eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
💥تلنگری ازقرآن💥 🌹(هيچكس نمیداند كه فردا چه خواهد كرد و هيچكس نمیداند كه به كدام سرزمين مرگش فرا مى رسد پس تنها خدا به همه چيز خلايق دانا و بر تمام اسرار و دقايق عالم آگاه است)🌹 🌱سوره ى لقمان، آيه ى 34🌱 @Targomeh ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ چرا سوره یاسین، قلب قرآن است؟ حجت الاسلام صدیقی: مرحوم علّامه، صاحب تفسیر المیزان که سلام خدا بر تربت پاک او و بر جسم طاهر او و بر روح عرشی او، بر المیزان و شاگردان او، بر آثار قلمی و تربیتی او باد، واقعاً «وَ سَلامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَ یَوْمَ یَمُوتُ وَ یَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا»، علّامه طباطبایی، جزء حجّت‌های زمان ما بود و ناشناخته رفت. خداوند متعال او را برتر از بهشت قرار داده بود. قبل از این‌که او از دنیا برود، خداوند بهشت و بالاتر از بهشت را به او نشان داد. این بزرگوار می‌گوید ما از استادمان که آیت الحق، مرحوم آقا میرزا علی قاضی اعلی الله مقامه، آن اعجوبه‌ی دهر، هم از نظر علمی و هم از نظر معنوی و سیر و سلوکی، مرحوم آقای قاضی جزء اعجوبه‌ها است. آقای طباطبایی می‌گویند: ما از ایشان پرسیدیم چرا سوره‌ی یس قلب قرآن است؟ ایشان فرمودند: به خاطر این آیه اش: «فَسُبْحانَ الَّذی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ». این‌که خدای متعال در این سوره برای عالم، ملکوتی را خبر داده است: «فَسُبْحانَ الَّذی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ»، تمام عوالم هستی، ظاهر و باطنی دارد، عالم مُلک، عالم ظاهر است امّا این عالم ظاهر، تحت اشراف عالم ملکوت است، باطن اشیاء، ملکوت است. @Targomeh
📚📚📚 📚📚 📚 📝 نکات تفسیری 🐳 حضرت یونس و شکم ماهی حضرت یونس(ع) یکی از پیامبران خداست که نام مبارکش چهار بار در قرآن آمده است.یونس(ع) از پیامبران بنی اسراییل و بعضی او را از نوادگان حضرت ابراهیم(ع) دانسته اند.این پیامبر الهی حدود 825 سال قبل از میلاد مسیح در سرزمین نینوا نزدیک شهر موصل در عراق کنونی ظهور کرد. مردم نینوا بت پرست بودند و در همه ابعاد زندگی خود در میان فساد و تباهی غوطه می خوردند.یونس(ع) قوم خود را 33سال به خدا پرستی و ترک گناه دعوت کرد ،اما در این سال ها فقط دونفر به او ایمان آوردند. یونس(ع) از هدایت قوم خود مایوس شد و شکایت نزد خدا برد، این چنین به خدا عرض کرد:خدایا من سالیان سال این قوم را هدایت و به سمت تو دعوت کردم.اما آنها رسالت من را تحقیر کردند. سپس یونس(ع) از درگاه خدا برای قوم خود تقاضای عذاب کرد و آنها را نفرین نمود و در این راستا بسیار اصرار ورزید تا خداوند به پیامبرش وحی کرد: عذابم را بر قوم تو می فرستم. پس از اتفاقات مختلف، یونس(ع) از نینوا خارج شد و به راه خود ادامه دادتا به کنار دریا رسید. در آنجا منتظر ماند. ناگاه کشتی مسافربری فرا رسید و یونس(ع) سوار کشتی شد.در اواسط راه، یک ماهی بسیار بزرگ، سر راه کشتی را گرفت، در حالی که دهان باز می کرد، گویی غذا می طلبد.سرنشینان کشتی گفتند گویا گنهکاری در میان ماست که باید طعمه ماهی گردد بین سرنشینان قرعه انداختند قرعه به نام یونس(ع) افتاد. حتی سه بار این کار را انجام دادند و هر سه بار نام یونس(ع) درآمد.سرانجام یونس(ع) را در دریا افکندند و آن ماهی غول آسا این پیامبر الهی را بلعید. ماهی یونس(ع) را به دریا برد.در روایتی از امام صادق تقل شده است:یونس(ع) چهار هفته از قوم خود غایب شد.هفت روز هنگام رفتن به دریا، هفت روز در شکم ماهی، هفت روز پس از خروج از دریا زیر درخت به دلیل ضعف شدید جسمانی و هفت روز هنگام مراجعت به نینوا.البته درمورد اینکه یونس(ع) چه مدتی در شکم ماهی بود ،روایات متفاوتی وجود دارد. از 9 ساعت، سه روز گرفته تا چهل روز و این موضوع به خوبی روشن نیست.ناگفته نماند داستان رفتن یونس(ع) در دل ماهی از معجزات الهی است و شاید توجیه علمی نداشته باشد ؛هرچند برخی ها دلایل علمی نیز برای اثبات این اتفاق می آورند. اما در این میان یونس(ع) از کار خود پشیمان گشت و مداوم در دل ماهی با خدا راز و نیاز می کرد و توبه کنان خدا را صدا می زد.در نهایت خدا توبه او را پذیرفت و ماهی او را کنار ساحل از دل خود خارج کرد.نکته بسیار مهم در مورد یونس(ع) این است که خداوند در آیه 143 و 144 سوره صافات می فرماید:و اگر یونس(ع) از تسبیح کنندگان نبود تا روز قیامت در شکم ماهی می ماند. در همین اثنا که یونس(ع) در دل ماهی و میانه دریا بود قومش توبه کرده بودند و خداوند بر آنها عذاب نفرستاد @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رحلت یا شهادت ؟ 🟢 بکاربردن کلمه رحلت برای حضرت پیامبر باعث شده اکثر مردم مرگ ایشان رو طبیعی تلقی کنن. یکی از ابعاد مظلومیت حضرت که تا به امروز ادامه داره، مقام شهادته که اسناد موجود در منابع مورد قبول شیعه و سنی جای هیچ شک و تردیدی در حقانیتش باقی نمیذارن. با این حال متأسفانه به‌کاربردن مستمر کلمه رحلت برای ایشان باعث شده اکثر مردم مرگ ایشان رو طبیعی تلقی کنن و از شنیدن عنوان شهادت تعجب کنن. شهادت پیامبر (ص) در قرآن خداوند متعال در قرآن کریم امکان شهادت رو برای پیامبرش بیان کرده تا مبادا کسی فکر کنه که به شهید شدن پیامبر محاله؛ «وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ؛ (سوره آل‌عمران آیه ۱۴۴) محمد (صلّی الله علیه و آله) فقط فرستاده خداست و پیش از او، فرستادگان دیگری نیز بودند، آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب برمی‌گردید؟ (و اسلام را رها کرده به دوران جاهلیّت و کفر بازگشت خواهید کرد؟)» شهادت پیامبر (ص) در منایع شیعه در منابع شیعه هم تلویحاً و هم به صراحت به شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اشاره شده: در کفایه الاثر و اثبات الهداه آمده: امام مجتبی پس از شهادت امیرالمومنین علیهما السلام در ضمن خطبه‌ای غرّا فرمودند: «پیامبر اکرم (ص) به من خبر داده که امامت در اختیار دوازده امام از اهل بیت اوست که برگزیده‏‌اند، هیچ کدام از ما نیست مگر اینکه یا مسموم می‏‌شود و یا مقتول‏» با توجه به این روایت، پیامبر با صراحت مرگ معمولی را از خود و اهل بیتش نفی کرده‌اند. همچنین امام مجتبی علیه‌السلام در جای دیگه به اهل بیت خودشان فرمودن: «من با سمّ کشته می‌شوم همان طور که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با سمّ به شهادت رسید.» 🔹 اشاره شیخ مفید و شیخ طوسی به شهادت پیامبر (ص) شیخ مفید عالم کم نظیر شیعه می‌فرماید: «ایشان در ۲۸ صفر سال دهم هجری در سن ۶۳ سالگی در مدینه منوّره، مسموم و به شهادت رسید.» شیخ طوسی بزرگ اندیشمند شیعه هم نوشتن: «رسول خدا دو شب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری، مسموم درگذشت.» 🔹نظر علامه حلی و علامه مجلسی علامه حلی، دانشمند نامی شیعه هم شهادت رسول خدا رو به وسیله سم ذکر میکنن. علامه مجلسی میفرماید: «شهادت پیامبر (صلی الله علیه و آله) در سال یازدهم هجری بوده است.» 🟡 شهادت پیامبر (ص) در منابع اهل سنت؛ شعبی و ابن مسعود در المستدرک الوسائل هم آمده که حاکم نیشابوری سنی هم در کتاب خود از «شعبی» نقل کرده که گفته: به خدا قسم رسول خدا با سم کشته شده است. همچنین ابن مسعود که از بزرگان اهل تسنن است، کشته شدن پیامبر رو تأیید کرده. 🔹اشاره به شهادت پیامبر (ص) در صحیح بخاری در کتاب «المجدی فی الانساب» ابن سعد هم روایتی نقل میکنه که پیامبر در سن شصت و سه سالگی مسموم شد و درگذشت. همچنین از معتبرترین کتاب اهل تسنن هم به دست میاد که پیامبر در لحظات آخر عمر شریفش، دردی مستمر داشت و در «صحیح بخاری» آمده که پیامبر (ص) می‌فرمود: حال وقت آن است که رگ قلبم از آن سمّ قطع شود. 🔹 گفتنی است ایشان در جنگ خیبر توسط یک زن یهودی مسموم شدند. @Targomeh
🖤 نام محمد پیامبر اسلام در قرآن با عنوان محمد ۴ بار و با عنوان احمد ۱ بار آورده شده‌است. ◾️ احمد در سوره صف آیه ۶ و ◾️ محمد در سوره‌های سوره آل عمران آیه ۱۴۴ و سوره احزاب آیه ۴۰ و سوره محمد آیه ۲ و سوره فتح آیه ۲۹  آمده‌است. @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ 📢 ای آدمیزاد! خدا و نماز و عبادت، حرمت دارد! وقتی میروی سمت محراب و نماز، بهترین لباسها و زینتها را به تن کن که غیر این باشد، اوج بی‌ادبی است! 🌴 سوره اعراف 🌴 🕋 یَا بَنی آدَمَ خُذُوا زینَتَکُم عندَ کُلِّ مَسجِدٍ «31» ⚡️ترجمه: ای فرزندان آدم، زیورهای خود را در مقام هر عبادت به خود برگیرید. @Targomeh
🖤 صفات پیامبر در قرآن 🖤 «اول المسلمین: سوره انعام، آیه ۱۶۳.»   ۲. «اول المؤمنین: سوره شعراء، آیه ۵۱.»   ۳. «اول العابدین: سوره زخرف، آیه ۸۱.»   ۴. «برهان: سوره نساء، آیه ۱۷۴.»   ۵. «بشیر: سوره سبأ، آیه ۲۸.»   ۶. «خاتم النبین: سوره احزاب، آیه ۴۰.»  ۷.« داعیا الی الله: سوره احزاب، آیه ۴۶.»   ۸. «رحمة للعالمین: سوره انبیاء، آیه ۱۰۷.»   ۹. «رحیم: سوره توبه، آیه ۱۲۸.»   ۱۰. «رسول: سوره آل عمران، آیه ۱۴۴.»   ۱۱. «رسول الله: سوره فتح، آیه فتح.»   ۱۲. «رسول مبین: سوره زخرف، آیه ۲۹.»   ۱۳. «رسول کریم: سوره حاقه، آیه ۴۰.»   ۱۴. «رئوف: سوره توبه، آیه ۱۲۸.»   ۱۵. «سراج منیر: سوره احزاب، ۴۶.»   ۱۶. «شاهد: سوره احزاب، آیه ۴۵.»   ۱۷. «شهید: سوره بقره، آیه ۱۴۳.   ۱۸. «صاحب: سوره نجم، آیه ۲.»   ۱۹. «طه: سوره طه، آیه ۲۰.»   ۲۰. «عبدالله: سوره اسراء، آیه ۱.»   ۲۱. «مبشر: سوره اسراء، آیه ۱۰۵.»   ۲۲. «مدثر: سوره مدثر، آیه ۱.»   ۲۳. «مذکر: سوره غاشیه، آیه ۲۱.»   ۲۴. «مزمل: سوره مزمل، آیه ۱.»   ۲۵. «منذر: سوره رعد، آیه ۷.»   ۲۶. «ناصح امین: سوره اعراف، آیه ۶۸.»   ۲۷. «النبی: سوره انفال، آیه ۴۳.»   ۲۸. «النبی الامی: سوره اعراف، آیه ۱۵۸.»   ۲۹. «نذیر: سوره هود، آیه ۱۲.»  ۳۰. «نذیر مبین: سوره عنکبوت، آیه ۵۰.»   ۳۱. «ولی: سوره مائده، آیه ۵۵.»  ۳۲. «یس (یاسین): سوره یس، آیه ۱.»  @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤 آل عمران، آیه 144: “وَ ما مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى‏ أَعْقابِکُمْ و مَنْ یَنْقَلِبْ عَلى‏ عَقِبَیْهِ فَلَنْ یَضُرَّ اللَّهَ شَیْئاً و سَیَجْزِی اللَّهُ الشَّاکِرینَ“. ترجمه آیه: و محمد جز فرستاده‏اى كه پیش از او [هم] پیامبرانى [آمده و ] گذشتند نیست آیا اگر او بمیرد یا كشته شود از عقیده خود برمى‏گردید و هر كس از عقیده خود بازگردد هرگز هیچ زیانى به خدا نمی‏رساند و به زودى خداوند سپاسگزاران را پاداش می دهد ◾️تفسیر آیه (خلاصه تفسیر المیزان):… (وما محمد الا رسول قد خلت من قبله الرسل): (و محمد نیست جزپیامبری که پیش از او نیز پیامبرانی بودندو از این جهان در گذشتند) ، پس پیامبر تنها ، بشری است که از جانب خداوند مأمور ابلاغ شریعت و پیغام آور می باشد و نه بیش از این، (افائن مات او قتل انقلبتم علی اعقابکم): (آیا اگر او بمیرد یاشهید گردد باز شما به دین جاهلیت خود رجوع خواهید کرد؟) 🏴 (موت) خارج شدن روح از بدن و بطلان حیات است 🏴و (قتل) کشته شدن به سبب عمدی می باشد، می فرماید: در هر صورت اگر پیامبر از دنیا برود، آیا شما مرتد می شوید و به حالت اول خود باز می گردید و از دین خدا روی گردان شده و کافر می شوید؟ ، (ومن ینقلب علی عقبیه فلن یضر الله شیئا و سیجزی الله الشاکرین): (و هر کس مرتد شود به خدا هیچ ضرری نمی رساند و البته خداجزای نیک به اعمال شکرگزاران عطا خواهد کرد)  یعنی هر کس بعد از هدایت ضلالت را برگزیند خداوند از ایمان یا کفر او تأثیری نمی پذیرد، بلکه خود اوضرر می کند،اما کسانی که پایدار بمانند و نعمت خدا را اظهار نموده و شاکر باشند و مانند کافران نعمت خدا را نپوشانند، خداوند جزای ایشان را خواهد داد،اما جزای آنان را به جهت اشعار به عظمت و ارزش آن ذکر نکرده و توضیح نداده است، یعنی فقط خدا ارزش آن جزا را می داند و قابل بیان و و صف نیست. ◾️از سدی نقل شده است که در روز احد در بین مردم شایع شد که رسول خدا(ص) کشته شد و بعضی از اصحاب صخره گفتند: ای کاش کسی را بسوی عبدالله بن ابوسفیان بفرستیم تا برای ما امان بگیرد و گفتند: ای قوم، محمد کشته شد، پس بسوی قوم خود باز گردید، قبل از آنکه بسوی شما بیایند و شما را بکشند و انس بن نضر گفت: ای مردم اگر محمد کشته شده، خدای محمد نمرده است، پس با آنانکه محمد را به قتل رساندند جهاد کنید و گفت: خدایامن از آنچه این مردم می گویند از تو عذر می خواهم و از آنان و سخنانشان بیزاری می جویم و شمشیر کشید و جنگید تا سرانجام کشته شد، و آیه مزبور در این هنگام نازل شد. @Targomeh
🖤 در تاریخ بیان شده یک فرد در عصر جاهلیت حتی برای فرزند خود نیز هیچ‌گونه ارزشی قائل نبود ؛ اما پیامبر اکرم(ص) که  اصلی خود را تمام‌کردن و نشر مکارم اخلاق در جامعه عنوان کردند، این نکته را تعلیم دادند که آدمی باید برای خود و اطرافیانش و ارزش قائل باشد و جایگاه خود را در عالم خلقت بشناسد. @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 در محضر قرآن کریم/ ✅ يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ اصْبِرُواْ وَ صَابِرُواْ وَ رَابِطُواْ وَ اتَّقُواْ اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ‏ (آل‌عمران/۲۰۰) 🔹ای اهل ایمان! در زندگی شخصی (یعنی در انجام واجبات، دوری از گناهان و تحمل مشکلات و مصیبت‌ها)، صبور باشید و در زندگی اجتماعی، صبرهایتان را یک‌کاسه کنید. هم‌چنین در برابر فتنه‌ها، هم‌بستگی‌تان را تقویت کنید و در حضور خدا مراقب رفتارتان باشید تا خوشبخت شوید. 🔸این آیه، صبر در برابر انواع حوادث و مصائب را توصیه مى‌كند؛ در مرحله‌ى اوّل در برابر ناگوارى‌هاى شخصى و هوس‌ها صبر كنید: «اصبروا». در مرحله‌ى دوّم در برابر فشارهاى كفّار، مقاومت بیشتر كنید: «صابروا». در مرحله‌ى سوّم در حفظ مرزهاى جغرافیایى از هجوم دشمن، حفظ مرزهاى اعتقادى و فكرى، از طریق مباحثات علمى و حفظ مرز دل‌ها، از هجوم وسوسه‌ها بكوشید: «رابطوا». 🔸كلمه‌ى «رابطوا» از ریشه‌ى «رباط» به معناى بستن چیزى در مكانى است. به كاروانسرا نیز به این دلیل رُباط مى‌گویند كه كاروان‌ها در آنجا اُتراق كرده و مال‌التجاره و اسب و شترها را در آنجا نگه مى‌دارند. همچنین به قلبى كه محكم و بسته به لطف خدا باشد، رُباط گفته مى‌شود. كلماتِ «ارتباط»، «مربوط» و «رباط» ریشه‌ى واحدى دارند. در روایات، «رابطوا» به معناى انتظار اقامه‌ى نماز آمده است. گویا مسلمانان دل و جان خود را با پیوندى كه در نماز ایجاد مى‌كنند، محكم مى‌سازند، هم‌چنین به معنای همبستگی و مراقبت در ارتباط با امام (کافی، ج۲، ص۸۱) ❇️ از پيام‌های آیه ▫️در سایه‌ى ایمان، به كمالات مى‌رسید. «یا ایها الّذین امنوا اصبروا و صابروا...» ▫️تا در مشكلات فردى صابر نباشید، نمى‌توانید در برابر دشمنان دین مقاومت كنید. ابتدا «اصبروا» سپس «صابروا» ▫️از دیگران عقب نمانید، اگر كفّار در كفر خود مقاومت مى‌كنند، كشته مى‌دهند و مال خرج مى‌كنند، شما نیز در راه خدا با جان و مال پایدارى كنید. «صابروا» ▫️مسلمانان باید مشكلات یكدیگر را تحمل كنند، و یكدیگر را به صبر سفارش كنند. «صابروا» ▫️اسلام، دین ارتباط است. ارتباط با مردم، خدا و پیامبران. «رابطوا» ▫️صبر و مصابره و مرابطه باید جهت‌دار باشد و در مسیر تقوى و رضاى الهى قرار گیرد، وگرنه كفّار هم این امور را دارند. «صابروا و رابطوا و اتقوااللَّه» ▫️اسلام دین جامعى است، صبر و تقوى در كنار توجّه به مرزها بیان شده است. «اصبروا... رابطوا» ▫️تقوى، مرتبه‌اى بالاتر از ایمان است. «امنوا... و اتقوا» ▫️صبر، زمینه‌ى رسیدن به سعادت و پیروزى است. «لعلّكم تفلحون» @Targomeh
قرآن در قیامت🏴 🖤امام حسن علیه السلام فرمود: «إنّ هذا القرآن یجی ء یوم القیامة قائداً و سائقاً یقود قوماً الی الجنّة أحلّوا حلاله و حرّموا حرامه و آمنوا بمتشابهه و یسوق قوماً الی النّار ضیّعوا حدوده و احکامه و استحلّوا محارمه (3) ؛ این قرآن در روز قیامت در حالی که راهبر است می آید؛ مردمی را که حلال قرآن را، حلال و حرام آن را، حرام گرفته اند و به متشابه آن ایمان آورده اند، به بهشت رهنمون می شود و مردمی را که حدود و احکامش را ضایع کرده اند و حرامهایش را روا شمرده اند، به آتش می اندازد.» @Targomeh
گروه مذهبی شامل مطالب 🌺 آموزشی 🌸 احادیث 🌺 تربیتی 🌸 اعتقادی 🌺 و هر نوع پستی که به درد خانمها بخوره ✅✅✅ بیایید تو‌گروه ، تا از پستهای زیبایتان استفاده کنیم گروه بانوان رستگار (فقط خانمها)👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2207645707C23dfe69164
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 😄 ختم درخواستی به نیت شرکت کنندگان 🌸ختم صلوات روزانه و دعاهای روزانه ❤️ چله های مختلف و ختم صلوات سالانه در حال برگزاریست 💜 چله حزب خوانی قرآن کریم ❤️ ارسال مطالب غیر از ختمها و دعاها ممنوع ❣ان شاءالله با نفسهای گرم اعضا ، شما حاجت روا بشید 🙏🙏🙏🙏 گروه چله متوسل به حضرت ام البنین 👇فقط خانمها http://eitaa.com/joinchat/2122973195Cbb62a2a6cc
هر مسلمانی باید یا مجتهد باشد یا از مجتهد تقلید کند در اینجا سوالات شما خانمهای عزیز را پاسخگو هستیم 🔹با نظر مجتهدین معظم ❤️پاسخگویی به سوالات شرعی خانمها http://eitaa.com/joinchat/2402746390C34a09c9a68 ورود آقایون ممنوع و حق الناس است و با توجه به این مسئله ، آقایون ریمو میشوند .‌ ❌❌❌
میخواااای امواتت رو شاد کنی بیا تو این گروه 👇 http://eitaa.com/joinchat/2104557579Cb7738ed9e8 تا دسته جمعی براش یه ختم کامل ( رایگان ) بخونیم و هدیه کنیم به روحش ✅ اموات منتظر کار خیری از طرف بازماندگانشان هستند . در ضمن در اعیاد و شهادت‌ها به نیت ائمه اطهار و شهدا قران را ختم می‌کنیم گروه قرائت نور گل نرگس ( فقط خانمها ) http://eitaa.com/joinchat/2104557579Cb7738ed9e8
💛شما هم دعوت هستین به کانال صوتهای دلنشین💛 در کانال ما شما به راحتی میتونید صوتهای زیر داشته باشید 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅روضه ها ✅واحد ها ✅زمینه ها ✅شعرخوانی ها ✅ مداحی های به روز تمام مادحین ✅صوت و متن دعاها ✅ ترتیل و تحدیر جزها و سوره های قران با نوای قاریان بین المللی ✅ صوت و متن ۷۰بنداستغفار امیرالمومنین به جمع ما بپیوندید 💚 کانال در ایتا هدیه به چهارده معصوم برای فرج @delneshinha 🌸🔸🌸🔸🌸🔸
اگر میخواهی کلی استیکر و عکس نوشته و استوری های به روز و قشنگ داشته باشین عضو کانال ما بشید ما در کانالمون منتظرتون هستیم🌺 ✅استیکرهای مذهبی🕌 ✅استیکرهای مناسبتی🕋 ✅ استیکرهای روزمرگی🌸 ✅استیکرهای ملی🇮🇷 ✅ استیکرهای تبریک تولد💝 ✅ پر از استیکرهای قشنگ و به درد بخور 🌅🌇🌁🌉🎆🌠🌄 شما هم دعوتید به گروه استیکر ناب کوثر @Astikernab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅دائره المعارف قرآن کریم✅ 🎅> ◀️ ابوبکر در شان نزول .....ادامه 👈 ۶‌. * یا ایّهاالّذین ءامنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبّهم و یحبّونه ..... * ( مائده ۵۴ ) 🅰 بر اساس این آیه ، مومنانی که شوند ، خداوند گروه دیگری را خواهد آورد که او را دارند و خدا نیز آنان را دوست دارد . 🌀در ذیل این آیه ، متعددی وجود دارد که از جمله بر ابوبکر و جنگ‌های تطبیق شده است . 🅰 فخر رازی آیه را نبرد مرتدان به وسیله ابوبکر می‌داند . 🌀 رشید رضا درباره بیان شده ذیل این آیه می‌گوید : در تاریخ ، بسیاری مرتد شدند و بسیاری نیز با آنان جنگیدند و هر مفسری بنا به آیه را بر قومی خاص تطبیق می‌دهد . 🅰 علامه طباطبایی با استفاده از آیه ، ارتداد را به معنای موالات یهود و نصارا و نه به معنای آن می‌داند ؛ همچنین از نظر وی ، مفهوم آیه بوده ، به قوم خاصی اختصاص ندارد . 🌀 او حضور چون خالد بن ولید ، مغیره بن شعبه ، بصر بن ابی ارطاه و سمره بن جندب در سپاه در جنگ‌های ردّه را مانع تطبیق آیه بر ابوبکر و سپاهش دانسته ؛ زیرا در این آیه ، از تعلق الهی به آن قوم سخن به میان آمد است . 🅰 برخی از مفسران ، این آیه را بر جنگ جمل ، صفین و نهروان تطبیق داده و را در تایید آن آورده‌اند . 🌀 طبرسی نیز از ثعلبی نقل می‌کند که این آیه در شأن علیه السلام نازل شده است . 🅰 امام علیه السلام در روایتی ، خود را نخستین کسی می‌داند که با مذکور در آیه جنگید . ادامه دارد ...... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ مِنَ الْأَعْرابِ مَنْ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ يَتَّخِذُ ما يُنْفِقُ قُرُباتٍ عِنْدَ اللَّهِ وَ صَلَواتِ الرَّسُولِ أَلا إِنَّها قُرْبَةٌ لَهُمْ سَيُدْخِلُهُمُ اللَّهُ فِي رَحْمَتِهِ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ «99» امّا برخى از عرب‌هاى باديه‌نشين، كسانى هستند كه به خداوند و روز قيامت ايمان دارند و آنچه را انفاق مى‌كنند، وسيله‌ى قرب به خدا و (جلب) دعا و صلوات رسول مى‌دانند. آگاه باشيد كه همين انفاق‌ها، براى آنان موجب قرب است. به زودى خدا آنان را در رحمت خويش وارد مى‌كند. همانا خداوند آمرزنده و مهربان است. @Targomeh