eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
482 دنبال‌کننده
414 عکس
550 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ 📜 در علل الشرائع است كه چون ابو حنيفه بخدمت حضرت صادق عليه السّلام رسيد، حضرت از وى پرسيد: معنى آيۀ شريفه: قل «سِيرُوا فِيها لَيالِيَ وَ أَيّاماً آمِنِينَ» [سبأ/18] يعنى: بگو شبها و روزهائى در كمال امن در زمين راه رويد، چيست‌؟ و اين زمين كجاست‌؟ ابو حنيفه گفت: گمان ميكنم مقصود ما بين مكه و مدينه باشد حضرت صادق رو كرد باصحاب خود و فرمود: اطلاع داريد كه در راه مكه و مدينه جلو مردم را ميگيرند و اموال آنها را بغارت برده و آنها هم از جان خود ايمن نيستند و كشته ميشوند؟ عرضكردند: آرى و با اين گفتگو ابو حنيفه ساكت شد. آنگاه فرمود: اى ابو حنيفه! بگو بدانم معنى اين آيه چيست: «مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِناً» يعنى هر كس داخل آن شود آسوده است اين محل كدام قسمت از زمين است‌؟ گفت: خانۀ خداست فرمود: البته ميدانى كه حجاج بن يوسف جرثقيل بخانۀ خدا بست و عبد اللّه بن زبير را كه پناه بآنجا برده بود بقتل رسانيد. آيا او در آنجا آسوده بود؟ ابو حنيفه در اينجا نيز سكوت كرد. وقتى ابو حنيفه از خدمت حضرت خارج شد، ❓ابو بكر حضرمى به حضرت عرض كرد: قربانت گردم! جواب اين دو سؤال كه از ابو - حنيفه فرمودى چيست‌؟ ✅ فرمود: مقصود از آيۀ اول كه ميفرمايد: شبها و روزهائى در كمال امن در روى زمين راه برويد، يعنى با قائم ما اهل بيت در روى زمين با كمال امن راه برويد، ❇️و در آيه دوم كه ميفرمايد: هر كس داخل آن شود آسوده است، يعنى هر كس با قائم بيعت كند و در سلك پيروان وى داخل شود و دست او را بفشارد در كمال امن خواهد بود.! 📙مهدی موعود، صفحه 1107 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ هَمَّامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ‌ بْنُ‌ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ مَحْبُوبٍ‌ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ رِئَابٍ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ مُسْلِمٍ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ جَعْفَرِ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: إِنَّ‌ قُدَّامَ‌ قِيَامِ‌ الْقَائِمِ‌ عَلاَمَاتٍ‌ بَلْوَى مِنَ‌ اللَّهِ‌ تَعَالَى لِعِبَادِهِ‌ الْمُؤْمِنِينَ‌ قُلْتُ‌ وَ مَا هِيَ‌ قَالَ‌ ذَلِكَ‌ قَوْلُ‌ اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ ✨وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ‌ بِشَيْ‌ءٍ مِنَ‌ الْخَوْفِ‌ وَ الْجُوعِ‌ وَ نَقْصٍ‌ مِنَ‌ الْأَمْوالِ‌ وَ الْأَنْفُسِ‌ وَ الثَّمَراتِ‌ وَ بَشِّرِ الصّابِرِينَ‌ قَالَ‌ لَنَبْلُوَنَّكُمْ‌ يَعْنِي الْمُؤْمِنِينَ‌ بِشَيْ‌ءٍ مِنَ‌ الْخَوْفِ‌ مِنْ‌ مُلُوكِ‌ بَنِي فُلاَنٍ‌ فِي آخِرِ سُلْطَانِهِمْ‌- وَ الْجُوعِ‌ بِغَلاَءِ أَسْعَارِهِمْ‌ وَ نَقْصٍ‌ مِنَ‌ الْأَمْوالِ‌ فَسَادِ التِّجَارَاتِ‌ وَ قِلَّةِ‌ الْفَضْلِ‌ فِيهَا- وَ الْأَنْفُسِ‌ قَالَ‌ مَوْتٌ‌ ذَرِيعٌ‌ ٤- وَ الثَّمَراتِ‌ قِلَّةِ‌ رَيْعٍ‌ مَا يُزْرَعُ‌ وَ قِلَّةِ‌ بَرَكَةِ‌ الثِّمَارِ- وَ بَشِّرِ الصّابِرِينَ‌ عِنْدَ ذَلِكَ‌ بِخُرُوجِ‌ الْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ ثُمَّ‌ قَالَ‌ لِي يَا مُحَمَّدُ هَذَا تَأْوِيلُهُ‌ إِنَّ‌ اللَّهَ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ يَقُولُ‌- وَ ما يَعْلَمُ‌ تَأْوِيلَهُ‌ إِلاَّ اللّهُ‌ وَ الرّاسِخُونَ‌ فِي الْعِلْمِ‌ . 📝محمّد بن مسلم از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود:«همانا پيش از قيام قائم عليه السّلام نشانه‌هائى خواهد بود از جمله: ✴️آزمايش(به گرفتارى)از جانب خداى تعالى براى بندگان با ايمان،عرض كردم:آن آزمايش چيست‌؟ فرمود:همان فرمايش خداى عزّ و جلّ‌ است كه« وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ‌ بِشَيْ‌ءٍ مِنَ‌ الْخَوْفِ‌ وَ الْجُوعِ‌ وَ نَقْصٍ‌ مِنَ‌ الْأَمْوالِ‌ وَ الْأَنْفُسِ‌ و.. » «و حتما شما را به چيزى(به اندكى)از ترس و گرسنگى و كاهش در مالها و جانها(عمرها)و فرزندان خواهيم آزمود و بردباران را بشارت ده» ❇️آن حضرت فرمود:«حتما شما را خواهيم آزمود» 💢يعنى مؤمنان را«به چيزى از ترس»از پادشاهان فلان خاندان در پايان سلطنتشان 💢«و گرسنگى»با گرانى نرخهايشان 💢و «كاستى در مالها»منظور خراب شدن بازرگانى و كم شدن رشد و سود در آن، 💢«و جانها» حضرت(در بارۀ آن)فرمود:يعنى مرگ زودرس 💢«و ميوه‌ها»كم شدن بارورى آنچه كاشته مى‌شود و كمبود بركت ميوه‌ها و محصولات مراد است، 🕯«و بردباران را بشارت ده»بدان هنگام به خروج قائم[عليه السّلام]». ✅سپس به من فرمود:اى محمّد اين تأويل آن است،همانا خداى عزّ و جلّ‌ مى‌فرمايد:«و تأويل آن را جز خدا و پايداران در علم كسى نمى‌داند». 📙 غیبت نعمانی ، صفحه 354 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ هَلْ يَنْظُرُونَ إِلاَّ تَأْويلَهُ يَوْمَ يَأْتي تَأْويلُهُ يَقُولُ الَّذينَ نَسُوهُ مِنْ قَبْلُ قَدْ جاءَتْ رُسُلُ رَبِّنا بِالْحَقِّ فَهَلْ لَنا مِنْ شُفَعاءَ فَيَشْفَعُوا لَنا أَوْ نُرَدُّ فَنَعْمَلَ غَيْرَ الَّذي كُنَّا نَعْمَلُ قَدْ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَ ضَلَّ عَنْهُمْ ما كانُوا يَفْتَرُونَ آيا آن‌ها جز انتظار ظهور آيات [و فرا رسيدن تهديدهاى الهى] را دارند؟! آن روز كه ظهور آن‌ها فرا رسد، [كار از كار گذشته، و پشيمانى سودى ندارد؛ و] كسانى كه قبلاً آن را فراموش كرده بودند مى‌گويند: «فرستادگان پروردگار ما، حق را آوردند؛ آيا [امروز] براى ما شفاعت‌كنندگانى وجود دارند كه براى ما شفاعت كنند، يا [به ما اجازه داده شود به دنيا] بازگرديم، و اعمالى غير از آنچه انجام مى‌داديم، انجام دهيم»؟! [ولى] آن‌ها سرمايه‌ی وجود خود را از دست داده‌اند؛ و معبودهايى را كه به دروغ ساخته بودند، همگى از نظرشان گم مى‌شوند. [نه راه بازگشتى دارند، و نه شفاعت‌كننده‌اى]. (اعراف/ ۵۳) 🌤✨🌤✨🌤 📜أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- وَ أَمَّا مَا تَأْوِیلُهُ بَعْدَ تَنْزِیلِهِ فَهِیَ الْأُمُورُ الَّتِی أَخْبَرَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ رَسُولَهُ (صلی الله علیه و آله) أَنَّهَا سَتَکُونُ بَعْدَهُ مِثْلُ مَا أَخْبَرَ بِهِ مِنْ أُمُورِ الْقَاسِطِینَ وَ الْمَارِقِینَ وَ الْخَوَارِجِ وَ قَتْلُ عَمَّارٍ جَرَی ذَلِکَ الْمَجْرَی وَ أَخْبَارُ السَّاعَهًِْ وَ الرَّجْعَهًِْ وَ صِفَاتُ الْقِیَامَهًِْ مِثْلُ قَوْلِهِ تَعَالَی هَلْ یَنْظُرُونَ إِلَّا تَأْوِیلَهُ یَوْمَ یَأْتِی تَأْوِیلُهُ. لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمانُها لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمانِها خَیْراً وَ قَوْلِهِ تَعَالَی: یَوْمَ یَأْتِی تَأْوِیلُهُ یَقُولُ الَّذِینَ نَسُوهُ مِنْ قَبْلُ قَدْ جاءَتْ رُسُلُ رَبِّنا بِالْحَقِّ فَهَلْ لَنا مِنْ شُفَعاءَ فَیَشْفَعُوا لَنا أَوْ نُرَدُّ فَنَعْمَلَ غَیْرَ الَّذِی کُنَّا نَعْمَلُ الْآیَهًْ. 📝امام علی ( امّا آیاتی که تحقّق و تأویل آن‌ها پس از نزول آیه‌ی قرآن واقع می‌شود، این‌ها شامل اموری است که خدای عزّوجلّ به رسول خدا (خبر می‌دهد که بعد از او اتّفاق خواهد افتاد، مانند آنچه در مورد قاسطین، مارقین و خوارج و کشته‌شدن عمّار گفته شده است و همچنین اخبار قیامت و و اوصاف قیامت. خدای متعال می‌فرماید: آیا آن‌ها جز انتظار ظهور آیات [و فرا رسیدن تهدیدهای الهی] را دارند؟! آن روز که ظهور آن‌ها فرا رسد. و می‌فرماید: ایمان‌آوردن افرادی که قبلًا ایمان نیاورده‌اند، یا در ایمانشان عمل نیکی انجام نداده‌اند، سودی به حالشان نخواهد داشت! بگو: «[اکنون که شما چنین انتظارات نادرستی دارید]، انتظار بکشید ما هم انتظار [کیفر شما را] می‌کشیم»! (انعام/۱۵۸) و نیز می‌فرماید: هَلْ یَنْظُرُونَ إِلاَّ تَأْوِیلَهُ یَوْمَ یَأْتِی تَأْوِیلُهُ یَقُولُ الَّذِینَ نَسُوهُ مِنْ قَبْلُ قَدْ جاءَتْ رُسُلُ رَبِّنا بِالحَقِّ فَهَلْ لَنا مِنْ شُفَعاءَ فَیَشْفَعُوا لَنا أَوْ نُرَدُّ فَنَعْمَلَ غَیْرَ الَّذِی کُنَّا نَعْمَلُ ... 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۱۶۸ بحار الأنوار، ج۹۰، ص۷۷
📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ سَلَّامِ‌بْنِ‌الْمُسْتَنِیرعَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: لَقَدْ تَسَمَّوْا بِاسْمٍ مَا سَمَّی اللَّهُ بِهِ أَحَداً إِلَّا عَلِیَّ‌بْنَ‌أَبِی‌طَالِبٍ (علیه السلام) وَ مَا جَاءَ تَأْوِیلُهُ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ مَتَی یَجِیءُ تَأْوِیلُهُ قَالَ إِذَا جَاءَتْ جَمَعَ اللَّهُ أَمَامَهُ النَّبِیِّینَ (علیهم السلام) وَ الْمُؤْمِنِینَ حَتَّی یَنْصُرُوهُ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ وَ إِذْ أَخَذَ اللهُ مِیثاقَ النَّبِیِّینَ لَما آتَیْتُکُمْ مِنْ کِتابٍ وَ حِکْمَةٍ إِلَی قَوْلِهِ أَنَا مَعَکُمْ مِنَ الشَّاهِدِینَ فَیَوْمَئِذٍ یَدْفَعُ رَسُولُ‌اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) اللِّوَاءَ إِلَی عَلِیِّ‌بْنِ‌أَبِی‌طَالِبٍ (علیه السلام) فَیَکُونُ أَمِیرَ الْخَلَائِقِ کُلِّهِمْ أَجْمَعِینَ یَکُونُ الْخَلَائِقُ کُلُّهُمْ تَحْتَ لِوَائِهِ وَ یَکُونُ هُوَ أَمِیرَهُمْ فَهَذَا تَأْوِیلُهُ. 📝امام صادق ( سلام‌بن‌مستنیر گوید: امام صادق (فرمود: «آن‌ها خود را به نامی که خداوند جز علیّ‌بن‌ابی‌طالب (را بدان موسوم نگردانید خواندند [مقصود لقب امیرالمؤمنین (است] و تأویل [امیرالمؤمنین (] هنوز نیامده است. من عرض کردم: «فدایت شوم! تأویل آن کی خواهد آمد»؟ فرمود: «موقعی‌که تأویل آن نزدیک شد خداوند پیامبران و مؤمنین را در پیش‌روی آن حضرت جمع می‌کند تا از وی یاری نمایند و این است معنی آیه: و [به خاطر بیاورید] هنگامی را که خداوند، از پیامبران [و پیروان آن‌ها]، پیمان مؤکّد گرفت، که هرگاه کتاب و دانش به شما دادم، ... و من نیز با شما از گواهانم». (آل عمران/۸۱) در آن روز خداوند پرچم خود را به علیّ‌بن‌ابی‌طالب (می‌دهد و آن حضرت فرمانده‌ی جهانیان است و جهانیان نیز در زیر پرچم او خواهند بود، و او امیر و فرمانده آنهاست و این است تأویل کلمه‌ی امیرالمؤمنین (. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۱۶۸ بحار الأنوار، ج۵۳، ص۷۰ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِصَامٍ‌ الْكُلَيْنِيُّ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَعْقُوبَ‌ الْكُلَيْنِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْقَاسِمُ‌ بْنُ‌ الْعَلاَءِ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ الْقَزْوِينِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي عَلِيُّ‌ بْنُ‌ إِسْمَاعِيلَ‌ عَنْ‌ عَاصِمِ‌ بْنِ‌ حُمَيْدٍ الْحَنَّاطِ‍‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ قَيْسٍ‌ عَنْ‌ ثَابِتٍ‌ الثُّمَالِيِّ‌ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: فِينَا نَزَلَتْ‌ هَذِهِ‌ الْآيَةُ‌: ✨وَ أُولُوا الْأَرْحامِ‌ بَعْضُهُمْ‌ أَوْلى‌ بِبَعْضٍ‌ فِي كِتابِ‌ اللّهِ‌[انفال/75] وَ فِينَا نَزَلَتْ‌ هَذِهِ‌ الْآيَةُ‌ ✨وَ جَعَلَها كَلِمَةً‌ باقِيَةً‌ فِي عَقِبِهِ‌ [زخرف/28] وَ الْإِمَامَةُ‌ فِي عَقِبِ‌ اَلْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِلَى يَوْمِ‌ الْقِيَامَةِ‌ وَ أَنَّ‌ لِلْقَائِمِ‌ مِنَّا غَيْبَتَيْنِ‌ إِحْدَاهُمَا أَطْوَلُ‌ مِنَ‌ الْأُخْرَى أَمَّا الْأُولَى فَسِتَّةُ‌ أَيَّامٍ‌ أَوْ سِتَّةُ‌ أَشْهُرٍ أَوْ سِتُّ‌ سِنِينَ‌ وَ أَمَّا الْأُخْرَى فَيَطُولُ‌ أَمَدُهَا حَتَّى يَرْجِعَ‌ عَنْ‌ هَذَا الْأَمْرِ أَكْثَرُ مَنْ‌ يَقُولُ‌ بِهِ‌ فَلاَ يَثْبُتُ‌ عَلَيْهِ‌ إِلاَّ مَنْ‌ قَوِيَ‌ يَقِينُهُ‌ وَ صَحَّتْ‌ مَعْرِفَتُهُ‌ وَ لَمْ‌ يَجِدْ فِي نَفْسِهِ‌ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْنَا وَ سَلَّمَ‌ لَنَا أَهْلَ‌ الْبَيْتِ‌ . 📝 ثابت ثمالى از امام چهارم روايت كرده است كه فرمود آيه-سوره انفال « وَ أُولُوا الْأَرْحامِ‌ » بيكديگر در كتاب خدا اولى هستند در باره ما نازل شده 🌠 و در باره ما نازل شده است اين آيه-سوره زخرف كه آن را كلمه باقيه در نسل خود قرار داد امامت در نسل حسين است تا روز قيامت 🌤و براستى براى قائم از ما دو غيبت است كه يكى از ديگرى درازتر است اولى شش روز يا شش ماه يا شش سال است و ديگرى طول كشد تا بيشتر قائلين به آن از آن برگردند و بر آن ثابت نماند مگر كسى كه يقين او قوى و معرفتش درست باشد و در دلش گرفت و گيرى نباشد از آنچه ما حكم ميكنيم و تسليم ما اهل بيت باشد. 📚کتاب كمال الدين و تمام النعمة - 1، صفحه 440 باب31/حدیث8 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📝در كتاب «منتخب البصائر» از عبد اللّه بن نجيح يمنى روايت مى‌كند كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام پرسيدم معنى آيۀ ✨«ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ» (در آن روز از شما از نعمت سؤال مى‌شود) چيست‌؟ 💎فرمود: مقصود نعمتى است كه خداوند بمحمد و آل محمد روزى فرموده، و اينكه ميفرمايد: «لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ» اگر با علم اليقين بدانيد؛ يعنى: با چشم ببينيد ✴️ و اينكه ميفرمايد: «كَلاّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ» نه! بزودى خواهيد دانست. يعنى: يك بار در و بار ديگر در قيامت (كه در بارۀ دشمنى با پيغمبر و اهل بيت او از شما بازخواست مى‌كنند). 📗مهدی موعود، صفحه 1224 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜در تفسير نيشابورى آمده كه فرموده خداى تعالى: ✨يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ (مائده/105) اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد بر شما باد كه خودتان را نگهدار باشيد، كه اگر ديگران گمراه باشند هرگاه شما هدايت شده باشيد به شما زيانى ندارد. نزد ابن مسعود خوانده شد. ✴️ وى گفت: اين در آخر الزمان خواهد بود. 📚مکیال المکارم - جلد2، صفحه 337 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ «اَزِفَتِ الازِفَةُ» يعني «وقت ظهور فرا رسيده است».(نجم/57) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜اين جمله يکي از سه صدايي است که در هنگام ظهور قائم (عج)، همگان آن را مي شنوند: 🌠«اي گروه مؤمنان وقت ظهور فرا رسيده است». دو صداي ديگر با اين عبارات شنيده مي شود: يکي 🌠 «لعنت خدا بر کساني باد که بر محمّد صلي الله عليه و آله و سلّم و آل محمّد عليه السلام ستم روا داشتند» و ديگري اينکه، سيمايي بر خورشيد ظاهر شده، ندا مي دهد: 🌠«خداوند، ولي عصر حضرت محمّد بن الحسن، مهدي را برانگيخته است، به سخنان او گوش فرا دهيد و او امر او را اطاعت کنيد. 📚(«جزيزه ي خضراء»، ص 178)» کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
24.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ تصویری دعای ندبه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 🌠 وَ تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ صدْقاً وَ عَدْلاً لا مُبَدِّلَ لِكَلِماتِهِ وَ هُوَ السَّميعُ الْعَليمُ و كلام پروردگار تو، با صدق و عدل، به حدّ تمام حاصل شد؛ هيچ‌كس نمى‌تواند كلمات او را دگرگون سازد؛ و او شنونده‌ی داناست. (انعام/ ۱۱۵) 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ یُونُسَ بْنِ ظَبْیَانَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) وَ تَمَّتْ کَلِمَةُ رَبِّکَ صِدْقاً وَ عَدْلًا لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ ثُمَّ قَالَ: هَذَا حَرْفٌ فِی الْأَئِمَّهًِْ خَاصَّهًًْ ثُمَّ قَالَ یَا یُونُسُ إِنَّ الْإِمَامَ یَخْلُقُهُ اللَّهُ بِیَدِهِ لَا یَلِیهِ أَحَدٌ غَیْرُهُ وَ هُوَ جَعَلَهُ یَسْمَعُ وَ یَرَی فِی بَطْنِ أُمِّهِ حَتَّی إِذَا صارَ إِلَی الْأَرْضِ خَطَّ بَیْنَ کَتِفَیْهِ وَ تَمَّتْ کَلِمَةُ رَبِّکَ صدْقاً وَ عَدْلًا لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ. امام صادق (علیه السلام)- 📝یونس‌بن‌ظبیان گوید: امام صادق (علیه السلام) تلاوت کرد: وَ تَمَّتْ کَلِمَةُ رَبِّکَ صِدْقاً وَ عَدْلًا لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ؛ سپس فرمود: «این حرف اختصاص به امامان (علیهم السلام) دارد». و بعد فرمود: «ای یونس! امام (علیه السلام) را خداوند به دست خود می‌آفریند و آفرینشش را به احدی نمی‌سپارد، و اوست که در شکم مادر، شنوا و بینایش می کند. وقتی که بر زمین قرار گرفت، بر شانه‌اش نوشته می‌شود: وَ تَمَّتْ کَلِمَةُ رَبِّکَ صِدْقاً وَ عَدْلًا لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیم». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۵۵۰ الخرایج و الجرایح، ج۲، ص۵۶۹ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜از محمد بن الفضيل از حضرت امام رضا عليه السّلام روايت آورده كه گفت: از آن حضرت دربارۀ چيزى از فرج پرسيدم، فرمود: آيا مگرنه انتظار فرج خود از فرج است؟ 🌠 خداوند-عزّ و جل- مى‌فرمايد: فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ (یونس/102) منتظر باشيد به درستى كه من هم از منتظران مى‌باشم. 📚مکیال المکارم - جلد2، صفحه 353 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولاً هنگامى‌كه نخستين وعده فرا رسد، گروهى از بندگان پيكارجوىِ خود را بر ضدّ شما بر مى‌انگيزيم تا [شما را سخت درهم كوبند حتّى براى به‌دست آوردن مجرمان]، درون خانه‌ها را جستجو كنند و اين وعده‌ایست قطعى.(اسراء/ ۵) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜الصّادق (- عَنْ عَبْدِ اللَّهِ‌بْنِ‌الْقَاسِمِ الْبَطَلِ عَنْ أَبِی‌عَبْدِاللَّهِ (فِی قَوْلِهِ تَعَالَی ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما فَإِذَا جَاءَ نَصْرُ دَمِ الْحُسَیْنِ (بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ (فَلَا یَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ (إِلَّا قَتَلُوهُ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولًا خُرُوجُ الْقَائِمِ (. امام صادق (علیه السلام)- عبدالله‌بن‌قاسم بطل گوید: امام صادق (علیه السلام) در مورد آیه: فَإِذا جاءَ وَعْدُ اولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا اوّلی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً فرمود: «حکایت از ریخته‌شدن خون حسین (علیه السلام) دارد. و آیه: بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا اوّلی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ بر مردمی دلالت دارد که خداوند پیش از ظهور امام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌فرستد و هیچ‌کس را که مسئول خونی در خاندان محمّد (صلی الله علیه و آله) است وانگذارند مگر آنکه او را بکشند؛ و این وعده‌ایست قطعی. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۸۸ الکافی، ج۸، ص۲۰۶/ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۹۳ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ آیه ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَ أَمْدَدْناكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ جَعَلْناكُمْ أَكْثَرَ نَفِيراً سپس شما را بار ديگر بر آن‌ها چيره مى‌كنيم و شما را به‌وسيله‌ی اموال و فرزندان كمك خواهيم‌ كرد؛ و نفرات شما را بيشتر [از دشمن] قرار مى‌دهيم(اسراء/ ۶) 🌤✨🌤✨🌤 📜الصّادق (- رِفَاعَهًَْ‌بْنِ‌مُوسَی قَالَ قَالَ أَبُوعَبْدِ اللَّهِ (إِنَّ أَوَّلَ مَنْ یَکُرُّ إِلَی الدُّنْیَا الْحُسَیْنُ‌بْنُ‌عَلِیٍّ (وَ أَصْحَابُهُ وَ یَزِیدُ‌بْنُ‌مُعَاوِیَهًَْ وَ أَصْحَابُهُ فَیَقْتُلُهُمْ حَذْوَ الْقُذَّهًِْ بِالْقُذَّهًِْ ثُمَّ قَالَ أَبُوعَبْدِاللَّهِ (ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَ أَمْدَدْناکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِینَ وَ جَعَلْناکُمْ أَکْثَرَ نَفِیراً. 📝امام صادق (علیه السلام)- رفاعهًْ‌بن‌موسی گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمود: اوّلین کسی‌که دوباره به دنیا برمی‌گردد حسین‌بن‌علی (علیه السلام) و یاران او و یزیدبن‌معاویه و یاران او هستند، سپس تک‌تک آن‌ها را می‌کُشد. سپس امام (علیه السلام) آیه: ثُمَّ رَدَدْنَا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَأَمْدَدْنَاکُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَجَعَلْنَاکُمْ أَکْثَرَ نَفِیرًا را تلاوت کرد. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۹۰ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۷۶/ العیاشی، ج۲، ص۲۸۲/ نورالثقلین/ البرهان؛ «بتفاوت» 📜الصّادق (- أَوَّلُ مَنْ تَنْشَقُ الْأَرْضُ عَنْهُ وَ یَرْجِعُ إِلَی الدُّنْیَا الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ (وَ إِنَّ الرَّجْعَهًَْ لَیْسَتْ بِعَامَّهًٍْ بَلْ هِیَ خَاصَّهًٌْ، لَا یَرْجِعُ إِلَّا مَنْ مَحَضَ الْإِیمَانَ مَحْضاً أَوْ مَحَضَ الشِّرْکَ مَحْضا. 📝امام صادق (علیه السلام)- اوّلین کسی که زمین شکافته می‌شود و به دنیا برمی‌گردد، حسین‌بن‌علی (علیه السلام) است و رجعت، یک امر عام نیست بلکه مخصوص [برخی انسان‌ها] است، تنها کسانی که کاملاً و صددرصد ایمان خالص دارند و یا کاملاً کافرند برمی‌گردند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۹۴ مختصرالبصایر، ص۱۰۷/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
🌟دختر علم و کمال مادر صبر و رضاست 🌺يک حسن و يک حسين يک علي مرتضي است 🌟فاطمه ي دومي در بغل مصطفي است 🌺هر سخنش يا حسين هر نفسش يا اخاست 🌟دختر زهراست اين ، زينب کبراست اين 🌺 (س)💫 💐💫
❖﷽❖ 🔰تفسير چند آيه به حضرت قائم عليه السّلام 📜432-و بهذا الإسناد عن أبي جعفر عليه السّلام في قوله عزّ و جلّ‌: 🌠 قُلْ‌ ما أَسْئَلُكُمْ‌ عَلَيْهِ‌ مِنْ‌ أَجْرٍ وَ ما أَنَا مِنَ‌ الْمُتَكَلِّفِينَ‌* إِنْ‌ هُوَ إِلاّ ذِكْرٌ لِلْعالَمِينَ‌ قال:هو أمير المؤمنين عليه السّلام، وَ لَتَعْلَمُنَّ‌ نَبَأَهُ‌ بَعْدَ حِينٍ‌، قال: عند خروج القائم عليه السّلام. و في قوله عزّ و جلّ‌: 🌠 وَ لَقَدْ آتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ‌ فَاخْتُلِفَ‌ فِيهِ‌، قال:اختلفوا كما اختلفت هذه الأمّة في الكتاب و سيختلفون في الكتاب الّذي مع القائم الّذي يأتيهم به حتّى ينكره ناس كثير فيقدّمهم فيضرب أعناقهم. و أمّا قوله عزّ و جلّ‌: 🌠 وَ لَوْ لا كَلِمَةُ‌ الْفَصْلِ‌ لَقُضِيَ‌ بَيْنَهُمْ‌ وَ إِنَّ‌ الظّالِمِينَ‌ لَهُمْ‌ عَذابٌ‌ أَلِيمٌ‌، قال:لو لا ما تقدّم فيهم من اللّه عزّ و جلّ‌ ما أبقى القائم عليه السّلام منهم واحدا. و في قوله عزّ و جلّ‌: 🌠وَ الَّذِينَ‌ يُصَدِّقُونَ‌ بِيَوْمِ‌ الدِّينِ‌، قال: بخروج القائم عليه السّلام. و قوله عزّ و جلّ‌: وَ اللّهِ‌ رَبِّنا ما كُنّا مُشْرِكِينَ‌، قال:يعنون بولاية عليّ‌ عليه السّلام. و في قوله عزّ و جلّ‌: 🌠 وَ قُلْ‌ جاءَ الْحَقُّ‌ وَ زَهَقَ‌ الْباطِلُ‌، قال:إذا قام القائم عليه السّلام ذهبت دولة الباطل. ابو حمزه تفسير چند آيه زير را از امام باقر عليه السّلام چنين نقل نموده: 🌠1-«بگو در برابر تبليغ رسالت از شما مزدى نمى‌خواهم و من از زورطلبان نيستم. آن نيست جز ذكرى براى جهانيان»(ص/٨٦ و ٨٧)فرمود:مراد از ذكر امير المؤمنين عليه السّلام است. 🌠2-«پس از مدتى خبر آن را خواهيد دانست»(ص/٨٨)فرمود:وقت ظهور حضرت قائم عليه السّلام است. 🌠3-«به راستى به موسى كتاب داديم پس در آن اختلاف شد»(هود/١١١) فرمود:اختلاف كردند همان‌گونه كه اين امت در قرآن اختلاف كردند و به زودى در كتابى كه در دست حضرت قائم عليه السّلام است و آن را خواهد آورد نيز اختلاف خواهند نمود تا جايى كه جمع زيادى از مردم منكر آن خواهند شد پس آنان را جلو مى‌آورد و گردن مى‌زند. 🌠4-«و اگر آن كلمه فصل نبود،ميان آنها قضاوت مى‌شد و همانا براى ستمگران عذابى دردناك است»(شورى/٢١)فرمود:اگر از طرف خدا درباره آنان چيزى از پيش مقرر نشده بود(كه روز قيامت ايشان را به سزاى كردار بدشان برساند يا اينكه از صلب آنان مؤمنانى بيرون مى‌آيد)هر آينه حضرت قائم عليه السّلام كسى از آنان را باقى نمى‌گذارد. 🌠5-«و آنان كه روز جزا را تصديق مى‌نمايند»(معارج/٢١)فرمود:مراد اين است كه به خروج حضرت قائم عليه السّلام تصديق دارند. 🌠6-«سوگند به خدا پروردگارمان كه ما مشرك نبوديم»(انعام/٢٢)فرمود:مرادشان اين است كه به ولايت على عليه السّلام مشرك نبوديم. 🌠7-«و بگو حق آمد و باطل نابود شد»(اسراء/٨١)فرمود:وقتى‌كه حضرت قائم عليه السّلام قيام نمود دولت باطل نابود مى‌شود. 📚الروضة من الکافی، صفحه 585 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ مَاجِيلَوَيْهِ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي عَمِّي مُحَمَّدُ بْنُ‌ أَبِي الْقَاسِمِ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ الصَّيْرَفِيِّ‌ الْكُوفِيِّ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سِنَانٍ‌ عَنِ‌ اَلْمُفَضَّلِ‌ بْنِ‌ عُمَرَ عَنْ‌ جَابِرِ بْنِ‌ يَزِيدَ الْجُعْفِيِّ‌ عَنْ‌ سَعِيدِ بْنِ‌ الْمُسَيَّبِ‌ عَنْ‌ عَبْدِ الرَّحْمَنِ‌ بْنِ‌ سَمُرَةَ‌ قَالَ‌ قَالَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ : لُعِنَ‌ الْمُجَادِلُونَ‌ فِي دِينِ‌ اللَّهِ‌ عَلَى لِسَانِ‌ سَبْعِينَ‌ نَبِيّاً وَ مَنْ‌ جَادَلَ‌ فِي آيَاتِ‌ اللَّهِ‌ فَقَدْ كَفَرَ قَالَ‌ اللَّهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌: ✨ما يُجادِلُ‌ فِي آياتِ‌ اللّهِ‌ إِلاَّ الَّذِينَ‌ كَفَرُوا فَلا يَغْرُرْكَ‌ تَقَلُّبُهُمْ‌ فِي الْبِلادِ (مؤمن/4) وَ مَنْ‌ فَسَّرَ اَلْقُرْآنَ‌ بِرَأْيِهِ‌ فَقَدِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ‌ الْكَذِبَ‌ وَ مَنْ‌ أَفْتَى النَّاسَ‌ بِغَيْرِ عِلْمٍ‌ فَلَعَنَتْهُ‌ مَلاَئِكَةُ‌ السَّمَاوَاتِ‌ وَ الْأَرْضِ‌ وَ كُلُّ‌ بِدْعَةٍ‌ ضَلاَلَةٌ‌ وَ كُلُّ‌ ضَلاَلَةٍ‌ سَبِيلُهَا إِلَى اَلنَّارِ قَالَ‌ عَبْدُ الرَّحْمَنِ‌ بْنُ‌ سَمُرَةَ‌ فَقُلْتُ‌ يَا رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ أَرْشِدْنِي إِلَى النَّجَاةِ‌ فَقَالَ‌ يَا اِبْنَ‌ سَمُرَةَ‌ إِذَا اخْتَلَفَتِ‌ الْأَهْوَاءُ وَ تَفَرَّقَتِ‌ الْآرَاءُ فَعَلَيْكَ‌ بِعَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ فَإِنَّهُ‌ إِمَامُ‌ أُمَّتِي وَ خَلِيفَتِي عَلَيْهِمْ‌ مِنْ‌ بَعْدِي وَ هُوَ الْفَارُوقُ‌ الَّذِي يُمَيِّزُ بِهِ‌ بَيْنَ‌ الْحَقِّ‌ وَ الْبَاطِلِ‌ مَنْ‌ سَأَلَهُ‌ أَجَابَهُ‌ وَ مَنِ‌ اسْتَرْشَدَهُ‌ أَرْشَدَهُ‌ وَ مَنْ‌ طَلَبَ‌ الْحَقَّ‌ عِنْدَهُ‌ وَجَدَهُ‌ وَ مَنِ‌ الْتَمَسَ‌ الْهُدَى لَدَيْهِ‌ صَادَفَهُ‌ وَ مَنْ‌ لَجَأَ إِلَيْهِ‌ آمَنَهُ‌ وَ مَنِ‌ اسْتَمْسَكَ‌ بِهِ‌ نَجَّاهُ‌ وَ مَنِ‌ اقْتَدَى بِهِ‌ هَدَاهُ‌ يَا اِبْنَ‌ سَمُرَةَ‌ سَلِمَ‌ مِنْكُمْ‌ مَنْ‌ سَلَّمَ‌ لَهُ‌ وَ وَالاَهُ‌ وَ هَلَكَ‌ مَنْ‌ رَدَّ عَلَيْهِ‌ وَ عَادَاهُ‌ يَا اِبْنَ‌ سَمُرَةَ‌ إِنَّ‌ عَلِيّاً مِنِّي رُوحُهُ‌ مِنْ‌ رُوحِي وَ طِينَتُهُ‌ مِنْ‌ طِينَتِي وَ هُوَ أَخِي وَ أَنَا أَخُوهُ‌ وَ هُوَ زَوْجُ‌ ابْنَتِي فَاطِمَةَ‌ سَيِّدَةِ‌ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ‌ مِنَ‌ الْأَوَّلِينَ‌ وَ الْآخِرِينَ‌ وَ إِنَّ‌ مِنْهُ‌ إِمَامَيْ‌ أُمَّتِي وَ سَيِّدَيْ‌ شَبَابِ‌ أَهْلِ‌ اَلْجَنَّةِ‌ الْحَسَنَ‌ وَ اَلْحُسَيْنَ‌ وَ تِسْعَةً‌ مِنْ‌ وُلْدِ اَلْحُسَيْنِ‌ تَاسِعُهُمْ‌ قَائِمُ‌ أُمَّتِي يَمْلَأُ الْأَرْضَ‌ قِسْطاً وَ عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ‌ جَوْراً وَ ظُلْماً . 📝عبد الرّحمن بن سمره گويد: رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود: ⚠️ كسانى كه در دين خدا مجادله و ستيز مى‌كنند بر زبان هفتاد پيامبر لعنت شده‌اند و كسى كه در آيات خدا مجادله كند كافر شده است. خداى تعالى فرمود: 🌠 «تنها كافران در آيات الهى مجادله مى‌كنند و گردش آنها در شهرها تو را نفريبد»؛ و كسى كه قرآن را به رأى خود تفسير كند بر خدا دروغ بسته است؛ و هر كس بدون داشتن علم و آگاهى فتوا دهد ملائكۀ آسمانها و زمين او را لعنت مى‌كنند؛ و هر بدعتى گمراهى است و هر ضلالتى به آتش ختم مى‌شود، عبد الرّحمن بن سمره گويد: گفتم: اى رسول خدا! راه نجات را به من بنما، ✅ فرمود: اى سمره! هر گاه هواهاى نفسانى مختلف شد و آراء و عقايد متفرّق گرديد، بر تو باد كه همراه علىّ‌ بن أبى طالب باشى كه او امام امّت و خليفۀ من بر ايشان است 🕯 و او فاروقى است كه به واسطۀ او بين حقّ‌ و باطل تميز مى‌دهند، 🕯 هر كس از او بپرسد پاسخش را دهد 🕯 و كسى كه از او هدايت جويد هدايتش فرمايد 🕯 و كسى كه خواستار حقّ‌ باشد آن را نزد او مى‌يابد 🕯و كسى كه هدايت را بجويد نزد او بدان خواهد رسيد؛ 🕯و هر كه بدو پناه برد ايمنش سازد 🕯 و هر كس دامن او گيرد نجاتش دهد 🕯 و هر كه از او پيروى كند هدايتش كند. 🕯اى پسر سمره! هر كه با او موافقت كند و او را دوست بدارد سالم خواهد بود و هر كه با او مخالفت كرده و دشمنى ورزد هلاك خواهد شد، 💎 اى پسر سمره! علىّ‌ از من است و روح او از روح من و طينت او از طينت من است و او برادر من است و من برادر اويم و او شوهر دخترم فاطمه سيّدۀ بانوان عالم از اوّلين و آخرين است و دو امام امّتم و دو سيّد جوانان بهشت حسن و حسين و نه تن از ائمّه از فرزندان حسين هستند و نهمين آنها قائم امّت من است كه زمين را پر از عدل و داد نمايد همچنان كه پر از ظلم و جور شده باشد. 📚 كمال الدين و تمام النعمة -جلد 1، صفحه 483/باب24/حدیث1 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَعْقُوبَ‌ الْكُلَيْنِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي عِدَّةٌ‌ مِنْ‌ أَصْحَابِنَا عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ عَنْ‌ مُعَمَّرِ بْنِ‌ خَلاَّدٍ قَالَ‌: سَمِعْتُ‌ أَبَا الْحَسَنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ يَقُولُ‌ الم ✨ أَ حَسِبَ‌ النّاسُ‌ أَنْ‌ يُتْرَكُوا أَنْ‌ يَقُولُوا آمَنّا وَ هُمْ‌ لا يُفْتَنُونَ‌ ثُمَّ‌ قَالَ‌ لِي مَا الْفِتْنَةُ‌ فَقُلْتُ‌ جُعِلْتُ‌ فِدَاكَ‌ الَّذِي عِنْدَنَا أَنَّ‌ الْفِتْنَةَ‌ فِي الدِّينِ‌ فَقَالَ‌ يُفْتَنُونَ‌ كَمَا يُفْتَنُ‌ الذَّهَبُ‌ ثُمَّ‌ قَالَ‌ يُخْلَصُونَ‌ كَمَا يُخْلَصُ‌ الذَّهَبُ‌ . 📝(حديث كرد ما را محمّد بن يعقوب كلينىّ‌ او گفت:حديث كرد مرا جمعى از اصحاب ما از احمد بن محمّد و او از معمر بن خلاّد كه گفت): شنيدم ابو الحسن(امام رضا)عليه السّلام ميفرمود:« الم أَ حَسِبَ‌ النّاسُ‌ أَنْ‌ يُتْرَكُوا أَنْ‌ يَقُولُوا آمَنّا وَ هُمْ‌ لا يُفْتَنُونَ‌ »(آيا مردم چنين پنداشتند كه تنها باينكه گفتند ما ايمان آورده‌ايم رها ميشوند و بر اين دعوى هيچ آزمايش نخواهند شد؟)سپس مرا فرمود:فتنه چيست‌؟عرض كردم:فدايت شوم بنظر ما فتنه عبارت است از گرفتارى در دين.فرمود:گرفتار ميشوند همان طور كه طلا(در بوته)آزمايش مى‌شود سپس فرمود:خالص ميشوند همان طور كه طلا خالص مى‌شود. 📚غیبت نعمانی، صفحه 238 باب12/حدیث2 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا