#پرسش_شماره 8
برائتجویی از نظام اسلامی و رهبری !!!!!
🤔#پرسش :
❓این پیام را برخی از دوستان انقلابی در فضای مجازی منتشر میکنند : " شنیدم به #آرمان_علیوردی_طلبهی_شهید گفتن به رهبر ناسزا بگو ولت میکنیم، وگرنه بیشتر میزنیمت آرمان هم گفته اون نورچشم منه، شما بزنید.. "
❓سوالم آن بود که اگر ما هم در وضعیت مشابه قرار بگیریم , حق ناسزا گفتن به رهبری را نداریم حتی اگر کشته شویم !
💠#پاسخ💠
👌این که جریان مذکور پیرامون ناسزا گویی به رهبری در مورد شهید بزرگوار طلبه آرمان علی وردی , اتفاق افتاده یا خیر مورد اطلاع دقیق نیست , اما به هر حال آیات و روایات تقیه حکم به وجوب تقیه و عدم اظهار عقیده و حتی برائت جویی در مباحث مرتبط با نظام اسلامی و رهبری می کند , چنان که دانشمندان شیعه در بیان عقیده شیعه چنین میگویند :
" ما معتقديم: هرگاه انسانى در ميان افراد متعصّب و لجوج و بىمنطق گرفتار شود كه اظهار عقيده در ميان آنان، سبب خطر جانى يا مانند آن گردد و از اين اظهار عقيده فايده مهمّى حاصل نشود، در چنين موردى موظّف است عقيده خود را مكتوم دارد، و جان خود را بيهوده بر باد ندهد، و نام اين كار را «تقيّه» مىگذاريم و اين مسأله را از دو آيه در قرآن مجيد و دليل عقل آموختهايم.
❕قرآن درباره مؤمن آلفرعون مىفرمايد: «وَ قالَ رَجُل مُؤمِن مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَكْتُمُ ايْمانَهُ اتَقْتُلُونَ رَجُلًا انْ يَقُولَ رَبّىَ اللَّهُ وَ قَدْ جاءَكُمْ بِالْبَيِّناتِ مِنْ رَبَّكُمْ؛ مرد با ايمانى از آلفرعون كه ايمان خود را كتمان مىكرد (در مقام دفاع از موسى بر آمد و) گفت: آيا مىخواهيد كسى را به قتل برسانيد كه مىگويد: پروردگار من خداست، در حالى كه دلايل روشنى از سوى پروردگارتان براى شما آورده است!». (غافر/٢٨)
❕جمله «يَكْتُمُ ايمانَهُ» صراحت در مسأله تقيّه دارد، آيا سزاوار بود مؤمن آلفرعون ايمان خود را آشكار كند و جان خود را از دست بدهد و كارى از پيش نبرد؟
👌و درباره بعضى از مؤمنان مبارز و مجاهد صدر اسلام كه در چنگال مشركان لجوج گرفتار شدند دستور تقيّه مىدهد و مىفرمايد: «لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكافِرينَ اوْلياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمنينَ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذِلكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فى شَىْءٍ الّا انْ تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقاةً؛ افراد با ايمان نبايد غير از مؤمنان، كسى را از كافران، دوست و ولىّ خود قرار دهند، هر كس چنين كند رابطه خود را از خدا بريده است مگر اينكه (شما در خطر باشيد و) از آنها تقيّه كنيد». (آلعمران/٢٨)
❕بنابراين «تقيّه» يعنى كتمان عقيده، مخصوص جايى است كه جان و مال و عِرض انسان در برابر دشمنان متعصّب و لجوج به خطر مىافتد، بىآنكه نتيجهاى داشته باشد، در چنين مواردى نبايد بيهوده افراد را به خطر انداخت و نيروها را از دست داد؛ بلكه بايد آن را براى مواقع لزوم حفظ كرد، به همين دليل در حديث معروف امام صادق عليه السلام مىخوانيم: «التَّقِيَّةُ تُرْسُ الْمُؤمِنِ؛ تقيّه سپر دفاعى مؤمن است».
📚الکافی ج2 ص221
❕تعبير به «تُرس» (سپر) تعبير لطيفى است كه نشان مىدهد تقيّه يك وسيله دفاعى در مقابل دشمنان است.
👌داستان تقيّه كردن «عمّار ياسر» در برابر مشركان و صحّه نهادن بر آن از سوى پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله معروف است."
📚اعتقاد ما، آیت الله مکارم شیرازی ص101
👌البته در مورد برائتجویی و سب کردن امامان علیهم السلام از روی تقیه این اجازه داده شده که انسان اختیار دارد از روی تقیه سب کند یا تقیه را کنار بگذارد و سب نکند و کشته شود!
📚وسائل الشیعه ج 16 ص 225 باب 29 بَابُ جَوَازِ التَّقِيَّةِ فِي إِظْهَارِ كَلِمَةِ الْكُفْرِ كَسَبِّ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْأَئِمَّةِ ع وَ الْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ عَدَمِ وُجُوبِ التَّقِيَّةِ فِي ذَلِكَ وَ إِنْ تَيَقَّنَ الْقَتْل
❕روشن است که مورد این اجازه در مورد امامان علیهم السلام است و شامل مباحث مربوط به نظام اسلامی و رهبری نمیشود , بلکه در مورد نظام و رهبری ادله تقیه حاکم است مگر موارد خاصی که مصلحت مهمتری در کار باشد .
❕عبدالله بن عطا میگوید :
"به امام باقر علیه السلام گفتم: دو مرد را در کوفه گرفتند و به آنها گفتند: از امیر مؤمنان بیزاری بجویید. یکی بیزاری جست و یکی نجست. آن را که بیزاری جست آزاد کردند و آن دیگری را کشتند. فرمود: آن کس که بیزاری جست، در دینش مسئله دان و فقیه بود، و آن کس که نجست، شتاب کرد برای بهشت " " ...أَمَّا الَّذِی بَرِئَ فَرَجُلٌ فَقِیهٌ فِی دِینِهِ وَ أَمَّا الَّذِی لَمْ یَبْرَأْ فَرَجُلٌ تَعَجَّلَ إِلَی الْجَنَّةِ "
📚الکافی ج2 ص221
👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻
••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈••
https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت
🌹میلاد امام حسن عسکری علیه السلام مبارک🌹
🔘 #راز_استخوان_و_بارش_باران
در زمان امامت امام حسن عسکری علیه السلام به جهت نیامدن باران، خشکسالی شدیدی همه جا فرا گرفت،
معتمد عباسی خلیفه وقت دستور داد که مردم نماز باران به جای آورند تا رحمت الهی نازل گردد. مردم سه روز مرتّب نماز باران خواندند ولی خبری از بارش باران نشد، تا آن که مسیحیان به همراه یکی از راهبان حرکت کردند و چون به بیابان رسیدند، راهب دست به سوی آسمان بلند کرد و در این هنگام ابری بالا آمد و شروع به باریدن کرد.
همچنین روز دوّم نیز مسیحیان به همراه همان راهب حرکت کردند و چون راهب دست به سوی آسمان بلند کرد - همانند روز قبل - ابری نمایان گشت و باران فرود آمد. به همین علّت مسلمان های ظاهر بین که شاهد این صحنه مرموز بودند، نسبت به دین مبین اسلام در شک و تردید قرار گرفتند و عدّه ای از آن ها مرتّد شدند و از اسلام برگشتند.
وقتی این خبر به معتمد - خلیفه عبّاسی - رسید، فورا دستور داد تا امام حسن عسکری علیه السلام را احضار نمایند، هنگامی که حضرت نزد خلیفه آمد، معتمد گفت: امّت جدّت را دریاب که در حال هلاکت قرار گرفته اند. امام حسن عسکری علیه السلام در مقابل، به معتمد عبّاسی فرمود: چندان مهمّ نیست، اجازه بده که بار دیگر مسیحیان برای آمدن باران بیرون بروند و دعا نمایند، من به حول و قوّه الهی، شک و تردید را از دل مردم بیرون خواهم کرد.
معتمد دستور داد تا بار دیگر مردم برای آمدن باران دعا کنند، مسیحیان نیز به همراه راهب حرکت کردند و چون راهب دست خود را به سمت آسمان بلند کرد، بارش باران شروع شد.
پس امام علیه السلام فرمود: آنچه که در دست راهب است از او بگیرید.
مامورین دست راهب را باز کردند دیدند قطعه استخوان انسانی است، آن را خدمت امام علیه السلام آوردند.
حضرت استخوان را در دست خود گرفت و سپس به راهب دستور داد برای آمدن باران دعا کند.
این بار هر چه راهب دست خود را به سوی آسمان بلند کرد و دعا خواند، دیگر خبری از باران نشد.
تمامی مردم از این ماجرا در حیرت و تعجّب قرار گرفته و با یکدیگر مشغول صحبت شدند.
و معتمد عبّاسی به امام علیه السلام خطاب کرد:
یاابن رسول اللّه! این چه معمّای مرموزی بود؟!
و چرا دیگر باران قطع شد و دیگر باران نیامد؟!
امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: این استخوان یکی از پیغمبران الهی است و این راهب آن را در دست خود می گرفت و به سمت آسمان بلند می کرد و به وسیله آن استخوان، رحمت الهی فرود می آمد. پس از آن که حقّ بر همه آشکار شد، حضرت به منزل خود بازگشت.
📚 مدينة المعاجز ج۷ ص۶۲۱
👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻
••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈••
https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت
#پرسش_شماره 9
بیحجابی مادران برخی امامان شیعه !
🤔#پرسش :
❓تمام مادرانِ فرزندان امام موسی کاظم جزو کنیزان وی بودند و معاف از پوشیدن روسری و حجاب! اما شما نزدیک به ۴۴ سال زنان ایران را ملزم به پوشیدن روسری کرده بودید!
(گفتنی است همۀ ۳۷ فرزند امام کاظم از کنیزانش زاده شدند)
وكان لأبیالحسن موسى سبعةٌ و ثلاثون ولداً ذكراً و أنثى منهم: علي بن موسى الرضا و ابراهيم و العباس و القاسم لأمهات أَولادٍ. وإسماعيل و جعفر و هارون و الحسين لأمّ ولدٍ. و"أَحمد" ومحمد وحمزة لأمّ ولدٍ. وعبدالله وإسحاق وعبيدالله وزيد والحسن والفضل وسليمان لأمّهات أَولادٍ. وفاطمة الكبرى وفاطمة الصغرى ورقیة وحكیمة وأمأبیها ورقیة الصغرى وكلثم وأمجعفرٍ ولُبابة وزينب وخدیجة وعلیة وآمنة وحَسنة وبریهة وعائشة و أمّسلمة ومیمونةُ وأمكلثوم لأمّهات أَولادٍ
(ارشاد شیخمفید ج۲ ص۲۴۴)
امیر ترکاشوند، ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌از آنجایی که کنیزان در جامعه مقام و جایگاهی نداشتند و افراد نیز تمایلی به ازدواج کردن با آنان نداشتند و مثلا ازدواج با کنیزان را دون شأن خود میدانستند , امامان علیهم السلام به دستور قرآن مامور بودند که این تفکر غلط در مورد کنیزان را از بین برده و با ازدواج کردن با کنیزان و وارد کردن آنان به محیط زندگی و خانواده , به کنیزان شخصیت داده و توهم شهروند درجه چندم بودن در مورد آنان را از بین ببرند و از این طریق در مسیر آزادی کنیزان اقدام کنند , زیرا این ازدواج کردن منتهی به آزادی کنیزان از بردگی میشد .
📚وسائل الشیعه ج٢٣ ص١٧٥ باب٦
❕خداوند در این رابطه میفرماید :
"با زنان پاكدامن از بردگانى با ايمان كه در اختيار داريد ازدواج كنند، خدا آگاه به ايمان شماست، و همگى اعضاى يك پيكريد " " " فَمِنْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ مِنْ فَتَياتِكُمُ الْمُؤْمِناتِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِيمانِكُمْ بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْض " (نساء/٢٥)
❕مفسران مینویسند :
" (جمله) بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ (اشاره به این دارد) از آنجا كه بعضى در مورد ازدواج با كنيزان كراهت داشتند، قرآن مىفرمايد : شما همه از يك پدر و مادر به وجود آمدهايد" و بعضى از بعض ديگريد" بنابراين نبايد از ازدواج با كنيزان كه از نظر انسانى با شما هيچگونه تفاوتى ندارند و از نظر ارزش معنوى، ارزش آنها مانند ديگران بسته به تقوى و پرهيزگارى آنان است، كراهت داشته باشيد، كه همه اعضاء يك پيكر محسوب مىشويد".
📚تفسير نمونه، ج3، ص348
❕در مواردی حکام ظالم زمان ائمه علیهم السلام به امامان ع خرده میگرفتند که چرا شأن خود را با ازدواج با کنیزان پایین میآورند که امامان ع پاسخ میدادند که شأن و برتری به تقوا و فضیلتهای اخلاقی است نه کنیز و آزاد بودن !
👌در روایتی آمده است :
"عبدالملک بن مروان جاسوسی در مدینه داشت که اخبار آنچه در مدینه اتفاق میافتاد را به او مینوشت. امام علی بن الحسین علیهما السلام کنیزش را آزاد نموده و بعد با او ازدواج کرد.
❕ جاسوس این واقعه را برای عبدالملک چنین نوشت : السلام ، اما بعد، خبر ازدواج تو با کنیزت به من رسید و تو میدانی که در بین هم کفوان تو در قریش هستند کسانی که برای امر ازدواج شأن بلندی دارند و فرزندانت را با ازدواج با ایشان نجابت میبخشی! پس با این ازدواجت نه به شأن خود نظر خوبی کردی و نه نجابت فرزندانت را باقی گذاشتی. و السلام.
👌امام سجاد علیه السلام به او نوشت:
"اما بعد، نامه تو به من رسید که در آن بر من نسبت به ازدواج با کنیزم سخت گرفتی و خیال کردی در زنان قریش کسانی هستند که من میتوانم با ازدواج با او شأن والاتری کسب کنم و فرزندانم را نجیب تر کنم! و همانا بالاتر از رسول خدا رفعتی در مجد و چیزی که موجب ازدیاد کرم باشد نیست. این زن ملک یمین من بود که از دستم خارج شد و خدای عزوجل از من امری را اراده فرمود که من خواستار ثواب آن شدم، سپس طبق سنت خدا او را برگرداندم و کسی که در دین خدا پاک باشد، چیزی مخلّ امور او نمیشود و خدا با اسلام پستی را از بین برده و کاستی را با آن کامل نموده و ملامت را از بین برده. پس سرزنشی بر مرد مسلمان نیست و ملامت فقط ملامت جاهلیت است. " " وَقَدْ رَفَعَ اللَّهُ بِالْإِسْلَامِ الْخَسِیسَةَ وَتَمَّمَ بِهِ النَّقِیصَةَ وَأَذْهَبَ اللُّؤْمَ فَلَا لُؤْمَ عَلَی امْرِئٍ مُسْلِمٍ إِنَّمَا اللُّؤْمُ لُؤْمُ الْجَاهِلِیَّةِ وَالسَّلَامُ "
📚الکافی ج٥ ص٣٤٤
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
❕امامان علیهم السلام برای دفع این سنت و دیدگاه ناپسند در مورد ازدواج با کنیزان از جامعه , افراد جامعه را نیز توصیه به ازدواج با کنیزان کرده و میفرمودند این ازدواج , لذت و شادباشی را در پی دارد که هرکس آن را بچشد , دیگر ازدواج با کنیزان برایش ناگوار نیست و این نوع ازدواج را ترک نمیکند : " ثَلَاثٌ مَنْ عَرَفَهُنَّ لَمْ يَدَعْهُنَّ جَزُّ الشَّعْرِ وَ تَشْمِيرُ الثِّيَابِ وَ نِكَاحُ الْإِمَاءِ"
📚الکافی ج٦ ص٤٨٤
👌در مورد حجاب کنیزان نیز گفتنی است : دلیلی نداریم که کنیزان ملزم به رعایت حجاب در برابر نامحرمان نبوده باشند , بلکه آیات قرآن با صراحت همه زنان مسلمان و مومنه اعم از زنان آزاد یا کنیز را ملزم به رعایت حجاب و پوشش کرده و میفرماید :
" اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها (روسرىهاى بلند) خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براى اينكه (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است " " يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْن "(احزاب/٦٠)
❕و در آیه دیگر میفرماید :
" و به زنان با ايمان بگو چشمهاى خود را (از نگاه هوسآلود) فرو گيرند، و دامان خويش را حفظ كنند، و زينت خود را جز آن مقدار كه ظاهر است آشكار ننمايند، و (اطراف) روسرىهاى خود را بر سينه خود افكنند (تا گردن و سينه با آن پوشانده شود) و زينت خود را آشكار نسازند .... " " قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِما يَصْنَعُونَ وَقُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُيُوبِهِن " (نور٣٠_٣١)
❕این آیات تمام زنان مومنه را امر به حجاب میکند و فرقی بین زن آزاد و کنیز نمیگذارد , بنابراین هم زنان آزاد ملزم به پوشش و حجاب هستند و هم زنان برده .
