eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1.1هزار دنبال‌کننده
609 عکس
211 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘خلاصه سخنرانی شب اول در هیئت محبان فاطمة الزهراء سلام الله علیها، اهواز، محرم ۱۴۴۲ موضوع: عرفان عاشورا «دینداری عارفانه» ◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️ ◾️ ۱. دینداری عارفانه، گونه ای متمایز از دینداری است که هم در نوع شناخت، هم در جنس رفتار و هم در انتخاب اهداف متفاوت با سایر انواع دینداری است. ◾️ ۲. شناخت عارف هم نوع متفاوتی از سایر شناخت ها دارد و هم [گاهی] محتوای متمایزی را داراست. نوع این شناخت را «حضوری» می نامند و اسم آن را شهود گذاشته اند. در خطبه متقین شهود بهشت و جهنم را از خصوصیات اهل تقوا می داند. محتوای شهود نیز گاهی متفاوت است و آنچه ما خوب می دانیم را ناپسند و گاهی بالعکس مشاهده می کنند. ◾️۳. جنس رفتار عرفا نیز تمایز جدی دارد، اهل عرفان همت فوق العاده ای در انجام اعمال دینی دارند و ریاضت های قابل توجهی را به جان می خرند. این نوع از افعال به سبب وجود نیروی محرک قوی در درون جان ایشان است. هدف عارف، چنان که در روایت علوی آمده است نه وصال بهشت است نه احتراز از جهنم، هر چند به آن میل دارد و از این گریز، اما هدف او شکر و سپاس خدای تعالی است و او را اهل معبودیت یافته لذا عبادت می کند.
🔘 خلاصه سخنرانی شب دوم موضوع: عرفان عاشورا "شهود حقیقت" ◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️ ▫️1. قدم اول در شناخت عرفانی، گذر از دنیای ظاهری و توجه به باطن و ملکوت عالم است. نگاه به حقیقت عالم کار انسان های عاقل است و ظاهربین ها همیشه گرفتار اندیشه های کودکانه و دربند جذابیت های بچگانه اند. ▫️ 2. گام اول برای وصول به حقیقت توجه به «علم» است. همین علوم تجربی می توانند انسان را با پیچیدگی های عالم خلقت آشنا کنند و ذهن انسان را بدئا از بساطت خارج کنند. ▫️ 3. گام دوم نگرش فیلسوفانه به عالم است، فیلسوف هر چند مثل عارف حقیقت را مشاهده نمی کند اما تلاش می کند آن را در بند مفاهیم آورد. البته قرار نیست همه فیلسوف شوند، اما همان طور که در مسائل شرعی تقلید از فقیهان جایز و بلکه واجب است در اندیشه های زیربنایی نیز مطالعه آثار فیلسوفانی چون علامه طباطبایی، شهید مطهری و .... ضروری است. ▫️ 4. در نهایت گام سوم شهود حضوری حقیقت است. عالم ملکوت حقایق عالم ملک را در بر دارد و شهود آن به مشاهده حقیقت هایی منجر می شود که گاه بسیار شوق آورند و گاه بسیار رعب آور.
سخنرانی - عرفان عاشورا-حجت الاسلام سید محمد جواد موسوی فرد.MP3
37.18M
شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۲، هیئت محبان فاطمة الزهرا سلام الله علیها، اهواز "عرفان عاشورا" ◽️امام معصوم چه هنگام متوجه می‌شود امام شده است؟ ◽️ معنای عظمت خداوند ◽️حضور عجیب خداوند متعال در عالم هستی ◽️یک فروغ رخ ساقی... ◽️روضه حضرت رقیه سلام الله علیها
سخنرانی جلسه چهارم-موضوع عرفان عاشورا-حجت الاسلام سید محمدجواد موسوی فرد.MP3
36.01M
شب چهارم محرم الحرام ۱۴۴۲، هیئت محبان فاطمة الزهرا سلام الله علیها، اهواز "عرفان عاشورا" ◽️ اگر خداوند از ما به ما نزدیک‌تر است چرا او را درک نمی‌کنیم؟ ◽️ معنای انقطاع ◽️انقطاع اضطراری و انقطاع اختیاری ◽️کمال الانقطاع ◽️روضه جناب حر بن یزید ریاحی
-حجت الاسلام سیدمحمد جواد موسوی فرد -سخنرانی جلسه پنجم -موضوع عرفان عاشورا.MP3
40.46M
شب پنجم محرم الحرام ۱۴۴۲، هیئت محبان فاطمة الزهرا سلام الله علیها، اهواز "عرفان عاشورا" ◽️ بحران قرن ۲۱ از نگاه فیلسوفان معاصر ◽️انسان قبل از دنیا و در دنیا و بعد از دنیا ◽️ استعداد بی‌نظیر دنیا در ضریب دادن به تکامل دادن انسان ◽️پاسخ به یک جنبه از ابعاد مساله "معنای زندگی" ◽️ لذت بی‌نهایت عزاداران حسینی از هم‌مصاحبتی با اباعبدالله الحسین علیه السلام در صحرای محشر ◽️روضه حضرت عبدالله بن الحسن
سخنرانی -جلسه ششم -موضوع عرفان عاشورا-حجت الاسلام سید محمد جواد موسوی فرد.MP3
38.23M
شب ششم محرم الحرام ۱۴۴۲، هیئت محبان فاطمة الزهرا سلام الله علیها، اهواز "عرفان عاشورا" ◽️دو مدخل برای ادعای نازسازگاری عرفان و سیاست ◽️عرفان درون‌گراست و سیاست برون گرا ◽️بررسی این ادعا ◽️عرفان صلح کل است و سیاست قهرا به منازعه منجر می‌شود ◽️بررسی این ادعا ◽️روضه حضرت قاسم بن الحسن
سخنرانی -جلسه هفتم-موضوع عرفان عاشورا-حجت الاسلام سید محمد جواد موسوی فرد.MP3
43.44M
شب هفتم محرم الحرام ۱۴۴۲، هیئت محبان فاطمة الزهرا سلام الله علیها، اهواز "عرفان عاشورا" ◽️بررسی دو ادعا در ناسازگاری معنویت و سیاست: - آیا بهتر نبود دین در سیاست دخالت نمی‌کرد؟ - سیاست ذاتا آلودگی به دنبال دارد و دینی نمی‌شود. ◽️مبنای انسان شناختی این نگرش‌ها ◽️دین بی خطر و بی اثر
حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی فرد-سخنرانی -جلسه هشتم - موضوع عرفان عاشورا-.MP3
34.52M
شب هشتم محرم الحرام ۱۴۴۲، هیئت محبان فاطمة الزهرا سلام الله علیها، اهواز "عرفان عاشورا" ◽️شوق‌ها و خوف‌ها دو عامل مهم در حرکت تکاملی انسان ◽️شوق‌های اهل عرفان زمینه همت‌های عالی و اراده‌های قوی است ◽️چرا دیگر مثل حافظ و مولوی و شبستری نداریم؟ ◽️نقش مهم تربیتی خوف ◽️روضه حضرت علی اکبر علیه السلام
سخنرانی- جلسه نهم-موضوع عرفان عاشورا-حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی فرد.MP3
40.54M
شب نهم محرم الحرام ۱۴۴۲، هیئت محبان فاطمة الزهرا سلام الله علیها، اهواز "عرفان عاشورا" ◽️حالت شکر در بلا و آسایش ◽️در بلا هم می‌چشم لذات او... ◽️توصیف حال اهل عرفان در هنگام بلا ◽️سر زمستی بر نگیرد تا به صبح روز حشر...
