eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
549 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
💢السلام علیک یا أباعبدالله الحسین (ع) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| اصلا حسین(ع)، جنس غمش فرق میکند/ میخواستم آب دریا با نام أباعبدالله، متبرک شود/ یکی از ارکان مراقبه اهل وعظ، تبرک جستن به منبر أباعبد الله است/گریه بر سید الشهداء، حتی در بدترین شرائط انسان را به معنای واقعی کلمه پاک میکند 🎙استاد علی فرحانی 📌ایام محرم حسینی و سوگواری سیدالشهداء را تسلیت عرض میکنیم 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌باید این کوه انانیت و کاخ استبداد، فرو ریزد 🎙علامه طهرانی 💢انسان عادى و عامى كه در راه سلوك و عرفان خداوندى نيست ، پيوسته خود را با اين آثار و لوازم طبيعى و مادّى و نفسى همچون نسبت با پدر و مادر و محيط‍‌ و زمان و مكان و علوم محدوده و قدرت محدوده و حيات محدوده و سائر صفات و أعمال و آثارى را كه از خودش ميداند و به خودش نسبت ميدهد، خود را جدا و منفصل از عالم حقيقت نموده ، و خداوند قادر قاهر حىّ‌ قيّوم و عليم و سميع و بصير را يك خداى تخيّلى و پندارى ، و در گوشه و زاويۀ زندگى ، و در پس موارد استثنائى همچون زلزله و سيل و مرگ و أمثال آن ، و يا بر فراز آسمان موجود محدود و مقيّدى تصوّر ميكند. 💢درحالى‌كه واقع غير از اين است . خداوند اصل و اصيل است ؛ و بقيّۀ موجودات با جميع آثار و لوازمشان فَرع و بالتّبَع . خداوند أصل الوجود، و كمال الوجود، و حقيقة الحياة و العلم و القدرة است ، و جميع ما سواى او امور اعتباريّه و ماهيّات امكانيّه ، كه حيات و علم و قدرتشان مجازى و تَبَعى و ظِلّى است . او قائم به ذات خود است و همۀ موجودات قائم به او. 💢و اين امر و اين ديده و نظريّۀ خودنگرى و استقلال بينى در طبيعت بشر هست ؛ مگر آنكه به قدم راستين ، پاى در جادّۀ توحيد نهد و با تربيت استاد الهى در معارف دينيّۀ شريعت حقّۀ اسلاميّه و مجاهده با نفس امّاره ، خداى پندارى كه وجود خودش مى‌باشد، با صفات و آثار متعلّقۀ به خودش كه همه را از خود مى‌بيند و ميداند و به خود نسبت ميدهد و پيوسته عملاً و فعلاً - گرچه با زبان نباشد - خود را مستقلّ‌ مى‌پندارد؛ اين بت استقلال‌نگرى واژگون شود، و اين كاخ استبداد فرو ريزد، و اين كوه أنانيّت و جبل عظيم هوى و نفس امّاره مندكّ‌ شود، 💢و حقيقتِ‌ لِمَنِ‌ الْمُلْكُ‌ الْيَوْمَ‌ لِلّهِ‌ الْواحِدِ الْقَهّارِ. «تمام حقيقت قدرت و حكمرانى و حكمفرمائى ، در امروز براى كيست ؟! براى خداوند واحد قهّار است !» بر وى متجلّى شود، و يا حقيقت گفتار حضرت يوسف علَى نَبيِّنا و آلهِ‌ و علَيهِ‌ الصّلاَةُ‌ و السَّلام به دو رفيق زندانى خود براى انسان ملموس و ممسوس و مشهود آيد، آنجا كه گفت : يا صاحِبَيِ‌ السِّجْنِ‌ أَ أَرْبابٌ‌ مُتَفَرِّقُونَ‌ خَيْرٌ أَمِ‌ اللّهُ‌ الْواحِدُ الْقَهّارُ. «اى دو همنشين و مصاحب زندانى من ! آيا مراكز قدرتهاى جدا جدا بهتر است يا خداوند واحد قهّار ؟!» 📚روح مجرد. ص 166 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
روضه حضرت رقیه.mp3
4.43M
🎙| روضه حضرت رقیه (س) در بیان استاد 🎙استاد علی فرحانی 📚جلسه سخرانی. محرم 99 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌زبان حال حضرت رقیه سلام الله علیها ◾️گفت اين سخن و ز پا در افتاد ؛ لب بر لب او نهاد و جان داد ◾️آرى ره و رسم عشق اين است ؛ جان دادن عاشقان چنين است ...... ◾️بابا چرا دير آمدى در كنج ويران ؛ كردى فراموش اى پدر از ما يتيمان ◾️بى‌تن چرا آمد سرت اى شاه خوبان ؛ ريشت به خون شد غوطه‌ور منزل مبارك ◾️دارم خجالت از تو اى شاه حجازى ؛ فرشى ندارم تا كنم مهمان نوازى ◾️بايد بدين ويرانه‌ام امشب بسازى ؛ با خشت خامِ‌ زير سر منزل مبارك ......... ◾️شبى بر دخترت در كنج ويرانه گذر كردى ؛ نوازش اى پدر از اين يتيم بى‌پدر كردى ◾️شب تاريك من بر صبح روشن دل شرف دارد ؛ چو تو بر من گذر بابا در اين وقت سحر كردى ◾️تو اندر بزم شاه شام ديشب ميهمان بودى ؛ چو شد ناگاه ياد اين غريب در به در كردى ◾️سياه از سيلى و از كوب نى شد پشت و روى من ؛ مرا چون در نظر افكندى و عزم سفر كردى ◾️به ديدارم پدر دير از چه رو تشريف آوردى ؛ به من مهر و محبت پيشترها بيشتر كردى ◾️كدامين خشك دستى دور كرد از تن سرت كاين سان ؛ سر بى‌تن به نور چشم خود امشب گذر كردى ◾️در اين ويرانه هر شب تا سحر چون جغد مى‌نالم ؛ از اين غم كه چرا از دخترت صرف نظر كردى ◾️شها انصارى اندر آتش عشق تو مى‌سوزد ؛ به شعر آتشين او را تو در گيتى سمر كردى 📚مطلع انوار. جلد 9. ص 309 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حر و کربلا_01.mp3
1.5M
🎙| یک قطره اشک بر أبا عبدالله، مشکل را حل میکند/ ماجرای حر در واقعه عاشورا عجیب است/ پارچه بسته شده به پیشانی حر 🎙استاد علی فرحانی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
🔉🔉♨️ ✅موضوع: ابتلائات مومن 🔰استاد علی فرحانی 💢دهه اول محرم ۹۹، هیئت انصار المهدی (عج)، مسجد جامع، شهرستان بوئین زهرا 👈تعداد: ۱۱جلسه ⬇️لینک دانلود صوت👇👇👇 🆔 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/ebtelaate-moamen-moharram99-booeenzahra @almorsalaat
حیث کثرت بینی و وحدت بینی در بیانات سید الشهداء( بدایه. جلسه 34)_01.mp3
1.05M
🔊| نگاه کثرت بین و وحدت بین در کلمات سیدالشهداء 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس بدایه الحکمه. سال 1390 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
. ◾️عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ : ◾️بَكَى عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَلَى أَبِيهِ‌ حُسَيْنِ‌ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ صَلَوَاتُ‌ اللَّهِ‌ عَلَيْهِمَا عِشْرِينَ‌ سَنَةً‌ أَوْ أَرْبَعِينَ‌ سَنَةً‌ وَ مَا وُضِعَ‌ بَيْنَ‌ يَدَيْهِ‌ طعاما [طَعَامٌ‌] إِلاَّ بَكَى عَلَى اَلْحُسَيْنِ‌ حَتَّى قَالَ‌ لَهُ‌ مَوْلًى لَهُ‌ جُعِلْتُ‌ فِدَاكَ‌ يَا ابْنَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ إِنِّي أَخَافُ‌ عَلَيْكَ‌ أَنْ‌ تَكُونَ‌ مِنَ‌ الْهَالِكِينَ‌ ◾️قَالَ‌ إِنَّما أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْنِي إِلَى اللّهِ‌ وَ أَعْلَمُ‌ مِنَ‌ اللّهِ‌ ما لا تَعْلَمُونَ‌ إِنِّي لَمْ‌ أَذْكُرْ مَصْرَعَ‌ بَنِي فَاطِمَةَ‌ إِلاَّ خَنَقَتْنِي الْعَبْرَةُ‌ لِذَلِكَ‌ . 📚کامل الزیارات. ص 107 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیه آیت‌الله به یکی زائرین کربلا برای خواندن روضه حضرت علی اصغر در حرم امام حسین علیه‌السلام 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
مساله وجوب زیارت سید الشهداء_01.mp3
820.6K
🎙| زیارت أبی عبد الله در روایات، به عنوان «فریضه» معرفی شده است/ معروف است مرحوم آسید علی شوشتری، زیارت حضرت را یک بار واجب میدانستند/ این نظر در میان فقهاء گذشته، وجود داشته است 🎙استاد علی فرحانی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
❇️...قَالَ‌ : حَجَجْتُ‌ مَعَ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فِي حَدِيثٍ‌ طَوِيلٍ‌ فَقُلْتُ‌ يَا اِبْنَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ لَوْ نُبِشَ‌ قَبْرُ اَلْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ هَلْ‌ كَانَ‌ يُصَابُ‌ فِي قَبْرِهِ‌ شَيْ‌ءٌ ❇️فَقَالَ‌ يَا اِبْنَ‌ بُكَيْرٍ مَا أَعْظَمَ‌ مَسَائِلَكَ‌ إِنَّ‌ اَلْحُسَيْنَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ مَعَ‌ أَبِيهِ‌ وَ أُمِّهِ‌ وَ أَخِيهِ‌ فِي مَنْزِلِ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ مَعَهُ‌ يُرْزَقُونَ‌ وَ يُحْبَرُونَ‌ وَ إِنَّهُ‌ لَعَنْ‌ يَمِينِ‌ الْعَرْشِ‌ مُتَعَلِّقٌ‌ بِهِ‌ يَقُولُ‌- يَا رَبِّ‌ أَنْجِزْ لِي مَا وَعَدْتَنِي ❇️ وَ إِنَّهُ‌ لَيَنْظُرُ إِلَى زُوَّارِهِ‌ وَ إِنَّهُ‌ أَعْرَفُ‌ بِهِمْ‌ وَ بِأَسْمَائِهِمْ‌ وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِمْ‌ وَ مَا فِي رِحَالِهِمْ‌ مِنْ‌ أَحَدِهِمْ‌ بِوُلْدِهِ‌ ❇️ وَ إِنَّهُ‌ لَيَنْظُرُ إِلَى مَنْ‌ يَبْكِيهِ‌ فَيَسْتَغْفِرُ لَهُ‌ وَ يَسْأَلُ‌ أَبَاهُ‌ الاِسْتِغْفَارَ لَهُ‌ وَ يَقُولُ‌ أَيُّهَا الْبَاكِي لَوْ عَلِمْتَ‌ مَا أَعَدَّ اللَّهُ‌ لَكَ‌ لَفَرِحْتَ‌ أَكْثَرَ مِمَّا حَزِنْتَ‌ وَ إِنَّهُ‌ لَيَسْتَغْفِرُ لَهُ‌ مِنْ‌ كُلِّ‌ ذَنْبٍ‌ وَ خَطِيئَةٍ‌ . 📚کامل الزیارات ص 103 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🎙مقام معظم رهبری ▪️مى‌خواهم از روزى مقتلِ «ابن‌طاووس» - که کتاب «لهوف» است - یک چند جمله ذکر مصیبت کنم و چند صحنه از این صحنه‌هاى عظیم را براى شما عزیزان بخوانم. ▪️یک منظره دیگر، منظره میدان رفتن على اکبر علیه‌السّلام است که یکى از آن مناظر بسیار پُرماجرا و عجیب است.واقعاً عجیب است؛ از همه طرف عجیب است. از جهت خود امام حسین، عجیب است؛ از جهت این جوان - على اکبر - عجیب است؛از جهت زنان و بخصوص جناب زینب کبرى، عجیب است. ▪️راوى مى‌گوید این جوان پیش پدر آمد. اوّلاً على اکبر را هجده ساله تا بیست و پنجساله نوشته‌اند؛ یعنى حداقل هجده سال و حداکثر بیست و پنج سال. مى‌گوید: «خرج على بن‌الحسین»؛ على بن‌الحسین براى جنگیدن، از خیمه‌گاه امام حسین خارج شد. ◾️باز در این‌جا راوى مى‌گوید: «و کان من اشبه النّاس خلقاً»؛ این جوان، جزو زیباترین جوانان عالم بود؛ زیبا، رشید، شجاع. «فاستأذن اباه فى القتال»؛ از پدر اجازه گرفت که برود بجنگد. «فأذن له»؛ حضرت بدون ملاحظه اذن داد. در مورد «قاسم‌بن الحسن»، حضرت اوّل اذن نمى‌داد، و بعد مقدارى التماس کرد، تا حضرت اذن داد؛ اما «على‌بن‌الحسین» که آمد، چون فرزند خودش است، تا اذن خواست، حضرت فرمود که برو. ▪️«ثمّ نظر الیه نظر آیس منه»؛ نگاه نومیدانه‌اى به این جوان کرد که به میدان مى‌رود و دیگر برنخواهد گشت. «وارخى علیه‌السّلام عینه و بکى»؛ چشمش را رها کرد و بنا کرد به اشک ریختن. ▪️یکى از خصوصیّات عاطفى دنیاى اسلام همین است؛ اشک‌ریختن در حوادث و پدیده‌هاى عاطفى. شما در قضایا زیاد مى‌بینید که حضرت گریه کرد. این گریه، گریه جزع نیست؛ این همان شدّت عاطفه است؛ چون اسلام این عاطفه را در فرد رشد مى‌دهد. ▪️حضرت بنا کرد به گریه‌کردن.بعد این جمله را فرمود که همه شنیده‌اید: «اللّهم اشهد»؛ خدایا خودت گواه باش. «فقد برز الیهم غلام»؛ جوانى به سمت اینها براى جنگ رفته است که «اشبه النّاس خُلقاً و خَلقاً و منطقاً برسولک.» ▪️یک نکته در این‌جا هست که من به شما عرض کنم. ببینید؛ امام حسین در دوران کودکى، محبوب پیامبر بود؛ خود او هم پیامبر را بى‌نهایت دوست مى‌داشت. حضرت شش، هفت ساله بود که پیامبر از دنیا رفت. چهره پیامبر، به صورت خاطره بى‌زوالى در ذهن امام حسین مانده است و عشق به پیامبر در دل او هست. بعد خداى متعال، على‌اکبر را به امام حسین مى‌دهد. وقتى این جوان کمى بزرگ مى‌شود، یا به حدّ بلوغ مى‌رسد، حضرت مى‌بیند که چهره، درست چهره پیامبر است؛ همان قیافه‌اى که این قدر به او علاقه داشت و این قدر عاشق او بود، حالا این به جدّ خودش شبیه شده است. حرف مى‌زند، صدا شبیه صداى پیامبر است. حرف زدن، شبیه حرف زدن پیامبر است. اخلاق، شبیه اخلاق پیامبر است؛ همان بزرگوارى، همان کرم و همان شرف. ▪️بعد این‌گونه مى‌فرماید: «کنّا اذا اشتقنا الى نبیّک نظرنا الیه»؛ هر وقت که دلمان براى پیامبر تنگ مى‌شد، به این جوان نگاه مى‌کردیم؛ اما این جوان هم به میدان رفت. «فصاح و قال یابن سعد قطع اللَّه رحمک کما قطعت رحمى». بعد نقل مى‌کند که حضرت به میدان رفت و جنگ بسیار شجاعانه‌اى کرد و عدّه زیادى از افراد دشمن را تارومار نمود؛ بعد برگشت و گفت تشنه‌ام. دوباره به طرف میدان رفت. وقتى که اظهار عطش کرد، حضرت به او فرمودند: عزیزم! یک مقدار دیگر بجنگ؛ طولى نخواهد کشید که از دست جدّت پیامبر سیراب خواهى شد. وقتى امام حسین این جمله را به على‌اکبر فرمود، على‌اکبر در آن لحظه آخر، صدایش بلند شد و عرض کرد: «یا ابتا علیک السّلام»؛ پدرم! خداحافظ. «هذا جدّى رسول‌اللَّه یقرئک السّلام»؛ این جدم پیامبر است که به تو سلام مى‌فرستد. «و یقول عجل القدوم علینا»؛ مى‌گوید بیا به سمت ما. ▪️اینها منظره‌هاى عجیبِ این ماجراى عظیم است. و امروز هم که روز جناب زینب کبرى سلام‌اللَّه‌علیهاست. آن بزرگوار هم ماجراهاى عجیبى دارد. حضرت زینب، آن کسى است که از لحظه شهادت امام حسین، این بار امانت را بر دوش گرفت و شجاعانه و با کمال اقتدار؛ آن‌چنان که شایسته دختر امیرالمؤمنین است، در این راه حرکت کرد. اینها توانستند اسلام را جاودانه کنند و دین مردم را حفظ نمایند. ▪️ماجراى امام حسین، نجاتبخشىِ یک ملت نبود، نجاتبخشىِ یک امّت نبود؛ نجاتبخشى یک تاریخ بود. امام حسین، خواهرش زینب و اصحاب و دوستانش، با این حرکت، تاریخ را نجات دادند 📚بیانات. ۱۸/۲/۱۳۷۷ (ع) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
شور حسینی لازم است_01.mp3
4.91M
🎙| هم شور حسینی لازم است هم شعور علوی/ انسان به هر دو نیاز دارد و شارع در مورد هر دو سخن گفته است/ فرق اشک محسوس و اشک معقول/ تفاوت جهان بینی فلسفی و جهان بینی مذهبی و علت برتری جهان بینی مذهبی بر آن 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده مناهج الوصول. سال ۱۳۹۷ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌اباالفضل العباس(ع) كعبة أولياء ❇️عنایت حضرت عباس علیه السلام، به آیت الله قاضی (ره) 💠حضرت أباالفضل العباس عليه السلام را شاگردان ايشان، كعبة أولياء ميگفتند. توضيح آنكه: مرحوم قاضي پس از سير مدارج و معارج و التزام به سلوك و مجاهدة نفس و واردات قلبيه و كشف بعضي از حجابهاي نوراني، چندين سال گذشته بود و هنوز وحدت حضرت حقّ تعالي تجلّي ننموده و يگانگي و توحيد وي در همة عوالم در پس پردة خفا باقي بود، و مرحوم قاضي به هر عملي كه متوسل ميشد اين حجاب گشوده نميشد. تا هنگامي كه ايشان از نجف به كربلا براي زيارت تشرّف پيدا كرده و پس از عبور از خيابان عباسيه (خيابان شمالي صحن مطهر) و عبور از در صحن، در آن دالاني كه ميان درِ صحن و خود صحن است و نسبةً قدري طويل است شخص ديوانه اي با ايشان ميگويد: أبوالفضل كعبة أولياء است . 💠مرحوم قاضي همين كه وارد رواق مطهر ميشود در وقت دخول در حرم، حال توحيد به او دست ميدهد و تا ده دقيقه باقي ميماند؛ و سپس كه به حرم حضرت سيدالشّهداء عليه السلام مشرّف ميگردد در حاليكه دستهاي خود را به ضريح مقدس گذاشته بود، آن حال قدري قويتر دست ميدهد و مدت يك ساعت باقي ميماند؛ ديگر از آن به بعد مرتّباً و متناوباً و سپس متوالياً حالت توحيد براي ايشان بوده است. 📚علامه طهرانی (ره)، مطلع انوار ج2ص64 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🎙آیت الله بهجت 💢فردای قیامت که هیچ چیز از انسان نمیخرند، اشک بر سیدالشهداء علیه السلام را مثل دانه درّی برایش نقد میکنند. 📚رحمت واسعه. 271 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
روضه حضرت عباس.mp3
11.2M
🔊| روضه حضرت ابوالفضل علیه السلام 🎙استاد علی فرحانی 📚منبر سال 99 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا