eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵قرآن خواندن امام زمان(عج) یاصاحب الزمان چه خوش است صوت قرآن زتودلرباشنیدن...❣ «اللّهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج» ‌ ‌ ‌🔰🔰🇯‌🇴‌🇮‌🇳🔰🔰 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
... إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَي أَن رَّآهُ اسْتَغْنَي 📚آیه 6و7 سوره العلق 👈بى گمان آدمى طغيان مى كند. هنگامی که خود را بى نياز مى بيند. 💢نمونه های انسان بی ظرفیت در قرآن: 🔹قارون که ثروتش او را مغرور کرد 🔹فرعون که به خاطر قدرت ادعای خدایی نمود 🔹بلعم باعورا که علمش سبب ضلالت او شد 👌اما اگر ظرفیت باشد، انسان مغرور نمیشود حتی اگر همه موفقیت ها را به دست آورد ✅طالوت، انسان صالح و مؤمنی بود که قدرت داشت،عالم بود و علاوه بر آن حاکم نیز بود اما خدا را فراموش نکرد آری خطر آنجاست که انسان به خود بنگرد نه خدا . کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيروزى بنى اسرائيل به فرماندهى طالوت‏ طالوت از سوى اشموئيل و بنى اسرائيل به عنوان فرمانده كل قواى بنى اسرائيل منصوف شد، طالوت سپاهيان را بازسازى و منظم كرد و به سوى جبهه روانه ساخت، در مسير راه براى آن كه آن‏ها را آزمايش كند، با اين كه تشنه بودند و آب نداشتند، به آن‏ها گفت: در سر راه به نهر آبى می رسيد، خداوند شما را به وسيله آن آب آزمايش می كند، آن‏ها كه به هنگام تشنگى از آب بنوشند از من نيستند، و آن‏ها كه جز يك پيمانه با دست خود، بيشتر از آن نخورند از من هستند. همه لشگر - جز اندكى - از آن آب نوشيدند. طالوت دريافت كه افراد محكم و با ايمان امتحان داده كه می توان با آن‏ها جنگيد همان گروه اندكند كه از آب ننوشيدند يا به اندازه يك كف دست نوشيدند. طالوت با همان گروه اندك از نهر آب گذشتند، عده‏ اى از آن‏ها با مقايسه كمى افراد خود با انبوه فراوان دشمن، گفتند: ما توانايى مقابله با دشمن به فرماندهى جالوت را نداريم. ولى آن‏ها كه به لقاء الله و روز رستاخيز اعتقاد داشتند، با اراده قاطع گفتند: كَم مِن فِئَةٍ قليلَةٍ غَلَبَت فَِةٌ كثيرةً بِاِذنِ اللهِ و اللهُ مَعَ الصابرين. چه بسيار گروه‏هاى كوچكى كه به فرمان خدا بر گروه‏هاى عظيمى پيروز شدند، و خداوند با صابران (و استقامت كنندگان) است. لشكر اندك بنى اسرائيل به حركت خود به سوى جبهه ادامه دادند، در حالى كه طالوت در پيشاپيش آن‏ها حركت می كرد تا به جايى رسيدند كه لشگر نيرومند جالوت نمايان و ظاهر شد. طالوتيان در برابر آن قدرت عظيم قدرت كشيدند و دست به دعا برداشته و گفتند: رَبَّنا أفرِغْ عَلَينا صَبرو ثَبِّت اَقدامَنا عَلَى القَومِ الكافِرينَ؛ پروردگارا! پيمانه مقاومت و تحمل و صبر را بر ما بريز، و گام‏هاى ما را ثابت بدار، و ما را بر جمعيت كافران پيروز گردان. اين گروه اندك با اراده‏ اى محكم و روحيه‏ اى عالى به فرماندهى طالوت فرمانده لايق و با ايمان به قلب لشگر دشمن زدند. در آن وقت حضرت داوود به عنوان جوان ناشناس در ميان لشگر بنى اسرائيل بود. به وسيله فلاخنى كه در دست داشت، در پيشاپيش لشگر، جالوت فرمانده دشمن را هدف قرار داد و يكى دو سنگ به سوى او افكند، آن يك سنگ يا دو سنگ به او اصابت كرد به طورى كه جالوت جيغ و فرياد كشيد و بر زمين افتاد و در خون خود غوطه ور شد و به هلاكت رسيد. با كشته شدن جالوت، سپاه او فروپاشيدند و فرار را بر قرار ترجيح دادند. به اين ترتيب طالوت با لشكر اندك بنی اسرائيل بر دشمنان پيروز شدند. حضرت داوود عليه‏ السلام از آن وقت داراى موقعيت عظيم در نزد اشموئيل و بنى اسرائيل گرديد و سرانجام داراى مقام نبوت و حكومت گرديد. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ سبک زندگی قرآنی 🍂گول نخورید.🍂 🔶وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا اتَّبِعُوا سَبِيلَنَا وَلْنَحْمِلْ خَطَايَاكُمْ وَمَا هُم بِحَامِلِينَ مِنْ خَطَايَاهُم مِّن شَيْءٍ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ  (/۱۲) ⚡️ترجمه : و كسانى كه كافر شده اند، به كسانى كه ايمان آوردند گفتند: شما راه ما را پيروى كنيد، (اگر گناهى داشته باشد) ما گناهان شما را بر عهده مى گيريم. در حالى كه چيزى از گناهانشان را عهده دار نيستند؛ قطعاً آنان دروغگويانند. 💥انسانهای منحرف، براى دعوت و تشويق ديگران به كار خلاف، مى گويند: تو این کار را انجام بده، گناهش به گردن ما! ⚡️در حالى كه هيچ كس نمى تواند گناه ديگرى را به عهده بگيرد. 🍁پس فریب این سخن را نخورید و محکم بر اعتقادات و اعمال درست خود بمانید. کانال 👇 @Targomeh
🍃 یک آیه 🍃 🔶سوره ، آیه۵٢: فَتَرَى الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشى أَنْ تُصيبَنا دائِرَةٌ فَعَسَى اللّهُ أَنْ يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْر مِنْ عِنْدِهِ فَيُصْبِحُوا عَلى ما أَسَرُّوا في أَنْفُسِهِمْ نادِمينَ ⚡️ ترجمه کوتاه: (ولى) كسانى را كه در دل هايشان بيمارى است مى بينى كه در (دوستى با) آنان، بر يكديگر پيشى مى گيرند، و مى گويند: «مى ترسيم حادثه اى براى ما پیش بیاید (و نیاز به کمک آنها داشته باشیم) » چه بسا خداوند پيروزى يا حادثه ای از سوى خود (به نفع مسلمانان) پيش بياورد; و اين گروه، از آنچه در دل پنهان داشتند، پشيمان گردند! کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-ای کسانی که ایمان آورده‌اید! تقوای الهی پیشه کنید و سخن استوار بگویید. 📚[ - 70] کانال 👇 @Targomeh
🔸سؤال قرآنی: طبق آیه ۴٣ سوره ، چه چیزی مانع از تضرع به درگاه خدا می‌شود؟ 🔹پاسخ سؤال قرآنی: قساوت قلب و این که شیطان اعمال انسان را در نظرش زیبا جلوه داده. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا دوست دارید که دشمن خود را به یک دوست تبدیل کنید؟ به هر بدی که در حق شما کرد، با خوبی پاسخ گویید. این را قرآن تجویز می کند. 📚[/34] کانال 👇 @Targomeh
هرگاه به شما تحیت گویند، پاسخ آن را بهتر از آن بدهید؛ یا (لااقل) به همان گونه پاسخ گویید؛ خداوند حساب همه چیز را دارد. 📚[ - 88] کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📚 ⌛️ ..... ادامه 👈۳. در پی موسی علیه السلام از فرعون برای فرستادن بنی اسرائیل با وی ،‌ از اینکه موسی علیه السلام سالیانی چند مورد او بود ، بر وی منت نهاد : * قال اَلم نربّک فینا ولیدًا و لبثت فینا من عمرک سنین * ( شعراء ۱۸ ) 🏮مفسران مدت موسی علیه السلام در خانه را ۱۸ ، ۳۰ یا ۴۰ سال دانسته‌اند . 👈۴ . موسی علیه السلام از سوی مخیر شد یکی از دخترانش را ۸ یا ۱۰ سال چوپانی برای شعیب قرار دهد : * قال انّی اُرید ان انکحک احدی ابنتی هاتین علی تاجرنی ثمانی حجج فان اتممت عشرا فمن عندک * ( قصص ۲۷ ) 🌕* * جمع * * به معنای یک سال است . عرب با توجه به انجام سالیانه یک بار حج خانه خدا ، سال را * * می گوید . 🏮خداوند هنگام بر شمردن خویش به موسی علیه السلام نیز از مدت اقامت چند ساله وی نزد در مدین یاد کرده است : * ...... فلبث سنین فی اهل مدین * ( طه ۴۰ ) 👈 ۵. در پی بنی اسرائیل از موسی علیه السلام برای ورود به سرزمین ، خداوند آنان را به چهل سال در بیابان دچار و از ورود به آن سرزمین محکوم کرد : * قال فانّها محرّمه علیهم اربعین سنه یتیهون فی الارض * ( مائده ۲۶ ) 👈 ۶. زنده شدن به همراه او به امر خداوند و پس از شدن اجزای بدن الاغ و سالم ماندن غذای وی پس از ۱۰۰ سال ، از های قدرت خداوند بر زنده کردن مردگان در قیامت شمرده شده است : * .... فاماته الله مائه عام ثمّ بعثه قال کم لبثت قال لبثت یومًا او بعض یوم قال بل لبثت مائه عام فانظر الی طعامک و شرابک لم یتسنّه و انظر الی حمارک ...‌ و انظر الی العظام کیف ننشزها ثمّ نکسوها لحماً فلمّا تبیّن له قال اعلم انّ الله علی کلّ شیء قدیر * ( بقره ۲۵۹ ) 🌕بعضی از مفسران ، فرد یاد شده را و گروهی نیز دانسته اند ‌. ادامه دارد .... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۱۶ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتالُ وَ هُوَ كُرْهٌ لَكُمْ وَ عَسى‌ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ عَسى‌ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ‌ جهاد بر شما مقرّر شد، در حالى كه براى شما ناخوشايند است و چه بسا چيزى را ناخوش داريد، در حالى كه خير شما در آن است و چه بسا چيزى را دوست داريد، در حالى كه ضرر و شرّ شما در آن است. و خداوند (صلاح شما را) مى‌داند و شما نمى‌دانيد. کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٢١٦) - 💠آيۀ گذشته عمدتا در مورد انفاق اموال بود و در اين آيه سخن از انفاق جانها در راه خدا است و اين هر دو در ميدان فداكارى دوش به دوش يكديگر قرار دارند. مى‌فرمايد: «جنگ (با دشمن) بر شما مقرر شده است در حالى كه از آن اكراه داريد» (كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتالُ وَ هُوَ كُرْهٌ لَكُمْ) . 💠تعبير به «كُتِبَ» (نوشته شده) اشاره به حتمى بودن و قطعى بودن اين فرمان الهى است. 💠براى انسانهاى معمولى يك امر طبيعى است كه جنگ و لو با دشمن و در راه خدا خوشايند نيست زيرا در جنگ هم تلف اموال و هم نفوس و هم جراحتها و مشقتها است البته براى عاشقان شهادت در راه حق و كسانى كه در سطح بالايى از معرفت قرار دارند جنگ با دشمنان حق شربت گوارايى است كه همچون تشنه كامان به دنبال آن مى‌روند و مسلما حساب آنها از حساب تودۀ مردم جدا است. سپس به يك قانون كلى و اصل اساسى كه حاكم بر قوانين تكوينى و تشريعى خداوند است اشاره مى‌كند، مى‌فرمايد: «چه بسا شما از چيزى اكراه داشته باشيد در حالى كه براى شما خير است و مايۀ سعادت و خوشبختى» (وَ عَسى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ) . 💠 به عكس كناره‌گيرى از جنگ و عافيت طلبى ممكن است خوشايند شما نباشد در حالى كه واقعا چنين نيست «چه بسا چيزى را دوست داشته باشيد و آن براى شما شرّ است» (وَ عَسى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ) . 💠 و در پايان مى‌فرمايد: «و خدا مى‌داند و شما نمى‌دانيد» (وَ اللّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ) . 💠پروردگار جهان با اين لحن قاطع مى‌گويد كه افراد بشر نبايد تشخيص خودشان را در مسائل مربوط به سرنوشتشان حاكم سازند چرا كه علم آنها از هر نظر محدود و ناچيز است و معلوماتشان در برابر مجهولات همچون قطره‌اى در برابر دريا است. 💠آنها با توجه به علم محدود خود نبايد در برابر احكام الهى روى در هم كشند. بايد بطور قطع بدانند كه خداوند اگر جهاد و روزه و حجّ را تشريع كرده همه به سود آنها است، توجه به اين حقيقت روح انضباط و تسليم در برابر قوانين الهى را در انسان پرورش مى‌دهد، و درك و ديد او را از محيطهاى محدود فراتر مى‌برد و به نامحدود يعنى علم بى‌پايان خدا پيوند مى‌دهد. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 195 کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ وَ عَسَى‏ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ و َعَسَى‏ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً و َهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ ‏ 🍀 ترجمه:جهاد بر شما نوشته شد، در حالى كه براى شما ناخوشایند است و چه بسا چیزى را ناخوش دارید، در حالى كه خیر شما در آن است و چه بسا چیزى را دوست دارید، در حالى كه ضرر و شرّ شما در آن است. و خداوند (صلاح شما را) مى‏‌داند و شما نمى‏ دانید. 🌷 :نوشته شد 🌷 :جهاد ، جنگ 🌷 :به مشقّتى گفته مى‏شود كه انسان از درون خود احساس كند، مانند ترس از جنگ. 🌷 :به مشقتى گویند كه از خارج به انسان تحمیل شود، مانند حكم اجبارى در آیه ‏ى «اتینا طَوعاً او كَرهاً قالَتا اَتینا طائعین» به آسمان‏ها و زمین گفتیم: یا با رغبت بیایید یا با اكراه، گفتند: ما با رغبت مى‏‌آییم. 🌷 :چه بسا 🌺 بعضی چیزها خوش هستند اما خوب نیستند بعضی چیزها خوب هستند اما ممکنه در ظاهر خوش نباشند ولی همین خوبی ها بعد از مدتی با خود خوشی می آورند. ما از خداوند خوشی می خواهیم ولی خداوند برای ما خوبی می خواهد زیرا به صلاح ما می باشد. مثل جنگ و جهاد که در این آیه آمده است که برای ما نا خوشایند است ولی خیر در آن است. زیرا خداوند می داند و ما نمی دانیم. اكراه از جنگ، یا به خاطر روحیّه ‏ى رفاه‏طلبى است ویا به جهت انسان دوستى و رحم به دیگران ویا بخاطر عدم توازن قوا و برترى دشمن است. قرآن مى‏ فرماید: شما آثار و نتایج جهاد را نمى‏ دانید و فقط به زیان‏هاى مادّى و ظاهرى آن توجّه مى‏‌كنید، در حالى كه خداوند از اسرار و آثار امروز وفرداى كارها در ابعاد مختلفش آگاه است. 🔴 با همه‏ ى سختى ‏هایى كه دارد، آثار مثبت و فوایدى نیز دارد. از جمله: 🌷 رزمى بالا مى ‏رود. 🌷 جسور نمى‏‌شود. 🌷 روح و در افراد جامعه بوجود مى‏‌آید. 🌷 قدرت و عزت و مسلمین در دنیا مطرح مى‏‌شود. 🌷 امدادهاى غیبى سرازیر مى‏‌گردد. 🌷 روحیّه‏ ى استمداد از پیدا مى‏‌شود. 🌷 اجر و پاداش الهى بدست مى ‏آید. 🌷 روحیّه‏ ى ابداع و اختراع و ابتكار بوجود مى ‏آید. 🔹 پيام های آیه 216سوره بقره 🔹 ✅ ملاک و ، آسانى و سختى و یا تمایلات شخصى نیست، بلكه مصالح واقعى ملاک است ونباید به پیش داورى خود تكیه كنیم. «عسى ان تكرهوا شیئاً وهو خیر لكم» ✅ و نفسانى، نشانه‏ ى خیر و شرّ واقعى نیست. «تكرهوا... و هو خیر لكم... تحبوا... و هو شرّ لكم» ✅ و در راه دین، مایه‏ ى خیر است. «كُتب علیكم القتال... و هو خیر لكم» ✅ تسلیم فرمان خدایى باشیم كه بر اساس بى ‏نهایت به ما دستور مى ‏دهد، اگر چه ما دلیل آن را ندانیم. «واللّه یعلم و انتم لا تعلمون» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁دیدی تو خیابون دعوا میشه ⚔ همه جمع میشن یکی فیلم میگیره یکی انگار داره فیلم نگاه میکنه 🚫 قرآن میگه: 1⃣یا برو جدا کن وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا 📜(حجرات9) 2⃣یا اگه نمیتونی جدا کنی (نمون و رد شو برو) «وَإِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا كِرَامًا»(فرقان72) زمانی که کار بیهوده ای رو میبینن بزرگوارانه و بی توجه رد میشن کانال 👇 @Targomeh