سخنرانی -جلسه دهم و پایانی-موضوع عرفان عاشورا-حجت الاسلام سید محمد جواد موسوی فرد.MP3
33.04M
شب دهم محرم الحرام ۱۴۴۲، هیئت محبان فاطمة الزهرا سلام الله علیها، اهواز "عرفان عاشورا" "ولایت در عرفان" ◽️ولایت تکوینی و ولایت تشریعی ◽️محدوده ولایت تکوینی ◽️نبی مکرم، روح عالم هستی ◽️نفس رحمانی و تشبیه به کلمات ◽️روایتی عجیب درباب اولین شهود نور پیامبر توسط ملائکه ◽️روضه شب عاشورا
◽️ مظلومیت ساختاری ۱. از کسانی تعجب می کنم که بارها مکر و حقه ژورنالیست ها را دیده اند و باز هم بر اساس داده های غث و سمین ایشان درباره شخصیت اهل علم و تقوا و بصیرتی مثل «استاد پناهیان» قضاوت کردند. تعجبی نیست اگر آن تاریک اندیشان لیبرال تلاش در لکه دار کردن چهره ایشان می کنند، عجب است از مؤمنینی که از معلمی چون ایشان بهره بردند و با یک اتهام بی اساس و مبهم ظنین شدند که نکند پناهیان هم ... ۲. اوج رذالت این انسان های حقیر است که اسم این معلم اسلام و انقلاب را در کنار مفسدانی چون طبری می آورند، حقد و کینه چند ساله شان را خالی می کنند چون پناهیان بر اشرافی گری آنها تاخته است، این رسم دنیا مداران است که وقتی به دنیایشان حمله کنید با تمام وجود دهان پر از نجاست خویش را باز می کنند و تهمت هایی که خود لایق آن هستند را نثار اهل ایمان می کنند. تف بر شما و دنیای حقیرتان! ۳. پناهیان رسانه اسلام و انقلاب است، سکوت در برابر هجمه هایی که به ایشان می شود را نمی توان با داعیه انقلابی گری جمع کرد. اگر «رسانه» رسایی چون پناهیان را ساقط کردند کار بعدی ها و کارهای بعدی چندان مشکل نخواهد بود.
◽️مقایسه آثار رهبری و شهید مطهری ۱. استاد مطهری و رهبر انقلاب هر دو از لحاظ اندیشه اسلامی کم نظیرند و استفاده از آثار ایشان در مواردی ضروری است. "عدل الهی" شهید مطهری یک کتاب وزین و تقریبا بی نظیر در کتب کلامی در این موضوع است. تولیدات فکری شهید در این اثر قابل توجه و رافع بسیاری از سؤالهای اعتقادی است. ۲. آثار رهبر انقلاب روان‌تر است، اندیشه‌های ایشان صبغه قرآنی بیشتری نسبت به استاد مطهری دارد. نسبت به مسائل کلامی چندان اعتنایی ندارند اما اندیشه درون دینی را به بهترین وجه تبیین می‌کنند. ابداعات فوق‌العاده‌ای در برخی مباحث از جمله تبیین مسأله ولایت دارند که نباید از نظر دور بماند. برای زندگی دینی، بیانات ایشان ملموس‌تر و عینی‌تر است و از اندیشه های انتزاعی فاصله دارد. به مباحث کم اهمیت نمی‌پردازد و در کل مطالعه آثار ایشان برای یک زندگی مؤمنانه راه‌گشاتر است. ۳. جمود و تعصب بر آثار شهید مطهری وجه عقلائی ندارد، هر چند آثار ایشان بسیار ارزشمند است لکن برای توصیه به عموم، آثار رهبر انقلاب به دلایلی که گفته شد ترجیح دارد ولی این به معنای بی نیازی از آثار استاد مطهری نیست. ۴. از میان آثار رهبر معظم انقلاب کتاب های زیر برجستگی بیشتری دارد: ۴.۱. «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»؛ این کتاب بیش از یک سخنرانی صرف بوده و مانیفست و منشور نظام اسلامی است. ۴.۲. «همرزمان حسین»؛ این کتاب نیز برای فهم زندگانی امامان معصوم و سر اختلاف های ظاهری در رفتارهای آنان بسیار مناسب است. ۴.۳. «تفسیر سوره برائت»؛ در این اثر با اندیشه‌های رهبری در باب نوع مواجهه با کفار حربی و غیر حربی مناسب است.
۱. چرا این حماسه‌ها را عموم مردم نمی‌دانند، آیا واقعا دستی بر کار است تا مردم از وجود فرزندان باغیرت خودشان آگاه نشوند یا آن که صرفا غفلت است؟ ۲. این واقعیت چه چیزی کم از افسانه "نجات سرباز رایان" دارد که کارگردان وطنی فهم و درک ساختن آن را ندارد؟ ۳. جریانشان چنین است که سه مرزبان به نام‌های «ژاندارم سرجوخه مصیب ملک محمدی»، «سید محمد راثی هاشمی» و «عبدالله شهریاری» به دلیل اشراف بر پل با عملیات تعقیب و گریز توانستند ارتش روس را برای ۴۸ ساعت متوقف کنند. نیروهای متفقین در نهایت با کشته شدن این سه مرزبان و استفاده از توپخانه سنگین موفق به عبور از ارس و ورود به خاک ایران شدند. مرزبان دیگری به نام «استوار میرزا علی» نیز در جلفا پس از سه ساعت مقاومت در برابر متفقین در نهایت کشته می‌شود. شادی روح این شهدای عزیر صلوات!
