eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
475 دنبال‌کننده
415 عکس
552 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜الصّادق (علیه السلام)- کُلُ رَایَهًٍْ تُرْفَعُ قَبْلَ قِیَامِ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ یُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ. 📝امام صادق (علیه السلام)- هر پرچمی که پیش از قیام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برافراشته شود، صاحبش طاغوتی است که به‌جای خداوند عزّوجلّ پرستیده می‌شود. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۲۰۶ الکافی، ج۸، ص۲۹۵/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا جَمَاعَةٌ‌ مِنْ‌ أَصْحَابِنَا قَالُوا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ هَمَّامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ مَالِكٍ‌ الْفَزَارِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي جَعْفَرُ بْنُ‌ إِسْمَاعِيلَ‌ الْهَاشِمِيُّ‌ قَالَ‌ سَمِعْتُ‌ خَالِي مُحَمَّدَ بْنَ‌ عَلِيٍّ‌ يَرْوِي عَنْ‌ عَبْدِ الرَّحْمَنِ‌ بْنِ‌ حَمَّادٍ عَنْ‌ عُمَرَ بْنِ‌ سَالِمٍ‌ صَاحِبِ‌ السَّابِرِيِّ‌ قَالَ‌: سَأَلْتُ‌ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ عَنْ‌ هَذِهِ‌ الْآيَةِ‌: أَصْلُها ثابِتٌ‌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ٢ قَالَ‌ أَصْلُهَا رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ فَرْعُهَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وَ الْحَسَنُ‌ وَ الْحُسَيْنُ‌ ثَمَرُهَا وَ تِسْعَةٌ‌ مِنْ‌ وُلْدِ الْحُسَيْنِ‌ أَغْصَانُهَا وَ اَلشِّيعَةُ‌ وَرَقُهَا وَ اللَّهِ‌ إِنَّ‌ الرَّجُلَ‌ مِنْهُمْ‌ لَيَمُوتُ‌ فَتَسْقُطُ‍‌ وَرَقَةٌ‌ مِنْ‌ تِلْكَ‌ الشَّجَرَةِ‌ قُلْتُ‌ قَوْلُهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌: تُؤْتِي أُكُلَها كُلَّ‌ حِينٍ‌ بِإِذْنِ‌ رَبِّها قَالَ‌ مَا يَخْرُجُ‌ مِنْ‌ عِلْمِ‌ الْإِمَامِ‌ إِلَيْكُمْ‌ فِي كُلِّ‌ سَنَةٍ‌ مِنْ‌ حَجٍّ‌ وَ عُمْرَةٍ‌. 📝عمر بن سالم گويد: از امام صادق عليه السّلام از معنى اين آيه پرسش كردم: «أَصْلُها ثابِتٌ‌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ»(ابراهیم/24) فرمود: اصل آن رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و فرع آن امير المؤمنين عليه السّلام و ميوۀ آن حسن و حسين عليهما السّلام و شاخه‌هاى آن ائمّۀ نه‌گانۀ از فرزندان حسين عليهم السّلام و برگهاى آن شيعيانند، به خدا سوگند مردى از آنها كه مى‌ميرد برگى از آن درخت فرو مى‌افتد. گفتم: معناى اين سخن او چيست كه مى‌فرمايد: «تُؤْتِي أُكُلَها كُلَّ‌ حِينٍ‌ بِإِذْنِ‌ رَبِّها»(ابراهیم/25) فرمود: آنچه كه هر سال از علم امام در حجّ‌ و عمره به شما مى‌رسد. 📚 كمال الدين و تمام النعمة - 2، صفحه 21/باب33/حدیث30 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال امین الله : ویژه تلاوت ، ادعیه و زیارات معصومین
19.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❖﷽❖ 📝ابن بابويه به سند معتبر روايت كرده است كه ابو الصلت هروى از حضرت امام رضا عليه السّلام پرسيد كه:حديثى از حضرت صادق عليه السّلام روايت مى‌كنند كه چون حضرت قائم عليه السّلام ظاهر شود،فرزندان كشندگان حسين را به سبب كرده‌هاى پدران ايشان به قتل خواهد رسانيد، حضرت فرمود:چنين است،راوى گفت:ايشان چه گناه دارند؟حضرت فرمود:ايشان چون راضى‌اند و به كردۀ پدران خود فخر مى‌نمايند،براى اين ايشان را مى‌كشند،و هر كه به كردۀ مردى راضى باشد چنان است كه آن كار را خود كرده است،و اگر مردى كسى را در مشرق بكشد و مردى در مغرب به كردۀ او راضى شود هرآينه شريك او خواهد بود،پس به اين سبب حضرت قائم عليه السّلام ايشان را مى‌كشد كه راضى‌اند به كردۀ پدران خود . 💢و در تفسير امام حسن عسكرى عليه السّلام مذكور است كه روزى حضرت على بن الحسين عليه السّلام ذكر كرد قصّۀ آن جماعت را از بنى اسرائيل كه شكار ماهى كردند در روز شنبه،و خدا ايشان را خوك و ميمون گردانيد،پس فرمود: هرگاه حق تعالى جماعتى را براى شكار ماهى در روز شنبه چنين عقوبتى بكند،پس چگونه خواهد بود نزد خداى تعالى حال جماعتى كه اولاد رسول خدا را به قتل رسانند،و هتك حرمت آن حضرت نمايند،اگر چه خدا ايشان را در دنيا مسخ نكرد و ليكن آنچه براى ايشان در آخرت مهيّا كرده است اضعاف عذاب مسخ است،پس مردى از حاضرات مجلس به خدمت آن جناب عرض كرد كه:دشمنان اهل بيت مى‌گويند كه اگر كشتن حسين بدتر از شكار ماهى مى‌بود،مى‌بايست خدا ايشان را نيز مسخ كند.حضرت فرمود:معصيت شيطان زياده است از معصيت آن جماعتى كه به اغواى او گناهان كردند،و حق تعالى در دنيا بر بسيارى از آنها عذاب فرستاد و بر شيطان عذاب نفرستاد و او را مهلت داد،و برابر حكمتهاى حق تعالى سخن گفتن جايز نيست،و بسيار است كه به گناهان كم در دنيا مى‌گيرد،و عقوبت گناهان بسيار را به قيامت مى‌اندازد براى آنكه عذاب ايشان شديدتر باشد و حجّت بر ايشان تمامتر باشد،و قائم آل محمّد عليه السّلام انتقام از ايشان و از فرزندان ايشان خواهد كشيد. 📚جلاء العیون، صفحه 779 علامه مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از کانال امین الله : ویژه تلاوت ، ادعیه و زیارات معصومین
8.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❖﷽❖ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺧﺪﺍ ﺁﺩم ﻭ ﻧﻮﺡ ﻭ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﻭ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻋﻤﺮﺍﻥ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﻫﺎﻱ ﻭﻳﮋﻩ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩ ] ﺑﺮ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪ . (آل‌عمران/ ۳۳) 🌤✨🌤✨🌤 📜الباقر (علیه السلام)- عَنْ جَابِرٍ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السلام): ... و الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یَوْمَئِذٍ بِمَکَّهًَْ وَ قَدْ أَسْنَدَ ظَهْرَهُ إِلَی الْبَیْتِ الْحَرَامِ مُسْتَجِیراً بِهِ یُنَادِی یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا نَسْتَنْصِرُ اللَّهَ وَ مَنْ أَجَابَنَا مِنَ النَّاسِ وَ إِنَّا أَهْلُ بَیْتِ نَبِیِّکُمْ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ نَحْنُ أَوْلَی النَّاسِ بِاللَّهِ وَ بِمُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) فَمَنْ حَاجَّنِی فِی آدَمَ (ع) فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِآدَمَ (ع) وَ مَنْ حَاجَّنِی فِی نُوحٍ (ع) فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِنُوحٍ (ع) وَ مَنْ حَاجَّنِی فِی إِبْرَاهِیمَ (علیه السلام) فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِإِبْرَاهِیمَ (علیه السلام) وَ مَنْ حَاجَّنِی فِی مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِمُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ مَنْ حَاجَّنِی فِی النَّبِیِّینَ (علیهم السلام) فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِالنَّبِیِّینَ (علیهم السلام) أَ لَیْسَ اللَّهُ یَقُولُ فِی مُحْکَمِ کِتَابِهِ إِنَّ اللهَ اصْطَفی آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِیمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَی الْعالَمِینَ ذُرِّیَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَ اللهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ فَأَنَا بَقِیَّهًٌْ مِنْ آدَمَ (علیه السلام) وَ ذَخِیرَهًٌْ مِنْ نُوحٍ (علیه السلام) وَ مُصْطَفًی مِنْ إِبْرَاهِیمَ (علیه السلام) وَ صَفْوَهًٌْ مِنْ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) أَلَا وَ مَنْ حَاجَّنِی فِی کِتَابِ اللَّهِ فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِکِتَابِ اللَّهِ أَلَا وَ مَنْ حَاجَّنِی فِی سُنَّهًِْ رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِسُنَّهًِْ رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) فَأَنْشُدُ اللَّهَ مَنْ سَمِعَ کَلَامِی الْیَوْمَ لَمَّا بَلَّغَ الشَّاهِدُ مِنْکُمُ الْغَائِبَ وَ أَسْأَلُکُمْ بِحَقِّ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ بِحَقِّی فَإِنَّ لِی عَلَیْکُمْ حَقَّ الْقُرْبَی مِنْ رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) إِلَّا أَعْنَتُمُونَا وَ مَنَعْتُمُونَا مِمَّنْ یَظْلِمُنَا. 🕋امام باقر (علیه السلام)- در آن روز قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در مکّه است. او در آنجا به خانه‌ی خدا تکیه می‌دهد و درحالی‌که پناه به آن برده است، می‌فرماید: «ای مردم! ما از خداوند و هرکس که دعوت ما را بپذیرد استمداد می‌کنیم. من از خانواده‌ی محمّد (صلی الله علیه و آله) پیغمبرتان هستم. ما از هرکس به خداوند و محمّد (صلی الله علیه و آله) نزدیکتریم. هرکس می‌خواهد درباره‌ی آدم (علیه السلام) با من گفتگو کند، بداند که من از هرکس به آدم (علیه السلام) نزدیکترم. و هرکس می‌خواهد در خصوص نوح (علیه السلام) با من سخن بگوید، بداند که من از هرکس به نوح (علیه السلام) نزدیکترم و هرکس می‌خواهد با من درباره‌ی ابراهیم (علیه السلام) گفتگو نماید، بداند که من نزدیکترین مردم به ابراهیم (علیه السلام) هستم و هرکس می‌خواهد با من درباره‌ی محمّد (صلی الله علیه و آله) گفتگو کند بداند که من از هرکس به محمّد نزدیک‌ترم و هرکس می‌خواهد با من درباره‌ی پیغمبران (علیه السلام) گفتگو کند بداند که من از هرکس به پیامبران (علیهم السلام) نزدیکترم. مگر خداوند در کتاب محکم خود نفرموده است: إِنَّ اللهَ اصْطَفی آدَمَ وَنُوحاً وَ آلَ إِبْراهِیمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَی الْعالَمِینَ* ذُرِّیَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَ اللهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ بدانید که من بازمانده‌ی آدم (علیه السلام) و ذخیره‌ی نوح (علیه السلام) و برگزیده ابراهیم (علیه السلام) و منتخب محمّد (صلی الله علیه و آله) هستم. آگاه باشید! هرکس بخواهد درباره‌ی کتاب خدا (قرآن) با من سخن بگوید بداند که من از هرکس به کتاب خدا آشناترم. آگاه باشید هرکس بخواهد درباره‌ی سنّت پیامبر (صلی الله علیه و آله) با من گفتگو کند من از هرکس به سنّت پیامبر (صلی الله علیه و آله) آشناترم. شما را به خدا سوگند می‌دهم که هرکس سخن مرا شنید حاضران به غایبان برسانند من شما را به حقّ خدا و رسول (صلی الله علیه و آله) و خودم که از دودمان رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) می‌باشم قسم می‌دهم که ما را یاری نمایید و ستمگران را از ما دور کنید. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۳۶ بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۳۷/ بحارالأنوار، ج۵۲، ص۳ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَ اللهُ سَميعٌ عَليمٌ آن‌ها فرزندان [و دودمانى] بودند كه [از نظر پاكى و تقوا و فضيلت]، همانند يكديگر بودند؛ و خداوند، شنوا و داناست. (آل‌عمران/ ۳۴) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜الباقر (علیه السلام)- مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ قَدْ فَرَغَ مِنَ الْأَمْرِ فَقَدْ کَذَبَ لِأَنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ الْمَشِیَّهًَْ فِی خَلْقِهِ یُحْدِثُ مَا یَشَاءُ وَ یَفْعَلُ مَا یُرِیدُ وَ قَالَ ذُرِّیَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ فَآخِرُهَا مِنْ أَوَّلِهَا وَ أَوَّلُهَا مِنْ آخِرِهَا فَإِذَا خَبَّرَ عَنْهَا بِشَیْءٍ مِنْهَا بِعَیْنِهِ أَنَّهُ کَائِنٌ فَکَانَ فِی غَیْرِهِ مِنْهُ فَقَدْ وَقَعَ الْخَبَرُ عَلَی مَا أَخْبَرُوا أَ لَیْسَ فِی أَیْدِیهِمْ أَنَّ أَبَاعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) قَالَ إِذَا قِیلَ فِی الْمَرْءِ شَیْءٌ فَلَمْ یَکُنْ فِیهِ ثُمَّ کَانَ فِی وُلْدِهِ مِنْ بَعْدِهِ فَقَدْ کَانَ فِیه. 📝امام باقر (علیه السلام)- هرکس خیال کند که کار تمام شده دروغ گفته زیرا خداوند دارای اراده است درباره‌ی مخلوقات خود هرچه بخواهد و هرچه مایل باشد انجام می‌دهد و فرموده است: ذُرِّیَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ پس آخرین ما از اوّلی است و اوّلی از آخری است وقتی خبر دادند که جریانی در مورد فلان شخص ما است. آن جریان در یکی دیگر از ما به وقوع پیوست آن خبری که داده‌اند درست مطابق واقع پیش آمده است مگر خودشان این روایت را از حضرت صادق (علیه السلام) نقل نمی‌کنند که فرمود: «اگر درباره‌ی شخصی چیزی گفته شد ولی در او نبود بعد در فرزندش پیدا شد در خود او بوده است». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۴۲ بحارالأنوار، ج۲۶، ص۲۲۳/ العیاشی، ج۱، ص۱۶۹ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا