eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
723 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
203 ویدیو
17 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
. انتشار دو یادداشت بانوان حوزوی در سایت رحا مدیا از تردید تا یقین ✍نجمه صالحی می‌گفتند که تاریخ صدر اسلام را خوانده‌بودند اما هیچ‌وقت عمیق نشده بودند و به‌ندرت فرصت اظهار نظر در مورد رویدادها را داشته‌اند. کاش حواس‌مان باشد تدریس تنها انتقال دانش نیست، بلکه ایجاد فضایی برای تفکر، تحلیل و درک عمیق‌تر است. وقتی دانشجویان بتوانند ارتباط بین گذشته و حال را درک کنند و از تاریخ درس بگیرند، می‌توان گفت که تدریس موفق بوده است. https://rahamedia.net/?p=7731 * آن مرد حکیم ✍فاطمه نظری رهبر انقلاب پس از ملاحظه آثار به نگارش در آمده در عرصه علم کلام و مباحث معرفتی پرسشی می‌کنند که حامل پیام عمیقی است و آن سراغ گرفتن از تولیدات فقهی است. از اینکه مقام معظم رهبری با تمام مشغله‌های خود، برگزاری کلاس فقه را ترک نمی‌کنند و سال‌هاست این کرسی همچنان پابرجا و برقرار است نشان از اهمیت فقه برای ایشان است. https://rahamedia.net/?p=7732 @AFKAREHOWZAVI
کارگردانی یمن سریال‌های آخر الزمانی دیگر در استودیو‌های خیالی هالیوود ساخته نمی‌شود. یمن کارگردانی را به دست گرفته. اولین فیلم حقیقی نبرد حق و باطل را وسط دریای سرخ می‌سازد. ژنرالهای آمریکایی بدون گریم موشی هستند در دست حوثی‌ها! باید با کشتی‌هایشان توی دریا آب‌کش شوند‌. مثل آیزنهاور و روزولت! یمن تماشایی شده. مثل همان که باید باشد. همان جایی که چشم‌مان باید متوجه‌اش باشد. آمریکایی‌ها سالها سعی کردند با قدرت رسانه‌ای از خودشان غول بسازند. یک غول شکست ناپذیر. اما یمنی‌ها در حال بلعیدن قدرت نظامی غرب در منطقه‌اند. محمدعلی الحوثی در واکنش به تهدید رسانه‌ای علیه یمن خطاب به آمریکایی‌ها گفته:" پیام دیروز ما عملی بود. یمنی‌ها سالار دریا بودند و هستند!" یعنی اینکه ما لات کوچه خلوت رسانه نیستیم. توی میدان حرفهایمان را می‌زنیم. شاید یمن به یک نمایش طنز از بازی گرفتن خاخام‌ها و ژنرالها بسنده کند. حیثیت خیالی ابرقدرتها را به سخره بگیرد و دل مستضعفان مقاوم را شاد کند. مثل جدیدترین نمایش ارتش این کشور. باید نامش را بگذارند تحقیر سرخ آمریکایی‌ها. یک حمله پیش‌دستانه علیه تجاوز نیویورکی‌ها. یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در مورد این تحقیر گفته است:"با هدف قرار دادن ناو هواپیمابر یو.اس.اس هری ترومن و ناوگروه آن تجاوز آمریکا به یمن را به شکست کشاندیم." یمن فیلم‌های حماسی‌اش را ساخته. آن وقتی که از گرسنگی سنگ به شکم بست ولی دست به ظالم نداد. عزت برای عزیز است. کسی لیاقت به بازی گرفتن طاغوتها را دارد که جز در برابر عزیز مطلق سر خم نکرده باشد. یمن عزیز است. عزیز و مقتدر! ✍مریم حمیدیان @AFKAREHOWZAVI
🌷به نام خداوند شفیع وصبور🌷 ✨بانو "مجتهد نجفی "الگوی برتر زنان و دختران مبارزی سرسخت برابر هوچی‌گری‌های غرب بود 🔻بانو «نرگس مجتهد نجفی» فارغ‌التحصیل سطح ۴ مقطع دکتری جامعةالزهرای قم، صاحب ایده باغ مزرعه قرآنی و کاشت گیاهان مثمر و بومی به جای گیاهان غیرمثمر، بانی راه‌اندازی مؤسسه «ثقلین راه زندگی» در قم، نویسنده، محقق و حافظ قرآن کریم بود. 🔻ایشان از جمله زنان فرهیخته جهان اسلام است که در راستای اعتلای زنان در جامعه کوشیدو نیاز جامعه را اولویت امور خود قرار داده و با تلاش شبانه‌روزی درصدد رفع آن بر می‌آمد و خود نیز هرجا نیاز انقلاب بود حضور مثمر و سازنده‌ای داشت و در راستای حل نیاز‌های روز جامعه حرکت می‌کرد. 🔻وی فراتر از عنوان الگوی سوم زن ایران اسلامی، هویت والای زن را در جهان طنین‌انداز کرد و ثابت کرد که هویت و ارزش زن، فراتر از آن مبحثی است که غرب آن را ترویج می‌کند. 🔻بعد از انقلاب اسلامی نیز بانو مجتهد نجفی با دین و حجاب مثال‌زدنی زینب‌واروارد عرصه شد و با الگوبرداری از حضرت زهرا (س) تعالی‌بخش زن مدنظر اسلام فراتر از ایران در جهان شد و با حفظ تمام شئونات از حق و حقوق زن و خانواده تمام‌قد دفاع کرد. 🔻این بزرگوار در سال ۱۴۰۰ همزمان با سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) دارفانی را وداع گفت و در دیار پدری خود اردبیل تشییع و به خاک سپرده شد. ✍عارفی منش @AFKAREHOWZAVI
✍️ آمنه امان زاده تشنگیِ شیرین. همچون کودکی که تازه راه رفتن را یاد گرفته با دنیایی از ترس و شور و هیجان و اضطراب قدم در خانه ی مادر گذاشتم بله...آرزوی چندساله ام تحقق پیدا کرده و بود من طلبه شده بودم ...با گذشت یک هفته از درسها و دیدن فضای مدرسه و اساتید که همچون فرشته ای در دنیای تاریک و بسته ی من نازل میشدند آه و افسوس من فزونی یافت و یک علامت سوال بزرگ اذیتم میکرد چرا زودتر نیامدم ؟؟؟ همچنان مات و مبهوت و سردرگم روزها را سپری میکردم که همان اوایل از دهان مبارک اساتید جواب سوالم را گرفتم هر وقت وقتش بشود دعوت میشوی شک نکن که الان وقتش بوده... کلمات قرآن را با استاد رمزعلی در کلاس صرف شناختم لابلای آیه های قرآن در صورت کلمات آشنا صدای او را می‌شنوم لبخندش را میبینم که اول صبح حال ما را تک تک میپرسد. جرعه ای از حدود و احکام الهی را ریز به ریز در بین نوشته های مرتب و طبقه بندی شده ی استادی فیروز یزدی روی تخته ی کلاس چشیدم، سختی و سنگینی مطالب احکام با حدیث ها و روایت های ناب و شیرین معصومین که اول هر کلاس استاد می‌خواند آسان میشد. من پشت لبخند و حرف زدن های تند تند استاد ایوبی آموختم درست و غلط را بشناسم هر چند که کاذب لباس صادق پوشیده باشد من باید منطقی برخورد کنم و استدلال کنم و تا توانمند نشدم وارد جدل نشوم .در کوچه پس کوچه های مکّه با استاد اعتمادی قدم زدیم و شیرینی وحی را چشیدیم ما دیدم که علی «علیه السلام» چگونه در بستر پیغمبر خوابید و با او در خیبر شمشیر زد ما هل هله ی شادی فرشتگان را در مراسم ازدواج حضرت زهرای مادر و امیرالمومنین پای درس تاریخ اسلام شنیدیم و یاد گرفتیم که در بحبوحه ی سختی ها تنگه ی احد را رها نکنیم...من یاد گرفتم در آشپزخانه ام درسهای اخلاق استاد حیدری مجد را مرور کنم، سجاده ی زن آشپزخانه ی اوست من در هر بار سر زدن به غذایم حضور ملائکه را احساس میکنم که برای قدردانی از من به خانمان سر میزنند . من آگاهم که تازه قطره ای از دریای علم دین را چشیدم و شاید هم اصلا به قطره نرسیده هنوز...اما یک شیرینی خاصی زیر زبانم حس میکنم شعف خاصی دارم توان فهمیدنش را ندارم شاید بعدها بفهمم این چه حسی است فقط دوست دارم جلوتر بروم بیشتر بشنوم و زیاد یاد بگیرم. خدایا از تو میخواهم اکنون که مرا در این مسیر قرار دادی روح مرا تشنه تر از این کنی تشنه ی علم خودت،تشنه ی کنیزی درِ خانه ی مادر، تشنه ی سربازی امام زمانم.این تشنگی لذت بخش و شیرین است من این تشنگی را دوست دارم، سعی خواهم کرد و خسته و ناامید نخواهم شد . از کنار گلزار شهدا رد میشوم صدای دعای عهد کل فضا را گرفته و من همان طور که زیر لب ذکر میگویم به طرف ساختمان بهشتی، میروم همان ذکری که استاد حیدری یادمان داد هر روز صبح هفتاد مرتبه با خود تکرار کنید یا فتاح یا فتاح یا فتاح... @AFKAREHOWZAVI
. *أنعام و افترا* ✍زهرا نجاتی ان قدر معنای آیه روشن است که جایی برای تردید باقی نمی ماند جز اینکه ما به حرفهای خداوند به قدر یک رییس جمهور ناتوان، اعتماد نداریم. خداوند با قد واژه رساندن قطعیت و فعل ماضی نقلی دارد از زیان قطعی کسانی پرده برمی دارد که فرزندانشان را میکشند. البته ساده لوحی است اگر قتل فرزند را منحصر در زنده به گوری دختران بدانیم و انواع سقط را، به هرطریقی و حتی از آغاز نطفگی طبق نظر مراجع تقلید را جزوش ندانیم. آن را نوعی دیوانگی و سفاهت می نامدد. به چه کسی سفیه میگویند؟ به کسی که توان تشخیص نفع و ضرر و مصلحت خودش را ندارد. چرا بعدش میفرماید انوه خداوند روزیشان کرده؟ به دلیل اینکه هم خود فرزند رزقی است که خداوند قرار میدهد و براساس مصلحت روزی میکند، هم فرزند رزق می آورد و قتل فرزند و جلوگیری از آن که عموما همراه با نوعی قتل است؛ مانع رزق میشود. بعد میفرماید این کارشان به سب تهمت به خداست؟ چه شد؟ چه تهمت است؟ اینکه فرزند رزق نیست! اینکه خداوند رزق نمی دهد؟! بدگمانی نسبت به اینکه حالا ازکجا بیاورم شکمش را سیر کنم! فردا روزی بزرگ میشود و دیگر ندارم جوابش را بدهم. همه اینها را خداوند، تهمت به خودش تلقی میکند. بعد دوباره با همان قطعیت ماضی نقلی و قد میفرماید«کسانی که این توهم و افترا را دارند، قطعا گمراهند و هدایت نشده‌اند». به نظرم نیاز به شرح بیشتر نیستـ. کمی عمق تفکرمان را، اگر تفکر باشد نه تقلید، واکاوی کنیم. نکند با ژست روشنفکری، رفتار سفیهانه انجام دهیم! پ.ن: آمار سقط جنین درسال. ایران 50000تاست، سکوت و دیگرهیچ. @AFKAREHOWZAVI
نیلوفرهای آبی‌اروند ✍صدیقه طهماسبی نژاد انسان‌های با اخلاص به خداوند متعال مقرب‌ترند از مخلص‌ترین افرادی که یاد آن‌ها را باید زنده نگه داریم،کسانی هستند که در "کربلای ۴" در آن شب سخت عملیات، خودشان را به آب‌های سرد استخوان سوز اروند زدند. جان‌هایشان را بر کف دست گرفته و در میان آب‌های اروند جای گرفتند. حمله آغاز شد اما در میان راه، آسمان تاریک مانند صبح سپید، نورافشانی شد و غواصان عزیز همچو مرواریدهایی که از دل دریا پیدا می‌شوند در تیررس دشمن قرار گرفتند. نیروهای دشمن غواصان دریا دل جوان ما را به شهادت رساندند. شهدا به آرزویشان رسیدند و در آغوش پروردگار آرمیدند. آن شب پرده دیگری هم داشت. پرده دوم صحنه نمایش "کربلای۴" خانواده‌های آن شیرمردان دلیر بود که چشم انتظار پیامی از سلامتی فرزندانشان بودند. سختی‌ها ودلهره‌ها تمام شدنی نبود،آن شب در بی‌خبری جانفرسایی گذشت. سپید دمی دیگر آغاز شد اما دل‌ها همچون اروند که خروشان می‌شد ،طوفانی و بی‌تاب بودند. بعضی خانواده‌ها به‌هرکس و هرجا که می‌توانستند سر ‌زدند تا شاید خبری از جگرگوشه‌هایشان به دست بیاورند. پیگیری‌ها و تلاش‌ها تا نیمه شب ادامه داشت، نام چندتن از جوانان عزیزی که در بحبوبه شب عملیات،سلامتی رزقشان بود بر روی تکه کاغذی نوشته شد. آن کاغذ نیکو سرنوشت، قاصدک خوش خبری شد برای خانواده‌های چشم به راه. آن زمان خانه‌ها این طور نبود که همه تلفن ثابت داشته باشند. کسی باید این خبر را به خانواده‌ها می‌رساند. "مرضیه خانم" سفیر خوش آواز این خبرها شد،چون او با خانواده‌ها آشنایی داشت و نشانی آن‌ها را می‌دانست. آسمان چادرمشکی ستاره‌دارش را بر بالای شهر پهن کرده بود. ساعت دوازه بعد از نیمه شب را نشان می‌داد. مرضیه خانم قرص صورت ماهش را درمیان چادرپوشاند. هم‌قدم با پدر‌همسرش روانه خیابان شدند، ضربان قلبش چنان سریع شده بودکه حس می‌کرد الان قلبش از سینه بیرون می‌زند. پدرهمسرش گام‌هایش راتند برمی‌داشت و مرضیه بانو سعی‌می‌کرد از او عقب نماند. به هرخانه‌ای که می‌رسیدند در می‌زدند، پدر و مادرها شتابان خودشان را به دم‌در می‌رساندند، باشنیدن خبرخوش اشک شوق از دیدگانشان جاری می‌شد و دست‌های دعایشان به سوی آسمان بلند. آسمان چشم‌های مرضیه بانو هم بارانی می‌شد و با شادی آن‌ها شاد. در دلش سپاسگزار پروردگار مهربان بود که او را مامور این کار کرد. در پرده سوم واقعه‌ "کربلای۴ " پدرو مادرهای دیگری بودند که شبها و روز‌های زیادی را به چشم انتظاری گذراندند. باهرضربه‌ای که به در حیاط زده می‌شد، آرزو می‌کردند از نیلوفرهای آبی اروند خبری آورده باشند. یازده سال سپری شد. دوباره یاد و خاطره عملیت "کربلا ۴" مثل فیلم از جلوی چشمانش گذشت.شب عملیات هوا خیلی سرد بود. سرمای آب تا مغز استخوان‌ می‌رسید. قبل از عملیات تمرین کرده وخودشان را برای چنین شبی آماده کرده بودند.آن شب از اروند عبورکرد ولی صبح خبر دادند که باید برگردند. بچه‌ها خودشان را به آب انداخته و شناکنان حرکت کردند . هلی‌کوپتر دشمن بالای سرشان‌ شروع به تیراندازی کرده بود. خیلی از بچه‌ها تیر خوردند. او و احمد باهم بودندو مراقب همدیگر. مدت زیادی در آب مانده‌بودند، سرما بدنشان را سست و کرخت کرده بود. یک لحظه دید احمد تیر خورد، تلاش کرد تا احمد را روی آب نگه دارد ولی نتوانست. دستانش نای گرفتن دوستش را نداشت، برای احمد هم رمقی باقی نمانده بود ناگهان دستان احمد از دستش رها شده و به زیرآب رفته‌بود. پس از یازده سال دوری و چشم انتظاری قراربود استخوان‌ها ‌و پلاک شهید را برای مادر و پدرش بیاورند. تردید و دودلی دوباره به جانش چنگ انداخته بود با خود کلنجار رفت که پا پیش بگذارد و نحوه شهادت دوستش را بازگو کندیا نه؟ سرانجام دودلی را کنار گذاشت ورفت نزدیک برادر شهید ایستاد، آرام و سربه زیر خاطره‌‌اش را تعریف کرد.پس از آن انگار بار سنگینی را از دوشش به زمین گذاشته باشد، احساس سبکبالی می‌کرد. پ.ن۱. باسپاس فراوان از استاد بزرگوارخانم مرضیه سراج پور پ.ن۲. به مناسبت سالگرد شهادت شهید احمد قطبی زاده و همه شهدا کربلا ۴ و پدرو مادرهای آن‌ها فاتحه و صلواتی هدیه کنیم. https://eitaa.com/loh_ghalam @AFKAREHOWZAVI
. ویلچر شماره شصت و هشت نبود. نبود که نبود. همه جا را گشتم بیرونِ درِ حسینیه، آشپزخانه ، ورودی حسینیه حتی از زائرین طبقه پایین هم سراغش را گرفتم. "ببخشید خانم، شما این ویلچر که اینجا تو ورودی حسینیه بود رو ندیدین ؟" رفتم دم دراتاق مسئول. آقایی در را باز کرد. وقتی اضطرارم را دید گفت" نه منم ندیدم صبر کن زنگ بزنم از خانمم بپرسم." تا او با همسرش صحبت کند پله ها را یکی دوتا تا طبقه بالا رفتم تا سراغش را از بقیه زائرها بگیرم. فرصت زیادی نداشتم. برای لحظات پایانی حضورم در کربلا برنامه ریزی کرده بودم. شب جمعه شلوغی کربلا قطعی بود. وقتم داشت می‌رفت. باید تا نه شب ویلچر را پیدا می‌کردم و به امانات حرم حضرت ابالفضل علیه‌السلام تحویل می‌دادم که به اتوبوس برگشت برسم. خانم مسئول از پشت گوشی برایم گفت "مگه اون ویلچر مال کاروان شما بود؟ یه پیرمردی از کاروان اهواز خانمش رو سوار کرد و برد حرم." برایش توضیح دادم که امروز بعدازظهر موقع برگشت از حرم ویلچر را برای یکی از همسفرانم از حرم امانت گرفته بودم. پیرزن هن و هن کنان پله ها را بالا آمده بود.فارسی را خوب بلد نبود. کاروانشان از اهواز تازه رسیده بودند . وضو که گرفت عازم حرم رفتن شد. اصلا خودم کفشهایش را به دستش دادم . فکرش را هم نمیکردم بخواهند با ویلچر بروند حرم. حتما گمان کرده بودند که ویلچر مال حسینیه است. کمی خاطرم جمع شد اما همچنان دلشوره داشتم، نکند تا صبح بخواهند در حرم بمانند؟ گوشی ام را گرو گذاشته بودم و ویلچر را گرفته بودم. هماهنگی کلاسهای پردیسان، نوبت دکتر و یک عالمه کار دیگر که برای هماهنگیش به گوشی نیاز داشتم. کاش پرسیده بودند آنوقت خودم پیرزن را تا حرم همراهی میکردم. پرسان پرسان راه افتادم تا مسئول کاروانشان را پیدا کنم. اوهم نبود . گاهی کائنات عجیب دست به دست هم می دهند تا.... راه افتادم سمت حرم. هر ویلچری که میدیدم به شماره اش نگاه میکردم. ویلچر شصت و هفت را دیدم اما شصت و هشت نبود . آرام آرام بین الحرمین را طی کردم. روبروی ضریح امام حسین علیه السلام که ایستادم نفهمیدم موج جمعیت چطور مرا تا کنار ضریح برد. انقدر همه چیز ناگهانی اتفاق افتاد که حتی فرصت نکردم دستهایم را بالا بگیرم. جلوی ضریح صدای ناله پیرزنی می آمد : "کمکم کنید مُردم. " رنگ چشمهایش برگشته بود . قد کوتاهی داشت و نفسش بالا نمی آمد. دستهایم را به زحمت آزاد کردم و دست پیرزن را گرفتم و باهم از جمعیت خارج شدیم. موقع برگشت ویلچر شماره شصت و نه را هم دیدم. خنده ام گرفته بود. "خدایا حضرت عباسی نمیشد جور دیگری به زوارت حال بدهی که نه سیخ بسوزد نه کباب؟ منکه ادعایی نداشتم. اصلا یادت هست نیت کرده بودم حالا که بچه ها همراهم نیستند به زوار امام حسینت خدمت کنم؟" زیارت آرامم کرده بود؛ انقدر که در مسیر برگشت سری به بازار زدم . به حسینیه که رسیدم حالم خوب بود فقط کمی خسته بودم . بعد از شام دوباره سراغ مدیر کاروان اهواز را گرفتم و خوشبختانه این بار پیدایش کردم. ماجرا را که تعریف کردم قول همکاری داد و رفت حرم تا پیرمرد را پیدا کند. ساعت حوالی نه و نیم را نشان میداد. دیگر ناامید شده بودم. نه خبری از پیرمرد بود نه مدیر کاروان . رفتم پایین تا شماره ویلچر را به مسئول حسینه تحویل بدهم که هروقت ویلچر را آوردند ببرد تحویل بدهد و گوشی‌ام را برایم بفرستد ایران. باورم نمیشد.. ویلچر در آشپزخانه بود. انگار اصلا تکان نخورده بود. رفتم بالا و با هیجان به یکی از همراهانم گفتم که دارم می‌روم ویلچر را تحویل بدهم. کل مسیر اشک ریختم. لحظات پایانی حضور در کربلا دوباره یک زیارت دلچسب نصیبم شد. ✍س.غلامرضاپور ‌ @AFKAREHOWZAVI
چشم خود را باز کردم بین باغ لاله ها نوجوانی شاد بودم عاشق آلاله ها رشد کردم در هوای پاک و دلچسب بهشت صرف کردم زندگی را پای درس سرنوشت بذر عقلم را روایت های تازه آب داد معرفت را ذره ذره گوشه ی محراب داد خشت خشت هرکلاسش از ازل مأمور بود علم آنجا نور بود نور بود و نور بود مشق ما هر روز بوده زهد و اخلاق و ادب شستشو میداد گریه روح ما را در رجب بحث میشد در کلاس از علت هستی مدام درس می دادند حق را با صفاتش در کلام سیره ی معصوم گشته اصل شیعه در عمل فتنه ها دیدیم در تاریخ و در جنگ جمل حکم دین را شیر مردی با خدا، تحریر کرد نور را پروانه ای با عاشقی تفسیر کرد قلب های عاشقان بی تابِ عهد نوکری جامعه مانند اسمش بوده بیت مادری... 😍🎉 https://eitaa.com/khalvatevesal
. 🔥دردِ بدون تیتر! «این طلبه‌های دست‌به‌قلم جوان، خیلی قیمت دارند.» این را رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان مجله‌ی حوزه‌ فرمودند. از آن دیدار بیش از 30 سال می‌گذرد؛ در تاریخ "۱۳۷۰/۱۱/۲۸" آیا در این سی سال طلبه‌های جوان در نگاه مدیران و سیاستگذاران قیمت پیدا کرده‌اند؟ در شورای عالی حوزه، در مرکز مدیریت، در دفتر تبلیغات؟! طلاب جوان دهه هفتاد امروز کجا هستند؛ پیر شدند. خیلی‌ها آمدند و پیر شدند، دست به قلم شدند و در برنامه‌های حوزه‌های علمیه و مدارس و توابع عریض و طویل‌اش، ارج و قیمت پیدا نکردند. 🔅@howzavian | نویسندگان حوزوی
اظهارنظرهای بدون تخصص ✍🏻 زهرا کبیری پور در تدریس درس شیعه‌شناسی بخشی را برای بحث درباره‌ی موانع گسترش تشیع قرار دادم. در این دوره و در کلاسی که الحمدلله ملاک سِنی ندارد، من فقط تیتر درس را نوشتم و مشغول به گفتگو شدیم. باید دل پُر دردشان را از تذکرهای نا به جا و وجود آدم‌های اشتباهی در جایی اشتباهی‌تر می‌شنیدید. پیچیدگی‌هایی که ما در مذهب تشیع آن‌ هم در فروعات آن قرار دادیم مانع دیده‌ شدن جاذبه‌های مذهبمان شده است. اینکه هر غیرمتخصصی به خودش اجازه می‌دهد در اموری که تخصصی ندارد نظر داده و دخالت کند، گاهی به کارها آنچنان گره‌ای می‌اندازد که با دست که نه، با دندان هم باز نمی‌شود. به عنوان مثال در بحث امر به معروف، باید این را بپذیریم که این فرع، کاری تخصصی است. همان‌طور که حج را متخصص آن به ما می‌آموزد، مقدمات جهاد را از متخصص می‌آموزیم، نماز را، روزه را یادمان داده‌‌اند. باید نحوه‌ی امر به معروف و نهی از منکر را یادبگیریم. باید برویم رو به روی متخصص آن بنشینیم و زیر و بم کار را از او بی‌آموزیم. به‌ویژه در بحث چالشیِ حجاب که این روزها نُقلِ محافل تمام متدینین شده است، باید آموزش ببینیم که چگونه یک جوان را از این خواب بیدار کنیم، نه اینکه خدای نکرده به جای بیدار کردن آن جوان، آن را به کُما ببریم و کار را خیلی سخت‌تر کنیم. باید مذهب را به یک لقمه‌ی لذیذ تبدیل کنیم. باید نه آنچنان پیرایه به او بدهیم که کار را دشوار و تحملش را سخت کنیم و نه آنقدر شاخ و برگ‌هایی اضافی به او داده و آن را آنچنان پیچیده کنیم که فهمش آسان نباشد. ‌ @AFKAREHOWZAVI
«عیسای مبارز» ✍طاهره قادری گروهی منکر ثوابُ عقابُ قیامت، گروهی بنده ی زرق و برق دنیا و گروهی بنده ی خواهش های نفسانی. مردمی متکبر و مغرور و جاه طلب که در پنهان مشغول منکرات اما ریاکار و متظاهر و عوام فریب! درین هنگام جبرئیل رسالت را برعیسی علیه السلام ابلاغ میکند؛ او اکنون صاحب انجیل و تصدیق کننده ی تورات است . پیامبری خستگی ناپذیر که همواره در حال مبارزه با ستمگران و عیاشان یهود است. پیامبری است با شهامت و معترض به فساد و اخاذی یهودیان منحرفِ زمان ؛ پیامبری با جنبه ی رحمانی و صلح آمیز، مظهر جمال و کمال؛ و پیامبری مهربانُ متواضع با مومنان ! شجاعت عیسی در ابلاغ رسالت مانند تیری بر قلب یهودیان منحرف اصابت کرد. توجه مردم به عیسی و گسترش دعوت او، یهود را وحشت زده می کرد که مبادا عیسی انقلابی به پا کند، استدلالهای عقلی او عقاید انحرافی یهود را باطل میکرد. و این حضرت عیسی علیه السلام بود که مفهوم همسایگی را درجامعه احیا کرد تا برادری و برابری را به همراهانش بیاموزد، آن زمان که فقیهان از او پرسیدند آیا بزرگترین حکم شریعت کدام است؟ فرمود: حکم اول، خدارا به تمام دل و ذهن دوست بدار و حکم دوم، همسایه خود را چون خویشتن دوست بدار که تمام شریعت و کتب پیامبران وابسته به این دو حکم است. طبق آموزه های مسیح مفهوم همسایگی در شریعت شان بسیار حساس است، تفکری کاملا دینی بهمراهی جنبه روحانی مسیح که مردم را علیه ظلم و جورستمگران بر می انگیخت. آتش خشم و غضب یهود شعله ور میشد ترس از انقلاب عیسی علیه السلام، یهود را برآن داشت تا جنگ رسانه ای را علیه پیامبر سر بگیرند، آنان چهره ی عیسی را در میان سیاستمداران یهودی مخل نظم اجتماعی و برهم زننده ی آسایش مردم و آشوب طلب معرفی کردند تا رجال سیاست و خواص جامعه را در دشمنی با حضرت عیسی باخود همراه کنند. تبلیغات مخرب رسانه ای یهود، عیسی علیه السلام را تا مرز شهادت کشاند و این دستان مهربان خدا بود که نَفَس مسیحای اورا برای کمک به قیامی بزرگترحفظ کرد ! ناصره یا بیت الحم زادگاه عیسی همسایه ی غزه شاهد خون های به ناحق ریخته مظلوم ترین مظلومان است واینک زمان آن رسیده تا آن دسته از پیروان عیسی علیه السلام که معترض به سکوت کاهنان اعظم یهودی در خشونت وحشیانیه ی صهیونیست اند، مانند نفَسِ مسیحایی عیسی جامعه خویش را احیا کنند و آن دسته از مسیحیت پروتستان را که زمین حاصلخیز یهوداند را ازین غفلت بیدار کنند تا هر چه سریعتر زمینه ی ظهور مجدد عیسی مسیح را برای تکمیل قیامش در کنار منجی خاتم فراهم سازند. جامعه ی بیدار مسیحیت علیه یهود صهیون بزودی شاهد آن لحظه ای خواهند بود که یکی از ارکان خاص حکومت حضرت مهدی، پیامبرشان حضرت عیسی است که با اقتدا به مهدی موعود عج، نفس مسیحایی خود را برای احیای جامعه مرده میدمد تا مبارزه خویش را برعلیه ظالمان کامل کند. میلاد حضرت عیسی علیه السلام بر تمام پیروان و منتظرانش مبارک باد. بیست و پنجم دسامبر 2024 میلادی برابر با پنجم دی 1403 شمسی @beheshteh_8487 @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. انسان و انتخاب ✍️آمنه خالقی فرد چند دهه قبل اسباب بازی ها زیاد ، متنوع و رنگارنگ نبودند .وقتی مادران می خواستند بچه های کوچک که تازه توانایی گرفتن وسیله در دست را پیدا می کردند سر گرم کنند ؛جغجغه یا یک وسیله پر سر و صدا مثل طبل های منگوله دار یا قوطی فلزی حاوی چند سکه به دستشان می دادند تا با تکان دادن آن ها کودک سرگرم شده و مادر برای دقایقی به کارهای خانه برسد .هر چه تعداد مهره ، منگوله ،سکه ها بیشتر بود سر و صدا هم بیشتر می شد‌. بعضی آدم ها هم حکایت همین مهره و منگوله ها ودر اندازه بزرگتر حکم سکه های درون قلک را دارند .پر از مدعا و سر و صدا هستند. در هر جایی اظهار نظر می کنند چه تخصص داشته باشند چه نداشته باشند، می خواهند بگویند ما هستیم .اما چه بودنی؟گاهی نبودشان بهتر از بودنشان است. در عوض انسان های دانا و صبور مصداق اسکناس را دارند که بی سر و صدا و بی ادعا کار خودشان را می کنند و سودشان زیاد است ؛ به جا حرف می زنند و به جا سکوت می کنند.و در یک کلام عالم و آگاهند. ما آدم ها خودمان انتخاب می کنیم سکه باشیم یا اسکناس ،اهل عمل باشیم یا تنها حرف بزنیم . آدم هایی که عمل می کنند بیشتر فکر می کنند و کمتر حرف می زنند. برعکس، آدم های پر حرف که همین صفتشان فرصتی برای فکر کردن برایشان باقی نمی گذارد ؛بعضی از آنها با پر حرفی به دنبال اثبات خود به دیگران هستند به دنبال رقابت با افراد آگاه و متفکر هستند و اگر در رقابت شکست بخورند به جای فکر کردن به نقاط ضعفش خود درصدد تخریب چهره های آگاه و موفق بر می آیند تا نقطه ضعف خود را بپوشانند. اما برای کسب آگاهی باید بیشتر فکر کرد، تلاش کرد و به جا حرف زد و عمل کرد. تفاوت انسان آگاه و ناآگاه در همین انتخاب‌های اوست. @AFKAREHOWZAVI
یابصیر ✍طاهره قادری بصیرت، آن قوّه نفسانی که به لطف پرودگار عالمیان عنایت می شود و موجب می شود تا صاحب آن قوّه، حقیقت و باطن امور را دریابد. انسان با بصیرت می تواند حق و حقیقت را از باطل به درستی تشخیص دهد، صحیح بشنود صحیح اندیشه کند و صحیح انتخاب کند. و خدا بصیرت را فقط از طریق واسطه ی حق و خلق به انسان و یا جامعه عطا میکند. و این بخشش در حالی است که خود فرد نیز قابلیت دریافت آن را داشته باشد و آن جز با توجه به ولیّ خدا ممکن نیست. و اطاعت از ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام اولین و آخرین راه برای دریافت بصیرت است. @beheshteh_8487 @AFKAREHOWZAVI
. چرخ خیاطی تحول‌ساز2⃣ ✍نجمه صالحی خیاط حرفه‌ای شهر قم بود. اخلاق خوب و کار تمیزش، موجب شد شهرتی در میان بانوان به ویژه همسران علما پیدا کند. با رفت‌وآمد این بانوان، روز به روز سوالی در ذهنش پررنگ‌تر می‌شد: "چرا بانوان قمی نباید مرکزی برای تعلیم علوم دینی داشته باشند؟" البته پیش‌تر از تأسیس حوزه خواهران در اصفهان توسط مجتهده بانو امین (ره) تشکیل شده بود، اما او اطلاعی نداشت و بعد ها متوجه شد. خلاصه که تصمیم گرفت تا این نیاز را در شهر قم برآورده کند اما تنهایی عملی نمی‌شد. او با دوستش خانم کریمی مشورت کرد و تصمیم بر آن شد با کمک برخی از دوستانش، تعلیمات دینی را در قالب حرکت‌های منضبط آموزشی شروع کنند. سپس با همکاری شهید آیت‌الله قدوسی (ره) مکتب حوزوی بانوان به نام مکتب توحید راه‌اندازی شد. در ادامه‌ی اقدام بانو امینی، سال ۱۳۶۳ تأسیس جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در قم رقم خورد. اقدام به‌‌جای این بانو، نه تنها به بانوان قمی امکان تحصیل علوم دینی را داد، بلکه الگویی برای زنان دیگر شد تا در مسیر علم و دین بدرخشند و تصویری از ایمان، اراده و تلاش زنان در راه تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی ارائه دهند. بانو امینی، به عنوان بانوی پیشران حرکت‌های علمی زنان و پیشکسوت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها می‌گوید: "زمانی که طلبه‌ها را به مسجد مقدس جمکران می‌بردیم، از امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف خواستم که طلبه‌های ما در همه کشورها مثل خورشید بدرخشند." اکنون بانوانی در کسوت استاد، مبلغ و پژوهشگر در سراسر ایران و مناطق اسلامی می‌درخشند و نمونه‌ای از بانوان موفق را در راستای تحقق الگوی سوم زن مسلمان به جهان معرفی می‌کنند. ماجرای تأسیس اولین گروه آموزش دینی خواهران، این تصور غلط برخی از افراد را که یک خیاط، آشپز، راننده و... نمی‌تواند در افزودن دانش و حرکت در مسیر ظهور گامی بردارد، بر هم می‌ریزد. هر فردی، با هر شغلی، می‌تواند نقش مهمی در مسیر ظهور و پیشبرد دانش، فرهنگ و آموزه‌های دینی ایفا کند. ◇"ای برادر تو همان اندیشه‌ای ما بقی خود استخوان و ریشه‌ای گر گل است اندیشهٔ تو گلشنی ور بود خاری، تو هیمهٔ گلخنی"◇ @AFKAREHOWZAVI
هدایت شده از جهان بانو
🔰منزلت اجتماعی زن در عصر نبوی، پسانبوی و علوی 🔹انجمن علمی مطالعات تاریخی آیه، با همکاری بنیاد شیخ انصاری (ره)، انجمن علمی «نُها» مطالعات تاریخی هویت تمدنی زن مسلمان و اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار کرد؛ 🔺به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهان‌بانو، در ابتدای نشست دکتر ناهید طیبی به تعریف منزلت اجتماعی زن در عصر نبوی، پسانبوی و علوی از منظر جامعه‌شناختی اشاره کردند و گفتند: منزلت قضاوتی است که به موجبش، جامعه، حیثیت و محبوبیت بیشتری به فلان موقعیت یا به فلان پایگاه اجتماعی می‌دهد و به طورکلی آن‌ها را به هر دلیلی بر موقعیت‌ها و پایگاه‌های اجتماعی دیگر ترجیح می‌دهد و پسانبوی همان دوره خلفای سه‌گانه است. 💢وی در ادامه با ابراز اینکه عصر جاهلی یک تصویر تحقیرآمیز از زنان را در تاریخ برجای نهاده گفت: زنان در عصر جاهلی محروم از ارث، زنده به گور کردن دختران در برخی قبایل، محصور کردنشان در امور غیر اجتماعی و شئ‌انگاری روبرو بودند. 🔹مدیر دانشنامه زن مسلمان خاتمه صحبت‌های خود را اینگونه ادامه دادند: در دوران خلافت علی (ع) نوعی بازگشت به سیره نبوی در نوع تعامل با زنان و ارتقاء جایگاه آنان صورت می‌گیرد. ◀️گفتنی است ادامه‌ی گفتگوهای نشست در روزهای بعدی منتشر خواهد شد. 📎لینک مطلب در سایت جهان‌بانو 📢جدیدترین اخبار زنان ایران و جهان در پایگاه خبری تحلیلی جهـــــ🌐ـــــــان بانـــو | @jahanbanou_ir |
