سطوح مختلف جنگ
🌱ظالم ترین حاکمان نیز وقتی به جایی حمله میکنند، این ظلم و دست درازی را با مبنای «دلم میخواهد» توجیه نمیکنند بلکه بر اساس این «حق ما است» توجیه مینمایند. این نکته را علامه طباطبایی در المیزان شرح میدهد. جنگ اساسا بر بستر قانون و حق، خود را توجیه میکند. همه جنگهای دنیا با یک تقریر بر محور حق و قانون محقق میشود. امروز هم عموما جنگها ذیل قوانین پذیرفته شده بین المللی خود را توجیه میکنند. حتی اگر قانون شکنی هم واقع شود باز بر اساس «حقوق طبیعی» که کشورها برای خود قائلند خود را توجیه میکنند.
🌱اما در پس توجیه های حقوقی و قانونی، یک جنگ دیگری وجود دارد، جنگ خواسته ها، جنگ اراده ها. چه کسی دارد چه میکند و چه میخواهد؟ اراده آمریکا برای ورود در عراق و افغانستان چیست، این غیر از توجیهی است که به لحاظ حقوقی و قانونی میآورد، اراده عربستان در جنگ یمن چیست؟ اراده اسراییل در غصب فلسطین چیست و امروز اراده روسیه در حمله به اکراین چیست.
🌱توجیه روسیه میتواند دفاع از امنیت باشد و این را حق طبیعی خود بداند. اما آیا این توجیه واقعی است و درست است یا نه؟ باید دید او چه اراده ای را پیش میبرد و با چه اراده ای درگیر است؟ پس باید دید اراده اروپا و آمریکا و ناتو برای حضور در اکراین چه بود؟ آنها چه چیز را دنبال میکردند؟ و بنابراین چرا مثلا چین با روسیه همراهی نشان داد؟ بررسی همه این نکات نشان خواهد داد روسیه راستگوست یا سرپوش میگذارد بر کشورگشایی و دزدی و امثالهم، چنانکه در جنگ عربستان یا آمریکا شاهد همین دروغگویی بودیم بودیم. فهم جنگها بدون فهم اراده ها شدنی نیست.
🌱در این میان یک نکته مهم است و آن قدرتی است که هر کشور با ابتنای به آن میجنگد. یکی از عناصر قدرت قطعا تکنولوژی و ابزار است. حالا معلوم میشود چرا غرب از نزدیک شدن تکنولوژی ایران به ساخت بمب هسته ای میترسد. یا چرا ایران نباید موشک داشته باشد. عنصر دیگر مردمند. چرا باید دسترسی های روسیه به شبکه های اجتماعی و رسانه ها محدود شود. رفتارهای رییس جمهور اکراین آیا احمقانه است؟ نه، توجیه افکار مردم دنیا و کشور خودشان برای ایجاد مجال در تصمیم گیری و اراده کشورها حیاتی است.
🌱تصمیم ایران در این صحنه نیز البته متناسب است با اراده راهبردی او. همانطور که در زمان شاه خیلی ها میگفتند اراده امام به نفع کمونیستها شده برای زدن اراده شاه که ابزار غرب بود و یا بعدها درگیر نشدن جدی ایران در برخی جنگهای فرقه ای ولو یک سوی آن مسلمانان یا شیعیان باشند، یا بی طرفی ایران در جنگ کویت یا جنگ عراق و غیره همه به دلیل آن است که ایران اراده راهبردی خود را باید پیش ببرد. ظلم و عدل اول در این اراده باید پیاده شود بعد بقیه امور متناسب با آن سامان میگیرد. اراده ایران اولا قدرتمند کردن درونی در مقابل ابزار تحریم است و ثانیا برداشتن فشار از مردم ثالثا مراقبت از عدم تاثیر مردم در هجوم رسانه ای و رابعا قطع دست غرب و آمریکا در منطقه خاورمیانه. همه اینها یعنی قدرتمند کردن و رویین تن کردن ایران مقابل آمریکا. این اتفاق چند ضلعی در حال تحقق است. تعامل ایران با روسیه و چین و افغانها متناسب است با تحقق این اهداف.
🌱حالا زبانی که در داستان طالب در افغانستان ایران را به جنگ فرامیخواند در داستان روسیه ایران را به قطع رابطه با روسها، در ماجرای عربستان ایران را به مماشات و در داستان سوریه ایران را به رها کردن صحنه فرامیخواند. در برجام توصیه به تسلیم و انفعال و واگذاری ابزارها میکنند ، در ارتباط با چین ایران را متهم به استقلال فروشی میکند، این زبان رسانه ای دارد چه میکند؟ تقابل با اراده راهبردی ایران. اصل دعوا آنجا است
🌱 بله البته ما سه صحنه مهم را نباید رها کنیم. اولا تقویت عناصر قدرت چه هسته ای (ولو به سمت بمب نرویم) چه موشکی. چه خصوصا افکار عمومی. ثانیا صحنه جنگ روایت ها و اقناع افکار عمونی ثالثا فهم و تقویت طرح راهبردی ایران. این سومی از همه مهمتر است.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه معارف طلاب جوان
دنیا بر خلاف آنچه که اهل دنیا و مادیون القاء میکند، جنگل نیست، محل زد و خورد و کشتن و کشته شدن نیست، محل توافق و تلائم است.
این دیالکتیکی که غربیها، هگل و ماکس و دیگران درست کردند که مبنای جامعه بر تضاد است؛ اسلام، عکس این را میگوید، مبنای جامعه بر تزاوج و تراوُد و تراحم، اینهاست. مبنای جامعه، این است. مبنای تاریخ هم این است.
این را یکی از حرفهایی که جا دارد اهل فکر در قرآن دنبال کنند، بنده یک وقتی دنبال کردم سالها پیش، مسألۀ زوجیت است در قرآن، ازواج، «و جعلناکم ازواجاً». هم در مورد انسان و هم در مورد همۀ اشیاء و ممّا لاتَعلمون، اینها همه به صورت زوجیت است.
این دیالکتیکِ اسلامی، این است که تفکرِ اسلامی، آن شکل جامعه و پیشرفت جامعه و حرکت جامعه و حرکت تاریخ و اینها بر اساس تضاد نیست، بر اساس تراحم است، بر اساس توادّ است، بر اساس همکاری است، بر اساس تزاوج است. این است که جامعه را پیش میبرد. این تفکر بایستی بر زندگی ما حاکم باشد.
سید علی خامنه ای. درس 332 صلاه مسافر.
@khanemaaref
هدایت شده از نشریه عهد
🔵 دوره #منشور_روحانیت
💬با اعطای مدرک
🔸بررسی متن و فرامتن منشور روحانیت
🎙استاد: حجتالاسلام کاظم زاده
⏰چهار جلسه
🔸بررسی جنبههای تاریخی منشور روحانیت
🎙استاد: فرهاد نقدی
⏰چهار جلسه
🕗آغاز دوره: چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
پایان: پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
🔊بارگزاری صوتها در کانال نشریه عهد
@nashriyeahd
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از عمامه خاکستری
nf00793291-1.mp3
2.15M
🔻خاطره ای از برادر ...
🔰خاطره حاج مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع) از آخرین لحظات زندگی فرج الله سلحشور
🔻کارگردان انقلابی فیلم حضرت یوسف علیه السلام .
🔰فرجالله سلحشور (۱۳۳۱-۱۳۹۴ش) بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی. او از طرفداران سینمای دینی بود و آثارش دارای مضمون اسلامی است. فیلمهای متعدد و سریالهای مذهبی ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر به کارگردانی او در ایران تولید و پخش شد.
...
خانه سازمانی
🔻مهمتر از اینکه جناب رحمانی فضلی، ویلای خود را پس داده یا نداده، این است که این «خانه سازمانی» به او تحویل داده شده. ویلایی ۱۸۰۰ متری در نیاوران تهران. مسوول جمهوری اسلامی خانه سازمانی آنچنانی میگیرد که بین مردم نباشد. که خانه اش نمک به زخم مردم بزند. که خجالت بکشیم عائدی اش را در سخت ترین دوره زندگی این مردم علنی کنیم. که فاصله اش را با کاخهای نیاوران بررسی کنیم. آری بدتر از رفتار جناب رحمانی فضلی که پول لامپ خانه اش را هم از بیت المال برمیدارد، این است که این وضعیت هنجار شده است. عادی است.
🔻روح الله جمعه ای مشاور رحمانی فضلی نوشته این یک اقدام معمول و قانونی است. چند وقت پیش یکی از رفقایی که تازه وارد استانداری یکی از استانهای محروم کشور شده بود، از ویلای عجیب و غریب جناب استاندار قبلی سخن میگفت. کجا در کدام استان؟ استانی که مردمش هنوز هم برای یک سرماخوردگی ساده بچه هایشان میمیرند تا به شهر برسند. قبلترش هم یکی از جوانان عدالتخواه را به دلیل عکس برداری از خانه فلان مقام همیشه مسوول محکوم کردند. این وضعیت دیگر دارد مشمئز کننده میشود.
🔻این همان روالی است که در ابتدای دهه هفتاد رهبری از آن به عنوان سبک زندگی خواص بعد پیامبر اکرم رسوایش کرد. بارها و بارها گفت با این سبک زندگی نمیتوان عدالت که مهمترین هدف جامعه دینی است محقق کرد. با زندگی اشرافی نمیتوان دم از عدالت زد. و اگر بنا نیست این مقصد دنبال شود پس اساسا در پی چه هستیم؟
🔻قوانین باید تغییر کند، بله. رویه ها باید عوض شود، درست است. شفافیت لازم داریم، حتما. اما از همه مهمتر اینکه باید طیف مدیران تغییر کند. باید نسل دیگری بر سر کار بیاید. و آن وقت همه باید مراقب هم باشند. حقوقهای چند ده ملیونی و ماشینهای آنچنانی و سبک زندگی اینچنینی باید با تغییر نسل مدیران و شفافیت لازم برای مراقبت مردمی و گفتمان سازی نظام ارزشهای انقلاب محقق شود.
🔻هنوز به قدرت مردم ایمان نداریم. و الا این ها باعث میشد جریانهای خاله زنکی به اسم عدالتخواهی که به کانونهای اطلاعاتی پشت پرده متصلند و هر بار راست و دروغ را تحویل مردم میدهند، نتوانند بروز و ظهور پیدا کنند. ذائقه جوانان را عوض کنند و مسیر عدالتخواهی را منحرف کنند.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از نشریه خط
☑️سیاست یا دیانت⁉️
🎙گفتگوی ویژه نشریه خط با آیت الله #سیفی_مازندرانی
👈با موضوع:
جایگاه حوزه علمیه در اداره جامعه
📆تاریخ: دوشنبه ۱۶ اسفند ماه
⏰زمان: ساعت ۱۱:۱۵
💻پخش زنده از طریق:🔻🔻
🌐کانال علمی_فرهنگی نشریه خط:
@KHAT_NASHRIYE
📌پ.ن: مخاطبین عزیز، سوالاتی که مد نظرتان هست در این گفتگو پرسیده شود را میتوانید به ادمین نشریه ارسال بفرمایید...
@Sarbazyaser
دنیای کثیف کثیف کثیف مجازی
🔻زهره فکور صبور خودکشی کرد. امین فردین او را افشا کرده بود. افشاگری به قول خودش به نیت مبارزه با فساد. فسادی که او معتقد است زیر پوست جامعه هنری رخنه کرده و او میخواهد با افشاگری اش آن را رسوا و لابد ریشه کن کند.
🔻وقتی به امین فردین اشکال گرفتند که نانجیب بی همه چیز!، چرا آبروی آدمها را میبری، استدلال آشنایی را ارائه کرد. او گفت: «آنها که فساد میکنند خطا کارند نه من که فسادشان را گزارش میکنم».
🔻زهره فکور صبور واقعا همان که امین فردین گزارش کرده، بوده یا نه؟ امین فردین دروغگو است یا نه؟ نمیدانیم. مهم این است که مدتی قبل فکور صبور گفت دلم میخواست بازیگر نباشم. عادی باشم. چرا؟
🔻چون وقتی وارد دنیای مجازی شدی وقتی وارد دنیای تصویر شدی، وارد دنیایی عجیب و غریب میشوی. دنیایی که آدمها خودشان را به گونه ای معرفی میکنند. صورتی دارند و قدرتی. قدرت ناشی از تجمیع نگاه ها و توجه ها. و حالا جنگ قدرت است برای تصاحب این قدرت. شکستن قدرت و جمع قدرت در کنار تصویرسازی ظاهری چه میکند؟ حالا برای خیلی ها جذاب است که اندرونی و پشت صحنه ها را بدانند. همان روحیه علاقه به حاشیه ها و غیر متنها. همان که باعث میشد نود فردوسی پور جذاب باشد. همان که باعث میشد پژمان جمشیدی در اینستا بنویسد «اینجا مردمم را نمیشناسم همه غریبه اند. کوچ میکنم به فضای حقیقی که میشناختمشان.»
🔻راست میگوید. انگار مردم در هر بستری یک اخلاقی بروز میدهند. کنار درب اتاق و منزل آنقدر تعارف خسته کننده میکنند که طنزآلود میشود اما سوار ماشین در خیابان از هم راه میدزدند و به هم راه نمیدهند و این ارزش است. حالا در فضای مجازی سرک کشیدن و بحثهای خاله زنکی و بشگون گرفتن یکدیگر و توهین و نیش و کنایه رودررو برایشان ارزش است. جذاب است.
🔻و حالا دخترکان بازیگر که تحمل ضربه خوردن و شکست را در این جنگل وحشی و جنگ قدرت را ندارند. یک به یک نفله میشوند و تو چه جوابی داری برای این سوال که به کدام گناه دقیقا؟ زهره فکور صبور آخرین نیست همانطور که آزاد نامداری هم نبود.این کثافت جاری در این دنیای وارداتی، دامن همه مان را خواهد گرفت.
🔻اخلاق کثیف رو کردن اندرونی ها به نام مبارزه با فساد سبک رفتار امین فردین فقط نیست. مخصوص هنر هم نیست.
رفقا! فسادستیزی خاله زنکی، مشتری دارد که یک عده این شغل را انتخاب میکنند. و آدم کشی میکنند و به ان افتخار میکنند و وجدانشان هم آسوده است.
🔻مهم نیست امین فردین درباره فکور صبور راست گفت یا دروغ. مهم آن اخلاق کثیفی است که باعث میشود زهرا امیرابراهیمی به دامن طاغوت فرار کند تا آرامش پیدا کند. آن اخلاقی که آزاده نامداری را پیدا میکند یک گوشه ای، عکسهایش را پخش میکند تا دیوانه اش کند، عکسهای رامبد و همسرش را در کانادا پخش میکند که ضایعش کند. مهم آن اخلاق کثیفی است که این رذالتها را میبیند و لذت میبرد و لایک میکند و ویویش را بالا میبرد.
🔻این اخلاق اسمش را مبارزه با نفاق میگذارد، اسمش را مبارزه با فساد میگذارد، اسمش را مبارزه با ظلم و بی عدالتی میگذارد. اسمش را هر چه میگذارد بگذارد ولی لجن است. سراپایش را هم با شعارهای انقلابی و انسانی و دینی بپوشانید لجن است. بوی گند لجنش همه مان را خفه خواهد کرد. این فراگیری ظلم است که به آن مدد میدهیم و یک روزی یک جایی دامن تک تک امین فردین های ضد فساد و ضد نفاق را خواهد گرفت.
@ali_mahdiyan
پاسدار یا آخوند
❤️چند وقت قبل کنار خیابان دو نفر را که منتظر ماشین بودند سوار کردم. منزلشان جایی بود که اطرافش عموما بیابان و کوه بود و پر از سگهای ولگرد. حدود ساعت ده یازده شب بود. اما آن محله ها آنقدر خلوت بود که گویا دو و سه نیمه شب بود. در مسیر از کنار یک دبیرستان عبور میکردیم. روبروی دبیرستان پسر نوجوانی ایستاده بود. چهارده پانزده ساله، دست تکان داد، او را هم سوار کردم.
❤️آن دو نفر به مقصدشان رسیدند و پیاده شدند. به آن پسر نوجوان گفتم منزل شما کجا است که برسانمتان، گفت خیلی دورتر از اینجا است. گفتم میرسانمت. تشکر کرد. پرسیدم این موقع شب اینجا خیلی ماشین عبور نمیکند، چطور میخواستی برگردی؟ گفت «مثل همیشه پیاده.» پیاده خیلی راه بود. گفتم خسته نمیشوی؟ گفت: «عادت دارم. اینجا مدرسه ما است. فقط شبها کمی ترس دارم.» گفتم از چی؟ گفت از گله سگها. چند باری شبها دوره ام کردند و به من حمله ور شدند.
❤️با تعجب پرسیدم، خوب چه کار واجبی داشتی که تک و تنها تا این موقع شب در مدرسه بودی؟ گفت هیچی، فردا در مدرسه مان مراسم هیات داشتیم من اجازه گرفته بودم از مسوولین و پدر و مادرم که بگذارند بعد از کلاسهایم اینجا را آماده کنم برای هیات.
جالب بود. اما پرسیدم خوب حالا چرا تنها؟ گفت دوستانم هم بودند ولی پدرانشان آمدند دنبالشان باید زودتر میرفتند. ما که ماشین نداریم. کارهای هیات هم باقی مانده بود مجبور شدم بمانم کار را تمام کنم. بعد شروع کرد با آب و تاب از خاطراتش درباره حمله سگها به او برایم تعریف کرد.
❤️من گوش میدادم اما از اینکه چه چیزی باعث میشود یک نوجوان با این سن و سال بر همه ترسهایش غلبه کند و در مدرسه بایستد و کارهای هیات را انجام دهد، ذهنم مشغول بود. پدر و مادرش چطور به او اجازه داده بودند. صحبتهایش درباره حمله سگها که تمام شد پرسیدم، خوب پسرم برای آینده ات هم فکری کرده ای؟ میخواهی چه کاره شوی؟
❤️گفت میخواهم آخوند شوم. خنده ام گرفت. فکر کردم چون من طلبه ام مثلا شایدمیخواهد سر کارم بگذارد. که یک دفعه ادامه داد: «البته آخوند آخوند، نه ها! آخوند پاسدار»
خنده ام گرفت گفتم : «چطور آخوند پاسدار؟!»
گفت:«خیلی ممنون رسیدیم، خوب آخوند پاسدار بهتره چون» پیاده شد. تشکر کرد و رفت.
❤️در راه بازگشت به این فکر میکردم که آیا من هم حاضرم با اینکه میدانم شب باید از میان ترسهایم عبور کنم و بازگردم، تنها بمانم و بایستم و کارم را برای «هیات مدرسه» تمام کنم؟! و به این جمله فکر میکردم که «آخوند پاسدار بهتره » انگار بین این جمله و آن پرسش رابطه ای مبهم میفهمیدم. رابطه ای که هم مرا به چالش میکشید و هم اما دلم را روشن میکرد.
@ali_mahdiyan
نمایندگان خود را از انتشار حقوقشان مستثنی کردند.
نمایندگان هنوز تکلیف طرح شفافیت آرا را مشخص نکرده اند.
نمایندگان در پیگیری طرح صیانت، افکار عمومی را به هیچ گرفتند.
نمایندگان جان!
انقلاب یعنی مردم. یعنی ایجاد امید و اعتماد. یعنی مبارزه تبیین. یعنی صدق و اخلاص.
گفتم یادآوری کنم
@ali_mahdiyan
بر پا
نمایندگان خود را از انتشار حقوقشان مستثنی کردند. نمایندگان هنوز تکلیف طرح شفافیت آرا را مشخص نکرده
خوب ظاهرا نمایندگان اصلاح کردند. مبارکه.
اما اولا ضربه ای به اعتماد و افکار عمومی زده شد و بعد اصلاح شد. مثل داستان صیانت
ثانیا به هر حال مجلسی انقلابی داریم. این هم نشانه اش. اینها را هم کنار آن خبطها ببینیم.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از مکتب امام
روح توحید نفی عبودیت غیرخدا تعریف؟؟ معنا؟؟ چرایی؟.mp3
8.91M
🔰 حجت الاسلام والمسلمین مهدیان
در مصاحبه با #مرکز_گفتمان_توحید :
🔰 روح توحید نفی عبودیت غیرخدا؛ چیستی؟ و چرایی؟
#صوت
#استاد_مهدیان
#نشر_دهید
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیرخدا
--------------------------------------------------
🔰 گفتمان توحید
https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
هدایت شده از خانه طلاب جوان
#نشر_حداکثری
#سطح_دو
💠 فراخوان ثبتنام #سطح_دو "سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری"
⏰ زمان ثبتنام:
▫️۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
🔻 ویژگیها:
▫️فهم تفصیلی و دقیق از #منظومه_فکری استاد سید علی خامنهای
▫️بهرهمندی از تدریس کتب، توسط #اساتید_مجرب
▫️اعطای #گواهی معتبر در پایان دوره
▫️داشتن منطق منظم و امکان ادامه سیر در سطوح بالاتر
▫️پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی در طول دوره
⏪ لینک ثبتنام:
🌐 edu.khanetolab.ir
#سیر_مطالعاتی_صراط
#سیر_مطالعاتی
#مقام_معظم_رهبری
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از مکتب امام
مقایسه طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و کتاب روح توحید و نفی عبودیت غیرخدا، راه گشایی اجتماعی هر دو کتاب.mp3
2.15M
🔰 حجت الاسلام والمسلمین مهدیان
در مصاحبه با #مرکز_گفتمان_توحید :
🔰 مقایسه #طرح_کلی #اندیشه اسلامی در #قرآن و کتاب #روح #توحید و نفی #عبودیت غیرخدا، راه گشایی #اجتماعی هر دو کتاب
#صوت
#استاد_مهدیان
#نشر_دهید
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیرخدا
--------------------------------------------------
🔰 گفتمان توحید
https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
قدرت صلوات
⚡️ماه شعبان ماه پیامبر اکرم ص است صلوات خاصی دارد. ابتدای مناجات شعبانیه نیز با صلوات آغاز میشود و امام صادق ع فرمود دعا استجابت نمیشود تا صلوات بر محمد و آل محمد فرستاده شود.(کافی، ج۲،ص۴۲۱) اما چرا؟ این صلوات چیست و چرا برای خواستن هایمان باید متوجه آن شویم؟
⚡️صلوات توجه به مرکز دایره است و دایره حول آن. مرکز انسان کامل است و دایره حولش آل او. «آل محمد» یعنی چه کسانی؟ فقط اهل بیتند یا گسترده ترند؟
نوح گفت رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي ، پسرم از اهل من است و خداوند پاسخ داد إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ.إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ. او از اهل تو نیست او هویتش عمل غیرصالح است این دو آیه سوره هود، ملاک داوری را مشخص میکند.
⚡️روایاتی مثل این بیان امام حسین ع نیز جالب است که فرمود «من احبنا كان منا اهل البيت»، هر کس دوستمان بدارد از ما اهل بیت است. میپرسند: از شما اهل بيت؟ امام سه بار به تاکید میگوید «منا اهل البيت» بعد به این آیه استدلال میکند که «فمن تبعني فانه مني». قول عبدصالح است در قران که هر کس مرا تبعیت کند از من است. آری دایره «آل» یعنی کل جبهه حق.
صلوات توجه به امام است و جبهه ایمانی تابع او یعنی امت. یعنی نظام اجتماعی و حقوقی و سیاسی و معنوی و در یک کلمه نظام ولایی.
⚡️ آغاز و پایان دعاها با صلوات باید باشد یعنی باید رشد و قوت و ارتقای جبهه حق نقطه آغاز و نهایت خواسته هایمان باشد. این یعنی همه آرزوهای شخصیتان را ذیل رشد این جبهه بشناسید و بخواهید. یعنی دستگاه تمایلاتتان را در این چارچوب تنظیم کنید و سبک زندگیتان را بر این اساس ویرایش کنید. آری سیاسی ترین شعار همین دعا است. زندگی ساز ترین فریاد همین ذکر است. صلوات یک دعا است. و «الدعا مخ العباده» یعنی نظام درخواستهای ما باطن نظام اعمال ما باید باشد. لذا دعا نه فقط زبان و ذهن که همه زندگیمان را باید رنگ بزند.
⚡️آنانکه امروز امید به دست غرب و شرق دارند سرکارند. خواسته شان مستجاب نمیشود. آنان هم که با شکستن رابطه ولایی امام و امت و ناامید کردن مردم پرچم ناامیدی و خودحقیر پنداری و خودبیچاره انگاری بلند کرده اند طرفی نخواهند بست.
⚡️صلوات وقتی خود را به صورت سبک زندگی نشان میدهد، میشود ایجاد و تقویت حلقه های میانی بین امام و امت، جهاد تبیین و امیدافزایی و درگیری با دشمن، ایجاد پیوستار جبهه ایمانی و ولایی حول امام، ایجاد تولید و حرکت و جوشش از درون در اقتصاد و در فرهنگ و در سیاست، اینها سیمای صلوات است و صلوات درخواست جامع توحید است. آری صلوات را باید سبک زندگیمان کنیم.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از مکتب امام
تفاوت مبنایی آقا و امام ؟؟!!!.mp3
4.68M
🔰 حجت الاسلام والمسلمین مهدیان
در مصاحبه با #مرکز_گفتمان_توحید :
🔰 آقا و امام تفاوت مبنایی ندارند
#صوت
#استاد_مهدیان
#نشر_دهید
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیرخدا
--------------------------------------------------
🔰 گفتمان توحید
https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
هدایت شده از خانه معارف طلاب جوان
🌱 قال سیدُنا الصادقُ«علیهالسلام»: إنّ اللهَ تعالی یُحبّ الجَمالَ و التَّجمیل. زیبائی را و زیباسازی را خدای متعال دوست میدارد. این، یک امر مهمی است.
🌷و یَکرَهُ البُؤسَ و التَّباعُد، خداوند ناخشنود است از بُؤس، بؤس یعنی تنگدستی و ناداری، یعنی خداوند نمیخواهد هیچ کس در بین بندگانِ او نادار باشد، از ناداریِ بندگانش خدای متعال کارِه است، مایل است که همۀ بندگانِ او برخوردار باشند.
💠و التَّباؤس، تباؤس یعنی: تظاهر به ناداری. بعضیها دیده بودیم ما کسانی را که ثروت داشتند، ثروتهای زیاد هم داشتند اما جوری حرکت میکردند که همه بگویند اینها فقیرند، اینها نادارند، این خدای متعال از این خوشش نمیآید.
💞 فإنَّ الله«عزّوجلّ» إذا أنعَم علی عبدٍ نِعمةً أحبَّ أن یَری علیه اَثرَها، یا أن یُری علی أثرُها، وقتی خدا نعمتی به شما داده است، دوست میدارد که اثر آن نعمت در شما دیده بشود، اینجور نباشد که خدای متعال به شما نعمتی داده، آنرا کتمان کنید! «و أمّا بِنعمةِ ربِّک فَحَدِّث»، یعنی خدا میخواهد نعمتها آشکار باشد در جامعه. در جامعهای که فرض کنید از نعمت مال، از نعمت امنیت، از نعمت اخلاق خوب، از نعمت حکومت خوب، از نعمتهای گوناگون الهی برخوردار هستند، در این جامعه نشانههای این نعمت دیده بشود، پنهان نکنند، کتمان نکنند، گاهی به زبان باید گفت، گاهی به عمل باید گفت. این را خدای متعال دوست میدارد. خوب، این، صدر حدیث.
♦️بعد راوی که میبیند که امام فرمودند که خدا از جمال خشنود است و دوست میدارد جمال را و تجمیل را، تجمیل یعنی زیباسازی؛ این، خوب، ذهن انسان میرود به تجملات، دیگر! همینطور هِی تجملات درست کنیم و هِی ظواهر. ذهن به اینجا میرود دیگر. بعضیها را ما دیدیم، قبل از انقلاب و دوران اوائل انقلاب، از همینجور تعبیرات استفاده میکردند برای اینکه رفتارهای اَشرافیگری و اینها را توجیه کنند! لذا راوی هم احتمالاً ذهنش به همین چیزها میرود، سؤال میکند:
🔍 و کَیف ذلک، تعبیر: قیل: و کَیفَ ذلک؟ اینی که فرمودید خدا از جمال و تجمیل خوشش میآید، این چهجوری است این تجمیل؟ قال: یُنَظِّفُ ثوبَه، لباسش را تنظیف کند، تمیز کند، لباسِ تمیز تنش کند.
🚫بله، به بنده اطلاع دادند چند سال قبل از اینکه که: فلان کسی که به عنوان نمایندۀ رهبری در دانشگاهها، همین دفتر نمایندگی در فلان دانشگاه هست، این لباسهای بد تنش میکند، وضع نامطلوبی! کهنه بودنِ لباس اشکال ندارد، لباس کهنه انسان گاهی اوقات قبائی تنش است که بیست سال است تنش است، مثل خودِ ما که از این قبیل لباسها داریم که کهنه است، میپوشیم؛ این، مهم نیست، مهم این است که تمیز باشد. گاهی لباس نو هم تنِ انسان هست اما کثیف است! کثیف و نامرتب و نامنظم و کج و کوله، یقۀ آنجوری. پس تنظیف کند لباس. این، اول.
✅ ینَظِّفُ ثوبَه و یُطیِّبُ ریحَه، بوی بدنِ خودش را طیّب کند، یعنی بوی عرق و بوی سیر و از این قبیل ندهد؛ عطر بزند، معطر کند خودش را. که پیغمبر اکرم نقل شده که عطر میزدند، ائمه«علیهمالسلام» همینجور، امام بزرگوار ما مقیّد بودند به اینکه عطر بزنند، عطر میزدند. یُطیِّبُ ریحَه، بوی خودش را خوش کند، کاری کند که وقتی کسی با او برخورد میکند، احساس نفرت از او نکند. این هم این.
🏠و یُجَصِّصُ دارَه، خانۀ خودش را گچکاری کند، گچکردن کار. البته در این زمینهها باید حواس انسان جمع باشد! گچکاری کند یعنی: در و دیوارش ریخت و پاش نداشته باشد! نه اینکه حالا برود سنگهای قیمتی بخرد مثلاً فرض کنید که داخل خانه یا بیرون خانه را با سنگهای قیمتی؛ این، مراد نیست. یعنی اسرافکردن و پولِ زیاد خرج کردن، مطلوب نیست.
🧹 و یَکنِسُ أفنِیَتَه، فضاهای زندگی را جارو کند، اتاقش را، راهرواش را، حیاطش را تمیز کند، دستگاه را تمیز کند، دستگاهِ زندگیِ خودش را.
💡حتی إنَّ السِّراجَ قبلَ مَغیبِ الشَّمس یَنفِی الفَقر، چراغ روشن کردن قبل از اینکه آفتاب غروب بکند، این، مطلوب است. در این روایت هست که: یَنفِی الفقر، نفی میکند فقر را، یعنی برطرف میکند یا چه، فقر را برطرف میکند.
💰و یَزید فی الرِّزق، رزق را افزایش میدهد. یعنی اینجور چیزهایی که نشاندهندۀ یک زندگیِ مرتب و منظّم هست. و خیلیها، ما دیدیم افرادی را که زندگیهای سادهای داشتند اما تمیز، مثل گل. انسان میرفت توی خانۀ اینها، یک اتاق، یک زندگیِ خیلی ساده، یک فرش خیلی ساده، اما همان تمیز، مرتب، منظم، جارو کرده. این، این خوب است، این، چیز مطلوبی است. بعضیها از این استفاده میکنند برای اشرافیگری! این، نخیر، اصلاً این روایت و امثال این روایت، زیاد داریم از این قبیل روایت، هیچ ما را تشویق نمیکند به اینکه اسراف کنیم، زیادهروی کنیم، اشرافیگری کنیم، تجمّلات برای خودمان درست کنیم.
صلاه مسافر. درس 344.
@khanemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی کوتاه درباره این چند پرسش:
آیا نظام اندیشه امام و رهبری متفاوت است
اندیشه های بنیادین عرفانی امام و نسبتش با اندیشه های رهبری چیست
این جمله رهبری که عرفان نظری به درد معنویت نمیخورد یعنی چی
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
✅ ۲۰ سال جوانی این گروه در اردوهای جهادی گذشت...
🔻 حاج «#عبدالله_والی»، این روزهایشان را میدید که تاکید میکرد وسط درس و دانشگاه، گهگاه سری هم به مناطق محروم بزنند و چند صباحی همنشین کوخنشینان باشند.
🔸 گزارش خبرگزاری #فارس از عملکرد ۲۰ ساله گروه جهادی #محبین_ائمه را در لینک زیر بخوانید:
🌐 http://fna.ir/79x0u
#گروه_جهادی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از مکتب امام
تفاوتهای زندگی در چهارچوب توحید و غیر آن در فقه.mp3
3.31M
🔰 حجت الاسلام والمسلمین مهدیان
در مصاحبه با #مرکز_گفتمان_توحید :
🔰 تفاوتهای #زندگی در چهارچوب #توحید و غیر آن در فقه
#صوت
#استاد_مهدیان
#نشر_دهید
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیرخدا
--------------------------------------------------
🔰 گفتمان توحید
https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
جامعه کلیم الله
و اسمع دعائی اذا دعوتک
❤️این چه دعایی است اول مناجات شعبانیه؟ خوب معلوم است خدا دعای ما را میشنود. وقتی او به همه چیز علم دارد و علم به مسموعات همان سمع است خوب این سوال مثل آن نیست که از خدا بخواهیم دایره گرد باشد؟ کوه دماوند سر جایش باشد؟
❤️بحث در ظهور یافتن سمع او است نه وجود داشتن سمع. بحث در بودن نیست در شدن است. به نمایش آمدن. اوصاف خدا دو جور ظاهر میشوند یکی با خلقت و دیگری با اراده و رشد و حرکت انسانها.
خدایا میخواهم بفهمم و ببینم که دعای مرا میشنوی. شنیدن تو را بیابم.
خوب چرا این دعا را میکنم؟ که چه بشود؟
❤️علامه طباطبایی ذیل آیه اجیب دعوه الداع اذا دعان میگوید استجابت دعا فقط یک شرط دارد. همه روایات هم که شرایط استجابت دعا را خواسته اند توضیح دهند فرایند تحقق همین یک شرط را توضیح داده اند. آن یک شرط این است که استجابت هر دعا قطعی است اگر و تنها اگر آن دعا ، واقعا دعا باشد.
❤️این یعنی چی؟ ما گاهی فقط به زبان یا ذهنمان خواسته ای را میخواهیم اما همه وجودمان سرشار درخواست نیست. این دعا حقیقی نیست. درخواستمان هم به زبان و ذهن، از خدا است ولی در واقع امیدمان به این و آن و اسباب و مسببات است نه اراده او، نه او. علامه میگوید این صحنه جایی نیست که دعا حقیقتا دعا باشد. دعا میتواند به مرور با اراده ما دعاتر شود. قدم به قدم واقعی تر شود.
❤️ انسان جهادی چون حداکثر تلاشش را میکند بیشتر طعم فقر و اضطرار خود را میچشد. همه انسانها فقیر و محدودند اما آنانکه پیمانه تلاششان را پر میکنند محدودیت خود را بیشتر درک میکنند. انسان مجاهد و ملت مجاهد، شنیدن خدا را بیشتر درک میکند پاسخ خدا و «دست قدرت» او را پشت سر امور نیز بیشتر میبیند.
❤️انسان جهادی چون وارد آتش مبارزه با ظلمت و کفر و پستی میشود بیشتر بلایا او را در بر میگیرند البلا للولا یعنی همین. و این یعنی همه پیرامونش او را متوجه نگاه به آسمان و نگاه به او میکنند. انسان مجاهد و ملت مجاهد اینطور ذره ذره هم کلام خدا میشود.
❤️اگر جهادی شویم ذره ذره کلیم الله میشویم آنطور که در روایت است که خداوند به موسی گفت تو را کلیم الله کردم چون از همه بیشتر متواضع بودی. فقر نسبت به خدا در تو بروز بیشتر داشت. آری او که از روبرو مقابل دریای نیل بود و از پشت سر دریای ظلمت فرعون و آنگاه ناامید نشد بلکه فریاد زد کلا ان معی ربی سیهدین. او هم شنیدن خدا را میبیند و هم استجابتش را در میابد.
و اسمع دعایی اذا دعوتک...
@ali_mahdiyan
هدایت شده از مکتب امام
جایگاه عل.م بشری و رویکردهای فقهی از نگاه و اندیشه توحیدی.mp3
4.6M
🔰حجت الاسلام والمسلمین مهدیان
در مصاحبه با #مرکز_گفتمان_توحید:
🔰 جایگاه #علم بشری و رویکردهای فقهی از نگاه و #اندیشه #توحیدی
#صوت
#استاد_مهدیان
#نشر_دهید
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیرخدا
--------------------------------------------------
🔰 گفتمان توحید
https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
هم در ماجرای زدن دشمن در اربیل و هم جنگ روسیه ببینید نقش فضای رسانه را
هر عملیات موفقی در میدان را با ایجاد روایت مسلط رسانه بومرنگ میکنند.
بله مدتها است روی ذهن عراق متمرکزند مثل ایران،روسیه و همه دنیا
قصه جنگ رسانه و روایت و جهاد تبیین جدی تر از این حرفها است.
محتاج بسیج مردمیم
@ali_mahdiyan
انا لله و انا الیه راجعون
یک مرجع تقلید دانشمند مینشست دورش گعده کنیم. گفتگو کنیم. برای نشریات عهد و خط مصاحبه بگیریم. یادداشت مینوشت برایمان. فکرش را بکنید یک مرجع تقلید برای یک نشریه طلبگی طلاب جوان.
آری با آن همه دانش و علم، خاکی و صمیمی. مثل پدربزرگی مهربان. درس ولایت میداد به ما و درس بصیرت.
عزم کردیم «کاروان روایت فتنه هشتاد و هشت» راه بیندازیم و در تهران و قم در نقاطی که اتفاقی افتاده بود جمع شویم و ناظران و تحلیلگران بیایند سر صحنه، داستان فتنه را برای طلاب جوان تعریف کنند. اول اما به رسم ادب به منزل او رفتیم از خانه او شروع کردیم و او چه صمیمانه برایمان درد دل کرد.
الحق که پناهی بود برایمان.
کمتر کسی میداند حوزه علمیه قم چقدر زیبایی نهفته و گمنام دارد.
مرجع دوست داشتنی حوزه!
امیدوارم در آغوش اباعبدالله آرام بگیری.
#آیت_الله_علوی_گرگانی
@ali_mahdiyan
غیبت سیاسی
⚡️واقعه غیبت را باید در زمینه امامت فهمید. امام امام است و غیبت میکند. یعنی غیبت یک روش امامت است. مثل مادری که اخم کردنش هم یک روش برای تربیت و مادری است. امام یک حاکم سیاسی است. نه یک مساله گو یا معلم اخلاق صرف. اتفاقا بهترین روش تعلیم و تهذیبش را با حکومتش محقق میکند و فرماندهی کلانش.
⚡️آنچه در فلسفه غیبت و وظایف منتظرین بیان شده است را مرور کنید. در روایتی فرمود فلسفه غیبت مقوله قتل امام است. خوب این چه دلیلی است؟ چرا نباید کشته شود. چطور بقیه امامان چنین ترجیحی نداشتند؟ چرا باید این همه سال زنده باشد. این گزاره را سیاسی باید فهمید. یعنی جبهه حق از امروز ماموریتش «قوی شدن» است. لازمه مراقبت از حق مطلق که او است، چیست؟ اینکه قوی شویم کما و کیفا.
⚡️در برخی روایات آمده بنا نبوده بیعت هیچ حاکمی بر گردن او باشد؟ خوب باز چرا؟ چطور بقیه ائمه این هدف را دنبال نمیکردند؟ اساسا سبک امامت امام رابطه روشنی دارد با تغییر وضعیت ماموم. از حالا به بعد ماموم میباید آنقدر قوی شود که امامش زیر بار قدرت دیگری نرود. یعنی جبهه حق میتواند چنین شود. با آموزه هایی که دارد. با رشد کیفی که کرده. با سازماندهی که شده و جا افتاده.
⚡️در برخی روایات منتظر، شمشیر زیر سر دارد. یعنی چی؟ یعنی قدرت جمع کرده است. قدرت مهیا کرده است. حتی رشد معرفت امام در بستر ایجاد یک زمینه اجتماعی و یک دانشگاه عمومی شکل میگیرد که همان کارخانه انسان سازی است. قدرت مقدس زمینه رشد معرفت است.
⚡️سیمای خورشید پشت ابر است که استعاره رابطه او با کل جبهه است. یعنی رابطه با او هر چه بوده تعطیل نمیشود. حذف نمیشود بلکه به صورت کمرنگ تری ادامه دارد. این کمرنگ شدن برای چیست؟ برای رشد جبهه حق. حالا توجه کنیم که رشد کیفی جامعه دینی قدرت افزا است. رابطه رشد انفسی جبهه حق که همان قیام لله است، بیداری است و انقلابی بودن است با رشد قدرت جبهه حق رابطه تلازم است. آن رابطه، پر رنگش چگونه است؟ همان است که روایات ظهور ترسیم میکنند. مبارزه با ظالمین و گرفتن حکومتشان. ایجاد قدرت و به کارگیری آن.
⚡️روایاتی که و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا را بر ظهور او تطبیق میکنند بحث از یک واقعه سیاسی و انقلاب و مقوله قدرت دارند. یک کلام و آن اینکه «باید قوی شویم». منشا قدرت هم البته اولا انقلاب و تحول ایمانی مردم است در سراسر عالم. ثانیا سازماندهی ظاهری و به کار گیری همه ابزارها توسط این هویت منقلب شده و انقلابی. منتظر واقعی پس اولا انقلابی است حقیقتا و ثانیا اهل قدرت مقدس و نظام الهی است.
@ali_mahdiyan