eitaa logo
دولت جوان انقلابی🇮🇷
123 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3هزار ویدیو
179 فایل
🔆﷽🔆 ☘ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است 🍃ما برآنیم که این ذکر جهانی بشود⚘ 📲ارسال انتقادات بسیار ارزشمند شما👇 @Taha_Yasin3 🛑هشدار: هر گونه کپی‌برداری از مطالب کانال بدون ذکر منبع، اصلا حرام نبوده و کاملا مجاز است✔😉 ♨️کانال دوم ما👇 @vacsam
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️ به ابراهیم گفتند: این بت‌ها را تو شکستی؟ ✅ گفت: ببینید تبر، روی دوش چه کسی است! ✴️ گفتند: بت بزرگ که قادر نیست چنین کاری انجام دهد!! ✅ گفت: پس بت‌هایی را می‌پرستید که حتی نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند؟!! ❌ و اینجا بود که قوم بت‌پرست، به‌جای اصلاح غلط خود، ابراهیم را در آتش افکند! ✴️ گفتند: چرا به ستاد کرونا نقد وارد می‌کنید؟ ✅ گفتیم: پروتکل‌ها که متعلق به ستاد نیست؛ از CDC و FDA آمریکا و همچنین WHO که تحت نفوذ آمریکا است صادر شده و ستاد کرونا صرفا ترجمه کرده (به‌همراه اسناد) ✴️ گفتند: اینها مجموعه‌های بین‌المللی هستند و شما بدبینانه به مسائل نگاه می‌کنید. ✅ گفتیم: آنکه از منظر برخی پزشکان اصلی کرونای کشور، «خدای عفونی جهان» خطاب می‌شد، در کشور خودش (آمریکا) نتوانست از عملکردش دفاع کند و توسط دادگاه کشور خودش بابت بی‌کفایتی و کتمان واقعیت در ایام کرونا، محکوم و برکنار شد! ⬅️ حال نباید با مقلدان این خدای متقلب و ناتوان در ستاد کرونا برخورد شود؟ یا حداقل از این جایگاه مهم کنار گذاشته شوند؟! ❌ گفتند: شما ضد علم و ضد ولایت هستید! 🔶🔹پی‌نوشت بله... بت‌پرستی نه تنها تمام نشده؛ بلکه عمیق‌تر هم شده. دیروز، انبیاء الهی، بت‌های عینیِ سنگی و چوبی را می‌شکستند؛ اما امروز برای زمینه‌سازی ظهور وارث انبیاء، حضرت مهدی (عج)، باید بت‌های ذهنی و شناختی که با رنگ و لعاب واژگان شیک انگلیسی و ادبیات علمی بزک شده‌اند را بشکنیم. 💠 و ما، هستیم... ✍️ مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
دولت جوان انقلابی🇮🇷
💢 ماجرا خیلی واضح است: پس از جنگ جهانی دوم، نظم جهانی مطلوب یهود، به‌صورت نظام تک‌قطبی و با لیدری آ
📚 بخش سوم 🔶🔹 دکترین چرچیل به‌همراه ابزارهای زیستی، نقطه اتکای نظم نوین جهانی ⭕️ در ﺳﺎل ۱۹۴۳ ﻣﯿﻼدی و در خلال جنگ جهانی دوم، شرایط جنگ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ‌ای شد ﮐﻪ ارﺗﺶ ﻫﯿﺘﻠﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان دﺷﻤﻦ اﺻﻠﯽ جریان یهود، ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﺑﺮ ﻣﺪار ﭘﯿﺮوزی و ﻗﺪرت پیش می‌رفت و ﻣﺘﻔﻘﯿﻦ - ﺧﺎﺻﺘﺎً ﺑﺮﯾﺘﺎﻧﯿﺎ - در ﻣﻮﺿﻊ ﺿﻌﻒ ﺟﺪی و سقوط کامل ﻗﺮار داﺷﺘﻨﺪ، تاحدی ﮐﻪ ﮐﻞ ﮐﺸﻮر ﻓﺮاﻧﺴﻪ ﻓﻘﻂ ﻃﯽ دو ﻫﻔﺘﻪ سقوط کرد و ﺑﻪ ﺻﻮرت ﮐﺎﻣﻞ ﺗﻮﺳﻂ آﻟﻤﺎن اﺷﻐﺎل ﺷﺪ. از این رو اﺣﺘﻤﺎل ﺳﻘﻮط ﻟﻨﺪن، اﻣﺮی ﺟﺪی طلقی گردید. در پی این اتفاقات، اجلاس تهران با حضور رهبران سه قدرت آن زمان یعنی بریتانیا، آمریکا و شوروی در شهر تهران - و بدون اطلاع شاه پهلوی- تشکیل شد. ✳️ در این جلسه، چرچیل جمله‌ی مهمی را بیان نمود: «واقعیت» آنقدر ارزشمند است که باید انسان حتماً آن را در پوششی از دروغ بپیچاند و محافظت کند. پس از کنفرانس تهران، دو اتفاق مهم از سوی متفقین علیه آلمان نازی رخ داد: 1️⃣ افزایش بی‌سابقه‌ی حملات ایذایی به‌گونه‌ای که افسران و فرماندهان ارتش آلمان به این نتیجه رسیده بودند که هر عملیات نظامی از سوی متفقین، ایذایی است و ارزش دفاع سرسختانه را ندارد؛ 2️⃣ تمرکز طرح‌ریزی متفقین بر یال غربی آلمان که یال قوی آن بود صورت گرفت، نه یال ضعیف در شرق که درگیر شوروی بود؛ ⬅️ در نتیجه زمانی که متفقین، عملیات نرماندی را آغاز کردند؛ اولاً ارتش آلمان تصور می‌کرد این عملیات نیز یک عملیات ایذایی است و ثانیاً باور نمی‌کرد دشمن، از یال قوی به وی حمله کند. 🔻 لذا معنای جمله‌ی چرچیل در کنفرانس تهران، اینجا مشخص شد که چطور واقعیتی مثل عملیات نرماندی، در میان عملیات‌های فریب و ایذایی مخفی شده بود و اینگونه شکست ارتش آلمان، از شکست در نرماندی رقم خورد. 💢 اکنون شواهد دالّ بر این است که مشابه چنین راهبردی، به‌منظور تحقق نظم نوین جهانی از سوی جریان یهود به‌کار گرفته شده است که همان عملیات کووید-19 می‌باشد؛ به‌گونه‌ای که این مسأله و حتی بیماری‌های مشابه که در آینده ممکن است رخ دهند، عملیات‌هایی هستند برای تسریع تحقق نظم نوین جهانی و تثبیت جایگاه و اصالت سازمان‎‌های بین‌المللی که پروتکل‌های آنها، مبنای تصمیم و اقدام سایر کشورها است. 💢 به عبارت دیگر می‌توان تمرین تبعیت از سازمان‌های جهانی را در نظام پارلمانی نوین، همان حقیقتی دانست که سایر مسائل به‌عنوان دروغ‌های عامدانه آن را پنهان کرده‌اند. 🌐 بخش یکم https://eitaa.com/SHRChannel/1446 🌐 بخش دوم https://eitaa.com/SHRChannel/1450 🔰هشتگ را در کانال دنبال کنید. ✍️ مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
دولت جوان انقلابی🇮🇷
🔴علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(۲) 🖊 احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــ
🔴علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(۳) 🖊احمدحسین شریفی گفتیم که پس از اثبات «امکان و ضرورت اسلامی‌سازی علوم انسانی»، سه گام مهم را برای اسلامی‌سازی علوم انسانی برمی‌شمارد: گام نخست ناظر به نقد علوم انسانی رایج بود که در مطلب پیشین به آن پرداختیم. گام دوم: تبیین مبانی معقول علوم انسانی حال که سستی و نادرستی علوم انسانی موجود را آشکار کردیم و ساختمان عظیم علوم انسانی غربی را لرزان کردیم در گام دوم انتظار آن است که بنیان‌های معرفتی ساختمان را سامان دهیم. به تعبیر دیگر، با نگاهی ایجابی لازم است که بنیان‌های هستی‌شناختی، معرفت‌شناختی، روش‌شناختی، انسان‌شناختی و ارزش‌شناختی علوم انسانی اسلامی را تشریح کنیم. در فرایند تحول علوم انسانی این مهم‌ترین وظیفه‌ای است که بر دوش عالمان دینی و متخصصان بنیان‌های فکر دینی و اسلامی است. به جرأت می‌توان گفت در میان عالمان دینی هیچ کس به اندازه علامه مصباح در این زمینه فعالیت نکرد. او با تکیه بر بنیان‌های استوار عقلی و همچنین آیات قرآنی کوشید مبانی فکری و فلسفی لازم را برای تحول در علوم انسانی و اسلامی‌سازی علوم انسانی به صورتی منسجم و منطقی عرضه کند. گام سوم: تولید فلسفه علم مورد نظر پس از تبیین مبانی عام علوم انسانی، کار بزرگ دیگری که علامه مصباح انجام آن را لازم می‌دانست تولید «فلسفه علم مورد نظر» بود. دراین‌باره می‌فرمودند که در تک‌تک علوم انسانی لازم است که با تکیه بر بنیان‌های فکر اسلامی، فلسفه‌ مضاف به آنها تبیین و تدوین شود. و البته در این میان معتقد بودند که روان‌شناسی، اقتصاد و جامعه‌شناسی اولویت‌های نخست هستند. زیرا اینها «علوم انسانی پایه» هستند و علومی مثل تعلیم و تربیت، مدیریت، حقوق، علوم سیاسی و امثال آن، «علوم انسانی پیرو». این سه گام را شرط لازم تولید «نظریه اسلامی» و در نهایت «علم اسلامی» می‌دانست. خلاصه آنکه در سطح معرفتی ایشان سه کار عمده انجام می‌دادند: تبیین امکانِ اسلامی‌سازی علوم انسانی؛ ضرورت اسلامی‌سازی این علوم؛ چگونگی اسلامی‌سازی علوم انسانی. 🔻ادامه دارد @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(۴) 🖊احمدحسین شریفی همانطور که اشاره کردیم پروژه در اسلامی‌سازی علوم انسانی را نباید منحصر در اقدامات علمی و نظریه‌پردازی دانست؛ افزون بر آن، اقدامات تربیتی و پرورشی و انگیزشی فراوانی را نسبت به کنش‌گران حوزه علوم انسانی نیز مدیریت کردند. وی معتقد بود کنش‌گران بی‌اعتقاد و بی‌انگیزه می‌توانند بهترین نظریه و بهترین متن را هم از کارآیی و کارآمدی بیاندازند: زانک از قرآن بسی گمره شدند زان رسن قومی درون چه شدند مر رسن را نیست جرمی ای عنود چون ترا سودای سربالا نبود به همین دلیل، بخش زیادی از اقدامات عملی ایشان، معطوف به ایجاد «سودای سربالا» و تقویت ایمان و انگیزه تحول‌خواهی در میان کنشگران بود. در بعد تحول در کنشگران ایشان دو کار عمده را لازم می‌دانستند: نخست، تحولات معرفتی در کنشگران، یعنی استادان، دانشجویان و مدیران حوزۀ علم. معتقد بودند باید دربارۀ مبانیِ فکری کار شود. برای رسیدن به این مقصود هم مبانی پنج‌گانه (معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی، انسان‌شناختی، الهیاتی، و ارزش‌شناختی) را «تدریس» می‌کردند و هم درباره آنها و بر اساس آنها کتاب‌های متعددی را «تدوین» کردند و هم دورۀ «طرح ولایت» را «طراحی» کردند. تحول معرفتی را برای همۀ کنشگران حوزه علم نه تنها لازم بلکه آن را پایه و ریشه هر گونه تحول پایدار و مستحکم می‌دانستند. افزون ‌بر این، بر اخلاقِ پژوهش و اخلاق علم نیز تأکید داشتند؛ زیرا برای ایجاد تحول در علوم انسانی نیازمند بردباری و همت‌های بلند هستیم. در این زمینه باید نگاه واقع‌بینانه و همچنین قدرت و شهامتِ علمی ایجاد شود؛ زیرا مقابله با این جریان و رو‌در‌رو شدن با جریان قدرت‌مند و پرزور علوم انسانی غربی، «شهامت علمی» بالایی می‌خواهد. همواره تأکید می‌کردند که نباید عجله کرد. کار علمی و فرهنگی زمان‌بر است. دربارۀ اخلاق فردی هم بر اخلاص، توکل و به‌طور ویژه نیت پاک تأکید داشتند و می‌فرمودند: «شما مخلصانه برای خدا باشید، خداوند کمک می‌کند.» 🔻ادامه دارد @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(۵) 🖊احمدحسین شریفی علامه مصباح در بُعد تحولات ساختاری، جزء نخستین کسانی‌ بود که در حوزۀ علمیۀ قم، بلکه در تاریخ حوزه‌های علمیه شیعه در چند سدة اخیر دوره‌های طولانی‌مدت آموزشیِ و پژوهشی در علوم انسانی را طراحی کردند. پیش از ایشان کسی چنین ساختاری تعریف نکرده بود. ایشان پیش از انقلاب شروع کردند. سال ۵۴ در بخش آموزشِ «مؤسسۀ در راه حق» و در سال ۶۶ با تأسیس «بنیاد باقرالعلوم(ع)»، دورۀ پیشرفته و تخصصی را برای فارغ‌التحصیلان مؤسسۀ در راه حق برگزار کردند. سپس با تجمیع این دو، مؤسسۀ آموزشی ‌پژوهشی امام خمینی را بنیان نهادند. ایشان در اول انقلاب یکی از بنیان‌گذاران «دفتر همکاری حوزه و دانشگاه» بودند که الآن به «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» تبدیل شده است. اقدامات ساختاری مبتنی بر دو پیش‌فرض بود: نخست اینکه دانشگاه و دانشگاهیان فعلی توانایی اسلامی‌سازی علوم انسانی را ندارند و این توقع از آنان، توقع ناصوابی است. دوم اینکه از حوزۀ سنتی هم نمی‌توان توقع انجام چنین کار بزرگی را داشت؛ زیرا تمرکز حوزه سنتی بر فقه و اصول و نهایتاً