eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
739 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
207 ویدیو
21 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
می‌دانید چرا برخی گمان می کنند دچار کمبود محبت شده‌اند و کسی نیست تا درک شان کند؟ ✍مرضیه رمضان‌قاسم آنها چشم‌هایشان را بسته‌اند کافی‌ست چشمهایشان را باز کنند تا محبت خدا را ببینند. آنها از خلق خدا بی‌مهری دیده و گاوصندوق دل‌شان خالی از محبت‌ مخلوقات‌شده‌است. اما اگر بتوانند با این وجود که به زعم خودشان هیچ سرمایه‌ و پشتوانه‌ی عاطفی ندارند همه را دوست‌بدارند و عشق نثارشان کنند به هنر ارزشمندی دست یافته‌اند و آن هنر خداباوری است. یعنی اگر درک کنند کمبود محبت ندارند دیگر برای گدائی محبت، محبت نمی‌کنند بلکه مهرورزی می‌کنند چون خود را غرقِ در محبت خدا می‌بینند و عشق الهی در آنها سرریز شده است و محبت خدا را‌ با تک‌تک‌سلول‌‌‌های‌شان درک‌ کرده‌اند اما اگر غیر از این‌ باشند به راستی سرمایه از کف داده‌اند و هیچ مایه‌ای در سر ندارند بجز هوا، آنگاه است که دربه‌در به دنبال كسى می‌گردند تا به آنها محبت كند و به گفته پیشینیان‌ گدا به گدا و رحمت از آن خداست. آنها چون گمان می‌کنند کمبود محبت دارند آدرس را اشتباه می‌روند، چرا که به محبت‌های بیکران الهی عادت کرده‌اند و آنقدر برای‌شان تکراری و دم‌دستی شده که دیگر محبت‌های بی‌شمار خدا را نمی‌بینند. و مانند ماهی درآب به جستجوی آبی هستند که در آن غرق هستند. آنها چشم سر بر سرچشمه بسته‌ و به دنبال سرابی می‌گردند برای سیراب‌ شدن. جالب اینجاست که تکیه گاههای عاطفی برگزیده‌شان نیز به خاطر توهم کمبود محبت به آنها پناه آورده‌اند و هر دو از این امر غافلند. به راستی اینگونه افراد منتظر نشسته‌اند چه کسی ظرف جان‌شان را لبریز از محبت کند؟ آن فرد مورد نظرشان کیست؟ همسر؟ پدر؟ مادر؟ فرزند؟ برادر؟ خواهر؟ آخر کسی که این همه محبت خدا را نمی‌بیند و کاسه‌ی گدائی‌اش را مقابل هر کس و ناکس دراز می‌کند تا محبت دریافت کند، قطعا محبت همسر، پدر، مادر... که در مقابل اقیانوس محبت بیکران خداوند نَمی هم نمی‌باشد را نیز نمی‌بیند تازه ارباب توقع می‌شوند و برای هر محبتی که می‌کنند چرتکه می‌اندازد. به همسرشان می‌گویند من چنین کردم اما تو چنان نکردی؟ به فرزندشان می‌گویند پدر مادر من برای من چنین نکردند اما من برای شما چنان کردم ولی شما برای من آن‌چنان نکردید. ما کمبود محبت نداریم ما ضعف سنجه‌ی محبت داریم. آری تا به این باور نرسیم که لبریز از محبت الهی هستیم نخواهیم توانست کسی را سیراب محبت کنیم؛ چون خود عطش داریم و به دنبال سیراب شدن‌ایم اگر ضعف بینایی محبت نداشتیم با مرگ پدر، بیماری مادر، نداشتن فرزند به خدا جزع، فزع و گلایه نمی‌کردیم، ما گمان کرده‌ایم آمده‌ایم اینجا تا گعده‌ی خانوادگی بگیریم و خاله‌بازی کنیم برای همین با رفتن یکی از عزیزان‌مان عقده‌ای می‌شویم و... اما نمی‌دانیم ما را آورده‌اند تا دل به محبوب حقیقی بسپاریم نه برای خود خاله محبوب بتراشیم ما دنيا را با بهشت اشتباه گرفته‌ایم. ما آماده ایم برای خودسازی نه دنیاسازی. چرا که هر چه دنیای مان بزرگ و بزرگتر شود خودمان کوچک و کوچکتر می‌شویم. ای کاش‌ می‌توانستیم به برخی باورها‌ی‌مان تافت بزنیم تا از حال مستاجری بیرون آیند و به ملکه‌ی موجری برسند. @AFKAREHOWZAVI
