سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 جنگ رمضان؛ فرصتی طلایی برای رسواسازی جریان غربگرا 🔸 مبادا این فرصت را از دست بدهیم! ▪️ در همین را
از «دوم خرداد» تا «سوم خرداد»
دیروز «دوم خرداد» بود؛
سالروز ورود رسمی جریانِ «اصلاحات» به عرصۀ حکمرانی؛
همان جریانی که رهبر شهید انقلاب فرموده بودند اگر نبود، من لازم میدانستم آن را به وجود بیاورم تا برآیند حرکت کشور، وضعیت معتدلی داشته باشد؛
جریانی که مثل دیگر جریانها، خدماتی داشت، اما قصورات و تقصیراتش هم کم نبود؛
جریانی که با سوءاستفاده از شعار تکثرگرایی فرهنگی و سیاسی، به آرمانهای دینی، راهبردهای انقلابی، منافع ملی و حتی قانون اساسی آسیبها زد و در مقاطعی از تاریخ کشور ـ مثل سال ۸۸ ـ جمهوری اسلامی را تا مرز فروپاشی جلو برد؛
جریانی که قدرِ پدری، رهبری، انعطاف و سعۀ صدر آقای شهید را ندانست و به انگارۀ حاکمیت دوگانه دامن زد؛
جریانی که به اصلیترین پایگاه فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادیِ «غربزدگی» تبدیل شد و تلخترین تجربههای مذاکراتی را در حافظۀ جمعی ایرانیان ثبت کرد؛
و البته جریانی که با معجزۀ رهبر شهید، جنگ دوازدهروزه و جنگ رمضان، در دولتی متعلق به آن اداره شد؛
همان جریانی که با وجود همۀ خطاها و خیانتها، حالا به برکت فضای جهادی موجود در کشور، در بخشهایی زبان به اعتراف گشوده و شرمندۀ اشتباهات خود در سیاست داخلی و خارجی است.
آری؛
جنگ، در کنار صدمات، برکاتی هم دارد؛
و چه برکتی مبارکتر از تثبیت گفتمانِ «عقلانیت انقلابی» و افول جریانِ «غربزدگی» در جامعۀ ایران؟
امروز آغوش جمهوری اسلامی به روی همۀ کسانی که به حقانیت گفتهها و گفتمانهای خامنهای شهید باور دارند باز است و این، مهمترین نخ تسبیح عقائد و سلائق مختلف در ایران پساجنگ خواهد بود.
راستی امروز هم «سوم خرداد» است؛
روز آزادیِ «خرمشهر»؛
یکی از مهمترین نمادها و نمودهای کارآمدیِ «عقلانیت انقلابی» در مسیر دفاع از «دین» و «وطن».
در تقویم، «سوم خرداد»، چیزی جز روزِ بعد از «دوم خرداد» نیست؛
اما بین این دو، یک انقلاب فاصله است؛
و جامعهای که «خرمشهرها» در پیش دارد، چارهای جز طی این فاصله نخواهد داشت.
🌻 @Smh_Doaei | سید محمدحسین دعائی
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
از «دوم خرداد» تا «سوم خرداد» دیروز «دوم خرداد» بود؛ سالروز ورود رسمی جریانِ «اصلاحات» به عرصۀ حکمر
12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احمد زیدآبادی در توییتی، بعد از نقل این جملۀ دکتر بیژن عبدالکریمی که «من در زمینهٔ دیپلماسی، به بچههای میدان، بسیار بیشتر اعتماد دارم تا جریان غربزده و غربگرا»، از روی تعجب و اعتراض نوشته است:
«به کجا چنین شتابان؟!»
غافل از آنکه این روزها، اظهار شرمندگی از غربزدگی و اعتراف به خطا در مواجهه با راهبردهای رهبر شهید انقلاب، به یکی از روتینهای جریان اصلاحطلبی تبدیل شده است:
علی باقری، فعال سیاسی اصلاحطلب و دبیرکل حزب عهد ایران در گفتوگو با فارس:
«اعتراف میکنم که در نقد دکترین دفاعی رهبر شهید اشتباه کردیم.
رهبر شهید، معمار بازسازی قدرت ایران در جهان بود.
عملکرد ایران در جنگهای اخیر و مقابله با قدرتهای بزرگ نظامی، نتیجۀ دکترین دفاعیای بود که رهبر شهید طی سهدهه طراحی و تثبیت کردند؛ دکترینی که امروز قدرت نظامی ایران را به واقعیتی غیرقابل انکار تبدیل کرده است.
مهمترین میراث ۳۷سال رهبری ایشان، ساختن ایران قدرتمند است؛ کشوری که توان ایستادگی و مقابله با دشمنان خود را دارد.
این دکترین سالها از داخل و خارج مورد نقد بود و ما در جریان اصلاحات هم به آن انتقاد داشتیم؛ اما جنگ ۴۰روزه و پیش از آن جنگ ۱۲روزه نشان داد این طراحی دقیق، هدفمند و کاملاً درست بوده است.»
🌻 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
از «دوم خرداد» تا «سوم خرداد» دیروز «دوم خرداد» بود؛ سالروز ورود رسمی جریانِ «اصلاحات» به عرصۀ حکمر
امروز، در یک کارگاه آموزشی با موضوع «امر به معروف و نهی از منکر»، خدمت شرکتکنندگان محترم عرض کردم:
فکر و دل بسیاری از نوجوانان و جوانان این مرز و بوم، خرمشهرهایی هستند که توسط دشمن اشغال شدهاند؛
خرمشهرهایی که تا آزاد نشوند، پیروزی نهایی بر دشمن و انتقام از قاتلان رهبر شهید، محقق نخواهد شد.
آزادی این خرمشهرها هم به تعبیر آقا، جز با شکستن هیمنۀ نرمافزاری دشمن و غلبه بر «سبک زندگی آمریکایی» ممکن نیست؛
همان مأموریتی که انجامش بهمراتب از تعطیلکردنِ «پایگاههایی آمریکایی» در منطقه دشوارتر است.
🌻 @Smh_Doaei
4.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بهمناسبت ۸ ذیالحجه؛ سالروز خروج سیدالشهداء علیهالسلام از مکه به کربلاء
و به یاد همۀ اصحاب آخرالزمانی آن حضرت
خصوصا رهبر شهید انقلاب
بوی بهشت میوزد از کربلای تو
ای کشتهای که جان دو عالم فدای تو
دیوانهوار آمدهام تا به قتلگاه
وقتی به استغاثه شنیدم صدای تو
نقدینهای که داشتم از اشک و خون دل
تقدیم کرد دیده به گنبدنمای تو
در حیرتم چه شد که نشد آسمان، خراب
وقتی شنید نالۀ واغربتای تو
خورشید و ماه و جن و ملک خون گریستند
وقتی میان لجۀ خون بود جای تو
رفتی به پاس حرمت کعبه به کربلا
شد کعبۀ حقیقی دل، کربلای تو
اجر هزار عمره و حج در طواف توست
ای مروه و صفا به فدای صفای تو
با گفتنِ «رضاً بقضائک» به قتلگاه
شد متحد رضای خدا با رضای تو
تا با نماز خوف تو گردد قبول حق
شد سجدهگاه اهل یقین خاک پای تو
تو هر چه داشتی به خدا دادی ای حسین
فردا خداست جل جلاله جزای تو
اندر منا ذبیح یکی بود و زنده رفت
ای صد ذبیح، کشته شده در منای تو
برخیز و باز بر سر نی آیهای بخوان
ای من فدای آن سر از تن جدای تو
خون خداست خون تو و جز خدای نیست
ای کشتۀ خدا، به خدا خونبهای تو
ما را خشوع بندگی آموز، چون خداست
در مجلس عزای تو صاحبعزای تو
سائل چو دید کفّ کریم تو گریه کرد
ای کائنات، بندۀ خوان عطای تو
ما را هم ای حسین، گدایی حساب کن
آخر کجا رود به جز این در گدای تو
آنجا که حد ممکن و واجب بود تویی
ای منتهای اوج بشر ابتدای تو
دست دعا بر آر «ریاضی» که شد قبول
در بارگاه قدس حسینی دعای تو
#گلچین #ریاضی_یزدی #امام_حسین
🌻 @Smh_Doaei
چنان به موی تو آشفتهام، به بوی تو مست
که نیستم خبر از هر چه در دو عالم هست
دگر به روی کَسَم دیده بر نمیباشد
خلیل من، همه بتهای آزری بشکست
مجال خواب نمیباشدم ز دستِ خیال
درِ سرای نشاید بر آشنایان بست
درِ قفس طلبد هر کجا گرفتاریست
من از کمند تو تا زندهام نخواهم جست
غلام دولت آنم که پایبند یکیست
به جانبی متعلق شد از هزار برست
مطیع امر توام، گر دلم بخواهی سوخت
اسیر حکم توام، گر تنم بخواهی خست
نماز شام قیامت به هوش باز آید
کسی که خورده بوَد مِی ز بامداد الست
نگاه من به تو و دیگران به خود مشغول
معاشران ز مِی و عارفان ز ساقی مست
اگر تو سروِ خرامان ز پای ننشینی
چه فتنهها که بخیزد میان اهل نشست
برادران و بزرگان! نصیحتم مکنید
که اختیار من از دست رفت و تیر از شست
حذر کنید ز باران دیدهٔ سعدی
که قطره، سیل شود چون به یکدگر پیوست
خوش است نام تو بردن ولی دریغ بُوَد
در این سخن که بخواهند برد دست به دست
#گلچین #سعدی #رهبر_شهید_انقلاب #عشق
🌻 @Smh_Doaei
هدایت شده از سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
در فرهنگ دینی ما، اعیادی چون «فطر» و «قربان»، یکی از مهمترین مواقف برای یاد «امامزمان ارواحنا فداه» و تقویت توجه به آن حضرت هستند.
شاید به این دلیل که اقامۀ نماز عید، در اصل، یکی از شئون امام معصوم است. بهعلاوه اینکه حقیقت عید، جز با ظهور و حضور امام، تحقق پیدا نمیکند.
به عبارت دیگر، شیعه با اینکه در عید فطر و قربان شاد است، اما در پسزمینۀ این شادی، غصهدار «فراق امام» و محرومیت از امامت آشکار او نیز هست.
با همۀ این اوصاف، تا پیش از عید فطر امسال، آنقدر دلمان به حضور نائب حضرت ولیعصر ارواحنا فداه گرم بود که شاید خیلی از «عید غمآلود» درک درستی نداشتیم.
اما امسال که عید فطر و نماز عید را بدون حضور رهبر شهیدمان سپری کردیم، معنای «عید، با تِم غم» را بهتر میفهمیم.
اصلا شاید او رفت که ما این حسِ غریبِ «تنهایی، دلتنگی و نیازمندی» را تجربه کنیم؛
حسی که تا به «انتظار پویا»، «امید انقلابی» و «نشاط جهادی» ضمیمه نشده و در جامعۀ بشری فراگیر نشود، زمینۀ لازم برای ظهور امام زمان ارواحنا فداه فراهم نمیشود؛
همان حسی که در پیام اخیر رهبر جدید و عزیزمان نیز موج میزند:
«امیدواریم بهزودی با بشارت گشایش کلی در امر ظهور عامّ سرورمان حضرت ولیالله الاعظم، قلب مبارک آنجناب را پر از سُرور فرمایند.»
آری؛
بشریت مدیون آن ابرمردی است که نه تنها با رهبری انقلاب اسلامی در زمان حیات خود، دکترین «مهدویت» را سامان داد و بلندترین قدمها بهسمت ظهور را برداشت، بلکه با شهادت خود نیز جامعۀ انسانی را وارد مرحلۀ جدیدی از انتظار کرد.
و سلام علیه یوم وُلد و یوم استُشهد و یوم یُبعث حیّا ...
🌻 @Smh_Doaei
1.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر عزیز انقلاب:
«از همهی حجّاج عزیز میخواهم به دعا برای تعجیل در #فرج منجی بشریّت عجلاللهتعالیفرجه اهتمام ورزیده و برای #وحدت امّت اسلامی، آزادی #فلسطین و مسجدالاقصی، رفع گرفتاریهای بزرگ مسلمین و رسیدن به #ظفر_نهایی مقابل استکبار جهانی دعا کنند؛
و اینجانب را نیز مشمول دعای خیر خود نمایند.»
🌻 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
رهبر عزیز انقلاب: «از همهی حجّاج عزیز میخواهم به دعا برای تعجیل در #فرج منجی بشریّت عجلاللهتعالی
3.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک ایران #جانفدا
در عید قربان، جانِ ما
قربانِ سید مجتبی
🌻 @Smh_Doaei
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عید قربان مبارک 💐
طوافِ کعبهٔ عشق از کسی درست آید
که دیده، زمزم او گشت و دل، مقام خلیل
#خواجوی_کرمانی
🌻 @Smh_Doaei
20.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهادت، نه فقط شیوۀ مرگ شهدا، بلکه سبک زندگی آنهاست ...
کسی که زندگی خود را، به پای شوق شهادت ریخت
اگر شهید نمیشد او، من از خدا گله میکردم
#ناصر_فیض
🌻 @Smh_Doaei