eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
570 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️⭕️ 📣قابل توجه دانشجو معلمان گرامی 💠 بینش مطهر ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ‼️با ویژه دانشجویی 🔹برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر کلمه را به آیدی زیر در ایتا ارسال کنید : @shahid133 ⏳مهلت ثبت نام : 30 آبان ماه کانال جامع اندیشه های شهید مطهری https://eitaa.com/joinchat/2767650840Cd17f406221
📌 فقه نظام روابط اجتماعی 🔗جلسه اول 🔰ارسالی از مخاطبین @almorsalaat
بدایه الحکمه و فراگیری فلسفه .mp3
14.07M
🌐اهمیت کتاب بدایه الحکمه در فراگیری آموزش فلسفه 🔰حجت الاسلام سیدمجتبی امین جواهری 📌 جلسه از سلسله جلسات بزرگداشت علامه طباطبایی دوشنبه ۹۹/۸/۲۶ ساعت۱۹ 🎥مشاهده فیلم کامل جلسه👇 www.instagram.com/tv/CHqJgvkAHgX/?igshid=1m3sgagyhmlq2 @almorsalaat
Allameh. jameatolmostafa 02.mp3.mp3
7.61M
🔊 ♨️ علامه طباطبایی، مربی همیشگی ✅ استاد علی فرحانی 💠 یکی از ممیزات جدی علامه طباطبایی، نحوه تربیت علمی و سلوکی ایشان است. 💠 علامه به خوبی اثبات می کنند که اگر ضوابط صحیح تربیت رعایت شود، ابدا تربیت محدود به رابطه مشافهی نبوده بلکه اثر مکتوب یک نویسنده نیز می تواند همان اثر رابطه مشافهی را داشته باشد. 💠 راز کار علامه در انتخاب نقطه آغاز و نقطه پایان است، به نحوی که ایشان در تمام آثار فلسفی و عرفانی و تفسیری خود، نقطه آغاز را بدیهی ترین بدیهی قرار داده و نقطه پایان را به توحید و استخلاف انسان می رسانند. ♨️ این رویکرد دقیقا در آثار حضرت امام هم دیده میشود. امام در شرح حدیث جنود عقل و جهل، کتاب اخلاق واقعی را طبیب و مربی دانسته و در بیانات خود نقطه پایانی را تنها و تنها لقاءالله می دانند و حتی حکومت اسلامی را مقدمه ای برای نیل به این سعادت معرفی می کنند. @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔰جایگاه علامه طباطبایی از نگاه شهید مطهری 💢علامه طباطبايي سَلَّمَهُ اللَّه تعالي، بسيار بسيار بزرگ و ارزنده است. مردي است که صد سال ديگر بايد بنشينند و آثار او را تجزيه و تحليل کنند و به ارزش او پي ببرند. 💢اين مرد واقعاً يکي از خدمتگزاران بسيار بسيار بزرگ اسلام است. اولًا مجسمه تقوا و معنويت است. در تهذيب نفس و تقوا مقامات بسيار عالي را طي کرده است. من ساليان دراز از فيض محضر اين مرد بزرگ بهره‌‌‌‌‌مند بوده‌‌‌‌‌ام و الآن هم هستم. @bineshemotahar_qom @almorsalaat
💠علامه برخی از قسمتهای اسفار را تدریس نمی کرد و برخی از قسمتها را برای شاگردان خاص تدریس می کرد. 🔰علامه حسن زاده آملی ▫️جناب صدر المتالهين در مرحله ششم اسفار غير از شيخ اكبر تنى چند از مشايخ ديگر عرفان چون جنيد و خواجه عبدالله انصارى و صدر الدين قونوى و علاء الدوله سمنانى را نام مى برد و كلماتشان را ذكر مى كند، و خود شيخ محيى الدين را بيش از مواردى كه ذكر كرده ايم نام مى برد و كلمات او را نقل مى كند. اين مرحله هر چند ابتداى آن سهل است كه بحث از علت و معلول فلسفه رائج است، و لكن منتهى به عقبه كئود مى گردد كه كمتر كسى بتواند از آن بگذرد. ▫️جناب استاد ما علامه طباطبائى صاحب تفسير الميزان قدس سره اين مرحله اسفار را تدريس نمى فرمود كه حلقها را تنگ و خلقها را در جنگ ديد، و معاد اسفار را هم به نحو عام متعارف درس نمى فرمود مگر با تنى چند محرمانه كه اين كمترين نيز مشاركت داشت تدريس فرمود و آنهم به ايماء و اشاره مى گذشت و براى كسى كه به مبانى حكمت متعاليه تبحر داشت مفيد بود والا فلا. 📚دومين يادنامه علامه طباطبائى، ص: 22 @almorsalaat
