eitaa logo
علامه عسکری
5.2هزار دنبال‌کننده
608 عکس
111 ویدیو
23 فایل
🏫کانال علامه عسکری 💠 جهت ارتباط و سفارش کتاب های علامه عسکری و استاد جاودان 👈 @A721374Z 💫
مشاهده در ایتا
دانلود
✅علامه و وقفی که در جوانی کردند @Allameaskari
⭕ قرآن کریم و روایات مدرستین ✅تاثیر ادبی آیات مکی بر قریش و استماع پنهان آن 📚قسمت هایی از کتاب «قرآن در دو مکتب» علامه عسکری 🔷 ابن هشام و دیگران روایت می کنند : 🔹ابوسفیان و ابوجهل و اخنس شبی بیرون آمدند تا مخفیانه آیات قرآن را بشنوند . در حالی که رسول خدا در منزل خود به نماز ایستاده بود هر کدام از آنان بدون اطلاع دیگری به گوشه ای ایستادند و تا صبح قرآن را گوش دادند . در راه بازگشت به هم رسیدند و یکدیگر را سرزنش کردند و گفتند «تکرار نکنید که اگر سفیهان شما را ببینند دچار تردید می شوند آن گاه به راه خود رفتند. اما شب دوم نیز آمدند و باز هم گوش دادند تا هوا روشن شد. یکدیگر را دیدند و توصیه پیشین را یادآور شدند و رفتند. شب سوم نیز آمدند و قرائت قرآن را شنیدند . در پایان یکدیگر را دیدند و گفتند از هم جدا نشویم تا پیمان ببندیم که دیگر چنین نکنیم.آنان پیمان بستند و از هم جدا شدند. 🔅آفتاب که برآمد اخنس عصا برداشت و نزد ابوسفیان رفت. و گفت ای ابا حنظله درباره آنچه از محمد شنیدی چه نظری داری؟ ابوسفیان گفت: ای اباثعلبه چیزهایی شنیدم که هم خود آن ها و هم مرادش را فهمیدم و چیزهایی شنیدم که نه خود آن ها و نه مراد آن ها را فهمیدم. اخنس گفت سوگند می خورم که من هم چنین هستم. آن گاه نزد ابوجهل رفت و گفت: ای اباحَکم نظرت درباره آنچه از محمد شنیدی چیست؟ 🔻ابوجهل گفت چه شنیدم! ما با قبیله بنی مخزوم با قبیله بنی عبد مناف رقابت کردیم اطعام کردند اطعام کردیم. امداد کردند یاری کردیم بخشش کردند بخشش کردیم تا در رقابتی سخت همانند دو اسب شرط بندی مساوی و موازی شدیم اما اکنون می گویند ما پیامبری داریم که از آسمان به او وحی می شود ! این سخن را چگونه باور کنیم؟ بخدا سوگند هرگز به او ایمان نمی آوریم و تصدیقش نمی کنیم. اخنس برخاست و رفت. 💢این اثرگذاری قرآن کریم فقط از بعد ادبی و جاذبه لفظی سبب شد قریشیان با تمام توان بکوشند تا حاجیان بیت الله را از شنیدن قرائت قرآن رسول الله بازدارند. ✅کانال علامه عسکری 🆔 @Allameaskari
#مرحوم_علامه_عسگری با سه عنصر اندیشه بزرگ و انگیزه فراوان و درد دینی که داشتند، به سراغ شناخت صحیح دین رفته و با استفاده از روشهای نو به موفقیتهایی دست یافتند و باید در نظر داشت کسی به این توفیقات علمي دست يازيده که اشتغالاتي در کارهای #سیاسی و اجتماعی آن روزعراق نيزداشته است ودر آن كارهانيز موفقیتهای بزرگ را كسب نموده است. به عنوان نمونه تاسیس محیطهای آموزشی و پرورشی از کودکستان تا دبیرستان و سرانجام دانشکده اصول دین،و يا تأسيس مراكزدرماني وياشركت درتأسيس حزب الدعوه الاسلاميه نمونه هايي از کارهای ایشان است. مرحوم #آيت_الله_خويي پس ازنشر كتاب تحقيقي 150 صحابی ساختگی فرمودند: من تعجب می‌کنم که ايشان با این همه کار چگونه فرصت کارهای تحقیقی و علمی را دارد. @Allameaskari
کتاب تعبیر مرحوم علامه شیخ که در نامۀ خود چنین می‌نویسد: « من به پیروی از علمای تشیع به وجود معترف بودم ولی رفتارش را سبک و ننگین دانسته و گفتارش را انکار می کردم. علامه عالی قدر آقای این بنا را از اساس ویران کردند و با تحقیقات عمیق خود اثبات فرمودند که عبدالله بن سبا افسانه‌ای بیش نیست اگر بگویم کتاب عبدالله بن سبأ تنها کتاب عربی است که تاریخ را بر پایه دانش بررسی کرده و در آن غور نموده مبالغه نکردم.》 @Allameaskari
(ره) می‌فرمودند: بانقل اين روایات، رسول اكرم صلي الله وعليه وآله وسلم را از جایگاه و مقام والايي که دارد پایین آورده و آن شخصيت و را به موجود و تبديل مي كند. متأسفانه هم براي شناخت پيامبر اسلام به اين گونه روايات مراجعه مي كنند وخواهد شد آنچه شد !! یکی از اثرات اين روایات کتاب است. اگر نوشته می‌شود ثمره آن روایاتی است که وديگران از اسلام و پیامبر اسلام بیان کرده اند و يا که علیه پیامبر کشیده شد در واقع تصویر آن بیاناتی بوده است که از اين گونه روايات به دست مي آيد. @Allameaskari