هدایت شده از آرشیو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🌎 🐠قابلیتِ‌عجیب ماهي براي نجاتِ‌جان😲 ══┅┄‌ ➤تفکّر: خداناباوري که خصوصیّات منحصربفرد و هوشمندانه میلیاردها موجود را به فرگشت مي‌رساند آیا از خود نمي‌پرسد چگونه ممکن است «فرگشتي فاقد اراده و شعور» این‌همه موجود را _هر یك به شیوه منحصربه‌فردش_ کفایت کرده باشد؟!   📑قَالَ رَبُّنَاالَّذِي أَعْطَي كُلَّ شَيْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَي(طه/50)  گفت: پروردگار ما كسىست كه به هر چيزى آفرينش خاصّ آن را عطا كرده وآنگاه (آن را به راه كمالش) هدايت فرمود. ══┅┄‌ a creator God provides a reasonable and credible explanation of why there is a universe, and ... it is somewhat more likely that there is a God than that there is not. ➢خداي خالق، توضیح منطقی و موثقی در مورد چرایی وجود جهان ارائه می‌دهد و ... احتمال [عقلانی] وجودِ خدا بیشتر از نبود خداست . کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💕 وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ.‌‌..) چند قطره آرامش... ✨🕊؎•°🌱 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کانال 👇 @Targomeh
🕋فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ (بقرة/١٥٢) ⚡️ترجمه: "پس مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم." 🔑"این آیه بدان معنی است که؛ مرا در نعمت و آسایش یاد کنید تا من نیز شما را در تنگنا و آزمایش یاد کنم." ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜سبک زندگی قرآنی 🍂برای مقابله با نفاق، انفاق کنید.🍂 🔶هُمُ الَّذِينَ يَقُولُونَ لَا تُنفِقُوا عَلَي مَنْ عِندَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّي يَنفَضُّوا..... (/٧) ⚡️ترجمه : منافقان همان كسانى هستند كه مى گويند: بر كسانى كه نزد رسول خدا هستند، انفاق نكنيد تا پراكنده شوند..... 🔴 منافقین با ایجاد فشار اقتصادی، قصد دارند مردم را از نظام اسلامی، ناامید و پراکنده سازند. 💥اما شما ای مؤمنین! انفاق کنید تا فشار اقتصادی در جامعه کمتر شده و دسیسه های منافقان بی اثر گردد: 🔸وَأَنفِقُوا مِن مَّا رَزَقْنَاكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ..... (منافقون/۱۰) ✅علاوه بر این؛ انفاق و دل کندن از دنیا، باعث محافظت انسان از منافق شدن نیز می گردد. کانال 👇 @Targomeh
🕋 قَالَ لَنْ أُرْسِلَهُ مَعَكُمْ حَتَّىٰ تُؤْتُونِ مَوْثِقًا مِّنَ اللَّهِ لَتَأْتُنَّنِي بِهِ إِلَّا أَن يُحَاطَ بِكُمْ ۖ فَلَمَّا آتَوْهُ مَوْثِقَهُمْ قَالَ اللَّهُ عَلَىٰ مَا نَقُولُ وَكِيل (یوسف/٦٦) ⚡️ترجمه: "(یعقوب) گفت: «هرگز او را با شما نمیفرستم؛ تا آنکه به نام خدا به من پیمان دهید که حتماً او را به نزد من باز خواهید گرداند، مگر اینکه قدرت از شما گرفته شود و خود گرفتار شوید پس چون تعهد و پیمان استوار به او دادند، یعقوب گفت: «خداوند بر آنچه می گوییم نگهبان است»" 🔑اعتماد ننمودن به کسی که گناهی مشخص را قبلا مرتکب شده حرام نیست. و سوءظن محسوب نمیگردد. بلکه کاری عاقلانه و از روی احتیاط است. همانگونه که پیامبر ﷺ می فرمایند: "مومن از سوراخی دوبار گزیده نمیشود." 👈 پس اگر کسی یکبار خویش را در معرض تهمت قرار داد و برای بار دوم کسی سخنانش را باور نکرد نباید کسی را سرزنش نماید. ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ کانال 👇 @Targomeh