👌در روایات نیز به صورت مطلق تمام زنان مسلمان اعم از زن آزاد یا برده را موظف به حجاب کردهاند و این که تنها میتوانند صورت و دستها تا مچ را از نامحرم بپوشانند , اما بقیه بدن باید از نامحرم پوشیده باشد : "سَمِعْتُ جَعْفَراً عَلَيْهِ السَّلَامُ وَ سُئِلَ عَمَّا تُظْهِرُ الْمَرْأَةُ مِنْ زِينَتِهَا قَالَ: «الْوَجْهَ وَ الْكَفَّيْنِ» "
📚قرب الاسناد ص٨٢📚بحارالانوار ج١٠١ ص٣٣
❕در روایتی نیز بالخصوص امام رضا ع فرمود : زن کنیز و ام ولد موظف است که سر خود را از مردان نامحرم بپوشاند : " سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا ع- عَنْ أُمَّهَاتِ الْأَوْلَادِ أَ لَهَا أَنْ تَكْشِفَ رَأْسَهَا بَيْنَ أَيْدِي الرِّجَالِ قَالَ تَقَنَّعُ "
📚الکافی ج٥ ص٥٢٥
❕بله تنها در نماز خواندن زنان کنیز مخیر بودند که سرشان را بپوشانند یا نپوشانند : " سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الْأَمَةِ أَ تُقَنِّعُ رَأْسَهَا قَالَ إِنْ شَاءَتْ فَعَلَتْ وَ إِنْ شَاءَتْ لَمْ تَفْعَل"
📚وسائل الشيعة، ج4، ص412
👌یعنی کنیزان در برابر نامحرم ملزم به حجاب بودند اما این حکم در نماز در صورتی که نامحرم آن اطراف نباشد , برایشان استثناء شده بود که میتوانستند پوشش سر را کنار بگذارند , شاید این حکم از این جنبه باشد که این کنیزان چون تازه مسلمان بودند و از نظر مالی و امکاناتی هم در محدودیت بودند و نمیتوانستند لباسهای مناسب برای خود اختیار کنند , لذا برایشان سخت گرفته نشده بود که به صورت الزامی در نماز هم ملزم به حجاب و پوشش سر باشند , بلکه اختیار داشتند که یا در نماز سر را بپوشانند یا نپوشانند :
❕چنان که علامه مجلسی متذکر این نکته میشود :
"يدل على وجوب تقنع أم الولد عن الرجال كما هو المشهور، ولا ينافي جواز كشف رأسها في الصلاة. "
📚مرآة العقول، ج20، ص354
👌بنابراین از آنچه گذشت روشن شد که کنیزان هم ملزم به رعایت حجاب در برابر نامحرم بودهاند و همینطور چرایی ازدواج امامان علیهم السلام با کنیزان نیز روشن گردید .
👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻
••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈••
✅ جهت طرح پرسش و ارتباط با مدیر کانال به این آیدی پیام دهید👇
🆔 @aabaad_iran
📞 09395956464
╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮
https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت
╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
علی مع الحق (حجت الاسلام دکتر عصیری)
👇👇👇👇👇👇👇
#پرسش_شماره 10
واکنش به سخنان تفرقهانگیز مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی
❕مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی خواهان برگزاری رفراندوم در ایران اسلامی شده تا معلوم شود مردم جمهوری اسلامی را می خواهند یا خیر !
❕خطاب به او باید گفت که همراهی اکثریت غالب مردم با نظام اسلامی ایران مسالهای نیست که نیازی به بیان و توضیح باشد تا چه رسد به برگزاری رفراندوم !
👌همین راهپیمایی ده میلیونی امروز مردم ایران به مناسبات ١٣ آبان نیز شاهد روشن دیگری بر این همراهی است .
❕عبدالحمید , در همراهی با صحبتهای اخیر ارباب آمریکاییش مبنی بر آزادی ایران , جمعیتهای چند ده نفره اغتشاشگران داعشی صفت را اکثریت مردم ایران معرفی میکند و حضور میلیونی مردم در همراهی با نظام اسلامی را نادیده میگیرد و با طرح صحبتهایی چون رفراندوم همان خط غربی , عبری , عربی , در براندازی نظام اسلامی را دنبال میکند !
▫️از این مولوی سوال میکنیم : حکومت مورد حمایت تو یعنی طالبان در افغانستان تن به رفراندوم داد ؟! چرا آنان را دعوت به رفراندوم نمیکنی ؟!
❕آیا عربستان که تو را عضو مجمع فقهی مکه کرده است , رفراندوم در مورد حکومت خود برگزار کرده است ؟! چرا این دولتهای مورد حمایت خود را دعوت به رفراندوم نمیکنی ؟!
❓اساسا مگر رفراندوم در جهانبینی حکومتی اهلسنت جایگاهی دارد ؟!
❕کدام خلیفه شما با رفراندم و رای مردمی روی کار آمده ؟! خلفای سهگانه که با جبر و اجبار و دسیسه چینی زمام امور را به دست گرفتند !
❗️پس از خلفای نخستین هم حکومت موروثی بنیامیه و بنیالعباس در جهان اسلام حاکم شد !
❕اساسا طبق مبانی اهلسنت , هرکس که حاکم مسلمین شود حتی اگر ظالم باشد , همه اهلسنت مامور به اطاعت او هستند , حتی اگر آن حاکم به اهلسنت ظلم کند !
▫️گویی اربابان آمریکایی و اسرائیلی عبدالحمید , برای ادامه دار کردن اغتشاشات , حاضر شدهاند این مهره قدیمی خود را نیز سوزانده و او را مامور کردهاند تا حتی خلاف مبانی اهلسنت در ضدیت با حکومت اسلامی سخن بگوید , تا شاید بتوانند اغشاشات را ادامه دار کنند !
▫️این مولوی نیز جان مردمش برایش اهمیت ندارد . آنچه برایش مهم است , اطاعت امر اربابانش است , حتی اگر عوام بلوچ با سخنانش تحریک شوند و به مراکز نظامی حمله کنند و کشته شوند !
❕خطاب به ائمه جمعه شیعه سیستان و بلوچستان میگوییم حال که جریان مخاصم انقلاب اسلامی , مهرههای خود از مولویهای خود فروخته را به خط کرده تا در خطبههای نماز جمعه با دروغگویی و بدعت آوری , سبب تحریک عوام بلوچ شوند , شما نیز روشنگری کنید و سخنان این مولویها و ضدیت این سخنان با مبانی اهلسنت را در خطبههای نماز جمعه فریاد بزنید تا اهلسنت بیشتر از این فریب این مولوی های خود فروخته را نخورند , چنان که در حدیث این وظیفه بر عهده شما گزارده شده و فرموده اند : " «هر گاه بدعتها آشكار شوند، بر عالِم است كه دانش خويش را آشكار نمايد، و اگر چنين نكند، نور ايمان از او گرفته مىشود» " إذا ظَهَرَتِ البِدَعُ فَعَلَى العالِمِ أن يُظهِرَ عِلمَهُ، فَإِن لَم يَفعَل سُلِبَ نورَ الإِيمان "
📚الغيبة للطوسي: ص 64 ح 66، علل الشرائع: ص 235 ح 1، عيون أخبار الرضا عليه السلام: ج 1 ص 113 ح 2
❕حال که نیروهای امنیتی بنابر ملاحظات امنیتی با جبر و زور دهان این مولویها را نمیبندند , حداقل ائمه جمعه و صاحبان تربیون خصوصا در منطقه سیستان و بلوچستان باید در خطبههای خود با صراحت تمام سخنان این مولویها در ضدیت با نظام اسلامی ایران را به نقد کشیده و پاسخ دهند و از نظر علمی اینان را خلع سلاح کنند , این امر بی شک سبب بیداری بیشتر عوام اهلسنت خواهد شد .
👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻
••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈••
✅ جهت طرح پرسش و ارتباط با مدیر کانال به این آیدی پیام دهید👇
🆔 @aabaad_iran
📞 09395956464
╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮
https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت
╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
#پرسش_شماره 11
برگزاری رفراندم برای مشروعیت جمهوری اسلامی ایران !
🤔#پرسش :
❓آیت الله خمینی میگوید :
اینکه پنجاه سال پیش پدران ما کسی را حاکم کردند برای خودشان بوده الان ما باید خودمان تصمیم بگیریم زیرا سرنوشت ما بدست خودمان است. وی افزود مردم پنجاه سال پیش نمیتوانند در مورد سرنوشت ما تصمیم بگیرند. 12\بهمن \1357 ❕❕❕
💠#پاسخ💠
👌سخنان امام خمینی سخن حقی است که ناظر به نظامهای سیاسی است که مشروعیت خود را بر پایه رأی مردم می دانند!
❕چرا در آمریکا و انگلیس و سایر کشورهای غربی رفراندوم برگزار نمیشود تا معلوم شود آیا مردم کنونی آن کشورهای هم انتخاب مردمی که در صدها سال قبل یک نظام سیاسی را برگزیدهاند , میپذیرند یا خیر !
👌بنابراین اشکال امام خمینی در مورد نظامهای سیاسی غربی که مدعیند بر پایه رای مردم شکل گرفتهاند کاملا به جاست !
▫️ اگر قرار بر رفراندم است در درجه اول باید کشورهای غربی این رفراندوم را برگزار کنند و افراد مخالف با ایران اسلامی و طرفداران نظام های سیاسی غربی که طالب برگزاری رفراندوم در ایران هستند , باید نخست به این اشکال پاسخ دهند که چرا کشورهای غربی برای نظام سیاسی حاکم در کشورشان رفراندوم برگزار نمیکنند !
❕اما در مورد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران , سخن از برگزاری رفراندوم کاملا بیپایه و اساس است , زیرا مشروعیت نظام اسلامی بر پایه رأی مردم نیست تا بخواهیم بعد از هر چند سالی رفراندوم برقرار کنیم که آیا مردم این نظام را میخواهند یا خیر !
👌مشروعیت نظام اسلامی ایران بر پایه حکم و تنفیذ خداوند است , زیرا تنها خداوندی که خالق همگان است , حق حکومت و حکمرانی بر مردم را دارد , چنان که در آیات متعددی فرمود :
{وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ}، "«و آنها كه به آنچه خدا نازل كرده حكم نمى كنند، كافرند»_ «و هر كس به آنچه خدا نازل كرده حكم نكند، ستمكار است» _ «و كسانى كه بر طبق آنچه خدا نازل كرده حكم نمى كنند، فاسقاند»_ «حكم و فرمان، تنها ازآن خداست " (مائده٤٤ _ ٤٥ _ ٤٧ _ انعام٥٧ _ یوسف٤٠ _ ٦٧)
❕بر همین اساس برخی می،نویسند :
" در اسلام و بينش توحيدى حكومت از طرف بالا تعيين مىشود، نه از سوى پايين، از سوى خداوند است و نه از سوى مردم ....
👌يكى از تفاوتهاى روشن ميان بينش توحيدى و شركآلود در امر حكومت اين است كه انسان موحّد حكومت را در تمام ابعادش (بعد قانونى، اجرايى و قضايى) از خدا مىداند كه به پيامبران الهى و اوصياى آنها و سپس صالحان و آگاهان امتها رسيده است. "
📚پيام قرآن، ج3، ص435
❕بنابراین حق حکومت برای خداوند است که خداوند این حق را به پیامبر اسلام و امامان علیهم السلام واگذار کرده و امامان ع هم در عصر غیبت این حق را به فقهاء شیعه واگذار کرده اند .
👌بر این اساس مشروعیت نظام اسلامی ایران به تنفیذ الهی بازگشت می،کند نه به رای مردم , چنان که مشروعیت ولایت امامان علیهم هم به تنفیذ الهی است نه جعل مردم .
▫️لذا نیازی به رفراندوم و رای مردم نیست تا بخواهیم مشروعیت نظامی اسلامی را بر پایه آن ثابت کنیم , به خلاف کشورهای غربی که مدعیند مشروعیت نظام سیاسیشان وابسته به رای مردم است , آنان باید برای اصل موجودیت نظام سیاسیشان رفراندوم برگزار کنند تا ببینند مردم نسلهای مختلف طرفدار نظام سیاسی حاکم هستند یا خیر !
👌بله همراهی مردم در نظام اسلامی اگر چه مشروعیت زا نیست , اما موجب میشود حکومت اسلامی مستقر شده و بهتر بتواند حکمرانی داشته و دستورات خداوند را در جامعه پیاده کند , لذا امام خمینی در سال ٥٨ رفراندوم عمومی برگزار کرد تا همراهی مردم با نظام را به همگان نشان دهد .
▫️ ما در نظام اسلامی ایران در طول سالیان متمادی همراهی مردم را داشته،ایم , شاهد آن هم حضور میلیونی مردم در راهپیماییها و مراسمهای مذهبی و تشییع جنازه شخصیتهایی به مانند شهید سلیمانی و .... است .