آداب الصلوة. جلسه بیستم.mp3
3.55M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 شرح کتاب آداب الصلوة امام خمینی، جلسه ۲۰ مقام دوم از مقصد دوم، فصل دوم ▫️ برخی آداب ظاهری پوشش در بیان میرزا جواد آقای ملکی تبریزی ▫️ بدن ظاهری و بدن برزخی ◽️ آلودگی لباس مانع از حضور در مقام انس عاشق و معشوق است https://eitaa.com/elmetawhid
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ۱. در حکمت اسلامی انسان مشتمل بر قوای نفسانی متعددی است که شناخت آنها، انسان شناسی خوبی را در پی دارد. از مهم‌ترین و بی بدیل‌ترین این قوا، «قوه متخیله» است. کار «قوه متخیله» ترکیب مفاهیم و معانی‌ای است که گاه یا مصداق خارجی ندارند یا اساسا مصداق خارجی برای آنها محال است. در عین حال در جای خود اثبات شده است که انسان بدون «قوه متخیله» امکان شناخت بسیاری از حقیقت‌ها را از دست می داد. 🍃🍃 ۲. اما باید این نکته را نیز توجه داشت که اگر این قوه به درستی تربیت نشود انسان را متوهم و مالیخولیایی رشد می‌دهد و نتیجه نه چندان روشن آن کفر و گناه است؛ یعنی صدور کفر و گناه در انسان هر چند ریشه‌های شهوانی هم دارد لکن منشأ آن شهوت (به معنای عام) تسویل شیطان یا همان دست‌کاری قوه متخلیه و در نتیجه خطای محاسباتی عقل است. 🍃🍃 ۳. فضای مجازی خطرات بی شماری دارد که آگاهان و دلسوزان در صدد توضیح آن به عموم مردم هستند؛ یکی از خطرات فوق‌العاده ارتباط بی‌ضابطه با فضای مجازی، تورّم «قوه متخیله» و دور شدن از واقعیات است و زمینه کفر و گناه را به سادگی فراهم می کند. این اوصاف درباره مشاهده بی‌ضابطه فیلم یا استماع بی‌قاعده موسیقی هم صادق است. 🍃🍃 ۴. البته این را نباید از نظر دور داشت که اگر انسان ذهن خود را با «علم» و نفس خود را با «ریاضت» مشغول کند تا حد زیادی از آن حالت مالیخولیایی فاصله می‌گیرد لکن مع‌الاسف بیشترمان اهل مطالعه هم نیستیم چه رسد به «علم» آموزی، و به تن‌پروری عادت داریم و از «ریاضت»‌های مشروع به دوریم. شگفت این که برخی خواندن مطالب نیم‌بند و بی‌مبنا و منبعِ فضای مجازی را مطالعه حساب می‌کنند و این مصداق همان توهم مالیخولیایی است. 🔹 ۵. چند توصیه راهبردی: ۵.۱.همیشه مشغول مطالعه یک کتاب باشید، هر ماه یک کتاب معقول و قابل قبول است، دقت کنید که رمان هر چند هم پر محتوا باشد به درمان مالیخولیای مدرن کمک نمی کند، ما به کتاب‌هایی احتیاج داریم که قدرت تعقل را پرورش دهند نه این‌که تخیل را بارور سازند. ۵.۲. کتاب‌های مقام معظم رهبری، استاد مطهری، کتب تاریخ، کتاب هایی که به خودشناسی بیشتر منجر می شوند مثل روان‌شناسی و جامعه‌شناسی در اولویت اند. ۵.۳. برای ارتباطات مجازی برنامه تعیین کنیم، اجازه ندهیم فضای مجازی ما را مقهور کند، اگر بناست یک ساعت هم وقت بگذاریم با برنامه باشد اما این که بین اغلب ما عادت شده دقیقه به دقیقه فضای مجازی را چک می کنیم طبعا کار بسیار نادرستی است. ۵.۴. همواره یک برنامه «ریاضتی» تا حدی مشکل برای خود داشته باشیم، مثل خواندن نماز شب، یا قرائت قرآن یا روزه ماهانه و یا مثل آن، ورزش کردن و کار بدنی نیز جزء همین برنامه محسوب می شوند. ۵.۵. از تن پروری دوری کنیم و آمادگی برای حرکت و انجام کارهای شخصی را در خود ایجاد کنیم، برخی کارهای ماشینی را موقتا غیر ماشینی انجام دهیم. کارهای شخصی خود را به دیگران امر و نهی نکنیم.
🔶یک پیشنهاد عجیب برای مقابله با کرونا 🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ۱. قبلا هم گفته‌ام؛ متأسفانه ایرانی‌ها علی رغم انبوه صفات و حالات خوب، یک ویژگی ناپسند و توی ذوق‌زن دارند و آن بزرگ دیدن غربی‌هاست، و اگر این غربی اروپایی باشد و اگر از میان اروپایی‌ها، اروپای غربی باشد که دیگر خیلی کارش درست‌تر است. برای برخی روحیه تعبد نسبت به انسان غربی آن قدر قوی است که به جای هر استدلالی بگویی: «در غرب هم چنین است». دهانشان بسته می‌شود و در موارد فجیع‌تر حتی احتیاجی به تحقیق هم نمی بینند، همین مقدار که صفتی خیلی خوب و انسانی و نماد پیشرفتگی باشد کافی است تا درباره غربی‌ها آن را باور کنند. 🍃🍃 ۲. در جمع طلبه هایی که در کلاس بنده بودند گفتم به نظرتان متوسط مطالعه اروپایی ها چه مقدار است؟ در پاسخ از ۲ساعت گفتند تا ۱۰ ساعت!!! گفتم: اگر به شما بگویم ۱۰دقیقه است، باور می کنید؟ با تعجب گفتند: مگر می شود؟ برخی هم صریحا استاد را انکار کردند. از قبل گزارش یورونیوز فارسی را آماده کرده بودم و از صفحه عکس گرفته بودم، وقتی به ایشان نشان دادم فقط خندیدند. 🍃🍃 ۳. آیت الله محسن اراکی (که مدتی رئیس مجمع تقریب بودند) نقل می کرد که در جمع دولتی‌ها طرحی برای شهرسازی ارائه کردم که با شهرسازی فعلی تفاوت های چشم‌گیری داشت، مسئولین دولتی استنکاف می‌کردند و مرتب بهانه می آورند که نمی شود و نمی توانیم و .... . ایشان در ادامه استدلال هایش را مطرح می کند ولی باز هم از ایشان اصرار بوده است و از آنها انکار، تا این که ایشان می گوید من سالها در انگلستان زندگی کردم و در فلان شهر و بهمان منطقه چنین طرحی اجرا می شود و نتیجه هایش هم چنین و چنان است. گویا گفتن همین جمله کفایت می کرد برای متقاعد شدن ایشان!! 🍃🍃 ۴. یک راه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا به ذهنم می آید و آن این که برای انسان ایرانی تبلیغ شود از اروپایی ها هم وضعتان خراب‌تر شده است و مثلا بر این تمرکز شود که تلفات روزانه شما در دنیا اول است. تصور می کنم جواب می‌دهد و آن موقع است که برای هم شکل شدن با اروپا، رعایت هایشان می شود مثل اسفند ماه. وضعیت اسفند را به خاطر آورید؛ بعد از چین ایران بود که مبتلا شد و خب رعایت های سفت و سختی از جانب مردم اجرا شد، اما همین که دیدند ایتالیا و انگلستان و سپس آمریکا رکورد دار هستند گویی بی خیال شدند و حتی برخی به کرونا گفتند :«بیماری با کلاس»!!!
آداب الصلوة، جلسه ۲۱.mp3
1.69M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 شرح کتاب آداب الصلوة امام خمینی، جلسه ۲۱ مقام دوم از مقصد دوم، فصل دوم ◽️آداب لباس ظاهر و لباس باطن ◽️ بدن برزخی چیست؟ بیان ویژگی مهم بدن برزخی ◽️مراتب وجودی انسان فقط بدن و روح نیست ◽️نجاست متناسب با هر کدام از مراتب وجودی آدمی https://eitaa.com/elmetawhid
🔹شعور هنرمند و مدارای با اهل هنر 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱. در منطقه ای واقع شده ایم که خطرات امنیتی در اوج است و دستگاه های امنیتی و سربازان گمنام حضرت حجت سلام الله علیه، رنج مضاعفی برای شناخت و خنثی کردن این مخاطرات دارند، در واقع سوژه‌های بدیع و بی‌نظیری برای فیلم‌های اکشن امنیتی در وزان سری فیلم‌های «ماموریت غیر ممکن» و فداکاری های هیجان انگیز «ایتن هانت» جلوی چشم کارگردان وطنی است. 🍃🍃 ۲. رهبر معظم انقلاب در خطبه نماز جمعه بعد از شهادت حاج قاسم نقل کردند: «یک منطقه‌ای که در محاصره‌ی ۳۶۰ درجه‌ای دشمن است، شهید سلیمانی با بالگرد وارد این منطقه میشود، در محاصره‌ی کامل دشمن جوان‌های خوبی در آن منطقه هستند که دست‌تنها هستند، فرمانده‌‌ای ندارند، چشمشان که به حاج قاسم سلیمانی می‌افتد، جان پیدا میکنند، روحیه پیدا میکنند، انگیزه پیدا میکنند، محاصره را از بین میبرند و دشمن را متواری میکنند».(27/ 10/ 98) اگر این سوژه دست کارگردان هالیوودی بود فیلمی در قد و قامت «هفت دلاور» یا «هفت سامورایی» کوروساوا را می ساخت. 🍃🍃 ۳. شهید ابراهیم هادی در کانال کمیل در منطقه فکه پنج روز مقاومت جانانه می کند تا عملیات لو نرود و خط سقوط نکند، یک تنه چنان می‌جنگد که دشمن تا مدتی تصور می‌کند نیمی از گردان هنوز زنده‌‌اند. هم می‌جنگد، هم به مجروحین می‌رسد و هم به مناجات؛ اما سر خم نمی‌کند. جنازه مطهرش هنوز هم پیدا نشده و فریاد حماسه‌اش تا مدتی در گلوها مانده بود. میشد یک فیلم مثل نجات سرباز رایان برایش ساخت که هم حماسه باشد هم عاطفه به علاوه معنویتی که «پهلوان ابراهیم» با خود داشته است. اما خب! کارگردان ایرانی مشغول کارهای مهم‌تری است. 🍃🍃 ۴. واقعا چرا این سوژه ها و سوژه‌های جذاب و هیجان انگیز و حماسی دیگر را کارگردان های داخلی نمی‌بینند؟ چرا فقط موضوع فیلم‌هایشان «خیانت» است و رابطه‌های غیر شرعی زن و مرد؟!! چرا اوج مشکل را در چند همسری آقایان می بینند و فقط فقر جامعه را فریاد می‌زنند؟ یک دلیلش آن است که اگر این موضوعات را کار نکنند نزد جشنواره‌های غربی و هنرمندان اروپایی و آمریکایی جایی نخواهند داشت. در واقع آنقدر برای کارگردان وطنی محبوبیت نزد اروپایی‌ها مهم است که اهمیت ندارد به مردم خودش پشت کند یا این که فقط ژانر نوآر (سیاه و نومیدانه) بسازد، مهم این است که از او در جشنواره‌ها تعریف و تمجید کنند. 🍃🍃 ۵. یک سوزن هم به خودمان بزنیم؛ جماعت حزب‌اللهی هم بسیار کم تحمل و کم ظرفیت‌اند، توقع دارند فیلم ساز کاملا مانند ذهنیت آنها فیلم بسازد و در استانداردهای آنها بگنجد، مگر ما چند نفر مثل «حاتمی کیا» داریم که با نقدهای تند و زننده بخواهیم او را از خود برانیم؟ هنرمندان هنر هفتم با استانداردهای امت حزب الله فاصله زیادی دارند حتی یک نفر مثل حاتمی کیا، اما ما هم کم تحمل و تا حدی جزم اندیش هستیم! فراموش نکنیم که "هر کس عاقل‌تر است مدارای بیشتری دارد". https://eitaa.com/elmetawhid
آداب الصلوة، جلسه ٢٢.mp3
1.81M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 شرح کتاب آداب الصلوة امام خمینی، جلسه ۲۲ مقام دوم از مقصد دوم، فصل دوم ◽️تطهیر بدن از معاصی به استغفار ◽️تطهیر نفس از اخلاق ذمیمه به مخالفت با نفس ◽️تطهیر قلب از دو آلودگی عمده: ۱. تطهیر قلب از حب الدنیا ۲. تطهیر از اعتماد به غیر خداوند https://eitaa.com/elmetawhid