eitaa logo
آنتی سکولار
14.5هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
41 فایل
♨️دشمن، سیاستی را طراحی کرد که از قم "آنتی تِز انقلاب" درست کند؛ یعنی همانطور که انقلاب از حوزۀ علمیۀ قم جوشید، یک ضدّ انقلاب هم از قم به وجود بیاورد (امام خامنه ای؛89/8/4) 🌐تحلیل خرده نظریه های غیرانقلابی ادمین کانال: @admin_antisecular
مشاهده در ایتا
دانلود
📌دعوت به مناظره 🖊حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین ، با اشاره به مطالب بیان شده از سوی حجت الاسلام سید جواد درباره انکار اسلامی‌سازی علوم انسانی، از وی دعوت به مناظره و مباحثه کرد. متن نامه : با تقدیم سلام به محضر استاد سیدجواد علوی بروجردی حضرتعالی در مصاحبه‌ای درباره اقتصاد اسلامی، در ضمن مصاحبه، به صراحت مقوله‌هایی مثل « اسلامی»، « اسلامی» و « اسلامی» و به طور کلی «» را انکار می‌کنید و ابراز ناراحتی می‌کنید که چرا مراکزی در حوزه علمیه تأسیس شده است که دنبال جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و اقتصادند! افزون بر این، با صراحت اکرم(ص) را صرفاً به عنوان یک «مرشد معنوی» معرفی می‌کنید که برای ارتقای اخلاق و معنویت مردم آمده است و هرگز کاری به علم و اقتصاد و سیاست و امثال آنها نداشته است! و در نهایت ایده «علوم انسانی اسلامی» را یک «شوخی» می‌دانید و در عین حال اعلام آمادگی می‌کنید که اگر کسی از این ایده‌ها دفاع می‌کند و توانایی قانع کردن شما را دارد، حاضرید که با او بحث و گفتگو کنید و می‌فرمایید: «من را باید قانع کنند». پیرو این درخواست حضرتعالی، این کمترین طلاب که سالیانی است در حوزه علوم انسانی اسلامی فعالیت دارم، اعلام آمادگی می‌کنم که هر زمانی و در هر مکانی که حضرتعالی صلاح بدانید، آماده‌ام که به محضر شما شرفیاب شوم و در این زمینه با شما گفتگو کنم. 🌀. https://eitaa.com/antisecular_ir 💠💠💠💠💠🌟✨
⭕️ شهید سید عبدالکریم : دشمن در میدان مبارزه اگر احساس کند که موضع رقیب ضعف دارد، ضربه را شدیدتر می کند و به همین دلیل است که سازش در منطق (ره) در طول این چندین سال اصلاً وجود نداشت. . https://eitaa.com/antisecular_ir 💠💠💠💠💠🌟✨
♨️آقای در این مصاحبه نکته‌های ضد ونقیض فراوانی بیان می‌کنند که نشان از عدم تعمیق مطالعات ایشان از شاخه‌های است. خود ایشان در این مصاحبه، به یک روایت استناد می‌کند و بلافاصله از روایت یک حکم صادر می‌کنند که پیامبر(ص) مرشد اخلاقی است. این نظر ایشان با 1400 سال فقه شیعه مخالف است چرا که برخی علمای شیعه در کتب فقهی خود بر اساس یک روایت قطعی السند، در فقه شیعی فتح بابی داشتند ولی ایشان می‌گویند من با تحقیق می‌گویم در بحث اقتصاد نهایتا دوازده روایت وجود دارد. سخن عجیب ایشان با سیره فقهی علماء در تضاد است که گاه با یک روایت تکلیف مکلف را مشخص می‌کردند. مثل لا تنقض یقین بالشک، که مسئله‌های فراوانی از مکلفین را حل کرده تا جایی که امروز در دنیای سیاسیت هم به این فقره استتناد می‌شود. این نظرات شاذ و نادر در حوزه مبانی اقتصاد اسلامی،صدای یکی از اساتید نشست دوره‌ای اساتید(آقای هادوی تهرانی) را هم در آورده است و نقدهای جدی به نظر آقای علوی بروجردی ارائه نموده اند. در نهایت باید گفت؛ کرسی افاضات مباحث اخلاقی با کرسی نظریه پردازی علوم اسلامی تفاوت بسیار زیادی دارد و مرد میدان خاص خودش را می‌طلبد! چرا که اگر با قلم فرسایی‌های اخلاق گونه ارائه گردند،طبعات منفی بر اقتصاد جامعه اسلامی وارد می‌شود. مومنین خصوصا دلسوزان این عجله کردن در اظهار نظرهای شما را بارها دیده‌اند یک مورد آن‌هم عجله برای چاپ بود که بزرگانی چون حضرت آیت اعلام کردند که به کسی حکم اجتهاد نداده‌اند. https://eitaa.com/antisecular_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀بازی تحریف، جای گزارش قرارگاه گشایش ! 