👌یا شاهد دیگر حضور میلیونی مردم در پایه صندوقهای رای است که در انتخابات ریاست جمهوری در دوره های مختلف این حضور به مشارکت بیش از هفتاد و هشتاد درصدی رسیده است , چنان که در ذیل می توانید این آمار را مشاهده فرمایید :
https://b2n.ir/p78417
👌رهبری در این رابطه میگوید :
" هركس پاى صندوق رأى مىآيد، در واقع رأى به جمهورى اسلامى، رأى به قانون اساسى و رأى به مواد غير قابل تغيير قانون اساسى - يعنى اسلام و ارزشهاى اسلامى - ميدهد. "
📚بیانات در 25/03/1384
▫️بنابراین همراهی اکثریت مردم با نظام اسلامی اظهر من الشمس است و از جنبه مشروعیت هم چون مشروعیت الهی به همراه نظام مقدس ایران اسلامی است , لذا سخن از رفراندوم و این قضایا , موجه نیست .
👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻
••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈••
╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮
https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت
╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
واکنش یک خبرنگار زن به اظهارات عبدالحمید مولوی:
آیا می دانید تو استان سیستان و بلوچستان مساجد اهل سنت زنانه ندارن و منی که به عنوان خبرنگار از سر کنجکاوی وارد یکی از مساجد شدم رو نزدیک بود قیمه قرمه کنن
حالا عبدالحمید برای ما از آزادی زنان حرف میزنه!
👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻
••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈••
╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮
https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت
╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
#پرسش_شماره 12
🤔#پرسش :
❓جایگاه زن در مذهب اهلسنت چیست؟
💠#پاسخ💠
▪️جایگاه زن در دین و مذهب مولوی عبدالحمید (امام جمعه اهلسنت زاهدان و امام جماعت مسجد مکّی)
🔺وسَمِعَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ امْرَأَةً تَقُولُ هَذَا الْبَيْتَ : إنَّ النِّسَاءَ رَيَاحِينُ خُلِقْنَ لَكُمْ وَكُلُّكُمْ يَشْتَهِي شَمَّ الرَّيَاحِينِ فَقَالَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ : إنَّ النِّسَاءَ شَيَاطِينُ خُلِقْنَ لَنَا نَعُوذُ بِاَللَّهِ مِنْ شَرِّ الشَّيَاطِينِ.
▫️عمر شنيد كه زني اين شعر را ميخواند : زنان گل و ريحان اند كه براي شما مردان خلق شده اند ، در حاليكه شما مردان همه عاشق بوي گل و ريحان هستيد . عمر در جواب آن زن گفت: زنان شيطان هايي هستند كه براي ما مردان خلق شده اند ، خدايا ما از شر شياطين به تو پناه مي بريم.
📚 الماوردي البصري الشافعي، أبو الحسن علي بن محمد بن حبيب (۴۵۰هـ)، أدب الدنيا والدين ج۱، ص۱۹۳📚الأنصاري القرطبي، ابوعبدالله محمد بن أحمد بن أبي بكر بن فرح (۶۷۱هـ)، الجامع لأحكام القرآن ج۷ ص ۶۸، ناشر: دار الشعب – القاهرة📚 العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر ابوالفضل (۸۵۲ هـ)، فتح الباري شرح صحيح البخاري، ج۲ ص۲۲۳، تحقيق: محب الدين الخطيب، ناشر: دار المعرفة – بيروت📚 المناوي، محمد عبد الرؤوف بن علي بن زين العابدين (متوفاي ۱۰۳۱هـ)، فيض القدير شرح الجامع الصغير، ج۲، ص۱۷۷، ناشر: المكتبة التجارية الكبري – مصر، الطبعة: الأولي، ۱۳۵۶هـ.
👈 عُمَر بن خطاب میگه زنها شیطانند بعد دم از حقوق زنان میزنند!
🤥 عبدالحمید خان رفراندوم دوست داره؟! اونوقت خلیفهی اول با رفراندوم انتخاب شد یا خلیفهی دوم یا خلیفهی سوم؟!
حالا عربستان و طالبان به کنار...
بزارید از ریشه شروع کنیم!!!
#توئیت | @ahaadis12🕊
یه سوال از آقای مولوی عبدالحمید:
رفراندوم روز غدیر یادتان هست؟!
١٢٠ هزار نفر زن و مرد تک به تک آمدند و به علی علیه السلام رأی دادند با نظارت پیغمبر خدا
آن رفراندوم را قبول کردید؟!
چطور الان دنبال برگزاری #رفراندوم برای جمهوری اسلامی هستید، چه تضمینی برای پذیرش نتیجهی آن دارید؟!
#توئیت | @ahaadis12🕊
👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻
••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈••
✅ جهت طرح پرسش و ارتباط با مدیر کانال به این آیدی پیام دهید👇
🆔 @aabaad_iran
📞 09395956464
╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮
https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت
╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
#پرسش_شماره 13
پاسخی به وهابی پیرامون رفراندم مهاجرین و انصار با ابوبکر در سقیفه❗️
🤔#پرسش
👨🏻 #شیعه : چرا شما ابوبکر را بهعنوان خلیفه اول میدانید؟
👳🏻♂️ #اهلسنت : به دلیل قرآن.
👨🏻🦱 #شیعه : عجب! کدام آیه؟
👳🏻♂️ #اهلسنت : ابتدا یک سؤال ! مهاجرین و انصار، با چه کسی بیعت کردند؟
👨🏻 #شیعه : متأسفانه با ابوبکر.
👳🏻♂️ #اهلسنت : بسیارخوب. قرآن کریم صراحتاً دستور داده که اگر دنبال خشنودی پروردگار هستید، باید پیرو مهاجرین و انصار باشید.
👨🏻🦱 #شیعه : در کدام آیه؟
👳🏻♂️ #اهلسنت : آیه 100 سوره توبه :
﴿وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ رضي الله عنهم ورضوا عنه وأعدّ لهم جناتٍ تجري تحتها الأنهار خالدين فيها أبداً ذلك الْفَوْزُ الْعَظِيم﴾
✍🏻 سبقتگیرانِ نخستین از مهاجرین و انصار، و هرکس که بهخوبی از آنان پیروی کند؛ خدا از آنها راضیست و آنان نیز از خدا. و خدا برایشان بهشتهایی را که نهرها از زیرشان جاریست آماده ساخته که تا ابد، جاودان در آن بمانند.
این (توفیقی که نصیب صحابه شده) رستگاریِ بسیار باعظمتی است.
📚 توبه ١٠٠ ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌وهابی برای فریب عوام الناس اهلسنت روی به جعل تاریخ آورده است و مدعی شده است مهاجرین و انصار خلافت ابوبکر را در سقیفه به رفراندم گذارندند , در حالی که بزرگان مهاجرین و انصار از بیعت با ابوبکر امتناع کردند و عمر بود که با زور و اجبار به خلافت ابوبکر تحقق ورزید .
❕ابن ابی الحدید مینویسد ؛
« عمر، همان كسى است كه بيعت ابوبكر را محكم كرد و مخالفان آن را خوار و ذليل نمود و شمشير آخته زبير را شكست و بر سينه مقداد زد و سعد بن عباده را در سقيفه لگدمال نمود و گفت: سعد را بكشيد. خداوند، سعد را بكشد!». و بينى حُباب بن منذر را كه روز سقيفه گفت: «من دواى درد و چاره كارم»، به خاك ماليد و هر كس از بنى هاشم را كه به خانه فاطمه عليها السلام پناه بُرد، تهديد نمود و آنان را از آن جا خارج ساخت. اگر عمر نبود، حكمرانى ابو بكر، استوار و برپا نمى شد. » " عُمَرُ هُوَ الَّذي شَدَّ بَيعَةَ أبي بَكرٍ، ووَقَمَ المُخالِفينَ فيها؛ فَكَسَرَ سَيفَ الزُّبَيرِ لَمّا جَرَّدَهُ، ودَفَعَ في صَدرِ المِقدادِ، ووَطِئَ فِي السَّقيفَةِ سَعدَ بنَ عُبادَةَ، وقالَ: اقتُلوا سَعدا، قَتَلَ اللّهُ سَعدا! وحَطَّمَ أنفَ الحُبابِ بنِ المُنذِرِ الَّذي قالَ يَومَ السَّقيفَةِ: أنَا جُذَيلُهَا المُحَكَّكُ، وعُذَيقُهَا المُرَجَّبُ. وتَوَعَّدَ مَن لَجَأَ إلى دارِ فاطِمَةَ عليها السلام مِنَ الهاشِمِيّينَ، و أخرَجَهُم مِنها. ولَولاهُ لَم يَثبُت لِأَبي بَكرٍ أمرٌ، ولا قامَت لَهُ قائِمَةٌ. "
📚شرح نهج البلاغه ، ج1 ص174
❕بخاری نقل میکند :
«انصار، در سقيفه بنى ساعده، گرد سعد بن عباده جمع شدند و گفتند: اميرى از ما باشد و اميرى از شما. پس، ابو بكر و عمر بن خطّاب و ابو عبيدة بن جرّاح به سوى آنان [در سقيفه] رفتند. ... حُباب بن منذر گفت: نه، به خدا سوگند چنين نخواهيم كرد! اميرى از ما و اميرى از شما. ... [در اين هنگام] كسى گفت: سعد را كشتيد. عمر [نيز در پاسخ] گفت: خدا او را بكشد » " اجتَمَعَتِ الأَنصارُ إلى سَعدِ بن عُبادَةَ في سَقيفَةِ بَني ساعِدَةَ، فَقالوا: مِنّا أميرٌ ومِنكُم أميرٌ،... "
📚صحيح البخاری ، ج3 ص1341 ح3467، الطبقات الكبرى: ج2 ص269
❕طبری نقل می کند ؛
«چون حُباب بن منذر برخاست، شمشيرش را از نيام بيرون كشيد و گفت: من دواى درد و چاره كارم. من پدر شيربچگان در كُنام شيرانم و شيران را به من نسبت مى دهند. عمر به او حمله كرد و چون بر دستش زد، شمشيرش افتاد و عمر، آن را گرفت. سپس او و بقيّه [مهاجران] بر سعد پريدند ... پيشامدى غيرمنتظره بود، همانند پيشامدهاى دوران جاهليّت كه ابو بكر بدان قيام كرد. » " لَمّا قامَ الحُبابُ بنُ المُنذِرِ انتَضى سَيفَهُ؛ وقالَ أنَا جُذَيلُهَا المُحَكَّك ... "
📚تاریخ طبری ج3 ص223
❕نهایتا نیز این قوم نابکار سعد بن عباده بزرگ انصار را به جرم عدم بیعت با ابوبکر ترور کردند , چنان که بلاذری نقل میکند :
" سعد بن عُباده با ابو بكر بيعت نكرد و به سوى شام بيرون رفت. پس عمر، مردى را فرستاد و به او گفت: وى را به بيعت فرا خوان و برايش چارهاى بينديش و اگر خوددارى ورزيد، بر ضدّ او از خدا يارى بجوى. آن مرد به شام آمد و سعد را در بوستانى در [منطقه] حوران ديد و او را به بيعت فرا خواند. سعد گفت: هرگز با يك قريشى بيعت نمىكنم. گفت: پس با تو مىجنگم. گفت: حتّى اگر با من بجنگى.
گفت: آيا تو از آنچه امّت در آن داخل شدهاند، خارج مىمانى؟ گفت: از بيعت، خارج مىمانم. پس، او را با تير زد و كشت. "
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
" ....فَوَجَدَ سَعدا في حائِطٍ بِحَوارين، فَدَعاهُ إلَى البَيعَةِ، فَقالَ: لا ابايِعُ قُرَشِيّا أبَدا. قالَ: فَإِنّي اقاتِلُكَ. قالَ: وإن قاتَلتَني. قالَ: أفَخارِجٌ أنتَ مِمّا دَخَلَت فيهِ الامَّةُ؟ قالَ: أمّا مِنَ البَيعَةِ فَإِنّي خارِجٌ، فَرَماهُ بِسَهمٍ فَقَتَلَهُ. "
📚أنساب الأشراف: ج2 ص 272
👌فاطمه صدیقه از بزرگان مهاجرین بود که طبق نقل بخاری تا زمان مرگ که شش ماه بعد از پیامبر بود با ابوبکر بیعت نکرد و بر او غضبناک بود و علی ع نیز از بیعت با ابوبکر در طول این مدت امتناع کرده بود : " فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ، فَهَجَرَتْهُ، فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ، وَ عَاشَتْ بَعْدَ النَّبِيِّ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ، سِتَّةَ أَشْهُر ...وَ لَمْ يَكُنْ يُبَايِعُ تِلْكَ الْأَشْهُرَ "
📚صحیح بخاری ج ٤ ص ١٥٤٩
❕مورخین مینویسند :
" گروهى از مهاجران و انصار از بيعت با ابو بكر، سر باز زدند و به على بن ابى طالب عليه السلام متمايل شدند، از جمله: عبّاس بن عبد المطّلب، فضل بن عبّاس، زبير بن عوّام بن عاص، خالد بن سعيد، مقداد بن عمرو، سلمان فارسى، ابو ذر غِفارى، عمّار بن ياسر، بَراء بن عازب و ابىّ بن كعب. "
" تَخَلَّفَ عَن بَيعَةِ أبي بَكرٍ قَومٌ مِنَ المُهاجِرينَ وَالأَنصارِ، ومالوا مَعَ عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ، مِنهُمُ: العَبّاسُ بنُ عَبدِ المُطَّلِبِ، وَالفَضلُ بنُ العَبّاسِ، وَالزُّبَيرُ بنُ العَوّامِ بنِ العاصِ، وخالِدُ بنُ سَعيدٍ، وَالمِقدادُ بنُ عَمرٍو، وسَلمانُ الفارِسِيُّ، و أبو ذَرٍّ الغِفارِيُّ، وعَمّارُ بنُ ياسِرٍ، وَالبَراءُ بنُ عازِبٍ، وابَيُّ بنُ كَعبٍ. "
📚تاريخ اليعقوبي: ج2 ص124📚الإمامة والسياسة: ج1 ص32
❕علمای اهلسنت نقل می کنند که فردی از زهری راوی بزرگ اهلسنت سوال کرد آیا درست است علی ع در طول شش ماه بیعت نکرد؟ " زهری پاسخ داد که نه علی و نه هیچ یک از بنی هاشم در این مدت بیعت نکردند " " لا و لا احد من بنی هاشم "
📚مصنف عبد الرزاق ج٥ ص٤٧٢📚سنن الکبری , بیهقی , ج٦ ص٣٠٠📚تاریخ طبری ج ٢ ص ٢٣٦
❕و چه زیبا گفت ابن حزم عالم بزرگ اهلسنت :
" لعنت خداوند بر اجماعی که علی و همراهانش در آن نباشند " " ولعنة الله على كل اجماع يخرج عنه على ابن أبي طالب ومن بحضرته من الصحابة "
📚المحلی ج٩ ص٣٤٥
❕چنان که اشاره شد , زبیر نیز که از بزرگان مهاجرین بود با ابوبکر بیعت نکرد و گفت شمشیرم را غلاف نمی کنم تا زمانی که مردم با علی بیعت کنند و عمر دستور داد شمشیرش را بگیرند و او را سنگباران کنند :
" قال الزبير : لا أغمد سيفاً حتى يُبايع علي . فقال عمر : خذوا سيفه واضربوا به الحجر "
📚الکامل فی التاریخ ج٢ ص١٨٩
❕و خود عمر تصریح میکرد انصار با ابوبکر مخالفت کرد و با زور و فشار قبیله اسلم بود که مردم تحت جبر قرار گرفتند و خلافت ابوبکر را پذیرفتند ؛
«داستان [بيعت ابو بكر]، چنين بود كه چون خداوندْ پيامبرش را قبض روح كرد، انصار با ما مخالفت كردند و همگى در سقيفه بنى ساعده گرد آمدند و علی و زبیر و همراهان آن دو با ما مخالفت کردند » " أنَّ الأَنصارَ خالَفونا، واجتَمَعوا بِأَسْرِهِم في سَقيفَةِ بَني ساعِدَةَ، وخالَفَ عَنّا عَليٌّ والزُّبَيرُ ومَن مَعَهُما "
📚صحيح البخاري: ج6 ص2505📚مسند ابنحنبل: ج1 ص123📚صحيح ابنحبّان: ج2 ص148
❕عمر ادامه میداد ؛
« آن [بيعت]، استوار نبود، تا آن كه اسلم را ديدم. پس يقين كردم كه پيروزيم »
" ما هُوَ إلّا أن رَأَيتُ أسلَمَ، فَأَيقَنتُ بِالنَّصرِ. "
📚تاریخ طبری ، ج3 ص222
❕لذا می بینیم عمر خلافت ابوبکر را مشروع نمی دانست و می گفت ؛
« به خدا سوگند بیعت با ابوبکر امری ناگهانی و بدون تدبیر بود که اتفاق افتاد و گذشت ، ... همانا بیعت با ابوبکر لغزشی بود که خداوند شر آن را دفع نمود ... هرکس بدون مشورت با مسلمانان ، با کسی بیعت کند ، بیعت کننده و بیعت شوند پیروی نمی شوند ، چرا که آن دو خود را به کشتن داده اند » " فَوَاللّهِ ما كانَت بَيعَةُ أبي بَكرٍ إلّا فَلتَةً فَتَمَّت ... "
📚صحیح بخاری ج6 ص2503
👌و میگفت :
«بیعت با ابوبکر ، ناگهانی بود و خداوند شرش را حفظ نمود ، پس اگر کسی دوباره آنگونه کرد ، او را بکشید» " كانَت بَيعَةُ أبي بَكرٍ فَلتَةً، وَقَى اللّهُ شَرَّها، فَمَن عادَ لِمِثلِها فَاقتُلوهُ. "
📚تاریخ یعقوبی ج2 ص158
👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻
••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈••
✅ جهت طرح پرسش و ارتباط با مدیر کانال به این آیدی پیام دهید👇
🆔 @aabaad_iran
📞 09395956464
╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮
https://eitaa.com/alimaalhagh110 👈عضویت
╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