eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠خارج بودن صوفیه از سنت پیامبر(ص)💠 🔸صوفیان اعمال و رفتار خود را مطابق سنت نبوی (ص) دانسته و گمان کرده‌اند افعال ایشان مورد تایید دین مبین اسلام است. اما مخالفت امامان معصوم (ع) با صوفیه نشان دهنده خروج این جریان از سنت رسول خدا (ص) است. 🔻امام صادق (ع) در پی اعتراض سفیان ثوری به نحوه لباس پوشیدن ایشان، ضمن پاسخ به یاوه‌گویی سفیان ثوری، به او می‌فرمایند: «مى‌خواهم سخنى به تو بگويم، خوب گوش كن و به دل بسپار كه از براى دنيا و آخرت تو مفيد است به شرط آن كه بر سنّت و حقّ بميرى نه بر بدعت.»[1] 🔻امام صادق (علیه السلام) علاوه بر پاسخ دادن به نحوه لباس پوشیدنشان، به سفیان ثوری یک نکته را هم متذکر شدند و آن نکته نشان‌دهنده تبعیت نکردن صوفیه از سنت پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) دارد. ♻️حضرت اعمال صوفیه را بدعت‌آمیز می‌دانسته، از این رو سخنان خود را که بر مبنای سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بود را سنت حقه معرفی کردند و اعمال صوفیان را بدعت دانسته‌اند و به سفیان ثوری در این زمینه تذکر جدی داده‌اند که اگر در این حال جان دهی، بر بدعت مرده‌ای. پی‌نوشت: [1]. علامه مجلسی، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج ‏47، اسلامیه، تهران، ص 232 🔰 @adyanuniv 🔰
💠عقیده شیخ صوفیه به مقام خدایی حضرت عیسی (ع)!💠 🔸در برتری پیامبران الهی نسبت به سایر مردم و قرب و مقام والای آنان در پیشگاه الهی هیچ شکی نیست. اما با این درجه و مقام، باز عبد و مخلوق حضرت حق‌تعالی بودند. 🔻پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) با وجود برتری نسبت به همه پیغمبران و رسیدن به مقام «قاب قوسین أو أدنی» باز هم عبد و مخلوق خداوند به حساب می‌آمدند. 🔻اما یوسف مردانی، شیخ المشایخ فرقه صوفیه گنابادیه، در یکی از سخنرانی‌های خود، سخنی باطل و مخالف با قرآن راجع به حضرت عیسی (علیه‌السلام) گفته است که رسیدن آن حضرت به مقام پیامبری را مساوی با مقام الوهیت وی می‌داند و می‌گوید: «مسیح عبدالله است چون هنوز به مقام پیغمبری نرسیده بود. اگر به آن مقام برسد، خودش الله است.» [سخنرانی یوسف مردانی، 26/10/96] 🔹اما در قرآن اولاً آیات مختلفی در ردّ الوهیت و اعتقاد مسیحیان به تثلیث آمده و ثانیاً در آیه‌ای مستقل، خداوند به خلقت و آفرینش حضرت عیسی (علیه‌السلام) از خاک اشاره کرده و می‌فرماید: «إِنَّ مَثَلَ عيسى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ[آل عمران/59] مَثَل عيسى در نزد خدا، همچون آدم است كه او را از خاك آفريد و سپس به او فرمود: «موجود باش!» او هم فوراً موجود شد.» ♻️بنابراین این گفته‌ها و سخنان انحرافی و مخالف قرآن، اخذ شده از عقاید مسیحیان است که قائل به تثلیث و مقام الوهیت حضرت عیسی (علیه‌السلام) هستند. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠جذب صوفیه با آغاز شطح گویی💠 🔸قرون سوم و چهارم، دو قرنی است که شخصیت‌های شطح‌گوی صوفیه ظهور یافته و تصوف را از مرحله جوانه زدن، به مرحله رشد و رواج سوق دادند. 🔻مشخصات بارز این دوره شور و شوق اعجاب‌انگیزی است که بواسطه تعالیم مبهم و شطح‌گونه در میان صوفیه رواج یافت. 🔻"بایزید بسطامی (متوفی 261 ه. ق) با شطحیات معروفش و "سهل تستری" (متوفی 283 ه. ق) و از همه مهم‌تر "حسین بن منصور حلاج" (متوفی 309 ه. ق) از شخصیت‌های معروف این دوره‌اند. 🔻در این دوره اصول و مسائل عرفان تبلور بیشتری پیدا کرده و مسائلی از قبیل فنا، راز، معرفت شهودی و محبت جزو تعالیم اصلی صوفیان قرار گرفت.[1] 🔻به دلیل جاذبه‌های عناوین نام‌بردن شده، روز به روز بر تعداد صوفیان افزوده شد. درحقیقت کسانی که در این دوره جذب صوفیه شدند، بیشتر تحت القائات چنین عناوینی مسلک صوفیه را برگزیدند تا حقیقت تصوف! پی‌نوشت: [1]یثربی یحیی، پژوهشی در نسبت دین و عرفان، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تهران، 1384، چاپ دوم، صص 27 و 28. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ خدمت یا تخریب باستانشناسان غربی 🔹 ژان دیولافوا در کتاب خاطراتش راجع به کاخ آپادانای شوش می‌گوید: 🔸دیروز گاو سنگی بزرگی را که در روزهای اخیر پیدا شده‌است با تاسف تماشا می‌کردم، در حدود دوازده هزار کیلو وزن دارد! تکان دادن چنین تودهٔ عظیمی غیرممکن است. بالاخره نتوانستم به خشم خود مسلط شوم، پتکی بدست گرفتم و بجان حیوان سنگی افتادم. ضرباتی وحشیانه به‌او زدم. سر ستون در نتیجه ضربات پتک مثل میوهٔ رسیده از هم شکافت… 🔰 @adyanuniv 🔰
💠انکار صلح کل توسط ملاسلطان💠 🔸عقیده به صلح کل در میان صوفیه مشهور و معروف است. به تبع این عقیده، صوفی با همه ادیان و فرقه‌ها و مذاهب بصورت یکسان برخورد کرده و همه را برحق می‌داند. 🔻از این رو «مشایخ صوفیه در نزاع‌ها و جدال‌ها بین مذاهب مختلف داخل نشده با همه فرق به صلح و صفا سلوک می‌کردند و نسبت به همه علی‌السویه مهربان بودند.»[ 1] 🔻اما برخی از اقطاب صوفیه برخلاف این موضوع سخن گفته‌اند. ملا سلطان گنابادی موسس سلسله گنابادیه می‌گوید: «همه مردم تا وقتی مرید قطب نشده باشند، کافرند.» [2] 🔻سخن ملاسطلان در نقطه مقابل عقیده به صلح کل قرار داشته و در حقیقت او برخلاف رویه سلف و خلف خود قدم برداشته و با ایراد این سخن، عقیده به صلح کلی که صوفیه سال‌ها از آن بهره‌ها برده و بدین وسیله افراد مختلفی را جلب و جذب خود نموده را زیر سوال برده است. پی‌نوشت: [1] مکارم شیرازی ناصر، جلوه حق: بحثی پیرامون صوفیگری در گذشته و حال، قم، مدرسه امام علی ابن ابی‌طالب(ع)، 1381، ص 59. [2] عباس کیوان قزوینی، استوارنامه، راه نیکان، تهران، 1387، ص 166. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠جهالت و حماقت صوفیان در فرمایش امام رضا علیه السلام💠 🔸به سند معتبر از « حسین بن سعید» روایت شده که گفت: سألت أبا الحسن (سلام الله علیه) عن الصوفیه و قال: « لا یقول أحد بالتصوف الّا لخدعه أو ضلاله أو حماقه و أما من سمّی نفسه صوفیاً للتقیه فلا اثم علیه و علامته أن یکتفی بالتسمیه فلا یقول بشیء من عقائدهم الباطله.»  🔻از حضرت رضا (سلام الله علیه) سؤال کردم از حال صوفیه؟ فرمودند: « کسی قائل به صوفیه نمی شود مگر از روی خدعه و مکر یا جهالت و یاحماقت ولیکن اگر کسی از روی تقیه خود را صوفی بنامد، تا از شر آنان در امان بماند بر او گناهی نیست به شرط آن که از عقائد باطل شان چیزی نیاموزد.»  📚الإثنی عشریه، شیخ حر عاملی، ص31. ♻️این روایت صراحت دارد بر این که به هیچ وجه جایز نیست کسی خود را صوفی بنامد، مگر از روی تقیه و مطلق عقائد آن ها را باطل بداند. 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا امام رضا سلام.mp3
6.6M
📹 يا امام رضا سلام 🎙 🖌 محمد حسين رحيميان 🎶 علي افسري 🔰 @Adyanuniv🔰
Imam Reza [Digital](1).mp3
5.86M
🖌امام رضا قربون كبوترات 🎙 📍 توليد آستان قدس رضوي 🔰 @Adyanuniv🔰
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️السلام علیک‌ یا علی بن موسی الرضا◾️ 🔰 @Adyanuniv🔰