eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️❤️❤️ اعجاز شگفت انگیز آیه ۸۸ و آخر سوره صاد 💠سوره صاد بااین آیه تمام میشود ۸۸=وَ لَتَعْلَمُنَّ نَبَأَهُ بَعْدَ حِينٍ 🍁در آیه فرمود =وَ لَتَعْلَمُنَّ یعنی هنوز بشر علوم قرآن را نفهمیده بلکه در آینده آنرا هم دراین جهان هم درآن جهان خواهد فهمید چه کتاب عجیبی😳! 👈 اعجاز این آیه راخدمت شریف تان عرض کنم که: 🍁اگرحروف این آیه آخر صاد؛را بشمرید میبینید ۱۷حرف است و تعداد حروف نقطه دار این آیه ۷حرف است که ۷حرف (۱=ت ۲=ن ۳=ن ۴=ب ۵=ب ۶=ی ۷=ن) هستند 🌺وعدد۱۷ عددی اول است (ومی دانیم که اعداد اول از عدد۲ شروع میشوند وعدد اول عددیست که فقط بر خودش وبر۱ بخش پذیر است) و ترتیب عدد۱۷ در میان اعداد اول 👈۷ است!! (۲ ۳ ۵ ۷ ۱۱ ۱۳ ۱۷) 🍁دقیقا به تعداد حروف نقطه دار این آیه!! یعنی عدد۱۷؛ ۷مین عدد اول است!! 🌺دیدید چه اعجاز عجیب پیچیده و دقیقی درعدد های ۱۷و۷ در درون این آیه مخفی شده است؟!! 🍁اعجازدیگر این آیه که طبق شرح نکته قبل جزء برترین آیات قرآن است اینست که این آیه از۱۲ نوع حرف الفبای عربی👈 و=۲۷ ل=۲۳ ت=۳ ع=۱۸ م=۲۴ ن=۲۵ ب=۲ ا=۱ ه=۲۶ ح=۶ ی=۲۸ د=۸) تشکیل شده که جمع ترتیب الفبای آن۱۹۱ میشود👌 🌺(برای اینکه خودتان تست کنید ترتیب حروف الفبای عربی اینست: الف۱ ب۲ ت۳ ث۴ ج۵ ح۶ خ۷ د۸ ذ۹ ر۱٠ ز۱۱ س۱۲ ش۱۳ ص۱۴ ض۱۵ ط۱۶ ظ۱۷ ع۱۸ غ۱۹ ف۲٠ ق۲۱ ک۲۲ ل۲۳ م۲۴ ن۲۵ ه۲۶ و۲۷ ی۲۸) 🍁وعدد ۱۹۱عدد اولی است که ترتیبش درمیان اعداد اول ۴۳مین عدد است!! 🌺وعدد ۴۳عدد اولی است که ترتیب آن در میان اعداد اول۱۴ مین عدد است!! چه دقتی!!😮 🍁 لطفا بعکس صفحه ای که بنده از۲٠٠ عدد اول ویکی پدیا گرفتم نگاه کنید تا باورتان شود 🌺وباز اعجاز عجیب این آیه اینکه طبق حروف الفبای بالا حرف صاد ۱۴مین حرف الفبا است چون این آیه؛ آیه آخر سوره صاد است!! 🍁دیدید چقدر قرآن کتاب آسمانیی پراز حقایق است؟💪 بیخود نیست دشمنان اسلام نمی تواند حتی یک سوره بسازند کانال 👇 @Targomeh
🕋 أَفَمَن زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَنًا ۖ (/٨) ⚡️ترجمه: آيا آن كس كه زشتى كردارش براى او آراسته شده و آن را زيبا مى‌بيند [مانند مؤمن نيكوكار است‌]؟ ❌ بزرگترین شکست آن است که شیطان اعمال کسی که از حق رویگردان است را برایش می‌آراید تا بدان جا که او اینگونه میپندارد که؛ ⭕️ ماندن بر باطل، استقامت ⭕️ و گمراهی، هدایت است. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
      ﷽ 📖سوره: شوری آیه ۱۱ و ۱۲ 👤قاری: استاد محمود صدیق منشاوی 🔹مقام: رست 📌 یک فراز زیبا و نادر از مقام رست کانال 👇 @Targomeh
⚜ سبک زندگی قرآنی 🍂 واقع بین باشید. 🍂 🔴چرا از زندگی لذت نمی بریم؟ 🔸چون دیدگاهمون غلطه. فکر می کنیم دنیا فقط جای خوشگذروندنه. بعد که با سختیها مواجه میشیم، دنیا به کاممون تلخ میشه. ✅ خدای متعال در سوره بلد، دیدگاه انسان رو اصلاح فرموده : لَقَدْ خَلَقْنَا الإِنْسانَ فی کَبَد. همانا ما انسان را در رنج آفريديم.‏(و زندگى او پر از رنج  ‏هاست)! 🍂اگه انسان از دنیا توقع خوشیِ صرف نداشته و توجه داشته باشه که زندگیش در دنیا، توأم با رنج و سختیهایی است که او را به سعادت ابدی میرسونه، سختیهارو براحتی تحمل میکنه و حتی از سختیها لذت هم میبره. ⚡️درست مثل ورزشکاری که تمرینهای ورزشی رو با میل و رغبت وحتی لذت انجام میده چون میدونه با این رنجها به گنج قهرمانی میرسه. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🎁 > 👈 🌺در عرف هر ، آن‌چه خوب باشد، بِرّ شمرده مى‌شود؛ 🌼بر این اساس، در عصر وحى، مخاطبان قرآن، و رسوم اجتماعى برخاسته از افسانه‌ها و خرافه‌ها را نیز مى‌دانستند. 🌺از نظر قرآن، پایه عقلى و منطقی دارد و کارهای خرافی ، گرچه در ای مرسوم شده باشد ، بِرّ نیست ، از این رو بِرّ را و مصادیق آن را تبیین می کند 🌼 و در برخی آیات نیز با باطل جاهلی مبارزه و برّ بودن برخی باطل آنان را نفی می‌کند ، مانند : 👈 ۱. در مرسوم بود که از در ورودی به خانه‌های خود وارد نمی شدند ؛ بلکه از که در پشت خانه ها می گشودند ، و خارج می شدند . 🌺 قرآن ، این کار آنان را بی ارتباط با دانسته و دستور وارد شدن به ها از درهای آن را داده است : * لیس البرّ بان تاتوا البیوت من ظهورها و لکن البرّ من اتّقی و اتوا البیوت من ابوابها * ( بقره ۱۸۹ ) 🌼در سبب آیه گفته شده : در ّ هنگامی که کسی به خواسته خویش نمی رسید به سبب و بدیمنی مرتکب چنین اعمالی می شد یا هنگامی که بود ،‌برای سختگیری بیش از حد بر خود چنین می کرد . امر به شدن در خانه ها از درهای آن * و اتوا البیوت من ابوابها * 🌺 در برخی روایات به ولایت اهل بیت تاویل شده است . 🌼 حضرت علیه السلام در تفسیر آن فرمود : هایی که خدا فرمان داده از درهای آن وارد شوند ، [ = اهل بیت ] هستیم ، پس هر که با ما بیعت و به ولایت ما اقرار کند ، به خانه ها از وارد شده و هر کس با ما مخالفت ورزد و غیر از ما را دهد ، از پشت خانه ها به آنها در آمده است . ادامه دارد ....‌‌‌.. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم عمران آیه ۱۹ إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ ۗ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ ۗ وَمَنْ يَكْفُرْ بِآيَاتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ ﴿١٩﴾ مسلماً دینِ [واقعی که همه پیامبران مُبلّغ آن بودند] نزد خدا، اسلام است. و اهل کتاب [درباره آن] اختلاف نکردند مگر پس از آنکه آنان را [نسبت به حقّانیّت آن] آگاهی و دانش آمد، این اختلاف به خاطر حسد و تجاوز میان خودشان بود؛ و هر کس به آیات خدا کافر شود [بداند که] خدا حسابرسی، سریع است. (۱۹) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ١٩) 💠-روح دين همان تسليم در برابر حق است! بعد از بيان يگانگى معبود به يگانگى دين پرداخته مى‌فرمايد: «دين در نزد خدا، اسلام است» (إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللّهِ الْإِسْلامُ) . 💠 يعنى آيين حقيقى در پيشگاه خدا همان تسليم در برابر فرمان اوست، و در واقع روح دين در هر عصر و زمان چيزى جز تسليم در برابر حق نبوده و نخواهد بود. 💠سپس به بيان سر چشمۀ اختلافهاى مذهبى كه على رغم وحدت حقيقى دين الهى به وجود آمده مى‌پردازد و مى‌فرمايد: «آنها كه كتاب آسمانى به آنها داده شده بود در آن اختلاف نكردند مگر بعد از آن كه آگاهى و علم به سراغشان آمد و اين اختلاف به خاطر ظلم و ستم در ميان آنها بود» (وَ مَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ إِلاّ مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْياً بَيْنَهُمْ) . 💠بنابراين ظهور اختلاف اولا بعد از علم و آگاهى بود و ثانيا انگيزه‌اى جز طغيان و ظلم و حسد نداشت. 💠 مثلا پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله علاوه بر معجزات آشكار، از جمله قرآن مجيد و دلايل روشنى كه در متن اين آيين آمده، اوصاف و مشخصاتش در كتب آسمانى پيشين كه بخشهايى از آن در دست يهود و نصارى وجود داشت بيان شده بود و به همين دليل دانشمندان آنها قبل از ظهور او بشارت ظهورش را با شوق و تأكيد فراوان مى‌دادند، اما همين كه مبعوث شد چون منافع خود را در خطر مى‌ديدند از روى طغيان و ظلم و حسد همه را ناديده گرفتند. 💠 به همين دليل در پايان آيه سرنوشت آنها و امثال آنها را بيان كرده مى‌گويد: «هر كس به آيات خدا كفر ورزد (خدا حساب او را مى‌رسد زيرا) خداوند حسابش سريع است» (وَ مَنْ يَكْفُرْ بِآياتِ اللّهِ فَإِنَّ اللّهَ سَرِيعُ الْحِسابِ) . 💠آرى! كسانى كه آيات الهى را بازيچۀ هوسهاى خود قرار دهند، نتيجۀ كار خود را در دنيا و آخرت مى‌بينند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 270 کانال 👇 @Targomeh
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🔹 إِنَّ الْدِّينَ عِنْدَاللَّهِ الْإِسْلاَمُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَآءَهُمْ الْعِلْمُ بَغْيَاً بَيْنَهُمْ وَمَنْ يَكْفُرْ بآَِيَاتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ ‏ 🍀 ترجمه: همانا دین نزد خداوند، اسلام است و اهل كتاب اختلافى نكردند، مگر بعد از آنكه علم (به حقّانیت اسلام) برایشان حاصل شد، از روى حسادت و دشمنى میان آنان بود و هركسی به آیات خداوند كفر ورزد، پس همانا خداوند زود حساب است. 🌷 : اختلاف نکردند 🌷 : اهل کتاب 🌷 : حسادت 🌷 : کفر ورزد 🌷 : زود حساب 🔵 { إن الدين عندالله الإسلام: همانا دين نزد خداوند اسلام است} آیین حقیقی در پیشگاه خدا همان که تسلیم در برابر فرمان خداوند است ، و در واقع روح دین در هر عصر و زمان چیزی جز تسلیم در برابر حق نبوده و نخواهد بود. سپس این آیه به بیان سرچشمه اختلاف های مذهبی می پردازد. ظهور اختلاف بعد از علم و آگاهی بود و انگیزه اختلاف از روی طغیان و ظلم و حسد است. 🔵 اوصاف و مشخصات در کتب آسمانی پیشین که بخش هایی از آن در دست یهود و نصارا وجود داشت بیان شده بود و به همین دلیل دانشمندان آنها قبل از ظهور او بشارت ظهورش را با شوق و تأكيد فراوان مى دادند ، اما همين كه مبعوث شد چون منافع خود را در خطر می دیدند از روی طغیان و ظلم و حسادت همه را نادیده گرفتند. { و ما اختلف الذین أوتوا الكتاب إلا من بعد ما جآءهم العلم بغيا بينهم: و اهل كتاب اختلافى نكردند ، مگر بعد از آنکه برایشان حاصل شد، از روی حسادت و دشمنی میان آنان بود} 🔵 به همین دلیل در پایان آیه سرنوشت آنها و امثال آنها را بیان کرده و می فرماید: {و من یكفر بآیات الله فإن الله سريع الحساب: و هر کسی به آیات خداوند کفر ورزد ، پس همانا خداوند حسابش سریع است.} آری! کسانی که را بازیچه هوس های خود قرار دهند ، نتیجه کار خود را در دنیا و آخرت می بینند. 🔹 پیام های آیه19سوره آل عمران 🔹 ✅ ایمان به یگانگى، ، عزّت و حكمت خداوند (كه در آیه قبل بود،) زمینه‏ى تسلیم شدن انسان است. «ان الدّین عند اللّه الاسلام» ✅ لازمه‏ى تسلیم بودن در برابر خداوند، پذیرش به عنوان آخرین دین الهى است. «ان الدّین عند اللّه الاسلام» ✅ تجاوز از مرزهاى حق، سبب بروز است. «وما اختلف الّذین... بغیاً» ✅ سرچشمه‏ ى بسیارى از اختلافات مذهبى، حسادت‏ها و ظلم‏هاست؛ نه جهل و بى‏خبرى. «من بعد ما جائهم العلم» ✅ ، زمینه‏ى كفر است. «بغیاً... و من كفر» ✅ و ، به تنهایى سبب نجات نمى‏ گردند. «اوتوا الكتاب، جائهم‏العلم، من‏یكفر» ✅ كسانى كه آگاهانه ایجاد اختلاف مى‏كنند، به زودی به حسابشان می رسد. «فإن الله سریع الحساب» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺اکثریت یا اقلیت در قرآن🌺 🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘ یک ضرب المثل غلطی در بین مردم هست که می گوید: «خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو!» این ضرب المثل برای همرهنگی با جماعت حق است والا طبق منطق ، و نبوی(ص) ایراد دارد. 📚قرآن درباره کلمه "اکثر الناس" می فرماید: ◀️ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَشْکُرُونَ بیشتر مردم شکرگذاری نمی کنند. ◀️أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ بیشتر مردم نمی دانند. ◀️ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یُؤْمِنُونَ. بیشتر مردم ایمان نمی آورند. ◀️ أَکْثَرُهُمْ لِلْحَقِّ کَارِهُونَ بیشترشان از حق کراهت دارند و گریزانند. ◀️ مَا یَتَّبِعُ أَکْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا بیشتر آنان، جز از گمان و پندارهای بی اساس، پیروی نمی کنند؛ پس، اکثریت نشانه حقانیت نیست، بلکه در موارد زیادی اکثریت برخلاف معیارهای الهی رفتار میکنند. 📚امیرمؤمنان(ع) می فرماید: در پیمودن راه درست از کمی افراد ناراحت و نگران نباشید!(نهج البلاغه) ✳️ بدانیم: "زیاد بودن جمعیت مذاهب و ادیان، معیار حق بودن آنان نیست!" کانال @Targomeh