eitaa logo
آیت الله شیخ عباس اخوان
684 دنبال‌کننده
33 عکس
22 ویدیو
21 فایل
به توفیق الهی جلسات حضرت آیت الله شیخ عباس اخوان به مرور بارگزاری می‌گردد سعی بر این است که حتی‌المقدور موضوعات و منابع جلسات ذکر شده و اگر احیاناً منبع مورد نظر یافت نشد، منابع نزدیک‌تر به موضوع آورده شود تا محققین محترم بهره‌مند گردند یا علی مدد
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی_حضرت_آقای_اخوان_شب_دهم_ماه_رجب_1402.mp3
25.48M
شب دهم رجب المرجب ۱۴۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱ شب ولادت امام جواد صلوات الله علیه آیت الله https://eitaa.com/akavan110
آیت الله شیخ عباس اخوان
شب دهم رجب المرجب ۱۴۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱ شب ولادت امام جواد صلوات الله علیه آیت الله #شیخ_عباس_اخوان http
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم خطابات حضرت علیه‌السلام به پیرامون «وإذا مر بك أمران لا تدري أيهما خير وأصوب، فانظر أيهما أقرب إلى هواك فخالفه، فإن كثير الصواب في مخالفة هواك.» ص۳۹۸ «وإذا حزبك أمر أن لا تدري أيهما خير و أصوب فانظر أيهما أقرب إلى هواك فخالفه، فإنَّ كثير الثواب في مخالفة هواك و إياك أن تغلب الحكمة و تضعها في الجهالة.» ج۱ص۱۵۵ توصیه به چگونگی پذیرش یک طرف از دو طرف یا اطراف که همه آن‌ها خیر باشند؛ بحث استحالهٔ ؛ مثال بحث در رد ترجیح بلا مرجح از جانب مرحوم آیت‌الله شیخ محمد با طرح بحث از سوی ؛ ضرورت وجود ترجیح در اختیار یکی از اطراف قضیه؛ دستور اخلاقی امام کاظم علیه‌السلام مبنی بر اینکه در جایی‌که بین دو یا چند امر مخیری آن را اختیار کن که به آن کمتر هوی و میل داری «وإذا مر بك أمران لا تدري أيهما خير وأصوب، فانظر أيهما أقرب إلى هواك فخالفه» هر امری با با آن باشد ولو خود مطلب مثبت باشد ولی هوای نفس آن را خراب می‌کند؛ مثالی در باب تخریب عمل مشروع با هوای نفس در دروس خارج حوزه؛ شأن مستشکل در درس خارج و ذکر برخی مستشکل‌های درس خارج مرحوم آیت‌الله مثل آیات و و ؛ جریانی از اشکالی از یک مستشکل در درس خارج مرحوم آیت‌الله بروجردی؛ برخی حالات مرحوم آیت‌الله بروجردی در وسط درس خارج به نقل از آیت الله سبحانی؛ يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ ٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ وَ لْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍۖ وَ ٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَۚ إِنَّ ٱللَّهَ خَبِيرُۢ بِمَا تَعْمَلُونَ :۱۸؛ جریان روزه گرفتن مداوم مرحوم آیت‌الله بروجردی برای تأدیب نفس خویش؛ ذکر جریاناتی از تأثیر هوای نفس در و ؛ توصیه شارع به انجام امور در بیرون جمع؛ طریق نافله شب اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم؛ افتخار مرحوم آیت‌الله به مرحوم آیت‌الله شیخ محمدحسین اصفهانی ( ) که فقیه الفلاسفه و فیلسوف الفقها بود؛ افتخار مرحوم امام به مرحوم آیت‌الله شیخ محمدعلی ؛ وصف حال مرحوم محقق اصفهانی توسط مرحوم آیت‌الله بهجت در مورد حالات ایشان در سجده های طولانی؛ جریان درخواست نمازگزارن از استاد برای دعوت مرحوم آیت‌الله برای انتقال نماز جماعت خود از به مسجد پنبه‌چی پس از مرحوم آقای و واکنش مرحوم آیت‌الله هرندی «وإذا مر بك أمران لا تدري أيهما خير وأصوب، فانظر أيهما أقرب إلى هواك فخالفه» إِن تُبْدُوا۟ ٱلصَّدَقَٰتِ فَنِعِمَّا هِیَۖ وَ إِن تُخْفُوهَا وَ تُؤْتُوهَا ٱلْفُقَرَآءَ فَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْۚ وَ يُكَفِّرُ عَنكُم مِّن سَيِّـَٔاتِكُمْۗ وَ ٱللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ :۲۷۱؛ بستن راه رخنه به امور معنوی با مخالفت با نفس شب دهم رجب المرجب ۱۴۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱ شب ولادت امام جواد صلوات الله علیه آیت الله https://eitaa.com/akavan110
آیت الله شیخ عباس اخوان
شب یازدهم رجب المرجب ۱۴۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲ آیت الله #شیخ_عباس_اخوان https://eitaa.com/akavan110
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم خطابات حضرت علیه‌السلام به پیرامون «و إياك أن تغلب الحكمة و تضعها في الجهالة.» ج۱ص۱۵۵ معنای رفیع این فقره که پیرامون کسانی‌که در مرتبه رفیعی از ادراکات هستند و باید این ادراکات را به غیر اهلش ندهند؛ مثال در مرتبه متنازل به نگاهداری دارایی توسط صاحبان دارایی زیاد در حالی‌که دیگران علم به دارایی والای وی ندارند؛ جریان برخورد با ؛ شخصیت رفیع در بین علمای و در بین ؛ تألیف از خود توسط سید حیدر آملی و جریان تحولات روحی وی در برخورد با شخصی ژنده‌پوش که وی را با سخنی متحول کرده است؛ وجود فیلم برخی از مصاحبه‌های مرحوم آیت‌الله سیدشهاب‌الدین و اساتید وی در ؛ وجود برخی افراد که صاحب برخی علوم هستند که به دنبال انتقال علوم خویش به صاحبان دارای هستند «و إياك أن تغلب الحكمة و تضعها في الجهالة.» ضرورت پرهیز از دادن به دست اهل من آنم که در پای خوگان نریزم مر این قیمتی در لفظ دری را مصاحبه تلویزیون در اوایل انقلاب با مرحوم استاد جلال‌الدین و جریان اخذ علوم غریبه از برخی اساتید؛ سابقه ؛ لزوم حفظ مراتب در انتقال علوم به افراد مختلف و ضرورت حفظ مراتب علوم در انتقال مطالب به کودکان؛ جریان ریاضیدانی که بر اثر عدم رعایت مراتب کودکی توسط والدین خویش به مشکلات برخورد؛ لزوم توجه به درک متقابل توسط انسان فهیم در انتقال مطالب علمی «و إياك أن تغلب الحكمة و تضعها في الجهالة.» توسعه جهالت و ؛ مرحوم و تبحر وی در ؛ لباس رسمی مردان در زمان ؛ تفاوت لباس روحانیت نپوشیدن مرحوم جهانگیرخان قشقایی و مرحوم از لسان مرحوم حاج آقا رحیم ؛ جریان جهانگیرخان به عده‌ای از سربازان که مشغول مجلس لهو و لعب و ساز و آواز بودند و انقلاب روحی این افراد؛ : يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ تُوبُوٓا۟ إِلَی ٱللَّهِ تَوْبَةً نَّصُوحًا :۸ «و إياك أن تغلب الحكمة و تضعها في الجهالة.» را در جای خودش به کار ببند شب یازدهم رجب المرجب ۱۴۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲ آیت الله https://eitaa.com/akavan110
آیت الله شیخ عباس اخوان
شب دوازدهم رجب المرجب ۱۴۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۳ آیت الله #شیخ_عباس_اخوان https://eitaa.com/akavan110
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم خطابات حضرت علیه‌السلام به پیرامون «قال هشام: فقلت له: فإن وجدت رجلا طالبا له غير أن عقله لا يتسع لضبط ما القي إليه؟ قال عليه‌السلام: فتلطف له في النصيحة، فإن ضاق قلبه لا تعرضن نفسك للفتنة. واحذر رد المتكبرين، فإن العلم يدل على أن يملى على من لا يفيق» ص۳۹۵ برخی سوالات دقیق است ولی ظرفیتی برای پذیرش آن نیست؛ جریانی از مجتهد جامع الشرایط مرحوم آشیخ و وصف ایشان از زبان آیت الله ؛ مرحوم آشیخ رضا محقق امام جماعت مسجد و از اساتید آقایان و بودند؛ مقدمات ضروریه برای رسیدن به پاسخ برخی مطالب «قال هشام: فقلت له: فإن وجدت رجلا طالبا له غير أن عقله لا يتسع لضبط ما القي إليه؟» عدم طالب حقیقت؛ مرام مرحوم علامه در پاسخ به سوالات؛ وصف حال مرحوم آسید (از بنی اعمام مرحوم علامه طباطبایی)؛ به روز بودن خرج زندگی مرحوم آسید حسین قاضی و جریانی از رسیدن عین خمس به ایشان از طرف مرحوم آیت‌الله ؛ رفاقت آسیدحسین قاضی با و جریانی از کلام مرحوم امام به ایشان مبنی از پرهیز مطالعه کتاب به علت اینکه مقدمات استفاده از آن را نداشتند «قال عليه‌السلام: فتلطف له في النصيحة» راهکار امام علیه‌السلام مبنی بر چگونگی پاسخ به کسی‌که ظرفیت لازم برای دریافت پاسخ را ندارد به اینکه او را عالمانه کن؛ تفاوت جواب علمی با نصیحت عالمانه «فإن ضاق قلبه لا تعرضن نفسك للفتنة» اگر ظرفیت وی گسترش پیدا نکرد دیگر خود را در معرض فتنه قرار مده؛ گرایش مرحوم میرزا در ؛ قول مبنی بر عدم نجاست آب قلیل در ملاقات با نجاست مگر به تغییر بو و رنگ و مزه، در مقابل نظر مبنی بر انفعال آب قلیل در ملاقات با نجاست؛ جریان نجس دانستن میرزا جواد آقا ملکی تبریزی از سوی طلبه‌ای که قول مرحوم آیت‌الله شیخ عبدالکریم را شنیده بوده است؛ شدن نوع افرادی که خیال می‌کنند مطلبی را فهمیده‌اند و به آن مطلب لوازمی را بار می‌کنند؛ بیان مسأله‌ای در باب احکام طهارت و نجاست؛ تفاوت محکوم به طهارت با طاهر بودن شیئی؛ مسأله بلد نبودن بسیاری از وسواسی‌ها؛ تفاوت لوازمات نزد و برای مسائل مختلف «قال عليه‌السلام: فتلطف له في النصيحة، فإن ضاق قلبه لا تعرضن نفسك للفتنة. واحذر رد المتكبرين» تحریر از رد ؛ ضرورت با شخصی که ظرفیت لازم را ندارد؛ جریانی از یکی از پامنبری های آقا و مدارای ایشان با این پامنبری صلی الله علیک یا مولانا یا اباعبدالله السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین تا نیک یقین کند که این کشته کیست با دیدهٔ معرفت در آن تن نگریست عریان بدنی بدید کز تیغ و سنان اعداد و جراحتش هزار است و دویست چون دید سرش بریده از راه قفاست وان پیکر انورش لگدکوب جفاست دانست یقین که باشد این جسم امام زیرا که بلا همیشه بر اهل ولاست حسین جان حسین جان حسین جان حسین جان شب دوازدهم رجب المرجب ۱۴۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۳ آیت الله https://eitaa.com/akavan110
جلسه هفتگی امروز (سه‌شنبه) از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در خیابان امام خمینی نرسیده به میدان حر کوچه مبین با سخنرانی استاد گرانقدر حضرت آیت‌الله شیخ عباس اخوان برقرار می‌باشد
سخنرانی_حضرت_آقای_اخوان_شب_سیزدهم_ماه_رجب_1402.mp3
35.12M
شب سیزدهم رجب المرجب ۱۴۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۴ شب ولادت حضرت امام علی امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه آیت الله https://eitaa.com/akavan110
آیت الله شیخ عباس اخوان
شب سیزدهم رجب المرجب ۱۴۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۴ شب ولادت حضرت امام علی امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه آیت الله
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم شب ولادت حضرت امام علی امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه هَلْ أَتَیٰ عَلَی ٱلْإِنسَٰنِ حِينٌ مِّنَ ٱلدَّهْرِ لَمْ يَكُن شَيْـًٔا مَّذْكُورًا :۱ گرامیداشت مقام و یاد خیر سلسلهٔ آباء و اسیران خاک؛ حیثیت : وَ لَقَدْ خَلَقْنَا ٱلْإِنسَٰنَ مِن سُلَٰلَةٍ مِّن طِينٍ (۱۲) ثُمَّ جَعَلْنَٰهُ نُطْفَةً فِی قَرَارٍ مَّكِينٍ ۱۳ ثُمَّ خَلَقْنَا ٱلنُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا ٱلْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا ٱلْمُضْغَةَ عِظَٰمًا فَكَسَوْنَا ٱلْعِظَٰمَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَٰهُ خَلْقًا ءَاخَرَۚ فَتَبَارَكَ ٱللَّهُ أَحْسَنُ ٱلْخَٰلِقِينَ :۱۴؛ تبیین حیثیت انسان در و مثال آن به لیوانی که به پر می‌شود نه دفعتاً؛ در مقام استکمال در بدن انسان مواد طبیعی مثل آهن و فسفر و ... موجود است که همگی در سلالهٔ طین بدان اشاره شده است؛ غیر از و است که در جنینی که میت به دنیا آمده وجود داشته است؛ تبیین حیات انسانی یا یا به حقیقتی که از عالم دیگری به بدن توجه می‌کند؛ حقیقت روح مربوط به : وَ يَسْـَٔلُونَكَ عَنِ ٱلرُّوحِۖ قُلِ ٱلرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی وَ مَآ أُوتِيتُم مِّنَ ٱلْعِلْمِ إِلاَّ قَلِيلاً :۸۵؛ عالم امر امور است و امور است؛ مباحث طولانی چندهزارساله مربوط به اجزاء تشکیل دهنده و قائل شدن برخی به جزء لا یتجزا (=الجزء الذی لا یتجزا) که برخی این جزء را همان دانستند که بعداً مشخص شد خود اتم اجزاء دارد که حدود ۱۷۰ ذره زیر اتمی می‌باشد تا سال ۲۰۱۲م که به ماده تک بعدی رسیدند که در ترجمه فارسی آن گفتند: ذره خدا، که گفتند از آمده است که در مقابل ما می‌گوئیم این از عالم امر آمده است؛ اتمام در عالم خلق و عدم علم آن به عالم امر که وقتی می‌گوید: هیچ، یعنی دیگر فیزیکی نیست که ما به آن عالم امر می‌گوییم؛ مشایعت با قطرات باران که اشاره دارد بدین که ریشه عالم ماده در عالم امر است و حقیقت امری مَلَک: وَ مُشَیعِی الثَّلْجِ وَ الْبَرَدِ، وَ الْهَابِطِینَ مَعَ قَطْرِ الْمَطَرِ إِذَا نَزَلَ، وَ الْقُوَّامِ عَلَی خَزَائِنِ الرِّیاحِ، وَ الْمُوَکلِینَ بِالْجِبَالِ فَلَا تَزُولُ وَ الَّذِینَ عَرَّفْتَهُمْ مَثَاقِیلَ الْمِیاهِ، وَ کیلَ مَا تَحْوِیهِ لَوَاعِجُ الْأَمْطَارِ وَ عَوَالِجُهَا. صلوات الله علیه دعای سوم؛ محدود شدن درک به عالم ماده: يَعْلَمُونَ ظَٰهِرًا مِّنَ ٱلْحَيَوٰةِ ٱلدُّنْيَا وَ هُمْ عَنِ ٱلْأَخِرَةِ هُمْ غَٰفِلُونَ :۷؛ علم ما به ظاهر انسان و مباحث مربوطه از زمان تا به امروز؛ حالات در کار کردن مداوم برای دیگران و حکایتی در این زمینه؛ قطع ارتباط بین عالم خلق با عالم امر هنگام ؛ تبیین عالم امر: إِنَّمَآ أَمْرُهُۥٓ إِذَآ أَرَادَ شَيْـًٔا أَن يَقُولَ لَهُۥ كُن فَيَكُونُ :۸۲؛ ملائکه و عالم امر: إِذْ يُوحِی رَبُّكَ إِلَی ٱلْمَلَٰٓئِكَةِ أَنِّی مَعَكُمْ فَثَبِّتُوا۟ ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ۚ سَأُلْقِی فِی قُلُوبِ ٱلَّذِينَ كَفَرُوا۟ ٱلرُّعْبَ فَٱضْرِبُوا۟ فَوْقَ ٱلْأَعْنَاقِ وَ ٱضْرِبُوا۟ مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍ :۱۲؛ إِذْ تَقُولُ لِلْمُؤْمِنِينَ أَلَن يَكْفِيَكُمْ أَن يُمِدَّكُمْ رَبُّكُم بِثَلَٰثَةِ ءَالَٰفٍ مِّنَ ٱلْمَلَٰٓئِكَةِ مُنزَلِينَ (۱۲۴) بَلَیٰٓۚ إِن تَصْبِرُوا۟ وَ تَتَّقُوا۟ وَ يَأْتُوكُم مِّن فَوْرِهِمْ هَٰذَا يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُم بِخَمْسَةِ ءَالَٰفٍ مِّنَ ٱلْمَلَٰٓئِكَةِ مُسَوِّمِينَ :۱۲۵؛ تبیین عالم امر و موجودات امری به همدیگر همچون علم و میکائیل به همدیگر که در جریان وارد شده: وقال الثعلبي: ورأيت في الكتب إن رسول الله صلى الله عليه وسلم لما أراد الهجرة خلف علي بن أبي طالب بمكة لقضاء ديونه ورد الودايع التي كانت عنده فأمره ليلة خرج إلى الغار وقد أحاط المشركون بالدار أن ينام على فراشه صلى الله عليه وسلم وقال له: (إتشح ببردي الحضرمي الأخضر، ونم على فراشي، فإنه لا يخلص إليك منهم مكروه إنشاء الله، ففعل ذلك علي، فأوحى الله تعالى إلى جبرئيل وميكائيل إني قد آخيت بينكما وجعلت عمر أحدكما أطول من عمر الأخر فأيكما يؤثر صاحبه بالبقاء والحياة؟ فإختار كلاهما الحياة فأوحى الله تعالى إليهما: أفلا كنتما مثل علي بن أبي طالب ج آخيت بينه وبين محمد صلى الله عليه وسلم فبات على فراشه (يفديه) نفسه ويؤثره بالحياة، إهبطا إلى الأرض فاحفظاه من عدوه، فنزلا فكان جبرئيل عند رأس علي وميكائيل عند رجليه، وجبرئيل ينادي: بخ بخ من مثلك يا بن أبي طالب، فنادى الله عز وجل الملائكة وأنزل الله على رسوله صلى الله عليه وسلم وهو متوجه إلى المدينة في شأن عليج " * (ومن
آیت الله شیخ عباس اخوان
شب سیزدهم رجب المرجب ۱۴۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۴ شب ولادت حضرت امام علی امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه آیت الله
