eitaa logo
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
32 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جایگزین ۹۰۰ سال عبادت /استاد علی‌اکبر رائفی‌پور ✅ #پیشنهاددانلود •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• #کانال‌مذهبی _ #تخصصی‌نهج‌البلاغه ⚘ @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
💥 ✅شرح نهج البلاغه (خطبه اول بخش سوم)، آیت الله مکارم شیرازی 🔹آنچه تا کنون در این خطبه بسیار مهم گ
💥 ✅شرح و تفسیر خطبه ۱/بخش ۳ 🔹به تعبیر دیگر این حالات چهارگانه، مربوط به تصمیم گیرى کسانى است که علم و قدرت  محدودى دارند و لازمه آن نیاز به اندیشه یا تجارب دیگران و یا اضطراب و تردید است.  امّا آن کس که علمش بى پایان و قدرتش نامحدود است، به هنگام آفرینش، هیچ یک از این  حالات را نخواهد داشت. 🔹از آنچه در بالا گفته شد به خوبى استفاده مى شود که منظور از حرکت، در عبارت  فوق، همان حرکت اندیشه در درون نفس است. 🔹ولى این احتمال نیز از سوى بعضى مفسّران داده شده است که منظور حرکت جسمانى  خارجى است که لازمه اجسام است و خداوند برتر و بالاتر از جسم و جسمانیّات مى باشد. 🔹ولى معناى اوّل مناسبتر به نظر مى رسد، زیرا سه حالت دیگر که در عبارت بالا، قبل  و بعد از آن آمده همه مربوط به تصمیم گیرى و اندیشه و تفکّر قبل از انجام عملى است. 🔹کوتاه سخن این که افعال خداوند از افعال بندگان به کلّى جداست زیرا او با علم به  مصالح و مفاسد اشیا و آگاهى بر نظام احسن آفرینش و قدرت تامّ و کاملى که بر همه چیز  دارد، با قاطعیّت اراده مى کند و بدون هیچ تزلزل و تردید و اندیشه و تجربه، موجودات  را لباس وجود مى پوشاند. هم در آغاز آفرینش چنین است و هم در ادامه آفرینش. 🔹سپس به چگونگى آفرینش موجودات و تدبیر الهى در پیدایش اشیا طبق برنامه منظم و  دقیق و نظم و ترتیب حساب شده اشاره کرده، مى فرماید: «خداوند آفرینش هر موجودى را  به وقت خاصّش موکول کرد (چرا که آفرینش او تدریجى و روى برنامه زمان بندى شده، بود  تا عظمت تدبیر و قدرت بى نظیر خویش را آشکارتر سازد)» (أحالَ  الاَشیاءَ لاَوْقاتِها). بعد از مسأله زمان بندى بودن آفرینش موجودات، به نظام خاص داخلى و ترکیبى آنها  اشاره کرده و مى فرماید: «موجودات گوناگون را با یکدیگر التیام داد و در میان اشیاى  متضاد، آشتى برقرار کرد» (وَلاَمَ(۶)  بَیْنَ مُخْتَلِفاتِها). 🔹این از عجایب عالم آفرینش است که خداوند اشیا و موجودات مختلف را آن چنان به هم  پیوسته و التیام داده که گویى همه یک چیزند. سرد و گرم، تاریک و نورانى، مرگ و  زندگى و آب و آتش را به هم التیام داده است. در شجر اخضر (درخت سبز) نار و آتش  آفریده و وجود انسان و حیوان و گیاه را ترکیبى از موادّ کاملا مختلف، با طبایع  گوناگون خلق کرده است و حتّى میان روح و جسم ـ که از دو عالم مختلفند یکى مجرّد و  نورانى و فوق العاده لطیف و دیگرى مادّى و ظلمانى و تاریک و خشن ـ پیوند عمیقى  برقرار ساخت. 🔹سپس مى افزاید: «خداوند غرایز و طبایع آنها را در آنها قرار داد و به هر کدام  طبیعتى مخصوص به خود و غریزه اى ویژه آن بخشید» (وَ غَرَّزَ(۷)  غَرائِزَها). 🔹این در حقیقت یکى از حکمت هاى بالغه الهى است که آنچه را از هر موجودى انتظار  مى رود به صورت طبیعى و خودجوش در آن آفریده، تا بدون نیاز به محرّکِ دیگر، در آن  مسیر به راه افتد و از درون ذاتش براى برنامه ویژه اش هدایت شود که اگر این  انگیزه هاى درون ذاتى، در موجودات نبود آثار اشیا دوام نداشت و نابسامانى و بى نظمى  بر آنها حاکم مى شد. 🔹امروز درباره نهادهاى ذاتى انسان یا موجودات دیگر، دو تعبیر مختلف مى شود. گاه  تعبیر به فطرت مى کنند و مى گویند خداشناسى فطرى انسان است و گاه تعبیر به غریزه،  مثلا مى گویند انسان داراى غریزه جنسى است، یا مى گویند حرکات حیوانات عموماً جنبه  غریزى دارد. این در واقع اصطلاحى است که دانشمندان بنابر آن گذارده اند. یکى را در  مورد نهادهایى که جنبه فکرى دارد به کار مى برند (فطرت) و دیگرى را درباره نهادهایى  که جنبه غیر فکرى یا عاطفى دارد (غریزه). ولى از نظر معناى لغوى هر دو به معناى  خلقت و آفرینش مى باشد. 🌷 🔹 در آخرین جمله از فراز مورد بحث مى فرماید: «صفات ویژه آنها را همراهشان ساخت» (وَ اَلْزَمَها أشْباحَها).(۸) 🔹مفسّران نهج البلاغه دو تفسیر متفاوت براى این جمله بیان کرده اند. جمعى مانند  «ابن ابى الحدید» معتقدند که جمله فوق اشاره به آن است که خداوند این غرایز را ثابت  و پابرجا در موجودات قرار داده است (بنابراین ضمیر «الزمها» به غرایز برمى گردد) در نتیجه جمله مزبور تأکیدى است بر ثابت بودن غرایز  موجودات. 🔹ولى بعضى دیگر گفته اند که منظور وجود تشخّصات ویژه براى هر موجودى است، یعنى  خداوند به هر موجودى ویژگى هایى داد و بعد از آن که در علم خداوند جنبه کلّیت  داشتند، در خارج به صورت جزئیّات و اشخاص درآمدند (بنابراین تفسیر، ضمیر «اَلْزَمَها» به اشیا برمى گردد) بعضى نیز هر دو تفسیر را  به صورت دو احتمال ذکر کرده اند. 🔹ولى از آن جا که در تفسیر اوّل هماهنگى ضمیرها محفوظ نیست و به علاوه جمله جنبه  تأکید پیدا مى کند نه بیان مطلب تازه، به نظر مى رسد تفسیر دوّم صحیحتر است. 🌱ادامه دارد... ⚘ eitaa.com/Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وحشت قدرت های بزرگ ازمجالس امام حسین علیه السلام 🍃خاطره امام خمینی (ره) از ترس ساواکی ها از مجالس عزای اباعبدالله علیه السلام 🔹 قدرتهای بزرگ از دستگاه عظیم مردمی امام حسین علیه السلام می‌ترسند ⬇️⬇️ ⚘ @Nahjolbalaghe2 🇮🇷 @Abraar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت الاسلام عالی 💥رفتاری دینی داریم ولی اخلاق دینی نداریم 🔴 چرا برخی فرزندان دین گریز میشوند. ⬇️⬇️ ⚘ @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5942745161401369636.mp3
5.74M
🎤🎤 سید رضا نریمانی 💠 شب ۶ محرم سال ۱۳۹۶ ✍ نوحه زمینه حضرت قاسم ⬇️⬇️ ⚘ @Nahjolbalaghe2
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨🌙 ✍ برگی از فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام قسمت( ۳) #حديث ✅ عبداللّه ابن عباس میگوید:
🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨🌙 ✍ برگی از فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام قسمت (۴) 🔷سیّد بن طاوس نقل می‌کند: یک شب در کودکی با پدر و عمویم بطور پنهانی به زیارت قبر آقا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) رفتیم. (در آن موقع دور قبر حضرت سنگهای سیاه گذاشته بودند و بنای کاملی نداشت). خودمان را به قبرِ شریف حضرت نزدیک کرده، هر کدام مشغول به قرآن و نماز و زیارت شدیم. به ناگه دیدم شیری قوی هیکل و درنده و بزرگ به طرف ما می آید. از ترس کم کم از قبر دور شدیم. دیدم که این شیر درنده خود را به قبر آقا علی (علیه السلام) نزدیک کرد و دست مجروح خود را به آن مالید. یکی از ما نزدیک شیر رفت، دید تعرضی از جانب آن حیوان نمی شود. آمد ما را خبردار کرد که ترسی نداشته باشید گویا این شیر برای زیارت و شفا متوسل به قبر حضرت شده، ترس ما ریخت و ما هم نزدیک شیر رفتیم. دیدم حیوانِ زبان بسته نزدیک قبر آقاعلی (علیه السلام) دائم دست خود را به قبر شریف می مالد و ناله میکند. یک ساعت به همین منوال بود و شفا یافت، ناگهان دیدم شیر برگشت و رفت... -------------------------------- 📚 کراماتُ العَلَویه،  میرخلف زاده -- نشر مهدیار ⬇️⬇️ ⚘ @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#زیارت‌امین‌الله ⬇️⬇️ ⚘ @Nahjolbalaghe2
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
✨﴾﷽﴿✨ ✅شرح نامه اول نهج البلاغه 🍃مقدمه 🔹سید رضی متوفای ۴۰۶ هجری، بخشی از سخنان امیر المومنین(ع) ر
💥 ✅شرح و تفسیر نامه ۱/نهج البلاغه 🔹امام از مردم کوفه تجلیل می‌کند. تجلیل از مردم کوفه تا زمانی که همه علی(ع) را تنها گذاشته بودند و تنها آنان بودند که حضرت را یاری می‌کردند، ادامه پیدا کرد. تعبیرهای تند امام نسبت به مردم کوفه مربوط به سالهای بعد است که آنان از جنگ خسته می‌شوند و در یاری امام سستی به خرج می‌دهند. 🔹شهر بصره و کوفه به فرمان عمر بن خطاب خلیفه دوم ساخته شد تا خط مقدم جبهه جنگ اعراب با ایران و روم شود. بعدها این دو شهر نظامی محل اسکان جنگ‌آوران عرب پیروز در جبهه‌های جنگ با ایران و روم شد و امام بعد از جنگ جمل آن شهر را به عنوان پایتخت حکومت خود برگزید. 🍃أَمَّا بَعْدُ فَإِنِّی أُخْبِرُکُمْ عَنْ أَمْرِ عُثْمَانَ حَتَّى یَکُونَ سَمْعُهُ کَعِیَانِهِ؛  🔹اما بعد. شما را از کار عثمان خبر مى‏دهم ، به گونه ‏اى که شنیدنش چون دیدن باشد. 🔹عایشه، معاویه و یارانشان علیه حکومت امیر المومنین(ع) تبلیغات گسترده‌ای به پا کرده بودند. آنها امام و هوادارانش را قاتلان عثمان معرفی می‌کردند و خواهان مجازات آنان بودند. به همین جهت امام برای روشن کردن اذهان عمومی تصمیم دارد تا به روشنگری بپردازد. تبلیغات معاویه برای مردم کوفه رنگی ندارد چون آنان با شامیان رابطه خوبی نداشتند. 🍃إِنَّ اَلنَّاسَ طَعَنُوا عَلَیْهِ فَکُنْتُ رَجُلاً مِنَ اَلْمُهَاجِرِینَ أُکْثِرُ اِسْتِعْتَابَهُ وَ أُقِلُّ عِتَابَهُ؛  🔹مردم بر عثمان خرده گرفتند و من که مردى از مهاجران بودم، همواره خشنودى او را مى‏خواستم و کمتر سرزنش مى‏کردم. 🔹منظور امام از مردم، بیشتر بزرگان از اصحاب پیامبر(ص) چون اباذر، عبد الله بن مسعود، عمار یاسر، محمد بن ابوبکر، طلحه، زبیر، عایشه، مردم کوفه به رهبری مالک اشتر و مردم مصر است که به عملکرد و بدعت‌های عثمان خرده می‌گرفتند. مهاجران به دلیل خویشاوندی که با عثمان داشتند و از سوی دیگر برای عثمان احترام قایل بودند زیرا او از اصحاب خاص پیامبر بود و با دو دختر پیامبر(ص) ازدواج کرده بود و به همین جهت به او «ذوالنورین» یعنی دارای دو نور می‌گفتند، سعی داشتند که کمتر با او درگیر شوند. 🍃وَ کَانَ طَلْحَةُ وَ اَلزُّبَیْرُ أَهْوَنُ سَیْرِهِمَا فِیهِ اَلْوَجِیفُ وَ أَرْفَقُ حِدَائِهِمَا اَلْعَنِیفُ؛ 🔹 ولى طلحه و زبیر در باره عثمان شیوه دیگر داشتند و کمترین کارشان، تاختن بر او بود و نرمترین رفتارشان، رفتارى خشن بود. 🍃وَ کَانَ مِنْ عَائِشَةَ فِیهِ فَلْتَةُ غَضَبٍ؛ 🔹 بناگاه، عایشه بی تأمل بر او خشم گرفت. 🔹از عایشه نقل شده است که از عثمان به نعثل یعنی پیر خرفت تعبیر می‌کرده و به مردم ‌گفته است که نعثل را بکشید. 🍃فَأُتِیحَ لَهُ قَوْمٌ فَقَتَلُوهُ؛ 🔹 و مردمى بر او شوریدند و مردم نیز او کشتند. 🔹امام به دو نکته انتقادی درباره طلحه و زبیر و عایشه اشاره می‌کنند. اول اینکه آنان خود را در جریان کشته شدن عثمان بی‌گناه دانسته و خواهان خونخواهی عثمان هستند با اینکه خود در این کار مشارکت داشتند و دوم اینکه آنها از مهاجران و با عثمان قوم و خویش بودند و انتظار می‌رفت که احترام عثمان را بیشتر از دیگران نگاه دارند، حال آنکه چنین نکردند. 🍃وَ بَایَعَنِی اَلنَّاسُ غَیْرَ مُسْتَکْرَهِینَ وَ لاَ مُجْبَرِینَ بَلْ طَائِعِینَ مُخَیَّرِینَ؛  🔹آنگاه مردم با من بیعت کردند نه از روى اکراه یا اجبار، بلکه به رضا و اختیار. 🔹بیعت اظهار تمایل به رهبری سیاسی بوده است که در میان اعراب رایج بوده است و نقش رای دادن در جهان امروز را ایفا می‌کرده است. حضرت توضیح می‌دهند که علی رغم تبلیغات اهل جمل مردم بعد از کشته شدن عثمان با من بیعت کردند و من را به عنوان رهبر سیاسی خود انتخاب کردند. این انتخاب کاملاً آزادانه بوده است و هیچ کس کسی را به این کار مجبور نکرده بود. احتمالا امام این سخن را از این جهت فرموده‌اند که طلحه و زبیر تبلیغ می‌کردند که بیعت ما با علی از روی اجبار بوده است. 🍃وَ اِعْلَمُوا أَنَّ دَارَ اَلْهِجْرَةِ قَدْ قَلَعَتْ بِأَهْلِهَا وَ قَلَعُوا بِهَا؛  🔹بدانید که سراى هجرت[مدینه] مردمش را از خود راند و مردم نیز از آنجا رفتند. 🔹این سخن امام اشاره دارد به اینکه مردم مدینه با یاران خود بد عمل کردند. آنها با مخالفت با سیاست‌های عادلانه من، مرا از خود راندند و تنها گذاشتند به طوری‌که من سالها در آزاد سازی این شهر به همراه رسول خدا(ص) جهاد کردم و مجبور شدم که از این شهر بیرون بیایم. سرزمینی که انسان نتواند در آن به اهداف انسانی خود جامه عمل بپوشاند لایق ماندن نیست. 🌱ادامه دارد... ⚘ @Nahjolbalaghe2
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
💥 ✅شرح و تفسیر نامه ۱/نهج البلاغه 🔹امام از مردم کوفه تجلیل می‌کند. تجلیل از مردم کوفه تا زمانی
✅ادامه شرح نامه ۱ 🍃وَ جَاشَتْ جَیْشَ اَلْمِرْجَلِ؛ 🔹 ناگاه، چون دیگى که بر آتش باشد. 🍃وَ قَامَتِ اَلْفِتْنَةُ عَلَى اَلْقُطْبِ؛ 🔹 جوشیدن گرفت و فتنه سر برداشت. 🔹امام توضیح می‌دهند که مدت زیادی از بیعت با امیر شما نگذشت که شورشها از هر سو آغاز شد و کینه‌های دیرین نسبت به من جوشیدن گرفت. کشور اسلامی را شورش فراگرفته است. 🍃فَأَسْرِعُوا إِلَى أَمِیرِکُمْ؛ 🔹 پس به سوى امیرتان بشتابید. 🍃وَ بَادِرُوا جِهَادَ عَدُوِ ّکُمْ إِنْ شَاءَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ؛ 🔹 و اگر خدا خواهد، براى جهاد با دشمن، به پیش تازید. 🔹گویا هل من ناصر ینصرنی امیر المومنین(ع) از درون این نامه بر قلب کوفیان نشست و حدود نه هزار نفر به یاری حضرتش شتافتند. پایان شرح نامه ۱ ⚘ eitaa.com/Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
⚘eitaa.com/Nahjolbalaghe2
▪️ ✨﴾﷽﴿✨ ✨يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَلَا يَغُرَّنَّكُم بِاللَّهِ الْغَرُورُ  /فاطر(5) 🍃اى مردم! وعده ى خداوندى حقّ است؛ پس زندگى دنيا شما را فريب ندهد و مبادا (شيطان) فريبكار شما را فريب دهد و به (كَرَم) خدا مغرور سازد. 🔹«غَرور» به كسى گفته مى شود كه بسيار فريبكار باشد و به دليل آيه ى بعد مراد از آن در اين جا شيطان است. شايد مراد از مغرور شدن به خدا در جمله «لا يغرّنّكم باللّه» اين باشد كه شيطان، انسان را به عفو و بخشش خدا مغرور سازد و يا از طريق تحريف، بدعت و سهل انگارى نسبت به احكام و قانون الهى، به تكرار گناه وادار كند. آغاز اين سوره درباره ى توحيد بود، آيه ى قبل درباره ى نبوّت و اين آيه درباره ى معاد است. مانند اين آيه در سوره ى لقمان آيه 33 نيز آمده است. 🔻- گروهى با زندگى مادّى و دنيوى فريب مى خورند، امّا گروهى زرق و برق دنيا آنان را گول نمى زند، بلكه شيطان فريبكار منحرفشان مى نمايد. «لا يغرنكم باللّه الغرور» - براى تربيت، بايد هشدارها تكرار شود. «فلا تغرنّكم - ولا يغرنكّم» - ايمان به معاد، بهترين وسيله ى بازدارنده از فريب دنيا است. «وعداللّه حقّ» - وعده هاى الهى حقّ است، ولى وعده هاى شيطان پوچ و فريبنده. «وعداللّه حقّ» ⚘ @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 راه میانبر ❤️ راهی که خدا برای رسیدن به خودش پیشنهاد می‌دهد! #اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج ⬇️⬇️ ⚘ @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥دعای روز جمعه: ✨بِسْمِ اللهِ الْرَحمٰنِ الْرَحیٖم 🍃اَلحَمْدُ لِلّهِ الْاَوَّلِ قَبْلَ الْاِنْشاءِ وَالْاِحْياءِ، وَ الاْخِرِ بَعْدَ فَناءِ الْاَشْياءِ، 🍃اَلعَليمِ الَّذى لا يَنْسى مَنْ ذَكَرَهُ، وَ لا يَنْقُصُ مَنْ شَكَرَهُ، وَ لا يَخيبُ مَنْ دَعاهُ، وَ لا يَقْطَعُ رَجاءَ مَنْ رَجاهُ. 🍃اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُكَ وَ كَفى بِكَ شَهيدً، وَ اُشْهِدُ جَميعَ مَلائِكَتِكَ، وَ سُكّانَ سَماواتِكَ، وَ حَمَلَةَ عَرْشِكَ، وَ مَنْ بَعَثْتَ مِنْ اَنْبِيائِكَ وَ رُسُلِكَ، وَ اَنْشَاْتَ مِنْ اَصْنَافِ خَلْقِكَ، 🍃اَنّى اَشْهَدُ اَنَّكَ اَنْتَ اللّهُ لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ، وَحْدَكَ لا شَريكَ لَكَ وَ لا عَديلَ، وَ لا خُلْفَ لِقَوْلِكَ وَ لا تَبْديلَ، 🍃وَ اَنَّ مُحَمَّدًا صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه عَبْدُكَ وَ رَسُولُكَ، اَدّى ما حَمَّلْتَهُ اِلَى الْعِبادِ، وَ جاهَدَ فِى اللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَقَّ الْجِهادِ، وَ اَنَّهُ بَشَّرَ بِما هُوَ حَقٌّ مِنَ الثَّوابِ، وَ اَنْذَرَ بِما هُوَ صِدْقٌ مِنَ الْعِقابِ.  🍃اَللّهُمَّ ثَبِّتْنى عَلى دينِكَ ما اَحْيَيْتَنى، وَ لا تُزِغْ قَلْبى بَعْدَ اِذْ هَدَيْتَنى، وَ هَبْ لى مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً اِنَّكَ اَنْتَ الْوَهّابُ، 🍃صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ عَلى آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اجْعَلْنى مِنْ اَتْباعِه وَ شيعَتِه، وَ احْشُرْنى فى زُمْرَتِه، وَ وَفِّقْنى لِاَداءِ فَرْضِ الْجُمُعاتِ، وَ ما اَوْجَبْتَ عَلَىَّ فيها مِنَ الطّاعاتِ، وَ قَسَمْتَ لِاَهْلِها مِنَ الْعَطاءِ فى يَوْمِ الْجَزاءِ، اِنَّكَ اَنْتَ الْعَزيزُ الْحَكيمُ.   🍃ذکر روز جمعه : اَللٰهُمـَ صَلِ عَلىٰ مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِلْ فَرَجَهُم🌷 🌺🌿 ⚘ @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ✅ زیارت روز جمعه : ✨ بسم الله الرحمن الرحیم 🌷السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ 🌷 السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ 🌷السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِین 🌷 السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ 🌷السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ 🌷 السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ 🌷السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ 🌷 السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ 🌷السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ 🌷السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ، 🍃وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 🌺🌿 ⚘ @Nahjolbalaghe2
⬆️متن زیارت عاشورا eitaa.com/Nahjolbalaghe2