eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.4هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
11.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما شا ءالله لاحول ولاقوه الا بالله العلی العظیم ببینید و لذت ببرید...😍 چقدرزیبااسلام رامعرفی کرد احسنت یک عالم به تمام معنا با سن کم( ۱۳ ساله ) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚دائره المعارف قرآن کریم📚 👨‍🏫 تعلیم و تربیت ♻️ فعل * * در صیغه های مختلف آن ، بیش از بار در قرآن کریم به کار رفته است ( نساء ۱۱۳ ؛ یوسف ۳۷ .... ) 📖 اما از فعل * * تنها دوبار به شکل * ربّیانی * و * ربّک * ) اسراء ۲۴ ؛ شعراء ۱۸ ( آمده است برخی از آیات قرآن نیز به دلالت به تعلیم اشاره دارد ؛ مثلا از واژه * * ( فهمیدن و آگاهی یافتن در دین ) در آیه ۱۲۲ توبه استنباط می شود که اساس ، به عنوان یکی از اهداف بعثت پیامبران ، بر تعلیم است ، چنان که برخی روایات نیز را به تعلم آنچه بر پیامبر نازل شده تفسیر کرده اند . ♻️در ۲۵ مورد از آیات که از تعلیم بحث شده با اسناد تعلیم به خداوند ، فاعل آن ذات الهی دانسته شده است . ( بقره ۳۱ ؛ الرحمن ۲ ؛ علق ۴ - ۵ ) 📖البته این در صورتی است که * شدید القوی * در آیه ۵ نجم را نیز بدانیم . ♻️تعلیم و تربیت با توجه به آن ، سه قسم است : ⬅️تعلیم و تربیت که در درجه نخست قرار دارد : * قوا انفسکم و اهلیکم نارا * ( تحریم ۶ نیز شمس ۱۲۲ ) 📖 امیر مومنان امام علیه السلام در تفسیر این آیه فرمود : را به خود و خانواده‌تان یاد دهید و خود را بر آن دهید . ⬅️در مرحله بعد ، و تربیت خانواده که همین آیه با تعبیر * * به آن اشاره دارد . ⬅️ مرحله ، تعلیم و تربیت است . ♻️ آیات به معروف و نهی از منکر ( آل عمران ۱۰۴ ) و آیه ( توبه ۱۲۲) ناظر به این قسمت از تعلیم و تربیت است . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره اي قرآن کریم آیه ۲۳ قالا رَبَّنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا وَ إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنا وَ تَرْحَمْنا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِينَ «اعراف آیه 23» (آدم و حوّا) گفتند: پروردگارا! ما بر خويشتن ستم كرديم و اگر ما را نبخشايى و رحم نكنى، قطعاً از زيانكاران خواهيم بود. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
نور (محسن قرائتی) قالا رَبَّنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا وَ إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنا وَ تَرْحَمْنا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِينَ «اعراف آیه 23» (آدم و حوّا) گفتند: پروردگارا! ما بر خويشتن ستم كرديم و اگر ما را نبخشايى و رحم نكنى، قطعاً از زيانكاران خواهيم بود. نکته ها شيطان و آدم هر دو نافرمانى كردند؛ امّا شيطان نسبت به نافرمانى خود (ترك سجده)، به عدل و حكمت الهى اعتراض و استكبار كرد و برترى نژاد خود را مطرح ساخت و پشيمان هم نشد؛ امّا حضرت آدم و حوّا، به كار خلاف خود اعتراف كردند و از خداوند تقاضاى‌ جلد 3 - صفحه 41 بخشايش كردند. «1» پیام ها 1- در برابر ستم‌هايى كه به خود روا مى‌داريم بايد از خداوند استمداد جوييم و آنها را جبران كنيم. قالا رَبَّنا ظَلَمْنا ... 2- آدم و حوّا، هم در تخلّف شريك بودند، هم در جبران گذشته و عذرخواهى. «ذاقَا، قالا رَبَّنا» 3- هرگونه خلافى، ظلم به خويشتن است، چون مخالفت با فرمان خدا مخالفت با تكامل و سعادت واقعى خود است. «ظَلَمْنا أَنْفُسَنا» 4- از آداب دعا و استغفار، ابتدا اعتراف به گناه است. «قالا رَبَّنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا» 5- نخستين خواسته‌ى بشر از خدا، تقاضاى عفو ورحمت بود. «وَ إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنا» 6- مهم‌ترين مسأله براى گناهكار، مغفرت الهى است، سپس درخواست‌هاى ديگر. «إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنا وَ تَرْحَمْنا» 7- عنايت و لطف و مهربانى خدا، جلوى خسارت ابدى را مى‌گيرد. إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنا ... لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِينَ‌ «1». تفسير نمونه. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍🏼 قرآن کریم به قدری با برکت است که حتی نگاه به صفحات آن، موجب تعالی انسان می شود. برخی فواید آن عبارتتد از: 👇🏼 💠 تقویت بینایی 💠 درمان ورم ملتحمه چشم 💠 چندین برابر شدن ثواب قرائت 💠 مطرود کردن شیطان 💠 ازدیاد عقل و ... امام صادق علیه السلام می فرمایند: کسی که قرآن را از روی صفحات آن بخواند، از بینایی اش بهره برد و مبتلا به ضعف بینایی نمی شود و از عذاب پدر و مادرش کاسته می شود، هر چند کافر باشند. 📚 الکافی، ج ۲، ص 1 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
❤️ فرعون هزاران بچه را سنگ‌دلانه از دم تیغ گذراند تا تعبیر معبّران دربارۀ ناجی بنی‌اسرائیل راست درنیاید ولی موسی در پیش چشمان او قد کشید و کاخ سلطنتش را به زیر آورد. یادمان باشد تقدیر خدا همیشه از تدبیر بشر قوی‌تر است. 📖طه، آیۀ ۳۹ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم / ✅ قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَ يُخْزِهِمْ وَ يَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَ يَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ‏ (توبه/۱۴) 🔹با آنان بجنگید تا خداوند آنان را به دست‌هاى شما عذاب كند و خوارشان سازد و شما را بر آنان پیروز كند و دلهاى (پُر درد) مؤمنان را تشفّى و مَرهَم نهد. 🔸با اینكه آیه‌ى ۳۲ انفال مى‌فرماید: تا پیامبر اکرم(ص) در میان مردم است، خداوند عذابشان نمى‌كند، پس چگونه در این آیه سخن از عذاب آنان آمده است؟ مقصود در آن آیه، عذاب‌هاى آسمانى و ریشه‌كن كننده، مثل عذاب قوم عاد و ثمود است، در این‌جا مراد عذاب و سختى‌هاى جنگ است. در این آیه به این نکته اشاره می‌کند که جنگ با دشمنان اسلام، حداقل چهار نتیجه دارد: پیروزی رزمندگان اسلام، عذاب دشمنان، رسوایی آنان و شفای دل مؤمنان. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️جبهه‌هاى جنگ، بستر امدادهاى الهى است. «قاتلوهم، ینصركم» (از شما؛ حضور و جهاد، از خدا هم؛ نصرت و امداد) ▫️رزمندگان، بازوى حقّ و عوامل اجراى حكم خدایند. «یعذّبهم بایدیكم» ▫️سنّت‌هاى الهى، از مسیر طبیعى و علل و اسباب اجرا مى‌شود. «بایدیكم» ▫️در پى‌ شكست نظامى دشمن، شكست روحى و سیاسى است. «یعذّبهم، یخزهم» ▫️خداوند خواستار شكست و ذلّت دشمنان دین و پیروزى و عزّت مؤمنین است. «یخزهم و ینصركم» ▫️از اهداف جنگ، محو كفر و ذلّت كافران و آرامش مؤمنان است. «یعذّبهم ... یخزهم... یشف صدور» ▫️پیش از جنگ، تشویق و تبلیغ لازم است. خداوند به مؤمنان نوید قطعى مى‌دهد. «ینصركم، یشف صدور» ▫️دل‌هاى مسلمانان صدر اسلام، جریحه‌دار و آكنده از رنج و آزار بود. «یشف صدور قومٍ مؤمنین» ▫️گرچه در جنگ، عدّه‌اى شهید و داغدار مى‌شوند، ولى امّت اسلامى در عزّت و آرامش زندگى مى‌كنند. «صدور قومٍ مؤمنین» و نفرمود: «صدوركم» ▫️سرنوشت مؤمنان در مسائل اجتماعى، به هم پیوند دارد و پیروزى شما، شفاى دل سایر مؤمنان است «ینصركم، یشف قومٍ مؤمنین» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
❤️گزارۀ قرآنی «بشر حریص آفریده شده» در مقام مذمت انسان نیست بلکه بیان واقعیت وجودی انسان است. حرص اگر نبود انسان‌ها پیِ علم، فضیلت، کمال و شکوفایی نمی‌رفتند. پس حرص، نعمت است به شرط اینکه در جای خودش استفاده شود. 📖معارج، آیۀ ۱۹ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا