eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
482 دنبال‌کننده
415 عکس
550 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ ..الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ دينِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ديناً.. ...امروز، كافران از [شكست] آيين شما مأيوس شدند؛ بنابراين، از آن‌ها نترسيد؛ و از [مخالفت] من بترسيد! امروز، دين شما را برايتان كامل‌كردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به‌عنوان آيين [جاودان] شما پذيرفتم... (مائده/ ۳) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- قَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ سَمُرَهًَْ قُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَرْشِدْنِی إِلَی النَّجَاهًِْ قَالَ یَا ابْنَ سَمُرَهًَْ إِذَا اخْتَلَفَتِ الْأَهْوَاءُ وَ تَفَرَّقَتِ الْآرَاءُ فَعَلَیْکَ بِعَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ (علیه السلام) فَإِنَّهُ إِمَامُ أُمَّتِی وَ خَلِیفَتِی عَلَیْهِمْ مِنْ بَعْدِی وَ هُوَ الْفَارُوقُ الَّذِی یَمِیزُ بَیْنَ الْحَقِّ وَ الْبَاطِلِ مَنْ سَأَلَهُ أَجَابَهُ وَ مَنِ اسْتَرْشَدَهُ أَرْشَدَهُ وَ مَنْ طَلَبَ الْحَقَّ مِنْ عِنْدِهِ وَجَدَهُ وَ مَنِ الْتَمَسَ الْهُدَی وَجَدَهُ لَدَیْهِ وَ مَنْ لَجَأَ إِلَیْهِ آمَنَهُ وَ مَنِ اسْتَمْسَکَ بِهِ نَجَّاهُ وَ مَنِ اقْتَدَی بِهِ هَدَاهُ یَا ابْنَ سَمُرَهًَْ سَلِمَ مَنْ سَلَّمَ لَهُ وَ وَالاهُ وَ هَلَکَ مَنْ رَدَّ عَلَیْهِ وَ عَادَاهُ یَا ابْنَ سَمُرَهًَْ إِنَّ عَلِیّاً (علیه السلام) مِنِّی رُوحُهُ مِنْ رُوحِی وَ طِینَتُهُ مِنْ طِینَتِی وَ هُوَ أَخِی وَ أَنَا أَخُوهُ وَ هُوَ زَوْجُ ابْنَتِی فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) سَیِّدَهًِْ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ وَ إِنَّ مِنْهُ إِمَامَیْ أُمَّتِی وَ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهًِْ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ (وَ تِسْعَهًًْ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) تَاسِعُهُمْ قَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) أُمَّتِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً. 📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- عبدالرّحمن‌بن‌سمره نقل می‌کند: گفتم: «ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! مرا به راه نجات هدایت فرما». فرمود: «ای ابن‌سمره! چون هواخواهی مردمان، مختلف گردید و رأی و نظرها به چند دستگی گرایید، تو از علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) پیروی کن که او امام امّت من و جانشین من پس از من است و او فاروق است که حق را از باطل تمییز خواهد داد، هرکه بپرسد، پاسخش گوید و هرکه راه هدایت جوید، رهنمایش باشد و هرکه حق را نزد وی بخواهد، خواهد یافت و هرکه خواهشمند رهیافتگی باشد، در وی به دست آورد و هرکه به او پناه برد، امنیّتش بخشد و هرکه به دامان وی چنگ زند، نجاتش دهد و هرکه پیرو او گردد، راه نشانش دهد. ای ابن‌سمره! هرکه خود را به وی واگذار کند و با او دوستی نماید، بی‌گزند باشد و هرکه او را نپذیرد و به دشمنی‌اش برخیزد، هلاک گردد. ای ابن‌سمره! همانا علی (علیه السلام) از من است و روحش از روح من و سرشت او از سرشت من است و او برادر من است و من برادر او و همسر دختر من، فاطمه، بانوی زنان جهان از آغاز تا انجام است و از نسل او دو امام امّت من و دو سرور جوانان بهشت؛ حسن و حسین (علیها السلام) و نه فرزند از نسل حسین (علیه السلام) هستند که آخرین ایشان قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) امّت من است و جهان را چون از جور و ستم لبریز گردد، سراسر قسط و عدل خواهد نمود». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۶۰۸ روضهًْ الواعظین، ج۱، ص۱۰۰/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ آیه ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَ أَمْدَدْناكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ جَعَلْناكُمْ أَكْثَرَ نَفِيراً سپس شما را بار ديگر بر آن‌ها چيره مى‌كنيم و شما را به‌وسيله‌ی اموال و فرزندان كمك خواهيم‌ كرد؛ و نفرات شما را بيشتر [از دشمن] قرار مى‌دهيم. (اسراء/ ۶) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜الصّادق (- رِفَاعَهًَْ‌بْنِ‌مُوسَی قَالَ قَالَ أَبُوعَبْدِ اللَّهِ (إِنَّ أَوَّلَ مَنْ یَکُرُّ إِلَی الدُّنْیَا الْحُسَیْنُ‌بْنُ‌عَلِیٍّ (وَ أَصْحَابُهُ وَ یَزِیدُ‌بْنُ‌مُعَاوِیَهًَْ وَ أَصْحَابُهُ فَیَقْتُلُهُمْ حَذْوَ الْقُذَّهًِْ بِالْقُذَّهًِْ ثُمَّ قَالَ أَبُوعَبْدِاللَّهِ (ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَ أَمْدَدْناکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِینَ وَ جَعَلْناکُمْ أَکْثَرَ نَفِیراً. 🕊امام صادق (علیه السلام)- رفاعهًْ‌بن‌موسی گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمود: اوّلین کسی‌که دوباره به دنیا برمی‌گردد حسین‌بن‌علی (علیه السلام) و یاران او و یزیدبن‌معاویه و یاران او هستند، سپس تک‌تک آن‌ها را می‌کُشد. سپس امام (علیه السلام) آیه: ثُمَّ رَدَدْنَا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَأَمْدَدْنَاکُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَجَعَلْنَاکُمْ أَکْثَرَ نَفِیرًا را تلاوت کرد. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۹۰ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۷۶ 📜الصّادق (- عَبْدِ اللَّهِ‌بْنِ‌الْقَاسِمِ الْبَطَلِ عَنْ أَبِی‌عَبْدِاللَّهِ (فِی قَوْلِهِ تَعَالَی ... ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ خُرُوجُ الْحُسَیْنِ (فِی سَبْعِینَ مِنْ أَصْحَابِهِ عَلَیْهِمُ الْبَیْضُ الْمُذَهَّبُ لِکُلِّ بَیْضَهًٍْ وَجْهَانِ الْمُؤَدُّونَ إِلَی النَّاسِ أَنَّ هَذَا الْحُسَیْنَ (قَدْ خَرَجَ حَتَّی لَا یَشُکَّ الْمُؤْمِنُونَ فِیهِ وَ أَنَّهُ لَیْسَ بِدَجَّالٍ وَ لَا شَیْطَانٍ وَ الْحُجَّهًُْ الْقَائِمُ (بَیْنَ أَظْهُرِهِمْ فَإِذَا اسْتَقَرَّتِ الْمَعْرِفَهًُْ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ أَنَّهُ الْحُسَیْنُ (جَاءَ الْحُجَّهًَْ الْمَوْتُ فَیَکُونُ الَّذِی یُغَسِّلُهُ وَ یُکَفِّنُهُ وَ یُحَنِّطُهُ وَ یَلْحَدُهُ فِی حُفْرَتِهِ الْحُسَیْنَ‌بْنَ‌عَلِیٍّ (وَ لَا یَلِی الْوَصِیَّ إِلَّا الْوَصِیُّ. 📝امام صادق (علیه السلام)- عبدالله‌بن‌قاسم بطل از امام صادق (علیه السلام) روایت می‌کند که مقصود از آیه‌ی شریفه: ... ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ رجعت امام حسین (علیه السلام) است با هفتاد تن از یاران وفادار خود که کلاه‌خودهای زرّین بر سر دارند از دو سو می‌آیند و به مردم خبر می‌دهند که این حسین (علیه السلام) است که رجعت کرده و بیرون آمده تا هیچ مؤمنی درباره‌ی آن حضرت (علیه السلام) شکّ و تردید نکند و بدون تردید او دجّال و شیطان نیست و هنوز حجّهًْ‌بن‌الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف) میان مردم است و چون در دل مؤمنان استوار شود که او حسین (علیه السلام) است اجل امام دوازدهم (علیه السلام) که حجّت است فرا رسد و همان امام حسین (علیه السلام) خواهد بود که او را غسل می‌دهد و کفن و حنوط می‌کند و به خاکش می‌سپارد و عهده‌دار تجهیز جنازه وصی جز وصی و امام نمی‌شود. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۹۲ الکافی، ج۸، ص۲۰۶ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ ‍ ‍ 🔰فراز پنجاه و سوم اللَّهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَقَّ وَ أَدْحِضْ بِهِ الْبَاطِلَ وَ أَدِلْ بِهِ أَوْلِيَاءَكَ وَ أَذْلِلْ بِهِ أَعْدَاءَكَ؛ خدايا حق را به وسيله او برپا دار و باطل را به او نابود كن و دوستانت را به سبب آن جناب به دولت برسان و دشمنانت را به دست او خوار گردان. 🌺🕊🌺 در اين فراز نيز در قالب دعا يكى از معارف كاربردى و مهم مهدوى گوشزد شده است كه آن عبارت است از درگيرى حق و باطل و غلبه نهايى حق. در اين‌باره آيات قرآنى فراوانى داريم كه برخى از آنها با نكات خود بيان مى‌شود. ✴️آيه اول آيه ٨ سوره انفال: ✨لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَ يُبْطِلَ الْباطِلَ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ؛ تا (خدا) حقّ را استوار وباطل را نابود سازد، هرچند مجرمان خوش نداشته باشند. 📝نكته‌ها 💠١. اين آيه، به پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و مسلمانان دلدارى مى‌دهد كه سرانجام حق پيروز و باطل نابود مى‌شود. برخى روايات، مصداق روشن اين آيه را زمان ظهور حضرت مهدى عليه السلام دانسته‌اند كه با قيام آن حضرت، سلطه‌ى باطل برطرف شده و حكومت حقّ و عدل بر جهان حاكم مى‌شود. 💠٢. وعده‌هاى الهى به خاطر منافع شخصى و مادّى افراد نيست، بلكه براى تحقّق حق و نابودى باطل است: ✨ «لِيُحِقَّ الْحَقَّ». 💠٣. حق، ماندنى و پابرجاست و باطل، فانى و رفتنى است: ✨ «لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَ يُبْطِلَ الْباطِلَ». 💠٤. ترسى از عصبانيت و ناخوشايندى دشمن كافر و مجرمان نداشته باشيم، خداوند اراده‌ى خود را محقّق خواهد ساخت: ✨«وَ لَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ». ✴️آيه دوم آيه ١٧ سوره رعد: أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِها فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَداً رابِياً وَ مِمّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النّارِ ابْتِغاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ كَذلِكَ يَضْرِبُ اللّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفاءً وَ أَمّا ما يَنْفَعُ النّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذلِكَ يَضْرِبُ اللّهُ الْأَمْثالَ؛ خداوند از آسمان آبى فرو فرستاد، پس رودخانه‌ها به اندازه (ظرفيت) خويش جارى شده و سيلاب كفى را بر خود حمل كرد و از (فلزّات) آنچه كه در آتش بر آن مى‌گدازند تا زيور يا كالايى به دست آرند، كفى مانند كفِ سيلاب (حاصل شود) اين‌گونه خداوند حقّ و باطل را (به‌هم) مى‌زند پس كف (آب) به كنارى رفته (و نيست شود) و امّا آنچه براى مردم مفيد است در زمين باقى بماند. خداوند اين‌گونه مثال‌هايى مى‌زند. 📝نكته‌ها 💢١. در اين آيه دو مثال براى معرّفى باطل بيان شده است، يكى مثال كفى كه بر روى آب ظاهر مى‌شود و دوم كفى كه هنگام ذوب فلزات، روى آنها را مى‌پوشاند. باطل همچون كف است، زيرا: ١. رفتنى است؛ ٢. در سايه حق جلوه مى‌كند؛ ٣. روى حق را مى‌پوشاند؛ ٤. جلوه دارد، ولى ارزش ندارد. نه تشنه‌اى را سيراب مى‌كند نه گياهى از آن مى‌رويد؛ ٥. با آرام شدن شرايط نابود مى‌شود، ٦. بالانشين و پر سر و صدا، امّا توخالى و بى‌محتوا است. 💢٢. تمثيل، مسائل عقلى را محسوس و راه رسيدن به هدف را نزديك مى‌نمايد، مطالب را همگانى و لجوجان را خاموش مى‌كند؛ بنابراين قرآن از اين روش بسيار استفاده كرده است. 💢٣. فيض الهى جارى است و هركس به مقدار استعدادش از آن بهره‌مند مى‌شود: ✨«أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِها». 💢٤. تلاش براى ساخت وسايل ضرورى (متاع) يا رفاهى (حِلية) پسنديده است: ✨«يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النّارِ». 💢٥. در كوره حوادث است كه ناخالصى‌ها معلوم و حق و باطل ظاهر مى‌شود: ✨«يُوقِدُونَ عَلَيْهِ... زَبَدٌ مِثْلُهُ». 💢٦. وجود باطل به مكان و زمينه‌ى خاصى اختصاص ندارد (كف، هم بر روى سيل سرد و هم برروى فلزات گداخته ظاهر مى‌شود.): ✨ «زَبَدٌ مِثْلُهُ». 💢٧. سرچشمه باطل، ناخالصى‌هايى است كه حق و حقيقت به آن آلوده شده است: ✨«يَضْرِبُ اللّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ». 💢٨. حق و باطل با هم هستند، امّا سرانجام باطل رفتنى است: ✨«فَيَذْهَبُ جُفاءً». 💢٩. نفع مردم در حقّ است: ✨ «ما يَنْفَعُ النّاسَ». 💢١٠. حقّ ماندنى است: ✨«فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ». 💢١١. هر ثروت، دانش، دوست و يا حكومتى كه براى مردم مفيد باشد، ماندنى است: ✨«ما يَنْفَعُ النّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ». 💢١٢. آنچه از سوى خداوند نازل مى‌شود، همچون باران خالص و حقّ است، ولى همين كه با ماديات درآميخت، دچار ناخالصى و زمينه‌ى پيدايش كف و باطل مى‌شود: ✨ «أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً». ادامه مطلب👇👇
✴️آيه سوم آيه ٨١ سوره اسراء: وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقاً؛ و بگو: حق آمد و باطل نابود شد، همانا باطل نابود شدنى است. 📝نكته‌ها 🌠١. «حق» به معناى ثابت و باقى است. بنابراين خدا و هرچه از سوى او باشد، حق است. «حق» يكى از نام‌هاى خداوند است. كلمه‌ى «زهوق» به معناى رفتن است و «زهق نفسه» يعنى روح از بدنش خارج شد. 🌠٢. براى اين آيه مصداق‌هايى همچون ظهور اسلام، ورود به مدينه، فتح مكّه و شكستن بت‌ها را بيان كرده‌اند كه در همه آنها باطل شكست خورده است، ولى آيه داراى مفهوم گسترده‌اى است و فناى باطل و بقاى حق را نويد مى‌دهد. 🌠٣. بقاى حق و نابودى باطل، يك سنّت و قانون الهى است، نه پندارى و تصادفى، هر چند پيروان حق كم و طرفداران باطل زياد باشند؛ چرا كه حق همچون آب، ثابت و ماندگار و باطل مانند كف، ناپايدار و فانى است: ✨ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفاءً وَ أَمّا ما يَنْفَعُ النّاسَ فَيَمْكُثُ فِياَلْأَرْضِ. قرآن مى‌فرمايد: ✨نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ؛ ما حق را بر سر باطل مى‌كوبيم و آن را نابود مى‌سازيم. و در اين صورت است كه باطل رفتنى است. بنابراين حق بايد با قدرت و كوبنده بر باطل هجوم آورد. 🌠٤. پيامبر بايد با قاطعيت، پيروزى نهايى حق را به مردم اعلام كند: ✨ «قُلْ جاءَ الْحَقُّ». 🌠٥. بايد حق را به ميدان آورد تا باطل از بين برود: ✨«جاءَ... زَهَقَ». 🌠٦. عاقبت، باطل رفتنى و نابود شدنى است و حق، باقى و پايدار: ✨«جاءَ... زَهَقَ» (فعل ماضى نشانه قطعى بودن است). 🌠٧. از جلوه‌ها و مانورهاى باطل نبايد هراسيد كه دوامى ندارد: ✨«كانَ زَهُوقاً». ✴️آيه چهارم آيه ١٨ سوره انبيا: بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ وَ لَكُمُ الْوَيْلُ مِمّا تَصِفُونَ؛ (اين چنين نيست،) بلكه ما حق را بر باطل مى‌كوبيم تا مغز آن را در هم بشكند، پس بى‌درنگ، باطل محو و نابود مى‌شود. و واى بر شما از آنچه (خداوند را به آن) توصيف مى‌كنيد (و نسبت لهو و لعب و بيهوده كارى مى‌دهيد). 📝نكته‌ها 🔺١. كلمه «قذف» به معنى پرتاب از راه دور و با سرعت و قدرت است و كلمه «دمغ» نيز به ضربه‌اى گفته مى‌شود كه به سر مى‌خورد و تا مغز اثر مى‌گذارد. كلمه «وَيل» به معناى عذاب و هلاكت است و در جايى به‌كار مى‌رود كه موضوع مورد نظر هلاكت را داشته باشد. 🔺٢. پيروزى حق، اراده و خواست خداوند و جلوه‌اى از هدفدارى نظام آفرينش است: ✨ «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ». 🔺٣. برخورد حقّ با باطل بايد تهاجمى باشد نه تدافعى: ✨«نَقْذِفُ». 🔺٤. سنت خداوند بر نابودى و محو باطل است: ✨ «نَقْذِفُ - فَيَدْمَغُهُ». 🔺٥. حق بر باطل پيروز است: ✨ «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ». 🔺٦. نابودى باطل به وسيلۀ حضور حق در جبهه است: ✨ «نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ». 🔺٧. در مبارزه عليه باطل بايد سرعت، قدرت و هدف‌گيرى درست رعايت شود: ✨«نَقْذِفُ - فَيَدْمَغُهُ». 🔺٨. باطل بايد به كلّى نابود شود، نه آنكه نيمه جانى داشته باشد: ✨ «فَيَدْمَغُهُ». 🔺٩. باطل رفتنى است: ✨«فَإِذا هُوَ زاهِقٌ». 🔺١٠. حكومت چند روزه‌ى باطل، بر اساس سنت مهلت دادن الهى است و عاقبت از آن متقين و اهل حق است: ✨«فَإِذا هُوَ زاهِقٌ». 🔺١١. واى بر كسانى كه آفرينش را بازيچه مى‌دانند: ✨ «وَ لَكُمُ الْوَيْلُ مِمّا تَصِفُونَ». 📚شرح قرآنی دعای ندبه حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتى کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ الصّادق (علیه السلام)- عَنِ الْمُفَضَّلِ‌بْنِ‌عُمَرَ قَالَ سَأَلْتُ سَیِّدِیَ الصَّادِقَ (علیه السلام) هَلْ لِلْمَأْمُورِ الْمُنْتَظَرِ الْمَهْدِیِّ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مِنْ وَقْتٍ مُوَقَّتٍ یَعْلَمُهُ النَّاسُ فَقَالَ حَاشَ لِلَّهِ أَنْ یُوَقِّتَ ظُهُورَهُ بِوَقْتٍ یَعْلَمُهُ شِیعَتُنَا ... یَقِفُ بَیْنَ الرُّکْنِ وَ الْمَقَامِ فَیَصْرُخُ صَرْخَهًًْ فَیَقُولُ یَا مَعَاشِرَ نُقَبَائِی وَ أَهْلَ خَاصَّتِی وَ مَنْ ذَخَرَهُمُ اللَّهُ لِنُصْرَتِی قَبْلَ ظُهُورِی عَلَی وَجْهِ الْأَرْضِ ائْتُونِی طَائِعِینَ فَتَرِدُ صَیْحَتُهُ (علیه السلام) عَلَیْهِمْ وَ هُمْ عَلَی مَحَارِیبِهِمْ وَ عَلَی فُرُشِهِمْ فِی شَرْقِ الْأَرْضِ وَ غَرْبِهَا فَیَسْمَعُونَهُ فِی صَیْحَهًٍْ وَاحِدَهًٍْ فِی أُذُنِ کُلِّ رَجُلٍ فَیَجِیئُونَ نَحْوَهَا وَ لَا یَمْضِی لَهُمْ إِلَّا کَلَمْحَهًِْ بَصَرٍ حَتَّی یَکُونَ کُلُّهُمْ بَیْنَ یَدَیْهِ بَیْنَ الرُّکْنِ وَ الْمَقَامِ فَیَأْمُرُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ النُّورَ فَیَصِیرُ عَمُوداً مِنَ الْأَرْضِ إِلَی السَّمَاءِ فَیَسْتَضِیءُ بِهِ کُلُّ مُؤْمِنٍ عَلَی وَجْهِ الْأَرْضِ وَ یَدْخُلُ عَلَیْهِ نُورٌ مِنْ جَوْفِ بَیْتِهِ فَتَفْرَحُ نُفُوسُ الْمُؤْمِنِینَ بِذَلِکَ النُّورِ وَ هُمْ لَا یَعْلَمُونَ بِظُهُورِ قَائِمِنَا أَهْلَ الْبَیْتِ (علیهم السلام) ثُمَّ یُصْبِحُونَ وُقُوفاً بَیْنَ یَدَیْهِ وَ هُمْ ثَلَاثُمِائَهًٍْ وَ ثَلَاثَهًَْ عَشَرَ رَجُلًا بِعِدَّهًِْ أَصْحَابِ رسول الله (صلی الله علیه و آله) یَوْمَ بَدْرٍ قَالَ الْمُفَضَّلُ یَا مَوْلَایَ یَا سَیِّدِی فَاثْنَانِ وَ سَبْعُونَ رَجُلًا الَّذِینَ قُتِلُوا مَعَ الْحُسَیْنِ‌بْنِ‌عَلِیٍّ (علیه السلام) یَظْهَرُونَ مَعَهُمْ قَالَ یَظْهَرُ مِنْهُمْ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَیْنُ‌بْنُ‌عَلِیٍّ (علیه السلام) فِی اثْنَیْ عَشَرَ أَلْفاً مُؤْمِنِینَ مِنْ شِیعَهًِْ عَلِیٍّ (علیه السلام) وَ عَلَیْهِ عِمَامَهًٌْ سَوْدَاءُ قَالَ الْمُفَضَّلُ یَا سَیِّدِی فَبِغَیْرِ سُنَّهًِْ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بَایَعُوا لَهُ قَبْلَ ظُهُورِهِ وَ قَبْلَ قِیَامِهِ فَقَالَ (علیه السلام) یَا مُفَضَّلُ کُلُّ بَیْعَهًٍْ قَبْلَ ظُهُورِ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فَبَیْعَتُهُ کُفْرٌ وَ نِفَاقٌ وَ خَدِیعَهًٌْ لَعَنَ اللَّهُ الْمُبَایِعَ لَهَا وَ الْمُبَایَعَ لَهُ بَلْ یَا مُفَضَّلُ یُسْنِدُ الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظَهْرَهُ إِلَی الْحَرَمِ وَ یَمُدُّ یَدَهُ فَتُرَی بَیْضَاءَ مِنْ غَیْرِ سُوءٍ وَ یَقُولُ هَذِهِ یَدُ اللَّهِ وَ عَنِ اللَّهِ وَ بِأَمْرِ اللَّهِ ثُمَّ یَتْلُو هَذِهِ الْآیَهًَْ إِنَّ الَّذِینَ یُبایِعُونَکَ إِنَّما یُبایِعُونَ اللهَ یَدُ اللهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ فَمَنْ نَکَثَ فَإِنَّما یَنْکُثُ عَلی نَفْسِهِ الْآیَهًَْ. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝امام صادق (علیه السلام)- مفضّل‌بن‌عمر گوید: «از آقایم امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: «آیا مأموریّت حضرت مهدی منتظر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقت معیّنی دارد که باید مردم بدانند کی خواهد بود؟ فرمود: «حاشا که خداوند وقت ظهور او را طوری معیّن کند که شیعیان ما آن را بدانند، آنگاه در بین رکن و مقام می‌ایستد و با صدای رسا می‌گوید: «ای نقبا و مردمی که به من نزدیک هستید! و ای کسانی که خداوند شما را پیش از ظهور من در روی زمین برای یاری من ذخیره کرده است! برای اطاعت از من به‌سوی من بیایید! صدای او به این افراد می‌رسد و آن‌ها در شرق و غرب عالم، بعضی در محراب عبادت و گروهی خوابیده‌اند، با این وصف با یک صدا که می‌شنوند و با یک چشم‌به‌هم‌زدن، در بین رکن و مقام نزد او خواهند بود. سپس خداوند به نور دستور می‌دهد که به صورت عمودی از زمین تا آسمان جلوه کند و هرکه ساکن زمین است، از آن نور مستفیض می‌شود و نور از میان خانه‌اش بر وی می‌درخشد و از این نور دل‌های مؤمنین مسرور می‌گردد، درحالی‌که هنوز آن‌ها نمی‌دانند که قائم ما اهل‌بیت ظهور کرده است. ولی چون صبح شود، همه در برابر قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهند بود و آن‌ها سیصدوسیزده مرد به تعداد لشکر پیغمبر در روز جنگ بدر هستند». مفضّل گفت: «آقا! آیا آن هفتادودو نفر که با امام حسین (علیه السلام) در کربلا شهید شدند هم با آن‌ها ظهور می‌کنند؟ فرمود: «فقط حسین‌بن‌علی (علیه السلام) با دوازده هزار نفر از شیعیان امیرالمؤمنین (علیه السلام)، درحالی‌که حضرت عمامه‌ی سیاه پوشیده است، ظهور می‌کند». عرض کردم: «آقا! آیا مردم به غیر روش و سنّت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قبل از ظهور و قیامش با امام حسین (علیه السلام) بیعت می‌کنند»؟ فرمود: «ای مفضّل! هر بیعتی قبل از ظهور قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، کفر و نفاق و نیرنگ است؛ خداوند بیعت‌کننده و بیعت‌گیرندگان آن را لعنت کند. بلکه ای مفضّل! تکیه به خانه‌ی خدا می‌دهد و دستش را دراز می‌کند و نوری که ضرری برای خود حضرت ندارد، از آن می‌جهد و می‌گوید: این دست خدا و از جانب خدا و به امر خداست. سپس این آیه را می خواند: إِنَّ الَّذِینَ یُبایِعُونَکَ إِنَّما یُبایِعُونَ اللهَ یَدُ اللهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ فَمَنْ نَکَثَ فَإِنَّما یَنْکُثُ عَلی نَفْسِهِ». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۴۳۴ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۱ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜الباقر (علیه السلام)- یَبْعَثُ السُّفْیَانِیُّ جَیْشاً إِلَی الْکُوفَهًِْ وَ عِدَّتُهُمْ سَبْعُونَ أَلْفاً فَیُصِیبُونَ مِنْ أَهْلِ الْکُوفَهًِْ قَتْلًا وَ صَلْباً وَ سَبْیاً فَبَیْنَا هُمْ کَذَلِکَ إِذْ أَقْبَلَتْ رَایَاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ تَطْوِی الْمَنَازِلَ طَیّاً حَثِیثاً وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ثُمَّ یَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ مَوَالِی أَهْلِ الْکُوفَهًِْ فِی ضُعَفَاءَ فَیَقْتُلُهُ أَمِیرُ‌جَیْشِ السُّفْیَانِیِّ بَیْنَ الْحِیرَهًِْ وَ الْکُوفَهًِْ وَ یَبْعَثُ السُّفْیَانِیُّ بَعْثاً إِلَی الْمَدِینَهًِْ فَیَنْفِرُ الْمَهْدِیُّ مِنْهَا إِلَی مَکَّهًَْ فَیَبْلُغُ أَمِیرَ‌جَیْشِ السُّفْیَانِیِّ أَنَّ الْمَهْدِیَّ قَدْ‌خَرَجَ إِلَی مَکَّهًَْ فَیَبْعَثُ جَیْشاً عَلَی أَثَرِهِ فَلَایُدْرِکُهُ حَتَّی یَدْخُلَ مَکَّهًَْ خائِفاً یَتَرَقَّبُ عَلَی سُنَّهًِْ مُوسَی‌بْنِ‌عِمْرَانَ (علیه السلام) قَالَ وَ یَنْزِلُ أَمِیرُ‌جَیْشِ السُّفْیَانِیِّ الْبَیْدَاءَ فَیُنَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ یَا بَیْدَاءُ أَبِیدِی الْقَوْمَ فَیُخْسَفُ بِهِمْ فَلَا یُفْلِتُ مِنْهُمْ إِلَّا ثَلَاثَهًُْ نَفَرٍ یُحَوِّلُ اللَّهُ وُجُوهَهُمْ إِلَی أَقْفِیَتِهِمْ وَ هُمْ مِنْ کَلْبٍ وَ فِیهِمْ نَزَلَتْ هَذِهِ الْآیَهًُْ یا أَیُّهَا الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتابَ آمِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقاً لِما مَعَکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلی أَدْبارِها. 📝امام باقر (علیه السلام)- سفیانی سپاهی هفتاد هزار نفره به‌سوی کوفه گسیل می‌دارد. این سپاه به قتل و به صلیب‌کشیدن و اسیرکردن اهالی کوفه می‌پردازد. زمانی‌که آن‌ها به این اعمال مشغولند، پرچم‌هایی از سوی خراسان، پیش می‌آیند و منزل‌ها را به‌سرعت طی می‌کنند و همراه آنان جمعی از یاران قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند. یک‌نفر از موالی کوفه با گروهی ضعیف، قیام می‌کند که فرمانده لشکر سفیانی، او را بین حیره و کوفه به شهادت می‌رساند. سفیانی، جمعی را به‌سمت مدینه می‌فرستد. مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از مدینه به‌سوی مکّه خارج می‌شود، این خبر به فرمانده‌ی سپاه سفیانی می‌رسد که مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از مدینه خارج شده است و به مکّه می‌رود؛ پس سپاهی را به‌دنبال او اعزام می‌کند، امّا قبل از رسیدن سپاه، براساس سنّت موسی‌بن‌عمران (علیه السلام)، ترسان و منتظر، وارد مکّه می‌شود و فرمانده‌ی سپاه سفیانی در بیابان بیداء فرود می‌آید. دراین‌هنگام، ندا دهنده‌ای از آسمان ندا می‌دهد: «ای بیابان! این قوم را نابود کن، و بیابان آن‌ها را می‌بلعد، به‌طوری که هیچ کس جز سه نفر جان سالم به در نمی‌برند. خداوند چهره‌ی این سه نفر را به پشت سرشان برمی‌گرداند. آن‌ها از قبیله‌ی کلب هستند، این آیه در مورد این سه نفر نازل شد: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ آمِنُواْ بِمَا نَزَّلْنَا مُصَدِّقًا لِّمَا مَعکُم مِّن قَبْلِ أَن نَّطْمِسَ وُجُوهًا فَنَرُدَّهَا علَی أَدْبَارِهَا». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۲۰۴ بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۳۷/ الغیبهًْ للنعمانی، ص۲۷۹/ الاختصاص، ص۲۵۵/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜الصّادق (علیه السلام)- کُلُ رَایَهًٍْ تُرْفَعُ قَبْلَ قِیَامِ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ یُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ. 📝امام صادق (علیه السلام)- هر پرچمی که پیش از قیام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برافراشته شود، صاحبش طاغوتی است که به‌جای خداوند عزّوجلّ پرستیده می‌شود. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۲۰۶ الکافی، ج۸، ص۲۹۵/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا جَمَاعَةٌ‌ مِنْ‌ أَصْحَابِنَا قَالُوا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ هَمَّامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ مَالِكٍ‌ الْفَزَارِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي جَعْفَرُ بْنُ‌ إِسْمَاعِيلَ‌ الْهَاشِمِيُّ‌ قَالَ‌ سَمِعْتُ‌ خَالِي مُحَمَّدَ بْنَ‌ عَلِيٍّ‌ يَرْوِي عَنْ‌ عَبْدِ الرَّحْمَنِ‌ بْنِ‌ حَمَّادٍ عَنْ‌ عُمَرَ بْنِ‌ سَالِمٍ‌ صَاحِبِ‌ السَّابِرِيِّ‌ قَالَ‌: سَأَلْتُ‌ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ عَنْ‌ هَذِهِ‌ الْآيَةِ‌: أَصْلُها ثابِتٌ‌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ٢ قَالَ‌ أَصْلُهَا رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ فَرْعُهَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وَ الْحَسَنُ‌ وَ الْحُسَيْنُ‌ ثَمَرُهَا وَ تِسْعَةٌ‌ مِنْ‌ وُلْدِ الْحُسَيْنِ‌ أَغْصَانُهَا وَ اَلشِّيعَةُ‌ وَرَقُهَا وَ اللَّهِ‌ إِنَّ‌ الرَّجُلَ‌ مِنْهُمْ‌ لَيَمُوتُ‌ فَتَسْقُطُ‍‌ وَرَقَةٌ‌ مِنْ‌ تِلْكَ‌ الشَّجَرَةِ‌ قُلْتُ‌ قَوْلُهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌: تُؤْتِي أُكُلَها كُلَّ‌ حِينٍ‌ بِإِذْنِ‌ رَبِّها قَالَ‌ مَا يَخْرُجُ‌ مِنْ‌ عِلْمِ‌ الْإِمَامِ‌ إِلَيْكُمْ‌ فِي كُلِّ‌ سَنَةٍ‌ مِنْ‌ حَجٍّ‌ وَ عُمْرَةٍ‌. 📝عمر بن سالم گويد: از امام صادق عليه السّلام از معنى اين آيه پرسش كردم: «أَصْلُها ثابِتٌ‌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ»(ابراهیم/24) فرمود: اصل آن رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و فرع آن امير المؤمنين عليه السّلام و ميوۀ آن حسن و حسين عليهما السّلام و شاخه‌هاى آن ائمّۀ نه‌گانۀ از فرزندان حسين عليهم السّلام و برگهاى آن شيعيانند، به خدا سوگند مردى از آنها كه مى‌ميرد برگى از آن درخت فرو مى‌افتد. گفتم: معناى اين سخن او چيست كه مى‌فرمايد: «تُؤْتِي أُكُلَها كُلَّ‌ حِينٍ‌ بِإِذْنِ‌ رَبِّها»(ابراهیم/25) فرمود: آنچه كه هر سال از علم امام در حجّ‌ و عمره به شما مى‌رسد. 📚 كمال الدين و تمام النعمة - 2، صفحه 21/باب33/حدیث30 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال امین الله : ویژه تلاوت ، ادعیه و زیارات معصومین
19.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❖﷽❖ 📝ابن بابويه به سند معتبر روايت كرده است كه ابو الصلت هروى از حضرت امام رضا عليه السّلام پرسيد كه:حديثى از حضرت صادق عليه السّلام روايت مى‌كنند كه چون حضرت قائم عليه السّلام ظاهر شود،فرزندان كشندگان حسين را به سبب كرده‌هاى پدران ايشان به قتل خواهد رسانيد، حضرت فرمود:چنين است،راوى گفت:ايشان چه گناه دارند؟حضرت فرمود:ايشان چون راضى‌اند و به كردۀ پدران خود فخر مى‌نمايند،براى اين ايشان را مى‌كشند،و هر كه به كردۀ مردى راضى باشد چنان است كه آن كار را خود كرده است،و اگر مردى كسى را در مشرق بكشد و مردى در مغرب به كردۀ او راضى شود هرآينه شريك او خواهد بود،پس به اين سبب حضرت قائم عليه السّلام ايشان را مى‌كشد كه راضى‌اند به كردۀ پدران خود . 💢و در تفسير امام حسن عسكرى عليه السّلام مذكور است كه روزى حضرت على بن الحسين عليه السّلام ذكر كرد قصّۀ آن جماعت را از بنى اسرائيل كه شكار ماهى كردند در روز شنبه،و خدا ايشان را خوك و ميمون گردانيد،پس فرمود: هرگاه حق تعالى جماعتى را براى شكار ماهى در روز شنبه چنين عقوبتى بكند،پس چگونه خواهد بود نزد خداى تعالى حال جماعتى كه اولاد رسول خدا را به قتل رسانند،و هتك حرمت آن حضرت نمايند،اگر چه خدا ايشان را در دنيا مسخ نكرد و ليكن آنچه براى ايشان در آخرت مهيّا كرده است اضعاف عذاب مسخ است،پس مردى از حاضرات مجلس به خدمت آن جناب عرض كرد كه:دشمنان اهل بيت مى‌گويند كه اگر كشتن حسين بدتر از شكار ماهى مى‌بود،مى‌بايست خدا ايشان را نيز مسخ كند.حضرت فرمود:معصيت شيطان زياده است از معصيت آن جماعتى كه به اغواى او گناهان كردند،و حق تعالى در دنيا بر بسيارى از آنها عذاب فرستاد و بر شيطان عذاب نفرستاد و او را مهلت داد،و برابر حكمتهاى حق تعالى سخن گفتن جايز نيست،و بسيار است كه به گناهان كم در دنيا مى‌گيرد،و عقوبت گناهان بسيار را به قيامت مى‌اندازد براى آنكه عذاب ايشان شديدتر باشد و حجّت بر ايشان تمامتر باشد،و قائم آل محمّد عليه السّلام انتقام از ايشان و از فرزندان ايشان خواهد كشيد. 📚جلاء العیون، صفحه 779 علامه مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺧﺪﺍ ﺁﺩم ﻭ ﻧﻮﺡ ﻭ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﻭ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻋﻤﺮﺍﻥ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﻫﺎﻱ ﻭﻳﮋﻩ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩ ] ﺑﺮ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪ . (آل‌عمران/ ۳۳) 🌤✨🌤✨🌤 📜الباقر (علیه السلام)- عَنْ جَابِرٍ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السلام): ... و الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یَوْمَئِذٍ بِمَکَّهًَْ وَ قَدْ أَسْنَدَ ظَهْرَهُ إِلَی الْبَیْتِ الْحَرَامِ مُسْتَجِیراً بِهِ یُنَادِی یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا نَسْتَنْصِرُ اللَّهَ وَ مَنْ أَجَابَنَا مِنَ النَّاسِ وَ إِنَّا أَهْلُ بَیْتِ نَبِیِّکُمْ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ نَحْنُ أَوْلَی النَّاسِ بِاللَّهِ وَ بِمُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) فَمَنْ حَاجَّنِی فِی آدَمَ (ع) فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِآدَمَ (ع) وَ مَنْ حَاجَّنِی فِی نُوحٍ (ع) فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِنُوحٍ (ع) وَ مَنْ حَاجَّنِی فِی إِبْرَاهِیمَ (علیه السلام) فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِإِبْرَاهِیمَ (علیه السلام) وَ مَنْ حَاجَّنِی فِی مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِمُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ مَنْ حَاجَّنِی فِی النَّبِیِّینَ (علیهم السلام) فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِالنَّبِیِّینَ (علیهم السلام) أَ لَیْسَ اللَّهُ یَقُولُ فِی مُحْکَمِ کِتَابِهِ إِنَّ اللهَ اصْطَفی آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِیمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَی الْعالَمِینَ ذُرِّیَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَ اللهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ فَأَنَا بَقِیَّهًٌْ مِنْ آدَمَ (علیه السلام) وَ ذَخِیرَهًٌْ مِنْ نُوحٍ (علیه السلام) وَ مُصْطَفًی مِنْ إِبْرَاهِیمَ (علیه السلام) وَ صَفْوَهًٌْ مِنْ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) أَلَا وَ مَنْ حَاجَّنِی فِی کِتَابِ اللَّهِ فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِکِتَابِ اللَّهِ أَلَا وَ مَنْ حَاجَّنِی فِی سُنَّهًِْ رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) فَأَنَا أَوْلَی النَّاسِ بِسُنَّهًِْ رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) فَأَنْشُدُ اللَّهَ مَنْ سَمِعَ کَلَامِی الْیَوْمَ لَمَّا بَلَّغَ الشَّاهِدُ مِنْکُمُ الْغَائِبَ وَ أَسْأَلُکُمْ بِحَقِّ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ بِحَقِّی فَإِنَّ لِی عَلَیْکُمْ حَقَّ الْقُرْبَی مِنْ رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) إِلَّا أَعْنَتُمُونَا وَ مَنَعْتُمُونَا مِمَّنْ یَظْلِمُنَا. 🕋امام باقر (علیه السلام)- در آن روز قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در مکّه است. او در آنجا به خانه‌ی خدا تکیه می‌دهد و درحالی‌که پناه به آن برده است، می‌فرماید: «ای مردم! ما از خداوند و هرکس که دعوت ما را بپذیرد استمداد می‌کنیم. من از خانواده‌ی محمّد (صلی الله علیه و آله) پیغمبرتان هستم. ما از هرکس به خداوند و محمّد (صلی الله علیه و آله) نزدیکتریم. هرکس می‌خواهد درباره‌ی آدم (علیه السلام) با من گفتگو کند، بداند که من از هرکس به آدم (علیه السلام) نزدیکترم. و هرکس می‌خواهد در خصوص نوح (علیه السلام) با من سخن بگوید، بداند که من از هرکس به نوح (علیه السلام) نزدیکترم و هرکس می‌خواهد با من درباره‌ی ابراهیم (علیه السلام) گفتگو نماید، بداند که من نزدیکترین مردم به ابراهیم (علیه السلام) هستم و هرکس می‌خواهد با من درباره‌ی محمّد (صلی الله علیه و آله) گفتگو کند بداند که من از هرکس به محمّد نزدیک‌ترم و هرکس می‌خواهد با من درباره‌ی پیغمبران (علیه السلام) گفتگو کند بداند که من از هرکس به پیامبران (علیهم السلام) نزدیکترم. مگر خداوند در کتاب محکم خود نفرموده است: إِنَّ اللهَ اصْطَفی آدَمَ وَنُوحاً وَ آلَ إِبْراهِیمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَی الْعالَمِینَ* ذُرِّیَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَ اللهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ بدانید که من بازمانده‌ی آدم (علیه السلام) و ذخیره‌ی نوح (علیه السلام) و برگزیده ابراهیم (علیه السلام) و منتخب محمّد (صلی الله علیه و آله) هستم. آگاه باشید! هرکس بخواهد درباره‌ی کتاب خدا (قرآن) با من سخن بگوید بداند که من از هرکس به کتاب خدا آشناترم. آگاه باشید هرکس بخواهد درباره‌ی سنّت پیامبر (صلی الله علیه و آله) با من گفتگو کند من از هرکس به سنّت پیامبر (صلی الله علیه و آله) آشناترم. شما را به خدا سوگند می‌دهم که هرکس سخن مرا شنید حاضران به غایبان برسانند من شما را به حقّ خدا و رسول (صلی الله علیه و آله) و خودم که از دودمان رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) می‌باشم قسم می‌دهم که ما را یاری نمایید و ستمگران را از ما دور کنید. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۳۶ بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۳۷/ بحارالأنوار، ج۵۲، ص۳ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَ اللهُ سَميعٌ عَليمٌ آن‌ها فرزندان [و دودمانى] بودند كه [از نظر پاكى و تقوا و فضيلت]، همانند يكديگر بودند؛ و خداوند، شنوا و داناست. (آل‌عمران/ ۳۴) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜الباقر (علیه السلام)- مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ قَدْ فَرَغَ مِنَ الْأَمْرِ فَقَدْ کَذَبَ لِأَنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ الْمَشِیَّهًَْ فِی خَلْقِهِ یُحْدِثُ مَا یَشَاءُ وَ یَفْعَلُ مَا یُرِیدُ وَ قَالَ ذُرِّیَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ فَآخِرُهَا مِنْ أَوَّلِهَا وَ أَوَّلُهَا مِنْ آخِرِهَا فَإِذَا خَبَّرَ عَنْهَا بِشَیْءٍ مِنْهَا بِعَیْنِهِ أَنَّهُ کَائِنٌ فَکَانَ فِی غَیْرِهِ مِنْهُ فَقَدْ وَقَعَ الْخَبَرُ عَلَی مَا أَخْبَرُوا أَ لَیْسَ فِی أَیْدِیهِمْ أَنَّ أَبَاعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) قَالَ إِذَا قِیلَ فِی الْمَرْءِ شَیْءٌ فَلَمْ یَکُنْ فِیهِ ثُمَّ کَانَ فِی وُلْدِهِ مِنْ بَعْدِهِ فَقَدْ کَانَ فِیه. 📝امام باقر (علیه السلام)- هرکس خیال کند که کار تمام شده دروغ گفته زیرا خداوند دارای اراده است درباره‌ی مخلوقات خود هرچه بخواهد و هرچه مایل باشد انجام می‌دهد و فرموده است: ذُرِّیَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ پس آخرین ما از اوّلی است و اوّلی از آخری است وقتی خبر دادند که جریانی در مورد فلان شخص ما است. آن جریان در یکی دیگر از ما به وقوع پیوست آن خبری که داده‌اند درست مطابق واقع پیش آمده است مگر خودشان این روایت را از حضرت صادق (علیه السلام) نقل نمی‌کنند که فرمود: «اگر درباره‌ی شخصی چیزی گفته شد ولی در او نبود بعد در فرزندش پیدا شد در خود او بوده است». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۴۲ بحارالأنوار، ج۲۶، ص۲۲۳/ العیاشی، ج۱، ص۱۶۹ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
‍ ❖﷽❖ وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا ﻣﺎ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﺑﻪ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﻗﻄﻌﺎً ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺳﺮﻛﺸﻲ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ .(٤) فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَّنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا ﭘﺲ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ [ ﺯﻣﺎﻥ ﻇﻬﻮﺭ ]ﻭﻋﺪﻩ [ ﻋﺬﺍﺏ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎم ﻣﺎ ﺑﻪ ﻛﻴﻔﺮ ] ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩﺍﻧﮕﻴﺰﻱ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﺪ ، ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﭘﻴﻜﺎﺭ ﻭﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺰﻳﻢ ، ﺁﻧﺎﻥ [ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺸﺘﻦ ، ﺍﺳﻴﺮ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﺭﺑﻮﺩﻥ ﺛﺮﻭﺕ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﺘﺎﻥ ] ﻟﺎﺑﻪ ﻟﺎﻱ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﻭ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ]ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ; ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﻳﻦ ﻭﻋﺪﻩ ﺍﻱ ﺍﻧﺠﺎم ﺷﺪﻧﻲ ﺍﺳﺖ .(٥) ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا ﺳﭙﺲ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺯ ﻣﻰ ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﻢ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ ، ﻭ ﻧﻔﺮﺍﺕ [ ﺭﺯﻣﻰ ] ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﻰ ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﻢ . 💫ایه (٦) سوره اسراء 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜«٢٥٠» عدّة من أصحابنا عن سهل بن زياد عن محمّد بن الحسن بن شمّون عن عبد اللّه بن عبد الرّحمن الأصمّ‌ عن عبد اللّه بن القاسم البطل عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في قوله تعالى: وَ قَضَيْنا إِلى‌ بَنِي إِسْرائِيلَ‌ فِي الْكِتابِ‌ لَتُفْسِدُنَّ‌ فِي الْأَرْضِ‌ مَرَّتَيْنِ‌، قال:قتل عليّ‌ بن أبي طالب عليه السّلام و طعن الحسن عليه السّلام وَ لَتَعْلُنَّ‌ عُلُوًّا كَبِيراً، قال:قتل الحسين عليه السّلام، فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما فإذا جاء نصر دم الحسين عليه السّلام بَعَثْنا عَلَيْكُمْ‌ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ‌ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ‌ الدِّيارِ قوم يبعثهم اللّه قبل خروج القائم عليه السّلام فلا يدعون وترا لآل محمّد إلاّ قتلوه وَ كانَ‌ وَعْداً مَفْعُولاً خروج القائم عليه السّلام ثُمَّ‌ رَدَدْنا لَكُمُ‌ الْكَرَّةَ‌ عَلَيْهِمْ‌ خروج الحسين عليه السّلام في سبعين من أصحابه عليهم البيض المذهّب لكلّ‌ بيضة و جهان المؤدّون إلى النّاس أنّ‌ هذا الحسين قد خرج حتّى لا يشكّ‌ المؤمنون فيه و أنّه ليس بدجّال و لا شيطان و الحجّة القائم بين أظهرهم فإذا استقرّت المعرفة في قلوب المؤمنين أنّه الحسين عليه السّلام جاء الحجّة الموت فيكون الّذي يغسّله و يكفّنه و يحنّطه و يلحده في حفرته الحسين بن عليّ‌ عليهما السّلام و لا يلي الوصيّ‌ إلاّ الوصيّ. ✴️امام صادق عليه السّلام فرمود:مراد از دوبار فساد در قول خداوند:«و در آن كتاب به بنى اسرائيل اعلام كرديم كه دوبار در زمين فساد مى‌كنيد»(اسراء/٤)كشتن على بن ابى طالب عليه السّلام و نيزه زدن به امام حسن عليه السّلام است ♥️و مراد از سركشى در«سركشى بزرگى مى‌نماييد»(اسراء/٤)كشتن امام حسين عليه السّلام است 💎 و مراد از«هرگاه وعده نخستين آنها در رسد»(اسراء/٥)وقت خونخواهى امام حسين عليه السّلام است 🕊 و مقصود از«بندگان سخت با صلابت فرستاديم تا در ديارشان كشتار كردند»(اسراء/٥)گروهى هستند كه خداوند آنان را پيش از خروج حضرت قائم عليه السّلام مى‌فرستد كه همه كسانى را كه در خون آل محمد دست داشتند بكشند ✅«و اين وعده»خروج حضرت قائم عليه السّلام«انجام شده است»(اسراء/٥) ❣«آن‌گاه بر ضدّ آنان دولت به شما داديم» (اسراء/٦)مراد خروج و امام حسين عليه السّلام است با هفتاد نفر از اصحابش كه كلاه‌خودهايى دو رو از طلا بر سر دارند و به مردم اعلان مى‌نمايند كه اين امام حسين عليه السّلام است كه خروج نموده اين‌گونه اعلام مى‌كنند تا مردم در خروج وى ترديد نكنند و بدانند كه او دجّال و شيطان نيست،اين در حالى است كه حضرت حجت قائم عليه السّلام در ميان مردم است پس وقتى كه مردم به يقين دانستند كه او امام حسين عليه السّلام است مرگ حضرت حجت عليه السّلام فرا مى‌رسد و امام حسين عليه السّلام عهده‌دار غسل و تكفين و حنوط‍‌ نمودن او و به خاكسپارى‌اش مى‌گردد زيرا عهده‌دار تجهيز وصى(امام)جز وصى نمى‌باشد. 📔الروضة من الکافی، صفحه 437 محمدبن یعقوب کلینی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
4_5780558413096289954.docx
40.6K
خلاصه ای بسیار فشرده و زیبا و کامل از ولادت تا قیام حضرت مهدی عج کتابخانه ضامن اشک ، زیر مجموعه کانال مقتل ضامن اشک @zameneashkbook کتابخانه ضامن اشک ایتا @zamenashkbook1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜عن ألصّادق (علیه السلام) {فِی اَحوَالِ القَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف)} قَالَ: لِأَنَّهُ هُوَ السَّاعَهًُْ الَّتِی قَالَ اللَّهُ تَعَالَی: یَسْئَلُونَکَ عَنِ السَّاعَة أَیَّانَ مُرْساها قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ رَبِّی ... وَ هُوَ السَّاعَهًُْ الَّتِی قَالَ اللَّهُ تَعَالَی یَسْئَلُونَکَ عَنِ السَّاعَةِ أَیَّانَ مُرْساها ... وَ قَالَ اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَ انْشَقَّ الْقَمَرُ وَ قَالَ ما یُدْرِیکَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَکُونُ قَرِیباً إلَی قَولِهِ إِنَّ الَّذِینَ یُمارُونَ فِی السَّاعَةِ لَفِی ضَلالٍ بَعِید. 📝امام صادق (علیه السلام)- امام صادق (علیه السلام) در احوال قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمود؛.. زیرا وقت ظهور او همان ساعتی است که خداوند می فرماید: درباره‌ی قیامت از تو سؤال می‌کنند. (نازعات/۴۲). و نیز این همان ساعتی است که خدا فرموده: درباره‌ی قیامت از تو سؤال می‌کنند، کی فرامی‌رسد؟!. (نازعات/۴۲). و فرمود: قیامت نزدیک شد و ماه از هم شکافت!. (قمر/۱). و فرمود: وَ ما یُدْریکَ لَعَلَّ السَّاعَةَ قَریب تا اینجا که فرمود: یَسْتَعْجِلُ بِهَا الَّذینَ لا یُؤْمِنُونَ بِها وَ الَّذینَ آمَنُوا مُشْفِقُونَ مِنْها وَ یَعْلَمُونَ أَنَّهَا الحَقُّ أَلا إِنَّ الَّذینَ یُمارُونَ فِی السَّاعَةِ لَفی ضَلالٍ بَعید. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۵۹۲ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۱ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜الباقر (علیه السلام)- عَنْ إِسْمَاعِیلَ الْجُعْفِیِّ قَال: دَخَلَ رَجُلٌ عَلی أَبِی‌جَعْفَرٍ (علیه السلام) وَ مَعَهُ صَحِیفَهًٌْ، فَقَالَ لَهُ أَبُوجَعْفَرٍ (علیه السلام): هذِهِ صَحِیفَهًُْ مُخَاصِمٍ یَسْأَلُ عَنِ الدِّینِ الَّذِی یُقْبَلُ فِیهِ الْعَمَلُ. فَقَالَ: رَحِمَکَ اللَّهُ، هذَا الَّذِی أُرِیدُ، فَقَالَ أَبُوجَعْفَرٍ (علیه السلام): شَهَادَهًُْ أَنْ لَاإِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَاشَرِیکَ لَهُ، وَ أَنَّ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، وَ تُقِرَّ بِمَا جَاءَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ، وَ الْوَلَایَهًُْ لَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ، وَ الْبَرَاءَهًُْ مِنْ عَدُوِّنَا، وَ التَّسْلِیمُ لِأَمْرِنَا، وَ الْوَرَعُ، وَ التَّوَاضُعُ، وَ انْتِظَارُ قَائِمِنَا (عجل الله تعالی فرجه الشریف)؛ فَإِنَّ لَنَا دَوْلَهًًْ إِذَا شَاءَ اللَّهُ جَاءَ بِهَا. 📝امام باقر (علیه السلام)- اسماعیل جعفی گوید، مردی خدمت امام باقر (علیه السلام) رسید و نوشته‌ای همراه داشت، حضرت (علیه السلام) فرمود: «این نوشته مخاصم است که پرستش می‌کند از دینی که عمل در آن پذیرفته می‌شود». عرض کرد: «خدایت رحمت کند! همین را می‌خواستم». امام باقر (علیه السلام) فرمود: «گواهی‌دادن به اینکه شایسته‌ی پرستشی جز خدای یکتای بی‌شریک نیست و اینکه محمّد (صلی الله علیه و آله) بنده و فرستاده‌ی اوست و اقرارنمودن به آنچه از جانب خدا آمده و ولایت ما خانواده و بیزاری از دشمن ما و گردن‌نهادن به امر ما و پرهیزگاری و فروتنی و انتظار قائم ما (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، زیرا برای او دولتی است که هر زمان خدا بخواهد با آن دولت می‌آید». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۵۸۴ الکافی، ج۲، ص۲۳/ نورالثقلین کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84