eitaa logo
تماشاگه راز
279 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
20 فایل
اینجاپاتوق 👇🏻 شعر قطعات لطیف ادبی عکس نوشته ها طنز های اجتماعی و اندکی موسیقی فاخر است اگه دوست داشتید مطالب ما رو با لینک کانال منتقل کنید ! از همکاری شما صمیمانه ممنونم✍🏻🍒✍🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
هرگز گمان نکنیم ، چیزی درهستی علیه ماست . فقط کافیست، تسلیم باشیم و شکر گزار عشق جاریست ✋❤️ https://eitaa.com/TAMASHAGAH
تماشاگه راز
⭐️ "حسین وارث آدم" 1⃣قسمت نخست شهید در لغت، به معنای حاضر، ناظر، به معنای گواه و گواهی دهنده و
"حسین وارث آدم" 2⃣قسمت دوم شرایط "نهضت امام حسین" علیه السلام شکل مبارزه ای که حسین انتخاب کرده، قابل فهمیدن نیست مگر این که اوضاع و شرایطی که حسین در آن شرایط، قیام خاص خودش را آغاز کرد، فهمیده بشود اکنون حسین مسئول نگاهبانی انقلابی است که آخرین پایگاه های مقاومتش از دست رفته است و از قدرت جدش و پدر و برادرش، یعنی حکومت اسلام و جبهه حقیقت و عدالت، یک شمشیر برایش نمانده و حتی یک سرباز! سال هایی است که بنی امیه همه پایگاه های اجتماعی را فتح کرده است " بایستن و نتوانستن" فتوای حسین این است: آری! در نتوانستن نیز بایستن هست برای او زندگی، "عقیده و جهاد" است . بنابراین، اگر او زنده است و به دلیل این که زنده است، مسئولیت جهاد در راه عقیده را دارد "انسان زنده مسئول" است و نه فقط "انسان توانا"و از حسین، زنده تر کیست؟ در تاریخ ما، کیست که به اندازه او حق داشته باشد که زندگی کند؟ و شایسته باشد که زنده بماند؟ نفس انسان بودن، آگاه بودن، ایمان داشتن، زندگی کردن، آدمی را مسئول جهاد می کند و حسین مثل اعلای انسانیت زنده، عاشق و آگاه است. توانستن یا نتوانستن، ضعف یا قدرت، تنهایی یا جمعیت، فقط شکل انجام رسالت و چگونگی تحقق مسئولیت را تعیین می کند نه وجود آن را.... دکتر علی شریعتی https://eitaa.com/TAMASHAGAH
⭐️ادب در برابر حق تعالی: آورده اند که یکی از بزرگان را زانو درد کردی، گفتندش زمانی پای دراز کن چون تنهایی. گفت: تنها نیستم که خداوند جل و علا حاضر است و شرم می دارم که در حضرت خداوندگار ترک ادب باشد! https://eitaa.com/TAMASHAGAH
صاحب طبع نمی باید، صاحب دل می باید. دل بجوی نه طبع؛ چه جای دل؟ دل روپوش است. آن صاحب، خداست از غیرت، صاحب دلش گویند. نه وقتی جلالِ حق می آید، دل، خرّم است؟ وقتی غایب می باشد، برعکس؟ الّا چندانی چنین شود که دل گم می شود و می گدازد. چندان که دل بشکند و از میان برخیزد، خدای مانَد. ازین اشارت کرد به داوود؛ چون داوود پرسید از حضرت که: " أینَ اَطلُبُ؟ " فرمود: " لا یَسعنی سَمائی و لا اَرضی وَ لکِن یَسعنی قَلب عَبدی المُومن". (گفت: کجات جویم؟! فرمود: در آسمانها و عرش نیابی مرا تنها دلِ بنده‌ی مؤمنِ من است که گنجائی مرا دارد) شمس تبریزی https://eitaa.com/TAMASHAGAH
تماشاگه راز
⭐️ عـشـق، عالی‌ترین و نهایی‌ترین هدفی در زندگی است که بشر در آرزوی رسیدن به آن است. نجات بشر در
⭐️ عشق تنها راهی است که به وسیله‌ی آن می‌توان به ژرفای وجود انسان دیگری نفوذ کرد. هیچ‌کس نمی‌تواند جز از راه عشق به اسرار وجود انسانی دیگر کاملاً آگاه شود. این گوهر عشق است که ما را کمک می‌کند تا خصوصیات ذاتی و ویژگی‌های واقعی و الگوی رفتاری محبوب را به نیکی دریابیم و حتی چیزهایی را دریابیم که به طور بالقوه در اوست و نیازمند رشد و بالندگی است. به علاوه، عاشق با نیروی عشق نیرو می‌گیرد تا معشوق را در راه آگاه شدن به استعدادهای ذاتی و تحقق آن‌ها یاری رساند. عشق،پدیده‌ای اصلی و بنیادی است و اعتلایافته‌‌ی غریزه‌ی جنسی نیست، میل جنسی تا جایی مقدس و پاک و جایز است که حامل پیام عشق باشد. 📖 🖋️ 🔄 https://eitaa.com/TAMASHAGAH