الناس من يشري نفسه ابتغاء مرضات الله) *)). ج۲صص۱۲۵-۱۲۶؛ مِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَشْرِی نَفْسَهُ ٱبْتِغَآءَ مَرْضَاتِ ٱللَّهِۗ وَ ٱللَّهُ رَءُوفُۢ بِٱلْعِبَادِ :۲۰۷؛ شأن انسان قبل از همهٔ حضورها: هَلْ أَتَیٰ عَلَی ٱلْإِنسَٰنِ حِينٌ مِّنَ ٱلدَّهْرِ لَمْ يَكُن شَيْـًٔا مَّذْكُورًا :۱؛ صعوبت تبیین ؛ کلام در مورد درستی معادلات به اینکه قسمتی از آن را به بچه دبستانی هم بتوان گفت؛ تبیین دهر با تبیین و تغییر ماهیت زمان در چند ساعت اول و بیان مقصود دهر در کلام جناب ؛ گذشت دهری بر انسان و نبود کسی‌که بر او حضور داشته باشد به غیر خدای متعال که این شأن را می‌گویند که به غیر از این انسان است؛ بعدیت نسبت به انسان دهری؛ انسان دخزی در عرف عبارت از است که نه زمان به او حاجب است و نه به او رادع است؛ منظور از لحظه، آن وجودی است: هر لحظه به شکل بت عیار بر آمد، دل بُرد و نهان شد هر دم به لباس دگر آن یار بر آمد، گه پیر و جوان شد گاهی به دل طینت صلصال فرو رفت، غواص معانی گاهی ز تگِ کهگل فخار بر آمد، زان پس به عیان شد طبع بمبئی فَأَرَیٰهُ ٱلْأَيَةَ ٱلْكُبْرَیٰ (۲۰) فَكَذَّبَ وَ عَصَیٰ (۲۱) ثُمَّ أَدْبَرَ يَسْعَیٰ (۲۲) فَحَشَرَ فَنَادَیٰ (۲۳) فَقَالَ أَنَا۟ رَبُّكُمُ ٱلْأَعْلَیٰ :۲۴؛ به معنای نشانه است و مقصود از خراب کردن معانی است که باید از آیات قرآن کریم بفهمند؛ سؤال از امام علیه‌السلام پیرامون که علیه‌السلام آن را به نمایانید: فَأَرَیٰهُ ٱلْأَيَةَ ٱلْكُبْرَیٰ :۲۰؛ جریان چگونگی مواجهه حضرت موسی علیه‌السلام با فرعون و فریادرسی صلوات‌الله‌علیه: البرسي: قال: روي أن فرعون - لعنه الله - لما لحق هارون بأخيه موسى دخلا عليه يوما، وأوجسا خيفة منه، فإذا فارس يقدمهما، ولباسه من ذهب، وبيده سيف من ذهب، وكان فرعون يحب الذهب، فقال لفرعون: أجب هذين الرجلين وإلا قتلتك، فانزعج فرعون لذلك، وقال: عودا إلي غدا، فلما خرجا دعا البوابين، وعاقبهم وقال: كيف دخل علي هذا الفارس بغير اذن؟ فحلفوا بعزة فرعون (انه) ما دخل إلا هذان الرجلان، وكان الفارس مثال علي (هذا) الذي أيد الله به النبيين سرا، وأيد به محمدا جهرا. لأنه كلمة الله الكبرى التي أظهرها الله لأوليائه فيما شاء من الصور، فنصرهم بها وبتلك الكلمة يدعون (الله) فيجيبهم، وإليه الإشارة بقوله {ونجعل لكما سلطانا فلا يصلون إليكما بآياتنا} ج۱ص۱۴۳؛ معنای به معنای ذاتی که با همهٔ عصرها ( =عصاره و فشرده وجود) و زمان‌ها مصاحبت و همراهی دارد؛ السلام علی وارث آدم صفوة الله؛ زمان جلوه‌ای از حقیقت دهری ولی الله الاعظم است؛ هَلْ أَتَیٰ عَلَی ٱلْإِنسَٰنِ حِينٌ مِّنَ ٱلدَّهْرِ لَمْ يَكُن شَيْـًٔا مَّذْكُورًا :۱ وقت تنگ است ای زمان را تاب ده تیغ عشقت را پی ما آب ده شب سیزدهم رجب المرجب ۱۴۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۴ شب ولادت حضرت امام علی امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه آیت الله https://eitaa.com/akavan110
شرح زیارت رجبیه به کلام آیت الله از چهارشنبه ۱۲دی (شب اول رجب المرجب) تا پایان ماه شعبان هر شب از ساعت ۲۲ (جلسه ویژه برادران) (به استثناء پنجشنبه‌ها) امام زاده حسن، خیابان شهید احمدی کوچه شهید بهبودی، حسینیه شهدا موقعیت: https://nshn.ir/sbvc8b0x4vmO