📌رئیس دولت تدبیر در جملاتی عجیب و غریب بیان کردند: «تحریم هم در سال‌های قبل بوده، گاهی تحریم بیشتر و گاهی هم کمتر شده است. اما جنگ اقتصادی از سال ۱۳۹۷ شروع شده است. نباید آدرس و تاریخ اشتباه داده و تحریف شود بلکه باید واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنیم...». ⏺اما کافیه به ایشان یک مشق شب داده و گفته شود جناب! شما فقط یک سرچ ساده در مورد نام گذاری سال‌های کشور می‌داشتید آن وقت با واقعیت اقتصادی کشور آگاه می‌شدید! این کار ثوابش از بستن هم بیشتر است!. *️⃣جهت اطلاع ایشان: ۱۳۹۰: جهاد اقتصادی. به دلیل افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در سال ۱۳۸۹، رهبر جمهوری اسلامی فعالیت‌های اقتصادی را کافی ندانست و ضمن نامگذاری سال ۱۳۹۰ به عنوان (جهاد اقتصادی) خواستار مجاهدت کلیه قشرها و نهادها در زمینه اقتصاد شد. ۱۳۹۱: تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی. ۱۳۹۲: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، توجه به تولید ملی به عنوان «حماسه اقتصادی» و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در ایران. ۱۳۹۳: اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی. ۱۳۹۴: دولت و ملت، همدلی و همزبانی ۱۳۹۵: اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل. ۱۳۹۶: اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال ۱۳۹۷: حمایت از کالای ایرانی. ١٣٩٨: رونق تولید ۱۳۹۹: جهش تولید https://eitaa.com/antisecular_ir 💠💠💠💠💠🌟✨
دفاع از یا اظهار وجود ...؟! ♨️نکته ای مقدمةً تقدیم می شود؛ تشکل نشست دوره ای اساتید، در بیانیه‌ای به دفاع از مرجعیت معظم پرداخته‌اند و حفظ حرمت و تعظیم جایگاه مرجعیت شیعه را لازم دانسته‌اند!. لازم به ذکر است که در حوزه‌های علمی شیعی،این مسأله یک امر بدیهی است. اما مسأله‌ی سئوال برانگیز چیز دیگری است که خوب بود مجموعه نشست دوره‌ای پاسخ‌گو باشند. ⁉️ آیا مراجع معظم شیعه در همه أقصی نقاط مورد احترام و کرامت هستند؟! ⁉️آیا اگر کسانی به شیوه‌های پیچیده به جایگاه مرجعیت خدشه وارد کردند باز این تشکل بیانیه خواهند داد؟ اگر این تشکل گزینشی برخورد نمی‌کند؛ پس چرا در فتنه و حوادث سال ۱۳۸۸ که اصل ولایت فقیه و حضرت امام ره مورد هجمه قرار گرفت؛ در دفاع از مرجعیت و آرمان‌های امام راحل هیچ بیانیه‌ای صادر نکردند؟! چرا این تشکل با در شیوه انتخاب کسانی که با خودرأیی، مرجعیت خود را اعلام کرده و رساله چاپ نمودند، بیانیه نداده و این روند را که به نوعی خدشه دار کردن جایگاه مرجعیت محسوب می‌شود به عموم مومنین متذکر نشدند؟! اتفاقا یکی از همین مراجع خود خوانده از اعضاء صدر نشینِ نشست دوره‌ای اساتید است که حضرت آیت الله وحید خراسانی چنین اعلام فرمودند؛ مرجعیت کسی را تأیید نکرده‌اند. https://eitaa.com/antisecular_ir 💠💠💠💠💠🌟✨
💠حوزه باید این طور باشد 🔹کسی که در حوزه باشد و به و احکام قرآن، که در این نظام عملی می شود، و به اسلامی، که به برکت مجاهدت مردم سر پا شده است، با چشم غیر جدّی نگاه کند، یک عنصر بیگانه است؛ هر کس می خواهد باشد. در صحیح شیعی، همه بخصوص طلّاب جوان، باید خود را در صفوف اوّل بدانند. امام خامنه ای(مدظله العالی، ۷۳/۶/۲۰). . https://eitaa.com/antisecular_ir 💠💠💠💠💠🌟✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کدام ؟ کدام ! 👈هجمه ی در این سال‌ها، فضای کشور را غبارآلود کرده است ‼️سوء استفاده از نام رحمه الله علیه و اجتهاد نامیدن ، ابتکار جدید در جهت است! 🔍پایگاهی خبری که بنا بود حافظ میراث گران‌بهای امام راحل باشد... https://eitaa.com/antisecular_ir 💠💠💠💠💠🌟✨
آنتی سکولار
♨️آقای #علوی_بروجردی در این مصاحبه نکته‌های ضد ونقیض فراوانی بیان می‌کنند که نشان از عدم تعمیق مطالع
♨️ این بخش بیانات رهبر معظم انقلاب حفظه الله، پاسخی است بر عرایض استاد علوی بروجردی عضو 🔻همه‌ی تئوری‌های اینها در زمینه‌ی - که حالا وضع اقتصادی‌شان را دارید مشاهده می کنید!! در زمینه‌ی سیاست، اداره‌ی سیاسی آنها، مدیریت سیاسی آنها، اینجور دارد در این منطقه به گل می‌نشیند!! بعد از این همه کاری که در این منطقه کردند و نفوذی که پیدا کردند، حضور سیاسی و اقتدار سیاسی آنها اینجور دارد نابود می شود. اینها نشان می دهد که تئوری‌پردازی‌های غربی در زمینه‌ی سیاست، در زمینه‌ی ، تئوری‌های ناقص و عقیم و بی‌خاصیتی است‼️ اینها ما را بیشتر تشویق می کند که برویم به درون خودمان مراجعه کنیم و فکر اسلامی و اندیشه‌ی را پیدا کنیم.. ۱۳۹۰/۰۶/۰۲ 🔻رهبر انقلاب فرموده:«مرحوم آقاى صدر رضوان‌الله‌علیه به نظر بنده قطعاً نابغه بود؛ یعنى کارى که از عهده‌ى او برمى‌آمد، از عهده‌ى خیلى از فقها و علما و متفکّرین حوزه‌هاى ما برنمى‌آید: فضاى دید بسیار وسیع، فهم نیازهاى دنیاى اسلام، پاسخگویى سریع و آماده به خواسته‌ها -ایشان همین 📗«البنکُ اللّاربوى»📗 را در جواب درخواست دولت پاکستان نوشت؛ آن‌طور که شنیدم آنها می خواستند یک کار این‌جورى درست کنند، ایشان بلافاصله این را فراهم کرد و براى آنها فرستاد...»!! ‼️ سوال از آقای اینه که اگر این کتاب رو نخوندند که چرا بی تحقیق و بدون مطالعه سخن پراکنی می کنند؟ اگر هم این کتاب رو خواندند و آن را اسلامی ندیدند، نقدهاشون رو مطرح کنند!! 💬 عمار @HozeTwit 💠آنتی_سکولار https://eitaa.com/antisecular_ir
♨️واکنش طلاب و حوزویان به سخنان استاد این همه حادثه و ، فقط برای ؟! محمد دهقانی شورکی(دانش ِآموخته حوزه علمیه قم) 🔹در روزهای اخیر کلماتی از استاد جناب اقای علوی بروجردی در رسانه های حوزوی و غیر حوزوی نشر یافت که موجب القاء شده بود، متن زیر را در قالب نامه و در جایگاه یک طلبه‌ کوچک، خطاب به ایشان نوشته ام. 🔹این متن بسیار به سبیل اختصار است و نیاز به شرح و توضیح بیشتری دارد اما به نظرم نکات کلیدی در پاسخ به شبهه‌ی ایجاد شده به واسطه‌ی شکل گرفته در بیان ایشان را در بردارد: ▪️استاد ارجمند جناب آقای بروجردی/ سلام علیکم 🔸...آنچه اینجانب از بخش های جنجال برانگیز مصاحبه اخیر حضرتعالی برداشت نمودم در دو ادعا خلاصه می شود: 🔻الف: پیامبر و ‌اساسا شریعت و‌ پیشوایان آن صرفا مرشدان معنوی هستند. 🔻ب: گرایش اسلامی دادن به علوم، بی معنا و‌ یک است. ✅اماپیرامون : جناب آقای برجرودی! اگر پیامبر(ص) و‌ شریعت، صرفا جنبه‌ی دارد، پس: ⭕️الف: چرا حضرت برای انتشار آن در کمتر از ده سال به بیش از 80 دست بردند؟ 🔻آخر مرشد معنوی را به حرکت چه نیاز است؟ آن هم از نوع جنگ و درگیری سخت! ⭕️ب: شما خود بهتر می دانید در زمان بعثت پیامبر اسلام(ص)، پیروان دین و یکتا پرستانی بودند که در اعتقادات، تمام را پذیرفته (بخلاف مشرکین) و بسیاری از اعمال شرعی مانند صلاة، صوم، حج و... را انجام می دادند و در کنار مشرکین زندگی می کردند؛ حال به نظر شما اگر پیامبر(ص) با تقویت عقائد و تکمیل و فروعات، صرفا در صدد تعالی معنوی و فردی افراد بودند (مثلا به آنها میگفتند: از فردا به جای دو رکعت، سه رکعت نماز بخوانید)؛ ابوسفیان های مشرک همی بر می آشفتند که ای وای محمد(ص) آمده است و یک رکعت نماز اضافه کرده است؟ پس بُکشید و شکنجه کنید و بساط شعب ابی طالب به پا کنید و چه چه. 🔻آیا این همه هیاهو و حادثه، تنها به خاطر اضافه کردن چند حکم شرعی و ارشاد معنوی بوده است؟! 🔻به راستی تا کنون با خود اندیشیده اید که پیامبر(ص) با خود چه آورد که مشرکین و ‌مستکبرین آن زمان نتوانستند او را تحمل کنند؟ 🔻آنها که ارشاد کردن را سالها در میان پیروان سایر ادیان توحیدی دیده بودند؛ این هم یکی مثل آنها، این همه هیاهو نمی خواست! ⭕️ج: اگر پیامبر اسلام صرفا به دنبال ارشاد معنوی بود، پس آن همه تلاش برای ایجاد حکومت و ولایت و بیعت گرفتن از سایر امپراطوری های وقت؛ و سپس تلاش برای انتقال آن بر بهترین خلق یعنی علی بن ابی طالب(ع) و اولاد او(علیهم السلام) به چه معناست؟ و چراهای بسیاری که دیگر مجال نگارش آن نیست. ✅اما جناب استاد علوی بروجرودی؛ در این رابطه نیز دانسته یا نادانسته دچار مغالطه و خطا شده اید! 🔻چرا که باید بدانید هر علمی (دانش) ای دارد که برگرفته از یک یا چند و جهانبینی خاص است و این مکاتب هستند که حدود و صغور، ابزار و روش ها، اهداف و مهمتر از همه و هر دانش را تعیین می کنند و تاثیرات بس شگرفی بر آن دانش می گذارند. ◽️به عنوان نمونه کلان مکتب فلسفی و جهانبینی (انسان محوری منهای و ) هنگامی که در مساله ی جلوه کند، جز تولید یک‌ مکتب کوچکتر به نام خُردمکتب اقتصادی سرمایه داری و لیبرالی، چیزی برایش متصور نیست؛ بلکه در این فرض تمامی قوانین این دانش چون «قانون عرضه»، «قانون تقاضا»، «قانون قیمت واحد»، «قانون بازده کاهنده» و صدها قانون اینچنینی آن جز در خدمت این مکتب اقتصادی نخواهد بود و به همین منوال است سایر علوم. ‼️ حال اگر با احداث یک مکتب و با ندای ملکوتی «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» به نفی این بپردازد ما باید تاثیر مکتبی آن را بر علوم منکر شویم؟ ▪️آقای علوی بروجرودی؛ اگر کسی شعار اسلامی سازی سر داده است، مرادش از ، نفی قوانین و یافته های عقلایی بشر نیست که شما بگویید آیه و روایتی مبنی بر نفی یا رد یا احداث قانون اقتصادی(یا سایر علوم) نداریم بلکه مراد او احیای تاثیرات مکتبی اسلام بر این علوم است تا به تبع قوانین و یافته های در راستا و خدمت این مکتب قرار بگیرد. امید آن که از زلل آخر الزمان محفوظ باشید. آنتی_سکولار https://eitaa.com/antisecular_ir
♨️واکنش طلاب و حوزویان به سخنان آقای 📛تناقض های یک مدعا و ضرورت تامل و تعامل با اهل علم! 🔹عریضه ای ناصحانه وَ لاٰ تَقْفُ مٰا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ اَلسَّمْعَ وَ اَلْبَصَرَ وَ اَلْفُؤٰادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كٰانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً ﴿ اسراء ۳۶﴾ 🔻عقل و نقل بر اتباع از دلیل و برهان و قبول و طرد عالمانه متفقند و بر قبح اظهارنظر غیرعلمی و بدون فحص از منابع مرتبط حکمی گویا دارند؛ مخصوصا اگر این اظهار نظر غیر علمی از طرف افراد صاحب نفوذ و منتسب به دین باشد تبعات منفی آن تصاعدی خواهد بود. ♦️جناب آقای علوی بروجردی در طی مصاحبه ای علم اقتصاد اسلامی را نفی کرده و بلکه نظریه ی علم اسلامی را بطور مطلق(شامل علوم انسانی و علوم تجربی) شوخی تلقی کرده اند. 🔸انتقادات مبنایی و بنایی زیادی بر افاضات ایشان وارد است ولی قبل از هر مطلبی باید از ایشان (که عمری را در علم فقه و اصول اسلامی سپری کرده اند) پرسید که مرادشان از اسلام چیست؟ و نظریه و علم اسلامی کدام است؟ 🔹وقتی به کلام ایشان مراجعه کنیم می بینیم که تلقی ایشان از اسلام؛ متون نقلی دینی است؛ آن هم نقل هایی که متضمن مطالب تاسیسی باشد!!! و الا احادیث متضمن مطالب ارشادی را غیر اسلامی شمرده و آنرا بنای عقلایی صرف می پندارند. 🔻اولا؛ ایشان طبق چه دلیلی اسلام و علم اسلامی را چنین ترسیم می کنند؟!! 🔻ثانیا: با این حساب باید پرسید علم فقه و اصول فقه(که طبق همه ملاک ها و نیز اذعان همه محققان جزء اصیل ترین علوم اسلامی هستند) از نظر ایشان؛ اسلامی است یا غیر اسلامی؟ 🔻اگر اسلامی است طبق کدام دلیل؟! 🔻 مگر چند روایت (آن هم تاسیسی!)راجع به مسائل اصولی وارد شده است؟! 🔻یا اینکه به نظر ایشان فقه و اصول غیر اسلامی است؟!! 🔸اگر جواب مثبت است(که طبق مبنای ایشان باید مثبت باشد) باید بگویند که تمام فقه و اصول موجود؛ بلکه تمامی قرآن و روایات منقول از اهل بیت(علیهم السلام) غیر اسلامی است ؛ مگر آن قسمتی که حاوی مطلب تاسیسی باشد؟!؟! 🔻آیا ایشان به سخنان خود و لوازم آن آگاهی دارند؟؟؟ 🔻 به همین مقدار از بحث اکتفاء کرده و از طرح انبوه اشکالاتی که متوجه کلام ایشان است و نیز اثبات مدعای علم اسلامی خودداری می کنم و جناب آقای علوی بروجردی را به تامل بیشتر در منابع مربوطه و تعامل و گفتگو با اندیشمندان این عرصه دعوت می کنم. ♦️خداوند همه ما را به علم نافع و عمل صالح موفق گرداند. أقل الطلاب، اصغر زمانی (دانش آموخته فقه، اصول و فلسفه/حوزه علمیه قم) آنتی_سکولار https://eitaa.com/antisecular_ir
♨️واکنش استاد حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه به سخنان استاد علوی بروجردی در نفی بسم الله الحکیم اقتصاد اسلامی جدی است نه شوخی مخالفت برخی از مدرسان سنتی با مکتب اقتصاد اسلامی عکس العمل یک واقعیت مهم در حوزه علمیه قم و مشهد است. این واقعیت عبارت از استقبال گسترده طلاب نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی به فلسفه های مضاف و فقه های تخصصی و فقه های نظام های اسلامی است که در مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) و مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر(عج) و مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی و مدرسه امام کاظم(علیه السلام) و مدرسه مشکات و پژوهشگاه های حوزه و دانشگاه، فرهنگ و اندیشه اسلامی، علوم و فرهنگ اسلامی و... تاسیس و توسعه یافته است. این واقعیت مبارک در دانشگاه های علوم انسانی هم در حال شکل گیری است و به همین دلیل را داغ دیده کرده است. آری گرایش به های تخصصی یک واقعیت جدی است اصلا شوخی نیست و شوخی بردار هم نیست. حال عده ای از دانشگاهیان شبه در قم از پیدایش استادان فاضل جوان در گرایش های فقه تخصصی همچون فقه اقتصاد و فقه سیاست و فقه فرهنگ و فقه تربیت و فقه مدیریت و فقه قضا و فقه امنیت و غیره نگران هستند و چماقی به نام ایدئولوژی بر سر این جریان می زنند تا مانع گسترش جریان عقلانیت اسلامی بشوند و جامعه را به سمت ایدئولوژی لیبرالیستی سوق دهند. مخالفان اسلام جامع نگر بدانند این واقعیت به لطف الهی با جدیت تمام در حال پیش روی در و دانشگاه است. عبدالحسین خسروپناه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ حوزه علمیه قم @khosropanah_ir آنتی_سکولار https://eitaa.com/antisecular_ir
♨️واکنش طلاب و حوزویان به سخنان استاد علوی بروجردی 🔻بیایید دست‌به‌عصا کنیم! (مواردی که خیلی زود به احساس تکلیف منجر شد و جا داشت بیشتر در آنها تأمل شود) خوب است از اینجا شروع کنیم: 🔸تشکلی بزرگ از اساتید حوزه علمیه تاسیس کنیم و در عرض و تضعیف این نهاد مهم و اساسی، احساس تکلیف کنیم. 🔸 تقسیمی‌ها و واریزهایی برای اساتید سطوح عالی، آن‌هم با ضمیمه ی پیامکِ هم لابد خودش نوعی احساس دَین و تکلیف شرعی‌ست. 🔸بعدش هم مصاحبه کنیم که : ما در مجموعه این هنر را داشتیم که به احترام بزرگان و که الان هستند، از نشست اساتید، یک هم بیرون نیامده؛ نه به احترام! ما به این عمل کردیم. نمیدانیم چه می‌شود که دیگر ضرورت احترام به پیرمردها عن تفقهٍ و با احساس تکلیف (!) از بین میرود و ناگهان رویه حوزوی می‌شود و رساله‌ای چاپ و منتشر می‌شود. 🔸در همان گیر و دار همان فرد صاحب رساله کاملا بر خلاف سیره علمای سلف و مقدسین حوزه که اصل را بر میگذاشتند، مصاحبه میکند که : «مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت می‌داند ورود پیدا می‌کند...» حال آنکه اصالتهای حوزوی در تاریخ روحانیت شیعه، به گونه‌ای دیگر بود. مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست. 🔸 از هیئت‌ها و سبکهای عزاداری که قم به راه افتاده هم که بگذریم. برهنگی در عزاداری در شبستان اصلی (در ایام قبل از کرونا) و دعوت از برخی مداحان بنام با جهت‌گیری‌های خاص، همه و همه نوعی احساس تکلیف شرعی‌ست. اصلا همان سبکهای زننده برخی از این مداحان در مسجدی که تولیت آن را بر عهده داریم هم، احساس تکلیف است. (ایجاد طرفدارانی از قشر هیئتی هم همینطور) 🔸 رفته رفته با آزادی بیشتری آراء شاذی را فریاد میزنیم. مثلا مجددا شبهات مربوط به مسلمانان و حمله به ایران را مطرح کنیم. همان مواردی که سالهای سال است در کتب مختلف از جمله «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری پاسخ داده شده. 🔸در این میان رسانه‌های بیگانه همچون تعریف و تمجیدهای خوبی همچون «فقیه روشن‌اندیش» و «تحت فشار و مضیقه حکومت» از ما داشته باشد و چپ گراهای داخلی هم مدام موضع‌گیریهایمان را تیتر کنند و سخنان‌مان خوراک پستهای فضای مجازیِ این جماعت باشد. اما دریغ از سخنی علیه این رسانه‌چی‌های دروغگو و ضد اسلام. 🔹حالا این سیر به نفی کامل اقتصاد اسلامی رسیده. مقابل دوربین یک نشریه نئولیبرال نشسته و سخنمان این باشد که ، تا فرمایشاتمان دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما. ✅ پ.ن: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. @bahaneee آنتی_سکولار https://eitaa.com/antisecular_ir
آنتی سکولار
📌دعوت به مناظره 🖊حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین #شریفی، با اشاره به مطالب بیان شده از سوی حجت الاسل
﴾﷽﴿ ✅ارسالی کاربران آنتی سکولار👇👇👇 ✍ اظهارات مناقشه برانگیز یکی از مدرسان فقه و اصول حوزه در خصوص که باعث بروز واکنش های مختلفی شد را نباید سخنان یک فرد تلقی نمود و در حوزه معنایی فهم یک شخص معنا کرد.. بلکه این اظهارات حاکی از یک تفکر رایج بین دامنه وسیعی از است که در بُعد نظر بدان باورمند و در بُعد عمل مشی خویش را بر اساس آن تعریف می کنند. تعجب بارتر اینکه گستره وسیعی از و علوم دینی در کلاس درس آنان حاضر شده تحت تاثیر گفتار و منش آنها قرار می گیرند و وقتی در پست های و مشغول شدند طبق این باور ناراست خود مشی می کنند و این یکی از آسیب های جدی حوزه هاست که فرآیند تحصیل و تدریس و تحقیق در آنها در غالب موارد منتهی به رشد نمی شود. به نظر می رسد باید به صاحبان این تفکر تریبون و میدان اظهار نظر داد تا آنچه در پشت لسان این گروه هست عیان شود و سستی استدلال شان روشن گردد. هر چه این گروه بیشتر مصاحبه کنند و بنویسند و سخن بگویند به نفع صراط حق و جریان راست اندیش است. تجویز جهت رشد علمی که مطرح فرمودند ابزار بسیار مهمی جهت فهم و گذار از اندیشه صاحبان این طرز تفکر است. با این نگرش می توان گفت این اظهارات را باید مبارک دانست و آغازی برای پایان ناراست اندیشی ها نگریست. هر چه پیشتر رویم ضرورت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در و عیان تر و دیر رونق گرفتن آن خسارت بارتر است. ✍ محمدجعفر علینقی. با ما همراه باشید👇 https://eitaa.com/antisecular_ir
50.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نقد استاد حجت الاسلام والمسلمین به سخنان استاد درباره موضوع اقتصادی اسلامی؛ ایشان وقتی می گویند اقتصاد اسلامی نداریم و اقتصاد سیره عقلا است، باید سئوال کنیم کدام سیره را شما قائل هستید؛ سوسیالیستی یا کاپیتالیستی(سرمایه داری) به هر حال اینها هرکدام سیره است خوب کدام اش سیره عقلا است؟! حتی سیره عقلا هم امروزه حجت نیست چون مبتنی بر تجربه است که با هم متفاوت و متضاد هستند. سیره و مشی عقلا اگر از طرف شارع رد نداشته باشد حجت است. اتفاقا اسلام جاهایی آمده است و نظریه دیگری را امضا کرده است. در مکاسب هم شیخ انصاری، مکاسب را به ۵ نوع تقسیم می کند که برخی هم با سیره امروز عقلا متفاوت است خوب این یعنی عقلانی نیست؟! گاهی بیست روایت است، ولی اینها قاعده است و این ها هر کدام سیره عقلاست، اگر اینها را نبینیم که مکاسب را باید کنار بگذاریم... @khosropanah_ir آنتی_سکولار https://eitaa.com/antisecular_ir
▫️ وقتی که در سال 88 نشان دادند جمهوریت و اسلامیت کشور و مردم را قبول ندارند؛ از شیعه دفاع می‌کنند، باید با بصیرت و دقت بیشتری منتظر حرکت‌های ساختارشکنانه این طیف در آینده بود و آنها را بیشتر رصد کرد...!. https://eitaa.com/antisecular_ir 💠💠💠💠💠🌟✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️همیشه پشت سر یک موفق... ▪️یک اصلاح طلب، ایستاده که ضدیت با نظام اسلامی را براش توجیه می‌کند! https://eitaa.com/antisecular_ir 💠💠💠💠💠🌟✨
🔻چهل سال است که آخوندهای در فرهنگ، سیاست، اقتصاد، امور اجرایی و حوزه‌های علمیه و دانشگاهی، حکمرانی می‌کنند و مهم‌ترین خروجی عملکردشان این شده: 🔴 برجامی که امضای کِری تضمینش بود! و قرار بود روز اول اجراش، همه تحریم‌ها بالمره لغو شود نتیجه‌ش شد خسارت محض! 🔴 امروز هم دلار ۳۰ تومنی و سکه ۱۵ میلیونی رو از پیامدهای تصویب نشدن FATF می‌دانند در حالی که حتی، خود هم اعتراف کرد؛ اجراش تضمینی برای حل مشکلات نیست! ♨️ وقاحت در اصلاح‌طلبان مسلک، از بین نمی‌رود، بلکه از شخصی به شخص دیگه منتقل می‌شود... 😳 آیا بی‌انصافی نیست که ناکار آمدی‌شان را هم پای نظام اسلامی و ولی‌فقیه می‌نویسند؟!... https://eitaa.com/antisecular_ir 💠💠💠💠💠🌟✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖊جنگ را درشت ادا می‌کنید اما درست نه...! 📸 دست نوشته‌ تکان‌دهنده که هنگام بمباران شیمیایی ماسکش را به یکی از رزمنده‌ها داد. 🔹 ۱۲ فروند هواپیما ساعت ۵ غروب منطقه را بمباران شیمیایی کردند که یکی در ۱۰ متری او افتاد. 🔹 نعمت الله ، ماسکش را به یکی از رزمنده‌ها داد و خودش بدون ماسک مانده بود كه در عمل دم نايژک‌های ريه تاول می‌زد و در بازدم تاول‌ها پاره می‌شد ! به همین علت برای گفتگو کردن روی کاغذ می‌نوشت و کمتر صحبت می‌کرد. 🔹در بیمارستان به دلیل حاد بودن جراحت نعمت الله، او را ممنوع از نوشیدن آب کردند. او از شدت تشنگی و زجر، کاغذی خواست و روی آن نوشت :" جگرم سوخت، آب نیست ؟! " و بعد از دقایقی به علت شدت جراحت به رسید. آن این‌ها را هم داشت اگر می‌خواهید بگوئید از همه واقعیت‌های آن در خبرگزاریتون بنویسید...! @antisecular_ir
♨️انکار مکتب ، جفا به اسلام است 🔰 آش آن قدر شور شده که صدای استاد هادوی تهرانی که از اعضای صدرنشین تشکل غیر قانونی هستند را هم در آورده است. ایشان در واکنش به سخنان آقای درباره اقتصاد اسلامی، گفت: این‌که بگوییم غرب و شرق اقتصاد دارند و سوسیالیسم و سرمایه‌داری مکتب اقتصادی هستند، ولی اسلام فاقد چنین مکتبی است، جفا به اسلام است. 🔰اسلام ۱۴۰۰ سال قبل این نظر را ارائه کرده است. و بودجه های پژوهشی اقتصادی هم در موارد بی‌ثمر و به صورت پراکنده صرف می‌شود، لذا اقتصاد اسلامی بروز و ظهوری ندارد و همین مسئله سبب می‌شود که برخی تصور کنند اسلام، اقتصاد ندارد. @antisecular_ir
♨️انکار ، جفا به اسلام است ▪️ استاد هادوی تهرانی در واکنش به سخنان آقای درباره اقتصاد اسلامی، گفت: این‌که بگوییم غرب و شرق اقتصاد دارند و سوسیالیسم و سرمایه‌داری مکتب اقتصادی هستند، ولی اسلام فاقد چنین مکتبی است، جفا به اسلام است. ▫️گاهی این مسئله مطرح می‌شود که اسلام اقتصاد و مکتب اقتصادی ندارد؛ برخی رفقا می‌گویند ما اقتصاد اسلامی نداریم، شما چه درسی می‌دهید؟ البته مثال‌هایی هم که می‌زنند نشان می‌‌دهد آشنایی چندانی با این مباحث ندارند. ▪️وقتی ما سخن از اقتصاد اسلامی می‌گوییم منظورمان این نیست که روش محاسبه مثلاً نرخ تورم منطبق بر کدام آیه است؟ یا روش محاسبه منحنی فلاکت و روش محاسبه فلان سود، کدام آیه و روایت است؛ اقتصادِ توصیفی کار و نیست؛ کارِ قرآن و حدیث، اقتصادِ دستوری است. دوستان چون فرق میان دانش‌های دستوری و توصیفی را نمی‌دانند و شاید در عمرشان به این اصطلاح هم برخورد نکرده باشند مثال‌های نادرستی می‌گویند که اشتباه است. ▫️مگر اختلاف سوسیالیسم و سرمایه‌داری بر سر محاسبه نرخ تورم و منحنی فلاکت است؟ این دو مکتب مهم اقتصادی، بحثشان این چیزها نیست؛ سوسیالیسم به اقتصاد و غیرآزاد معتقد است و نقش بازار را نفی می‌کند و اقتصاد و سرمایه‌داری هم اقتصاد دولتی را قبول ندارد و به بازار آزاد اعتقاد دارد. ▪️اسلام هم در این نوع مباحث نظر دارد؛ مثلاً در بحث ، نقش دولت و ...؛ اسلام می‌گوید نه این و نه آن، نقش خاصی برای دولت تعریف و وظایفی را بر دوش آن گذاشته است. ▫️بالارفتن و پایین آمدن قیمت‌ها ربطی به اقتصاد اسلامی ندارد، بنابراین اسلام اقتصاد دارد که نه سوسیالیستی و نه آزاد سرمایه‌داری است؛ اخیراً در برخی مقالات کشورهای پیشرفته دوره معاصر دیدم که حتی ادبیات برخی از مطالب آنان که جزء مسلمات و مطالب درسی شده است، می‌گویند که نمی‌تواند صدردرصد آزاد یا دولتی باشد. ▪️سوسیالیست‌ها می‌گویند بازار هم باید نقش ایفا کند و غربی‌ها می‌گویند دولت هم می‌تواند در اقتصاد نقش داشته باشد؛ مفهوم اولیه این سخنان به معنای اعلام ورشکستگی نظری سوسیالیسم و سرمایه‌داری است. ▫️اسلام ۱۴۰۰ سال قبل این نظر را ارائه کرده است، لذا اینکه بگوییم غرب و شرق اقتصاد دارند و سوسیالیسم و مکتب اقتصادی هستند، ولی اسلام ندارد، جفا به اسلام است. هزینه‌ها و بودجه های پژوهشی اقتصادی هم در موارد بی‌ثمر و به صورت پراکنده صرف می‌شود، لذا اقتصاد اسلامی بروز و ظهوری ندارد و همین مسئله سبب می‌شود که برخی تصور کنند اسلام، اقتصاد ندارد. https://eitaa.com/antisecular_ir
🔶رفتار نامتعارف آقای ▫️متاسفانه روحانی در مواجهه با (که ای کاش بدون حضور خبرنگاران انجام می شد!)، و را از حد گذراند و در یک جلسه رسمی، رئیس مجلس را ، خطاب کرد و باب بین را باز کرد. ▪️ او پیش از این نیز ناسزاهای فراوانی نثار منتقدان و مخالفان سیاسی خود کرده بود که از شمارش گذشته است! ▪️ مایه تاسف است که وی به عنوان یک ، با این سنخ اقدامات و ادبیات ، بیش از پیش در فروکاهی و اقدام می کند و جا دارد این رویکرد خلاف شأن او از سوی حوزویان (خاصه بزرگان حوزه) مورد نقد علنی قرار گیرد تا این رویه ناصواب بیش از این امتداد نیابد! ▪️روحانی در این سال ها علاوه بر ادبیات ناپسند در مواجهه با طیف های مختلف، با حرکت بر مدار و گرایش افراطی به ، و امضای ، مسئول مستقیم وضعیت غیرقابل قبول فعلی است. و از این جهت، کارنامه سیاسی او موجب بدبینی عمومی به روحانیت شده است. به نظر می رسد وقت آن رسیده که به صورت علنی و گسترده فریاد زده شود تا شاید مردم عزیز و نجیب ایران، اقدامات و افکار و مواضع وی را به پای علمای متعهد و فضلای مهذب و روحانیان مردم دوست و زاهد، نگذارند. @rozaneebefarda @antisecular_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسابش جدا (او در دو دنیا، باید پاسخگوی کارهای بی در باشد) ولی باید از اون ۲۳ میلیونی که بهش رأی دادن هم ترسید😱 میره ولی آن جمعیتی که باعث آوردن او و دولت اش بر سرنوشت هشتاد میلیون نفر شده، می مانند! و ناکار آمدی دولت و وضع بد اقتصادی؛ گرانی های افسار گسیخته و تحریم ها و... را به دوش حکومت اسلامی می اندارند😑😑 آنتی_سکولار @antisecular_ir