی مسجد را نجس می‌کند،دستور داد او را بیرون کردند. شب درخواب به او گفتند او را بیرون نکن! فردا دوباره دستور داد او را بیرون کردند، مجددا خواب دید و چندبار این جریان تکرار شد. یکبار درخواب به او گفتند مگر نگفتم او را بیرون نکن؟! به او گفت مگر تو کیستی؟ گفت:من صاحب الزمانم گفت: پدر فلان شده! تو شیطانی
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 قدم اول در تقرب بسوی خدا این است که انسان در همان حالی که متوجه میشود، یک مسافت و فاصله ای با مولای خود دارد، نخست باید مواظب باشد که حداقل اگر نزدیکتر نشد، فاصله ای که با دارد بیشتر نشود و سعی کرده موقعیتی را که دارد حفظ کند. تا بعد کم کم به جلو حرکت و خود را به مولا نزدیکتر نماید.
طبقه بالای حرم امام حسین (ع) رو بخاطر ایام امتحانات برای درس خواندن قرار دادن اینجا باشی و درس بخونی و بفهمی.. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