♥️ هواخواه توام جانا و می‌دانم که می‌دانی که هم نادیده می‌بینی و هم ننوشته می‌خوانی گشاد کار مشتاقان در آن ابروی دلبند است خدا را یک نفس بنشین گره بگشا ز پیشانی خم زلفت بنامیزد کنون مجموعه دلهاست از آن باور نمی دارم که انگیزد پریشانی ملک در سجده آدم زمین بوس تو نیت کرد که در حسن تو چیزی یافت غیر از طور انسانی بیفشان زلف و صوفی را به پابازی و رقص آور که از هر رقعه دلقش هزاران بت بیفشانی https://eitaa.com/TAMASHAGAH
♥️ جز کوی تو دل را نبُوَد منزل دیگر گیرم که بُوَد کوی دگر کو دل دیگر؟! ظریف اصفهانی
‌ ♥️ دانی که چه ها چه ها چه ها می خواهم وصل تو، من بی سر و پا می خواهم فریاد و فغان و ناله ام دانی چیست؟ یعنی که تو را تو را تو را می خواهم https://eitaa.com/TAMASHAGAH
معشوقي مقامي بالاتر از عاشقي است. ابتدا انسان عاشق میشود و از عاشقي حظّي بسیار مي برد، امّا نباید در همین مرحله بماند. عشق اگر در انسان پیش‌رونده باشد و به سوی تعالي حرکت کند، او را در نهایت به معشوق و حظِّ معشوقي سوق میدهد. به تعبیرِ مولانا، امروزِ انسان عاشقي است و فردايِ او مي بایست معشوقي باشد. گویي عاشقي مشق معشوقي است. میتوان آن را تمرین دوست داشتن براي دوست داشته شدن نامید. توقّع دوست داشته شدن قبل از دوست داشتن توهّمي بیش نیست. اوّلین پلهٔ نردبانِ عشق، عاشقي و آخرین پلهٔ آن معشوقي است. این نردبان را "پله‌ پله تا ملاقات خدا" باید پیمود. امروز دلم عشق است،فرداي دلم معشوق امروز دلم در دلْ فرداي دگر دارد جان https://eitaa.com/TAMASHAGAH
آنگاه که نور به جان کلام ما رخنه می کند ؛ پیشاپیش به دل راه یافته است. روحِ هستی با کلمات منور بر دلهای شنوا می تابد و رازها را عیان می کند اهل نظر جز نور نمی بینند جز نور نمی شنوند جز نور نمی نوشند افعال ایشان همه عبادت است اینان محبوبیت را به میراث می برند و نظرکردگان الهی اند... رسالت ایشان خلق عالم معناست نوری که با جان کلامشان آمیخته، بر دل می نشیند و با وزش رحمانیش ، مخاطب را نفس نفس به بیخودی نزدیکتر می کند کلماتی که حامل وحی اند و سرشار از الهامات قدسی... https://eitaa.com/TAMASHAGAH
"گفتگو زیبای بایزید بسطامی با خدا" در کنار دجله سلطان با یزید بود روزی فارغ از خیل مرید ناگه آوازی ز عرش کبریا خورد بر گوشش که: ای شیخ ریا میل آن داری که بنمایم به خلق آنچه پنهان کرده ای در زیر دلق تا خلایق جمله آزارت کنند سنگ باران بر سر دارت کنند؟ گفت: یا رب میل آن داری تو هم شمه ای از رحمتت سازم رقم؟ تا که خلقان از پرستش کم کنند وز نماز و روزه و حج رم کنند؟ پس ندا آمد که ای شیخ فتن نی ز ما و نی زتو رو دم مزن https://eitaa.com/TAMASHAGAH
⭐️ از شجرۀ روح، ثمرۀ عشق پدید آمد شجره در کار ثمره شد، همانا روح مشتاق آن. عاشق صادق در فضای عالم هستی نظرۀ شجره دید ثمرۀ او آتشِ انَسَ مِنْ جانِبِ الطّورِ ناراً، آمد یعنی اگر این آتش شجرۀ روح را بسوزد عشق تواند که از نظر رحمت معشوق در فضایِ قضا شجرۀ دیگر نشاند اگر آن شجرۀ روح او نبودی و آن ثمرۀ عشق نبودی خطاب اِنَّنی اَنَاالله کی درست آمدی؟ زیرا که عشق روا بود که از درخت جان عاشق مر عاشق را بخود خواند و این ندا هم ازو بدو رساند : خواهی که سخن ز جان آگه شنوی و اسرار درونی شهنشه شنوی کم گرد ز خویش تا تو از هستی خود بیخود همه اِنَّنی اَنَا الله شنوی https://eitaa.com/TAMASHAGAH
♥️ خستگیِ سينه ما را خيالت مرهم است ای به هجران،خسته مارا، خسته را مرهم فرست يوسفِ گم گشتهٔ ما زير بندِ زلف توست گه گهی ما را خبر زان زلفِ خم در خم فرست https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅هرگز از الطاف حق ناامید نشویم🙂 🔅حکایت مرد ناامید و حضرت موسی(ع) نیم ز کار تو غافل همیشه در کارم که لحظه لحظه تو را من عزیزتر دارم بانو https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهی ذکر خویش بر ما مدام کن... خدای را در هر روزی و هر ساعتی و هر شبی عطاهاست و بزرگترین عطا آن است که ذکر خویش تو را الهام کند... سهل ابن تستری تذکره الاولیاء https://eitaa.com/TAMASHAGAH
‍ ⭐️ محبت مأخوذ از حبة به معنی دانه است یعنی "حَب را حُب" نامیده اند و از آنروست که اصل حیات در حُب است همانگونه که اصل گیاه در حَب است حُب مأخوذ از حُبی است که آب زیادی در آن باشد و این وجه تسمیه به این خاطر است که وقتی دلِ طالب، سرشار از دوستی باشد در دل وی جز برای سخن دوست جایی نمی ماند حب مأخوذ از حباب الماء عند مطر الشدید، غلیان آبی است در باران شدید و محبت را به این خاطر حب نامگذاری کرده اند که: گویی محبت غلیان قلب است هنگامی که مشتاق دیدار محبوب است دل دوست همواره در اشتیاق رؤیت دوست مضطرب و بی قرار است کشف المحجوب هجویری https://eitaa.com/TAMASHAGAH
⭐️ اندرون خالی ست... و آن را که اندرون نیست هزار معجزه می نمایی ایمان نمی آرد ! ابوبکر هیچ معجزه نخواست گفت: « پیغامبرم » گفت: « آمنّا و صدّقنا » https://eitaa.com/TAMASHAGAH
عاشق بر مردمان بانگ زد : عشق شما را فرمان به عشق ورزیدن در هر حال می دهد ایستاده و نشسته، در خواب و بیداری، در خرید و فروش، در گریه و خنده، در سخن و سکوت، در سود و زیان و در یک کلام در هر کاری که بدان مشغولید. چنین است فرمان عشق 📚دفتر عاشق و معشوق ✍رامون لول (عارف مسیحی) (الهام گرفته از سوانح شیخ احمد غزالی) https://eitaa.com/TAMASHAGAH
♥️ عمرم به آخر آمد عشقم هنوز باقی وز مِی چنان نه مستم کز عشقِ روی ساقی یا غایة الامانی قلبی لدیک فانی شخصی کما ترانی من غایة اشتیاقی ای نهایت آمال و آرزوهای من! دلم نزد تو فنا شد و جسمم از نهایت اشتیاق چنان است که می بینی... https://eitaa.com/TAMASHAGAH
‍ سوگند به باران سوگند به عشق♥️ ما چرا می‌نويسيم؟ آيا می‌خواهيم همديگر را آگاه‌تر کنيم؟ يا می‌خواهيم خودمان را سبک کنيم و خلجان‌های ذهن‌مان را بيرون بريزيم و آرام بگيريم؟ در شبکه‌های اجتماعی، سطح آگاهی‌ها تقريبا مساوی است و معمولا اکثر نوشته‌ها گرايش کلی خوانندگان را دگرگون نمی‌کند. درست است که نوشتن برای خالی شدن، نوعی خودخواهی و ديگرآزاری است، اما به نظرم اکثر کسانی که در گروه‌های اجتماعی می‌نويسند، انگيزهٔ ديگری نيز دارند که شايد خودشان هم از آن بی‌خبر باشند، و آن، «با هم بودن و گم نکردن همديگر» است. در تاريکي، تنها راه برای اينکه همديگر را گم نکنيم، صدا است. لازم نيست اين صدا، حکمت و فلسفه و ادبيات و تحليل‌های دقيق سياسی و بازگويی انديشه‌های ژرف و شگرف باشد. همين‌قدر که صدای همديگر را بشنويم، ترس و هراسمان از اين همه ظلمت و دهشت، کمتر می‌شود. حضور در شبکه‌های اجتماعی، نوعی دست همديگر را گرفتن در خيابان شلوغ زندگی است. ما می‌نويسيم، فقط براي اينکه در اين شب تاريک و بيم موج و گردابی چنين هايل، همديگر را گم نکنيم. صدا کن مرا صدای تو خوب است صدای تو سبزينهٔ آن گياه عجيبی است که در انتهای صميميت حزن می‌رويد در ابعاد اين عصر خاموش من از طعم تصنيف در متن ادراک يک کوچه تنهاترم بيا تا برايت بگويم چه اندازه تنهايی من بزرگ است و تنهایی من شبيخون حجم ترا پيش‌بينی نمی‌کرد و خاصيت عشق اين است (سهراب) https://eitaa.com/TAMASHAGAH
♥️ روزی خواهد آمد که عشق بر فراز درختان اساطیری پرواز سیمرغ می‌کند و فریاد ترانه‌ای به وسعت بهار سر می‌دهد روزی که تا شکوفایی گل سرخ فاصله‌ای نیست و پرنده ، به شوق تماشای دشت سر از پا نمی‌شناسد. روزی که شفق سرشار از از عطر نسیم زلفان توست. و لاله‌ها رنگ لبان تو را وام می‌گیرند. روزی که سیب ، چون گونه‌های تو مست رسیدن می‌شود... احمد الماسی پیشواز شعری از شاملو https://eitaa.com/TAMASHAGAH
اِلیهِ یَصعَدُ الکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الَعَمَلُ الصّالِحُ یَرفَعُه "کلمات پاکیزه بسوی او صعود می کنند و این عمل صالح است که آنها را عروج می بخشد! سوره فاطر_ آیه ۱۰ کلمات پاکیزه همان اذکاری است که می گویی، و هر" ذکری "را "عملی" است متناسب با آن،جز این باشد ذکرت از زبان فراتر نرفته است! عملِ ذکر "بسم الله الرحمن الرحیم" بخشنده و مهربان بودن است. عملِ ذکر "فتاح"، گره گشایی از کار خلق خداست. عملِ ذکر "رزاق"، رزق رسانی به دیگران است. عملِ ذکر "لا اله الا الله"، یگانه گویی، یگانه اندیشی و یگانه بینی است. عملِ ذکر "الله اکبر"، توجه از غیر بریدن و روی سوی آن ناشناختنیِ لایتناهی داشتن است. تو با" ذکرِ بی عمل "به جایی نخواهی رسید ذکرت را در دیگ عمل بجوشان. بگذار "ذکر" چنان در تو جاری شود تا تمام وجودت تجلّی آن ذکر گردد چه خداوند، اسماءش را برای بندگانش گذاشته است. آنها را واژه مپندار،که زنده اند و از بالاترین ارتعاشات باطنی برخوردارند همراه با ذکرت،به مفاهیم خیرشان عمل کن. عمل به اذکار، تقدیم برکات شان است به دیگران و اینگونه است که تو خود بیش از پیش از آنها پُر خواهی شد این یک قاعدهء اصیل باطنی است. https://eitaa.com/TAMASHAGAH
🦋 پروانه صفتانِ جانبازِ عالم عشق که کمند جذبه الوهیت در گردن دل ایشان در عهد الست افتاده است، امروز چندان به پر و بالِ درد طلب گِرد سرادقات جمالِ شمع جلال پرواز کنند که یک شعله از شعله های آن شمع او را در کنار وصال کشد که: ((تا چند به پر و بالِ پروانگی،گرد ما گردی؟ بیا این پر و بال در میدان درباز، تا پر و بالی از شعله انوار خویش تو را کرامت کنیم)) ای دل این ره به قیل و قالت ندهند جز بر در نیستی وصالت ندهند و آنگاه در آن هوا که مرغانِ وی اند تا با بال و پری، پر و بالت ندهند! تا اکنون که به بال خویش می پریدی، دیوانه ای بودی اکنون که به بال و پر ما می پری، یکدانه ای یگانه شدی اکنون از مایی نه ای بیگانه، بل که همه مایی از میان برگیر بهانه، هم درّی هم دردانه هم جانی و هم جانانه مرصاد العباد شیخ نجم الدین رازی https://eitaa.com/TAMASHAGAH
چوبی که فنا نگردد از خود ممکن نبود که عود گردد هرگه که وجود تو عدم گشت حالی عدمت وجود گردد نیشابوری https://eitaa.com/TAMASHAGAH
آدم چون در جمال حوا نگریست پرتو جمال حق دید بر مشاهده حوا ظاهر شده که: "کل جمیل من جمال الله" ذوق آن جمال بازیافت.گفت : ای گل! تو به روی دلربایی مانی وی می ، تو ز یار من به جایی مانی وی بخت ستیزه کار، هر دم با من بیگانه تری ، به آشنایی مانی ! الاسرار https://eitaa.com/TAMASHAGAH
سیمرغ کوه قاف رسیدن گرفت باز مرغ دلم ز سینه پریدن گرفت باز چشمی که غرقه بود به خون در شب فراق آن چشم روی صبح به دیدن گرفت باز جان https://eitaa.com/TAMASHAGAH