eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ازدواج باید پیمودن راه الهی را آسان کند 🌺«وَ جَعَلَ مِنْها زَوْجَها لِيَسْكُنَ إِلَيْها» زوجیت، دو گونگی نوع انسان و خصوصیات و ویژگی‌هایی که در هر جنسی متناسب با ویژگی‌های آن جنس دیگر قرار داده شده، این برای این است که هر یک از این دو جنس ــ زن و مرد ــ بتوانند با آسایشی که درسایه‌ی ازدواج، همسری، با هم بودن، و توأم بودن بدست می‌آورند، راه را آسان‌تر بپیمایند و بهتر حرکت کنند. یعنی ازدواج یک وسیله‌ است و همسر یک وسیله‌ است برای بهتر پویندگی این راه. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈بت شکنى ابراهیم علیه السلام 🌸 کریم در آیات ۵۷ تا ۶۷ انبیاء و ۹۰ تا ۹۶ صافات ماجراى شکستن بت‌ها به وسیله را باز گفته است. 🌺 آیات سوره بیان مى‌کند که مشرکان، قیام او بر ضدّ بت‌پرستى را نگرفته بودند : * قالوا اجئتنا بالحقّ ام انت من اللعبین * ( انبیا ۵۵ ) 🌸 ابراهیم علیه السلام طبق آیه ۵۶ خود را اعلام داشته و در آیه ۵۷ از قول او بازگو شده که * و تاالله لاکیدنّ اصنامکم بعد ان تولّوا مدبرین * . 🌺 گفته شده که این آیه ، فقط درونی ابراهیم علیه السلام را بازگفته است ؛ چه اینکه او در برابر مشرک ، متعصّب و مقتدر قرار داشته ؛ بنابراین ،‌ معنا ندارد که تصمیم خویش را آن هم با تعیین اجرای آن ( بعد ان تولّوا مدبرین ) اعلان داشته باشد . 🌸 تصمیم خویش را به زمانی موکول ساخت که بتواند در شهر باشد : * بعد ان تولّوا مدبرین * ( انبیا ۵۷ ) 🌺احتمال داده شده که مقصود از این جمله ، بت پرستان از بتکده باشد ، نه از شهر ؛ ولی نظر به مجموعه ماجرا ، این احتمال را می‌سازد . ادامه دارد ..... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیه ۱۴۳ وَ لَمَّا جاءَ مُوسى‌ لِمِيقاتِنا وَ كَلَّمَهُ رَبُّهُ قالَ رَبِّ أَرِنِي أَنْظُرْ إِلَيْكَ قالَ لَنْ تَرانِي وَ لكِنِ انْظُرْ إِلَى الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَكانَهُ فَسَوْفَ تَرانِي فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَكًّا وَ خَرَّ مُوسى‌ صَعِقاً فَلَمَّا أَفاقَ قالَ سُبْحانَكَ تُبْتُ إِلَيْكَ وَ أَنَا أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ «اعراف‌آیه143» و چون موسى به ميقات و وعده‌گاه ما آمد و پروردگارش با او سخن گفت، (موسى) گفت: پروردگارا! خودت را به من نشان ده تا به تو بنگرم! (خداوند) فرمود: هرگز مرا نخواهى ديد، ولى به اين كوه بنگر، اگر در جاى خود برقرار ماند، پس به زودى مرا خواهى ديد. پس چون پروردگار موسى بر كوه تجلّى وجلوه نمود (و پرتوى از عظمت خود را بر كوه افكند)، كوه را متلاشى كرد و موسى مدهوش بر زمين افتاد! پس چون به هوش آمد گفت: (خداوندا!) تو منزّهى (كه ديده شوى)، من به سوى تو بازگشتم و من نخستين مؤمن هستم. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ لَمَّا جاءَ مُوسى‌ لِمِيقاتِنا وَ كَلَّمَهُ رَبُّهُ قالَ رَبِّ أَرِنِي أَنْظُرْ إِلَيْكَ قالَ لَنْ تَرانِي وَ لكِنِ انْظُرْ إِلَى الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَكانَهُ فَسَوْفَ تَرانِي فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَكًّا وَ خَرَّ مُوسى‌ صَعِقاً فَلَمَّا أَفاقَ قالَ سُبْحانَكَ تُبْتُ إِلَيْكَ وَ أَنَا أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ «اعراف‌آیه143» و چون موسى به ميقات و وعده‌گاه ما آمد و پروردگارش با او سخن گفت، (موسى) گفت: پروردگارا! خودت را به من نشان ده تا به تو بنگرم! (خداوند) فرمود: هرگز مرا نخواهى ديد، ولى به اين كوه بنگر، اگر در جاى خود برقرار ماند، پس به زودى مرا خواهى ديد. پس چون پروردگار موسى بر كوه تجلّى وجلوه نمود (و پرتوى از عظمت خود را بر كوه افكند)، كوه را متلاشى كرد و موسى مدهوش بر زمين افتاد! پس چون به هوش آمد گفت: (خداوندا!) تو منزّهى (كه ديده شوى)، من به سوى تو بازگشتم و من نخستين مؤمن هستم. جلد 3 - صفحه 167 نکته ها «دك»، به معناى زمين صاف و «جَعَلَهُ دَكًّا»، يعنى كوه متلاشى و ذرّه ذرّه شد تا به زمين هموارى تبديل گشت. «خر»، به معناى ساقط شدن و افتادن است و «صعق»، به معناى بيهوشى بر اثر صداى مهيب است. آن نيروى الهى كه بر كوه وارد آمد، آيا نيروى عظيم اتم بود، يا قدرت امواج صوتى و يا نيروى مرموز ديگر، هر چه بود كوه را متلاشى ساخت و موسى در اثر صداى غرّش انهدام كوه (يا از اين مكاشفه و جذبه‌ى باطنى)، بيهوش بر زمين افتاد. «1» ديدن خداوند، تقاضاى جاهلانه‌ى بنى‌اسرائيل بود كه از موسى مى‌خواستند خدا را با چشم سر به آنان بنماياند (آيه‌ى 155)، و آن كافران غافل بودند كه هرگز چشم سر توان ديدن خداوند را ندارد، «لاتدركه الابصار» «2»، بلكه بايد خدا را با چشم دل ديد و به او ايمان آورد. چنانكه حضرت على عليه السلام فرمود: «رأته القلوب بحقايق الايمان» «3» چشم دل باز كن كه جان بينى‌ آنچه ناديدنى است آن بينى‌ امام صادق عليه السلام در مورد «أَنَا أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ» فرمودند: «انا اوّل مَن آمن و صَدّق بانّك لا تُرى»، «4» من اوّلين ايمان آورندگان باشم به اين كه ذات الهى قابل ديدن نيست. در جلسه‌اى مأمون به امام رضا عليه السلام گفت: مگر شما نمى‌گوييد انبيا معصومند، پس چرا موسى رؤيت الهى را از خداوند درخواست كرد؟ «أَرِنِي أَنْظُرْ إِلَيْكَ»، آيا موسى نمى‌دانست كه خداوند قابل ديدن نيست؟ امام عليه السلام در جواب او فرمودند: حضرت موسى عليه السلام مى‌دانست كه خداوند قابل ديدن با چشم سر نيست، امّا هنگامى كه خدا با موسى سخن گفت و آن حضرت به مردم اعلام كرد، مردم گفتند: ما به تو ايمان نمى‌آوريم مگر اينكه كلام الهى را بشنويم. هفتادنفر از بنى‌اسرائيل برگزيده شدند و به ميعادگاه كوه طور آمدند. حضرت موسى عليه السلام‌ «1». تفسير نمونه. «2». انعام، 103. «3». تفسير صافى. «4». تفسير اثنى‌عشرى. جلد 3 - صفحه 168 خواسته‌ى آنان را از خدا درخواست نمود، در اين هنگام آنان كلام الهى را از تمام جهات شنيدند، ولى گفتند ايمان نمى‌آوريم مگر اينكه سخن گفتن خدا را خود ببينيم، صاعقه‌اى از آسمان آمد و همه‌ى آنان هلاك شدند. حضرت موسى گفت: اگر با چنين وضعى برگردم، مردم خواهند گفت تو در ادّعايت راستگو نيستى كه ديگران را به قتل رساندى. به اذن الهى دوباره همه زنده شدند، اين بار گفتند: اگر تنها خودت نيز خدا را ببينى، ما به تو ايمان مى‌آوريم. موسى گفت: «انّ اللّه لا يُرى بالابصار و لا كيفيّة له و انّما يعرف بآياته و يكلّم باعلامه»، خدا را تنها با نشانه‌ها و آياتش مى‌توان درك كرد. امّا آنان لجاجت كردند! خطاب آمد: موسى! از من بپرس آنچه از تو مى‌پرسند و تو را به خاطر جهالت آنان مؤاخذه نمى‌كنم. حضرت موسى عليه السلام گفت: «رَبِّ أَرِنِي أَنْظُرْ إِلَيْكَ»، خطاب آمد: «لَنْ تَرانِي» هرگز، امّا نگاه كن به كوه، اگر پايدار ماند تو نيز خواهى توانست مرا ببينى. با اشاره‌ى الهى كوه متلاشى و به زمينى صاف تبديل شد و موسى پس از به هوش آمدن گفت: «سُبْحانَكَ تُبْتُ إِلَيْكَ»، خدايا! از جهل و غفلت مردم، به شناخت و معرفتى كه داشتم بازگشتم ومن اوّلين كسى هستم كه اعتراف مى‌كنم خدا را نمى‌توان با چشم سر ديد. مأمون با اين پاسخ شرمنده شد. «1» در واقع حضرت موسى عليه السلام با بيان جمله‌ى‌ «أَرِنِي» و پاسخ‌ «لَنْ تَرانِي» خواست به مردم بفهماند كه خداوند براى من قابل رؤيت نيست، تا چه رسد به شما. از امام صادق عليه السلام پرسيدند: اگر خدا قابل رؤيت نيست، پس در مورد رواياتى كه مى‌گويند: پيامبر صلى الله عليه و آله، خدا را ديد، يا در قيامت مؤمنان خدا را در بهشت مى‌بينند، چه مى‌فرماييد؟ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
(ادامه تفسیرنور محسن قرائتی ) از امام صادق عليه السلام پرسيدند: اگر خدا قابل رؤيت نيست، پس در مورد رواياتى كه مى‌گويند: پيامبر صلى الله عليه و آله، خدا را ديد، يا در قيامت مؤمنان خدا را در بهشت مى‌بينند، چه مى‌فرماييد؟ حضرت تبسّمى كردند و فرمودند: بسيار زشت است كه شخصى 70- 80 سال در زمين خدا زندگى كند و از رزق و روزى او استفاده كند، امّا او را چنانچه بايد نشناسد. پيامبر، خدا را باچشم نديده است و اگر كسى چنين ادّعايى داشته باشد، دروغگو و كافر است، چنانكه آن حضرت فرمودند: «مَن شبّه اللّه بخلقه فقد كفر» كسى كه خدا را به صفات مخلوقات تشبيه‌ «1». تفاسير نورالثقلين و فرقان. جلد 3 - صفحه 169 كند، كافر است. حضرت على عليه السلام در پاسخ به اين سؤال كه اى برادر پيامبر صلى الله عليه و آله! آيا تو خدا را ديده‌اى؟ فرمود: «لم أعبد ربّاً لم أره و لم تره العيون بمشاهدة الاعيان و لكن تراه القلوب بحقايق الايمان»، «1» خدايى را كه نديده باشم عبادت نمى‌كنم، امّا نه با چشم سر، كه با چشم دل. در جاى ديگر فرمود: «ما رأيتُ شيئاً الّا و قد رأيتُ اللّه قبله و بعده و معه و فيه» «2» چيزى را نديدم، مگر آنكه خداوند را قبل و بعد و همراه با آن ديدم. آرى، چشم توان ديدن او را ندارد، «لا تدركه الابصار و هو يدرك الابصار» «3»، امّا با چشم دل مى‌توان خدا را ديد، چنانكه قرآن مى‌فرمايد: «لَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرى‌. عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى‌» «4» پيامبر، در معراج، آيات عظمت الهى را ديد. البتّه آنچه در تورات در مورد ماجراى حضرت موسى در كوه طور آمده، از تحريفات تورات است. «5» پیام ها 1- سخن گفتن خداوند با موسى، در جهت رشد و تربيت او بود. «كَلَّمَهُ رَبُّهُ» 2- خداوند، با چشم ظاهر ديدنى نيست، نه در دنيا و نه در آخرت. «لَنْ تَرانِي» 3- تجلّى خداوند بر موجودات طبيعى، امكان دارد. «تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ» 4- خداوند را بايد از راه آثارش شناخت و به جلوه‌هاى او نگريست. (حقيقت تجلّى هم روشن نيست، بلكه آثار آن مشهود است). تَجَلَّى‌ ... جَعَلَهُ دَكًّا 5- خدا ديدنى نيست، وگرنه موسى شايستگى و لياقت دارد. «سُبْحانَكَ» 6- ديده شدن خداوند با چشم، نشانه‌ى جسم بودن اوست كه بايد خداوند را از آن منزّه دانست. «سُبْحانَكَ» 7- فكر و تقاضاى ناروا نيز توبه دارد، هرگاه درباره خداوند توهّم باطلى تصوّر شد، بايد به سرعت او را تنزيه كرد. «سُبْحانَكَ» «1». تفسير فرقان، معانى الاخبار. «2». تفسير فرقان. «3». انعام، 103. «4». نجم، 13- 14. «5». تورات، سِفرخروج، باب 23، آيه 9. جلد 3 - صفحه 170 8- پس از روشن شدن حقيقت، بايد آن را پذيرفت و به آن اعتراف كرد. قالَ‌ ... أَنَا أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ‌ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺شناسنامه شیعیان در قرآن🌺 🌹🌲🌹🌲🌹🌲🌹🌲🌹 1⃣ ۲۷ رجب(مبعث)🌷 لقد من الله علی المؤمنین إذ بعث فیهم رسولا من أنفسهم... (آل عمران ۱۶۴) 2⃣۱۸ ذی الحجة(غدیر)🌷 : الیوم أکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا (مائده ۳) 3⃣۱۰ محرم(عاشورا)🌷 کهیعص (مریم ۱) یاأیتها النفس المطمئنة ارجعی إلی ربک راضیة مرضیة فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی (فجر ۳۰ _ ۲۷ ) 4⃣۱۵ شعبان (ولادت امام زمان)🌷 و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر أن الأرض یرثها عبادی الصالحون (انبیاء ۱۰۵) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
هر عملی که موجب خشم کفار شود، اجر دارد و مورد رضایت خداوند و عمل صالح است ... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑خطر دانشمندان خائن🛑 1⃣منحرف کردن مردم📛 وَإِنَّ مِنْهُمْ لَفَرِيقًا يَلْوُونَ أَلْسِنَتَهُم بِالْكِتَابِ لِتَحْسَبُوهُ مِنَ الْكِتَابِ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ( ﻳﻬﻮﺩ) ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺗﻠﺎﻭﺕ ﻛﺘﺎﺏ (ﺧﺪﺍ)، ﺯﺑﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭼﻨﺎﻥ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺍﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﮔﻤﺎﻥ ﻛﻨﻴﺪ (ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ،) ﺍﺯ ﻛﺘﺎﺏ (ﺧﺪﺍ) ﺍﺳﺖ 2⃣دورغ بستن به خدا📛 وَيَقُولُونَ هُوَ مِنْ عِندِ اللَّهِ وَمَا هُوَ مِنْ عِندِ اللَّهِ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻛﺘﺎﺏ [ ﺁﺳﻤﺎﻧﻲ ] ﻧﻴﺴﺖ ; ﻭ [ ﺑﺎ ﺑﻲ ﺷﺮﻣﻰ ] ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍﺳﺖ 3⃣آگاهانه این حرکات را انجام دادن📛 وَهُمْ يَعْلَمُونَ ﻭ ﺑﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻨﺪ [ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ﻧﻴﺴﺖ ] ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﻰ ﺑﻨﺪﻧﺪ(آل عمران٧٨) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بگو: «اگر خدا می‌خواست، من این آیات را بر شما نمی‌خواندم؛ و خداوند از آن آگاهتان نمی‌کرد؛ چه اینکه مدّتها پیش از این، در میان شما زندگی نمودم؛ (و هرگز آیه‌ای نیاوردم؛) آیا نمی‌فهمید؟!»(یونس۱۶) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🛑مجازات پیمان شکنان در قرآن🛑 1⃣بی ﺑﻬﺮﮔﻲ ﻭ ﺧﺴﺎﺭﺕ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ⛔️ إِنَّ الَّذِينَ يَشْتَرُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَأَيْمَانِهِمْ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَٰئِكَ لَا خَلَاقَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ ﻗﻄﻌﺎً ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺧﺪﺍﻭ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻱ ﺍﻧﺪﻛﻲ ﻣﻰ ﻓﺮﻭﺷﻨﺪ ، ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﺑﻬﺮﻩ ﺍﻱ ﻧﻴﺴﺖ 2⃣ﻣﺤﺮﻭﻣﻴّﺖ ﺍﺯ کلام ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ⛔️ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺨﻦ ﻧﻤﻰ ﮔﻮﻳﺪ 3⃣ﻣﺤﺮﻭﻣﻴّﺖ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻟﻄﻒ ﺍﻟﻬﻲ⛔️ وَلَا يَنظُرُ إِلَيْهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ﻭ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻈﺮ [ ﻟﻄﻒ ] ﻧﻤﻰ ﻧﻤﺎﻳﺪ 4⃣ﻣﺤﺮﻭﻣﻴّﺖ ﺍﺯ ﭘﺎﻛﻲ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻩ⛔️ وَلَا يُزَكِّيهِمْ ﻭ [ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ]ﭘﺎﻛﺸﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ. 5⃣ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻱ ﺑﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﺭﺩﻧﺎﻙ⛔️ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﺭﺩﻧﺎﻛﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ .(آل عمران٧٧) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹وفای به عهد🌹 1⃣ﻋﻬﺪﻱ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳت 🌷 أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ ﺍﻱ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺁﺩم ! ﺁﻳﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻧﻜﺮﺩم ﻛﻪ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﭙﺮﺳﺘید 2⃣ﻋﻬﺪﻱ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻣﻲبندد🌷 وَمَنْ أَوْفَىٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺑﻴﻌﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ، ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﻴﻌﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ; ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﻟﺎﺗﺮ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻗﺪﺭﺗﻬﺎﺳﺖ (فتح١٠) 3⃣ﻋﻬﺪﻱ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺮﺩم ﻣﻲ ﺑﻨﺪﺩ🌷 وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُوا ﻭ ﭼﻮﻥ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺑﻨﺪﻧﺪ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﺍﻥ ﺑﻪ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺧﻮﻳﺸﻨﺪ.(بقره ١٧٧) 4⃣ﻋﻬﺪ ﺭﻫﺒﺮ ﺑﺎ ﺍﻣّﺖ ﻭ ﺑﺎﻟﻌﻜﺲ🌷 الَّذِينَ عَاهَدتَّ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِي كُلِّ مَرَّةٍ وَهُمْ لَا يَتَّقُونَ ﻫﻤﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ [ ﺑﺎﺭﻫﺎ ] ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺑﺴﺘﻲ ، ﻭﻟﻲ ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﭘﻴﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺷﻜﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻨﺪ.(انفال٥٦) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از آیه ۱۰۷ انبیاء عموم مردم دنیا اعم از مؤمن و کافر همه مرهون رحمت تو هستند، چرا که نشر آیینی را به عهده گرفتی که سبب نجات همگان است. 📚 برگزیده تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🌸 تلاوت بسیار زیبا و دلنشین 📖 آیات ۱ تا ۵ سوره علق 👈 با صدای استاد سید جواد حسینی 💚 ببینید و بشنوید 😍 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. قیامت، تنها دادگاهی است که ... هر کس، علیه خودش حکم می کند 💠 اقْرَأْ كِتَابَكَ كَفَىٰ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا 👈 بخوان پرونده ی اعمالت را .... همین بس که امروز، خودت حسابرس خودت باشی! 📖 سوره اسراء آیه ۱۴ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 آيا در قرآن، دليلى براى شركت در راهپيمايى و تظاهرات داريم؟ ♦️ خداوند در قرآن میفرمايد: «ولايَطؤون مَوطئاً يَغيظُ الكفّار... الاّ كُتب لهم به عَملٌ صالح»(سوره توبه، آيه 120) هيچ حركت دسته جمعى كه كفّار را عصبانى كند، صورت نمیگيرد مگر اين كه براى آن، پاداش عمل صالح ثبت میشود. ♦️آرى، راهپيمايى هايى كه دشمنان اسلام و مسلمين را عصبانى كند، عمل صالح است. اين راهپيمايى ها (بخصوص كه از طريق وسايل ارتباطى و ماهوارهها منعكس میشود) نوعى حضور در صحنه، عبادت دسته جمعى و امر به معروف و نهى از منكر عملى و عامل تقويت روحيّه مردم و مقابله با دشمن است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*┄┅═﷽═┅* میانبر ♻️ مناجات شعبانیه 📌مُناجات شَعبانیه نیایشی است که فردی بنام ابن‌خالویه، آن را از امام علی(ع) روایت کرده است. امامان(ع) بعدی بر قرائت مناجات شعبانیه در ماه شعبان اهتمام داشته‌اند. این مناجات را نمونه‌ای از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا به‌شمار آورده‌اند. 🎬(جهت مشاهده صوت، ترجمه،متن و پی دی اف لینک‌های آبی‌رنگ زیر را انتخاب نمایید) ✅حاج آقا پناهیان (نکاتی در مورد مناجات شعبانیه) https://eitaa.com/delneshinha/19677 ✅حاج مهدی https://eitaa.com/delneshinha/19678 ✅حاج سعید https://eitaa.com/delneshinha/19679 https://eitaa.com/delneshinha/19680 ✅حاج محمود https://eitaa.com/delneshinha/19681 ✅حاج میثم https://eitaa.com/delneshinha/19682 ✅حاج منصور https://eitaa.com/delneshinha/19683 ✅حاج مهدی https://eitaa.com/delneshinha/19684https://eitaa.com/delneshinha/19685https://eitaa.com/delneshinha/20494 ✅حاج محمد رضا https://eitaa.com/delneshinha/19686 ✅حاج مهدی https://eitaa.com/delneshinha/19687 ✅حاج محمد رضا https://eitaa.com/delneshinha/19688 ✅سید مهدی https://eitaa.com/delneshinha/19689 ✅سید رضا https://eitaa.com/delneshinha/19690 ✅حاج https://eitaa.com/delneshinha/20578 ✅پی دی اف متن مناجات شعبانیه بدون ترجمه https://eitaa.com/delneshinha/19691 ✅پی دی اف متن و ترجمه مناجات شعبانیه 1⃣ https://eitaa.com/delneshinha/19692 ✅پی دی اف متن و ترجمه مناجات شعبانیه2⃣ https://eitaa.com/delneshinha/20718 💚 ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄ صوت تماااااام ادعیه ماه رجب ، شعبان و رمضان 🌍صوتهای دلنشین کوثر http://eitaa.com/joinchat/2276392976Ca2fbd49deb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈بت شکنى ابراهیم علیه السلام .... ادامه 🌸 طبیعی است که اگر بنا بر معبد بود، عذر را برای باقی ماندن در معبد از ابراهیم نمی‌پذیرفتند . 🌺آیات ۸۸ تا ۹۰ صافات ( فنظر نظره فی النجوم ..... ) بیان می‌کند که این فرصت فرا رسید و مردم آماده شده بودند تا را برای شرکت در مراسم عید ترک کنند ؛ 🌸اما عذر آورد که بیمار است ؛ در نتیجه آنها از بیرون رفتند و او در آنجا ماند : * فقال انّی سقیم * 🌺 تعبیر * فنظر نظره فی النجوم ... * می‌رساند که چه بسا آنان در تابستان واقع می‌شده و شب برای اجرای مراسم مناسب‌تر بوده است . 🌸 پس از آنکه از او دور شدند ، به سراغ بت‌ها آمده ، از سر استهزای بت‌ها یا تقبیح بت پرستان و یا از سر ، از آنها خواست تا از غذایی که مشرکان برای تبرک پیش آنها نهاده بودند ، بخورند : * فراغ الی ءآلهتهم فقال الا تاکلون مالکم لا تنطقون * (صافات ۹۱ و ۹۲ ) 🌺آنگاه با نجاری یا به طرف بت‌ها رفت : * فراغ علیهم ضربا بالیمین * ( صافات ۹۳ ) و با ضربه‌های خویش ، آنها را قطعه کرد : * فجعلهم جذاذًا * ( انبیاء ۵۸ ) 🌸اما از تعرض به بت بزرگ ( ) خودداری نمود : * الّا کبیرا لهم * ( انبیا ۵۸ ) 🌺در اینکه بزرگتر بودن این از نظر منزلت نزد بت پرستان یا از نظر جثه و حجم بوده ، دو داده شده است . 🌸قرآن ، انگیزه علیه السلام را در عدم به بت بزرگ ، چنین بیان داشته ؛ * لعلّهم الیه یرجعون * (انبیا ۵۸ ) 🌺گرچه به احتمالی ، مرجع ضمیر * * بزرگ یا خداوند متعالی است ، بیشتر مفسران ،‌ مرجع ضمیر را علیه السلام دانسته‌اند ؛ 🌸 بنابراین ، انگیزه علیه السلام آن بوده که مردم ( برای دستگیری وی ) به سراغ او آمده و او با آنها کند و بطلان خدایی بت‌ها را آشکار سازد یا آنکه به عقیده ابراهیم درآمده ، از باطل دست بکشند . ادامه دارد ..... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