هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 پیام رهبر انقلاب به ملت فلسطین در پی پیروزی مقاومت در جنگ دوازده روزه بر رژیم صهیونیستی
🔻 بسمالله الرحمن الرحیم
🌷 سلام بر فلسطین مقتدر و مظلوم؛ سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطین، سلام بر غزهی قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همهی گروههای جهادی و سیاسی فلسطین.
🔹 خداوند عزیز و قدیر را برای نصرت و عزتی که به مجاهدان فلسطینی عطا کرد سپاس میگویم، و نزول سکینه و طمأنینه بر دلهای مجروح شهید دادگان، و رحمت و بشارت برای شهیدان، و شفای کامل برای آسیبدیدگان را از خداوند منان مسألت میکنم، و پیروزی بر رژیم جنایتکار صهیونیست را تبریک میگویم.
🔸 آزمون این چند روز، ملت فلسطین را سرافراز کرد. دشمن وحشی و گرگ صفت به درستی تشخیص داد که در برابر قیام یکپارچهی فلسطین ناتوان است. آزمون همکاری قدس و کرانهی باختری با غزه و اراضی ۴۸ و اردوگاهها، راهکار آیندهی فلسطینیها را نشان داد. در این ۱۲ روز رژیم جابر، جنایات بزرگی عمدتاً در غزه مرتکب شد و عملاً ثابت کرد که بر اثر ناتوانی در مقابله با قیام یکپارچهی فلسطین، رفتارهایی آنچنان ننگین و دیوانهوار مرتکب میشود که افکار عمومیِ همهی عالم را بر ضد خود برمیانگیزد و خود و دولتهای غربی پشتیبان خود بویژه آمریکای جنایتکار را از گذشته باز هم منفورتر میکند.
👈 ادامهی جنایتها و درخواست آتشبس هر دو شکست او بود. او ناچار شد شکست را بپذیرد.
👈 رژیم خبیث از این هم ضعیفتر خواهد شد. آمادگی جوانان فلسطینی، و قدرتنمایی مجموعههای ارزشمند جهادی، و اعداد قوّه به صورت مستمر، فلسطین را روزبروز قدرتمندتر و دشمن غاصب را روزبروز ناتوانتر و زبونتر خواهد کرد.
🔸 زمان آغاز و توقف درگیریها بسته به تشخیص بزرگان جهادی و سیاسی فلسطینی است، ولی آمادهسازی و حضور قدرتمندانه در صحنه، تعطیلبردار نیست.
🔹 تجربهی «شیخ جراح» در ایستادگی در برابر زورگویی رژیم و شهرکنشینانِ مزدور، باید دستورالعمل همیشگی مردم غیور فلسطین باشد.
🌷 به جوانمردان «شیخ جراح» درود میفرستم.
🔸 دنیای اسلام یکسره در برابر قضیهی فلسطین، مسئول و دارای تکلیف دینی است. عقل سیاسی و تجربههای حکمرانی هم این حکم شرعی را تأیید و بر آن تأکید میکند.
🔹 دولتهای مسلمان باید در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند، چه در تقویت نظامی، چه در پشتیبانی مالی که امروز بیش از گذشته مورد نیاز است، و چه در بازسازی زیرساختها و ویرانیها در غزه.
🔸 مطالبه و پیگیری ملتها، پشتوانهی این خواستهی دینی و سیاسی است. ملتهای مسلمان، باید انجام این وظیفه را از دولتهای خود مطالبه کنند، خود ملتها نیز در حدّ توان موظف به پشتیبانی مالی و سیاسیاند.
🔹 وظیفهی مهم دیگر، پیگیری مجازات حکومت تروریست و سفاک صهیونیست است. همهی وجدانهای بیدار تصدیق میکنند که جنایت گستردهی کشتار کودکان و زنان فلسطینی در این ۱۲ روز نباید بیمجازات بماند.
🔸 همهی عوامل مؤثر رژیم و شخص جنایتکار نتانیاهو باید تحت پیگردِ دادگاههای بینالمللی و مستقل قرار گیرند و مجازات شوند؛ و این به حول قوهی الهی تحقق خواهد یافت، والله غالبٌ علی امره.
جمعه ۹ شوال ۱۴۴۲
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
سید علی خامنهای
امام علی علیه السلام:
با اخلاق خوش است که زندگی خوش و خرم می شود.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
⁉️سوال و جواب های انتخاباتی(۴)
🔹چرا رای بدهم وقتی وضعیت اقتصادی ما فرقی نمی کند؟ هر سال هم بدتر از پارسال!
🔸نکته اول: اصل شرکت در انتخابات، واجب شرعی و سیاسی محسوب می شود و نیت در رای دادن اقتصاد و معیشت نباشد؛ بلکه تقویت نظام اسلامی و رضای الهی باشد.
🔸نکته دوم آنکه، در انتخاب به کسی رای دهیم که به فکر مردم و مشکلات آنان باشد؛ نه اینکه به خاطر تعلقات سیاسی و حزبی به شخص خاصی رای دهیم. حتی لباس روحانیت و یا سیادت و زیبایی چهره، نباید ملاک باشد. ملاک در رای دادن همان رعایت ویژگی های اصلح است که خواهیم گفت. اگر کوتاهی کنیم، و یا اصلا رای ندهیم، یا سفید بدهیم، نباید توقع کنیم چرا برای مردم کاری نمی کنند. خودتان باید کسی را انتخاب کنید که برایتان کار کند.
🔸نکته سوم اینکه اگر مسئولین کوتاهی کردند، ما نباید کوتاهی کنیم و توصیه های رهبر انقلاب را در مسایل اقتصادی جدی بگیریم. اگر در عرصه های علمی، پزشکی، فناوری های نوین، هسته ای، دانش های بنیادین، علوم عقلی و فقهی و کلامی، عرصه های دفاعی و نظامی دریایی و هوایی و... پیشرفت داشته ایم، به دلیل اطاعت از رهبری بوده است. اما در عرصه اقتصادی چون به توصیه و امر و نهی های رهبری عمل نمی کنیم، پیشرفتی هم نداریم. ما همچنانکه در عرصه نظامی «قاسم سلیمانی» مطيع محض ولایت داریم، یک «قاسم سلیمانی» در عرصه اقتصادی می خواهیم. هم در بین مسئولین و هم در بین خود ما مردم که همچون سربازان ولایت عمل کنیم.
🔻چه کنیم وقتی رهبر انقلاب هشت سال پیاپی، شعار اقتصادی می دهند، اما مردم و مسئولین اهتمام و اقدام جدی نمی کنند: حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف (سال ۸۸). همت مضاعف کار مضاعف (سال ۸۹)، جهاد اقتصادی (سال ۹۰)، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی (سال ۹۱)، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی (سال ۹۲) اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی (سال ۹۳)، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل (سال ۹۵)، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال (سال ۹۶). همه برای ما و مسئولین بوده، واما هیچکدام به میزان کافی به این شعارها جامه عمل نپوشاندیم.
#انتخابات
#سیاسی
#سوال_جواب
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍️اصلاحگران شیعه و سنی
♦️1ـ چون مجادلات تاریخی و کلامی امامت، «جدلی الطرفین» و دلایل هر طرف، معمولاً قابل خدشه هستند؛ بنابراین در طول تاریخ اسلام، غالباً هیچ «سنی متعصبی» به شیعه نگراییده است؛ و هیچ شیعه متعصبی، سنی نشده است؛ و افرادی که از دو فرقه به یکدیگر میگروند، عموماً شرایط «خاص و ویژهای» داشتهاند؛ که تعدادشان نیز، محدود هستند.
♦️2ـ در هر دو فرقه، «نجات یافتگان» از فرقه مقابل را ترویج و تبلیغ، و آثارشان را در تیراژ زیاد، جهت ارشاد «عوام فرقه مقابل» منتشر میکنند؛ همانند: سید محمد تیجانی سماوی، از اهل تسنن برگشته؛ و موسی موسوی، مؤلف دو عنوان كتاب به نام «الشيعه و التصحيح» و «ای شيعيان جهان بيدار شويد» از اهل تشیع برگشته.
♦️3ـ یکی از مسائل جالب دو فرقه شیعه و سنی، وضعیت انتشار آثار اصلاح طلبان هر دو فرقه است. غالب اصلاح طلبان فرق اسلامی، آثارشان در فرقه خودشان مورد توجه قرار نمیگیرد، و منتشر نمیشوند؛ امّا بر عکس، این آثار مورد توجه فرقه مقابل قرار میگیرد؛ و با زبان اصلی و نیز ترجمه، نسبت به انتشار و ترویج این آثار، اهتمام به خرج میدهند؛ مخصوصاً در مسائل مهم اختلافی، همانند امامت.
به عنوان نمونه؛ حجت الاسلام سید ابولفضل برقعی، اصلاحگر شیعی است. آثار وی در گوشهای خاک میخورد و در ایران به آن هیچ توجهی نمیگشت؛ امّا چندین سال است که آثار متعدد وی، در عربستان سعودی منتشر، و شاید به رایگان پخش میشوند.
♦️4ـ افراد اصلاحگر مذهبی، غالباً در مذهب و فرقه خود، کوچک پنداشته شده، و حقیر و با الفاظ معمولی خطاب میشوند؛ و در مذهب مقابل، با الفاظ بزرگ، تکریم و تعظیم و مورد توجه قرار میگیرند، مثلاً: در شیعه حداکثر میگویند: سید ابولفضل برقعی، ولی در شبکههای وهابی و اهل تسنن، شخص ایشان را با القاب «آیت الله العظمی» و یا «علامه برقعی» خطاب میکنند.
♦️5ـ برای آشنایی دوستان، برخی از اسامی اصلاحگران شیعی (در مسائل مختلف) ذکر می شود:
سید محسن امین، سید ابوالفضل برقعی، مهدی حائری یزدی، سید مصطفی حسینی طباطبایی، حیدرعلی قلمداران، سید کمال حیدری، محمد خالصیزاده، شیخ ابراهیم زنجانی، عبدالکریم سروش، سید اسدالله خرقانی، سید جمالالدین اسدآبادی، علی شریعتی، محمد صادقی تهرانی، نعمتالله صالحی نجفآبادی، علیاکبر حکمیزاده، محمدجواد غروی، احمد قابل، محسن کدیور، محمد مجتهد شبستری، محمدحسن شریعت سنگلجی، حسن یوسفی اشکوری و ...
#اصلاح_گران
#شیعه
#اهل_سنت
#امامت
#ولایت
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام حسن مجتبی علیه السلام:
برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زنده ای و برای آخرتت چنان تلاش کن که گویا فردا می میری.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
⁉️سوال و جواب های انتخاباتی(۵)
🔹چرا باید به اصلح رای داد در حالی که تمام این افراد را نظام و شورای نگهبان مهر تایید زده است؟!
🔸ما همانطور که در سایر عرصه های زندگی سعی می کنیم بهترین را انتخاب کنیم، در بین گزینه های انتخابی نیز باید بهترین را انتخاب کنیم. همچنان که در موضوع رای سفید اشاره شد، شرکت کنندگان باید تلاش کنند تا انتخابشان به نفع نام و انقلاب تمام شود. ما باید از بین ۱۰ تا ۲۰ بالاترین و بهترین گزینه را که شرایط ریاست جمهوری را در بالاترین سطح دارد انتخاب کنیم. چرا کمترین مرتبه را انتخاب کنیم؟! | ما وظیفه و تکلیف داریم در بین افراد کاندید، باید به کسانی رای دهند که معیارهای نظام و انقلاب و رهبری نزدیک تر هستند؛ چراکه تایید شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری، به معنای این است که این افراد حداقل شرایط را برای اداره کشور دارند، و این تکلیف دیگران است که از بین نامزدها بهترین را برگزینند.
🔻از مجموعه بیانات حضرت آقا می توان این ویژگی ها را به دست آورد: اصلح کسی است که... به حال قشرهای محروم و مستضعف دل بسوزاند... به فکر معیشت مردم،
دین مردم، فرهنگ مردم و دنیا و آخرت مردم باشد، نشاط و حوصله و همت و قدرت لازم و هوشمندی لازم را داشته باشد. پرنشاط، شادابی که علاقه به مردم و علاقه به عدالت و علاقه به رفع فساد و تبعیض را در پی دارد، شجاع، با اخلاص، دارای روح مردمی، شاداب و با نشاط، مومن به هدف ها و ارزش های انقلاب، مومن به مردم، معتقد به حق مردم باشد. ساده زیست، کاری، مردمی، مقاوم، ارزشی، با تدبیر، پای بند به قوانین و مقررات، درد مردم را حس کند، طبقات مختلف مردم را ببیند.
#انتخابات
#سیاسی
#سوال_جواب
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍️فقه بی هدف
.
♦️این که بسیاری از احکام فقهی اسلامی، دستمایه طنز و تمسخر مردم، مخصوصاً غیرمتعبدین، قرار میگیرد، الزاماً مرتبط با «به روز نبودن احکام اسلامی» نیست؛ بلکه به نظر میرسد، این طنزها و تمسخرها، نوعاً به خاطر «خارج شدن فقه از فلسفه اولیه به وجود آمدن آن، به عنوان قوانین حکمتآمیز اسلامی» است؛ که به واسطه روش «اجتهادِ کارمندی» فقها، در سدههای بعدی، شكل گرفته است.
.
♦️اجتهاد کارمندی، رویکرد اغلب فقهای اسلامی و مخصوصاً شيعی است؛ که تنها به «جوابگویی مکلف در مقابل امر مولی» میاندیشند؛ و نه تأمل در فلسفه وجودی و کارکرد امر مولی در احکام اسلامی.
.
به عنوان نمونه، اگر مولی برای مردم، دستور به غسل کردن صادر نموده باشد؛ فقیه در این نمیاندیشد که: «چرا مولی، دستور به غسل داده است»؛ بلکه تلاش اجتهادی فقیهان در این است که: «چگونه عمل کنیم، تا مولی نتواند بر ما خرده بگیرد و ما را بازخواست نماید».
.
♦️مثلاً، فقیه ممکن است نظر دهد که با سه قطره آب قطرهچکان، میتوان مخرج بول را پس از ادرار، پاک و مطهر نمود؛ یا اینکه با یک لیوان آب، میتوان غسل جنابت نمود.
چرا؟
چون مکلف با این عمل، به وظیفه خود در برابر امر مولی، اطاعت کرده است؛ و مولی نمیتواند وی را به ترک عمل، بازخواست کند؛ هر چند که عملِ مکلف، فلسفه وجودی حکم مولى را، نقض نموده باشد.
❓سؤال
🔹آیا مولی و شارع، هدف و فلسفهای برای امر به شستشوی بدن یا مخرج بول نداشته است؟
.
فقها در جواب این قبیل سؤالات، خواهند گفت که، ما فلسفه و حکمت احکام اسلامی را نمیدانیم؛ پس وظیفه ما فقط اطاعت امر مولی و تعبد است؛ خواه این عمل ما مطابق با فلسفه و حکمت احکام باشد، خواه نباشد.
به عبارت ساده، اجتهاد فقها، نسبت به قصد و هدف شارع، فشل؛ و به نوعی، بیهدف است.
.
❓سؤال
🔹به نظر شما، فلسفه و حکمت احکام اسلامی، آنقدر پیچیده هستند که هزاران فقیه اسلامی، قادر به تشخیص یا حداقل، حدس زدن فلسفه احکام اسلامی نیستند؟
.
🔹آیا مردم صدر اسلام، به صورت تعبدی به احکام اسلامی عمل میکردند؟ یا اینکه با فهم عرفی خود، فلسفه و حکمت احکام اسلامی را درک مینمودند؟
#تأمل
#فقه_سنتی
#فقه
👇👇
@Taammolate_talabegi
🎙دکتر بیژن عبدالکریمی:
🔹نظریه پردازان و حامیان ایده تشکیل حکومت اسلامی هرگز درکی از این نکته اساسی نداشته، به این پرسش بنیادین نیندیشیده اند که در جهانی که فقه الاكبرش، یعنی اونتولوژی، آنتروپولوژی، معرفت شناسی، فلسفه، جهان بینی و متافیزیک اش بالذات سکولار است چگونه می توان با تکیه بر فقه الأصغر، یعنی اجرای ظاهری چند حکم فقهی، به تأسیس حکومت و
جامعه ای دینی و اسلامی مبادرت ورزید؟
🔻آنها هرگز درکی از این پرسش
نداشته اند که چگونه جامعه ای را که جان و اگزیستانس اکثر قریب به اتفاق افرادش، با تفکر دینی و معنوی بیگانه است و دین و اسلام برایشان صرف یک میراث فرهنگی است بی آنکه روح، جان، احساس و اندیشه هایشان تربیت شده ارزش های سترگ و متعالی این سنت بزرگ تاریخی باشد، می توان صرفا با تکیه بر چند حکم فقهی و اجرای خشونت آمیز آنها به جامعه ای دینی و اسلامی تبدیل کرد، بی آنکه بتوان به اعماق وجود افراد این جامعه نفوذ یافت؟
#فقه_سنتی
#فلسفه_دین
#دکتر_عبدالکریمی
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام حسین علیه السلام:
ای فرزند آدم
هر گونه خواهی زندگی کن اما بدان مرگ در انتظار توست.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
⁉️سوال و جواب های انتخاباتی(۶)
🔹چرا رهبر معظم انقلاب از مخالفين هم درخواست حضور در انتخابات دارند؟ آیا این التماس به مخالفان و ضد انقلاب ها، نشانه ضعف نظام نیست؟
🔸انتخابات در هر کشوری، مظهر دموکراسی و در تمام کشورها برای مردم آن کشور یک واجب سیاسی است. یعنی صرف نظر از دین و آیین افراد شرکت کننده، کشور و ملیت در درجه اول اهمیت قرار دارد و هر یک رای، یک پشتوانه برای آن کشور محسوب می شود.
روشن است که هر چه پشتوانه مردمی نظام ضعیف تر باشد، امنیت آن نظام به مخاطره می افتد و شرایط امروزه به گونه ای نیست که بنشینیم و بگوییم من از حق خود گذشتنم و رای نمی دهم! چون عدم حضور ما، ولو آنکه مخالف نظام جمهوری اسلامی باشیم، یعنی چراغ سبز به دشمنی که اطراف ایران را محاصره کرده و در سوریه و عراق با خط مقدم ایران اسلامی، در حال مبارزه است. این ناامنی حتی برای مخالفان نظام – البته از بین مردم نه منافقین - مطلوب نیست.
🔻مقام معظم رهبری نیز بارها این معنا را با عبارت های مختلف بیان فرموده اند که حضور شماست که نظام را تحکیم می کند. پایه های نظام را مستحکم می کند، آبروی ملت ایران را زیاد می کند، استقامت کشور را در مقابل دشمنی ها زیاد می کند، و دشمن را از طمع ورزیدن به کشور و از فکر ضربه زدن و توسعه و فساد و فتنه منصرف می کند».
#انتخابات
#سیاسی
#سوال_جواب
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍️تاملی بر ازدواج پیامبر و عایشه
♦️برخی منتقدین به اسلام و ملحدین، به حضرت محمد(ص) خرده میگیرند که چون ایشان با عایشه خردسال ازدواج نموده، پس نعوذ بالله بچهباز است؛ و مرتکب عمل زشتی شدهاست.
♦️راجع به این مسأله، از چند جنبه میتوان سخن گفت. ابتدا لازماست از نظر تاریخی اثبات شود که پیامبر(ص) با عایشه ازدواج کرده؛ و البته، عایشه خردسال و 9 ساله بوده است. اکنون فرض میکنیم که حتماً پیامبر با عایشه ازدواج نموده؛ و ایشان 9 ساله بودهاند.
♦️حال باید بررسی نمود که آیا ازدواج کردن با دختر 9 ساله، از نظر «طبیعت» عمل زشتی است؟ یا اینکه در «عرف» دوران پیامبر(ص) این کار قبیح بودهاست؟ تا بواسطه آنها، محمد(ص) را تقبیح کنیم.
♦️طبق قاعده طبیعی، که دختران در 9 سالگی آمادگی تولیدمثل مییابند، و شواهد دیگر تولیدمثل موجودات در طبیعت، بهنظر نمیرسد که ازدواج دختر 9 ساله، از نظر قوانین طبیعت، نادرست باشد. ازسوی دیگر، طبق آداب و رسوم عصر پیامبر(ص)، ازدواج دختران 9 ساله، عادی و مرسوم بودهاست؛ و افراد متعددی به اینکار اقدام نمودهاند. بنابراین، طبق قانون طبیعت و قانون عرف دوران پیامبر(ص)، حضرت محمد(ص) عمل زشتی مرتکب نشدهاند.
♦️همچنین جدای از این، باید بررسی نمود که آیا ازدواج مرد میانسال، حدود 53ساله، با دختر 9ساله، و اساساً اختلاف سنی زیاد میان زوجین، از نظر «طبیعیت» عمل زشتی است؟ یا اینکه در «عرف» دوران پیامبر(ص)، اینکار قبیح بوده است؟
♦️در طبیعت، سن خاصی برای تولیدمثل میان موجودات، مقرر نشده است؛ و هر موجودی تا زمانی که قدرت تولیدمثل دارد، میتواند همسری برای خود انتخاب کند؛ چه این همسر کوچک باشد و چه بزرگ. از سوی دیگر، طبق آداب و رسوم عصر پیامبر(ص)، ازدواج مردان میانسال و حتی کهنسال با دختران کمسن، عادتی مرسوم بوده است؛ و افراد متعددی در آن دوره، به این کار اقدام نمودهاند. بنابراین، هم طبق قانون طبیعت و هم طبق قانون عرف دوران صدر اسلام، حضرت محمد عمل ناپسندی در این باره، مرتکب نشدهاند.
❓سؤال
فرض کنید که صدسال دیگر، همه زوجها در سن 40 سالگی ازدواج نمایند؛ آیا در آن زمان میتوانند به جوانان کنونی، که مثلاً در 20 سالگی ازدواج کردهاند، انتقاد کنند؟ یا برعکس، اگر صدسال دیگر، همه زوجها در سن 10 سالگی ازدواج نمایند؛ آیا آنها میتوانند به جوانان حالحاضر که در 20 سالگی ازدواج میکنند، خرده بگیرند؟
💠نکته
صرفنظر از حسن و قبح الهی اعمال، برخی خوبی و بدیها، امور نسبی هستند؛ و تابع فرهنگزمانه میباشند؛ مثلاً کسی برای احترام، جسد پدر خود را میسوزاند؛ و دیگری، خاک میکند؛ و در برخی فرهنگها، مردگان را در کنار خود نگهداری میکنند
#تأمل
#تاریخ
#عایشه
#پیامبر_اسلام
#ملحد
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام حسن مجتبی علیه السلام:
عادت های بد مغلوب کننده اند؛ پس هر کس در نهان و خلوت های خود به چیزی عادت کند آن چیز او را در آشکارا و میانجمع رسوا میکند.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
⁉️سوال و جواب های انتخاباتی(۷)
🔹نظام، رئیس جمهور از قبل مشخص کرده و انتخابات فقط نمایش سیاسی برای نظام است. اگر هم رای بدهیم بالاخره کسی را که می خواهند سر کار می آورند و رای مردم را دستکاری می کنند.
🔻اولا: با ساز و کاری که نظام تعیین فرموده از جمله وجود نمایندگان کاندیداها در شعب اخذ رای و حضور آنان تا پایان شمارش آراء، احتمال تقلب هم مردود است چه رسد به دستکاری و تحریف و فرمایشی بودن انتخابات. یعنی ضمانت عدم تحرف و دستکاری آراء مردم، وجود شورای نگهبان به عنوان ناظر انتخابات است و وزارت کشور به عنوان مجری برگزار کننده انتخابات است که راههایی قانونی نیز برای اعتراض و پی گیری آراء توسط نمایندگان کاندیداها وجود دارد و شائبه تقلب و جابجایی و گم شدن رای و امثال آن پیش نمی آید و اگر در مواردی اتفاق افتاده باشد، بسیار نادر و با تغییر نه چندان محسوس در نتیجه آراء بوده است.
🔻ثانيا: تجربه انتخابات قبلی نشان داده که پیش بینی دوست و دشمن در فرد انتخاب شوند، علاوه بر آنکه وحدت نظری وجود نداشته، در بسیاری از موارد درست نبوده و رای مردم تعیین کننده نهایی است. نمونه های بارز آن در انتخابات ریاست جمهوری در سال های ۷۶، ۸۴ و ۹۲ است که فرد انتخاب شونده، برخلاف گرایش سیاسی دولت و نیز پیش گویی ها و گمانه زنی های رادیوهای بیگانه و شبکه های ماهواره ای، بر مسند خدمت نشست.
🔻ثالثا: امروزه دیگر حتی دشمنان اصل انتخابات در نظام اسلامی را پذیرفته و از فرمایشی بودن آن سخن نمی گویند، بلکه سعی می کنند با معرفی و حمایت از کاندیدای خاصی که به گمانشان می تواند آنان را به رویاهایشان نزدیک کند، آراء مردم را جهت
دهی می کنند. حتی برخی مخالفان نظام نیز علیرغم تحریم انتخابات از سوی همفکرانشان، باز در انتخابات شرکت می کنند و احتمال تقلب نمی دهند و امید دارند کاندیدای مورد نظرشان رای بیاورد.
ناگفته نماند تاثیر گذاری این شبهات همزمان با ضعف اعتقادی نسبت به مبانی انقلاب و خط امام و رهبری اتفاق می افتد که تبیین آنها از مهمترین وظایف روحانیون، مسئولان فرهنگی و رسانه هاست.
#انتخابات
#سیاسی
#سوال_جواب
👇👇
@Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
✍️تاملی بر ازدواج پیامبر و عایشه ♦️برخی منتقدین به اسلام و ملحدین، به حضرت محمد(ص) خرده میگیرند ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 برخی اعضای محترم و فرهیخته کانال تذکر دادند که سن عایشه موقع ازدواج با پیامبر بیشتر از 17 سال و حدود 20 سال بوده است
♦️برای احترام به نظر این بزرگواران کلیپی از آیت الله قزوینی در توضیح این نظر ارائه می شود
🔹لازم به تذکرست که نگارنده این نظر و ادله آن را معتبر نمی داند و اصرار بر نه ساله بودن عایشه دارد
#تأمل
#حسینی_قزوینی
#شیعه
#اهل_سنت
#امامت
#ولایت
#عایشه
#تاریخ
#پیامبر_اسلام
#ملحد
👇👇
@Taammolate_talabegi
انتظار «مهندسی انتخابات» از شورای نگهبان نداشته باشیم!/ چرا عملکرد شورای نگهبان قابل افتخار است؟
🔹چهرههای نامداری در بین داوطلبان ریاست جمهوری حضور داشتند که عدم احراز صلاحیت آنها برای بخشی از افکار عمومی قابل هضم نیست. گویی پذیرفتهایم که برخی افراد و اسامی از مصونیت برخوردارند و باید آنان را از پیش تأییدشده دانست!
🔹از ردصلاحیت جهانگیری و پزشکیان و اینها که بگذریم، آیا ردصلاحیت فردی چون علی لاریجانی بهعنوان چهرهای که منتسب به نظام شناخته میشود و کمتر کسی تصور ردصلاحیتاش را داشت، نشانه آزادگی شورای نگهبان نیست؟ آیا نباید به این عملکرد افتخار کرد؟
🔹اگر شورای نگهبان با در نظر گرفتن مصلحتهای گوناگون از جمله ایجاد شور انتخاباتی و در نظر گرفتن وجهه برخی افراد و گروههای سیاسی نسبت به احراز صلاحیت آنها اقدام کند، دست به اقدامی زده که معمولاً نسبت به آن مورد اتهام قرار میگیرد؛ یعنی مهندسی انتخابات!
#سیاسی
#انتخابات
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام رضا علیه السلام:
هرکه اندوه و مشکلی از مومنی برطرف کند خدا روز قیامت قلب او را شاد می کند.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
⁉️سوال و جواب های انتخاباتی(۸)
🔹چرا برخی از افراد مخالف نظام که حتی علیه رهبری موضع گیری داشتند، تایید صلاحیت می شوند؟
🔻یکی از مهمترین دلایل، وجود سلایق مختلف در جامعه است و شورای نگهبان با تایید این افراد فرصتی نیز به آنها می دهد تا مخالفین نیز همیشه یک گزینه داشته باشند. مانند سال ۸۴ که آقای معین به عنوان نماینده اصلاحات در انتخابات رد صلاحیت شد، اما با حکم حکومتی مقام معظم رهبری تایید صلاحیت شد تا به عنوان نماینده جریان اصلاحات در انتخابات حضور داشته باشد و مانع آشوب و هزینه تراشی برای نظام گردد.
🔻این سیاست، دو صورت دارد: رای می آورد، رای نمی آورد.
اگر رای آورد، نظام مجبور به مماشات است؛ چون انتخاب مردم است و خودشان برای خود انتخاب کرده اند. لذا نظام و رهبری تحمل و کنترل می کند تا زمانی که به خود مردم ثابت شود و خودشان از انتخاب خود برگردند. مانند ماجرای بنی صدر.
اگر رای نیاورد، بهانه ای برای آشوب و بلوا نیست؛ و اگر باشد، مردم خود مقابلش می ایستند؛ مانند فتنه ۸۸.
#انتخابات
#سیاسی
#سوال_جواب
👇👇
@Taammolate_talabegi