فلسفه و تفسیر است. بنابراین ایشان معتقد بودند که به ساختارهای آموزشی موجود در حوزه و دانشگاه برای اسلامی‌سازی علوم انسانی نمی‌توان امید بست. این دو پیشفرض، باعث ‌شد ایشان مؤسسه‌ای آموزشی و پژوهشی تأسیس کند تا دانشجویان آن در هر دو حوزه تخصص داشته باشند. همچنین ایشان تأکید داشت که ما باید بکوشیم گفتمانی نخبگانی در حوزه اسلامی‌سازی علوم انسانی ایجاد کنیم، وگرنه اگر بهترین متن‌ها را هم تولید کنیم، ولی جامعۀ علمی آن را باور نداشته باشد و گفتمان‌سازی مناسبی صورت نگیرد، عملاً فایده‌ای بر آن مترتب نخواهد بود. زیرا علم، همانطور که فرهنگ‌ساز است، متأثر از فرهنگ عمومی هم هست. می‌فرمودند علوم غربی در راستای فرهنگ غربی است؛ یعنی این علوم هم فرهنگ غربی را شکل داده‌اند و هم خودشان متأثر از فرهنگ غرب بوده‌اند. بنابراین، برای اسلامی‌سازی علوم انسانی نیز نباید از اسلامی‌سازی جامعه و فرهنگ غافل باشیم؛ بلکه باید جامعه‌ای توحیدی و مبتنی بر آرمان‌های اسلامی تأسیس کنیم. به گواهی آثار و کتاب‌های برجای مانده، می‌توان گفت ایشان هم‌زمان به «اسلامی‌سازی علوم انسانی»، «اسلامی‌سازی کنشگران عرصه علم»، «تحول در ساختارهای آموزشی و پژوهشی» و «اسلامی‌سازی جامعه و فرهنگ عمومی» توجه داشتند. 🔻روحش شاد و راهش پر رهرو باد @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴علامه مصباح؛ پدر «الهیات کاربردی شیعی» معاصر 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علیرغم تأکید منابع اولیه فکر شیعی بر نگاه کاربستی به بنیان‌های اعتقادی، مع الاسف باید گفت که نگاه کاربستی به مباحث فلسفی و الهیاتی، از نگاه‌های مهجور در تاریخ فکر شیعی بوده است. «شرح این هجران و این خون جگر/ این زمان بگذار تا وقت دگر». به اعتقاد این بنده کسی که برای نخستین بار در دوران معاصر چنین کار بزرگی را برعهده گرفت و به حق می‌توان او را «پدر الهیات کاربردی معاصر شیعی» دانست، علامه مصباح یزدی(ره) بود. اگر با این عینک به مجموعه فعالیت‌های ایشان نظر کنیم می‌توان گفت که ایشان عمر علمی خود را مصروف ارائه یک مدل عالمانه و دقیق از الهیات کاربردی شیعی کرد. ابتدا مهمترین مبانی نظری و الهیاتی فکر شیعی را در قالب معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، راه و راهنماشناسی، معادشناسی، و امامت‌شناسی عرضه کردند. درباره تک‌تک آنها کتاب‌های نوآورانه‌ای تدوین و حتی دوره‌های آموزشی طراحی کردند. اما هرگز در این سطح نماندند؛ معرفت‌شناسی را صرفاً برای معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی را صرفاً برای انسان‌شناسی نمی‌خواستند؛ حتی خودشناسی را صرفاً برای خودشناسی نمی‌خواستند بلکه «خودشناسی» را برای «خودسازی» می‌خواستند. بلکه در مرحله بعد، دقیقاً با تکیه بر این بنیان‌های الهیاتی و نظری فلسفه‌های مضافِ به رشته‌های علوم انسانی را تدوین و طراحی کردند؛ مثل فلسفه اخلاق یا فلسفه ارزش‌ها؛ فلسفه حقوق، فلسفه سیاست، فلسفه مدیریت، فلسفه روان‌شناسی و فلسفه تعلیم و تربیت. حتی دوره‌های آموزشی برای پاره‌ای از این فلسفه‌های مضاف طراحی کرد؛ مثل دوره دکتری فلسفه اخلاق، دوره دکتری فلسفه تعلیم و تربیت؛ دوره دکتری فلسفه علوم اجتماعی و انسانی ، دوره دکتری فلسفه اقتصاد و امثال آن. اما اقدامات ایشان در امتدادبخشی به مباحث الهیاتی و نظری در این حد باقی نماند؛ بلکه با تکیه بر آن بنیان‌های نظری و فلسفه‌های مضافی مثل فلسفه اخلاق، نظام اخلاقی اسلامی و قرآنی را طراحی و تدوین کردند. یعنی به صورتی کاملاً منسجم و منطقی آن اندیشه‌های بنیادین را در دانش اخلاق هم امتداد دادند. با مطالعه و دقت در کتاب «اخلاق در قرآن» به جرأت می‌توان گفت که ایشان نخستین اندیشمند اخلاق‌پژوهی است که توانستند بر اساس بنیان‌های الهیاتی اسلامی دانش اخلاق اسلامی و قرآنی را پی‌ریزی کنند. ایشان تصریح می‌کنند که اساساً اخلاق اسلامی هدفش اعتدال و تعدیل قوا نیست. چنین هدفی سازگار با انسان‌شناسی و اخلاق‌شناسی ارسطویی است؛ اما بر اساس انسان‌شناسی و اخلاق‌شناسی اسلامی هدف اخلاق را باید قرب الهی و عبودیت و خدایی شدن دانست. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانواده آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی (رضوان ‌الله ‌علیه). ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ 📱 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
📢 #گزارش_تصویری | رونمایی آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، از سند تولید علوم انسانی اسلامی و ۸ کتاب از مجموعه آثار آیت الله مصباح یزدی با عناوین: 🔸️توحید در نظام عقیدتی و نظام ارزشی اسلام 🔹️رابطه علم و دین 🔸️رهزنان سعادت 🔹️پرسش از حکیم 🔸️مشکات فروزان در تفسیر قرآن 🔹️راز فراز و فرود امت ها 🔸️نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه 🔹️ درآمدی بر مدیریت اسلامی و مبانی فلسفی آن از منظر آیت الله مصباح یزدی 📱 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا وظیفه‌ی حوزه‌ها فقط تصحیح مدِ ولا الضّالّین نماز مردم است⁉️
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
27.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در راه خدا تقدیم به غلام همّت آنم که زیر چرخ کبود ز هر چه پذیرد آزاد است سخنرانی 23 بهمن 1359 ؛ گرامیداشت شهدای هویزه شهادت برای یک آرمان، وسیله است اما برای یک انسان چیزی است شبیه هدف، اگر نگویم هدف است. شهادت که تا با شهود انسان نسبت به حق و خدا قرین نباشد شهادت نامیده نمی شود مرحله والایی است از حضور تام قلب انسان در پیشگاه خدا، حضورقلب در برابر خدا و کشته شدگان راه خدا؛ آنها که حرکت می کنند، تلاش می کنند، خون می دهند، جان می دهند اینها قبلا ایمان شان را به خدا آنقدر قاطع و محکم و روشن کرده اند که از همه دوست داشتنی های دیگر در ره آن دوست می گذرند. شهیدها آزادگانند. اگر ما خطاب به علیه السلام می گوییم ای برای این است که -حق آزادگانند. شهید تا خودش را از بندگی ها و بردگی ها آزاد نکند، قدم به میدان شهادت نمی گذارد. او خودش را از همه علائق آزاد کرده، زِ هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد شده، آن وقت می رود به خیل پویندگان بپیوندد و اصولا آن آزادی که به صورت یک شعار اصلی در ما درآمد این آزادی بود. منبع: ؛ گفتارها 2؛ (1390) ص۱۹۴ @shahiddoctorbeheshti
هدایت شده از hefzekoding.ir
🗓 یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ 🗓 ۸ جمادی الثانی ۱۴۴۴ 🗓 1 ژانویه  2023 🌹 امروز متعلق است به: 🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام 🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها) 📆 روزشمار: ▪️5 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها ▪️12 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ▪️22 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام ▪️23 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام ▪️25 روز تا شهادت امام هادی علیه السلام ✅ ✅ سوره قلم شصت و هشتمین سوره قران کریم است که 52 ایه دارد و در مکه نازل شده است. این سوره به «ن والقلم» نیز شهرت دارد.(1) رسول خدا صلی الله علیه وله وسلم در فضیلت این سوره فرمودند: هر کس سوره قلم را قرائت نماید خداوند ثواب افراد خوش اخلاق را به او عطا می کند. (2) از امام صادق علیه السلام نیز در این باره روایت شده است: هر کس سوره قلم را در نمازهای واجب یا مستحبی قرائت کند هیچگاه به فقر مبتلا نمی شود و پس از مردن از تاریکی قبر در امان خواهد بود.(3) آثار و برکات سوره قلم 1) درد دندان از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده استک اگر این سوره را بنویسند و کسی که درددندان دارد آن را به همراه داشته باشد دردش همان ساعت آرام می گیرد.(4) 2) جهت چشم زخم جهت چشم زخم آیه «و ان یکاد الذین...» را بنویسد وهمراه خود داشته باشد و در خانه آویزان نماید. اثری عجیب دارد. ❇️ روز ۱۰۰ مرتبه : یا ذَالجَلالِ وَ اْلاِکْرام ای صاحب شکوه و بزرگواری ❇️ روز که به اسم امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) می‌باشد موجب و می‌شود روایت شده است که در این روز حضرت امیرالمؤمنین (ع) و زیارت حضرت زهرا (س) خوانده شود. 🔰 (یا ) ۴۸۹ مرتبه بعد از نماز صبح موجب و یافتن می‌شود. ⛔️ برای و دادن روز خوبی نیست. ⛔️ برای و روز خوبی نیست. ⛔️ برای گرفتن روز خوبی نیست. ✅ برای و روز خوبی است. ✅ برای روز خوبی است. ⛔️ برای و روز خوبی نیست. ✅ برای رفتن روز خوبی است‌‌. 🔹 🔹 اذان صبح ۵:۴۴:۱۳ طلوع آفتاب ۷:۱۳:۵۶ 🔹 اذان ظهر ۱۲:۰۷:۴۰ غروب آفتاب ۱۷:۰۱:۳۲ 🔹 اذان مغرب ۱۷:۲۱:۴۴ نیمه شب شرعی ۲۳:۲۲:۵۲ ⏰ ذات الکرسی عمود ۳:۴۸ 🤲 دعا در زمان ذات الکرسی است. 🗓 مخصوص روز است‌‌. 🗓 @hefzekoding
هدایت شده از رحمت الله معظمی
یادداشت کوتاه متنی منطقی و کاربردی از مصادیق جهاد تبیین همین شکل گره گشایی هاست. 💥کانال حجت الاسلام در ایتا👇👇 ----------------------- @r_moazzami ----------------------- https://eitaa.com/joinchat/3614244898Cadfb365ae0 -------------------------------------------
هدایت شده از رحمت الله معظمی
🔴خبر موثق 🔸طرحی که با مطالبه رهبر انقلاب و مردم مومن و با یک ماه کار مداوم افراد کارشناس و دلسوز، قرار بود این هفته به مجلس برود، با فشار احزاب و قبیله های سیاسی و توسط آقای قالیباف متوقّف شده است. 🔸بخشی از نمایندگان هم به طمع رأی و ترس از نرفتن به مجلس، یا با همراه قبیله ها شده اند و یا ساکتند. به این نماینده ها می گوییم: اولا شما قسم خورده اید‌ و الا اگر دنبال قدرت آلوده هم هستید، بدانید مخالفان حجاب و پاکدامنی، اغلب پای صندوق رای نمی آیند... و انقلابی ها ان‌ شاء الله سال آینده به حساب شما خواهند رسید. 💯هر چند این سنگ اندازی ها، رافع مسئولیّت نماینده های انقلابی نیست. 💥کانال حجت الاسلام در ایتا👇👇 ----------------------- @r_moazzami ----------------------- https://eitaa.com/joinchat/3614244898Cadfb365ae0 -------------------------------------------
هدایت شده از hefzekoding.ir
