eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
903 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
> و اژدها به روی بلندترین قله امپراطوری همیشه بیدار است. @ANARSTORY
و اصلاً در کَت من نمی رود که یک سال از کشتن تو می گذرد و گلویشان را پاره نکرده ام.
یک جاهایی را را میگذارم برای بعد تا کامل و دقیق برسی کنیم (مهم است) ( عدم حقیقی، شناخت تعلق صحیح است ) حضرت امام علی (ع) میفرمایند : گردآورندگان و نگاه دارندگان اموال مردند، درحالی که هنوز زنده بودند یعنی در حال زنده بودن هلاک شدند ((و العلماء باقون ما بقی الدهر .)) در اینجا دقیقا علما را معنی میکند یعنی کسانی که دل به اموال ما بسته اند علما یعنی آنهایی که دل به مال ما نبسته اند علما به معنی دانشمندان نیست علما از جهت سواد و معلومات مطرح نشده ؛ بلکه این تفاوت انسان ها از دید تعلق است و موضوع تعلق را مشخص میکند وضع گرفتار ایشان در تعلقات شان هست در مقابل علما یعنی آنها که در این تعلق در آنها نیست و از این تعلق آزادند از این جهت که علم حقیقی یعنی اینکه تو بدانی به کدام باید متعلق باشی و به این گروه علما می گویند وقتی انسان علم این را نداشته باشد که به چه چیزی باید تعلق داشته باشد و از این علم محروم باشد توفیق شد در سایر علوم چه فایدهای دارد چه سودی از دانستنی های دیگرش می برد و شر امروز خواص اشیاء را می‌داند نحوه ساختن آنها را می‌داند ولی چه خیری از این کار می برد؟ فرض که علم کشور سازی بلد است اما نمی تواند آن را حفظ کند و در وضعیتی که فارغ است از آنچه باید به آن عالم باشد وزیر بنای تمام علم هایش در آن مبنا باشد و علم به جای که به آن تعلق داشتن دارد از این جهت امام علی علیه السلام به کسی عالم می گوید که ما در علم را دارد علمی که اگر نبود بودن سایر علوم به جای اینکه منافع باشد ضرر هم دارد بمب اتم به وسیله علم به وجود آمد و به وسیله علم هم به کار میرود ؛ اما این علم در مادر علوم ها نیست از این نظر نمی شود آن را علم دانست امام علی علیه السلام در این زمینه میفرمایند : به آن کسی که از این علم محروم است عالم نخواهم گفت حتی اگر همه چیز در عالم بداند @ANARSTORY
هدایت شده از 🍀
قسمت پنجم گام اول برنامه ریزی و مدیریت زندگی: خستگی و نارضایتی عمیق و واقعی از وضع موجود بخش اول خانواده ای را فرض کنید که آنقدر غذاهای تکراری در خانه خورده اند، که دیگر تمایلی به غذاهایی که مادر با زحمت فراوان تهیه می کند ندارند. یا یک تولید کننده، با تمام زحمتی که متحمل می‌شود در نهایت بازهم از نتیجه کار و کاسبی اش راضی نیست. و هر کس دیگری در هر شغل و موقعیتی. این افراد تا در روش کار خود تغییری ایجاد نکنند، وضع همان است که بوده و بعید است مشکل‌شان خودبه‌خود حل بشود! چه چیزی به این گونه افراد کمک می کند تا از وضع موجود خارج شوند و تحول رو به رشدی در موقعیت خود ایجاد کنند؟! چه اتفاقی موجب می شود که برخی افراد در روش و سبک زندگی‌شان، دست به تغییراتی می‌زنند، تا به وضع دلخواه برسند، ولی برخی دیگر فقط وضع موجودشان را تحمل کنند؟! برداشتی آزاد از کارگاه مدرس: محمد مهدی الهی منش برای دریافت اصل مباحث به@doreh_tarbiati پیام بدهید. @anarstory
بیانات نورانی. چراغهایی برای یافتن راه. https://eitaa.com/joinchat/1473380440C6000a46bce نشانی نمایشگاه چشمه... به سمت جنگل ظلمات...چشمه آب حیات را خواهید یافت. https://eitaa.com/joinchat/1614741592C64fca83486 @ANARSTORY
_«یالله بشین» زود می پرم روی گرده اش،مردک غول تشن... _«حالا همگی باهم:الموت لصدام،درود بر خمینی» @anarstory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| نماهنگ «اینها افسانه است» بیانات آیت الله مصباح یزدی پیرامون شخصیت مرحوم آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی (ره) ۹۶/۱۰/۱۴ 💻 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویژه ی کار و تبلیغ برای صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف.
من چقدر دلم میخواهد برسیم به بحث (ریشه سوءظن و اعتراض به خداوند)🎈
(بسم الله رحمن رحیم ) به جلسه 9 رسیدیم و مبحث بعدی کتاب بحث جلسه های سابق درباره ی این بود که ؛ اراده انسان است که وضع او را مشخص میکند یعنی اگر یک تصمیم بگیری اگر اراده نداشته باشی نمیتونی اون تصمیم عملی کنی . حرکت انسان تابعه تعلق أو است یعنی تو به چیزی که تعلق داری و دست هایت را با آن بستی . و در جهت تعلق خود حرکت میکنی. انسان موجودی که متحرک هستن یعنی حرکت او نتیجه تعلق خود در جهت تعلق است یعنی تعلق هم علت موجودی هرچه است یعنی علت مبقیه حرکت و جهت دهنده به حرکت و اگر قبول کنیم که تحولات انسان مستقیم نتیجه حرکت به این نتیجه می‌رسیم که تحولات انسان نتیجه تعلقات اوست تحویل یعنی دگرگون شدن عمیق و اساسی انسان به تبدیل شدن انسان خاکی به انسان مافوق خاکی این تحول اساسی در نتیجه تبدیل شدن موضوع تعلق است تعلق به خاک انسان را موجودی خاکی میکند این تحول اساسی دقیقه انرژی تبدیل شدن موضوع تعلق انسان از تعلق به خاک است @ANARSTORY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
49.2K
شهر در امن و امان است آسوده بخوابید درختانِ باغِ انار... @ANARSTORY
128K
خواب نیست...رویا نیست... تولید باغِ درختانِ سخنگو... @ANARSTORY
78.2K
امام حسین بچه گیمی @ANARSTORY
هدایت شده از 💙ĂMĨŘ ĤÕŜŜÊĨŇ💙
درباره ی غذاهای قدیمی و جدید، طنز بنویسید. ♦️نمایشگاه باغ @ANARSTORY
هدایت شده از 💙ĂMĨŘ ĤÕŜŜÊĨŇ💙
مثلا: همه ی غذاهای قدیم و جدید، روی میز چیده شده بودند و منتظر سرو توسط مهمان ها بودند. نصف میز را غذاهای اصیل، و نصف دیگر میز را غذاهای مدرن تصرف کرده بودند. هر غذا به زبان می‌آمد و خود را برتر از سایر غذاها می‌دانست. اولین غذا همبرگر بود که گفت: _من را اینقدر دوست دارند و خوشمزه هستم که حاضرند برای کنار من بودن، حتی خورده شوند. خیارشور، گوجه، کاهو و...به من می‌چسبند و بعد همگی خورده می‌شویم. ناگهان فلافل خطاب به همبرگر گفت: _شاید هم اینقدر بدمزه هستی که مجبورند تو را با خیارشور و کاهو و گوجه بخورند که مزه ی بدت را نچشند. همبرگر پوزخندی زد و گفت: _دیگ به دیگ می‌گوید رویت سیاه! عزیزم، باز من یک قیافه‌ای دارم، اما تو چی؟ شبیه پِشکِل خر هستی فلافل جان! فلافل ناراحت شد و دیگر حرفی نزد که آبگوشت لب به سخن گشود: _من که اصیل ترین غذا هستم و شما به گردِ پای من هم نمی‌رسید. فسنجان نیشخندی زد و گفت: _تو فقط اسمت آبگوشت هست؛ اگر نخود و پیاز و سیب زمینی نبودند، هیچ مزه‌ای نداشتی! قورمه سبزی عصبانی شد و کمی غُل‌غُل کرد و گفت: _فسنجان حرمتت را حفظ کن. آبگوشت خان بزرگ ماست و احترامش واجب است. نبینم دیگر بی احترامی کنی! از آن طرف قیمه خطاب به فسنجان گفت: _تو دیگر ساکت شو که ورودی و خروجی‌اَت یکی است. قورمه سبزی چشم غره‌ای به قیمه رفت و گفت: _تو دخالت نکن همسرجان! فسنجان غذایی نیست که به خاطرش دهان خودت را نجس کنی. _ببخشید قورمه جان! درست می‌گویی! فسنجان که کمی عصبانی شده بود، خطاب به قورمه سبزی گفت: _البته تو هم دستگاه بادساز هستی قورمه جان! قورمه سبزی آبش به جوش آمد که پیتزا گفت: _دعوا نکنید و این بحث را تمام کنید. ولی خودمانیم، باکلاس ترین غذا من هستم. من را به صورت مربعی شکل به مشتری ها تحویل می‌دهند؛ بعد وقتی در جعبه را باز می‌کنند، مرا دایره‌ای شکل می‌بینند و سپس مثلثی شکل نوش جان می‌کنند. الحق و الانصاف من تنوع خوبی دارم. کتلت که تا الان ساکت بود، گفت: _متنوع ترین غذا، فقط پلوها هستند که با همه چیز خورده می‌شوند. زرشک پلو با مرغ، باقالی پلو با ماهیچه، عدس پلو با چرخ کرده و... پیتزا گفت: _آری. اما اگر قسمت دوم غذاها را حذف کنیم، پلوها تبدیل به خشک ترین غذاها می‌شوند. کتلت آهی کشید و گفت: _آری. راست می‌گویی! ولی من غذای مقدسی هستم. برای ساخت و پخت من، چه موادهایی جانشان را فدا کرده اند. از سیب زمینی و پیاز بگیر که در راه من رنده می‌شوند، تا تخم مرغ که شکسته می‌شود و گوشتی که چرخ می‌شود. امید است که لایق این همه فداکاری باشم. غذاها همچنان مشغول گفت‌وگو بودند که مهمان ها سر رسیدند... ♦️نمایشگاه باغ @ANARSTORY