eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐛کرمهای کاترپیلار، وقتی احساس خطر می کنند ظاهر خود را به شکل مار تغییر می دهند. ♻️« قَالَ رَبُّنَا ٱلَّذِیۤ أَعۡطَىٰ كُلَّ شَیۡءٍ خَلۡقَهُۥ ثُمَّ هَدَىٰ » (طه - 50) 🍃 (ع) گفت: « ما همان کسی است که به هر را او بوده داده؛ سپس کرده است!» (طه - 50 ) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃﷽🌸🍃 🔻رابطه انفاق و کُفر🔻 ✍ اواخر سوره بقره بحثهای مفصّلی درباره مطرح شده. در آیه ۲۵۴ می‌فرماید: 🕋 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ يَوْمٌ لَّا بَيْعٌ فِيهِ وَ لَا خُلَّةٌ وَ لَا شَفَاعَةٌ وَ الْكَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ (بقره/۲۵۴) 💢 ای ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ! ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﻭﺯی ﻛﺮﺩﻩ‌اﻳﻢ ﻛﻨﻴﺪ، ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺭﻭﺯی ﺑﻴﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ روز، ﻧﻪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺳﺘﺪی ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻧﻪ ﺩﻭستی، ﻭ ﻧﻪ ﺷﻔﺎعتی؛ 💢 ﻭ همانا ، ظالم و ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﻧﺪ. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، در توضیح این آیه، در یک جمله‌ی کوتاه می‌نویسد: ➖ معنای این جمله واضح است، نکته‌ای که در این آیه هست این است که، قسمتِ آخرِ آیه (یعنی جمله: وَ الْكَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ) دلالت دارد بر اینکه سرپیچی کردن از ، کفر و ظلم است. به همین راحتی..😱 سرپیچی کردن از = کُفر ‌ ‌ ‌🔰🔰🇯‌🇴‌🇮‌🇳🔰🔰 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ع) 💙بروز اشموئيل و طالوت و جالوت، پس از موسى عليه‏ السلام‏ پس از رحلت موسى عليه‏ السلام بنی اسرائيل به فرماندهى يوشع بن نون وصى موسى عليه‏ السلام به جنگ با زورمندان شام و فلسطين پرداختند، تا ارض فلسطين و شهرهاى آن را فتح كنند و اين جنگ همچنان ادامه داشت. بنى اسرائيل پس از موسى عليه‏ السلام داراى پيامبرى بودند كه در آيه 246 و 247 و 248 سوره بقره از اين پيامبر به عنوان نبى (پيامبر) ياد شده، ولى نام او ذكر نشده است، كه اكثر مفسران به استناد روايات معتقدند كه اين پيامبر به نام اشموئيل بود. اشموئيل كه از نژاد بنى اسرائيل بود. زمام رهبرى بنى اسرائيل را در دست گرفت و به بازسازى آن‏ها براى خودسازى و جهاد با دشمنان پرداخت. اشموئيل احساس كرد كه لشگر بنى اسرائيل نياز به يك فرمانده شجاع، نترس، كاردان و دلاور دارد. خود بنى اسرائيل نيز كه از ناحيه گزند دشمنان به ستوه آمده بودند، نياز به چنين فرماندهى را احساس نمودند. نزد اشموئيل آمده و از او درخواست كردند كه فرماندهى شجاع و كارآمد انتخاب كند تا تحت فرماندهى او با دشمن بجنگند، اشموئيل كه سستى و بی همتى آن‏ها را تجربه كرده بود به آن‏ها فرمود: بيم آن دارم كه شما از پيروى چنين فرماندهى سرپيچى كنيد، و از نبرد با دشمن، شانه خالى نماييد. ولى آن‏ها قول دادند كه با انتخاب چنان فرمانده با اطاعت قوى از او با دشمن جنگ خواهند كرد. اشموئيل از درگاه خداوند درخواست چنين فرماندهى با كفايت نمود. خداوند به او وحى كرد كه چنين فرماندهى را نزد تو می فرستيم، فرماندهى و پرچم سپاه را به دست او بسپار. اين فرمانده لايق همان طالوت بوده كه مردى بلندقامت، تنومند، داراى اعصابى محكم و اراده‏ اى قوى به علاوه دانشمندى زيرك و با تدبير بود. او در اين هنگام شهرتى نداشت. با پدرش در ساحل رودخانه‏ اى می زيست و چهارپايان پدرش را به چرا می برد و كشاورزى می كرد. روزى بعضى از چهارپايان در بيابان گم شدند. طالوت همراه يكى از دوستانش در اطراف رودخانه به جستجوى آن‏ها پرداخت، در اين جستجو تا نزديك شهر صوف رسيدند - اشموئيل در شهر صوف سكونت داشت - دوست طالوت به طالوت گفت: ما در نزديك شهر صوف هستيم، اشموئيل پيامبر در اين شهر است، بيا نزد او برويم، تا او در پرتو وحى ما را به پيدا كردن چهارپايان گمشده راهنمايى كند. طالوت پيشنهاد دوستش را پذيرفت و با هم به شهر صوف نزد اشموئيل آمدند همين كه چشمان طالوت و اشموئيل به همديگر افتاد، ما بين دلهايشان آشنايى برقرار شد. اشموئيل در همان لحظه طالوت را شناخت، دريافت كه اين شخص همان است كه خداوند او را به عنوان فرمانده لايق نزدش فرستاده است. طالوت سرگذشت گم شدن چهارپايانش را براى اشموئيل شرح داد. اشموئيل گفت: چهارپايانت هم اكنون، در راه دهكده به طرف باغستان پدرت در حركتند، نگران آن‏ها نباش، ولى من تو را براى كار بزرگترى كه مربوط به نجات بنى اسرائيل از گزند دشمن است دعوت می كنم. طالوت در آغاز از اين پيشنهاد تعجب كرده ولى سپس دعوت اشموئيل را پذيرفت، حضرت اشموئيل عليه‏ السلام طالوت را به بنی اسرائيل معرفى كرد، فرمود: خداوند اين شخص را براى فرماندهى شما برگزيد، از او پيروى كنيد، و خود را براى جهاد با دشمن آماده سازيد. بنى اسرائيل بهانه‏ تراشى كردند، زيرا اوصاف يك فرمانده لايق را در ظاهر طالوت نمی ديدند، زيرا او را نمی شناختند، ولى اشموئيل به آن‏ها اطمينان داد كه طالوت از نظر علمى و معنوى و جسمى، رادمردى قوى و با تدبير است و بر شما برترى دارد. بنى اسرائيل مطالبه دليل و نشانه كردند اشموئيل به آن‏ها گفت: نشانه انتخاب طالوت آن است كه صندوق عهد يادگار مهم موسى عليه‏ السلام‏ را كه مايه دلگرمى و اطمينان شما است و اكنون در دست دشمن است به سوى شما باز می گردند. طولى نگذشت كه صندوق عهد به گونه معجزه‏ آسايى به دست بنى اسرائيل افتاد. در تاريخ آمده است: هنگامى كه صندوق عهد در جنگ‏ها به دست بت‏ پرستان فلسطين افتاد، آن را به بتكده خود بردند تا آن صندوق در آن جا بود، آن‏ها گرفتار ناراحتی هاى گوناگونى شدند، بعضى گفتند: اين ناراحتی ها هم به خاطر آن صندوق عهد است. از اين رو تصميم گرفتند آن را از شهر خود خارج سازند، و چون كسى حاضر نبود اين كار را بكند، آن صندوق را به دو گاو بستند، و آن دو گاو را به سوى بيابان حركت دادند. آن گاوها آن صندوق را كشيدند و از شهر خارج كرده و در بيابان به ميان بنى اسرائيل آوردند، البته فرشتگان و امدادهاى غيبى در پشت پرده، اين حركت را راهنمايى می كردند. کانال 👇 @Targomeh
💠 قسمتی از آیه 19 سوره نساء 🕋 و عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ 🍀و با آنان(زنانتان)، بطور شایسته رفتار کنید! ‌ ‌ ‌🔰🔰🇯‌🇴‌🇮‌🇳🔰🔰 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📚 ⌛️ 🏮قرآن کریم هنگام برخى رویدادهاى تاریخى، سال را شاخص اندازه‌گیرى و زمان آن قرار داده است: 👈۱. خداوند حضرت ( علیه السلام ) را به سوى قومش فرستاد و او ۹۵۰ سال میان آنان ماند: * فلبث فیهم الّف سنه الّا خمسین عامًا فاخذهم الطّوفان ...... * ( عنکبوت ۱۴ ). 🌕مفسران مسلمان با استناد به آیه ، سال های یاد شده را بر خلاف کتاب که مدت عمر نوح دانسته است ، دوره دعوت وی تا پیش از می‌دانند . 👈۲. یوسف علیه السلام در زندان ، پس از آزادی کرد آزادی او را از پادشاه بخواهد ، از این‌رو یوسف علیه السلام چند سال در ماند : * فلبث فی السّجن بضع سنین * ( یوسف ۴۲ ) 🏮 با این حال پس از چند و هنگامی که پادشاه به کننده خواب نیازمند گردید ، او را به یاد آورد : * و اذکر بعد امّه * (یوسف ۴۵ ) 🌕مفسران بر پایه روایات ، * * و * * را به ۷ سال تفسیر کرده‌اند . 🏮یوسف در خواب پادشاه ( هفت گاو چاقی که هفت گاو لاغر آنها را می خورند و نیز دیدن هفت خوشه سبز و هفت خوشه خشک ) گفت : باید هفت سال پیاپی کنید و بی آنکه گندم ها را از خوشه بیرون آورید آنها را نگه دارید ، جز که باید بخورید . 🌕پس از آن ، هفت سال خواهد آمد و شما از انباشته هایتان می خورید ،‌جز اندکی که باید . 🏮 او همچنین به فرا رسیدن سالی پر و پر نعمت پس از آن داد : * قال تزرعون سبع سنین داَبا فما حصدتم فذروه فی سنبله الّا قلیلًا ممّا تاکلون * ثمّ یاتی من بعد ذلک‌ سبع شداد یاکلن ما قدّمتم لهنّ الّا قلیلًا ممّا تحصنون * ثمّ یاتی من بعد ذلک عام فیه یغاث النّاس و فیه یعصرون * ( یوسف ۴۷-۴۹ ) ادامه دارد .... کانال 👇 @Targomeh
35.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۱۵ يَسْئَلُونَكَ ما ذا يُنْفِقُونَ قُلْ ما أَنْفَقْتُمْ مِنْ خَيْرٍ فَلِلْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبِينَ وَ الْيَتامى‌ وَ الْمَساكِينِ وَ ابْنِ السَّبِيلِ وَ ما تَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ‌ از تو مى‌پرسند چه چيز انفاق كنند؟ بگو: هر مالى كه (مى‌خواهيد) انفاق كنيد، براى پدر و مادر و نزديكان و يتيمان و مستمندان و در راه ماندگان باشد. و (بدانيد) هر كار خيرى كه انجام دهيد، همانا خداوند به آن آگاه است کانال 👇 @Targomeh
آيه ٢١٥- شأن نزول: 💠«عمرو بن جموح» پيرمردى بزرگ و ثروتمند بود به پيامبر صلّى اللّه عليه و آله عرض كرد از چه چيز صدقه بدهم و به چه كسانى؟ اين آيه نازل شد و به او پاسخ گفت. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 193 تفسير_سوره_بقره آیه ۲۱۵ 💠در قرآن مجيد آيات فراوانى در بارۀ انفاق و بخشش در راه خدا آمده است همين امر سبب مى‌شد كه در بارۀ جزئيات از پيامبر صلّى اللّه عليه و آله سؤال كنند لذا در آيۀ مورد بحث مى‌فرمايد: «از تو سؤال مى‌كنند چه چيز را انفاق كنند» (يَسْئَلُونَكَ ما ذا يُنْفِقُونَ) . 💠سپس مى‌افزايد: «بگو هر خير و نيكى (و هر گونه سرمايۀ سودمند مادى و معنوى) كه انفاق مى‌كنيد براى پدر و مادر و نزديكان و يتيمان و مستمندان و واماندگان در راه، بايد باشد» (قُلْ ما أَنْفَقْتُمْ مِنْ خَيْرٍ فَلِلْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبِينَ وَ الْيَتامى وَ الْمَساكِينِ وَ ابْنِ السَّبِيلِ) . 💠مسلما ذكر اين پنج طايفه به عنوان بيان مصداقهاى روشن است و گر نه منحصر به آنها نمى‌باشد. و در پايان آيه مى‌فرمايد: «و هر كار خيرى انجام مى‌دهيد خداوند از آن آگاه است» (وَ ما تَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِيمٌ) . 💠لزومى ندارد تظاهر كنيد، و مردم را از كار خويش آگاه سازيد، چه بهتر كه براى اخلاص بيشتر انفاقهاى خود را پنهان سازيد، زيرا كسى كه پاداش مى‌دهد از همه چيز با خبر است و كسى كه جزا به دست اوست حساب همه نزد او است. جملۀ «وَ ما تَفْعَلُوا» معنى وسيعى دارد كه تمام اعمال خير را شامل مى‌شود. و جملۀ «ما أَنْفَقْتُمْ مِنْ خَيْرٍ» (آنچه از نيكيها انفاق مى‌كنيد) مى‌گويد: 💠انفاق از هر موضوع خوبى مى‌تواند باشد، و تمام نيكيها را شامل مى‌شود از اموال باشد يا خدمات، از موضوعات مادى باشد يا معنوى. 💠در ضمن تعبير به «خير» نشان مى‌دهد كه مال و ثروت ذاتا چيز بدى نيست، بلكه يكى از بهترين وسايل خير است، مشروط بر اين كه به نيكى از آن بهره‌گيرى شود. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 194 کانال 👇 @Targomeh
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌸 يَسْئَلُونَكَ مَاذَا يُنْفِقُونَ قُلْ مَا أَنْفَقْتُمْ مِّنْ خَيْرٍ فَلِلْوَالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبِينَ وَالْيَتاَمَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ الْسَّبِيلِ وَمَاتَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ 🍀 ترجمه:از تو مى پرسند چه چیز انفاق كنند؟ بگو: هر مالى كه انفاق كنید، براى پدر و مادر و نزدیكان و یتیمان و مستمندان و در راه ماندگان باشد. و هر كار خیرى كه انجام دهید، همانا خداوند به آن آگاه است. 🌺 در این آیه دو بار كلمه «خیر» به كار رفته است: یكى انفاق خیر؛ «انفقتم من خیر» ودیگرى كار خیر؛ «تفعلوا من خیر» تا بگوید افراد بى پول نیز مى توانند با عمل و كار خود، به خیر برسند. در حدیث مى خوانیم: «لاصدقة و ذو رحم محتاج» در صورت نیازمندى بستگان، نوبت صدقه به دیگران نمى رسد. در انفاق، رعایت اهمّ و مهمّ، اطلاع كامل و موازین عاطفى مورد نظر است. انفاق پنج گونه است: 1⃣ : مانند زكات، خمس، كفّارات، فدیه ونفقه زندگى كه برعهده مرد است. 2⃣ : مانند كمک به مستمندان، یتیمان و هدیه به دوستان. 3⃣ : مانند انفاق با مال غصبى یا در راه گناه. 4⃣ :مانند انفاق به دیگران با وجود مستحقّ در خویشاوندان. 5⃣ : مانند انفاق به دیگران براى توسعه زندگى. زیرا انفاق براى رفع فقر، واجب یا مستحبّ است. 🔹 پيام های آیه 215 سوره بقره🔹 ✅ ، شامل كارهاى كوچك و بزرگ مىشود. «من خیر» ✅ و دارایى دنیا، در دست افراد با ایمان، مایه ى خیر است. «من خیر» ✅ باید از چیزهاى خوب ومرغوب باشد. «من خیر» ✅ ، تنها در امور مالى نیست، هر نفع و بهره اى را در برمى گیرد. «من خیر» ✅ بهترین مورد ، والدین و بستگان هستند. «فللوالدین و الاقربین...» ✅ به خویشان، مایهى استحكام پیوندهاى خانوادگى، و انفاق به دیگران، سبب جبران كمبودهاى مالى و عاطفى نیازمندان و برطرف نمودن اختلاف طبقاتى است. «فللوالدین والاقربین والیتامى والمساكین وابن السبیل» ✅ كسى است كه در پاسخ، به چیزى اشاره كند كه سؤال كننده از آن غافل است. در آیه از جنس انفاق سؤال شد، خداوند مورد را معیّن نمود. «ماذا ینفقون... فللوالدین...» ✅ ، به طبقه ى محروم توجّه خاصّى دارد. «وابن السبیل» ✅ ، هرگز ضایع نمى شود. خواه آشكار صورت گیرد یا مخفیانه، كم باشد یا زیاد. «فانّ اللّه به علیم» ✅ به آگاهى خداوند از عمل ما، بهترین تشویق است. «فانّ اللَّه به علیم» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋وَأَنْفِقُوا خَيْرًا لِأَنْفُسِكُمْ ۗ 💌 و از مال خود برای (ذخیره آخرت) خویش (به فقیران) انفاق کنید. 📖 بخشی از سوره تغابن آیه ۱۶ ‌ ‌❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ‌ ‌ ‌🔰🔰🇯‌🇴‌🇮‌🇳🔰🔰 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵قرآن خواندن امام زمان(عج) یاصاحب الزمان چه خوش است صوت قرآن زتودلرباشنیدن...❣ «اللّهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج» ‌ ‌ ‌🔰🔰🇯‌🇴‌🇮‌🇳🔰🔰 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
... إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَي أَن رَّآهُ اسْتَغْنَي 📚آیه 6و7 سوره العلق 👈بى گمان آدمى طغيان مى كند. هنگامی که خود را بى نياز مى بيند. 💢نمونه های انسان بی ظرفیت در قرآن: 🔹قارون که ثروتش او را مغرور کرد 🔹فرعون که به خاطر قدرت ادعای خدایی نمود 🔹بلعم باعورا که علمش سبب ضلالت او شد 👌اما اگر ظرفیت باشد، انسان مغرور نمیشود حتی اگر همه موفقیت ها را به دست آورد ✅طالوت، انسان صالح و مؤمنی بود که قدرت داشت،عالم بود و علاوه بر آن حاکم نیز بود اما خدا را فراموش نکرد آری خطر آنجاست که انسان به خود بنگرد نه خدا . کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيروزى بنى اسرائيل به فرماندهى طالوت‏ طالوت از سوى اشموئيل و بنى اسرائيل به عنوان فرمانده كل قواى بنى اسرائيل منصوف شد، طالوت سپاهيان را بازسازى و منظم كرد و به سوى جبهه روانه ساخت، در مسير راه براى آن كه آن‏ها را آزمايش كند، با اين كه تشنه بودند و آب نداشتند، به آن‏ها گفت: در سر راه به نهر آبى می رسيد، خداوند شما را به وسيله آن آب آزمايش می كند، آن‏ها كه به هنگام تشنگى از آب بنوشند از من نيستند، و آن‏ها كه جز يك پيمانه با دست خود، بيشتر از آن نخورند از من هستند. همه لشگر - جز اندكى - از آن آب نوشيدند. طالوت دريافت كه افراد محكم و با ايمان امتحان داده كه می توان با آن‏ها جنگيد همان گروه اندكند كه از آب ننوشيدند يا به اندازه يك كف دست نوشيدند. طالوت با همان گروه اندك از نهر آب گذشتند، عده‏ اى از آن‏ها با مقايسه كمى افراد خود با انبوه فراوان دشمن، گفتند: ما توانايى مقابله با دشمن به فرماندهى جالوت را نداريم. ولى آن‏ها كه به لقاء الله و روز رستاخيز اعتقاد داشتند، با اراده قاطع گفتند: كَم مِن فِئَةٍ قليلَةٍ غَلَبَت فَِةٌ كثيرةً بِاِذنِ اللهِ و اللهُ مَعَ الصابرين. چه بسيار گروه‏هاى كوچكى كه به فرمان خدا بر گروه‏هاى عظيمى پيروز شدند، و خداوند با صابران (و استقامت كنندگان) است. لشكر اندك بنى اسرائيل به حركت خود به سوى جبهه ادامه دادند، در حالى كه طالوت در پيشاپيش آن‏ها حركت می كرد تا به جايى رسيدند كه لشگر نيرومند جالوت نمايان و ظاهر شد. طالوتيان در برابر آن قدرت عظيم قدرت كشيدند و دست به دعا برداشته و گفتند: رَبَّنا أفرِغْ عَلَينا صَبرو ثَبِّت اَقدامَنا عَلَى القَومِ الكافِرينَ؛ پروردگارا! پيمانه مقاومت و تحمل و صبر را بر ما بريز، و گام‏هاى ما را ثابت بدار، و ما را بر جمعيت كافران پيروز گردان. اين گروه اندك با اراده‏ اى محكم و روحيه‏ اى عالى به فرماندهى طالوت فرمانده لايق و با ايمان به قلب لشگر دشمن زدند. در آن وقت حضرت داوود به عنوان جوان ناشناس در ميان لشگر بنى اسرائيل بود. به وسيله فلاخنى كه در دست داشت، در پيشاپيش لشگر، جالوت فرمانده دشمن را هدف قرار داد و يكى دو سنگ به سوى او افكند، آن يك سنگ يا دو سنگ به او اصابت كرد به طورى كه جالوت جيغ و فرياد كشيد و بر زمين افتاد و در خون خود غوطه ور شد و به هلاكت رسيد. با كشته شدن جالوت، سپاه او فروپاشيدند و فرار را بر قرار ترجيح دادند. به اين ترتيب طالوت با لشكر اندك بنی اسرائيل بر دشمنان پيروز شدند. حضرت داوود عليه‏ السلام از آن وقت داراى موقعيت عظيم در نزد اشموئيل و بنى اسرائيل گرديد و سرانجام داراى مقام نبوت و حكومت گرديد. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ سبک زندگی قرآنی 🍂گول نخورید.🍂 🔶وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا اتَّبِعُوا سَبِيلَنَا وَلْنَحْمِلْ خَطَايَاكُمْ وَمَا هُم بِحَامِلِينَ مِنْ خَطَايَاهُم مِّن شَيْءٍ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ  (/۱۲) ⚡️ترجمه : و كسانى كه كافر شده اند، به كسانى كه ايمان آوردند گفتند: شما راه ما را پيروى كنيد، (اگر گناهى داشته باشد) ما گناهان شما را بر عهده مى گيريم. در حالى كه چيزى از گناهانشان را عهده دار نيستند؛ قطعاً آنان دروغگويانند. 💥انسانهای منحرف، براى دعوت و تشويق ديگران به كار خلاف، مى گويند: تو این کار را انجام بده، گناهش به گردن ما! ⚡️در حالى كه هيچ كس نمى تواند گناه ديگرى را به عهده بگيرد. 🍁پس فریب این سخن را نخورید و محکم بر اعتقادات و اعمال درست خود بمانید. کانال 👇 @Targomeh
🍃 یک آیه 🍃 🔶سوره ، آیه۵٢: فَتَرَى الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشى أَنْ تُصيبَنا دائِرَةٌ فَعَسَى اللّهُ أَنْ يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْر مِنْ عِنْدِهِ فَيُصْبِحُوا عَلى ما أَسَرُّوا في أَنْفُسِهِمْ نادِمينَ ⚡️ ترجمه کوتاه: (ولى) كسانى را كه در دل هايشان بيمارى است مى بينى كه در (دوستى با) آنان، بر يكديگر پيشى مى گيرند، و مى گويند: «مى ترسيم حادثه اى براى ما پیش بیاید (و نیاز به کمک آنها داشته باشیم) » چه بسا خداوند پيروزى يا حادثه ای از سوى خود (به نفع مسلمانان) پيش بياورد; و اين گروه، از آنچه در دل پنهان داشتند، پشيمان گردند! کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-ای کسانی که ایمان آورده‌اید! تقوای الهی پیشه کنید و سخن استوار بگویید. 📚[ - 70] کانال 👇 @Targomeh
🔸سؤال قرآنی: طبق آیه ۴٣ سوره ، چه چیزی مانع از تضرع به درگاه خدا می‌شود؟ 🔹پاسخ سؤال قرآنی: قساوت قلب و این که شیطان اعمال انسان را در نظرش زیبا جلوه داده. کانال 👇 @Targomeh