#جایگاه_کتاب_احادیث_ام‌امومنین_عایشه #قسمت_دوم #علامه_عسگری (ره) می‌فرمودند: غیر شیعه پیامبر را از احادیث #عایشه می‌شناسد و آن پیامبری که در این روایات است قابل #ایمان آوردن نیست. تصويري كه #عايشه در اين روايات از پيامبر به خواننده مي دهد، پیامبری است که معاذالله در مجلس #شراب می‌نشیند، در مجالس #رقص #عایشه را به دوش می گيرد تامنظره رقص را تماشاكند و يا در عادات ماهانه با عایشه همبسترمي شود!! مواردي که همگي بااصل و متن دین سخت مغايرت داردوآيات قرآن به خلاف آنچه كه عايشه نقل كرده، حكم مي كند. @Allameaskari
علامه عسکری
#جایگاه_کتاب_احادیث_ام‌امومنین_عایشه #قسمت_دوم #علامه_عسگری (ره) می‌فرمودند: غیر شیعه پیامبر را از
💢راز 🚫مسئله ای که معاندان و بی خبران به آن خرده می گیرند . جواب مفصل را در کتاب نقش عایشه در تاریخ اسلام بخوانید 💠 بیان حکمت این عمل رسول خدا نیاز به مقدماتی بس طولانی دارد که این نوشته را گنجایش آن نیست اما به طور خلاصه به عنوان مقدمه میگوییم از انجا رسول اکرم لا ینطق عن الهوی یعنی حرفی از روی هوی هوس نمیزند و معصوم از خطا و اشتباه است هم چنین هیچ فعلی را از روی هوی و هوس مرتکب نمی شود و این را باید اولا اعتقاد کنیم. در ادامه در مورد تحلیل علت تعدد زوجات می گوییم:👈🏻 👈🏻اولا علامه عسکری در کتاب نقش عایشه در احادیث و تاریخ اسلام می فرمایند برای درک صحیح جریانات تاریخی ،مسائل و اتفاقات آن ،یک چیز بسیار مهم وجود دارد و آن شناخت آن و از تاریخ است که می خواهید تحلیلش را بدانید. به طوری که باید طوری مردم آن زمان، خلقیات، آداب و رسومشان را بفهمیم که انگار با آن ها زندگی کردیم. 👈🏻دوما عصری که رسول خدا در آن میزیسته همانطور که درپست های قبل هم اشاره شد عصر شکستن حرمت زن و بی احترامی به زن و ارزش قائل نبودن به زنان بوده است. اززنده به گور کردن دختران گرفته تا استفاده و بهره های نامشروع و درآمدزایی به وسیله زنان. 👈🏻سوما جامعه آن زمان و مردمانش به گونه ای بودند که به راحتی زنان خود را طلاق داده و بی سرپرست و بی پناه رهایشان می کردند یا اینکه در جنگ ها همسرانشان شهید می شدند و خانواده آن ها بی سرپرست و بی پناه می شدند و لازم بود پیامبر تدبیری برای جمعیت این زنان بی پناه که کم کم و رفته رفته جمعیتشان زیاد می شد بیندیشند. 👈🏻چهارما بسیاری از زنانی که پیامبر با آن ها ازدواج نمود در طول حیات پیامبر و بسیار زودتر از ایشان وفات کردند یعنی سنشان بیشتر از پیامبر بوده و نازا هم بودند. 💥علامه در این کتاب جریان ازدواج پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله با هرکدام از همسرانش را مجزا بررسی می کند که به ما به ذکر سه مورد از آنها برای اختصار کلام بسنده می کنیم: 🔹زینب دختر خزیمه زينب، دو شوهر پيش از پيامبر كرده بود شوهر دوم او در احد شهيد شد پيامبر او را خواستگارى فرمود وى امر خودش را به پيامبر (ص) واگذارد پيامبر (ص) در ماه رمضان سال سوم هجرت با وى ازدواج فرمود زينب پس از هشت ماه كه در خانه پيامبر زيست در ماه ربيعالاول سال چهارم وفات كرد. 🔹ازدواج پیامبر با ام المومنین ام سلمه: نامش هند دختر ابواميه مخزومى و مادرش عاتكه دختر عامر مخزومى است، ام سلمه نخست همسر ابوسلمه عبدالله فرزند عبدالاسد مخزومى بود. اين زن و شوهر هر دو در مكه اسلام آوردند و هنگامى كه آزار كفار قريش در مكّه بر مسلمانان طاقت فرسا شد، رسول خدا به ايشان دستور فرمود به حبشه مهاجرت كنند. ام سلمه در حبشه فرزندان خود را به دنيا آورد سپس ايشان به مكّه بازگشتند و چون پيامبر از مكّه به مدينه مهاجرت فرمود ابوسلمه زن و فرزند خود را سوار بر شترى كرد و مهار شتر را بدوش گرفته رهسپار مدينه گرديد و سپس ابو سلمه همسرش در جنگ احد زخم برداشت و شهید شد. ام سلمه بی سرپرست ماند رسول خدا پس از وفات ابوسلمه امّ سلمه را كه بانوى سالمند و نازا بود به عقد خود درآورد، و با اين عمل خود، آن بانوى سالمند را كه ديگر خود و فرزندانش سرپرست و نان آورى نداشتند، تحت حمايت و سرپرستى خود قرار داد.ام المؤمنين ام سلمه، در زمان خلافت يزيد فرزند معاويه، و پس از شهادت امام حسين بن على عليهما السلام بدرود حيات گفته است. 👈🏻همچنین ازدواج حضرت با جویریه حارثی که داستان مفصلی دارد موجب ایمان آوردن قوم این زن به اسلام شد. ✅پیشنهاد می کنیم کتاب نقش عایشه در تاریخ اسلام را مطالعه نمایید. 📝 جهت سفارش کتاب👈🏻@Aghayabnalhasan 🔶کانال علامه عسکری پاسخگویی شبهات اعتقادی تاریخی شما🔰 🆔 @Allameaskari
علامه عسکری
💢راز #تعدد_زوجات_پیامبر 🚫مسئله ای که معاندان و بی خبران به آن خرده می گیرند . جواب مفصل را در کتاب
💢ازدواجی دیگر از رسول خدا صلوات الله علیه وآله و حکمت خداوندی آن 📚 برگرفته از کتاب نقش عایشه در احادیث تاریخ اسلام 🔶صفيه دختر حى‏ 🔸صفيه دختر حی بن‏ اخطب، از سلاله هارون برادر حضرت موسى (ع) است. مادرش بره دختر سموال از طايفه بنى قريظه است. صفيه در ابتدا به سلام فرزند مشكم شوهر كرد و سپس از او طلاق گرفت و به عقد كتانه فرزند ربيع از يهوديان بنی نظير درآمد. ربيع در جنگ خيبر بدست مسلمانان كشته شد. پس از جنگ خيبريان به اسارت مسلمانان درآمدند، و رسول خدا صفيه را كه جزء اسراى جنگى بود به خود اختصاص داد و چون در سيماى او آثارى از كبودى مشاهده كرد علت آنرا جويا شد و صفيه در پاسخ حضرت داستان‏ خود را چنين بيان داشت: شبى در خواب ديدم كه ماهى از مدينه برآمد و در دامان من قرار گرفت. بامدادان خواب خود را براى ربيع شوهرم بازگو كردم. او از اين خواب من سخت بهم آمد بر سرم فرياد كشيد وگفت: - آرزو دارى كه همسر پادشاهى شوى كه در مدينه ظهور كرده است؟! و چنان سيلى به صورتم زد كه بر اثز آن صورتم بود شد. و اين، اثر آن ضربت است. رسول خدا پس از شنيدن داستان صفيه به او فرمود: - اگر اسلام را قبول كنى ترا به همسرى خود می پذيرم، و اگر به يهوديت خود پايبند باشى ترا آزاد می كنم تا به قوم و قبيله خود بازگردى. - پيش از آنكه مرا به اسلام بخوانى به آن ايمان آورده‏ام، از طرفى پدر و مادرى هم كه ندارم و با يهوديانم نيز سر و كارى نيست كه مرا در پذيرش كفر و ايمان به خود وا می گذارى، خدا و پيامبرش از آزادى و بازگشت به سوى خويشانم برايم بسى ارزنده‏ ترند. پس رسول خدا دستور داد تا عده وفات نگه دارد، آنگاه او را به عقد خود درآورد و در مدينه در محله عاليه و در خانه يكى از افراد قبيله بنی حارثه منزل داد. عايشه بطور پنهانى در حالى كه نقاب به چهره داشت از صفيه ديدن كرد. رسول خدا از او پرسيد: - صفيه را چگونه زنى يافتى؟ - او را زنى يهودى ديدم. - به صفيه چنين مگو كه او اسلام آورده و اسلامش نيكو است. صفيه پيغمبر خدا را از صميم قلب دوست داشت و از ابراز اين علاقه قلبى خوددارى نمی كرد. از وظاهر اين محبت و دوستى اينكه وقتى كه رسول خدا در بستر بيمارى افتاده بود و همسرانش پيرامون او جمع شده بودند، صفيه با حالتى مضطرب و نگران خطاب به پيغمبر خدا گفت: بخدا قسم آرزو دارم كه دردت به جان من بيفتد. ديگر همسران پيغمبر با شنيدن سخن صفيه، به چشم و ابرو به يكديگر اشاره‏ كرده سخن او را حمل بر تظاهر و خودنمائى كردند .. اين حركت دوراز انصاف آن بانوان از چشم رسول خدا پنهان نماند روى اين اصل خطاب به آنان فرمود: - برويد دهانتان را آب بكشيد!{یعنی غیبت کردید} پرسيدند: - چرا؟ - از ايما و اشاره‏ تان به صفيه!!! قسم بخدا كه او راست می گويد، و هر چه گفت از ته دلش گفت. صفيه به سال پنجاه و دوم از هجرت در زمان خلافت معاويه در مدينه در گذشت و در قبرستان بقيع بخاك سپرده شد.1 1-طبقات ابن سعد ج 8 ص 120 🔶کانال علامه عسکری پاسخگویی شبهات اعتقادی تاریخی شما 🆔 @Allameaskari
💠حاج هادی ابهری و مقام شهید نواب صفوی 🕯مرحوم مبرور سالک صادق و تقی متقی حاج هادی ازمردم با ایمان و پرهیزکار ابهر است و در زمان خود از بکائین شمرده می شد زیرا روزی نبود که از گریه آرام داشته باشد مردی عامی بی سوادی بود ولی روی اخلاص عمل وخلوص نیت و صفا و مودتی که داشت کلمات حکمت آمیزی روی زبانش جاری می شد. گویا مصداق حدیث شریف نبوی صلی الله علیه و آله وسلم که می فرماید : (من اخلص لله اربعین صباحا جرت ینابیع الحکمة من قلبه الی لسانه) بود گریه بسیار می کرد حسابش با خدا مرتب بود. نگارنده قضایایی از آن مرحوم دارم که اگر بخواهم آن چه را که دیده و شنیده ام از آن مرحوم بنویسم یک کتابی خواهد بود. 💥در سال 1361 قمری که برای تحصیل به نجف اشرف مهاجرت کردم با دست خالی به حضرت امیر علیه السلام عرض کردم اگر اجازه توقف به این عبد خود می دهید وسائل ماندنم را مرحمت فرمائید. بعد از چند روز در صحن مطهر به مرحوم حاج هادی مزبور برخورد کردم و اصلا او را از قبل ندیده و نمی شناختم چون مرا دید گفت: اسمت محمد است؟ گفتم آری گفت اهل شاه عبدالعظیم هستی؟ گفتم آری گفت خدمت حضرت امیر تقاضایی دادی؟ گفتم آری گفت به من حواله کرده اند که ما یحتاج ماندن تورا فراهم کنم و هرچه لازم داشتم خرید و مبلغ هفت دینار عراقی به من داد و مرا از آیت الله اصفهانی و غیره مستغنی نمود. خلاصه آن مرحوم روابط عجیبی با ائمه اطهار علیهم السلام داشت، مکاشفات و منامات غریبی داشت. مورد توجه مخصوص مرحوم آیت الله العظمی اصفهانی و بعضی از مراجع دیگر بود با این نگارنده در حرم مطهر امیرالمومنین عقد اخوت و برادری بسته و با بسیاری از علماء معاصر صیغه برادری خوانده بود. 🖌مکاشفه عجیبی برای مرحوم نواب صفوی دارد که ذکر آن موجب سرور دل ها و روشنی چشم ها خواهد بود. فرمود در سفر مکه چون به مدینه مشرف شدم روزی برای زیارت قبور ائمه شریف بقیع رفتم و چون قبور ویران چهار امام معصوم را دیدم گریه مرا دست داد به طوری که بیخود شده و روی زمین حرم افتاده می بوسیدم و گریه می کردم. عسکرهای صعودی آمدند مرا بلند و کشان کشان به اداره برده و از من تعهد گرفتند که دیگر به آنجا نروم و مرا آزاد کردند من به حرم حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله رفته و عرض و شکایت که تا به کی ما اینگونه شدائد را ببینیم. پس از ساعتی بیرون آمدم ولی با اینکه از طرف عسکرها و اداره امر به معروف آنان ممنوع از تشرف به بقیع شریف بودم اما عشق آن بزرگواران مرا تحریک نموده و بی اختیار به طرف قبرستان بقیع رفتم و چون به درب قبرستان رسیدم دیدم درب بسیار عالی و صحن سرای عجیب و بدیعی دیدم که در هیچ یک از مشاهد مشرفه عراق و ایران ندیده بودم کفش هایم را درآورده و وارد صحن شدم دیدم حرم مطهر ائمه بقیع با گنبد و منارای طلایی رفیع و ایوان بسیار با صفایی که هرگز مثلش را ندیده بودم می باشد تعجب کردم که از دیروز عصر تاکنون این بناء مجلل را کی ساخته است پس با ذوق و شوق فراوان به طرف حرم ائمه روان شدم اما هیچکس را نمی دیدم تا به ایوان رسیدم مشاهده کردم که سید بزرگواری که عمامه سبز بر سر دارد درب حرم ائمه علیهم السلام ایستاده و با یک هیبت و وقار تمام دربانی ائمه علیه السلام را مینماید. گفتم خدایا این آقا کیست که این اندازه مقام دارد دربان امامان است نزدیک رفتم دیدم مرحوم مغفور سید مجتبی میرلوحی (نواب صفوی) است خوشحال شدم ورفتم با او مصافحه و معانقه کنم ناگهان دیدم کنار قبور ویران شده آنها ایستاده ام و از آن مناظر هیچ اثری نیست. دانستم که باطن مشاهد آن است که دیدم و فهمیدم مرحوم نواب مقام بلندی نزد اجدادش دارد. 📖گنجینه دانشمندان ج3 ص46 تا 48 🔷کانال علامه عسکری🔷 📒 @Allameaskari
💥تاریخچه ای از دوران عرب جاهلی 📚قسمت هایی از کتاب القرآن الکریم و روایات المدرستین علامه عسکری 🔷نظام قبیلگی اعراب جاهلیت 🔹اعراب بدوی صحرانشین ، قبیله هایی کوچ کننده بودند که برای دستیابی به آب و مرتع از سویی به سوی دیگر می رفتند و طبیعت موجود آنان را به محافظت از این زندگی مجبور می کرد. زندگی صحرانشینی سخت و طاقت فرسا بود ولی به دلیل داشتن بیشتریم سهم آزادی بر هرنوع زندگی مدنی ترجیح داشت. 🔹این حیات خشن ، قبایل را برای دست یابی به آب و مرتع به نبرد با هم وا میداشت و بدبینی را بر سرشت و سیره آن ها چیره میکرد. در چنین وضعی شخصی صحرانشین غریبه را دشمنی می بیند و می کوشد تا اموال او را گرفته یا از چراگاهش محرومش کند. زن صحرا نشین از ازدواج با مرد زر اندوز یا برده زادگان و کسانی که در نسبشان شبهه ای بود پروا می کرد، چون نزد عرب ارزشی نداشت. 🔶نظام اقتصادی و منابع ثروت اعراب جاهلیت 🔸قبیله قریش به ویژه تمام مردم مکه تجارت پیشه بودند . مردم مدینه و حومه آن مردم طائف ، یمن ، عراق و شام به زراعت باغ داری و دام داری می پرداختند. 🔸از جمله منابع ثروت مردم در شهر های مکه ، طائف و مدینه ربا ، قمار و روسپی داری بود . سایر مردم جزیرة العرب مانند عشایر و قبایل صحرا نشین دنبال آب مرتع، قتل و غارت و اموال دیگران بودند . مردان را می کشتند زنان و کودکان را اسیر می کردند اموال را غارت می کردند و در بازار های مخصوص خود می فروختند و به سرودن حماسه افتخار می کردند. 📝علامه عسکری در این کتاب برای حل شبهاتی در مورد قرآن کریم لازم می دانند عصر جاهلی ای که قرآن در آن نازل شده را ابتدا تبیین نمایند که به گفته خودشان برای حل بسیاری از روایاتی که به دروغ علیه قرآن جعل شده به بیان ویژگی های این عصر بسیار احتیاج داریم. ♨️کانال علامه عسکری♨️ 🆔 @Allameaskari