💠روش علامه طباطبايي در تفسیر قرآن به قرآن 🔰بيانات حضرت آيت‌الله مصباح يزدي در همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان 93/08/22 🔉دانلود صوت بیانات👇👇 http://mesbahyazdi.ir/sites/default/files/93.08.22.mp3 📖مطالعه متن بیانات👇👇 http://mesbahyazdi.ir/node/5238 @almorsalaat
المرسلات
💠روش علامه طباطبايي در تفسیر قرآن به قرآن 🔰بيانات حضرت آيت‌الله مصباح يزدي در همایش بین‌المللی اندی
♨️انگیزه اصلی علامه طباطبایی در نوشتن تفسیر المیزان، مبارزه با آیات قرآن بر دستاوردهای و بود. 🔰آیت الله مصباح یزدی 💠بنده به طور شفاهی از ایشان شنیدم که همين انحرافاتی که در يک قرن اخیر در بین مسلمانان در زمینه تفسیر پیدا شده بود، مهم‌ترین عاملی بود که ایشان برای پرداختن بحث‌های تفسیری احساس وظيفه کردند. شاید بهترین نمونه‌اش در مصر بود. چون مصر ارتباط نزدیک‌تری با کشورهای اروپایی داشت، و فرانسه و بعد سایر کشورهای اروپایی در آنجا مسلط شدند و همين امر موجب شد مراودات فرهنگی مصری‌ها با اروپا زیاد گردد؛ بیشتر دانشجویان خود را برای تحصيل به پاریس می‌فرستادند و اساتید فرانسوی به آنجا سفر می‌کردند. این امر زمینۀ گرایش به علوم طبیعیِ روز و علوم انسانی با دیدگاه‌های غربی را در آنجا رواج داد. حتی در بین علمای الأزهر اساتیدی که باید مدافع اسلام و قرآن باشند تمایلاتی به همین تفسیر به رأی و تطبیق آیات قرآن بر دستاوردهای علوم غربی پیدا کردند. حتی در تفسیر المنار که مثلا از طرف استادی بزرگ در الأزهر القا می‌شد گرایش‌هایی کم یا بیش در این جهت پیدا می‌شد. قدر مشترک این گرایشات، تمایل به تفسیر آیات قرآن بر اساس دستاوردهای علوم تجربی بود. برای مثال، آنها حقايقي قرآني مانند لوح، قلم، عرش، کرسی، ملائکه و ... را بر عوامل و موجودات مادی تطبیق می‌کردند؛ حتی وحی، کرامات، مکاشفات و چیزهایی از این قبیل را هم به نوعی تفسیر مادی می‌کردند. این موج که در کشورهای اسلامی و کشورهای شیعی به‌خصوص در ایران، هم طرفدارانی پیدا کرد و در حال رشد و رواج بود در مرحوم علامه طباطبایی احساس خطر ایجاد کرد. ایشان احساس خطر می‌کردند که این روش ادامه پیدا کند و ما ابتدا دستاوردهای علوم غربی را بپذیریم و بعد تلاش کنیم آیات قرآن را بر آنها تطبیق کنیم یا نظریات علوم انسانی از قبیل مسائل حقوقی، سیاسی و ... را از آنجا اخذ کنیم و بعد تلاش کنیم که آیه‌ای مطابق آن پیدا کنیم و بگوییم قرآن هم همین را می گوید – تطبیق‌هایی که بسیار اتفاق افتاده است. 📚http://mesbahyazdi.ir/node/5238 @almorsalaat
المیزان از زبان علامه.mp3
3.69M
♨️روش علامه طباطبایی در تفسیر المیزان از زبان شریف خود ایشان 🔰علامه طباطبایی 📌پ.ن: علامه در این صوت بی نظیر است. @almorsalaat