. امام خمینی، تجدید کننده مضمون بعثت در دوره معاصر ✍مخدره چمن خواه در دورانی که ایمان و فرهنگ و اعتقادات ملت ایران به «تمسخر» گرفته و با «تحقیر» آن و «ترویج تحمیلی فرهنگ غرب»، به مبارزه‌ای جدی با خودباوری و اعتماد به نفس این ملت کمر بسته بودند و دین و روحانیت را مورد «سخت ترین انتقام ها» قرار داده بودند؛ احکام نجات بخش اسلام به کلی از «صحنه های زندگی اجتماعی» خارج شده بود و دین، امر حاشیه‌ای، فرعی و دور از صحنه نگاه داشته شده بود. در چنین دورانی مقاومت و بازدارندگی نیروهای فکری و فرهنگی انقلاب بخش‌هایی از جامعه را در ذیل ارزشهای اسلامی نگاه داشتند و اجازه ندادند میان آن و هویت دینی شان فاصله و جدایی پدید آید. کوشش‌ها و مجاهدت های فکری چشمگیر حلقه یاران حوزوی امام خمینی در طول این دهه ها، جامعه ای که با شتاب به سوی قهقرا و اضمحلال فرهنگی حرکت می‌کرد را، به صورتی معجزه‌آسا و خیره کننده، ورق را به نفع ارزش‌های اسلامی برگرداند و تحولات پیش‌بینی نشده و اعجاب آور در فرهنگ عمومی پدید آورد. آنچه ورق را به نفع فرهنگ اسلامی و انقلابی بازگرداند، وقوع تحول باطنی و روحی در افراد جامعه بود، چنان که مردم در اثر روشنگری ها و معارف امام خمینی تغییر یافتند و به دیگری تبدیل شدند. به این ترتیب از متن جامعه که در سراشیبی فرهنگی قرار داشت و ارزش های عالی و معنوی در حال افول و فروپاشی بودند، ناگهان جوانانی برخواستند که مستغرق در شخصیت قدسی امام خمینی شدند. بنابراین تحقق انقلاب اسلامی مانند یک «معجزه» بود. انقلاب اسلامی، «عیار معنویت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه»، به گونه‌ای «چشمگیر»، افزایش داد. این پدیده مبارک را «رفتار و منش امام خمینی» در دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب، «بیش از هر چیز» رواج داد؛ آن انسان «معنوی» و «عارف» و «وارسته از پیرایه های مادی»، دذ راس کشوری قرار گرفت که مایه های ایمان مردمش، بسی ریشه دار و عمیق بود. امام از هر فرصتی استفاده کرد و حقایق را برای مردم بیان کرد. در دستگاه های تبلیغاتی جهانی، نقش تحریف و گمراه سازی، نقش فوق العاده خطرناکی هست که امام به آن توجه داشت. وسایل ارتباطی فکری نامطمئن و وابسته به دشمنان کشور و ملت، امام را وادار می کرد که هم خود او به طور دائم در «موضع تبیین و ارشاد و هدایت مردم» قرار گیرد و هم به دیگران دائما توصیه می کرد که حقایق را به مردم بگویند و افکار آن ها را نسبت به حقایقی که دشمن سفی می کند آن‌ها را مکتوم نگه دارد، آشنا کنند. بعضی از کسانی که دجار انحطاط از انقلاب شدند، برای توجیه تغییرهای فکری خویش، به «تحریف شخصیت امام خمینی» رو آوردند؛ چنان که در بعضی اظهارات، امام را به صورت یک آدم «لیبرال» که هیچ قید و شرطی در رفتار او در زمینه های سیاسی و فکری و فرهنگی وجود ندارد، معرفی کرده و می کنند. در حالی که اصولی که امام خمینی ارائه کرد، منحصر به فرد بود. دوران ده ساله حیات امام خمینی، «الگو و نمونه‌ی حیات جامعه‌ی انقلابی ما» است و «خطوط اصلی انقلاب»، همان است که ایشان ترسیم کرده است. برخلاف تصور دشمن امروز «پایبندی و علاقه‌مندی عمیق» نسل های سوم و چهارم انقلاب به انقلاب، اگر از نسل اول انقلاب «بیشتر» نباشد، «کمتر» نیست. از این رو نسل جوان انقلاب، خواهد توانست پرچم عظمت و شرافت این کشور را بلندتر و برافراشته تر از آنچه که تا امروز بوده است کنند امام خمینی با تکیه بر« تعالیم اسلام ناب محمدی» و با «اعتماد به ایمان دینی مردم» و با «شجاعت و اخلاص و توکل کم نظیر خود» راه مبارزه را در میان سختی‌ها و مصائب طاقت‌فرسا گشود و پیش رفت و صبورانه و پیامبر گونه، ذهن و دل مردم را با واقعیت های تلخ و راه علاج آنها آشنا کرد. امام خمینی در این مدت در عین هدایت مردم و گستردن دامنه آگاهی همگانی، اندیشه حکومت اسلامی را قوام بخشید و انقلاب اسلامی که «تجدید کننده مضمون بعثت در دوره معاصر» بود را مطرح کرد. خدای متعال به امام‌خمینی توفیق «نمایان ساختن خط مستمر بعثت نبوی»، و «نشان دادن عملی جامعیت اسلام» و «احیای ابعاد فراموش شده اجتماعی و سیاسی دین» را در این دوران داد. رهبری و تعلیم و هدایت نهضت را به عهده داشت. حرکت مردم در جریان انقلاب یک حرکت دینی بود. امام خمینی به واسطه جذا بیت هایی که داشت، توانست جامعه را و به خصوص جوان‌ها را وارد صحنه کند. او دارای «شخصیت بسیار قوی و مستحکم»، «قدرت ایستادگی در مقابل سختی ها»، «صراحت»، و «صداقت»، و «ایمان و توکل به خدای متعال» بود. @AFKAREHOWZAVI
امام خمینی، تجدید کننده مضمون بعثت در دوره معاصر ✍مخدره چمن خواه اصولی که امام خمینی ارائه کرد، «اسلام ناب محمدی»، «استقلال»، «آزادی»، «عدالت اجتماعی»، «بیرون آمدن از چنبره سلطه آمریکا»، «مردم‌سالاری»، «خودباوری»، و.... دو کار بزرگ و بی سابقه ای که در تاریخ کشور ما به وسیله امام تحقق پیدا کرد یکی «برانداختن بنای سلطنت موروثی ظالمانه و غیر عاقلانه» که چند هزار سال در کشور ما سابقه داشت؛ نظام فاسد و وابسته به غرب و کار بزرگ دومی که امام بزرگوار انجام داد، یک «حکومت و نظامی بر اساس اسلام» بود که این هم در تاریخ کشور ما بلکه بعد از صدر اسلام در تاریخ کل اسلام بی سابقه بود. امام بزرگوار حکومتی تشکیل داد که در دنیای امروز بلکه در طول تاریخ _غیر از موارد استثنایی از صدر اسلام تاکنون _بی نظیر است. این حکومت هدفی دارد که عبارت از رسیدن به جامعه آرمانی اسلام و تمدن نوین اسلامی. آیت الله خامنه ای در مورد ایشان می‌فرمایند: "بنده شرح حال بسیاری از فلاسفه، عرفا، دانشمندان علوم عقلی، سیاسیون، پیرمردهای پخته و آدم‌های سنجیده را در کتاب ها خوانده ام یا در زندگی ام با آنها برخورد داشته ام، فاصله بین انها و امام بزرگوار، فاصله بسیار زیادی است. هر کدام از ابعاد گوناگون این شخصیت به تنهایی از نظایر خود جلو تر و بیشتر است". نسبت میان امام خمینی و مردم به دلیل قوت و استحکام مثال زدنی و بی‌نظیرش، شگفتی‌آفرین بود. امام خمینی به نماد و نشانه‌ای تبدیل شده بود که خواست و اراده تاریخ‌ساز یک ملت را به نمایش می‌گذاشت. او فقط خودش نبود؛ او همه بود، و همه، او بودند. @AFKAREHOWZAVI
. پای ایوان فیضیه ✍فاطمه میری طایفه‌فرد از روزگاری دور، شاید دورتر، شاید زمانی پای درس امام صادق (علیه‌السلام)، شاید، کنار سفیر امام کاظم (علیه‌السلام)، شاید همراه قافله امام رضا (علیه‌السلام) در نيشابور و حدیث سلسلةالذهب، شاید بسان فضل‌بن‌شاذان، شاید شبیه زراره، شاید به همتِ مفضّل... شاید همین‌قدر نزدیک شبیه به طلبه پای درس و پای کار... شاید سخت‌تر از آن زمان، شاید آسان‌تر از قبل ظهور... طالب علم دین، همیشه بوده‌است و اثر گذار، گاهی پای ایوان مدرسه فیضیه، گاهی از پس تبعیت و نفی بلد شدن، گاهی پای تیربار مثل نواب صفوی، گاهی بی‌سر و دست مثل بهشتی، گاهی شبیه به همین حالا، در عصر منتهی به ظهور. در عصر ظهور تمام خباثت و پلیدی کفر، در عصر انحطاط مردانگی‌ها و زنانگی‌ها، در عصر خلط تمام افکار پریشان آدم‌ِ ابوالبشر با ذائقه شیطان، از پس فتنه‌های در لفافه، لفافه‌ای به زیبایی پوست شکلات. طلبه باید بایستد در همین عصر همین زمان، مرد و زن هم ندارد، کوچک و بزرگ هم ندارد، فقط دل می‌خواهد و کمی جرأت دینی، برای حفظ دین خدا. امروز کمی سخت، کمی سخت‌تر از هر زمان، مثل افتادن از پشت بام فیضیه، مثل تبعید ابر مرد تاریخ، به دورتر از اثرگذاری.... اما وقتی ۱۵ خرداد ماند و امام تاریخی شد و اثرگذار، پس می‌شود بر عین سیاهی تاخت و به نور رسید. طلبه امروز می‌تواند، هرچه قدر سخت، هرچه قدر دور... فقط باید بداند کجای تاریخ ایستاده‌است. تاریخ شمسی ما هم معتبر می‌شود برای حساب و کتاب دین، وقتی امام می‌فرماید: سال‌ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید انتظار فرج از نیمه خرداد کشم راستی نیمه خرداد نزدیک است خودمان را برای فرج مهیا کنیم... @AFKAREHOWZAVI
🌹🌹🌹🌹 نکند ناله‌هایمان صوری است؟ "خط به خط، نامه‌هایمان کوفی" است؟ گرچه لبریز اشک و هروله‌ایم؟ نکند ما دلیل فاصله‌ایم؟! شده دنیای ما پر از تردید کی میایی دلیل خند‌ه‌ی عید؟ @shaeranehowzavi
. سفربه زمان ✍نرگس سلیمانی دوستی دارم که همیشه می‌گوید اگر سفربه زمان رامی‌توانستم تجربه کنم سفربه دهه انقلاب را انتخاب می‌کردم، من اما نمی‌دانم می‌خواهم به اواخر۵۰ و دهه ۶۰ سفر بکنم یا نه ولی این راخوب می‌دانم به دهه ۷۰ و اوایل ۸۰ نخواهم رفت؛ وقتی امت حزب الله در گیرودارتوسعه افتاد وحال بچه‌های انقلابی شد، حال حاج کاظم آژانس‌ شیشه‌ای! اکنون هوای دهه ۱۴۰۰ را تجربه می‌کنم درخیابان صفاییه قدم می‌زنم، خیابان صفاییه را که هر اهل قمی می‌شناسد یا به مغازه.های لباس فروشی‌اش ویا به بیوت مراجعش! این حجم از‌ تضاد درکاربری صفاییه رانمی‌فهمم شایداگرسمت شهرداری قم دردهه‌های قبل رابه من می‌دادند،صفاییه راخیابان کتاب می‌کردم خیابی پر ازکتابفروشی ونشرفرهنگ کتاب‌خوانی به برکت حضور مراجع و شهرعلم بودن قم، خیابان جالبی می‌شد . صفاییه خیابان مورد علاقه من است بخاطر تاریخ شفاهی‌ای که دارد و هنوز آن طورکه باید بیان و مکتوب نشده است . خیابانی که شاهدان عینی می‌گویند گاهی بیش از ۵۰ شهید را در آن تشییع می‌کردند؛ شاید این آمار با در نظر نگرفتن قیام ۱۹ دی و شهدایش است، اصلا شاید بخاطر این قیام وشهدایش وشهدای ۱۵ خرداد خیابان صفاییه راخیابان شهدا نامیدند. چقدر نام خیابان "شهدا" میان جوان‌هایمان دارد کمرنگ می‌شود واوج کاربرد نامش شاید تنها هنگام پیداکردن آدرس بانک‌های این خیابان درسایت هاست و اعلام مسیر راهپیماییها . وضعیت فعلی صفاییه،نمونه بارز کم کاری مسئولین در نشان دادن تاریخ زیبای انقلاب درسطح شهر است. خدابه دوستم خیردهدکه دوست داشت به دهه ۶۰ سفرکند اویی که برای من معلم تاریخ انقلاب شد و عوض همه معلم های تاریخ دوران دانش آموزی و قم شناسی عوض همه کم کاری‌های مسئولان فرهنگی شهر، کمی تاریخ قم ایام انقلاب و دهه ۶۰ رابرایم گفت. @AFKAREHOWZAVI
یکی از دستاوردهای بزرگ قیام (ره) ایجاد تحول در گفتمان سیاسی درباره فلسفه حکومت و نقش مردم در حکومت و جامعه است. قوام انقلاب و نظام به دوام اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) وابسته است. https://virasty.com/najmehsalehi/1685812071302976580
🥀🥀🥀🥀 پیش از تو آب معنی دریا شدن نداشت  شب مانده بود و جرئت فردا شدن نداشت بسیار بود رود در آن برزخ کبود  اما دریغ زهرهٔ دریا شدن نداشت در آن کویر سوخته، آن خاک بی بهار  حتی علف اجازهٔ زیبا شدن نداشت گم بود درعمیق زمین شانهٔ بهار  بی تو ولی زمینهٔ پیدا شدن نداشت دلها اگر چه صاف ولی از هراس سنگ  آیینه بود و میل تماشا شدن نداشت چون عقده‌ای به بغض فرو بود حرف عشق  این عقده تا همیشه سر وا شدن نداشت @shaeranehowzavi
🥀 امام خمینی ره، دل آرامِ اعصار! ✍️زهرا سعادت چهاردهم خرداد برای ملت ایران،تصویر تلخ گریه ی یتیمانه ی دنیای آزادگی در غم فراق بزرگمردی است که سایه مردانگی و تدبیرش تا همیشه تاریخ بر سر میهن سرفرازمان باقی و جاودان است! مردی که ملتی هنوز داغ جراحت فقدانش را بر دل داشته و مدیون استقامت سرو قامتِ مرزبان حماسه و ایثارند! معمار کبیر انقلاب اسلامی که با در هم پیچاندن تومار پلید حکومت بی ریشه پهلوی،معادلات جهانی را تغییر داده و با بینش سیاسی و درک عمیق رویدادهای جهان،اندیشه ی بر پایه منطق دین را احیاء نموده و گفتمان ترقّی آزادیخواهانه ای را در دنیا تبیین و پایه گذاری نمودو با قدرت الهی استکبار ستیزانه در برابر قدرتهای پوشالی آن دوران،نماد مقاومت در جهان اسلام گردید! امام خمینی ره با پشتوانه مبارزاتی که اوج آن قیام ۱۵ خرداد و کشیدن خط بطلان بر تز بی اساس جدایی دین از سیاست بود با سیاستمداری نواندیشانه بنیانگذار نظام مردم سالار مبتنی بر تعالیم اسلام در تاریخ و "حقیقت همیشه زنده" شد! علمدار غیرتمند قیام خونین و سرنوشت ساز ۱۵خرداد۴۲،با قلبی مطمئن و دلی آرام به سوی جایگاه ابدی بهشتی عروج نموده و در تمام اعصار و درمیان همه نسلهای مردمان آزاد اندیش،ستایش ماندگاری را برانگیختند! @AFKAREHOWZAVI
. از امام خمینی (رحمة الله علیه) بگو ✍م* صالحی امام خمینی(رحمة الله علیه) نماد قدرت، قاطعیت، شجاعت و رهبری شایسته بود. قطعا اگر هر ملتی بخواهد بر حکومت فاسد خود چیره شده و آن را بر کنار کند باید غیرتی به مانند غیرت ایرانیان داشته و همچنین رهبری شایسته و شجاع به مانند امام خمینی (رحمة الله علیه) داشته باشد. این رهبر بزرگ در چنین روزی به پیش خدا رفت و قطعا این روز برای همه ما ایرانیان غمی عظیم به بار می آورد. @AFKAREHOWZAVI
🥀🥀🥀🥀 من از تبار خمینی، تبار خردادم شکوه پرچم عشقم، غرور فریادم طنین نیمه‌ی خرداد در سرم دارم پر از شکوه حضورم به نور دل دادم زنم که دامن من مرد را برَد معراج به آبِ دیده قسم‌ آبدیده فولادم به انتظار نشستم بیاید آن موعود منم که بنده‌ی عشقم زِ بند آزادم به آفتاب جماران به پیر راه قسم نرفته غیرت خورشید عشق از یادم مباد دل بکنم از قرار با دل تو مباد اینکه دهد خصم، زلف بر بادم دلم‌ اگر چه شکسته‌ست از زمانه ولی به غیر شوکت تو نیست قلب خردادم @shaeranehowzavi
. استاد از نگاه شاگرد  من كه قریب دوازده سال در خدمت این مرد بزرگ[حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) ] تحصیل كرده‌ام، باز وقتی كه در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم، چیزهایی از روحیه او درک كردم كه نه فقط بر حیرت من، بلكه بر ایمانم نیز اضافه كرد. وقتی برگشتم، دوستانم پرسیدند چه دیدی؟ گفتم چهار تا «امَنَ» دیدم: 1⃣ امَنَ بِهَدَفِه:  به هدفش ایمان دارد. دنیا اگر جمع بشود نمی‌تواند او را از هدفش منصرف كند. 2⃣ امَنَ بِسَبیلِه: به راهی كه انتخاب كرده ایمان دارد. امكان ندارد بتوان او را از این راه منصرف كرد. شبیه همان ایمانی كه پیغمبر به هدفش و به راهش داشت. 3⃣ امَنَ بِقَولِه: در میان همه‌ی رفقا و دوستانی كه سراغ دارم احدی مثل ایشان به روحیه‌ی مردم ایران ایمان ندارد. به ایشان نصیحت می‌كنند كه آقا كمی یواش‌تر، مردم دارند سرد می‌شوند، مردم دارند از پا در می‌آیند. می گویند نه، مردم این‌جور نیستند كه شما می‌گویید، من مردم را بهتر می‌شناسم؛ و ما می‌بینیم كه روز به روز صحت سخن ایشان بیشتر آشكار می‌شود. 4⃣و بالاخره بالاتر از همه امَنَ بِرَبِّه: در یك جلسه‌ی خصوصی ایشان به من می گفت: «فلانی! این ما نیستیم كه چنین می كنیم، من دست خدا را به وضوح حس می كنم». آدمی كه دست خدا و عنایت خدا را حس می‌كند و در راه خدا قدم بر می دارد خدا هم به مصداق «اِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْكُمْ» بر نصرت او اضافه می كند. یا آن‌چنان كه در داستان اصحاب كهف مطرح می شود، قرآن می‌گوید آنها جوانمردانی بودند كه به پرودگارشان ایمان آوردند و به او اعتماد و تكیه كردند، خدا هم بر ایمان‌شان افزود؛ آنها برای خدا قیام كردند و خدا هم دل‌های آنها را محكم كرد. این‌چنین هدایت و تأییدی را من به وضوح در این مرد می‌بینم. او برای خدا قیام كرده و خدای متعال هم قلبی قوی به او عنایت كرده است كه اصلاً تزلزل و ترس در آن راه ندارد.» *شهید آیت الله مطهری(رحمة الله علیه) آینده انقلاب اسلامی ایران، ص21 الی 23‌ @AFKAREHOWZAVI