💠علامه عسکری: ما در شیعه فرقه نداریم! فِرَق شیعه گفتن معنی ندارد! شیعه یعنی کسی که اعتقاد به ائمه دوازده گانه دارد. شیعه چهار امامی و... نداریم. 🌀 @Allameaskari
✅ بمناسبت ولادت امام عسکری علیه السلام حدیثی از آن امام بزرگوار و داستانی از احیاگر شهر امام عسکری ( سامرا ) میرزای شیرازی(سید محمد حسن شیرازی) 💠امام حسن عسکری: قَلْبُ الْأَحْمَقِ فِي فَمِهِ وَ فَمُ الْحَكِيمِ فِي قَلْبِهِ بحار الانوار، علامه مجلسی، ج78، ص374، ط بیروت. قلب شخص احمق در زبان او و زبان شخص حکیم در قلب اوست. ✅داستانی از فطانت و ذکاوت میرزای شیرازی 💢 شهر سامرا را غالبا خانواده های اهل سنت تشکیل می داد. میرزای شیرازی برای احیای آن منطقه خود شخصا به آنجا رفت و حوزه ی علمیه ای تشکیل داد. و این کار باعث شد بسیاری از علماء و طلاب از نجف‌ به سامرا بیایند و آنجا مرکزیت پیدا کند.چون میرزا بعد از شیخ انصاری صاحب مرجعیت شده بود و از لحاظ مراتب علمی فردی مهم بود. ورود این عالم بزرگ باعث رونق شهر سامرا‌ و هم چنین حرمین شریفین شد و از مظلومیت این دو امام همام کم کرد و باعث تبدیل آنجا به مرکز علمی تشیع شد و مانند حوزه نجف سابق و حوزه قم فعلی حائز اهمیت گشت. در آن زمان فقط چهارصد خانواده شیعه بین هفت هزار هزار خانواده اهل سنت وجود داشت. در طول تاریخ شاهد بی مهری این شهر و اهلش به اهل بیت و تشیع بوده ایم و جریان شهادت مظلومانه امام عسکری خود گواه این مطلب است. دولت های عثمانی و بریتانیا هم وقتی نفوذ و سیاست میرزا را می دیدند به هر دسیسه ای دست می زدند تا او را مغلوب کنند لذا از این جو شیعه و‌ سنی حاکم بر شهر سوء استفاده کرده و به تفرقه افکنی بین آن ها و نقشه کشیدن علیه شان مشغول بودند. بر اثر برخی ازین اختلافاتی که بین دو مکتب وجود داشت فرزند میرزای شیرازی که بزرگ سامرا بود در یک درگیری کشته می شود. دولت بریتانیا سعی می کند ازین حادثه سوء استفاده کرده و آتش به دامن اختلاف بین شیعه وسنی بیندازد. میرزای شیرازی با سیاست و شجاعت تمام ، نسبت به این ماجرا این گونه واکنش نشان میدهد که میگوید: کشته شدن فرزند من بر اثر یک دعوای خانوادگی بوده و به کسی مربوط نیست. ایشان این گونه از فتنه ای که شاید منجر به کشته شدن بسیاری از شیعه ها وسنی ها به دست یکدیگر می شد، مردم و شهر سامرا را نجات داد. نقل است زمانی که میرزای شیرازی از دنیا رفت مردم میرزا را بر دوششان از سامرا تا نجف تشییع کردند. ✅ برگرفته از بیانات استاد ادیبی از شاگردان علامه عسکری @Allameaskari
(ره) فرمودند: این کتاب (عبدالله بن سبا) را قبل از چاپ خدمت مرحوم آیت الله مولف کتاب «صلح الحسن» بردم، ایشان روی تخت نشسته بودند، وقتی کتاب را دیدند از جا بلند شده و فرمودند: « می دانی تو چه کاری انجام دادي، تو لکه ننگی را از پیشانی شیعه پاک کردی». مرحوم علامه فرمودند: من اسم کتاب را احادیث سیف گذاشته بودم ولی مرحوم آل یاسین فرمودند: نام کتاب را عبدالله بن سبا بگذار چون او شناخته شده تر است تا سیف ابن عمر، به همین جهت نام کتاب را عبدالله بن سبا گذاشتم. نامه ها و نقدهای دانشمندان اهل سنت در مقابله با این کتاب، ارزش کتاب را تا حدودی برای ما روشن می‌نماید و در این میان بيش ازهمه به تكاپو افتادند چون كه آنها بیشتر از همه با مشکل مواجه می‌شوند؛ زیرا مهمترین دلایل خود را در برابر تشیع بر اساس همین مطالب و اعتقادبه عبدالله بن سبا ساخته بود. ✅ بیانات استاد ادیبی درباره کتب علامه عسکری @Allameaskari
علامه عسکری
#مرحوم_علامه_عسکری (ره) فرمودند: این کتاب (عبدالله بن سبا) را قبل از چاپ خدمت مرحوم آیت الله #شیخ_
شاید برای ما سوال شود چه لکه ننگی بر پیشانی شیعه بود که شیخ راضی اینگونه تعبیر کردند چرا برای ما این مطلب روشن نیست؟!! چرا ما جمله شیخ راضی آل یاسین را خوب متوجه نمی شویم که می گوید لکه ننگی با این کتاب از پیشانی‌شیعه پاک شد؟! شیعه در جهان چگونه دارد معرفی می شود؟! چقدر ما خصوصا اهل علم ازین جریان اطلاع داریم؟! مسئله اول جهان اسلام در آن زمان چه بوده که شیخ راضی این گونه تعبیر میکنند؟ چرا داعشیان و تکفیری ها خود را مسلمان معرفی میکنند؟!به قول طلبه ها السنخیة علة الانضمام : یعنی باید یک سنخیتی بین مسلمان بودن و داعشی بودن باشد که بگویند ما مسلمانیم! چقدر اطلاع داریم که اسلامی که در کتب صحاح اهل سنت معرفی می شود سرتاسر خون و شمشیر بوده؟! آیا سربریدن های داعش و تکفیریان یک دفعه ای بوده یا برایش در منابع دین ادله دارند؟! سند دارند !!! اگر به این سوالات توجه شود و روی آن فکر شود کمی به بزرگی‌ کار عبدالله بن سبا و تعبیر شیخ راضی آل یاسین پی خواهیم برد! وقتی فقط محدود به کشوری شویم که در آن زندگی میکنیم و یا حتی محدود به حوزه شهر خودمان شویم بیش از این انتظار نیست! آن شخصی می داند عبدالله بن سبا و دروغ بودن این شخصیت چه اثر مهمی دارد که خبر دارد در جهان شیعه را ساخته و پرداخته این شخصیت خیالی یهودی می دانند!!! این را ما که در ایران هستیم و حتی در ام القری جهان اسلام که قم باشد شاید متوجه نشویم.چون دغدغه ما چیز دیگری است. اما آن اسلام شناس غربی که می آید این کتاب را می‌خواند متوجه می شود که اسلام آنی نیست که در کتب صحاح اهل سنت وجود دارد و به آن رسیده! یعنی اسلام خون و شمشیری که شخصیت متهم این کتاب آن را جریان سازی کرده است! تشیع آنی نیست که عبدالله بن سبا آن را ساخته باشد! لذا علامه عسکری در خارج از ایران بیشتر شناخته شده تا در ایران و حتی در قم! این مطلب برای ما خصوصا قشر اهل علم باید بسیار مهم باشد. اسم افرادی در تاریخ ماندگار شد چون صاحب کشف ها و اختراعاتی بودند. کتاب عبدالله بن سبا علامه عسکری یک کشف بزرگ بود و اسم علامه را جهان اسلام ماندگار کرد. فقط برای بزرگی این اثر یک مطلب نقل میکنیم. یک استاد سنی دانشگاه سعودی بعد از مطالعه این کتاب گفته بود من دیگر به هیچ کتابی بعد از قران اعتماد نخواهم داشت!و از دانشمندان اهل سنت درخواست کرده بود جواب این کتاب را بدهند! ✅ برگرفته از بیانات استاد ادیبی از شاگردان علامه عسکری @Allameaskari
یکی دیگر از کارهای که مرحوم علامه انجام دادند کتاب است که در ادامه همان کار قبلی یعنی صورت گرفته است. ایشان در این کتاب اثبات می‌کنند که دروغها منحصر به داستان عبدالله سبا نیست و بیش از صد و پنجاه صحابی ساختگی دیگر و بسياري از مکان‌ها و حوادث در شمار این جعلیات قرار دارند. کار بسیار مهمی که در این کتاب صورت می‌گرفت و ما بدان کمتر توجه داشته‌ایم این است که جنگ را از خانه خود به خانه دشمن منتقل می‌کرد. ✅ بیانات استاد ادیبی درباره معرفی کتب علامه @Allameaskari
اگر کسی بگوید اثبات در میان اصحاب پیامبر چه ثمره علمی براي ما دارد؟ درجواب این سوال می‌فرمودند : «شاید شما این قضیه (صد و پنجاه صحابي ساختگي) را درک نکنید. اثبات دروغین بودن افرادی که ارکان علمی و عملی قومی را عهده‌دار هستند یعنی خط بطلان بر تمام اعمال و رفتارشان، این نظیر آن است که معاذالله کسی بیاید و بگوید دو امام شما وجود خارجی ندارند». @Allameaskari
✅ قسمتی از کتاب سقیفه ⭕آثار اجتماع سقيفه در اثر اجتماع در آن سقيفه، شريعت اسلام، پس از پيامبر اكرم (ص) دگرگون شد!. در اثر سقيفه، تاريخ اسلام، دگرگون شد. در اثر سقيفه، به در خانه فاطمه زهرا (س) آتش بردند و شد آنچه شد. در اثر سقيفه، شمشير ابن ملجم، بر فرق امير المؤمنين على (ع) فرود آمد. در اثر سقيفه، امام حسن (ع)، با زهر شهيد شد. در اثر سقيفه، حضرت امام حسين (ع) شهيد شد. و زينب (س) و ديگر دختران پيامبر (ص) اسير شدند. در اثر آن سقيفه، مسير تاريخ بشريت، دگرگون شد. اثر سقيفه، از آن روز تاكنون، و تا ظهور حضرت مهدى موعود (عج) ادامه دارد!!. و امروز همه پيروان و عاشقان امام على (ع) و ديگر ائمّه هدى، آرزومندند كه با ظهور حضرت بقية اللّه ارواحنا فداه، ماهيّت سقيفه را بر ملا نموده و انتقام اجداد طاهرينش را از بانيان و گردانندگان آن اجتماع شوم بگيرد. آمين يا ربّ العالمين @Allameaskari
#خاطرات ✅فقیه و فیلسوف عصر ما آیت الله حق شناس رَحِمَه الله، ازایشان سوال کرده بودند کتابی درسیره اهل بیت معرفی بفرمایید "فرموده بودند کتاب نقش ائمه در احیای دین علامه عسکری را بخوانید. @Allameaskari