زلزله سیاسی ✍سادات طهماسی هشت ماه درگیری و آشوب. هشت ماه تفرقه و اختلاف دوست و دشمن. هشت ماهی که اگر پیچیده‌تر از هشت سال جنگ تحمیلی نبوده باشد کمتر هم نیست. فتنه‌ای که هشت ماه ادامه داشت و در روز عاشورا به اوج خود رسید. منافقانی که حرمت عزای حسینی را شکستند. روز عزا را به جشن تبدیل کردند. به صف عزاداران حمله کردند. شعارهایی دادند که گویای این بود که مسئله از جای دیگری آب می‌خورد و آنها با اصل ولایت سر جنگ دارند. این جسارت و گستاخی، باعث لبریز شدن صبر ملت ایران و انفجار خیره کننده مردم و حضور آنها در صحنه شد. سیاسی و غیر سیاسی، حزب‌ اللهی و غیر حزب اللهی به صحنه آمدند و اعلام کردند، فارغ از همه مشکلات و کاستی‌های کشور، در پایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت با هیچ کس تعارف ندارند. این گونه حماسه ۹دی با الگو از قیام حسینی و در پاسخ به حرمت شکنی یزیدیان زمان، یک زلزله سیاسی و ضربه‌ای محکم بر پیکر جریان فتنه بود و تمام محاسبات دشمنان داخلی و خارجی را به هم ریخت. رهبر معظم انقلاب(مدّظله‌العالی) حماسه ۹دی را واقعه‌ای عظیم، شگفت انگیز و بی‌نظیر توصیف کردند که با حوادث ابتدای پیروزی انقلاب و عاشورای سال ۱۳۵۷ قابل قیاس است و تاکید کردند:"باید روح این حرکت را حفظ کنید." @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖نخبگان انقلاب اسلامی، خواص جبهه‌حق یکی از فطریات آدمی غیرت به معنای «تعصب، حمیّت» است و اسلام هم دینی است که بر اساس فطریات تشریع یافته است. وجود غیرت در جامعۀ انسانی از چنان اهمیت و ظرافتی برخوردار است که همواره به عنوان شاخصه‌ی بارز اهل ایمان و سرمایۀ انسانی معرفی شده‌است، تاجایی که شارع مقدس در تشریع احکام، به آن عنایت داشته است و شاهد آن روایتی از امیرمؤمنان (علیه‌السلام) است که فرمودند: «ارزش انسان به قدر همت اوست، صدق او به اندازۀ جوانمردی او و عفت او به قدر غیرت اوست.»(حکمت ۴۷ نهج البلاغه). از طرفی بصیرت و روشن‌بینی هم یکی از لازمه‌های وجودی انسان در جهت رسیدن به ثبات فردی و اجتماعی به شمار می‌رود و تفکر و تدبر ناشی از بصیرت درسایۀ تقوای الهی، یکی از مؤلفه‌هایی است که می‌تواند حرکت ابناء بشر به سمت جهانی شدن مهدویت را جهت دهد. غیرت دینی از این باب که ناشی از بصیرت است، حائز اهمیت می‌باشد و می‌توان گفت؛ همین «غیرت و بصیرت دینی» است که در بزنگاه‌های حساس اجتماعی می‌تواند عظمت امت اسلامی را به رخ جهانیان بکشد. نکتۀ قابل توجه این است که مسالۀ غیرت دینی مختص امروز دنیای اسلام نیست، بلکه از همان صدر اسلام و برپایی حکومت نبوی، این غیرت و حمیت مسلمانان درسایۀ رهنمودهای پیامبر اکرم(ص) بود که پیروزی‌های بزرگ را در جهت ابقای اسلام منجر شد. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «الغیره من الایمان.....غیرت از ایمان است.»(من لایحضره الفقیه .ج۳ .ص۴۴۴). اساسا قیام امام حسین (ع) نیز بر مبنای غیرت، عزت و کرامت الهی شکل گرفت. غیرت دینی امام بود که سبب شد ایشان برای نجات دین حتی کوچکترین عضو خانوادۀ خویش را هم فدا کند. درحقیقت حماسۀ عاشورا محل تبلور غیرت دینی امام حسین (علیه‌السلام) و یارانشان بود که ذلت را نپذیرفتند و در راه آزادگی خون خود را نثارکردند. لذا هر زمان غیرت دینی با عقلانیت همراه شد، عاملی برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها خواهد بود. « آنجا که درکربلا، عقل می‌گوید بمان و عشق می‌گوید برو......این هردو، عقل و عشق را خدا آفریده تا وجود انسان در حیرت میان عقل و عشق معنا شود. اگرچه عقل نیز اگر پیوند خویش را با چشمۀ خود نَبُرَد، عشق را در راهی که می‌رود، تصدیق خواهد کرد. آنجا دیگر میان عقل وعشق فاصله‌ای نیست.»(مرتضی آوینی، فتح خون، ص۳۹). تحقق انقلاب اسلامی ایران درامتداد حکومت ائمۀ معصومین (علیهم السلام) و طلیعه‌ی فجر صادق است که با رهبری حکیمانه و شجاعانۀ امام خمینی(رحمت‌الله علیه) و وامداری از آموزه‌های کربلا عقلانیت، بصیرت، حمیت، غیرت دینی و اخلاص، تجدید کنندۀ مضمون بعثت در دوران معاصر شد. «اما دشمن از پا نمی‌نشیند و دنبال این است که فکر توحیدی را، فکر ولایت و محبت اهل بیت را، تعصب وغیرت نسبت به مبانی و اعتقاد به مبارزۀ ظالم را، اعتقاد به قبح و زشتی ظلم‌پذیری را، از دل این مردم با انواع حیله‌ها بیرون بکشد.»(بیانات رهبری،۱۲ دی ۱۴۰۰) .آنچه در۲۲ بهمن سال ۵۷ رخ داد تبلور همین غیرت و بصیرت بود که چون با اخلاص وشجاعت آمیخته شد، ملت را از ذلت واسارت نجات بخشید. «ملت ایران ملتی با استعداد، با استقامت و برخوردار از غیرت دینی و غیرت ملی است. به اسلام عمیقا ایمان دارد، به میهن خویش عشق می‌ورزد. اینها چیزهایی است که به ما اعتماد می‌بخشد که ملت ما قادر است به این هدف دست پیدا کند. تجربه همین را به ما نشان می‌دهد.» (مقام رهبری در جمع زائران رضوی، سال ۱۳۸۶). «ایمان اسلامی، غیرت ایمانی، شجاعت، اهل اقدام بودن، پیشرو بودن، صف شکن بودن، کارهای برجسته و نوآوری در راه اهداف والا انجام دادن، زمان را شناختن، موقعیت را شناختن و کار متناسب با موقعیت انجام دادن.»( بیانات رهبری، ۲۸ بهمن ۹۲). اینها شاخصه‌هایی است که امت اسلامی را آماده می‌کند تا در بزنگاه‌های حساس تاریخی درست عمل کنند، مطالبه‌گری وکنش مناسب داشته باشند، انفعالی عمل نکنند.  🖋آمنه عسکری منفرد 📝ادامه دارد... @AFKAREHOWZAVI
📝ادامه‌ی مطلب مانند حادثۀ ۹ دی سال ۸۸ که تهدید بزرگی راه افتاد، اما بصیرت و غیرت دینی مردم آن تهدید را به فرصتی برای پیروزی تبدیل کرد و آن ناشی از یک تصمیم جمعی برآمده از عقل جمعی بود؛ همچنین حرکت عظیم ملت مسلمان در تمامی دنیای اسلام در حادثۀ شهادت شهید سلیمانی که از نظر دشمن یک تهدید بود، اما غیرت ملت مسلمان آن را تبدیل به فرصت کرد و در نهایت اخلاص، تقوا، فرقان و ولایت مداری مطلق آن شهید بزرگوار بود که راه او را جاودانه کرد، که امروز ولی امر مسلمین جهان راه او را «مکتب سلیمانی» بنامند و یا حمایت و پشتیبانی نظام و همدلی مردم بصیر ایران اسلامی در طرح «ایران همدل» حمایت از جبهه مقاومت از شروع طوفان‌الاقصی تا کنون، نشان از حمیت و غیرت دینی آنان دارد. غیرتی که باعث شکوفایی نور ایمان در سراسر دنیا حتی جهان غرب گشته است. در پایان باید گفت؛ وظیفۀ امروز نخبگان جامعه این است که به عنوان خواصِ جبهۀ حق؛ تقوامدارانه، بصیر و غیرتمندانه و براساس نیازهای حقیقی وتکوینی مردم با لحاظ نیازهای دنیوی و اخروی آنان، مطالبات مردم را جهت دهی کنند. دراین صورت است که مردم بابصیرت و غیرت ناشی از آن، می‌توانند جریان‌ها را شناسایی کنند و با تقوا وارد عمل شده و از جریان‌های حق حمایت کنند، لذاست که رهبر انقلاب،داشتن بصیرت سیاسی را لازمه نخبگان سیاسی و غیرسیاسی کشور می‌دانند: «از جمله‌ی چیزهایی که امروز لازم است، بصیرت سیاسی است؛ بصیرت سیاسی! ببینید؛ وقتی بصیرت باشد، انسان میتواند محیط پیرامون خود و محیط‌های دور و نزدیک را بشناسد؛ بصیرت یعنی این. وقتی بصیرت نباشد، انسان مجذوب یک چیزی میشود که واقعاً جاذبه‌ای ندارد؛ یک عدّه‌ای مجذوب آمریکا هستند، امّا این مجذوبیّت، مجذوبیّت دروغین است؛ هیچ جاذبه‌ای ندارد... بصیرت این است که شما بدانید با چه کسی طرفید، بدانید که او درباره‌ی شما چه فکری دارد، بدانید که اگر چشم خودتان را بستید و فکر نکردید، ضربه خواهید خورد؛ این بصیرت است. توقّع ما از نخبگان سیاسی و غیرسیاسی کشور این است که این بصیرت را داشته باشند.» ۱۳۹۵/۰۸/۲۶ در این میان نقش رسانه قابل توجه است. رسانه یا با تقویت جریان حق و با استفاده از قدرت ابزاری خودش، مطالبات به حق را به سرانجام می‌ر‌‌ساند که در این صورت زمینه را برای ابقای نظام فراهم آورده و ملت را به سمت حیات طیبه رهنمون شده است و یا به قدری منفعلانه عمل کند که هیچ نقشی را به عهده نگیرد و یا «با میدان دادن به افراد سطح پایین و پرمدعایی که مبانی انقلاب را زیر سوال می‌برند.»( مقام رهبری، ۱۹ دی ۱۴۰۰)، در خدمت جبهۀ باطل قرار می‌گیرد. درست به همین جهت است که رهبر معظم انقلاب «بصیرت »را سلاحی کارآمد در جنگ روانی معرفی کرده و به لزوم بهره‌مندی و استفاده از آن توصیه می‌کنند: «باید واقعیتها را به معنای واقعی كلمه دید، نه آنچه كه به عنوان واقعیت القاء میشود. شما جوانها خیلی خوب میدانید؛ در جنگ‌های روانی كه امروز در دنیا معمول است، یكی از كارها القای واقعیتهای غیر واقعی است؛ چیزهائی را به عنوان واقعیت القاء میكنند كه واقعیت ندارد؛ شایعه درست میكنند، حرف میزنند، كه واقعیت نیست؛ اگر چنانچه كسی چشم باز و بینا نداشته باشد، دچار اشتباه میشود. اینكه ما میگوئیم «بصیرت» به خاطر این است. یكی از كاركردهای بصیرت همین است كه انسان واقعیتها را آنچنان كه هست، ببیند. در تبلیغات گاهی یك واقعیتی را از آنچه كه هست، چندین برابر بزرگتر نشان میدهند؛ در حالی كه بعضی از واقعیتهای دیگر را اصلاً نشان نمیدهند.» ۱۳۹۲/۰۵/۰۶ 🖋آمنه عسکری منفرد @AFKAREHOWZAVI
24.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️چرا پیامبر(ص) زنان مکه را امر به حجاب نمی‌کرد؟ 🎙بانو مجتهده گلگیری با باشید👇 🗒️@HamQalam
✫✫✫✫ ✫★ ﷽ ★ ✫ ✫ ✫ ✫✫ ✿ به بهانه «فرنگیس» (۱)✿ ✍سادات حمیدی به صورت اتفاقی کتاب «فرنگیس» خاطرات بانو فرنگیس حیدرپور به دستم رسید. رزق معنوی دیدار از بازارچه مقاومت. هر از چند روزی قسمتی از آن را مطالعه کردم نوشته کتاب به دلم نشست، خوب بود و روان. داستان بانویی که وظایف زنانه خود را خوب انجام می دهد به موقعش هم در خلا مردان جای خالی آنها را نیز پر می کند. نقطه عطف داستان زمانی است که قاطعانه به موقع تصمیم سختی می گیرد و شجاعانه «یک سرباز دشمن را اسیر و نیروی مهاجم را به خاک و خون می نشاند» ۱ و درس خوبی به همه متجاوزان به این مرز و بوم می دهد و مایه افتخار زنان ایران می شود. با او در غصه ها و ناراحتی ها گریستم و در شادی هایش از خوشحالی بال درآوردم و ذوق کردم. بیشتر از همه چیز جاری بودن زندگی در کنار مشکلات و عشق به زندگی در این کتاب موج می زند. مهربانی خانواده ها به یکدیگر و مهم تر از همه فداکاری های این زن جوان در قبال خانواده و اطرافیانش ستودنی است. حتی زمان هایی که همه حتی مردان کنار آنها در پشت جبهه می بُرند او بار مشقت مشکلات را یک تنه به دوش می گیرد و با فداکاری و مایه گذاشتن از خودش نور امید وزندگی را به اطرافیانش می بخشد تا تحمل کنند و زنده بمانند. مردان در مقابل دشمن می جنگند و او در پشت جبهه و در سنگری دیگر با کمک، روحیه دادن، امیدوار کردن هم‌ محلی ها و اطرافیان. با خواندن این کتاب کم و بیش با روحیه مردم منطقه گیلان غرب آشنا شدم همه سرسخت و مقاوم هستند، دقیقا شبیه بانو فرنگیس. بعدی دیگر از کتاب که ویژه مورد توجهم قرارگرفت مطلب مهمی است که از نگاه قدردان راوی پنهان نمانده و نویسنده تیز بین نیز از آن نگذشته است به این صورت که به کرات می خوانیم نیروهای جهاد کمیته، سپاه پاسداران و یا ارتشی ها در مواقع خطر به داد مردم رسیده اند. جاهایی برای خواننده حس استیصال و ترس به وجود می آید یک دفعه رسیدن و حضور نیروهای کمکی انقلابی حس بسیار لذت بخشی است جرقه امید است که در این لحظات بر قلب انسان می تابد و اهمیت وجود آنها کاملا محسوس است. شوالیه هایی واقعی که غربی ها آنها را فقط در فیلم هایشان می بینند. آنها گاهی در مواقع خطر غیرتمندانه و مهربانانه مردم جنگ زده این منطقه خصوصا بانوان و بچه ها را کوچ داده اند و در جاهایی برای آنها اسکان مهیا کرده اند و گاهی هم که بعد از رفع شدن خطر برگشته اند برای آنها وسیله آورده اند و به اسکان گرفتنشان رسیدگی کرده اند. با توجه به اتفاقات اخیر سوریه این حضور موضوعی پر اهمیت است که قابلیت بحث و بررسی زیادی دارد. بر هیچ کس پوشیده نیست اگر دلگرمی و پشتوانه وجود آنها نبود معلوم نبود این مردم بتوانند در تقابل با این همه مشکلات تا این حد مقاومت کنند. تفاوت ملت ایران تحت مدیریت و تربیت ولایت فقیه نیز با دیگر ملت های منطقه با همین یک فقره روایت خاطره به خوبی درک می شود. لذا باید گفت بیخود نیست دشمن ولایت فقیه را نوک پیکان دشمنی خود قرار داده و روی غیرت ، حجاب و بی تفاوتی نسبت به ناموس دست گذاشته است. در این میان دلم برای علیمردان خیلی سوخت که عاشق همسر و فرزندانش هست اما در مواقع مختلف در مقابل زنی که به جای اینکه بگویم روحی مردانه دارد می گویم روحی حماسی دارد خلع سلاح می شود و تسلیم. زنی که روحش از جسمش بزرگتر است و این جسم گنجایش او را ندارد؛ لذا در تب و تاب و بی قراری است و آرام نمی نشیند. روح حماسی فرنگیس میان تن نحیف و احساسات زنانه اش زندانی است اما او بر این زندان غلبه می کند و میله های زندان را می شکند و او را با روح خود همراه می کند. این تقابل بین جسم و روح بارها اشک مرا در آورد. درکنارش ساخته شدن خانه سنگی فرنگیس درکوه، به دنیا آمدن فرزندانش در بحبوحه جنگ، دائم کوچ کردن و برگشتن ها تازه شدن دیدارها با خانواده، به دنیا آمدن و زنده ماندن مصیب نوزاد کوچک، زنده بودن رحمان و علیمردان بعد از حمله مرصاد، زنده ماندن برخی اعضای خانواده خصوصا سیما از حادثه انفجار مین، حتی زنده ماندن گوساله آنها و اتفاقاتی از این قبیل اتفاقاتی هست که مرا از ذوق می خنداند. ====================================== ۱_اشاره به صحبت رهبری درباره ی خانم فرنگیس حیدر پور در دیدار مردم گیلان غرب @AFKAREHOWZAVI
✫✫✫✫ ✫★ ﷽ ★ ✫ ✫ ✫ ✫✫ ✿به بهانه فرنگیس (۲) ✿ ✍سادات حمیدی برای غصه پدر فرنگیس از اینکه فرزندش را بنیاد شهید به اسم شهید ثبت نکرده است دلم شکست. اما خدا را شکر پایان این قسمت پایان خوشی است، اشک است اما اشک شوق. آن جا که این همه راه به دیدار امام رحمه الله علیه می رود و بین این همه مسئول فقط امام ره رنج این همه سال این مرد را درک می فرمایند و اجازه می دهند دستان مبارکشان را ببوسد و از او دلجویی و بوسه ای نیز نثارش می کنند تا خستگی این همه سال از تنش بیرون می رود، با دستی پر خوش خبر پر از انرژی مثبت به محل زندگی خود برمی گردد و آن عشقی که از امام رحمت الله علیه عاریه گرفته را به هم محلی ها و هم شهری هایش تقدیم می کند و قسمتی از مشکلاتش با این دیدار حل می شود و از همه مهم تر شهادت فرزندش شهید جمعه حیدر پور با نامه امام مهر می شود. در جریان حمله مرصاد جنازه مطهر بسیجی های کم سن و سال در میان منافقین و جستجوی آنها از همه صحنه های کتاب جگر سوز تر بود. به همراه فرنگیس بر مظلومیت آنها اشک ریختم و با تمام وجود درک کردم که «منافقین از کفار بدترند» ۲ یادم افتاد به مظلومیت بسیجی ها در فتنه های اخیر آنها هنوز که هنوز است هم مظلومند و از همه بیشتر آسیب می بینند. قسمت قابل تامّل داستان این بود که نویسنده نوشته بود محل زندگی فرنگیس و هم محلی هایش هنوز که هنوز است آن چنان آباد نشده است و بسیاری از مردم داغ دیده و آسیب دیده از جنگ شغل ندارند و مشکلات مادی زیادی دارند و فرنگیس فداکار در کنار نوشتن خاطراتش اینها را گوشزد کرده است او همان فرنگیس دلسوز مردم در زمان جنگ است در سنگری دیگر. باشد که مسئولین مشکلات این مردم را حل کنند مردم غیر تمندی که «خطای محاسباتی دشمن» ۳ را با چنگ و دندان و تبر پاسخ دادند. جان دادند و همه هستی خود را فدا کردند اما خاک ندادند. غیر از این خاک را برای دشمن اینقدر سخت و ناهموار کردند که تجهیزات را گذاشتند ذلیلانه و مفتضخانه فرار کردند. پاسخی که هنوز که هنوز است اتاقهای فکرشان دیگر اندیشه چنین غلطی نمی کنند. سخن آخر اینکه مسئولانی که نخبه فرهنگی حماسی شهرشان را شناسایی کردند و تندیس ایشان را در میدان شهر نصب و او را خدمت رهبر معظم انقلاب معرفی کردند جای تقدیر دارند. به این امید که شهر های دیگر نیز از این مسئولین شایسته الگو بگیرند و چنین افرادی را شناسایی و معرفی کنند که جامعه به شدت به چنین الگوهایی نیاز دارد. در خبری خواندم کتاب خاطرات بانو فرنگیس حیدر پور به دو زبان دیگر ترجمه شده، خوب است این کتاب به زبان های دیگر نیز ترجمه و غیر از این تبلیغ زیادی شود و این بانو به همه جهان معرفی شود. فرنگیس بانوی ایران است «مشت نشانه خروار».تبلیغ کتاب فرنگیس یکی از شئون یاد آور شدن شخصیت حقیقی ملت ایران است در بر طرف شدن خطاهای محاسباتی دشمن که اخیرا رهبر معظم انقلاب در تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران گوشزد فرمودند. لذا خوب است تندیس ایشان در همه مرزهای ایران و جلوی تمام سفارت ها ی کشورهای خارجی نصب شود تا نصب العین و درس عبرت همه احمق هایی باشد که احیانا مثل اربابشان «بوی کباب به مشامشان» ۴ رسیده است. ===================================== ۲_امام خمینی رحمه الله علیه ۳- اشاره به صحبت رهبر انقلاب :بایستی خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد؛ اینها نسبت به ایران دچار خطای محاسباتی‌اند؛ » ۱۴۰۳/۰۸/۰۶ ۴- اشاره به صحبت رهبر انقلاب: احمق‌ها بوی کباب شنیده‌اند. 1403/10/2 @AFKAREHOWZAVI
﷽ بصیرت قطب‌نما است ✍صدیقه طهماسبی نژاد "کمیل بن زیاد شبی با حضرت امیرالمؤمنین _علیه السلام_ در کوچه‌های کوفه قدم می‌زد، که صدای قرآن دلنشینی کمیل را شگفت زده ساخت،صدایی را شنید که به گونه محزونی قرآن می‌خواند: " اَمَّنْ هُوَ قانِتٌ آناءَ اللَّیل  (آيا آن كس كه شب و روز به كفر و عصيان مشغول است بهتر است) يا آن كس كه ساعات شب را به طاعت خدا به سجود و قيام پردازد ؟"(سوره زمر/آیه۹) امام علی _علیه السلام_ که متوجّه شگفت زدگی کمیل شد فرمود: آیا صدای قرآن این مرد تو را به تعجّب واداشته در حالی که این مرد به زودی وارد جهنّم می‌شود. کمیل بیشتر تعجّب کرد و نمی‌دانست آن شخص کیست؟ پس از جنگ نهروان در حالی که حضرت امیرالمؤمنین _علیه السلام_ اشاره به جنازه‌ای می‌کرد به کمیل فرمود: این جنازه همان شخصی است که آن شب قرآن می‌خواند."(دانشنامه امام علی _علیه السلام_ ج۱، ص۲۱۳.) این شخص با اینکه در ظاهر اهل همنشینی با قرآن بود با صوت دلنشین و زیبایی هم قرآن می‌خواند اما درجنگ نهروان با امیرالمومنین _علیه السلام_جنگید. او بصیرت نداشت و نتوانست حق را از باطل تشخیص دهد. بصیرت به معنی بینایی دل است و آن را به عقل وزیرکی نیز معنا کرده‌اند.(قاموس القرآن،ج۱،ص۱۹۵.) در اصطلاح نیروی باطنی است که به نور قدسی روشن شده و از پرتو آن صاحب بصیرت، حقایق و باطن اشیاء را درک می‌کند.(مجمعم المصطلحات ج۱ ص ۳۸۳.) بصیرت مانند قطب‌نما است. قطب‌نما باعث می‌شود انسان مسیر و جهت حرکت را درست تشخیص دهد. بصیرت نیز سبب می‌شود مسیرحق را تشخیص دهیم و بی‌راهه نرویم. بصیرت در فضایی که فتنه‌ روی داده و غبار آلود شده همانند نورافکن عمل می‌کند و راه را روشن می‌کند. سال ۱۳۸۸ که سران فتنه، دروغ تقلب در انتخابات را عَلَم کردند، عده‌ای به نام دوست و در باطن دشمن، وارد میدان شدند. تشخیص حق و باطل برای برخی سخت شده بود. دشمن به‌ نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران کمر بسته‌بود به خیال خامشان قصد تسخیر ایران را داشتند.سران فتنه با دشمن خارجی ،آمریکای جنایت‌کار، همکاری کردند و کشور آرام و امن ما را به نا آرامی کشاندند. دشمن با دیدن قانون شکنی‌ها و‌ اغتشاشات جرات پیدا کرد.تصورش این بود که مردم ایران دست از نظامشان شسته‌اند. سلطه‌گران جهانی‌هرچه توان و نیرو داشتند به میدان آوردند تا دیگر نامی از نظام اسلامی در ایران‌ نباشد.اما با گذشت هشت ماه از جریانات بعد از انتخابات آنچه در بصیرت و آگاهی مردم تاثیر داشت: ۱. نقش بیانات رهبری درتبیین حق ۲.آشکار شدن مواضع سران فتنه و حامیان آنها و بی حرمتی در روز عاشورا حسینی بود. پس از آن مردم غیور، دین‌دار و محب اهل بیت _علیهم‌السلام_ در نهم دی به خیابان‌ها آمده حماسه ای تاریخی آفریدند. مردم اوج بصیرت خود را به نمایش گذاشتند و با حضورشان و حمایت از جمهوری اسلامی تمام نقشه‌های دشمنان و مزدوران داخلیشان را نقش بر‌آب کردند و توطئه آن‌ها را خنثی نمودند. حماسه نهم دی یادآور ایستادگی ملت پای آرمان‌های انقلاب اسلامی است و به فرموده امام خامنه‌ای:" این مردمند که ناگهان با یک حرکتی که برخاسته‌ از بصیرت، دشمن‌شناسی ،وقت شناسی و حضور درعرصه مجاهدانه است، روز نهم دی را متمایز می‌کنند." https://eitaa.com/loh_ghalam @AFKAREHOWZAVI
نرم‌افزاری بنام مقاومت با ورود به ماه دی، جنب و جوش بیشتری در بین دست‌اندرکاران مراسم یادبود سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی _اسوه مقاومت_ دیده می‌شود. شهید مقاومت چه ویژگی‌های خاصی داشت که او را محبوب قلب‌ها کرده است؟ امام خامنه‌ای درباره این شهید فرمودند:«شهادت سلیمانی یک حادثه‌ی تاریخی است، یک حادثه‌ی معمولی نیست که از یاد تاریخ برود؛ این در تاریخ ثبت شد به عنوان یک نقطه‌ی روشن. و شهید سلیمانی، هم قهرمان ملّت ایران شد و هم قهرمان امّت اسلامی شد... او قهرمان ملّت ایران است، به خاطر اینکه ملّت ایران داشته‌های فرهنگی خودش و معنوی خودش و انقلابی خودش را و ارزشهای خودش را در او متبلور دید، در او مجسّم دید... در واقع ایشان نرم‌افزارِ مقاومت را و الگوی مبارزه را به ملّتها تعلیم کرد، به ملّتها سرایت داد، در ملّتها رایج کرد؛ اینها خب نقشهای خیلی مهم و بسیار حسّاسی است؛ لذاست که ایشان به معنای واقعی کلمه، یک شخصیّت برجسته و یک چهره‌ی قهرمانیِ اسلامی است.»(بیانات در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و خانواده شهید سلیمانی ۲۶ آذرماه ۱۳۹۹) حاج قاسم را می‌توان به یک معنا، انسان تراز انقلاب اسلامی دانست؛زیرا او همچون «انسان مدرن»، به نظام ارزشی مدرن و گزاره‌های مرکزی آن اعتقادی نداشت و گزاره‌های اعتقادی‌اش کاملاً متفاوت بود. شهید سلیمانی نماد «اخلاقیت» و «عقلانیت» تشیع هست. او تمام مکارم اخلاق را با هم داشت. همچنین شهید توانست یک میدانی را در سطح حکمرانی ما، گشایش و یک «مکتب» ایجاد کند. همانطور که می‌دانیم، تلقی‌های فراوانی از مسئله مکتب وجود دارد که امر به ایدئولوژی جهان بینی که شهید مطهری و امثالهم دارند یا جمع «هستی شناسی» و «معرفت شناسی» و «روش شناسی» و تعابیری مثل این هست یا نظام باورها یا نظام ارزش ها و نظام اعمال، که آن‌را مکتب می‌کند. حاج قاسم را می‌توان کنشگر جدی «تعقل دولتی تشیع» دانست. بسط جغرافیایی حوزه‌ی نفوذ ایران در دوره‌ی جمهوری اسلامی با پایان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تسریع یافت و شیعیان اقصی نقاط جهان را مجذوب نوع نگرش سردار دلها کرد. شهید سلیمانی یک ظرفیت و امکاناتی دارد که می تواند مسیری را فراتر از پیوندهای عاطفی و روحی برای ما باز کند و ما را در نقطه تفکر و تامل و چاره جویی برای عمل در شرایط کنونی که هستیم بکشاند. شهید با «قدرت سخت» و «قدرت نرم» توانست نام ایران را در سطح منطقه و غرب آسیا و بین‌الملل به عنوان یک «کنش‌گر پرنفوذ» و «محبوب» مطرح کند. ان‌شاءالله جوانان انقلابی و نخبگان مؤمن، در جواب ترور ناجوانمردانه شهید قدس، این هیمنه‌ی استکباری را می‌شکنند و «سیلی سخت» را به آمریکا می‌زنند. روحش شاد 🖋 چمن‌خواه @AFKAREHOWZAVI
. «رویدادهای زمانه» ✍🏻سیده ناهید موسوی خدایی که برای ما خدایی می‌کند، گاهی زمان و زمین را بهم می‌دوزد تا از نهایت شادی و خوشحالی گریه شوق را تجربه کنیم و گاهی هم طعم سختی و عُسر را برایمان مقدر می‌سازد و همانند ذغالی که با فشار و تحمل فراوان صیقل خورده و الماسی گرانقدر و باارزش باشیم، تا بهای ما گزاف و حتی با مادیات این دنیا قابل شمارش و محاسبه نباشد. یاد روزهای باشکوه و غرورآفرین فلسطین افتادم، همان ایامی که مردم در خیابان‌ها از خوشحالی طوفان الاقصی شیرینی پخش می‌کردند و کام تک تک آنها شیرینِ شیرین بود. شاید تمام حوادث پُرسرعت روزگار از همان طوفان آغاز شد، و اکنون که به احوالات منطقه نگاهی می‌اندازیم دوستان و دشمنان یعنی حق و باطل همگی مشخص می‌شوند. از مقاومت و رشادت‌های حماس و مقاومت، همان کافیست که با از دست دادن فرماندهان و هموطنانی که شهدای آنان در غزه به ۴۵ هزار و ۵۴۱ نفر افزایش یافته است و کودکان معصومی که همچون فرشتگان از سوز سرمای طاقت فرسا درحال جان باختن هستند و تا به امروز شش طفل به آسمان پَرکشیده است اما با این حال، سَرخم نکرده و مقاوم است. خلاصه که دردهای غزه و مسلمانان در این ایام روبه افزایش است، ویدیوی مدیر بیمارستان کمال عدوان آقای «حسام ابوصفیه» را که نگاه می‌کردم که هم‌چون شیرمردی دل به دریا زده و یک تنه ایستادگی می‌کند. این روزها که منطقه ناخوش احوال است و کلمات یک پُست من را به فکر فرو می‌برد با این شرح که: «سوریه جوی خون است.» با سقوط دولت اسد و تسلط اشرار به این کشور، مردم کشور همسایه ما به بدترین شکل ممکن مورد اهانت و ضرب و شتم قرار می‌گیرند و مردمان علوی تبار به ناحق و به جرم ثابت نشده کشته می‌شوند. با این اوصاف اما، دلم برای حرم بی‌بی حضرت زینب (س) و رقیه خاتون (س) بیش از همه چیز بی‌تابی می‌کند. حتی اگر جولانیِ داعشی اکنون در سوریه جولان بدهد و از طرفی دیگر نتانیاهوی اسقاطیلی صاحب خانهِ عنکبوتی سعی کند با سلاح سرما و قحطی به نسل‌کُشی تاریخی خود ادامه دهد، بازهم می‌گوییم «حَسْبُنَا اللهُ وَ نِعْمَ اَلوَکِیلْ» و یادمان باشد در طرفِ درست تاریخ، یمنی‌های در صحنه حاضر ایستاده‌اند همان‌هایی که از تجاوز دشمن به تجمعاتشان جان تازه‌ای می‌گیرند و پاسخی کوبنده می‌دهند، از ایران خود و فرمایشات رهبری که همچون نوری روشن، مسیر صحیح را به ما نشان می‌دهد نیز غافل نشویم. ای‌کاش نظر روزگار از مسلمانان و کشورهای همسایه ما بازنگردد، و پاداش آوارگی، ویرانگری و از بین رفتن خانواده‌های فلسطینی و درد‌ِ تسلط کفار بر مردم سوریه با رویدادی که سراسر مملو از رضایت خداوند باشد رُخ دهد. بی‌شک‌‌ مسلمانان همانند الماس‌ می‌درخشند و روسیاهی برای دشمنان آنان باقی می‌ماند. نصرٌ من الله و فتحٌ قریب @AFKAREHOWZAVI
🔻تحول گرایی در حوزه علمیه خواهران 🔸️زمانی که مفهوم تحول را مورد بررسی قرار می‌دهیم و اینکه در زمینه‌های مختلف بخواهیم به تحول و تغییر ماندگار برسیم و ناظر به امر تدریج باشد، باید به نکات متعددی توجه کنیم. تحول در نظام طبیعت کاملا مستتر است. باید همراه با این نظام هستی در مسیر راهبردی و کاربردی خود در هر نقطه ای که قرار داریم شامل حوزه و دانشگاه و جامعه پیش برویم و به امر تحول توجه داشته باشیم. 💢زمانی که به متون دینی باز می‌گردیم شاهدیم که ما دو نوع تحول را از ذات باری‌تعالی تقاضا داریم. ▫️درخواست احسن الحال، تحول مثبت به مثبت است که رشد سریع و بر مبنای فطرت انسان است. در این تحول مثبت قوه‌ها و استعدادها را می‌شناسیم و به سمت رشد و تعالی حرکت می‌کنیم. ▫️تحول دیگر، تحول اصلاحی است که با توجه به آسیب‌هایی که شناسایی کردیم برای حل مساله نیاز به اصلاح هستیم. 💢رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در عرصه تحول گرایی بر راهبری حوزه‌های علمیه بخصوص حوزه علمیه خواهران تاکید دارند. یکی از مهمترین دلایل تاکیدات ایشان آن است که ما به سمت قله نزدیک می‌شویم و باید به این سمت حرکت کنیم. امروز در برهه‌های خطیری قرار داریم و باید از کارکردهای مهم حوزه استفاده کنیم و در جهت نیل به مقصود حرکت کنیم. در حوزه راهبری تحول، باید بحث رهبری را به خوبی مد نظر قرار دهیم. توجه به جایگاه امام و امت در همه سطوح تحول مورد نیاز است. الگوی متعالی امت است که باعث می‌شود که امام به عنوان یک پیشوا و پیشرو حرکت کند و امت را به سوی هدف رهنمون شود. 📌زمانی که تاریخ صدر اسلام و حتی تاریخ معاصر را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که هویت زنانه که هویت انسان‌سازی است، عرصه‌های مهم تاریخی را شکل داده است. هرچه سرمایه گذاری بیشتری بر قشر بانوان در هر جامعه ای داشته باشیم، قطعا می‌توانیم تحولات عظیمی را رقم بزنیم. 📌تربیت یک بانوی مهذب و اخلاق محور می‌تواند باعث تربیت حاج آقا روح الله‌ها و حاج قاسم‌ها شود. ابتکاری که حضرت امام(ره) در تاسیس جامعه الزهرا داشتند برای تداوم انقلاب اسلامی بسیار مهم است. شکل دهی به تمدن نوین اسلامی هدف غایی انقلاب اسلامی است که همه گان باید برای این هدف تلاش کنیم. ✍️| استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با هم قلم باشید👇 🗒️@HamQalam
✨ «پروانه‌های عاشق» 🔹 هیچ‌کس باور نمی‌کرد دختری که چند سال پیش به ایران هجرت کرده، حالا پس از بازگشت بخواهد این‌گونه وارد میدان شود. 🔹خشت به خشت با ذکر یا حسین علیه‌السلام، دیوارهای حسینیه را بالا برد. خودش معماری و ساخت بنا را انجام داد. 🔹 دختری که با عشق و اعتقاد به اهل بیت علیهم‌السلام، حسینیه‌ای را بنا نهاد. او توانست با تلاش و پشتکار خود، نه تنها مکانی برای عبادت و ذکر خداوند ایجاد کند، بلکه مرکزی برای آموزش و تربیت نسل‌های آینده بسازد ... 📝 روایتی از غرفه «به گستره جهان» در نمایشگاه «40 سال بالندگی» ✍🏻 به قلم سرکار خانم نجمه صالحی https://jz.ac.ir/post/15076 @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا