eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
247 دنبال‌کننده
694 عکس
33 ویدیو
74 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
کار مانیست کار ما شاید این است که در پشت دانایی اردو بزنیم دست در جذبه یک برگ بشوییم و سر خوان برویم... 👤 / 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 و افسران آن! 🔰1.مطابق قواعد ، قوه خیال، مُدرِک است؛ یعنی اینگونه نیست که سازندگی محض باشد. لذا شخصی که در فضای اسلامی کرده و با منش دینی کرده و تربیت شده و تجربه ی معرفتی دینی داشته، وقتی می‌کند، محصول خیالش نیز، امتداد همان تجربه‌ی سابق منشی، تربیتی و معرفتی است. 🔰2. عزیز -که چند روز پیش هم در پیج اینستا درباره‌اش نوشته بودم- امشب مهمان بود. از گفت. از یک کار بسیار بزرگ فرهنگی که شاید خیلی به چشم عموم نیاید! اینکه مثلا این برنامه به تنهایی هم گردهم‌آیی هنریست و هم برنامه‌ای آموزشی و هم انتقال تجربه و هم برنامه‌ای برای صدور و هم مقابله با . از چیزهای دیگر هم گفت. مثلا خاطره‌ی بامزه‌ی جنگش را تعریف کرد و کلی صحبت دیگر! 🔰3. بحث از وضعیت اقتصادی شد. گفت مشکل را در بی‌پولی نمی‌بینم. مشکل جای دیگریست. سرمایه‌گذاری هم بشود، باز آب از آب تکان نمی‌خورد. گفت مشکل در است. فرهنگ کار کم شده. اینکه فرد احساس کند باید فعالیتی انجام دهد که به دیگران سود می رساند. همه دنبال کندن و رفتن مسیر در یک شب هستند! شاهد هم آورد:جنگ را سلاح ما شکست نداد؛ فرهنگ با هم بودنمان شکست داد. گفت «هرکسی در هر ای هست، باید بایستد و شروع کند.» شاهد هم آورد: امام حسین (ع) یک نه گفت در برابر همه! ایستاد. 🔰4. رامبد پرسید بچه بودی، از جیب پدرت پول برمیداشتی؟ گفت واقعیتش نه! ما خانواده متوسطی بودیم، اما پدرومادرمان ما را بزرگ کردند. هیچوقت چشم حسرت به بالاتر از خودمان یا چشم حقارت به پایین تر از خودمان نداشتیم. 🔰5. رامبد پرسید: چرا فیلم هایت را مردم دوست دارند؟ گفت مردم را دوست دارند؛ را دوست دارند؛ در شرایط مساوی، گرایششان به امید بیشتر از ناامیدی است. من از بچگی عادت کرده ام به افراد بگذارم. کارگردان که کار می‌کند، باید شخصیتی که می‌سازد را باور داشته باشد. به او احترام بگذارد. این احترام به شخصیت را، مخاطب هم دریافت می‌کند. 🔰6.گفت یک جمله بگم؟ گفت بگو. گفت: حوزه را جدی بگیریم. وقتی فیلم می‌بینیم، همان حس کتاب خواندن را داشته باشیم. حالا که کتابخوانی کم شده،‌لااقل فیلم‌های مستقل خوب را ببینیم که واقعیت را بهتر نشان می‌دهد. 🔰7.به عقیده‌ی من، دالّ مرکزی فیلم‌های ، معمولا تمرکز بر همراه با است. مسیری که هرچند با گره افکنی، در آن چالش ایجاد شده، اما رو به آرامش می‌رود. 🔰8. «در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته‌اید، همان‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه‌ی کارها به شما متوجه است.» (۱۳۷۰/۱۲/۰۵) 🔰9. امروز به بابی در وسائل‌الشیعه (ج5،ص9) برخوردم با عنوان: «بَابُ اسْتِحْبَابِ إِظْهَارِ الْغِنَى -وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ حَاصِلًا- إِذَا ظُنَّ فَقْرُهُ» = یعنی خوب نیست مومن، اظهار بی‌پولی کند. حتی باید اظهار غنی بودن کند. مومن شده با سیلی صورتش را سرخ نگه می‌دارد اما حالت گدایی به خودش نمی‌گیرد. 🔰10. خداروشکر آدم‌های درجه یکی هستند که از شنیدن تحلیل‌ها و حرف‌هایشان لذت ببریم. آدم‌هایی که به‌جای ادا و اطوارهای صدمن‌یک‌غاز عالمانه‌طور، سلوک تربیتی دینی داشته‌اند و آن را حفظ کرده و می‌دهند. 🔰11. با قدری تمرکز و البته انصاف، نتیجه‌گیری از شماره‌های یک تا ده، کار مشکلی نیست. 🔹پ.ن: خدا ما را از شر حالت عالمانه‌ی برج عاج نشینی نجات داده و حفظ نماید.🙏 🗓 نگارش در: 1396/2/5 - به مناسبت حضور رضا در [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
الإمام الحسين عليه‌السلام: يَابنَ آدَمَ، إنَّما أنتَ أيّامٌ، كُلَّما مَضى يَومٌ ذَهَبَ بَعضُكَ. داداش جون! باور کن تو همين روزهايى هستی که داره می‌گذره... هر روزى كه بره، یه تیکه از تو رفته... [ | ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 نقش تجربیات و سلوک معرفتی در یابی ✅ [مطابق قواعد حکمت اسلامی] سلوک رفتاری و معرفتی و تجربه‌های قبلی نویسنده، او را هدایت و جهت می‌دهند، نه دغدغه‌های ظاهری اجباری. 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 نقش تجربیات و سلوک معرفتی در #سوژه یابی ✅ [مطابق قواعد حکمت اسلامی] سلوک رفتاری و معرفتی و تجربه‌
📌 نقش تجربیات و سلوک معرفتی در سوژه یابی (علی ابراهیم‌پور) 🔸کسی که اندکی دست به قلم برده باشد، با مقوله سوژه و سوژه‌یابی آشناست. فرقی هم نمی‌کند نویسنده، داستان‌نویس باشد یا نمایشنامه‌نویس یا یادداشت‌نویس یا هرگونه‌ی ادبی-قلمی دیگر! عموما در ابتدای راه، سوژه‌های متعددی در آستین نویسنده وجود دارد؛ اما به مرور قلک ایده‌ها و سوژه‌ها تمام می‌شود. نویسنده می‌ماند و حرف‌هایی که بدون سوژه نمی‌تواند بزند یا ذوق و هنری که بستر بروز پیدا نمی‌کنند. پس بایستی مسیر اصلی سوژه‌یابی را شناخت و عوامل دخیل در او را درک کرد. 🔸 چنان‌که محققین این عرصه گفته‌اند -و بنابر تجربه‌ی شخصی من و شما، حق نیز همین است- فکر اولیه و سوژه، از مواجهه‌ای آگاهانه با رویداد و اتفاقی شروع می‌شود و در ادامه به موضوعی پخته و آماده‌ی نوشتن تبدیل می‌گردد. 🔸 نکته‌ی اساسی، آن است که چگونه از برخورد با رویدادی واحد و یکسان، افراد مختلف به سوژه‌های متعدد دست می‌یابند؟ بنابر اصول و قواعد (نظیر قاعده‌ی سنخیت و قاعده‌ی الواحد) دست‌یابی به معلول متعدد، ریشه در علل متعدد دارد. اگر علت یک‌سان باشد، ثمر و نتیجه نیز لاجرم همگون است. پس مواجهه با رویداد، تمام علت سوژه‌یابی نیست. چه‌بسا فرد یا افرادی پس از مواجه با رویدادی، اصلا به سوژه‌ای منتقل نشوند! پاسخ این تفاوت را بایستی در درون نهاد ناآرام انسان دانست. 🔸 انسانی که با رویدادی مواجه می‌شود، درونش فعل و انفعالات و افعالی اختیاری و بعضا کم‌اختیاری صورت می‌گیرد که نتیجه آن دست‌یابی به است. این پرش ذهنی از رویداد به سوژه که کار قوه‌ی تخیل انسان است، در ظاهر اتفاقی کوتاه و کم‌زمان است، اما ریشه‌هایی عمیق در باطن انسان دارد. مطابق قواعد حکمت اسلامی، تخیل جنبه‌ی ادراکی دارد. تخیل بافندگی محض نیست؛ تخیل امتداد شخصیت قبلی انسان است. و شخصیت اگر نگوییم چیزی نیست جز معجونی از تجربیات عرفی و زندگی و مطالعات علمی و سلوک درونی، قطعا برآمده از آنهاست. 🔸 ازاین‌رو توجه به (به معنای عام که شامل تجربیات عادی و مطالعه و تفکر و... می‌شود) برای نویسنده بسیار مهم است. این مساله نه فقط در سوژه‌یابی، در تمامی مراحل خلق، اثرگذار است. چه‌بسا نویسنده‌ای با هدف و دغدغه‌ای نیکو کار نوشتن را آغاز می‌کند اما به نتیجه‌ی برعکس می‌رسد! چراکه سلوک و تجربه‌های قبلی‌اش، او را هدایت و جهت داده‌اند، نه دغدغه‌های ظاهری اجباری. عالم درون انسانی، عالم عجیبی است. دست‌کمش نگیریم... 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 . 🔰همیشه جزو سوالات ذهنی ام بود که وقتی می بینیم شخصی بیمار است یا به بلایی دچار شده، چه باید بشویم؟ بشویم یا باشیم؟ سوالم مدت‌ها بی جواب بود. ✅از طرفی حس فطری «علاقه به » باعث می شود که انسان باشد که چنین مشکلی ندارد و از طرف دیگر بابت این خوشحالی ممکن است احساس بینی و برای فرد ایجاد شود. از طرف دیگر نوع نگاه من، می تواند شخص مقابل را آزار بدهد. 🔶امروز (14/02/1396؛ 06:57 ب.ظ) توفیق شد، این سه شریف را در کتاب دیدم. فوق العاده به آمدم. خصوصا روایت سوم که تعبیر «لا اسخر و لا افخر» دقیقا پاسخ این سوال ذهنی ام بود. خلاصه: 🔸1.خوشحال شدن و شکرگزاری نه تنها بد نیست، است. 🔸2.این خوشحالی را باید منتسب به خدا کرد و نعمت را از خدا دانست و کرد. (با خواندن دعاهایی که خود حضرات فرمودند.) 🔸3.نباید جوری رفتار کرد که مخاطب بفهمد و شود. . ✅2136. خدا صلى الله عليه و آله: إذا رأيتُمْ أهلَ البلاءِ فاحمَدوا اللَّهَ ولا تُسْمِعوهُم، فإنَّ ذلكَ يَحْزُنُهُم ؛ هرگاه بلازدگانى را ديديد خدا را شكر كنيد، اما نه چنان كه آنها بشنوند؛ زيرا ناراحت مىشوند. ✅2137. امام عليه السلام: تقولُ ثلاثَ مرّاتٍ، إذا نَظَرتَ إلى المُبتلى مِن غيرِ أنْ تُسمِعَهُ:الحمدُ للَّهِ الّذي عافاني مِمّا ابتلاكَ بهِ ولو شاءَ فعلَ. مَن قالَ ذلكَ لَم يُصِبْهُ ذلكَ البلاءُ أبداً؛ هرگاه بلازدهاى را ديدى به گونهاى كه او نشنود سه بار بگو: سپاس و ستايش خدايى را كه به بلاى تو گرفتارم نكرد كه اگر مىخواست مىتوانست چنين كند. هر كس اين جمله را بگويد هرگز به آن بلا دچار نمىگردد. ✅2138. امام عليه السلام: إذا رأيتَ الرَّجُلَ قدِ ابْتُلِي وأنْعَمَ اللَّهُ علَيكَ فقُلْ: اللّهُمَّ إنّي لا أسْخَرُ ولا أفْخَرُ، ولكنْ أحمَدُكَ على عَظيمِ نَعْمائكَ علَيَّ ؛ هرگاه ديدى مردى به بلايى دچار است و خداوند به تو نعمت ارزانى داشته، بگو: خدايا! مسخره نمىكنم و به خود نمىبالم امّا تو را به سبب نعمتهاى بزرگى كه به من دادهاى سپاس مىگويم. . 🔹پ.ن: منبع روایت ميزان الحكمة، ج2، ص68-69 است.😃 🔹پ.ن2: اگر برایتان مفید بود، منتشر کنید... 😊☺️ . [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 نکته 🔸« » از زبان انگلیسی و فرانسوی است. در زبان فارسی باید به جای آن از ، ، و... استفاده کنیم. 📔 فرهنگ درست‌نویسی سخن، دکترحسن انوری، انتشارات سخن، ص340. [ | | ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌تلاوت ؟ 🔸1.خدا در سوره بقره، آیه121 می‌فرماید: «الَّذينَ آتَيْناهُمُ الْكِتابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاوَتِهِ أُولئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْخاسِرُونَ؛ كسانى كه به آنان كتاب دادهايم و آن را چنان كه بايسته است مىكنند، اينانند كه به آن ايمان دارند، و كسانى كه به آن كفر ورزند، خود زيانكار خواهند بود.» 🔸2. در این آیه، یک حصر وجود داره: کیا ایمان دارند؟ فقط اونایی که می‌خونن! 🤔 🔸3. این ، نکته‌ی خیلی مهمی داره! یعنی مسیر از تلاوت قرآنه. البته این، بدین‌معنانیست‌که با تلاوت کار تمومه؛ روایات، ابعاد قضیه رو روشن کردن. اما اون چیزی که قطعی میشه برداشت کرد، اینه که «نفسِ تلاوت» اهمیت داره. هرچند منزلگاه محض نباشد، یگانه گذرگاه است. 🔸4. بهترين اعمال در شبها و روزهاى ماه مبارك رمضان قرآن است؛ زيرا قرآن در ماه مبارك رمضان نازل شده است و در حديث آمده است كه: هر چيزى را بهارى است و بهار قرآن ماه رمضان است. 🔸5. تلاوتمان را نیت یکی از کنیم. این‌کار علاوه بر اینکه و تلاوت کامل ما را تضمین می‌کند، به تلاوت می‌دهد. ثوابش را می‌کند. (زاد المعاد، صفحه 109) - در روایات هم آمده که پاداش چنين كسى آن است كه در روز قيامت در سايه آن بزرگواران باشد. (اقبال، صفحه 110) 🔸6. برنامه های تلاوت معمولی جزءخوانی که معمولا به صورت ترتیل‌اند، یک‌ساعته‌اند. اگر زمانش را ندارید، تلاوت‌های را توصیه می‌کنم. (تحدیر روشی از تلاوت قرآن است که قاری در آن علی‌رغم رعایت کردن قواعد تجوید، از سرعت در خواندن نیز بهره می برد، از این رو در زمان یکسان نسبت به ترتیل و تحقیق تعداد آیات بیشتری تلاوت می شود.به دلیل سرعت بالا در تلاوت از این روش برای مجالس ختم قرآن کریم نیز می توان بهره برد.) تلاوت‌های تحدیر را با یک می‌توانید از اینترنت دانلود کنید. 🔸7.داشتن یک تفسیر ساده و دم‌دستی مفید است. آیه‌های مختلف را که می‌بینید، سوال برایتان پیش می‌آید، سریع نگاه می‌کنید و را می‌برید... ترجمه قرآن‌براساس‌المیزان، (کار مجموعه‌ی آیت‌الله مکارم) یا تفسیر یا برای این‌کار خوبند. فایل‌های پی‌دی‌اف و نرم‌افزارهای رایگان همه‌شان در اینترنت ریخته! 🔸8 .«قدر اين ماه رمضان را بدانيم؛ سال گذشته در همين ماه رمضان كسانی از دوستان ما بودند،اما امسال . "بسا تیر و دی‌ماه و اردیبهشت‌/ بیاید که ما خاک باشیم و خشت"...» 🗓 نگارش در: 1396/3/25 - ابتدای ماه مبارک [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
و ⁉️ 🔸 را با حفاظت بر اصول و ارزشها . بايد حفظ بشود؛ اين غير از تحجر است. 🔸معناى تحجر اين است كه ما نيازهاى ضرورى و لازم را براى حركت علمى خودمان نديده بگيريم؛ اين، معناى تحجر است. 🔸اگر چيزى براى پيشرفت علمى شما لازم است، بايد آن را فراهم كنيد. اگر راهى ، يا بىخطر، يا پربارتر است، بايد آن راه را شناسايى كنيد، بعد هم وسايل حركت از آن راه را فراهم كنيد. برو برگرد ندارد! اگر دو پا را در یک کفش کردید و گفتید: «نه آقا، من ، حالا هم از این طرف میروم»، طبیعی است که خراب خواهد شد و می‌خورد. تحجر در حوزهها نبايد باشد. 🗓بیانات در دیدار طلاب حوزه‌ی علمیه‌ی مشهد - 1376/4/22 🌐 @aliebrahimpour_ir
- 📌 موضوع: بررسی چرایی تأکیدات رهبری بر تنظیم و اجرای 🖌 تیتر انتخابی من: «این از اوایل انقلاب، جزو بود...» 🗓 نوشته 1396/3/20 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#یادداشت - #مقاله 📌 موضوع: بررسی چرایی تأکیدات رهبری بر تنظیم و اجرای #سندتحول #بنیادین 🖌 تیتر انتخ
🔰الحمدلله بعد از یک‌هفته کار به‌شدت متمرکز، نوشتن این مقاله-یادداشت تموم شد. موضوع و قالب سختی نبود، جمع‌بندی و ساختاردهی‌اش یکم کار بُرد. مقاله-یادداشت مفصل: 4479کلمه. ✅موضوع: بررسی چرایی تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری بر تنظیم و اجرای آموزش‌وپرورش ✅تیتر انتخابی من: «این از اوایل انقلاب، جزو بود...» ✅توضیح و معرفی: 🔸این مقاله‌ی بسیار کاملی شد. من برای این کار، کل بیانات امام درباره‌ی ‌شورای‌عالی‌انقلاب‌فرهنگی و همچنین کل بیانات آیت‌الله خامنه‌ای از سال 68 تا سال 96 در دیدار با معلمین و مسئولین آموزش و پرورش و در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی، مطالعه کردم. یک حجم بسیاربسیار انبوه! تقریبا تمام نکات موجود در این بیانات که مرتبط با موضوع بودند، در متن منعکس شده. لذا جمله‌بندی‌ها دقیق و حساب‌شده هستند. 🔸تمام تلاش من در این متن این بوده که در یک خط روایی، تحول رو توضیح بدم. کسی که این خط روایی رو از اولش طی کنه، شناخت موطن امروز براش بسیار آسان هست. یعنی در این متن نشون دادم بحث نوسازی و تحول سیستم آموزشی از کجا آغاز شد (سال59) و چه مسیر پرفراز و نشیبی داشته و کل کشور چقدر تجربه و زحمت و توان صرف کرده تا امروز به چیزی به‌نام سندتحول‌بنیادین دست پیدا کرده. لذا شناخت این مسیر نشون میده این جمله آقا یعنی چی؟ «اینجا ایران است، اینجا جمهوری اسلامی است. نظام آموزشی ما را چهار نفر بنشینند در یونسکو بنویسند! چرا؟ این همان مسئله‌ی است. (۹۶/۳/۱۷)» . 🔹پ.ن: قرار است در نشریه چاپ شود مثل اینکه.😃 . ✅بخش‌هایی از متن: 🔶مقدمه: مقاله حاضر «چرایی تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری بر تنظیم و اجرای سند بنیادین تحول آموزش‌وپرورش» را در 3فراز بررسی می‌کند. در فراز اول با بیانی روایی-گزارشی، با هدف تبارشناسی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، دغدغه‌ی تحول نظام آموزشی بررسی می‌شود. در فراز دوم دلایل و لوازم تحول بنیادین از منظر مقام‌معظم‌رهبری طرح می‌گردد. در فراز پایانی، دغدغه‌های بعد از تدوین سند تحول و راه‌کارها و لوازم اجرایی آن اشاره خواهند شد. در فراز اخیر، به تناسب بحث، به «ابلاغ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش» نیز اشاره می‌شود. 🔶سخن آخر: نظام جمهوری اسلامی بعد از 38سال و پس از تجربه‌ها و افت‌وخیزهای فراوان توانسته نخبگان و نوابغ‌اش را برای اجرای بنیادین انقلاب فرهنگی در یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها -یعنی آموزش‌وپرورش- بسیج کند و با تلاش‌های فراوان به موطنی دست‌یافته است که با در دست‌داشتن سندهای پخته و عمیق و بومی، به استقلال فرهنگی -که سخت‌ترین نوع استقلال است (15/ 02/ 1372) - دست یابد. در این میان وادادگی فرهنگی و دست‌درازی به سوی سندهای چه معنا و موجودیتی دارند؟ 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#گزارش #یادداشت #مقاله 🔰الحمدلله بعد از یک‌هفته کار به‌شدت متمرکز، نوشتن این مقاله-یادداشت تموم شد.
☑️ #مقاله «این از اوایل انقلاب، جزو #آرزوها بود...» نوشته علی ابراهیم‌پور. 🔘 پنجمین شماره ماهنامه #رسائل؛ (اندیشه حوزه علمیه عصر انقلاب) ویژه تیر۱۳۹۶. [(96.5.19) در گیشه] 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
☑️ #مقاله «این از اوایل انقلاب، جزو #آرزوها بود...» نوشته علی ابراهیم‌پور. 🔘 پنجمین شماره ماهنامه #ر
🔲«حاشیه‌ای بر سند 2030» دومین پرونده این ماهنامه است. 🔳 #مقاله حقیر با موضوع «چرایی تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری بر #سندتحول» در همین پرونده در صفحات 150 الی 155 چاپ شده است. 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
🔲«حاشیه‌ای بر سند 2030» دومین پرونده این ماهنامه است. 🔳 #مقاله حقیر با موضوع «چرایی تأکیدات مقام‌معظ
🔴پنجمین شماره ماهنامه ؛ (اندیشه حوزه علمیه عصر انقلاب) ویژه تیر۱۳۹۶ به سردبیری مسعود معینی‌پور با قیمت 10000تومان منتشر شد.🔊 ⭕️این ماهنامه با آثار و گفتارهایی از: سید احمد مددی موسوی، علی لطیفی، موسی حقانی، طاهره همیز، مهدی فیض و علی ذوعلم همراه است. شماره جدید رسائل شش پرونده با نام‌های «جریان شناسی حجاب»، «حاشیه‌ای بر سند 2030؛ فرهنگ کنش‌گری و واکنش‌گری»، «انسان خمینی»، «تاریخ علم»، «رصد» و «کتاب؛کالبد جاودان اندیشه» را در بردارد. 1⃣ پرونده نخست رسائل با عنوان "جریان شناسی حجاب" می‌کوشد تا مساله حجاب را با رویکردی اجتماعی، مورد نقد، کنکاش و جریان شناسی قرار دهد. 2⃣ "حاشیه‌ای بر 2030" دومین این ماهنامه، فارغ از نگاه‌های سیاسی به دنبال پاسخگویی به این سؤال کلیدی است که چرا برای اداره نظام در خارج از کشور نگاشته شده است. ( 🔔 ) 3⃣ موضوع سومین پرونده "انسان خمینی" است که به بررسی هویت اجتماعی، دغدغه‌ها و پروژه‌های فکری نسلی از فرزندان امام خمینی(ره) همچون مرحوم «روح الله نامداری» پرداخته است. 4⃣ پرونده پایانی رسائل با عنوان "تاریخ علم" می‌کوشد جایگاه و کارکردهای تاریخ علم و همچنین تطورات معنایی آن‌را در علوم، بررسی نماید. در این پرونده موضوع تاریخ علم در تمدن اسلامی و انواع مواجهه آن با علم مدرن در تاریخ معاصر بررسی شده است. ◀️ بسته "رصد" می‌کوشد نگاهی گذرا به تحولات و جریانات درون و برون حوزوی که نسبتی با نهاد دین و حوزه دارند داشته باشد. در این بسته تحولات و جریانات مجامع و نهادهای علمی حوزوی و همچنین جریان فکری شخصیت‌های اثرگذار و تطورات علمی و کنشگری‌های اندیشمندان و پژوهشگران نسبت به موضوعات و مسائل معاصر رصد شده است. ◀️ بسته "کتاب" نما و نمایشی از مواجهه و کنش علمی و تألیفی جبهه انقلاب در مقابل مسئله‌های اجتماعی است. در این بسته کتابها، کنش‌گران و بازی‌گران حوزه کتاب با عنوان "کتاب، کالبد جاودان اندیشه" ارائه شده است. 📰🗞 علاقه‌مندان می‌توانند این نشریه را از روزنامه‌فروشی‌ها و گیشه‌های معتبر سراسر کشور تهیه و یا با شماره تلفن‌های ۰۲۵۳۷۷۴۸۳۰۱- ۰۹۱۹۲۹۵۰۷۹۹ تماس حاصل فرمایند. 🌐 @RasaelMags ✅ پ.ن: مقاله‌ی بنده در موضوع «بررسی چرایی تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری بر تنظیم و اجرای آموزش‌وپرورش» با عنوان «این از اوایل انقلاب، جزو بود...» در پرونده پرونده‌ی دوم این شماره، در صفحات 150 الی 155 چاپ شده است. 🌐 @aliebrahimpour_ir
- جدید ✅موضوع: بررسی نقش در جریان با تاکید بر نقش ✅تیتر انتخابی من: «رهبرِ فرهنگیِ انقلابِ اسلامی» 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#یادداشت - #مقاله جدید ✅موضوع: بررسی نقش #علامه_طباطبایی در جریان #انقلاب_اسلامی با تاکید بر نقش #فک
- 🔰جزو آخرین کارهایی که در دقایق پایانی سال 95 در قم انجام دادم، نوشتن این یادداشت بود. از خوب حادثه، شیرین‌ترین یادداشتی بود که در سال 95 نوشتم. هرچند به‌علت کمبود وقت و استرس تحویل، شدیدا از لحاظ روحی در فشار بودم، اما لذت‌بخش‌ترین موضوع و شیرین‌ترین یادداشتم شد. چسبید! ☺️😊 ✅موضوع: بررسی نقش در جریان با تاکید بر نقش ✅تیتر انتخابی من: «رهبرِ فرهنگیِ انقلابِ اسلامی» ✅توضیح و معرفی: 🔸علامه را کسی نیست نشناسد. مهم‌ترین اثر علامه، تفسیر المیزان است که بی‌حساب نیست اگر بگوییم جزو اعجازهای علمی قرن است! مثلش نیامده و نخواهد آمد! این حرف من نیست؛ حرف کارشناس‌های این زمینه است، مثل شهید مطهری. غیر از تفسیر، علامه عجوبه‌ی فلسفه هم هست. جریان اسلامی با علامه تحول می‌یابد. علامه سردمدار جریان در حکمت اسلامی است. در استخوان‌داری و وزانت علمی علامه شکی نیست. اما گاهی شبهه‌ای درباره‌ی نسبت علامه و انقلاب مطرح می‌شود. بعضی‌ها هم سوء استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند علامه را مصادره کنند. 🔸در این یادداشت، بر اساس تئوری ، جایگاه علامه در ایجاد و بقای مشخص شد و شواهد و نتایجش ارائه گردید. این موضوع قابلیت تبدیل به یک مقاله‌ی علمی-پژوهشی را دارد. به نظرم یادداشت قوی و پخته‌ای شد، تا اساتید و محققان چه نظری بدهند... . 🔹پ.ن: فکر می‌کنم در ویژه‌نامه‌ی «علامه طباطبایی» جامعه‌المصطفی برای طلاب خارجی کشورها قرار بود به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شود.😃 . 🖋علی.ا . ✅بخش‌هایی از متن: 🔶جمع‌بندی: در مجموع به نظر می‌رسد در عین ارتباط نزدیک و صمیمی علامه طباطبایی و امام ، در فرآیند انقلاب اسلامی، متناسب با روحیات شخصی و مقتضیات زمانی، تقسیم مسئولیت نانوشته‌ای بین این دو شخصیت شکل می‌گیرد. امام خمینی، رهبری را بر عهده می‌گیرند و علامه طباطبایی، رهبری را عهده‌دار می‌شوند. 🗓 نوشته 1395/12/24 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 موضوع: زندگی از زمان بازگشت از نجف به تبریز و کوچ از تبریز به قم تا رحلت. 🖌 تیتر انتخابی من: «صبر و شکوفایی» 🗓 نوشته 1396/1/20 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#گزارش #یادداشت #روایت_داستانی 📌 موضوع: زندگی #علامه_طباطبایی از زمان بازگشت از نجف به تبریز و کوچ
🔰اولین یادداشت سال 96. ظاهر کار خیلی آسان نشان می‌داد، روی همین حساب هم قبول کردم. ولی افتاد مشکل‌ها! چالش اولم بیان روایی و داستانی بود. چون مدتی متن روایی-داستانی ننوشته بودم و تمرکزم رو نگارش علمی بود، برام سخت بود. از یکی از دوستان قلم‌به‌دست خواستم که زحمتش را برعهده بگیرد، قبول نکرد. البته با یکم تمرکز حل شد و خودم انجامش دادم. چالش دوم، بحث محتوا بود. از زندگی علامه خصوصا در فراز اولی که به من سپرده شده بود‌ (دوران اقامت در تبریز) و خصوصیات خانوادگی و شرایط زندگی در نجف، گزارشات کامل و دقیقی وجود ندارد. 😔 من برای پیدا کردن اسم یکی از دختران علامه، مدت‌ها جست‌وجو کردم تا بتوانم اسم‌ها را ردیف کنم! ☺️😊 🔰ماحصل این تلاش، این شد که توانستم یک روایت بر اساس نقل‌های موجود برای علامه . یعنی نقل‌های جمله‌جمله و پراکنده را با مصیبت، مثل یک قالی به هم دوختم و بافتم تا به یک پیکرده تبدیل شد. 🔰به نظرم متن خوبی شد. بعد از پایان متن، واقعا دربرابر شخصیت بزرگ علامه، به خضوع و خشوع افتادم. یک و به تمام معنا. یک ؛ یک بزرگ و . ❌نکته مهم❌⬅️ کار این‌چنینی برای علامه نشده. خیلی از زوایا پنهان است. خوب است حالا که هنوز بعضی از فرزندان علامه در قید حیات‌اند، فکری شود. بگذرد، راه جبران نیست. 🚫 دوستانی که دستشان به جایی می‌رسد، یک فکر و تاملی کنند. بعید است کار خیلی هزینه‌بری باشد، در عوض احیای یک شخصیت بزرگ تاریخ‌ساز معاصر است.🛑 📌 موضوع: زندگی از زمان بازگشت از نجف به تبریز و کوچ از تبریز به قم تا رحلت. (بازخوانی دو فراز از زندگی علامه طباطبایی) 📍تیتر انتخابی من: «صبر و شکوفایی» 🔹پ.ن: نمی‌دانم کجا قرار شد چاپ شود.😃 🔹پ.ن2: متن را برای بعضی از دوستان نزدیکم فرستادم؛ افتخار ندادند بخوانند و نظر بدهند.😶 🖋علی.ا ✅بخشی از متن: 🔸سال 1314. روابط ایران و عراق تیره شده است. رضاشاه دستور داده تا از خروج ارز از ایران جلوگیری شود. چندماهی است که مسافر ایرانی به عراق نرفته و حاج میرزا باقر قاضی، کفیل سیدمحمدحسین و سیدمحمدحسن، برای ارسال پول و مستمری زمین‌های تبریز به دو برادر، با مشکل مواجه شده است. دو برادر خودشان را به استفاده از سهم امام و شهریه عادت نداده‌اند و به هیچ وجه از بیت‌المال استفاده نمی‌کنند. بی خرجی می‌مانند. دیری نمی‌گذرد که اندکْ پس‌انداز هم تمام می‌شود. به‌ناچار گاهی از دوست و آشنا قرض می‌گیرند و گاهی از این دکان و آن مغازه نسیه می‌کنند تا اموراتشان بگذرد. نامه‌نگاری‌های مکرر به تبریز هم مشکلی را حل نمی‌کند و راهی برای ارسال پول پیدا نمی‌شود. دو برادر کاملا مستاصل می‌شوند. فشار بر سیدمحمدحسینِ سی‌و‌سه‌ساله، آنقدر زیاد است که ناچار می‌شود تا اثاثیه منزل را یک‌یک بفروشد و خرج کند. کم‌کم هرچه بود‌ونبود فروخته می‌شوند؛ از ظروف و لباس‌ها گرفته تا کتاب‌ها. سیدمحمدحسین، درمانده از وضعیت... 🗓 نوشته 1396/1/20 🌐 @aliebrahimpour_ir
📚🎙📻 فضای جدیدی که نمی‌شد در نظرش نگرفت! ✅کتاب صوتی نسبت به کتاب کاغذی، و معایب خاص خودش را دارد: 🔸1.می‌تواند وقت‌های را احیا کند، در تاکسی یا اتوبوس یا تاریکی و.... 🔸2.اگر چشمان اذیت شده و می‌خواهید کنید، باز هم قابل استفاده است. 🔸3.کتاب را به نزدیک می‌کند و مثل رادیو به تبدیل شده و جذابیت نمایشی‌اش بیشتر می‌شود. 🔸4. عده‌ای که در خواندن وسواس دارند را زیاد می‌کند. 🔸5.امکان این را فراهم می‌کند که به کار غیرفکری دیگری مشغول هستید، از مطالعه لذت ببرید. ☺️ ✅هرچند با این‌حال، افرادی هستند که هم‌آغوشی با را به سیم‌های درهم‌پیچیده هندزفری و امثالهم ترجیح می‌دهند. اما در مجموع، بستر و زمینه‌ای خاص است و نمی‌شود اصلا در نظرش نگرفت! تجربه‌اش برای هر شخص اهل فرهنگ و مطالعه‌ای لازم است، حالا هر موضوع و عنوانی که شخص دوست دارد! 😊 ✅بعضی از کتاب‌های صوتی موجود در اینترنت رایگانند و بعضی پولی؛ به طبع اگر دنبال کیفیت هستید یا کتاب‌های خاصی را می‌خواهید، باید در بین پولی‌ها دنبالش بگردید. با توجه به رشد در این یکی‌دوساله، عناوین مختلف کتب تاریخی و آموزشی و دینی و ادبی از شعر و رمان و... به شیوه‌ی صوتی ارائه شده‌اند. ✅بین سایت‌هایی که کتاب‌صوتی عرضه می‌کنند، مجموعه‌ی با اختلاف بسیار زیاد از رقبا از نظر کیفیت جلوتر است. با فاصله‌ی زیاد در رتبه دوم. اینکه می‌گویم کیفیت یعنی از لحاظ موسیقی و تدوین و مهم‌تر از همه تسلط راوی بر متن و انعکاس محتوا در لحن. . 🔹پ.ن1: با هماهنگی یکی از دوستان عزیزم، 3-4 نسخه کتاب صوتی خریدیم و با هم استفاده می‌کنیم.👥😉 🔹پ.ن2: یک ماه پیش، کتاب را با صدای آقای گوش دادم. فوق‌العاده بود. 👌 🔹پ.ن3:کتاب صوتی، می‌تواند یکی از بسترهای حل باشد. چه اشکالی دارد ارشاد یا ارگان دیگری، آثار فاخر ملی را صوتی کنند و منتشر کنند؟ قطعا بی تاثیر نیست. 🔹پ.ن4: چهار مدل از اسامی کتاب‌ها را در عکس گذاشتم: رمان‌های نوبل خارجی، رمان‌های ایرانی، دینی و آیینی و تاریخی-فلسفی . 🗓 نوشته 1396/4/4 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌العروة الوثقى مع التعليقات، ج‌1، ص: 25 ✅ مسألة 57: «حكم الحاكم الجامع للشرائط لا يجوز نقضه و لو لمجتهد آخر، إلّا إذا تبيّن خطؤه» «نقض حکم حاکم جامع‌الشرایط جایز نیست، برای دیگر مجتهدان؛ مگر در جایی که اشتباهش روشن باشد.» [ | | ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
دست‌ راستم را از بند ايمني عبور داده و با كلاه آفتاب‌گير برسر، روي در حال هستم؛ تلاش مي‌كنم تا بدون كلاه ايمني و موتور، از بين دو رديف ها عبور كنم. به مي رسم. براي مسيرم بايد دويست‌و‌هفتاد درجه‌ دور ميدان بچرخم. سمت راست ميدان، دو نفر به قصد هم‌ديگر را مي‌زنند؛ عده‌اي دورشان جمع‌اند و مي‌كنند. روبه‌روي ميدان ماشين روبه‌رو به ماشين جلويي‌اش تند و ممتد مي‌زند. ماشين سمت راستي‌ام، مقوا‌يي را از پنجره به بيرون مي‌كند. سمت چپ ميدان كه مي‌رسم، ماشيني با می‌گازد و صداي بلند است. دوباره وارد مي‌شوم. و باز هم تلاش مي‌كنم كلاه ايمني و سپر موتورم به ماشين‌هاي دو رديف نكند. تلاش مي‌كنم از بين ماشين ها كنم... 👀 🌐 @aliebrahimpour_ir
🔸شکل a‌ یک است. 🔸شکل b یک است. 🔸شکل c یک است. چندضلعی به یک شکلی می‌گویند که از تقاطع چند به دست می‌آید. 🔸شکل D یک است. مستطیل، چهارضلعی است که اضلاع روبه‌رویش مساوی و موازی‌اند. 🔶به ضلع بلندتر (e) ، و به ضلع کوتاه‌تر (f) می‌گویند. ✅«لطفا به عرض کنید.» 🏊 🔹با تشکر از و شما! 💐 🌐 @aliebrahimpour_ir