فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 #ذکری برای #آرامش
حجت الاسلام فرحزاد
🔶 پیشنهاد دانلود🔻🔻
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
😢 شک در وضو پس از نماز😢
💠 سؤال: اگر کسی بعد از #نماز #شک کند که #وضو گرفته یا نه، وظیفه او چیست؟🧐
💙 جواب: نماز خوانده شده صحیح است ولی باید برای نماز های بعدی وضو بگیرد.
#احکام_وضو #شک_در_وضو
#رهبری
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
🙃 استفاده شخصی از اینترنت محل کار🙃
💠 سؤال: آیا استفاده از #اینترنت_محل_کار برای کار شخصی جایز است؟🧐
✅ جواب: #استفاده_شخصی، جایز نیست و موجب #ضمان است؛ مگر آن که با اذن مسئولی باشد که شرعا و قانونا چنین حقی دارد.
#قوانین_و_مقررات #استفاده_از_اموال_دولتی
#رهبری
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
📚 خلوت کردن دو نفر نامحرم در یک مکان
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
🔴 امام #خمینی (رحمة الله علیه)🔻🔻
اگر از آلات قمار باشد و یا برد و باختی در بین باشد، حرام است.
استفتائات، ج2، ص10، با استفاده از س24
_____________________
🔴 آیت الله #بهجت (رحمة الله علیه)🔻🔻
الف) بازي كردن با آلات قمار، از قبيل نرد و پاسور و شطرنج، با برد و باخت حرام قطعي است، و بدون برد و باخت احتياط در ترک آن است و در شطرنج احتياط اشد است.
توضيح المسائل، ص2، م 9 از مسائل متفرقه
ب) اگر مشوّق جمع بازي كننده نباشد، كراهت دارد.
______________________
🔴 آیت الله #تبریزی (رحمة الله علیه)🔻🔻
بازي با آلات قمار چه با برد و باخت مالي باشد يا بدون آن جايز نيست، چه شخص با شخص ديگر بازي كند يا با كامپيوتر آن بازي را انجام دهد.
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
🔴 آیت الله #خامنه_ای (دام ظله العالی)🔻🔻
حكم بازي با آلات قمار را دارد. به طور كلي بازي با هر چيزي كه مكلف تشخيص دهد از آلات قمار است و يا در آن شرط بندي شود، به هيچ وجه جايز نيست.
و در مورد شطرنج: اگر مكلف تشخيص دهد كه در حال حاضر از آلات قمار محسوب نميشود، بازي با آن بدون شرط بندي (برد و باخت) اشكال ندارد.
اجوبةالاستفتائات، ص246 و 247، س1124 و با استفاده از س1117 و1121
اگر به تشخيص مكلف، امروزه شطرنج از آلت قماربودن خارج شده باشد، بازي با آن بدون برد و باخت اشكال ندارد ولي هرگونه بازي با پاسور و ديگر ابزار قمار حرام بوده و در صورت وجود شرائط بايد نهي شود و هر گونه حضور در مجلس آن، كه موجب ترتب مفسده و يا تأييد ضمني آن باشد، جايز نيست.
______________________
🔴 آیت الله #خویی (رحمة الله علیه)🔻🔻
الف) اگر عرفاً از آلات قمار باشد جایز نیست و الّا اگر بدون شرط بندی باشد بازی با آن اشکال ندارد.
صراط النجاة، ج2، ص73، ص201
____________________
🔴 آیت الله #سیستانی (دام ظله العالی)🔻🔻
الف) به احتياط واجب جايز نيست.
ب) في حدّ نفسه محرّم نيست.
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
🔴 آیت الله #شبیری (دام ظله العالی)🔻🔻
الف) اگر طرف بازی کامپیوتر باشد و صرفا به جهت تفریح باشد مانعی ندارد.
ب) نگاه به آلات قمار در حال بازی جایز نیست.
_____________________
🔴 آیت الله #صافی (دام ظله العالی)🔻🔻
الف) جائز نيست.
ب) جائز نيست.
______________________
🔴 آیت الله #فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)🔻🔻
الف) در صورتي كه با آن قمار نكنند مانعي ندارد.
ب) جايز نيست.
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
🔴 آیت الله #مکارم شیرازی (دام ظله العالی)🔻🔻
اشكالي ندارد.
ب) هرگاه آلات مذكور از آلت قمار خارج شده باشد و در نزد توده مردم به عنوان يک وسيله ورزشي يا تفريحي شناخته شود بازي با آن بدون برد و باخت مالي اشكال ندارد و در اين صورت نگاه به بازيكنان اشكال ندارد.
______________________
🔴 آیت الله #نوری همدانی (دام ظله العالی)🔻🔻
الف) بازي با آلات قمار كلاً حرام مي باشد مگر از آلت قمار بودن خارج شده باشد.
هزار و يک مسأله فقهي، ج2، ص167، س559
ب) حضور در مجلس گناه جايز نيست.
____________________
🔴 آیت الله #وحید خراسانی (دام ظله العالی)🔻🔻
الف) اگر برد و باخت باشد حرام است و اگر برد و باخت نباشد بنا بر احتياط واجب اکيد جايز نيست. فرقي بين کامپيوتر و غيره ندارد.
ب) حضور در آن مجلس در صورتي که برد و باخت باشد حرام است و در صورتي که برد و باخت نباشد بنا بر احتياط واجب جايز نيست.
جزوه دريافتي از دفتر، ص68، با استفاده از س 259 و 260
و استفتاء شفاهي از دفتر
منبع : سایت جامعه الزهراء س
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
🔸🔹🔸🔹🔸
🤔 شک در صحت یا بطلان وضو 🤔
♦️پاسخ:
💠 قاعده کلی:
👌🏻 اگر انسان شک کند وضوی او باطل شده یا نه، باید بنا را بر این بگذاردکه وضوی او باقی است.
♻️ شک دارد وضویش باطل شده یا نه:
↙️ به شک اعتنا نمی شود و بنا می گذارد وضویش باقی است.
↙️ می داند وضو گرفته و کاری که وضو را باطل می کند نیر از او سر زده( مثلا ادار) ولی نمی داند کدام یک قبل از دیگری بوده است:
🔷 الف: قبل از نماز بوده 👇🏻
➖باید وضو بگیرد.
🔷 ب: در بین نماز 👇🏻
➖ نماز را رها کند و وضو بگیرد.
🔷 ج: پس از نماز 👇🏻
➖ باید وضو بگیرد و نماز را دوباره بخواند.
-----------
📒 رساله مصور آیت الله خامنه ای – ص ۱۳۸
#احکام_وضو
#احکام_شک_در_صحت_یا_بطلان_وضو
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
📚 تکلیف ازدواج بدون اتمام مدت صیغه موقت
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
پرسش: اگر در حین غسل کردن بدن به نجاستی نجس شود ـ مثل خون چه باید کرد ؟
پاسخ: موجب بطلان غسل نمی شود ـ فقط همان موضع را تطهیر کنید .
📚 منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی سیستانی
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
💠پرسش: سوالم در مورد غسل است ، همانطور که معلوم است در وضو یکبار آب کشیدن واجب و دو بار مستحب است و سه بار حرام آیا در غسل نیز همین حکم جاری است بگونه ای که یکبار شستن بدن واجب و دوبار مستحب و سه بار حرام باشد ؟
✅پاسخ: حکم مزبور در غسل جاری نیست .
📚 منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی سیستانی
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
پرسش: آیا جوهر و مرکب خشک مانع از صحت وضو و غسل می شود و یا با آن وجود وضو و غسل صحیح می باشد؟
پاسخ: اگر جوهر و مرکب دارای جرم نباشد که مانع از وصول آب به پوست بدن شوند وضو و غسل صحیح است و در صورت شک و تردید باید آن را برطرف کرد.
📚 منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی سیستانی
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
🎊🎊🎊🎊🎉🎉🎉🎉🎊🎊🎊
اَللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَي الصِّدّيقَةِ فاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ، حَبيبَةِ حَبيبِكَ وَنَبِيِّكَ، وَاُمِّ اَحِبّآئِكَ وَاَصْفِيآئِكَ، الَّتِي انْتَجَبْتَها وَفَضَّلْتَها وَاخْتَرْتَها عَلي نِسآءِ الْعالَمينَ، اَللَّـهُمَّ كُنِ الطّالِبَ لَها مِمَّنْ ظَلَمَها وَاسْتَخَفَّ بِحَقِّها، وَكُنِ الثّائِرَ اَللَّـهُمَّ بِدَمِ اَوْلادِها، اَللَّـهُمَّ وَكَما جَعَلْتَها اُمَّ اَئِمَّةِ الْهُدي، وَحَليلَةَ صاحِبِ اللِّوآءِ، وَالْكَريمَةَ عِنْدَ الْمَلاَءِ الاَْعْلي، فَصَلِّ عَلَيْها وَعَلي اُمِّها صَلوةً تُكْرِمُ بِها وَجْهَ اَبيها مُحَمَّد صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَتُقِرُّ بِها اَعْيُنَ ذُرِّيَّتِها، وَاَبْلِغْهُمْ عَنّي في هذِهِ السّاعَةِ، اَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَالسَّلامِ.....
🌺🌸عییییییییدتون مبااااااارک 😘😘😘😘
🎊🎊🎊🎊🎉🎉🎉🎉🎊🎊🎊🎊
📚 تکلیف همسر نسبت به کسب درامد حرام شوهر
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
هدایت شده از اخبار ۲۴ ⏰
مداحی_آنلاین_مادر_حجت_الاسلام_عالی.mp3
1.84M
♨️حق مادر
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #عالی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
#کانال_عاشقانههای_طلاب
✼═══┅💖💖┅═══✼
💞 @asheghanehaye_tollab
💚 پاسخ امام خمینی (رحمة الله علیه)
در صورت احتیاج، از مؤونه محسوب است و خمس ندارد.
استفتائات، ج1، ص356، با استفاده از س41
______________
💚 آیت الله بهجت (رحمة الله علیه)
آنچه از جهيزيه که تا آخر سال استفاده نکرده، خمس دارد، مگر آن که استفاده نکردن او اتفاقي بوده و آن چيز نياز منزل اوست و يا چيزي است که نداشتن آن خلاف شأن اوست که در اين صورت خمس ندارد.
توضيح المسائل، ص270، م1376
_______________
💚 پاسخ آیت الله تبریزی (رحمة الله علیه)
مقداري که از لوازم و مايحتاج زندگي بوده و مطابق شأن زن مي باشد، خمس ندارد، هر چند تا يک سال مورد استفاده قرار نگيرد.
استفتائات جديد، ج1، ص170، س826
________________
💚 آیت الله خامنه ای (دام ظله العالی)
اگر مورد نياز و مطابق با شأن عرفي است خمس ندارد.
اجوبة الاستفتائات، ص187، با استفاده از س904 و 905
_______________
💚پاسخ آیت الله سبحانی (دام ظله العالی)
در صورتی که در آینده قابل استفاده باشد خمس تعلّق نمیگیرد.
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
💜 پاسخ آیت الله سیستانی (دام ظله العالی)
بايد خمس آن را بپردازد مگر اينکه تهیه آن در همان زمانی که لازم است مورد استفاده قرار گیرد، غیرممکن یا دشوار شود یا موجب ضرر آبرویی شود که در این صورت خمس ندارد.
رساله جوان، ص 216، درس 68
_____________
💜 پاسخ آیت الله شبیری (دام ظله العالی)
اگر یک سال در معرض استفاده نبوده یا اگر در معرض استفاده بوده عرفاً میتوانسته در موعد نیاز از راهی دیگر این نیاز را برطرف کند باید خمس آن را بدهد.
_____________
💜 پاسخ آیت الله صافی (دام ظله العالی)
اگر چيزي که از آن استفاده ننموده در معرض حاجت فعلي اوست و اتفاقاً در بين سال مورد استفاده قرار نگرفته و يا چيزي است که جزء جهيزيه قرار دادن آن از شئون عروس است خمس ندارد.
جامع الاحکام،ج1، ص208، با استفاده از س752
______________
💜 پاسخ آیت الله فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)
اگر در سالهاي بعد مورد نياز باشد خمس ندارد.
الاحکام الواضحه، ص305، با استفاده از م1245 «نعم لو فرض الاستغناء»
جامعالمسائل، ج1، ص 184، با استفاده از س 702
____________
💜پاسخ آیت الله مکارم شیرازی (دام ظله العالی)
در صورتی که مورد نياز باشد، خمس ندارد، هرچند اتفاقا در طول سال مورد استفاده قرار نگرفته باشد.
توضیح المسائل، ص 280، م 1507
____________
💜 پاسخ آیت الله نوری همدانی (دام ظله العالی)
اگر به مقدار متعارف باشد و زائد بر شأن نباشد خمس ندارد.
توضیح المسائل، ص 340، با استفاده از م 1749
____________
💜پاسخ آیت الله وحید خراسانی (دام ظله العالی)
بله واجب است دختر خمس آن را بدهد.
استفتاء موجود در اداره پاسخ به سؤالات
________
منبع : سایت جامعه الزهراء س
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
👩 #استفاده_از_کلاه_گیس👩
حکم استفاده از کلاهگیس توسّط بانوان در موارد زیر چیست؟😯
1⃣ الف) در کشورهایی که حجاب اسلامی را لازمالاجراء نمیدانند.
2⃣ ب) در کشورهایی که حجاب اسلامی را ممنوع میدانند.
3⃣ ج) در تهیهی فیلمهای تلویزیونی و سینمایی
نظرات مراجع عظام تقلید
👇👇👇
🌺 آیت الله #بهجت (رحمة الله علیه)
👇👇
الف) پوشاندن موهاي مصنوعي اگر عرفاً مصداق زينت باشد واجب است.
ب و ج) از كلاه گيسي استفاده كنند كه مصداق زينت نباشد.
➖➖➖➖➖
🌺 آیت الله #تبریزی (رحمة الله علیه)
👇👇
الف) پوشش زينت حساب ميشود و جايز نيست.
ب) در موارد اضطرار براي رعايت حجاب مانعي ندارد.
ج) اگر در تهيه فيلم، اختلاط مرد و زن به نحوي باشد كه موجب تحريك شهواني است جايز نيست چه با كلاهگيس باشد يا نباشد.
➖➖➖➖➖
🌺 آیت الله #خامنه_ای (دام ظله العالی)
👇👇
کلاهگيس حکم موي سر را ندارد لکن اگر زينت محسوب شود يا موجب جلب توجه نامحرم گردد بايد نزد نامحرم پوشانده شود.
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan