eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
CLIP.mp3
1.44M
🎙چرا نهج البلاغه؟🎙 "استاد مهدوی ارفع" @Arshiv_Gholam
emam-javanan.mp3
742.9K
🎙ما تا حالا راه نیفتادیم🎙 "امام خمینی (رحمه اللّه)" @Arshiv_Gholam
chay.farahzad.mp3
1.55M
🎙چای روضه🎙 "استاد حبیب اللّه فرحزاد" @Arshiv_Gholam
این کتاب در مورد جاناتان لیوینگستون، یک مرغ دریایی است که دوست ندارد مثل هزاران مرغ دریایی دیگر فقط به فکر خوردن و خوابیدن و گذران زندگی باشد. جاناتان می‌خواهد به شکل حرفه‌ای پرواز را یاد بگیرید. به همین خاطر دور از دیگر مراغان دریایی، تنها به تمرین مشغول است. ✍ أثری از ریچارد باخ 📚 انتشارات امیرکبیر و . . . @Arshiv_Gholam
شیخ احمد فاضلی - نیمه شعبان.mp3
19.36M
🎙سخنرانی احیاء شب نیمه شعبان🎙 "حضرت استاد شیخ أحمد فاضلی" @Arshiv_Gholam
تلاش و حرکت آدمی _که فلسفه ی بودن اوست_ نقطه ی آغاز و سکّوی پرشی دارد و آن ایمان است. ایمان یعنی باور، پذیرش و پایبندی به آنچه برای آن، در راه آن به تلاش و جدّ و جهد است و به راهی که وی را به آن سر منزل می رساند و بالأخره به خود این تلاش و حرکت. بدون ایمان هر حرکت و پویشی ناپایدار و بی فرجام است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 59 @Arshiv_Gholam
آورده ای دوباره بدهکارمان کنی فکری به حال غم زده و زارمان کنی این جور که دوباره به ما راه می دهی اصلاً بعید نیست طلبکارمان کنی با اینکه ما به دست تو پرونده داشتیم یک دم نخواستی تو خدا، خارمان کنی تو مهربان ترینی و اصلاً نمی شود با آتشِ جهنّمت، آزارمان کنی ما را زمین زده است گناهان بی شمار باید که فکرِ این دل بیمارمان کنی من آمدم دوباره رفیقت شوم خدا لطفی اگر کنی تو و بیدارمان کنی این چشم ها که بوی شهادت نمی دهد تا با شهید کرب و بلا یارمان کنی با گریه های فاطمه ات گریه می کنیم تا روضه خوان روضه دیوارمان کنی آتش گرفته ایم در این اضطراب تا پهلو شکسته از تب مسمارمان کنی "وحید محمّدی" @Arshiv_Gholam
گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ أمّا انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه می کنید، أوّلاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من می بینم دیگر. من مواردی را مشاهده می کنم، نه در دانشگاه، در گروه‌های اجتماعی گوناگون، که روی یک مصداق خاصّی تکیه می کنند؛ یا به‌عنوان فساد، یا به عنوان کج رَوی سیاسی، یا به‌ عنوان خطّ و خطوط غلط. بنده مثلاً اتّفاقاً از جریان اطّلاع دارم و می بینم این جوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطّلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه می کنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‌ای به دست می دهید برای اینکه آن زرنگِ قانوندانِ قانون شکن، که من گفته‌ام قانوندان های قانون شکن خطرناکند، بتواند علیه شما استفاده کند. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 70 @Arshiv_Gholam
توصیف مبهم در حقیقت توصیف نیست...توصیف مبهم نه تنها ابهامی را نمی زداید که خود نیازمند توصیف است. استفاده از کلمات و جملات کنایی و استعاره ای، موجب ابهام در توصیف خواهد شد. آرایه ها و صناعات ادبی و قالب های شعری برای توصیف علمی پدیده های انسانی نه تنها مناسب نیست؛ بلکه ممکن است انحراف در فهم موضوع و اندیشه ورزی را نیز به دنبال داشته باشد. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 174 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ جَمِيلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: إِنَّ مِمَّا خَصَّ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) بِهِ الْمُؤْمِنَ أَنْ يُعَرِّفَهُ بِرَّ إِخْوَانِهِ وَ إِنْ قَلَّ وَ لَيْسَ الْبِرُّ بِالْكَثْرَةِ وَ ذَلِكَ أَنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَقُولُ فِي كِتَابِهِ "وَ يُؤْثِرُونَ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ كانَ بِهِمْ خَصاصَةٌ" ثُمَّ قَالَ "وَ مَنْ يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ" وَ مَنْ عَرَّفَهُ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) بِذَلِكَ أَحَبَّهُ اللَّهُ وَ مَنْ أَحَبَّهُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَفَّاهُ أَجْرَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِغَيْرِ حِسَابٍ، ثُمَّ قَالَ يَا جَمِيلُ ارْوِ هَذَا الْحَدِيثَ لِإِخْوَانِكَ فَإِنَّهُ تَرْغِيبٌ فِي الْبِرِّ. الكافي، ج‏2، ص 206 @Arshiv_Gholam
forsat-emam-khamenei.mp3
2.3M
🎙فرصت عمر🎙 "نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
1_712252349.mp3
1.27M
🎙نگاه مثبت و فهم نعمات🎙 "حضرت استاد قرائتی (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
ghaflat.mp3
5.77M
🎙غفلت ما عامل محرومیّت ماست🎙 "مرحوم استاد علی صفائی حائری (عین.صاد)" @Arshiv_Gholam
کتاب «"قرآن و فرهنگ عصر نزول" دارای چهار فصل اصلی است. فصل اوّل آن به کلّیات می پردازد و ضرورت و اهمیّت موضوع و پرسش های اساسی را مطرح می کند. فصل دوّم درباره مستشرقان و دیدگاه اقتباس، بررسی هایی انجام داده و تاریخچه و چیستی استشراق، دیدگاه یوسف حدّاد و اقتباس قرآن از تورات و انجیل، مبانی نظری دیدگاه یوسف حدّاد و نقش دیدگاه وی روی کارکردها را مورد بحث قرار می دهد. فصل سوّم با عنوان روشنفکران دینی و دیدگاه قرآن کلام بشری با خاستگاه الهی وحی را از منظر دکتر سروش طرح کرده و مبانی نظری، نقد مبانی نظری و پیامدهای بحث را بررسی می کند. در فصل چهارم دیدگاه مورد تأیید قرآن، بر نزول تاریخی و فرا تاریخی قرآن تأکید کرده و به شش موضوع اصلی مانند طرح پیشین قرآن در علم ازلی الهی، استقلال وحی از شخصیّت پیامبر اکرم (صلّی اللّه علیه و آله)، تأثیر ناپذیری قرآن از فرهنگ عصر نزول، عصمت پیامبر اکرم (صلّی اللّه علیه و آله)، تحریف ناپذیری قرآن و جامعیّت قرآن می پردازد. ✍ أثری از استاد حسین فقیه 📚 انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمه اللّه) @Arshiv_Gholam
🕯مناجات شعبانیه🕯 ◾️ سخنرانی و مناجات خوانی: شیخ غلامعلی بدرلو ◾️ مدّاحی: کربلایی محمّد اکبری ⏳ زمان: سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 20 🌐 مکان: قم، هنرستان، کوچه 28، فرعی دوّم، سمت راست، حسینیه صاحب الأمر (عجّل اللّه فرجه) "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
أمّا در برخورد با آنچه شده، باید خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانه‌وار و معترّض. بالأخره کارهای زیادی انجام گرفته، احیاناً کوتاهی هایی هم شده؛ أمّا باید مشکل را حل کرد. نباید نتیجه‌ی قهری نحوه‌ی بیان این باشد که بعد از چندی انسان احساس کند که به کلّ مجموعه به شدّت معترّض است؛ نه، شما برای موفّقیت کلّ مجموعه دارید تلاش می کنید؛ اصلاً همه‌ی تلاشتان این است که نظام را پیش ببرید...کاری نکنید که مخالفان شما این تردید را دامن بزنند که آیا نظام اسلامی می تواند؟ آیا نظامی اسلامی توانسته؟ البته که می تواند؛ البته که توانسته! نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 71 @Arshiv_Gholam
به جای آنکه برای جنگیدن با دوستان بهانه بجویید، برای جنگیدن با دشمنان بهانه ها را پنهان نکنید. اگر اهل جنگی با دشمن بجنگ، با برادر چرا؟ نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 67 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفُضَيْلِ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: يَجِبُ لِلْمُؤْمِنِ عَلَى الْمُؤْمِنِ أَنْ يَسْتُرَ عَلَيْهِ سَبْعِينَ كَبِيرَةً. الكافي، ج‏2، ص 207 @Arshiv_Gholam
وَ اسْمَعْ دُعائی، دعام و بشنو وَ اسْمَعْ نِدائی، صدام و بشنو اَقْبِلْ عَلَیَّ، من و نگاه کن الهی العفو، ببخش و از غم، من و رها کن داره میاد ماه رمضون، من توشه ای ندارم بوی گناه گرفتم و سیاهِ روزگارم خودت بگو تُو مهمونیت، چه جوری پا بذارم؟ یاربّنا یا ربّنا یا ربّ الهی العفو وَ قَدْ سَتَرتَ، رسوام نکردی اَفْنَیْتُ عُمری، رهام نکردی وَ عُدْ عَلَیَّ، ترحّمی کن اَطْلُبُ عَفوَک، به روی بنده‌ت، تبسّمی کن اومده اون که صد دفعه، شکسته توبه هاشو نمی‌دونم که دوست داری، باز بشنوی صداشو؟ روت و نگردون بشنو این، صدای ربّناشو @Arshiv_Gholam
أئمّه (علیهم السّلام) یا مسموم شدند یا شهید، و تعدادی از ایشان پاره ای از عمر خود را در زندان و تحت نظر بوده اند و اساساً امام هادی و خصوصاً امام عسکری (علیهما السّلام) در اردوگاه نظامی زندگی می کردند؛ این موارد نشان دهنده آن است که دشمن از قیام ایشان می ترسید؛ وگرنه، کسی که فقط حاکمان را نصیحت کند، زاهدِ گوشه نشین و عالِمِ مسأله گو باشد، خطری برای دشمن حکومت ندارد تا او را زندانی کنند. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 237 @Arshiv_Gholam
Kashani_13960701_03_hazine_dashtane.mp3
3.19M
🎙هزینه داشتن دفاع از حق🎙 "استاد حامد کشانی" @Arshiv_Gholam