🚫سوره تحریم در مورد چه کسانی نازل شده است❗️ آن ها (دو زن پیامبر اکرم) چه کار خلافی مرتکب شده بودند که خداوند در قرآن وعده عذاب سخت و دردناک به آن ها می دهد و آن ها را با زنان حضرت نوح و حضرت لوط که به شوهرانشان نفاق ورزیدند و خیانت کردند، مقایسه کرده است؟!! 🔷 خداوند در آیات اولیه سوره تحریم می فرماید اگر شما(دو زن پیامبر) از كار خود توبه كنيد (به نفع شماست) زيرا دلهايتان از حق منحرف گشته است، و اگر بر ضدّ پيامبر (ص) دست به دست هم دهيد،(كارى از پيش نخواهيد برد، زيرا) خداوند ياور اوست و همچنين جبرئيل و صالح مؤمنان (على) و فرشتگان پشتيبان اويند. 📗 اما جواب علامه عسکری به نقل از کتاب سقیفه ایشان 🔶 قرآن با دوگونه وحى بر پيامبر (ص) نازل می شد: 1) وحى قرآنى، كه همان نصّ قرآن است، كه از زمان پيامبر (ص) تا به امروز در دسترس همه است. 2) وحى بيانى، كه با آن تفسير قرآن بيان مى شده است. حال بیان آیات ✅پيامبر (ص) به حفصه دختر عُمَر فرموده بود كه پدر تو با پدر عايشه (ابو بكر) براى گرفتن حكومت پس از من قيام خواهند كرد. اين سخن را پيامبر (ص) به عنوان راز فرمودند ، لكن اين راز را حفصه با عايشه در ميان گذارد. عايشه هم آن را به پدرش گفت. ابوبكر هم آن را با عمر در ميان گذاشت.عمر از حفصه سؤال كرد داستان چيست؟ بگو (تا آماده شويم). او هم راز پيامبر (ص) را براى پدرش فاش كرد. پيامبر (ص) بخشى از جريان را، يعنى اينكه آن دو زن راز او را افشا كرده بودند، بيان نمود و از بازگويى بخشى ديگر اعراض كرد. ⛔️آيا راز چیزی جز آمادگى پدران آن دو براى گرفتن حكومت پس از پيامبر (ص) می توانست باشد؟ 💥ابن عبّاس، براى آنكه از زبان خليفه دوم شأن نزول سوره را روايت كند، با زيركى به او گفت: من يك سال است می خواهم از شما سؤالى كنم، هيبت شما مرا مانع است. عمر گفت: چيست؟ گفت: سؤال از آيه قرآن است. خليفه گفت: ابن عباس، تو می دانى علمى از قرآن نزد من است و از من سؤال نمی كنى؟! در اينجا ابن عباس از او پرسيد: سوره تحريم درباره چه كسى نازل شده است؟ عمر گفت: درباره عايشه و حفصه. ادامه دارد... 📖 تفسير طبرى ج 28/ ص 104- 105 📗هرروز با بخشی از کتاب سقیفه علامه عسکری با ما همراه باشید🔰 🔷 @Allameaskari
📓 ⭕️آیا امیرالمومنین و فرزندانش علیهم السلام در جنگی که بین ایران و شبه جزیره عربستان رخ داده و منجر به فتح ایران شده است حضور داشتند؟؟!❌ 🌐اخیرا در فضای مجازی خبری منتشر شد که در زمان فتح ایران توسط اعراب در زمان خلیفه دوم به دنبال حضور در ایران و بعد از فتوحات اتفاقات ناگواری مانند تجاوز به نوامیس و نسل کشی های گسترده صورت گرفته ❗️و حضرت امیر و فرزندانش هم حضور داشته اند⭕️ وحضور حضرت و فرزندانش یعنی تایید این کار❗️ ⚠️ ✅اما جواب: یکی از شاگردان علامه نقل می کنند که امیرالمونین و فرزندان بزرگوارشان در تمام مدت 25 سال هیچ یک از مناصب دولتی و رسمی را نپذیرفته و هیچ نقل معتبری از حضور حسنین در فتوحات ایران وجود ندارد. تنها نقل موجود از طبری است که هیچ یک از محققان آن را نپذیرفته اند. ✅اصولا امام اینگونه فتوحات را چون براساس موازین اسلامی نبود تایید نمی کردند و صحیح نمی دانستند. ✅امام معمولا از جریانات حکومت بدور بوده اند مگر زمانی که بایستی یک خلاف یا اشتباه را گوشزد می کردند.1 ✅دروغ جدید سایت های ضد اسلام مساله زنانی است که مورد تجاوز قرار گرفته اند. این نقل ها دروغ و جعلی تازه است که دشمنان امروز آن را ساخته اند. ✅دروغ بی شرمانه دیگر آن است که گفته اند امیرالمونین فرزندان این تجاوزات را فرزند خویش نامید❗️ ✳️آن چه که واضح است دروغ گفتن و جعل نمودن کاری بی هزینه و ساده است که دشمنان دین همیشه از آن به نفع مقاصد خویش استفاده نموده اند، پس نباید بدون سند موثق و متقن مطلبی مورد قبول واقع شود. ⚜با اقتباس از کتاب رهنمای طریق استاد محمد علی جاودان از شاگردان علامه عسکری ص 365⚜ ▫️1 رجوع کنید به کتاب الصحیح من سیرة الامام امیرالمونین تالیف سید جعفر مرتضی عاملی و سیرة الائمة الاثنا عشر تالیف هاشم معروف الحسینی 📢آگاهی افراد جامعه وظیفه همگانی 🔶تا می توانید نشر دهید🔶 🇮🇷 کانال علامه عسکری 🔰 ▫️ @Allameaskari
هدایت شده از علامه عسکری
برای سفارش کتب علامه عسکری و استاد جاودان حفظه الله به کانال زیر مراجعه نمایید. @Allamehaskari
هدایت شده از سیدالعلماء
🔺 امتحان و آزمایش مومنان 🔹 در حدیث پانزدهم کتاب شریف (ص ۲۳۵) وارد شده: «عَن اَبی‌عبدِالله علیه‌السلام، قالَ اِنَّ فی کِتابِ علیٍّ، علیه‌السلام»، حضرت نباید مدرک نشان دهد، ولی از بس‌که مطالب مهم است می‌فرماید: در کتاب حضرت (علیه‌السلام)، مثلاً به خط حضرت علی (علیه‌السلام)، این مطلب را من برای شما دارم می‌گویم. «أنّ أشدّ النّاس بلاء النّبیّون»؛ سخت‌ترین و مشکل‌ترین در مال است، «ثُمَّ الوَصیّون»؛ مال و ، بعد از آن‌هاست. «ثُمَّ الامثَلُ فَالاَمثَلُ»؛ بعد از پیامبران و اوصیا، مشکل‌ترین برنامه‌ها و پیش‌آمدها و بلاها و متوجه آنی است‌که به این خانواده، به این بزرگان نزدیک‌تر باشد؛ اخلاقاً، علماً، اعتقاداً شبیه‌تر باشد، آن‌وقت درجات شروع می‌شود. دیگر درجه همین‌طور پایین می‌آید، درجه‌درجه تا به ماها می‌رسد. هر کسی مطابق آن و و و خود، امتحان دارد. «و اِنَّما یُبتَلَی المؤمِنُ عَلی قَدرِ الاَعمالِ الحَسَنهِ»؛ هر کسی‌که کار می‌کند و آذوقه برای خود تهیه می‌کند، در این دنیا، و اهل است، به همان مقدار هم برایش نوشته می‌شود. خب معلوم است دیگر هر کلاسی یک امتحان خاص خودش را دارد. ممکن است صد هزار نفر توی یک شهر باشند و صد هزار گونه هم امتحان جورواجور برای‌شان پیش بیاید. «فَمَن صَحَّ دینُهُ»؛ این‌ها همه در کتاب حضرت علی است و علی (علیه‌السلام) باید این‌ها را حفظ بکند. «فَمَن صَحَّ دینُهُ و حَسُنَ عَمَلُه»؛ هر کسی‌که دینش، صحیح و راستین باشد، نه دین دست‌خورده و نیم‌خورده و ناتمام و نیمه‌کاره و نیم‌بند و این‌جور چیزها. «فَمَن صَحَّ دینُهُ و حَسُنَ عَمَلُهُ، إشتَرَّ بَلاءُهُ»؛ پیش‌آمدهای ناگوارتری برایش پیش می‌آید. خب این‌ها چرا آخر این فلسفه‌اش چیست؟ مثلاً دین بلاست؟ می‌فرمایند: «و ذلک أنَّ الله تَعالی لَم یَجعَلِ الدُّنیا ثَواباً لِمُؤمِنٍ و لا عُقوبَةً لِکافِرٍ»؛ فلسفه‌اش این است: این دنیا فقط جای امتحان است و چیز دیگری نیست. این‌جا نمی‌شود کرد. این‌که و ما راحت‌طلب و خوشی و عیش و نوش‌طلب است، درست است، این‌ها جزء وجود ماست، اما جایگاهش کجاست؟ این دنیا جایگاهش نیست؛ مگر ما در رحم مادر، یک زندگی نداشتیم، نُه ماه ما آن‌جا زندگی کردیم. آیا آن‌جا، جای این حرف‌ها بود؟ آن‌جا می‌شد ساختمان ساخت؟ یا این‌که می‌شد ماشینِ سواری آن‌جا آدم پیدا کنه؟ آن‌جا جای این حرف‌ها نبود؟ دنیا هم همین‌جور است. دنیایی که دارد، دنیایی که دارد، دنیایی که دندان شکستن و پیشانی آن حضرت را جراحت زدن دارد، این دنیا هم مثل دنیای رَحِم می‌ماند. هیچ، جای راحتی نیست. انبیاء را شما یکی‌یکی نگاه کنید. بپرسید از آن که این‌ها را معرفی می‌کند، زندگی‌هایشان را بیان می کند: آیا حضرت راحت بود؟ آیا حضرت راحت بود؟ آیا حضرت راحت بود؟ آیا حضرت (علیهم‌السلام) راحت بود؟ جریانات چند نفر از همین بزرگان را در این سوره‌ی بیان می‌کند. پس فلسفه‌اش این است که دنیا خلق برای راحتی نشده. نه دادن در این‌جا می‌شود و نه دادن در این‌جاست. هیچ کدامش نیست. ۸۵٫۷٫۹ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
تکریم والدین رمز رشد و کمال معنوی #مرحوم_شیخ_محمدحسین_زاهد #سخن_بزرگان @Allameaskari
کتاب دختر پیامبر اثر آیت الله جاودان شاگرد برجسته علامه عسکری وقایع زندگی حضرت صدیقه سلام الله علیها بعد از رحلت پیامبر صلوات الله علیه و آله کتابی متناسب با ایام فاطمیه جهت سفارش به آیدی پیام دهید 👈 @Aghayabnalhasan ✔کانال علامه عسکری ⬜ @Allameaskari
📔 ✅عرب و اطاعت از شيخ قبيله 💢بیان مرحوم علامه عسکری: 🔸شما جامعه عرب را درك نمىكنيد، جامعه عرب، تابع رئيس و شيخ قبيله است و هر كارى كه شيخ قبيله بگويد انجام می دهند، نمونه اى عرض كنم براى روشن شدن سخنم: ⚠️در كربلا رسم شده بود كه در ايام عاشورا از روى آتش راه می رفتند. از اين ماجرا مدتى گذشت روزى حضرت آيت اللّه العظمى حكيم رحمه الله به كربلا آمدند و به شيخ كربلا (كه شيخ فخرى آل كمونه بود) دستور دادند كه برنامه از روى آتش رفتن را تعطيل كنند. شيخ كربلا هم دستورات آيت اللّه العظمى حكيم رحمه الله را اجرا كردند و عاقبت، اين كار در كربلا تعطيل شد. 🔆شاید برای همه ما سوال شود چطور جمعیت به آن عظیمی در غدیر خم به امیرالمومنین تبریک گفتند و ولایت ایشان بعد از پیامبر را تصدیق کردند اما در سقیفه خلیفه تعیین کردند⚠️ ⭕ این به خاطر همین مطلبی است که نقل شد و آن تعصبات قبیلگی است. ⚠️حتی در جایی می فرمودند عرب برای حضرت عباس علیه السلام ارادت خاصی قائل است و قسم حضرت عباس برایشان خیلی عزیز و بزرگ است اما اگر همان شیخ قبیله بگوید گنبد و حرم حضرت عباس را ویران کن دریغ نمی کند و اطاعت می کند. برگرفته از بیانات استادادیبی ✅ کانال علامه مجاهد سید مرتضی عسکری @Allameaskari