🗓 دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ 🗓 ۹ جمادی الثانی ۱۴۴۴ 🗓 2 ژانویه 2022 🌹 امروز متعلق است به: 🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام 🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام 📆 روزشمار: ▪️4 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها ▪️11 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ▪️21 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام ▪️22 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام ▪️24 روز تا شهادت امام هادی علیه السلام ✅ ✅ عبد الله سنان می گوید :مردی خدمت امام صادق علیه السلام رسید و از وسواس شدید شکایت کرد حضرتش فرمود دستت را بر سینه ات بکش سپس بگو : ✅ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ اللَّهُمَ‏ امْسَحْ‏ عَنِّي‏ مَا أَحْذَرُ ✅ سپس دستت را بر شکم کشیده و سه مرتبه دیگر نیز بگو :حقا خداوند متعال تو را از وسواس نجات خواهد داد .آن مرد می گوید آنچه را که مولایم به من فرمود سه مرتبه انجام دادم و خداوند وسواس را از من برطرف کرد  و بعد از آن دیگر مبتلی به آن نشدم. بحارالانوار ج ۹۵ ص ۱۳۸ ❇️ روز ۱۰۰ مرتبه: یا قاضیَ الحاجات ای برآورنده ❇️ روز به نام امام حسن (ع) و امام حسین (ع) می‌باشد روایت شده آن دو بزرگوار در این روز خوانده شود ذکر روز دوشنبه موجب می‌شود. 🔰 (یا ) ۱۲۹ مرتبه بعد از نماز صبح موجب یافتن می‌شود. ⛔️ برای و دادن روز خوبی نیست. ⛔️ برای و روز خوبی نیست. ✅ برای گرفتن روز خوبی است. ✅ برای و روز خوبی است. ✅ برای روز خوبی است. ✅ برای و روز خوبی است. ⛔️ برای رفتن روز خوبی نیست‌‌‌. 🔹 🔹 اذان صبح ۵:۴۴:۲۸ طلوع آفتاب ۷:۱۴:۰۷ 🔹 اذان ظهر ۱۲:۰۸:۰۸ غروب آفتاب ۱۷:۰۲:۱۸ 🔹 اذان مغرب ۱۷:۲۲:۲۹ نیمه شب شرعی ۲۳:۲۳:۲۳ ⏰ ذات الکرسی عمود ۳:۴۴ 🤲 دعا در زمان ذات الکرسی است. 🗓 مخصوص روز است‌‌. 🗓 @hefzekoding
هدایت شده از مصباح دوستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: 📺 در هیچ حالی از توسل به حضرت زهراسلام‌الله‌علیها غافل نبود... 🔺بنده مقابل این فرمانده نظامی خجالت می کشم... ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 🏴eitaa.com/mesbahedustan
هدایت شده از مصباح دوستان
48.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆🎥علامه مصباح یزدی یکی از آزاداندیش ترین متفکران معاصر است 🔺دکتر جلیلی: 🔹تمام تلاش استاد مصباح این بود که چارچوبی در اختیار جامعه و جوانان قرار دهد که آحاد مردم مستقلانه بتوانند قدرت تحلیل مسائل را داشته و چارچوب درست فهم معارف را در دست داشته باشند. 🔹مرحوم آیت الله مصباح یزدی از معدود افرادی بودند که فکر کردن و چگونگی استفاده از داده ها را یاد می دادند تا جوان ما آتش به اختیار بتواند اقدام دقیق و حساب شده را در زمان خود و بدون خطای محاسباتی انجام دهد. البته این رشد و بلوغ خشم دشمنان را برمی انگیزد. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 🏴eitaa.com/mesbahedustan
هدایت شده از مصباح دوستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 علامه مصباح عمار انقلاب اسلامی و ولایت بود / وی بر خلاف برخی بزرگان شاگردپرور بود 🔺حجت الاسلام رئیسی در همایش «استاد فکر»؛ دومین کنگره بزرگداشت علامه مصباح یزدی: 🔹حقیقتا علامه مصباح در شناخت انحرافات، ایستادگی در برابر انحرافات، التقاط افکار منحرف هم خوب می شناخت و هم خوب ایستادگی می کرد. 🔹زمان شناسی و سمت گیری و احساس مسئولیت علامه مصباح و در شناخت فتنه ها و بسیج کردن نیروها در برابر توطئه گران ممتاز بود. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 🏴eitaa.com/mesbahedustan
هدایت شده از مصباح دوستان
🔆 برشی از سخنان رهبر انقلاب در دیدار خانواده آیت‌الله مصباح یزدی 🔹بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیّت و ماها و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهت‌گیری ایشان و راه ایشان است. 🔹 مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله ‌علیه) یک خصوصیّات منحصربه‌‌فردی داشتند که من در مجموعه‌ی فضلای برجسته‌ی قم که از قدیم می‌شناختیم، و حالا هم بحمدالله برکات بعضی‌شان ادامه دارد، نگاه میکنم، جامع این خصوصیّات را کسی مثل مرحوم آقای مصباح مشاهده نمیکنم؛ علم فراوان، فکر خوب و نوآور، بیان رسا و واضح، انگیزه‌ی تمام‌نشدنی و بی‌نظیر، خلقیّات و رفتارهای شایسته و برجسته، سلوک و معرفت و توجّه معنوی و مانند اینها؛ مجموع اینها را واقعاً انسان نمیتواند پیدا کند. اینها در آقای مصباح جمع بود. ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 🏴eitaa.com/mesbahedustan
دولت جوان انقلابی🇮🇷
📹 #ببینید | بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانواده آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی (رضوان ‌الله ‌علی
متن کامل بیانات مقام معظم رهبری پیرامون شخصیت و کارنامه آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با خانواده ایشان/1 بسم الله الرّحمن الرّحیم و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و آله الطّیّبین الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین. خیلی خوش‌ آمدید. بعد از مدّتها آقایان را و بعضی از خانمها را زیارت کردیم. بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیّت و ماها و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهت‌گیری ایشان و راه ایشان است. مرحوم آقای مصباح (رضوان‌الله‌علیه) یک خصوصیّات منحصربه‌‌فردی داشتند که من در مجموعۀ فضلای برجستۀ قم که از قدیم می‌شناختیم، و حالا هم بحمدالله برکات بعضی‌شان ادامه دارد، نگاه می‌کنم، جامع این خصوصیّات را کسی مثل مرحوم آقای مصباح مشاهده نمی‌کنم؛ علم فراوان، فکر خوب و نوآور، بیان رسا و واضح، انگیزۀ تمام‌نشدنی و بی‌نظیر، خلقیّات و رفتارهای شایسته و برجسته، سلوک و معرفت و توجّه معنوی و مانند اینها؛ مجموع اینها را واقعاً انسان نمی‌تواند پیدا کند. اینها در آقای مصباح جمع بود. بالاخره رفتن برای همه هست: اِنَّکَ مَیِّتٌ وَ اِنَّهُم مَّیِّتُون؛ اگر چه خسارت است امّا بالاخره چاره‌ای نیست، ناگزیریم؛ علاج این است که آن راه ادامه پیدا کند؛ آن ابتکار و آن کارهایی که ایشان کرده‌اند: همین «طرح ولایت» یکی از ابتکارات ایشان است؛ همین تشکیلات عظیم مرکز تحقیقات امام خمینی یکی از همان ابتکارات است؛ کتاب‌هایی که ایشان نوشته‌اند، چه کتاب‌های علمی، چه آنچه مربوط به اخلاقیّات و معنویّات و [برای] استفاده‌ی عموم و مانند اینها است، یکی از‌ آن کارها است؛ اینها را نباید گذاشت تعطیل بشود. الحمدلله آثار ایشان از همه جهت خوب است؛ آثار صوتی ایشان خیلی آثار خوبی است. سخنرانی‌های ایشان را یک مدّتی که در آن حسینیّه سخنرانی داشتند، در عصرهای ماه رمضان تلویزیون پخش می‌کرد؛ من می‌نشستم پای تلویزیون گوش میکردم؛ نمی‌دانم کِی بود. حالا من عصری می‌نشستم گوش می‌کردم؛ عصر ماه رمضان بود. به ایشان گفتم؛ گفتم اینها خیلی برجسته است، واقعاً خیلی خوب است؛ آدم می‌نشیند گوش می‌کند، واقعاً استفاده می‌کند. خب اینها نبایستی متوقّف بشود؛ نباید مسکوت بماند، فراموش بشود. ایشان آثار صوتی دارند، آثار مکتوب دارند، آثار مؤسّسه و بنیانهای مؤسّساتی، مثلِ آنهایی که اسم آوردیم ــ یا شاید هم غیر آنها که من خبر ندارم ــ دارند، الحمدلله فرزندان خوبی دارند، آقازاده‌های خوبی دارند؛ وَ بَثَّ مِنهُما رِجالاً کَثیراً وَ نِساء؛ الحمدلله؛ برکات نسلی‌شان هم برکات خوبی است. در مورد حفظ آثار، نکته‌ای که وجود دارد، این است که نگذاریم این آثار کهنگی پیدا کند. یعنی آن روزی که ایشان این مؤسّسۀ امام خمینی را راه انداختند، یک کار تازه‌ای بود؛ آیا امروز هم اگر به همان شکلی که اوّل راه افتاده، اداره بشود، باز هم تازه است؟ این، جای سؤال است؛ این به عهده‌ی شماها است. آقای رجبی و شما آقایان ببینید چه کار باید کرد که آن تازگی و طراوت حفظ بشود. آن اوّلی که ایشان این کار را شروع کردند، خب یک کار خیلی نوِ جدیدی بود، توجّه‌هایی را به خودش جلب کرد؛ حالا هم باید همان جور باشد. یا مثلاً کتاب‌های ایشان. خب حالا بعضی از کتابها، کتابهای علمی است، کتاب درسی است، مثلاً فرض کنید فلسفه؛ خب حفظش به این است که در حوزه در جاهایی که مقتضی است تدریس بشود؛ امّا برخی از آثار مکتوب ایشان آثاری است که باید در ذهنها جایگزین بشود؛ بحث علم و فن و مانند اینها نیست؛ فکر است؛ باید در ذهن مخاطب بنشیند. چه جوری می‌شود نشاند؟ امروز با صِرف اینکه حالا تعداد نسخه‌هایی که از یک کتاب چاپ میشود، بالا باشد یا پایین باشد، مسئله تمام نمیشود؛ یعنی این جور کتابهای فکری [این جوری حفظ نمی‌شود]. چرا، بعضی از کتاب‌ها هست که وقتی تعداد و تیراژ بالا برود، این یک موفّقیّت است؛ فرض کنید کتابهایی که در شرح حال شهدا می‌نویسند؛ خب هر چه افراد بیشتر بخوانند، بیشتر بهره‌مند می‌شوند. کتابهای فکری این جوری نیست؛ کتابهای فکری لازم است در فکر رسوخ کند؛ و این، صرفاً با نشر کتاب حاصل نمیشود. شما نگاه کنید غربی‌ها در این کارها خوب واردند، خوب بلدند؛ ببینید مثلاً فرض کنید فلان متفکّر، حالا مثلاً هِگل مگر چند کتاب نوشته؟ افکارش را از داخل این کتابها استخراج می‌کنند و درمی‌آورند، تخلیص میکنند، خلاصه میکنند، آن فکر را با بیانهای مختلف، با زبانهای مختلف، با شیوه‌های مختلف پخش می‌کنند، منتشر میکنند. این کار [در مورد ایشان هم] باید انجام بگیرد. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 🏴eitaa.com/mesbahedustan
متن کامل بیانات مقام معظم رهبری پیرامون شخصیت و کارنامه آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با خانواده ایشان/2 من البتّه گمان می‌کنم قبلها به خود مرحوم آقای مصباح(رضوان‌الله‌علیه) یا شاید به بعضی از شاگردهای ایشان راجع به ملّاصدرا این حرف را زدم که کتاب ملّاصدرا تدریس میشود، امّا لبّ حرفهای ملّاصدرا چیست؟ ملّاصدرا چند مسئلۀ اساسی دارد؛ اینها را پیدا کنید، بکشید بیرون، روی اینها بحث بشود، کار بشود، کتاب نوشته بشود، مباحثه بشود؛ این لازم است. در مورد خود آقای مصباح همین جور است و باید این جوری بشود. نگاه کنید، ببینید آن جهت‌گیری فکری ایشان، آن نقطه‌ی تمرکز فکری ایشان چیست، چه در مسائل فلسفی، چه در مسائل اجتماعی، چه در مسائل اعتقادی و فکری، در فضای مجازی و از این قبیل پخش می‌شود ــ یک تکّه حرف را پخش کنید، این منتشر بشود، در ذهنها بماند، به زبانها بیاید، تکرار بشود؛ و مثل مَثَلِ سائر که در زبانها تکرار میشود و میمانَد، این فکر بماند، معلوم بشود این، فکر آقای مصباح است؛ تا افراد اسم آقای مصباح را می‌آورند، هر کسی که دیده این تکّه‌ها را، این نوشته‌ها را، ذهنش به یکی از اینها متوجّه بشود، یادش بیاید. مثلاً یکی از راه‌های پخش فکرِ یک آدمِ متفکّر برجسته‌ی عمیقی مثل آقای مصباح این است. صوت هم خیلی خوب است. حالا شاید لازم نباشد از اوّل تا آخرِ یک سخنرانی را پخش کنیم ــ ‌آن [کار] شاید یک مقداری تأثیر را هم کم کند ــ امّا بالاخره میتوان از یک صوتِ یک ساعته یا مثلاً سه ربع ساعته‌ای که مستمع را کاملاً جذب می‌کرده، مثلاً یک ربع ساعت مطلب درآورد. یکی از چیزهایی که در این جلساتِ داخل حسینیّۀ ایشان نظر من را خیلی جلب می‌کند، این است که وقتی [فیلم آن را] پخش میکنند، آدم می‌بیند اوّلاً مستمعین که متراکم نشسته‌اند، همه جوانند، یعنی مثلاً یک آدم مسنّ بالای چهل سال شاید در اینها دیده نمیشود؛ همه جوانند. و [ثانیاً] همه همین طور محوند! این خیلی مهم است. من چون خودم سخنرانم، ده‌ها سال [سخنرانی کرده‌ام]، به این نکات توجّه دارم. چه زمانی هست که سخنران احساس می‌کند موفّق است؟ این نگاه‌ها و برخوردها و به‌اصطلاح آن نمایش‌هایی که از رفتار مستمع وجود دارد، نشان‌دهندۀ یک حقیقتی است؛ این را شما در سخنرانی‌های ایشان مشاهده می‌کنید، یعنی این من را خیلی جلب می‌کند. ایشان چه دارد می‌گوید که این جور همۀ دلها را، چشم‌ها را مجذوب کرده، مبهوت کرده؟ این تکّه‌های خاص را پیدا کنید، مکرّر پخش کنید. خوشبختانه صدا و سیما نسبت به این قضیّه روی خوش نشان داده. حالا گاهی اوقات هست مسئولانِ رسانه‌ها و مانند اینها روی خوش به یک چیزی نشان نمیدهند، [ولی] نسبت به کارهای ایشان الحمدلله صدا و سیما گرایش خوبی دارد و در ساعات مختلف [پخش میکند]. من گاهی عبور میکنم، [وقتی] نگاه می‌کنم می‌بینم، یا گاهی نشسته‌ام می‌بینم که از ایشان چیزهای زیادی را پخش می‌کنند؛ حیات آقای مصباح این است، زنده بودن آقای مصباح این است. خب جسم ایشان رفت، حیف هم بود، خیلی حیف بود، یعنی وجود ایشان واقعاً مایۀ برکت بود، آدم از دیدن ایشان استفاده می‌کرد؛ یکی از این کسانی [بود] که ما در طول عمر دیدیم از دوره‌ی جوانی‌شان، نه حالا؛ آن وقت که ایشان شاید هنوز ازدواج هم نکرده بود ــ من قبل از اینکه بیایم قم، در مشهد با ایشان آشنا شدم؛ گمان میکنم مثلاً سال ۳۶، ۳۷ بود ــ از آن وقت آدم می‌فهمید ایشان یک مرد متدیّن، اهل دین و اهل تقوا بودند. از جمله‌ی آن کسانی بود که «مَن یُذَکِّرُکُمُ اللهَ رُؤیَتُه» بود؛ رؤیت ایشان هم آدم را کمک می‌کرد، پیش میبُرد، به یاد خدا می‌انداخت. خب هر چه از آن جوانی گذشت، ایشان بهتر هم شد؛ اگرچه هر چه هست، مال همان دورۀ جوانی است. شما جوانها قدر این دوره را بدانید؛ آنچه آن آخرِ کار به درد آدم می‌خورد و گیر آدم می‌آید و برای آدم می‌ماند، همین [چیزی] است که حالا شماها کسب کرده‌اید و دارید کسب می‌کنید. جوان‌ها قدر جوانی‌شان را بدانند. خدا ان‌شاءالله درجاتشان را عالی کند. بله، دو سال از درگذشتشان گذشت؛ دوازدهم دی بود. خداوند ان‌شاءالله درجات ایشان را عالی کند و ایشان را مشمول مغفرت و رحمت خودش قرار بدهد. والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 🏴eitaa.com/mesbahedustan
هدایت شده از مصباح دوستان
مغالطات مصباح‌ستیزان! کانال روزنه ای به فردا در مطلبی اختصاصی نوشت: 🔶 اخیراً نوشته‌ای با عنوان《تغییر آیت الله مصباح در اواخر عمر / شاگردان آیت الله هنوز نفهمیدن》در فضای مجازی منتشر شد که نویسنده آن ادعاهای عجیب و تحریف‌آمیزی را به آیت‌الله مصباح نسبت داده و از آن جمله، ادعای تغییر دیدگاه آیت‌الله مصباح یزدی در اواخر عمرشان را مطرح کرده است. 🔹 تغییر از باور به کاربست خشونت در سیاست به ضرورت انتخاب و اختیار در اصلاحگری انسانها. نویسنده ادعا می‌کند آیت‌الله مصباح دیدگاه اولش را در دهه 1380 و دیدگاه دومش را در اواخر عمرش اعلام کرده است. ▫️حقیقت آن است که بسیاری از قضایایی که به آیت‌الله مصباح نسبت داده می‌شود، از کین و نفرت سرچشمه می‌گیرد؛ به‌ویژه آنگاه که افراد کم‌سواد این نسبت‌ها را طرح کرده باشند. آیت‌الله مصباح نه دیدگاه اولش را تغییر داد، نه دومی را در اواخر عمرش به دست آورد. 🔶 نویسنده نوشتار مزبور به کلام آیت‌الله مصباح درباره ارهاب استناد می‌کند و می‌کوشد بدین طریق ایشان را تئوریسین خشونت معرفی کند، ولی ادامه کلام ایشان را نقل نمی‌کند. آیت‌الله مصباح ارهاب را به تبعیت از قرآن، درباره دشمنانی به‌کار می‌برد که با منطق نمی‌شود با آنان سخن کرد و رویکرد مسالمت‌جویانه مسلمین با آنان نیز تأثیری در فروکاهیدن خوی دشمنی در آنان ندارد (نظریه سیاسی اسلام، ج2، ص237). 🔻درواقع، مخالفان آیت‌الله مصباح در بحث خشونت هم با اسلام و قرآن مواجه‌اند، و هم با عقل. آیات قرآن خشونت را در مواردی که جز با خشونت نتوان خشونت را پاسخ داد، تجویز می‌کند و کدام انسان خردمند است که در چنین مواردی تجویز دیگری داشته باشد؟ آیا می‌توان متفکری غربی را نام برد که دیدگاه دیگری در این خصوص داشته باشد؟ چرا کلام جان لاک را به یاد نمی‌آورید که در موارد کاربرد ناعادلانه زور به مهدورالدم بودن آغازگران چنین وضعیتی فتوا می‌دهد و می‌گوید کسی که راه زور را که راه حیوانات وحشی است برمی‌گزیند، خودش را در معرض نابودی توسط کسی قرار می‌دهد که علیه او زور به کار برده است (جان لاک، حکومت، ص224). بنابراین، آیت‌الله مصباح قطعاً از این باور خود دست نکشیده است. 🔶اعتقاد آیت‌الله مصباح به اهمیت و جایگاه اختیار و انتخاب انسان نیز چیز تازه‌ای نیست که ایشان در اواخر عمر خویش بدان دست یافته باشد. 🔻اصولاً آیت‌الله مصباح یک فیلسوف اختیارگراست و بهترین تعبیر برای توصیف فلسفه سیاسی آیت‌الله مصباح، اختیارگرایی (Voluntarism) است و تمامی مباحث فلسفی و سیاسی ایشان از اختیار پُر است. ایشان معتقدند مردم در تشکیل حکومت «نقش صددرصد» دارند (نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه، ص62). 🔹ایشان اساساً منشأ اجتماعی بودن انسان را اختیارمندی انسان می‌داند و در درسهای حقوق و سیاست که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در مؤسسه در راه حق ایراد کردند، زندگی اجتماعی انسانها را همانند زندگی جمعی موریانه‌ها و زنبوران نمی‌داند که عوامل عقلانی و آزادی اراده در آن نقشی نداشته باشد(حقوق و سیاست، ص49). 🔻ایشان دیدگاه خودش را بهترین تفسیر صحیح و قابل قبول از مدنی بالطبع بودن انسان می‌داند که حکمای قدیم بدان معتقد بودند (پیام مولا از بستر شهادت، ص137). 🔶 مخالفت با اندیشه‌ها و اندیشمندان نه تنها زیان‌آور نیست، مفید بوده و علم را به پیش می‌راند، ولی محروم کردن خود و دیگران از اندیشه‌ها و اندیشمندان، آن‌هم از طریق کج‌فهمی و کژاندیشی یا ارائه برداشت‌های تحریف‌ شده و مغالطه‌آمیز، واقعا مایه تأسف است. 🔻تجربه نشان داده است، مخالفان آیت‌الله مصباح آثارش را کمتر خوانده‌اند و نه تنها خود را از این نعمت محروم نموده‌اند که می‌خواهند همگان از آن بی بهره‌ بمانند و این است که دست به تنفرپراکنی از طریق تحریف‌گری می‌زنند! البته این هم خود نشانه‌ دیگری است از این که ارتباط نسل جوان با بزرگان معرفت و معنویت چون آيت‌الله مصباح، به خوبی برقرار شده و موجب واهمه شده و شاید در مقام چاره‌جویی برای فاصله اندازی بین نسل جدید و آثار امثال علامه مصباح، راهی جز تفسیرهای تحریف‌آمیز نيافته‌اند! البته تجربه تاریخی و روحیه حقیقت‌جویی ایرانیان حکایت از آن دارد که نوشتجات مغالطه‌آمیز معاصران کینه‌توز نه تنها مانع اتصال به آثار آیت‌الله مصباح نیست بلکه بر میزان حساسیت و اهتمام مخاطبان حقیقت جو برای اطلاع از اندیشه‌های ایشان خواهد افزود. @rozaneebefarda ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 🏴eitaa.com/mesbahedustan
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
▪️سالروز درگذشت عالم وارسته و گرانقدر، آیت الله مصباح یزدی(ره) تسلیت باد. 🆔 @tahavol_howze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔻رهبر معظم انقلاب: ایشان متفکری برجسته، مدیری شایسته دارای زبان گویایی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند. 🏴 سالگرد ارتحال آیت الله محمد تقی مصباح یزدی را تسلیت می گوییم. 🔸روابط عمومی دانشگاه قم @university_of_qom
هدایت شده از انسان شناسی
📜مراتب طولی و عرضی روح 🏴(به مناسبت سالگرد درگذشت آیت الله مصباح یزدی ره) 📌 برای شادی روح ایشان صلوات عنایت بفرمائید. "روح دارای مراتب طولی و شؤون عرضی است. یعنی نفس با این که موجود واحد بسیطی است ولی وجود ذومراتبی است. مراتبی که معمولاً فیلسوفان برای آن ذکر می‌کنند حسی، خیالی، و عقلی است. ولی ما روی تعدادش تکیه نمی‌کنیم. اجمالاً نفس دارای مراتبی است و دست کم در بعضی از مراتب، شؤون مختلفی دارد. شاید هم در همه مراتب مثلاً در مرتبۀ‌ حس شأن نفس تنها مربوط به مبصرات نیست، مسموعات هم هست. مشمومات هم هست و سایر چیزهایی که حواس مختلف به آن تعلق می‌گیرد. روح در مرتبۀ‌ حس فقط یک شأن ندارد. پس کثرتی در مراتب روح وجود دارد از نظر شدت و ضعف مرتبۀ وجودی و کثرتی در شؤون هر مرتبه‌ای که این شؤون در عرض هم هست و بین آنها شدت و ضعف نیست. مبصرات با مسموعات مثلاً رابطۀ‌ طولی و علی و معلولی ندارند؛ بلکه در عرض هم هستند. لذایذی که برای روح در هر مرتبه‌ای حاصل می‌شود خیلی زیاد و متنوع است. کمالاتی هم که برایش حاصل می‌شود آنها هم متنوع هستند به تنوع متعلقاتشان." استاد مصباح یزدی، نقد و بررسی مکاتب اخلاقی ص ۳۳۴ 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
علامه مصباح یزدی(ره): 🔸امروز خیلی از افراد با حسن نیت، خواهان حفظ روال سنتی و پیمودن راه سلف صالح گذشته هستند و چه بسا در نظر آنان، اگر کسی قصد ایجاد در حوزه داشته باشد، در حال منحرف کردن حوزه از مسیر اصلی است! 🔸غالبا در برنامه ریزی ها از تجربه های موفق شخصی یا افراد موفق دیگری در گذشته استفاده می شود و همین سبب شده تا کمتر به آینده و شرایط کاملا متفاوت آینده نسبت به گذشته توجه شود و در برنامه ریزی مورد غفلت قرار گیرد. 📅3اردیبهشت 98 🆔@tahavol_howze
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 به مناسبت سالروز ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی مصباح: بهشتی پیشگام وحدت حوزه و دانشگاه بود ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
🔻آیت‌الله خامنه‌ای: مرحوم شهید بهشتی خیلی از آقای مصباح خوششان می‌آمد. این هم خوب است که من بگویم. از جمله خود ایشان تصریح است، گفت: «از آقای مصباح و آدم‌هایی مثل آقای مصباح من خیلی خوشم می آید.» از این آدم های آرام و ملایم و تودار، خیلی ایشان خوشش می‌آمد و ضمناً پرکار. 🔺️بیانات رهبر انقلاب در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی ۱۳۶۴/۰۳/۱۶