eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
744 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
روز شما همراهان صمیمی بخیر و شادی و امید 🌹 آیات ۲۰۴تا ۲۰۶بقره( ص۳۲) وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللَّهَ عَلَى مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ ﴿۲۰۴﴾ و از ميان مردم كسى است كه در زندگى اين دنيا سخن او، تو را به تعجب وامى دارد و خدا را بر آنچه در دل دارد گواه مى‏ گيرد و حال آنكه او سخت‏ ترين دشمنان است وَإِذَا تَوَلَّى سَعَى فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ ﴿۲۰۵﴾ و چون برگردد [يا رياستى يابد] كوشش مى ‏كند كه در زمين فساد نمايد و كشت و نسل را نابود سازد و خداوند تباهكارى را دوست ندارد وَإِذَا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَلَبِئْسَ الْمِهَادُ ﴿۲۰۶﴾ و چون به او گفته شود از خدا پروا كن نخوت وى را به گناه كشاند پس جهنم براى او بس است و چه بد بسترى است 🔴 خداوند در اين سه آيه به ترسيم چهره زشت و نكوهيده كسانى مى پردازد كه گفتار و ادّعاهاى آنان آنچنان جالب و پرجاذبه است كه پيامبر (ص) را نيز با آن عظمت به حيرت وامى دارد؛ درحاليكه درونى آلوده به بدخواهى و خودپرستى و خودكامگى دارند. و پروردگار جهان در اين آيات، پرده نفاق و فريب و ريا را از روى آنان برمى دارد و ماهيت آنها را به پيامبر(ص) نشان مى دهد تا آن حضرت و همه آيندگان بدانند كه رياكاران چه عناصر و جريانهايى هستند 🟢آیه ۲۰۴ نشان میدهد که ظاهر افراد، ملاک مطمئنى براى پى بردن به اعتقاد واقعى آنان نیست. توجه كنيم كه كلمه «تولّى» در آيه شريفه اگر به معناى قدرت يافتن و ولايت و رياست باشد، یعنی آنها پس از كسب قدرت دست به فتنه و فساد مى زنند و حرث و نسل را نابود میکنند. و ممكن است منظور از «تولى» روى گردانى باشد كه در اين صورت ، حالت منافقانه اين افراد مورد نظر است يعنى آنها در حضور تو سخنان فريبنده اى به زبان مى آورند ولى چون از پيش تو رفتند و روى برگردانيدند در عمل فتنه و فساد مى كنند و دست به نابودى زراعت و كشتار مى زنند. 🔴«حرث» به معنى زراعت ، و «نسل» به اولاد انسان و غير انسان اطلاق مى شود.و این كلام بسيار مختصر و جامعى است كه توليد فساد را در سطح جامعه در زمينه اموال و انسانها، شامل مى شود. 🌟 ( در بعضى از روايات هلاكت حرث و نسل به هلاكت دين و انسانيت تفسير شده)⭐️ 🟢در آيه (۲۰۶) مى افزايد: و هنگامى كه به او گفته شود از خداى پروا كن، عزت وغرورى كه در سایه‏ ى گناه بدست‏ آورده او را بگیرد. او نه به اندرز ناصحان، گوش فرا مى دهد، و نه به هشدارهاى الهى بلكه پيوسته با غرور و نخوت مخصوص به خود، بر خلافكاريهايش مى افزايد، ازاين رو، هنگامى كه به قدرت مى رسد، زبان اندرزدهندگان را مى برد، قلم حقجويان را مى شكند، دهان انتقادكنندگان را خرد مى كند، سانسور و خفقان را حاكم مى سازد.. چنين كسى را جز آتش دوزخ رام نمى كند. و به گفته‏ ى المیزان ، تاریخ گواه آن است كه چه مسلمان نمایانى به نام اسلام و تظاهر به ایمان، بر مردم حاكم شده و حَرث و نَسل را نابود ساختند. 🔴بطور خلاصه، خداوند اين گونه اشخاص را به پنج وصف در آيات فوق توصيف كرده؛ ۱- سخنانى فريبنده دارند، ۲- درون قلب آنها آلوده و تاريك است ، ۳- سرسختترين دشمنانند، ۴- به هنگامى كه زمينه اى پيش آيد، نه بر انسانها رحم مى كنند و نه بر حيوان و زراعت ، ۵- بر اثر غرور و نخوت ، اندرز هيچ ناصحى را پذيرا نيستند. 💚خداوندا همه ی جوامع اسلامی را از شر چنین مردمانی حفظ فرما . آمین یا رب العالمین 🌸🍃🌸🍃🌸 @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا حسین والشمس همان طلعت نیکوی حسین است والیل سواد گره ی موی حسین است حاجی ز کجا می طلبی کعبه ی دل را سوگند به حق کعبه ی دل روی حسین است جنت که بود رایحه اش رایحه ی عشق الحق که معطر شده ی بوی حسین است جبریل امین فخرکنان از ازل الدهر در کنگره ی عرش ثناگوی حسین است آن رُقعه که ثبت است در او حکم شفاعت از روز ازل بسته به بازوی حسین است خود را مزن شیعه به این سو و به آن سو سویی که بُود سوی خدا سوی حسین است تأسیس شفاخانه به صحرای بلا کرد خاکی که کند معجزه داروی حسین است هر پادشهی صاحب اردو و سپاه است یک طفل رضیع طینت اردوی حسین است نازم به غلامی که به هنگام شهادت از لطف سرش بر روی زانوی حسین است @Quranahlebayt
. 💜 این صدقه دادن های اول صبح که به نیت سلامتی امام زمان علیه السلام می دهی ، زندگیت را سروسامان می دهد.💜 امام صادق (ع) فرمودند : 📌هیچ چیز نزد خدا از صرف نمودن مال برای امام علیه السلام محبوب تر نیست و بدرستی که خداوند در عوض یک درهم که مؤمن از مال خود به مصرف امام برساند به اندازه کوه احد در بهشت به او عطا می فرماید. مکیال المکارم ، ج۲ ، ص۳۵۱ 📚 @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاداش و محبت و نسبت به امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام 🌹👇 📌سألنا النبی ص عَنْ علی بن ابیطالب ع فَغَضِبَ ص ثُمَّ قَالَ مَا بَالُ أَقْوَامٍ يَذْكُرُونَ مَنْ مَنْزِلَتُهُ مِنَ اللَّهِ كَمَنْزِلَتِي أَلَا وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً أَحَبَّنِي وَ مَنْ أَحَبَّنِي فَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ كَافَأَهُ الْجَنَّة ... ملعون گفت: از صلّى‌اللَّه‌عليه‌وآله‌وسلّم در مورد على بن ابى طالب عليه السّلام [بطور توهين‌آميزى‏] سؤال كرديم. 📌رسول الله خشمگين شد و فرمودند: چرا عدّه‌‏اى به بدى ياد مى‌‏كنند از كسى كه مقام و منزلتش نزد خدا، همچون مقام و منزلت من است؟ 👈 آگاه باشيد هر كس را دوست بدارد، مرا مى‌‏دارد و هر كس مرا دوست بدارد، خداوند از او راضى است و هر كس خدا از او باشد، را قرار مى‌‏دهد . 📚 فضائل الشيعة حدیث۱ ص۳ @Quranahlebayt
، نقش بازدارندگی از گناه و خلاف، دارد . به تعبیر امیرالمومنین علیه السلام حیا، سبب است. اگر حیا نباشد، هیچ سدّی مانع از انجام گناهان نیست در روایات، برای مواردی متعددی آمده: حیا از خدا که می بیند؛ حیا از پیامبر و امامان که اعمال ما هر روز بر آنان عرضه می شود حیا از فرشتگانی که همراه مایند و اعمال خوب و بد ما را می نویسند. حیا از خویش و حیا از مردم 📌 امام صادق علیه السلام فرمودند: هرکس در ، زمینهء گناهی برایش فراهم شود، ولی خدا را مراقب خویش بداند و از گماشتگان الهی کند،👈 خداوند، همه گناهان او را می آمرزد.👉 این سخن، نقش درونی شرم و پروا از خدا را در پیشگیری از جرایم و معصیت‌ها نشان می دهد 👈کسی که از مردم حیاء نکند، از خدا هم نخواهد کرد👉 📚 بحارالانوار، ج۷۱،ص۳۳۶ نکته مهم : فإن الشّاهد هو الحاکم 👈خدایی که شاهد است او حاکم است 👈خدا و فرشتگان مقربش و اهل بيت، شاهد ماجرایند باید بر خدایی که برگی بی اذن او نمی افتد واگذار نمود و الخیر في ما وقع @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 197 🌹...و مهبط الوحی...🌹 📖زیارت جامعه کبیره 📙 ﺍﺯ ﺭﯾﺸﻪ ﯼ ﻭ ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻣﺪﻥ است. 🔸ﻣﺜﻞ ﭼﺘﺮﺑﺎﺯ‌ﻫﺎ ﭼﻘﺪﺭ ﻧﺮﻡ ﻭ ﻣﻼ‌ﯾﻢ ﻓﺮﻭﺩ ﻣﯽ‌ﺁﯾﻨﺪ، ﺍﯾﻦ ﻫﺒﻮﻁ ﺍﺳﺖ. 🔹ﻣﻬﺒﻂ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺤﻞ ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻣﺪﻥ ﻫﺮ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﭼﺘﺮ ﺑﺎﺯ ﻓﺮﻭﺩ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﺁﻥ ﺟﺎ ﻣﻬﺒﻂ است. 🔺ﺁﻥ ﻣﻌﻨﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻭﺣﯽ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ، ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ. 👈🏻"" ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮ ﺧﺒﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮ ﺳﯿﻨﻪ‌ﯼ ﺍمام زمان علیه السلام ﻓﺮﻭﺩ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ. ✅ یعنی ﻫﯿﭻ ﺧﺒﺮﯼ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ نیست مگر این که نزد امام مهدی علیه السلام است. 🗞تمام اخبار عالم در اختیار اهل بیت است، اما ﭘﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻣﺎ ﮔﺬﺍﺷﺘﻨﺪ. 🌷مثلا ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩند: "لکل هم فرج" یعنی ﻫﺮ ﻏﺼﻪ ﺍﯼ، ﻫﺮ ﺍﻧﺪﻭﻫﯽ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻟﺶ ﯾﮏ ﻓﺮﺝ ﻭ ﮔﺸﺎﯾﺶ ﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﺍﮔﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ، ﺍﮔﺮ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ، ﺍﮔﺮ ﺩﻟﺘﻨﮕﯽ، ﺍﮔﺮ ﻣﻀﻄﺮﺑﯽ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﻧﺒﺎﺵ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻟﺶ ﻓﺮﺝ ﻭ ﮔﺸﺎﯾﺶ ﺍﺳﺖ. 📌گفتن این که ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪﯼ غمﻫﺎ ﻭ ﻏﺼﻪ‌ﻫﺎ ﻓﺮﺝ ﻭ ﮔﺸﺎﯾﺶ ﺍﺳﺖ، ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺣﺎﻃﻪ ﺑﻪ ﻏﯿﺐ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ. 🍃ﺷﻤﺎ ﻣﮕﺮ ﻫﻤﻪ.ﯼ ﻫﻢ‌ﻫﺎ ﻭ ﻏﻢ‌ﻫﺎ ﺭﺍ بررسی ﮐﺮﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﯿﺪ ﻟﮑﻞ ﻫﻢ ﻓﺮﺝ؟! ﺍﯾﻦ ﯾﮏ ﻏﯿﺐ ﺍﺳﺖ. ﯾﮏ ﺧﺒﺮ ﻏﯿﺒﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ، ﻫﺮ ﺩﻝ ﺗﻨﮕﯽ ﻭ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ، ﻏﻢ ﻭ ﺍﻧﺪﻭﻫﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎلش ﻓﺮﺝ ﻭ ﮔﺸﺎﯾﺶ ﺍﺳﺖ. 🌾ﻣﺜﻞ ﻫﯿﺌﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ. ﺍﻭﻝ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﭼﺎﯾﯽ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ. ﭼﺎﯾﯽ ﺗﻠﺦ ﺍﺳﺖ. ﺧﯿﻠﯽ ﻃﻮﻝ ﻧﻤﯽ‌ﮐﺸﺪ که ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﯾﮏ ﮐﺎﺳﻪﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﻗﻨﺪ ﺩﺳﺘﺶ ﺍﺳﺖ و ﻣﯽ‌ﺁﻭﺭﺩ. یعنی بعد از هر تلخی شیرینی‌ است... ✨اللهمْ‌عَجِلْ‌لِوَلِیِڪ‌الفَـــࢪَج✨ 👈 .... . ❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🕊❣ «» «» @Quranahlebayt
. شماره 1 ✅ سوره نور آیه 35 اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ ۖ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ ۖ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ ۚ نُّورٌ عَلَىٰ نُورٍ ۗ يَهْدِي اللَّـهُ لِنُورِهِ مَن يَشَاءُ ۚ وَيَضْرِبُ اللَّـهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ ۗ وَاللَّـهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ. خدا نور آسمانها و زمين است. مَثَل نور او چون چراغدانى است كه در آن چراغى، و آن چراغ در شيشه‌اى است. آن شيشه گويى اخترى درخشان است كه از درخت خجسته زيتونى كه نه شرقى است و نه غربى، افروخته مى‌شود. نزديك است كه روغنش -هر چند بدان آتشى نرسيده باشد- روشنى بخشد. روشنىِ بر روى روشنى است. خدا هر كه را بخواهد با نور خويش هدايت مى‌كند، و اين مَثَلها را خدا براى مردم مى‌زند و خدا به هر چيزى داناست. 🔆 صالح بن سهل همدانى گفت از حضرت صادق عليه السّلام شنيدم مى‏فرمود در باره آيه‏ اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ. مشكات فاطمه عليها السّلام است‏ «فِيها مِصْباحٌ» امام حسن‏ «الْمِصْباحُ» حسين است ‏ فِي زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ كَأَنَّها كَوْكَبٌ دُرِّيٌ‏. فاطمه زهرا بين زنان دنيا و زنان بهشت چون ستاره‏اى درخشان است‏ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَكَةٍ كه ميدرخشد از نژادى مبارك يعنى نژاد ابراهيم‏ لا شَرْقِيَّةٍ وَ لا غَرْبِيَّةٍ نه يهودى است و نه نصرانى‏ يَكادُ زَيْتُها يُضِي‏ءُ علم از او ميتراود وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلى‏ نُورٍ. امامى از اين خانواده پس از امام ديگر يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشاءُ خداوند هر كه را بخواهد هدايت مى‏كند بائمه عليهم السّلام‏ وَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَلِيمٌ‏. خداوند براى مردم مثل مي زند او به هر چيزى دانا است. 📚 تفسير قمى، ذیل آیه نور @Quranahlebayt
📌امام صادق علیه‌السلام در مورد حرص و از فرمودند:   در رسیدن به چیزى که اگر رهایش کنى به سوى تو مى آید و در آن صورت محبوب خداوند باشى ، و اگر در رسیدن به خواسته ات شتاب ورزى و از توکل به خدا و رضا به قسمت غافل شوى ، در درگاه احدیت ناپسند خواهى شد؛ چرا که خداوند جهان را چون سایه تو خلق فرموده که اگر در طلبش روى تو را به سویش مى کشاند و هیچ گاه بدان نخواهى رسید و اگر ترکش کنى ، خود به دنبالت مى آید و تو راحت خواهى بود.  📌پیامبر صلی الله عليه وآله فرمودند: انسان حریص ، محروم است و افزون بر آن مذموم درگاه حق است و چگونه محروم نباشد و حال آن که از اعتماد به خداى تعالى گریخته است و بر خلاف فرمایش خداوند رفته است که فرمود: خدا همان کسى است که شما را آفرید، سپس به شما بخشید، آن گاه شما را مى میراند و پس از آن زنده مى گرداند... 📌حریص دستخوش هفت آفت است : ۱) در اندیشه اى باشد که به بدنش ‍ ضرر رساند و نفعى ندهد؛ ۲) اندوهى که تمامى ندارد؛ ۳) رنجى که راحتى ندارد، جز به ؛ ۴) ترسى که چیزى بدو نرساند جز آن که همواره گرفتار آن باشد؛ ۵) اندوهى که زندگى را بدون آن که فایده اى بدو رساند، مکدّر کند؛ ۶) حسابى که خلاصى از آن نیابد و پیوسته سرگرم رسیدگى به آن باشد؛ ۷) عقاب و کیفرى که راه فرار از آن نداشته باشد (چرا که حرص ، انسان را به ارتکاب گناه وا مى دارد).  شخصى که بر خداى تعالى دارد، شب و روز را مى گذراند، در حالى که در خداى تعالى و و سلامتى است و در کفایت امور او فرموده و 👈 برایش فراهم کرده که فقط خود بدان عالم است . 👉 ، آبى است که از روزنه خداى تعالى جارى است . و چون بنده اى از محروم نباشد، و 👈 و است . 📚مصباح الشریعه @Quranahlebayt