eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ وَ الَّذِينَ جَاهَدُواْ فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَ إنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ (عنکبوت/۶۹) 🔹و كسانى كه در راه ما (تلاش و) جهاد كردند، راه‌هاى (قُرب به) خود را به آنان نشان خواهیم داد و همانا خداوند با نیكوكاران است. 🔸جهاد به معنای کوشش است و در این‌جا شامل هر نوع تلاشی در راه خدا می‌شود، از جمله: ➖جهاد نظامی و مبارزه با دشمنان اسلام، ➖جهاد فرهنگی و تلاش در راه اعتلای علمی و فرهنگی مسلمانان، ➖جهاد با نفس و مبارزه با هویٰ و هوس‌های سرکش درون، ➖جهاد سازندگی و تلاش در راه پیشرفت‌ کشور و ... 🔸مقصود از راه‌‌های خدا، مسیرهای مختلفی است که به‌سوی خدا منتهی می‌شود هم‌چون مسیر دانش، تزکیه نفس، مقاومت در برابر دشمنان و ... که در نهایت انسان را به هدایت نایل می‌سازد. در این آیه پیروزی و موفقیت را متوقف بر دو شرط کرده است: تلاش و اخلاص. در احادیث از امام باقر(ع) روایت شده که مقصود این آیه، آل محمد(ص) و پیروان آنها هستند و در حدیث دیگری از امام علی(ع) روایت شده که مقصود از محسن (نیکوکار)، ایشان هستند.(بحار، ج۲۴، ص۱۴۳ و ۱۶۳) البته روشن است که این‌گونه احادیث مصداق کامل و روشن آیه را بیان می‌کند. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️براى رسیدن به هدایت ویژه‌ى الهى، تلاش لازم است و باید گام اوّل را خود انسان بردارد. «جاهدوا - لنهدینّهم»، چنانكه در جاى دیگر مى‌فرماید: «اِن تنصروا اللَّه ینصركم» (محمد«ص»/۷) ▫️گاهى، یک گام و یک لحظه تلاش خالصانه، هدایت و نجات ابدى را به دنبال دارد. («جاهدوا» به صورت ماضى و «لنهدینّهم» به صورت مضارع و مستمر آمده است.) ▫️در مدیریّت و رهبرى، لازم نیست تمام ابعاد كار از روز اوّل روشن باشد، همین كه گامى الهى بر داشته شد، در میانه راه، هدایت‌هاى غیبى مى‌آید. «جاهدوا - لنهدینّهم» ▫️آنچه به تلاش‌ها ارزش مى‌دهد، خلوص است. «فینا» ▫️راه‌هاى وصول به قرب الهى، محدودیّتى ندارد. «سبلنا» ▫️به وعده‌هاى خداوند اطمینان داشته باشیم. «لنهدینّهم» (حرف لام و نون تأكید، نشانه‌هاى تأكید است) ▫️نشانه‌ى نیكوكار بودن، تلاش در راه حقّ و اخلاص است. «جاهدوا فینا - لمع المحسنین» ▫️همراه بودن خداى بزرگ با بنده‌اى ضعیف، یعنى رسیدن انسان به همه چیز. «انّ اللّه لمع المحسنین» چنانكه در دعاى عرفه‌ى امام حسین ‌علیه السلام مى‌خوانیم: «ماذا فقد مَن وجدک و ماذا وجد مَن فقدک» هر كه تو را یافت، چه كمبودى دارد و هر كه تو را از دست داد، چه دارد؟ ▫️خداوند، هم راه قرب را به ما نشان مى‌دهد و هم تا رسیدن به مقصد، دست ما را مى‌گیرد. «لنهدینّهم... مع المحسنین» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
آیه102بقره 📌 = در سحر تحولاتی در چشم بیننده پدید می آیدودر بیرون حادثه ای واقع نمی شود ؛ ولی در معجزه به دلیل ارتباط با خدا ، در تکوین حادثه رخ میدهد ، مثلا مرده زنده می شود 🔸 = تعلیم می دهند دونفر 🔸 = یاد می گیرد 📌= یُعَلِّمونَ ازباب تفعیل است یعنی یاد میدهند ولی یَتَعَلَّمونَ از باب تَفعُّل است یعنی یاد می گیرند 🔸= به آنچه جدایی می اندازد به سبب آن 🔸 = به ایشان زیان نمی توانند بزنند به سبب آن کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣📣امام علی را نه فقط با شعر و شعار در مدحش، بلکه با اشارات علمی اش بشناسیم!!! امیر مؤمنان على(ع) در تفسیر آیه «إِذَا السَّماءُ انْشَقَّتْ» مى فرمایند: إِنَّها تَنْشَقُّ مِنَ الْمَجَرَّةِ» «آسمان ها از کهکشان جدا مى شود»، (نفحات القرآن ج6 ص21) ناسا: "آیا جهان ختم به "شکاف بزرگ" مي‌شود؟" "رشد فراگیر انرژي دافعه مرموز که بطور واقعي همه‌چیز را از هم خواهد شکافت." کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
ی ذره ریاضی کار کنیم😳 🔰بردار مثبت و منفی یادته؟؟ اگه برای وسوسه های شیطان ی بردار بکشیم هرچی سمت مثبت بردار بری میری سمت مخلصین که شیطان بهت راه پیدا نمیکنه میشی همون که قرآن گفت ✴️إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ📜(حجر40) هرچی سمت منفی ها بری میشی از اونا که ی شیطان خصوصی دارن ✴️ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ 📜(زخرف36) ╰─┅🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃┅─╯ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 بصیرت در قرآن / بخش چهارم ✅ در ادامه‌ی موضوع بصیرت، به برخی از آثار بصیرت اشاره می‌کنیم: 🔹ره‌یافتن به توحید: قُلْ أَرَأَیتُمْ إِن جَعَلَ اللَّهُ عَلَیکمُ النَّهَارَ سَرْمَداً إِلَی یوْمِ الْقِیامَةِ مَنْ إِلهٌ غَیرُ اللَّهِ یأْتِیکم بِلَیلٍ تَسْکنُونَ فِیهِ أَفَلاَ تُبْصِرُونَ (قصص/۷۲، رعد/۱۶) 🔹انذارپذیری: وَ مَا یسْتَوِی الْأَعْمَی وَ الْبَصِیرُ. وَ لَا الظُلماتُ وَ لَا النُّور. وَ لَا الظّل وَ لا الحَرور. وَ مَا یسْتَوِی الْأَحْیاءُ وَ لاَ الْأَمْوَاتُ. إِنَّ اللَّهَ یسْمِعُ مَن یشَاءُ وَ مَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِی الْقُبُورِ إِنْ أَنتَ إِلَّا نَذِیر (فاطر/۱۹ تا ۲۲) 🔹عبرت آموزی: مَثَلُ الْفَرِیقَینِ کالْأَعْمَی وَ الْأَصَمِّ وَ الْبَصیرِ وَ السَّمِیعِ هَلْ یسْتَوِیانِ مَثَلاً أَفَلاَ تَذَکرُونَ (هود/۲۴، آل عمران/۱۳، نور/۴۴، غافر/۵۸، حشر/۲) 🔹منفعت نفس: قَدْ جَاءَکم بَصَائِرُ مِن رَبِّکمْ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ...(انعام/۱۰۴) 🔹غفلت انسان در دنیا، مانع بصیرت نسبت به حقایق آخرت است: لَقَدْ کنتَ فِی غَفْلَةٍ مِنْ هذَا فَکشَفْنَا عَنک غِطَاءَک فَبَصَرُک الْیوْمَ حَدِیدٌ (ق/۲۲) ✅ قرآن صاحبان بصیرت را به تفکر و عبرت فرا می‌خواند: 🔸گاه آنان را به بینش و دقت در وجود خود یادآور می‌شود: وَ فِی أَنفُسِکمْ أَفَلاَ تُبْصِرُونَ (ذاریات/۲۱) 🔸به پدیده‌های محیط اطراف سفارش می‌کند: أَوَلَمْ یرَوْا أَنَّا نَسُوقُ الْمَاءَ إِلَی الْأَرْضِ الْجُرُزِ فَنُخْرِجُ بِهِ زَرْعاً... أَفَلاَ یبْصِرُونَ (سجده/۲۷) 🔸گاه آنان را از سرنوشت گذشتگان زنهار می‌دهد و به عبرت‌گیری از آنها فرا می‌خواند: وَ اللّهُ یؤَیدُ بِنَصْرِهِ مَن یشَاءُ إِنَّ فِی ذلِک لَعِبْرَةً لأُولِی الْأَبْصَارِ (آل‌عمران/۱۳، حشر/۲) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
11.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهایی بسیار زیبا و دیدنی از شاهکار های خلقت و قدرت لایزال خالق قدرتمند، الله سبحانه و تعالی کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈نشان دادن ملکوت به ابراهیم علیه السلام 🌸یکى از معنوى ابراهیم این است که خداوند، آسمان‌ها و زمین را به او نشان داده است: « و کَذلکَ نُرِى إِبرهیمَ مَلکوتَ السَّمـوتِ والأَرضِ و لِیَکونَ مِن المُوقِنین .»( انعام ۷۵) 🌺* * صیغه مبالغه از * مُلک * و به معنای تسلط گسترده همه جانبه است ؛ زیرا آسمان‌ها و زمین دارای یک ظاهری و ملکی و یک وجهه باطنی و ملکوتی است که وجهه باطنی ، بر وجهه آنها محیط است و خداوند بر وجهه باطنی آنها احاطه دارد که لازم آن بر وجهه ظاهری آنها نیز هست ؛ بنابراین ملکوت ، سلطه حقیقی ( و نه اعتباری ) خداوند بر ظاهر و باطن موجودات به شمار می‌رود که امکان یا انتقال آن به دیگری منتفی است ؛ 🌸 زیرا این ، از آفرینش موجودات و قائم بودن آنها در ذات ، بقا و آثار به ذات حق سرچشمه می‌گیرد ؛ 🌺 به تعبیر دیگر ، اشیا ، همان حکومت خداوند بر سراسر هستی و با وابستگی هستی به قدرت مطلق الهی و حقیقی موجودات برای خداوند است . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّكَ يا شُعَيْبُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا مَعَكَ مِنْ قَرْيَتِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنا قالَ أَ وَ لَوْ كُنَّا كارِهِينَ «اعراف آیه88» سران مستكبر قوم شعيب گفتند: اى شعيب! حتماً تو و كسانى را كه با تو ايمان آورده‌اند، از آبادى‌مان بيرون خواهيم كرد، مگر آنكه به آئين ما برگرديد. (شعيب) گفت: گرچه بى‌رغبت باشيم؟ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